Americká automobilka si za rok 2023 udržela pozici největšího výrobce čistě elektrických aut. Na záda jí ovšem dýchají ambiciózní Číňané, kteří Teslu v posledním loňském čtvrtletí dokonce předstihli.
nekrivdete dobraku panu frantiskovi, chudakovi, je to zamestnanec najimany agenturou, ktery nema jistotu, ze zitra pujde do prace a zije tak v celozivotni nejistote. meli bychom mu pomoci, aby byl jeho apel vyslysen a aspon zitra byl za odmenu do prace opet povolan.
jaky to kontrast s dobou jeste pred 35 lety, kdy treba profesori meli jistotu, ze budou cely zivot delat topice v kotelne, nebo spisovatele, ze budou delat kulice v pivovaru. a to jim strana zajistila staly dohled verejne a statni bezpecnosti jako bonus .
tehdejsi komunisticka strana se o svoje obyvatele starala, ne jako dnes, kdy si kazdy muze delat co chce a policii to nezajima
Ondřeji Šámale,
lžete o "bezemisnosti" Tesel.
Buď jste jen hloupý nebo navedený, vyberte si.
Dokonce i ty OZE byly vyrobeny, při výrobě vznikaly CO2, na místo byly panely a větrníky dovezeny silnými dieselovými tahači.
Nikde ve světě není elektřina zcela bezemisní.
Nelžete a napište "lokálně bezemisní". "Čistě bezemisní" je velká lež všech elektropošuků.
Jinak vás i nadále budeme považovat pouze za prolhaného pisálka a ekopošuka.
i kdyby to vsechno, vcetne vyroby OZE a dovezeni EV tahaci, bezemisni bylo, tak prijde win a napise, ze vypustil 2 psouky, takze to bezemisni urcite nebylo
krbová kamna 1. a 2. emisní třídy. Tedy velmi staré krbovky. Neříkám, že je to správně, ale na druhou stranu - všechna auta mají nějaké filtry a krbovky nemusí? Z toho je bordelu až hrůza. A to píšu jako majitel krbovek, které používám jako primární zdroj tepla.
Naštěstí mám 3. emisní třídu. I tak z toho je bordelu ...
Nicméně nemyslím si, že je dobré je zakázat úplně. Drobnou dřevní hmotu je nutné nějak využít. Takže se musí zdokonalit.
btw - v ČR k tomu nejspíše nedojde, protože u nás je plánován jen zákaz kotlů 1. a 2. emisní třídy a to v září 2024. Krbovky spadají do jiné kategorie, takže se na ně zákaz nevztahuje ...
Je facinujici, ze proti bezemisnosti EV se ohrazuji obvykle majitele dieselu a odpurci EU7, jejiz plneni bude mit patrne za nasledek ruseni spinavych dieselu.
K tomu, ze globalni emise zajimaji dieselfila jen co se tyce EV, ale u dieselu je rad zanedbava - skoda slov.
To ze ty neovladas zakaldne pojmy v teme, ktoru sa snazis hejtovat, este neznamena ze niekto klame, len to ze ty si potrebujes doplnit vedomosti ;-) Dovtedy ta budeme povazovat za trolla a fosilposuka ;-) .
Dobrý den, Wine, z čeho usuzujete, že jsem ekopošuk? Zrovna elektromobilita není směr, který bych vyhledával :-)
Čistě bezemisní vůz je synonymum k čistě elektrickému autu neboli elektromobilu. Abych neopakoval slova a výrazy, používám mj. i tenhle termín. Je to běžné označení, které se používá i v zahraničí, což byste jako inteligentní člověk měl vědět ;-)
Rozdíl by byl, pokud bych napsal, že elektromobil má čistě bezemisní provoz. To by chyba skutečně byla. Proto v tomhle případě ovšem používám vámi zmíněné lokálně bezemisní.
To aku podporu maju automobilky v US si vies velmi lahko dohladat. Tesla bere velmi malu ciastku, najviac od vlady dostavaju Ford a GM. Avsak vsetkych US automobilkam sa moze iba snivat ao podovre aku maju Cinske automobilky. Aj taky VW tam musi predavat ci ICE alebo BEV auta s vysokou stratou a zaplatia to EU a US zakaznici.
