Novinky
Zpět na článek
Bestseller slaví 50 let. Volkswagen Golf se za půl století měnil a nadále měnit bude
16 komentářů
gil54
Protože na to prděj, celá galerie je splácaná bez ladu a skladu, víc jak půlka snímků jsou specifická auta z továrny Volkswagen South Africa (Citi Golf) nebo i nějaké tuningové úpravy, popisky by bylo lepší tam vůbec nedávat než takové. K fotce motoru V8 z Porsche 928 napsat suše - "1978 Volkswagen Golf" bez náležitého vysvětlení, je u mě vrchol ignorance.
Přitom stačilo k takovému článku vybrat 5 základních fotek každé generace plus třeba nějaké zajímavost a řádně je popsat. Ale to by asi bylo moc práce.
Samotnému článku chybí ......... a minimálně něco jako závěr, poslední věta. Nebo nezmínit Giugiara?
A vůbec, měl ho psát pan Dragoun.
Přitom stačilo k takovému článku vybrat 5 základních fotek každé generace plus třeba nějaké zajímavost a řádně je popsat. Ale to by asi bylo moc práce.
Samotnému článku chybí ......... a minimálně něco jako závěr, poslední věta. Nebo nezmínit Giugiara?
A vůbec, měl ho psát pan Dragoun.
Mokrous
Jojo, souhlas. Taky ještě pamatuju ty doby.
Tenkrát jsem ani nebyl registrován a nepouštěl se do debat. Zato jsem hltal s nadšením sáhodlouhé texty rozebírající skutečnou techniku.
A sleduju ten nekončící úpadek. Místo odbornosti, techniky, profesionality jen trapné žvásty plné chyb a náhodné obrázky displayů.
A bohužel se občas nechám strhnout a vytočím se a u několika místních individuí neudržím slušný slovník.
Taky už nečtu ani 1/3 článků a cokoli otevřu, tak se vždy znovu a znovu zklamu nekvalitou textu a chybami v datech.
Pokud chci informace, musím na SK, DE, GB a další cizí YT kanály a nakonec si musím do auta sednout.
Dnes je úpadek všeho obecný jev. Vše je jen na oko, na objem a povrchní, nikoho nezajímá pravda, informace do hloubky. Divnodoba.
Tenkrát jsem ani nebyl registrován a nepouštěl se do debat. Zato jsem hltal s nadšením sáhodlouhé texty rozebírající skutečnou techniku.
A sleduju ten nekončící úpadek. Místo odbornosti, techniky, profesionality jen trapné žvásty plné chyb a náhodné obrázky displayů.
A bohužel se občas nechám strhnout a vytočím se a u několika místních individuí neudržím slušný slovník.
Taky už nečtu ani 1/3 článků a cokoli otevřu, tak se vždy znovu a znovu zklamu nekvalitou textu a chybami v datech.
Pokud chci informace, musím na SK, DE, GB a další cizí YT kanály a nakonec si musím do auta sednout.
Dnes je úpadek všeho obecný jev. Vše je jen na oko, na objem a povrchní, nikoho nezajímá pravda, informace do hloubky. Divnodoba.
Mokrous
No a přesto je mise splněna. Ať vyjde sebevětší ubohost a splácanina na úrovni inkluzivního žáčka prvního stupně, tak my staří volové na to zas a znovu klikneme, jestli tam náhodou nebude něco zajímavého a peníze za reklamu jsou připsány...
ericn
No většinou se Golf měnil k lepšímu, což u 8G neplatí a bohužel, jak to vypadá, ani u 9G to nebude lepší. Pokud bude jen čistě elektrická, tak neslavně ukončí dlouhou a úspěšnou kariéru. Bude to parodie na Golf, asi tak jako iD.3. O více jak půl milionových prodejích ročně se jim může jen zdát... VW začne evidentně zabíjet legendy, stejně jak Ford :no:
sargis
Auto ako Golf by si zasluzilo takyto samostnatny clanok o kazdej generacii. Nie som Golfista ale mal som 3 Golfy (III, IV a V) a pokukoval som po Mk VII.
Kazdy Golf je vydareny a ikonicky v niecom inom. Jednotka prisla s prednym pohonom, trojka s dizajnom, ktoreho rysy sa nesu dnodnes, stvorka mala Piechov tlak na kvalitu, patka viacprvok a priestrnnost, sestka dokazala s inymi plechmi a interierom presvedcit, ze je novym autom a bola ziskova od porveho auta, sedmicka bola stelesnenmim moderneho kompaktu s vybornym interierom a osmicka to ikonicky ***a snahou o prilisne inovacie.
Devina mozno bude znizeny I.D.3, mozno sa VW pouci z toho, ako mu I.D. rodina nejde. Zial, takm kde na poli motoricky klasickych kompaktov bol v podstate vzdy silny spolahlivy priemer pre masy vo vsetkom podstatnom, ako elektromobil to bude mat tazke. Mozno sa vyda cestou elektrickeho Peugeota 307 /Astry L, t.j. klasicky kompakt s baterkou, Uvidime.
Kazdopadne, najlepsi Golf kedy vyrobeny - Sporstvan ;-)
Kazdy Golf je vydareny a ikonicky v niecom inom. Jednotka prisla s prednym pohonom, trojka s dizajnom, ktoreho rysy sa nesu dnodnes, stvorka mala Piechov tlak na kvalitu, patka viacprvok a priestrnnost, sestka dokazala s inymi plechmi a interierom presvedcit, ze je novym autom a bola ziskova od porveho auta, sedmicka bola stelesnenmim moderneho kompaktu s vybornym interierom a osmicka to ikonicky ***a snahou o prilisne inovacie.
