Zborcené zavěšení kola, zlámaná poloosa či výpadek posilovače řízení patří podle zjištění agentury Reuters k problémům, které byly způsobeny defektními díly vozů značky Tesla. Problémy se táhly roky.
Popravde ja uz nevim. To je co dva tydny neco, novinari proste zijou tim, ze chrli 50 clanku denne o Tesle.
A vidis, ted uz ani nevim cemu verit a cemu ne, protoze uz tolikrat se ukazalo, ze je to vlastne ve skutecnosti uplne jinak…
Říkají o ní, že je zlatokopka a šlapka, to ale nebude pravda, když je tak hezká. Zkoumat to nebudu, hned si jí vezmu za manželku a přepíšu na ní barák... :-)
Celej tesli autopilot nefunguje kdyz jedes moc rychle, doted te za nedrzenu volantu a porusovani rychlosti vytrestal nefunkci systemu autopilot do konce jizdy. Ted ma pravo to zakazat az na dva tejdny. Tohle je proste neprijatelna popelnice kterou si muze celej musk strcit nekam. To, ze to poradne nebrzdi, pulka parametru jsou vylhany udaje vi snad kazdej. Ale aby me auto vychovavalo, tak to fakt ne
"Autopilot" vychovává a Tesla TM3 špatně brzdí. Tedy ona nebrzdí špatně, ale ve srovnání s výkonem pohonu jsou brzdy slabé. Je to jen pocit, nestalo se mi že bych někde nedobrzdil. "Polovině vylhaných parametrů" nerozumím.
To je přece úžasně progresivní a výchovné a to všichni chceme.
Next stage bude, že zívneš a výchovný program zastaví, přitáhne pásy a aplikuje injekci rohypnolu rovnou ze sedačky a 8 hodin budeš povinně spát. Pak se systém nahodí a můžeš pokračovat.
Už se těším na další novinky.
Mě teda Pašyk po FL nechává individual natrvalo. ISA tam naštěstí není a lane assist mě zas tolik nesere a když někdy jo, tak mám už vžitý dvojklik na volantu, že mi to zabere max. sekundu poslepu.
Ten lane assist se ve městě nesepne a na státovkách když jedeš jak máš a kde máš, tak o něm nevíš a když potřebuješ závodit a přejíždět pruhy bez směrovek a pořád vykukovat na zběsilý předjíždění, no tak ho vypneš, no. Tohle mi žíly netrhá.
A adaptivní tempomat mi na 14 nevypne, když blbě držím volant. Chová se konzistentně.
Rád potvrzuju, cos před časem říkal, :yes: pokud si v nových bmw v profilu řidiče vypneš asistenty, tak defaultně zůstanou vypnuté. Strašná úleva, přiznám se, že kdyby to nešlo, asi bych fakt zvažoval, že posadím ženu i sebe do nějakých ročních ojetin.
bohužel je to vynucené NHTSA a probublalo to i do Evropy, protože tahle organizace spolupracuje s EuroNCAP.
Ten týdenní ban je kvůli lidem, co si přesedli dozadu a pustli autopilot.
A bude hůř, NHTSA se už vyjádřila, že ani toto není dostačující s bude se omezovat dál.
Lidskou demenci nejde zakázat zákonem a infrastruktura ani okolnosti nebudou nikdy 100% kompatibilní s počítačovým "mozkem" a tak bude lepší se vysrati na ty autopiloty.
Ty voe, jak dlouho se zajímáš o auta, že to takhle motáš?
Line assist má snad povinně každý auto na planetě už od léta páně 2019.
A nesmí se vypínat trvale.
A ISA je naopak novinka a pro modelový rok 2024 povinně všude a nesmí se vypínat trvale.
Takže jedině model homologovaný s dřívějším datem teoreticky mohl mít LA vypínatelný. Ale novější vozy už nesmí. Jinak to je porušení legislativy.
A naopak žádnej VW do současnosti neměl asistenta rychlosti. Dostane to až novej Tiguan a Passat a pak nový FL co přijdou a možná teda i FL Touarega to už dostal, když to říkáš. Asi jim nestálo to dělat nadvakrát kvůli pár týdnům produkce.
A u toho ISA má dokonce platit od 1.1. 2024, že to musí mít každý auto co sjede z linky bez ohledu na datum homologace. Takž to dostane i každej jeden tvůj dokonalej baworák.
Mám auto r.21 a line assist sa mi nezapína automaticky.Má fyzické tlačitko ktorým ja určím či ho vôbec chcem zapnúť. Start/stop nemám vôbec a tempomat môžem naštastie prepínať medzi obyč a adaptív.
Nedávno som išiel na novej A6 allroad a tam ma kur.evsky sralo prispôsovanie sa tempomatu značkám kde bol rýchlostný limit s nemožnosťou prepnúť na obyč tempomat. Takéto auto u mňa no-go
Tesla ide ešte vychovávať a trestať vodičov? Nech si nas.erú.
Nejspíš bylo tvoje auto homologováno před rokem 2019.
Po tomto datu byl LA povinný po každém startu.
A myslíš to samé co já? Oni jsou totiž 2 systémy, jak známo.