Myslíte si, že čínští komunisté dobrovolně zveřejní pravidla pomoci tamním automobilkám, která podle mě nepochybně překračují meze běžné v demokratických zemích? To bychom přece byli dost naivní ;-)
O přímých i nepřímým subvencí pro částečně či rovnou zcela státem ovládáné čínské automobilky toho obecně moc nevíme. Zřejmě má ovšem podobu masivních investic státních peněz do vývoje, výzkumu i samotné výroby. Zatímco "západní" konkurence funguje na více či méně funkčních tržních pravidlech (většina z nich jsou z větší části soukromé firmy), Číňané do toho šlapou s cílem tyhle zavedené soupeře zlikvidovat. A zřejmě k tomu mají financí dost...
Hej, hlavne ked do mesta vchadzas cez priemyselny park pomaly z akehokolvek smeru. To, ze je menej smogu v ulici neznamena viac ekologie. Ale z hladiska hluku a respiracnych ochoreni je to isto prinos.
Vsetky automobilky sveta mimo Ciny zaspali vyvoj bateriek a to zahrna aj Teslu, ktora mala sice super start a vyrabala si vlastne 18650 baterie, neskor 2170 a mala zamluvnene velke mnozstva surovin na vyrobu svojcih NCA baterii, ale potom prisla velka chyba a vyroba ich baterii upadala s vysokym stupnom optimalizacie vyroby zbytku aut a museli si pomoct dodavkami 2170 baterii od LG neskor, prismatickych LFP baterii od CATL a potom aj LFP baterii od BYD a postupne sa dostavaju tam kde vsetky automobilky: najvacsie ciastky zo svojich ziskov na BEV posielaju naspat do Ciny za najdrahsi komponent BEV, baterie. Takto straca peniaze VAG, GM, Toyota, Ford atd... a ak sa Tesla nezobudi a masivne nerozsiri vyrobu 4680 baterii, tak tak skonci aj ona s 4680 bateriami od LG a s prismatickymi LFP a LMFP bateriami od CATL a BYD.
Silna statna podpora v Cine a monopol CN automobiliek v EU nepomoze nikomu, ani milonikom BEV ani milovnikom ICE a taktiez celosvetovemu vyvoju alebo ekonomikam mimo Ciny.
Cina prostě vyhrá.Svět si to zaslouží.Chtěli používat čínskou levnou pracovní sílu a tak nyní nato svět doplatí.Evropa se těsila jak se zbavila závislosti na Rusku, ale vůbec si neuvědomila, jak ji pohltila Cina.Brics zničí Evropu a nic jiného si ani nezaslouží Evropa zato jak trčela z ***e Americe.Zvykejte si a ucte se cinsky.Budete to potřebovat.
Hovorime o priemyselnom naskoku,ktory ma teraz Cina, asi 2-3 roky. To samozrejme nieje dovod na tieto nezmyselne reci o tom ze Cina vyhra a mame sa ucit po Cinsky. Druhy najvacsi vyrobca baterii na svete je Polsko, ked to dokazu tam, dokazu to v kazdej EU krajine a uz ide len o to, kto tie baterkarne vlastni, ale za par rokov nie je najmensi problem vsetky baterie v EU BEV vyrabat v EU a je len na prispatosti EU automobiliek kedy prestanu nezmyselne topit peniaze v ICE vyvoji, alebo masivne zainvestuju do baterii (fabriky a tazenie), aby tieto baterkarne aj boli vlastnene EU a peniaze ostavali v HDP EU krajin.
Stenli napsal: "Druhy najvacsi vyrobca baterii na svete je Polsko"
Hodím to do googlu a čo zistím?
Zjistím, že Stenli je lhář.
Druhý najväčší výrobca batérií, BYD, dodáva primárne výrobcom elektrických áut na čínskom trhu, kde má získavať čoraz silnejšiu pozíciu. Napriek rastu čínskeho trhu s elektromobilmi podľa analýzy SNE Research zatiaľ neexistuje predpoklad, že by BYD mohla v dohľadnej dobe zaútočiť na pozíciu batériového lídra.31. 3. 2023
Nezistil si ze som klamar, ako by ti napisal DonVito: "Omluv se" :D Zistili sme akurat to ze necitas s porozumenim. Takze citaj este raz a teraz pozorne:
"Druhy najvacsi vyrobca baterii na svete je Polsko, ked to dokazu tam, dokazu to v kazdej EU krajine a uz ide len o to, kto tie baterkarne vlastni".
