Audi na závodních okruzích úspěšně bojuje se svým naftovým supersportem R10 TDI, sesterský Seat si vzal příklad a do příštího závodu WTCC nasazuje naftového Leona.
Na okruhoch je to myslim jedno, tam sa neriesia emisie ani ine veci. Jedine ze by mali turbobenziny podobny krutiaci moment... neviem to dost dobre posudit, nie som si totiz isty ci su tie benziny atmosfericke momentalne.
Benziny su momentalne atmosfericke. Len ich treba tocit do nejakych 8500-9000. Mozno pri vyjazde zo zakrut budu mat tie turbotraktory vyhodu kvoli takmer dvojnasobnemu kr.momentu a mozno nie. Uvidi sa.
Podle mne se tento Leon bude v prvnich dovu kolech tvarit velice dobre,ale postupem casu,kdy bude muset predjizdet(jestli bude predjizdet)mu apetit zmizi a bude to propadak zavodu.Kroutici moment ve vysich otackach,ktere jsou nutne pri predjizdeni, se jaksi nedostavi.
Kdyz turbo, tak pro vsechny. Nebo pro nikoho, at ten diesel nechaji bez turba zavodit proti benzinu (ktery turbo taky nema). Uprimne, nafta je mi velkym trnem v oku, radsi smrt nez naftu.
Máš recht, ale marketing maj naftáky zmáknutej... Když jsem do rodiného kombiku chtěl V6 benzin tak se mě prodavač nejmín 10x ptal jestli fakt nechci tu naftu, že budu jezdit za 6l. Když jsem mu řekl že mě je to putna a naftu beru jen do dodávek tak na mě koukal jak na mentálně postiženého. Blbec.
A to akoze preco diesel bez turba? Aby to bolo spravodlive? Ved iba turbodiesel je porovnatelny s benzinom, tak preco by si chcel porovnavat hrusky s jablkami? Ja jazdim s 2.0 TDI a je mi ukradnute ci to ma turbo alebo nema, dolezite je pre mna ze to ma 140ps a 320Nm a zerie 5,6l/100km, co je pod kapotou je mi ukradnute. Nepotrebujem mat dobry pocit z takej somariny akoze jazdim na atmosferu :-!
No právě, disel je porovnatelný s benzinem jen za cenu turba. Když dáš na benzin turbo je zas o třídu jinde. To že ti to tdi stačí věřim, ale mě by vadil ten zvuk. to ani těch 6l spotřeby nevynahradí. Má s tim motorem zkušenost v touranu, golfu i passatu a chrochtal všude dost, v touranu nejvíc.
Osobně si myslím, že zvuk benzínu je jen zažitý za tu dobu, co se benzíňáky produkují. Kdyby se jezdilo na něco jiného, našlo by se spousta lidí, ktrerým by uječený benzín prostě vadil a říkali by, že právě onen brumlavý zvuk lahodí uším.
No jo no, zvuk je trocha horsi. Ale iny porovnatelny motor v benzine som nemal na vyber. Az teraz (po roku od kupy) sa objavuje 1.8 TFSI ... do toho by som siel ;-)
Nelze se na to takto dívat. Motory jsou každý na jiné palivo, každý má jinou charakteristiku, každý spaluje jiným způsobem.
Nelze jednoduše říct "když turbo, tak pro všechny".
A myslis ze ta soucasna pravidla jsou spravna? Nezvyhodnuji naftu kdyz ma byt naftak "jen" o 30 kg tezsi? Jinak stejny objem a nafta muze mit turbo, benzin ne. Pamatuje si nekdo prepocty nafta x benzin z nedavne doby napr. z Le Mans?
Ja mam pocit ze nafta je silne protezovana a je spousta lidi kteri maji zajem na tom, aby se nafta ukazala byt lepsi benzinu a ze podminky pro jejich sportovni zapoleni rovne nejsou.
Benzin je "zvyhodneny" uz tym ze je to benzin - ma vyssiu vyhrevnost - je to kvalitnejsie palivo. Nafta je "odpad" preto je zvyhodnena turbom. Takze hovorit ak nafta tak bez turba lebo aj benzin je bez turba je len dalsie zvyhodnovanie benzinu (kvalitnejsieho paliva).