Ten základní povinný (po každém nastartování) co se zapíná někde okolo 70 km/h a jen odráží od čar a 3,14čuje když nejedeš jak máš a pak ten dražší volitelný, zapínatelný, který už sám zatáčí a jede uprostřed pruhu a 3,14čuje až po pár set metrech ať chytíš volant.
Že nemáš S&S je teda dost zajímavý. Moc nových takových aut neznám.
Ale nejspíš měl výrobce koule na to se vysrat na trend a riskovat 0,1L/100km v měřícím cyklu navíc a namísto toho nalákat zákazníka na normální auto. To je Alfa?
Já mám tempomat taky jen adaptivní, pokud se nepletu, ale je mi to jedno, protože ho nepoužívám 95% času. A když ho někdy v cizině zapnu, tak to neřeším, nebo ho občas přeplynuju, zabrzdím, nebo mu upravím hodnotu.
A ve finále jsem rád, že za mne čte značky, páč já usínám a kašlu na ně.
Povedzme že čítanie značiek môže byť ale nech sa tým auto neriadi automaticky.
Ja s tempomatom jazdím aj po meste, ten musí byť. Kolóny mesto adaptív ale inak normál.
Už si snáď ani nové auto nekúpim keď tam montujú povinne také blbosti.
Je to RAM.
Kesumb má pravdu, Mokrousi, v bmw jde mít asistenty nastaveny tak, že se jsou defaultně vypnuty a není třeba je po každém nastartování deaktivovat. A to vč. LA i ISA, jde to nastavením v profilu řidiče, pokud pak auto nastartuje (klíčkem nebo mobilem) řidič s tímto uloženým profilem, asistenty zůstavají vypnuté. Mluvím o autě vyrobeném v říjnu 2023.
V tom případě nejspíš všechny články o legislativě lhaly.
Já se určitě nebudu hádat, že to není možné, protože nemám BMW z letošního podzimu, ale je to tedy velmi zajímavé.
Jak jsem psal u ISA to má natvrdo platit až od 1.1.2024.
Co mne překvapuje, je ten LA, kterej má platit pro vozy homologované od roku 2019 s tím, že musí být povinný po každém startu.
Takže by mne vážně zajímalo, jak to BMW dokáže. Obejít pravidla.
Uložený profily má dnes kdejaký auto. Můj Pašyk to taky umí a zdraví mne jménem a pamatuje si kde co. Dokonce mohu povypínat téměř všechny asistenty trvale taky. Ale LA mám po FL natvrdo.
Není možné, že to BMW z letoška čeká na FL a bylo homologováno ještě koncem roku 2018? I když to je moc dlouho. No, fakt by mne to zajímalo.
Pak by se měli novináři a zákazníci ptát, jak je možné, že pro ostatní výrobce platí povinnost a pro BMW ne. Schválně si budu zjišťovat, jak to bude fungovat u nových BMW po novém roce, když budu mít příležitost.
Mě stačilo už jen to, že u většiny nových BMW nešlo deaktivovat S&S (někde to řešil režim SPORT) a neměly ani měrku oleje.
Ano, Tesla neřešila poruchovost zásadně důležitých dílů a ohrozila tím bezpečnost. To je závažné obvinění a musí se vyšetřit.
Ale toto je novinářská sra*ka na n-tou. Novinář by měl mít nějaké standardy a dodržovat určitý etický kodex. Ne pro senzaci napsat záměrně zavádějící titulek, aby dostal víc kliků. Titulek mluví o vadných dílech, ale text je o zvýšené poruchovosti těchto dílů. To je podstatný rozdíl.
Re: organizované tažení proti úspěšné Tesle , resp. Muskovi?
Taky mi nešlo na mysl, jak si leckdy vzdělaní, ekonomicky smýšlející a prosperující lidé mohou dobrovolně kupovat takový křáp? To jim nevadí, že v tom nenávratně utápí peníze? A nebo novináři dělají z komára (jednotlivých medializovaných případů) velblouda (je to vlastnost všech vyrobených aut, všech servisních zakázek, Tesla je špatná, fůůůj ...).
Tak jsem si taky jednu koupil, byť ojetou. Vlastně Autoforum mne tím jejich přístupem pošťouchlo. Říkal jsem si, že to nemůže být tak zlé. A kdyby ano, tak to má ještě 2 roky záruku, tak to po prvním roce prodám. No a ono to funguje. Nejenže "ne moc zle", ale "sakra dobře".
Re: organizované tažení proti úspěšné Tesle , resp. Muskovi?
Tak mě zajímalo, proč všichni bohatí, úspěšní, vlivní, chytří jedou na koksu. Přece to nemůže být tak špatné ne? ... Tak jsem si dal taky. A funguje to báječně....
Re: organizované tažení proti úspěšné Tesle , resp. Muskovi?
Takhle, inflaci započal. Jestli někdo může za současnou míru inflace, pak je to jen a pouze tahle vláda diletantů a sedmilhářú a její nezvládnuí cen energií.
Ja neviem. Nikdy som nebol fanúšikom takýchto hitov. Autá sú to drahé a v niektorých ohľadoch posunuli elektromobilitu dopredu. Ale akoby mladá automobilka nevedela postaviť samotné auto. Softvér je možno fajn, ale hardvér pokrivkáva... Ja by som za tie peniaze a s takou popularitou čakal, že to bude aj top kvalita. To by ale tomu nemohlo šéfovať to dospelé decko!