Cina a Polsko su krajiny, nie firmy a ked si hodis do googlu krajiny s najvacsou produkciou baterii, zistis ze: 1.Cina, 2.Polsko. Preto pisem ze ked to dokaze Polsko, nie je dovod, preco by to nedokazali aj ostatne EU krajiny, nie je tu ocividne ziadny problem so surovinami, alebo nedostatkom schopnych ludi, o com svedcia aj mililardove projekty Cinskych firiem v EU a my na SR o tom teda vieme svoje, ked sme kvoli nasej neschopnej vlade prisli o 7 miliardovu investiciu CATL, ktoru dostali zase raz Madari. V druhej vete suvetia "a uz ide len o to, kto tie baterkarne vlastni" narazam na to, ze aj tie fabriky v Polsku vlastnia Cinske firmy, takze kym prvotnym cielom EU je vyrabat baterky v EU, aby sa setrilo na preprave a aby cast ziskov cez platy a odvody zamestnancov ostali v EU ako sucast HDP, ciel je vyrabat baterie vo vlastnej rezii - EU firmami a idealne aj zo surovin vytazenych v EU, aby v EU ostavali komplet cele zisky z produkcie baterii.
Takze ako vidis, neklamem ani v tomto, ani v inych informaciach, to je domena antiEV trollov a nerobim to lebo je to trapne, kedze je to velmi lahko overitelne. Musis len pozornejsie citat ;-)
Čistě bezemisní automobily?? Lež jak věž...
BYD je na tom tak dobře, že da 2100 Kč dealerovi... ?!? To jako myslíte vážně?!? :-[]:-[] Tahle částka vážně něco znamená a zmeni pro prodej aut 1M+ ?!?...
Srovnání není fér, protože čínská vláda a podpora?!?
A západní eurososocialistická propaganda, dotace, subvence a sankce pro ICE se nepočítá???
Bravo!!! Který eurohujer schválil tento text článku?!? Děkuji za tu nedělní dávku eurohujerské propagandy!!!
Dalsi co si potrebuje nastudovat co znamena bezemisny automobil a preco sa do emisii spalovakov nezaratavaju emisie vyroby auta, paliva, rafinerii a obrovsekeho mnozstva elektriky pri tom pouzitej :-):no: Dostudovat a potom chodit do diskusii.
a víš jaký je rozdíl v tom, že někdo vyrábí auto v 45 let starý fabrice a když čínan postavil 100 novýc fabrik na výrobu baterek, nabíječek, komponent, komponent pro OZE abys to měl čím nabíjet atd atd atd?
Ono pak vychází, že za stejné emise u plečky vyrobené v 45 let staré fabrice jde s euro 6d nákupní taškou najet 110-170 tis km a se 50 let starou V8 35-60 tis km
Sranda co
Jo a taky se na výrobu spalovací plečky nevozí suroviny z chile do do číny. :-):-):-):-)
Vůbec nemá smysl řešit co z výroby ještě započítat, to je druhořadé.
Ten základ lži stojí už na mnohem elementárnější věci - energetický mix u nás znamená, že jízda na elektřinu prostě z podstaty věci bezemisní není a být ani nemůže.
A než napíšeš nesmysl typu - kupuji jen zelenou elektřinu nebo nabíjím jen z FVE, tak z téhle utopie a fikce rychle vyskoč. Protože to nemá s běžným režimem EV nic společného. Neznám majitele EV, který by když nesvítí slunce autem nejezdil. Neznám majitele který by nenabíjel nikdy na dobíjecích stanicích.
sou to utopistii, at jim daj energetické společnosti spešl zelený tarif s cenou 15-40 kč za 1 Kwh a dodávaj jim jenom zelenou energii a když zrovna nebude, tak je odpojí od sítě. At si to užijí a zaplatí výstavbu těch fantasmagorických nesmyslů.
My o ně nestojíme. My chceme stabilní zdroje - vodní, uhelné a jaderné elektrárny , popř. paroplynové.
I zelená elektřina není nic než podvod. Protože technicky je to nesmysl.
V noci a při bezvětří a suchu totiž energie rozhodně nebude v našich podmínkách z OZE a i kdyby v noci běžela výroba vodní elektrárny, tak pokud nejsem v blízkosti zdroje tak ta moje elektřina někde na superchargeru rozhodně nebude ani zelená, ale bledě zelená, ani ždibet dozelena. Ale bude z uhlí, plynu nebo jádra. Což ale ČEZ I další uvádějí.