No to si ale napsal blbost. Právě že nafta má vyšší výhřevnost. Jenom hůř hoří a tak potřebuje jiný systém spalování. A tomu právě dost pomáhá to turbo...
jeeeje .. a proc myslis, ze ma naftam mensi spotrebu a hur se zahriva na volnobeh? ze by vyssi ucinnosti? takze benzin je v nevyhode .. a nafta je odpad? uz na zakladce jsem se ucili neco o krakovani a benzinove pary jdou ze sloupce ropy jako prvni - odpadni produkt >:D nafta je tezssi frakce a musi se upravovat
Udaje z Wikipedie: Vyhrevnost benzinu je 43 MJ/kg, vyhrevnost nafty je 39,6-43,2 MJ/kg. Cize cca. to iste. Ina je len rychlost horenia. Apropos nafta sa horsie zahrieva na volnobehu preto, lebo dieselove motory maju taku velku ucinnost, ze vstrekovanim mikrodavok nafty do vzduchu pri volnobeznych otackach vznika len velmi male mnozstvo odpadoveho tepla. Okrem toho nafta sas vstrekuje len do prostriedku spalovacieho priestoru, kdezto u benzinu je palivo rozprasene do celeho spalovacieho priestoru a plamen zapalenej zmesi sa viac priblizuje k stenam valca nez u dieselu. A po druhe, benzin ma aj na volnobehu vacsiu spotrebu nez diesel, preto sa skor zohreje.
Jsem zvědav jak se jim bude dařit, ale ať už tak nebo jinak, jsem přesvědčen že je to skvělý mark tah. Přitáhne to pozornost a rozpoutá diskuse a názory. A případná negativní reklama je taky reklama. ;-)
Pro někoho možná další neskousnutelný trh v oku, ale pro mě určitě ne, já naftě přeju. :yes: A skoro 300 kobyl z dvoulitru, to už má k traktoru hodně daleko ;-)
Moja rec. Vsetci tu hovoria o lahodnom zvuku benzinu. Len by som chcel vidiet ci vsetci co to hovoria maju benzinove V6 a tocia to vzdy do cerveneho pola "len aby sa nabazili".
momentalne je pointa dieslu v pretekoch samozrejme okrem krutaku, na ktorom sa daju tiez vyhrat preteky v tom, ze cim dlhsie su, tym menej sa tankuje a tym diesel jednoducho usetri cas, lebo menej zere. Ak sa bude jazdit kratke preteky a na rovinach sa budu dosahovat vysoke rychlosti, vyhoda nie je az taka velka. Klukata trat, dlhe preteky s tankovanim a diesel je vo vyhode. Hladat za tym zazraky by bolo naivne. samozrejme benzinove turbo dotlacene na limit dava ine bomby ako diesel. Jazdim 170 PS tdi, som spokojny, ale viem, ze frajer som az na dlhu trat, menej tankujem a nepozeram na spotrebu. Benzin ma zenie iba na dialnici, lebo na okreske predbieham rovnako ako 200PS FSI, akurat on toci vyssie.
Od kdy patri nafta do auta? ta jedine do traktoru stejne jako plyn do trouby...
Vzdy byly zavody o zvuku auta ale tedka to jde vse do haje... jako pryc s naftou pryc....
To zrovna ne, nicmene nafta jeste benzin nedohonila co se vykonu tyce. Porad potrebuje turbo aby dosahla srovnatelnych vykonnostnich parametru a zvuk ma priserny (pouze JTD a HDI se daji pri trose fantazie nazvat kultivovane, o TraktorDrnciInside se to neda rict ani v tom nejdivocejsim snu). A mimochodem, drive sice nebyly veci tak vyspele, ale jejich kvalita a zejmena zivotnost byla o mnoho vetsi. Abych rekl pravdu, dost mi ta kvalita schazi...
Jde vidět, že nemáš vůbec žádné zkušenosti s TDI 6 a více válcema. Pořád ti v žaludku leží staré 4 válce s PD.
Prober se a zkus si někdy projet nové TDI s CR, at tu nepíšeš nesmysly. Ale asi ti ho nikdo nepůjčí, co? Je dobře, že je nafta protěžována, aspoň se zaručí nějaký dynamičtější vyvoj v této oblasti (téměř 80 let tento vývoj prakticky stagnoval). Nyní s použitím moderních technologií je to snadnější. Má taky právo na vývoj.
O dřívější kvalitě výrobků by se dalo dlouze polemizovat. Na trhu nebyl dostatek kvalitních materiálů, jak slitin železa, tak i slitin lehkých kovů. Vývoj právě v této oblasti zaznamenal v posledních desetiletí výrazný pokrok. Vezmu li staré vozy, tak ty z obrovského obsahu dostávaly mizerný výkon díky neschopnosti (nemožnosti) přesné výroby zároveň za použití nových materiálů s lepší odolností. Také nájezd těchto vozidel byl při porovnání s dneškem tristní, stejně jako spolehlivost.
Co to kecas za blbost??? Spolecnost WV porad dela stare klasiky PD... Coz je naprd vykon zadny kroutak mizerny a kultivovanost??? ta zmizela nekde v nenavratnu.... Ale motosport je o rovnocenych bijich hlavne... do nafty musis narvat turbodmychadlo aby se ti to vubec rozjelo.. zato benzinu staci cista atmosfera.. kdyz se da benzinku turbo tak je upe nekde jinde...