Devina mozno bude znizeny I.D.3, mozno sa VW pouci z toho, ako mu I.D. rodina nejde. Zial, takm kde na poli motoricky klasickych kompaktov bol v podstate vzdy silny spolahlivy priemer pre masy vo vsetkom podstatnom, ako elektromobil to bude mat tazke. Mozno sa vyda cestou elektrickeho Peugeota 307 /Astry L, t.j. klasicky kompakt s baterkou, Uvidime.
Kazdopadne, najlepsi Golf kedy vyrobeny - Sporstvan ;-)
white label
Ano a taky je tam spoustu výmyslů. Turbo diesel nebyl až v G2, ale už v G1, v prvním Golfu GTD, takže tvrzení, že Golf GTD přišel až s G3 je taky nesmyls.
A 112PS motor nebyl pouze v G1 GTI Pirelli, byla to 1,8ička, která v r. 1982 prostě vystřídala původní 1,6/110 PS a protože G1 GTI Pirelli přišlo až v květnu 1983 mělo logicky tento motor...
Autor měl místo této slátaniny dát raději odkaz na článek Aleše Dragouna:
https://www.auto.cz/…pohromade-131755
A 112PS motor nebyl pouze v G1 GTI Pirelli, byla to 1,8ička, která v r. 1982 prostě vystřídala původní 1,6/110 PS a protože G1 GTI Pirelli přišlo až v květnu 1983 mělo logicky tento motor...
Autor měl místo této slátaniny dát raději odkaz na článek Aleše Dragouna:
https://www.auto.cz/…pohromade-131755
Arese
...s příšernou tabletovou ergonomií ovládacích prvků je krystalickou ukázkou neuvěřitelného úpadku VW v posledních letech! Toho kdyby se dožil Piëch, tak ho z toho okamžitě klepne! :-O :-( :no: Takhle to dopadá, když automobilový koncern už neřídí automobiloví srdcaři, ale jen "tabulkoví manageři", kterým vášeň pro auta vůbec nic neříká a pro které jsou vkus a požadavky věrných zákzníků jen k smíchu! :-O :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
miromen
Tvl 4 generace byla leda tak jedna velka marnost, zjednodušeně trabant s 6 valcem.
Takova 6 generace byla velice povedena evoluce 5 generace, i přesto, že se zase šetřilo jinde.
7 generace byl jasně největši sešup dolu jak technicky, nova platforma zjednodušeně nevychytana a s bidou pruměrna, horši převodovky taky se zhoršilo odhlučněni tak i designova marnost v už tak celkove marnosti jmenem golf . S tim se sice u 8 generace zřejmě snažili u VW něco udělat, ale jen předek je prostě malo a zbytek za řeč moc nestoji. U 8 generace naopak největši posun jaky kdy u golfu snad kdy byl, když přišel s opravdu modernim interierem a konečně se zbavil nadechu 90 což se od VW asi těžko čekalo. Bohužel na druhou stranu mnoho nejen SW nedostatku a problemu, ktere se dlouze tahly a dodnes ještě někde i tahnou vrha na tuto generaci špatny stin byť se řada věci oproti 7 generaci opět vylepšila.
Takova 6 generace byla velice povedena evoluce 5 generace, i přesto, že se zase šetřilo jinde.
7 generace byl jasně největši sešup dolu jak technicky, nova platforma zjednodušeně nevychytana a s bidou pruměrna, horši převodovky taky se zhoršilo odhlučněni tak i designova marnost v už tak celkove marnosti jmenem golf . S tim se sice u 8 generace zřejmě snažili u VW něco udělat, ale jen předek je prostě malo a zbytek za řeč moc nestoji. U 8 generace naopak největši posun jaky kdy u golfu snad kdy byl, když přišel s opravdu modernim interierem a konečně se zbavil nadechu 90 což se od VW asi těžko čekalo. Bohužel na druhou stranu mnoho nejen SW nedostatku a problemu, ktere se dlouze tahly a dodnes ještě někde i tahnou vrha na tuto generaci špatny stin byť se řada věci oproti 7 generaci opět vylepšila.
ericn
Tak dovolím si s druhou větou lehce nesouhlasit. Po 4G musím vyzdvihnout 6G a pak 7G po FL, to byly super Golfy :yes: G8 je těžký debakl, nejodfláknutější Golf všech dob :no:
Ja Prvni 123
Po 4 generaci byla kazda dalsi lepsi nez ta predesla.
Od 5 je tomu naopak.
Co ale nelze uprit je, ze ten zhorsujici se trend vyznamne zrychluje.
Od 5 je tomu naopak.
Co ale nelze uprit je, ze ten zhorsujici se trend vyznamne zrychluje.
rohor
Protože je ze všech modelů nejpovedenější a nejvíc ikonický. A byl opravdu dobrý.
Byly doby, kdy jsem na Auto.cz četl každý článek, bylo o čem a s kým diskutovat, redaktoři nezřídka na diskuzi reagovali, akceptovali připomínky, chyby v textech opravovali, aktivně do diskuze i vstupovali, formát diskuze byl daleko propracovanější, ve všech ohledech lepší, klidně jsem web mohl doporučit přátelům aniž bych se musel stydět za to co čtu a z čeho se skládá diskuzní fórum.
Dnes jsem zde víceméně ze setrvačnosti a zvědavosti, zda se náhodou něco nezlepší. Zdaleka už nečtu všechno, snažím se vybírat, zbytek jen tak přeletím a stejně bývám často zklamán. Kromě Dragouna a Haase.
Mnozí už proto odešli a já možná odejdu také, jednou pohár přeteče, zde už pro mě nic nebude.
Přiznám se, že článek i galerii fotek bych normálně také přivypustil a projel jsem obojí dodatečně jen kvůli diskuzi.