Jde vidět, že jsi mimo. VW už má dávno k dispozici TDI motory s technologií CR, co vím, montují je minimálně do Audi.
A hlavně, rovné podmínky pro tebe znamenají jen to turbo, co na tom, že ty motory jsou prakticky konstrukčně jiné. Už vidím, jak do proudového motoru to turbo budeš chtít narvat taky, stejně jako elektromotoru, že?
OMG a který z dieselů ti dá srovnatelný /podle tebe mizerný/ výkon a krouťák u konkurence 1,6 CRDI nebo HDI?? Jediné co těm motorům TDi můžu vyčítat je hlučnost, ale kdyby někteří neměli zacpané uši (hnisem) a zkusili jet s TDi 300km - přičemž by jej neustále vytáčeli na "účinných" cca 3300ot. a totéž udělali s benzínem, který by točil 5500 - 6000ot. - tak výsledný hluk (alespoň v interiéru) bude minimálně srovnatelný , jenom jiný.
A nízký krouťák a výkon?! No dobře to jsou jasné zkušenosti s 1,4 TDi ale 2,0 103kW v Leonu nebo pořádná V6 v Audi - to už někdo musí jezdit v hodně zajímavém benzínu (3,0 T) aby mu to připadalo slabé.
No a když přihlédnu ke spotřebě, kdy s 1,9 TDi jedu 200km v rychlosti 160 - 180 km/h při spotřebě 6,4l - no ukaž mi ten benzín, který takhle pojede a navíc neztratí dech v kopci, což je obrovská výhoda nafty.
Navrhuju pridat moznost motoru na fritovaci olej s pridavnymi elektromotory s tim, ze elektrika ma objem 0.. at je to fer.. a jeste atomovy reaktor a bude to idealka :o) nic proti, ale je to divny.. asi jako vy vydelavate vic (benzin vic hreje), tak zaplatite za chleba 50 Kc. Stejny pravidla pro vsechny at se konecne pohne vyvoj v turbobenzinu, nebavi me porad posloucaht dieslisty spokojeny s jejich VW TDI, co nikdy nesedeli v rozumnym benalu (treba rencek 1.2t, 100k, kombi spotreba 5.9, porizovaci,ekologicky a celkovy naklady uplne jinde ale to chraplaci nikdy neuznaji.. FRITUJEME!!!)
SOUHLAS. Je to jenom o ceně. Kdyby nafta stála pětatřicet, tak by na tu sra.čku nikdo nejezdil. Ale sra.čka se musí nějak zužitkovat, tak spoustě lidí vypláchli mozky o kroutícím momentu. Je to v turbu. Všem přečipovaným oktávkářům dávám se svým TFSI na *. A za ty saze, co se za nima valej, bych jim dal nejradši přes hubu.
Proc to strhavate do debaty, jestli je lepsi nafta nebo benzin? Resp. proc je nafta horsi nez benzin. Pokud FIA uzna, ze preplnovany diesel ma pravo soutezit s atmosferickym benzinem, tak proc ne? Vykonu maji oba motory hodne podobne (cca 260-275 benzinu proti 280 TD), maly rozdil vyvazi vyssi hmotnost naftoveho Seatu. Vysoky kroutici moment bude u predokolky spise na zavadu, hlavne pri startu a na vyjezdech z pomalych zatacek se budou predni pneu hodne zahrivat. Otazka je, jak bude vyreseno zprevodovani, bude urcite mnohem delsi, nez u benzinu, coz by mohlo trochu pomoci prenosu sily. Stejne tak bych nedal ruku do ohne za vyhodu ve spotrebe. Ten motor bude neustale tlaceny nadoraz a tam ta spotreba bude turbem vyhnana poradne vysoko, zadnych 5,5l/100:) A neni dobre zapominat na nizsi spolehlivost preplnovaneho dieselu proti amtosferickemu benzinu. V kazdem pripade to je velke zpestreni startovniho pole WTCC kde jsou po technicke strance vsechna auta velmi podobna. Mozna se na to konecne podivam :)
J.
Ja osobmne fandim jednoznacne Dieslom... Na rovnkaom vykone maju skoro dvojnasobny krutak... Co znamnea ze by mali byt narovnakom vykone lepsie... Netreba ich zbytocne vytacat do cerveneho a vykon je pekne rozlozený po celom spektre otácok, a aj pri sportovej jazde nie je nutné ist do cerveneho... Ale zaraza ma naozaj to, ze benziny su bez turba... Sak nech ma beznin otácky a diesel krutak, mali by to turbo povolit aj benzínom...