Jenže zelení bezmoci tohle nepochopí. Oni si myslí že když mají zelený tarif, tak jedou z OZE, což je naprostá pitomost.
china od doby bource morusivyho a strelneho prachu z pred vic jak tisiciletim neprisla s zadnou vlastni myslenkoiu nebo objevem, ktera by posunula lidstvo dopredu
EV taky opraskla od Zapadu
china je nejvetsim vyrobcem kdeceho diky tomu, ze z ni nixon udelal manufakturu pro Zapad.
az to Zapad prestane bavit, coz se zacina dit, tak pro chinu zacnou krusny casy.
i pres to, ze se o chine mluvi jako o svetove manufakture, tak i pres o skoro polovinu vetsi pocet obyvatel nez ma Zapad, ma tretinovy HDP
fakt je ten, ze me nenapada nic, co je puvodne chinske, co by neopraskli at castecne, nebo uplne
žápad to nemůže přestat bavit, protože na západě nejsou žádný továrny , ty starý byly zbouraný nebo sou ve stavu trosek a ještě nejsou lidi, co by v těch továrnách dělali :-)
Já si myslím že ne, že tohle umí jen Čína.
Partajník pískne, automatizované fabriky se pořizují za subvencí, o kterých se nám může jen zdát. Navíc to subvencuje výrobek u koncových zákazníků. A to jsou největší náklady. Partajník na to kouká jinak než akcionář.
Taiwan je rozjetý už dávno, je otázka co s ním provede partajník.
Mnoho výroby pro západní trhy už je mimo Čínu, viz Vietnam / Malajsie / Indie.
A jen uvidíme, kolik lidí si v Evropě koupí čínské auto severně od 1M Kč, jehož asistenti pípají / chovají tak, že se s tím autem prakticky nedá jezdit. Navíc se mu při prvním testu vybije 12V baterie a auto exne. Jaký to vstup na trh. Jsem zvědav na ty update software :-). Odtah do Pekingu taky nebude laciný :D.
To jestli to BYD dá, závisí na tom kolik toho skutečně prodají v Číně, kupní síla tam není nic moc a pro další růst potřebují exportovat o 106.
Zase se nádherně bavím, jak z článku, který by se dal charakterizovat jednou větou "Dominantní Tesle v oblasti EV se přibližují čínští výrobci" se během chvíle strhne přestřelka argumentů o ekologických důsledcích zakopávání vyžilých vrtulových listů do země z fanklubu ICE, oproti neekologické dopravě dělníků na ropnou plošinu v Mexickém zálivu vrtulníky se spalovacím motorem bez katalyzátoru při těžbě ropy z fanklubu EV.
Už jen chybí rozebrat je-li výroba hliníku ekologičtější než výroba oceli a z čeho tedy ta auta bude ekologičtější vyrábět. Samozřejmě do důsledků od těžby bauxitu a železné rudy až po podíl recyklovaného hliníku a železného šrotu včetně dopravy, která začíná od šedého kontejneru před panelákem.
A stále sa to zlepšuje, permanentne nachádzame nové a nové diskusné dno. Podobne ako redakcia, ktorá tiež ťahá tento web hlbšie a hlbšie každým zverejneným textom.
Jinak doporučuji test Nio EV6 od Hrubise na YT. Auto technologicky o generaci dál s o třídu ne li dvě třídy výš jak Enyaq za nižší cenu. Tesla pak proti Niu působí i technilogicky jak naprostá popelnice...
Takže někdo by si mě uvědomit, že pokud chce EU direktivně přikázat EV, tak tímto rozhodnutím říká, že evropskou automotive má absolutně u svého zeleného zadku a stejně tam má obyvatele EU a jejich potřeby dostupné a ekologicky udržitelné individuální mobility.
plakat by s měl ty, že si nikdo ze 150 zákazníků Ferrari, 71 zákazníků Lamba a stejně tak Bentley, 59 Maserati, 43 Rollsu , 35 Astonů a 13 Lotusů místo těchto luxusních spalováků nekoupili Teslu S a nebo X
A z 814 ks Porsche bylo jen 44 ks EV a 46 hybridů
Nějak ti miliardáři na záchranu planety a ve všem lepší EV jak tvrdí zvysoka JEBOU, HAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH
to nemůžeš vědět, že si S a X nikdo z nich nekoupil. Já bych si dovolil dokonce tvrdit, že koupil.
Ferrari si koupím na víkendy, ale když budu jezdit po Praze, tak raději TMS. V těch kolonách je to mnohem příjemnější auto.
Manželce asi taky nekoupí 911, aby s tím vozila děti do školky. Vyfasuje TMX a nazdar.
Jak prosté, milý Watsone. Některé lepší dámy maj třeba chůvu, o tomhle vynálezu si neslyšel vid. Ta jim pomůže občas s dětičkama, třeba je vyzvedne ze školky/školky nějaký S-Maxem a odveze na kroužky, zatímco madam si zajede do fitka a pak na kávičku s kamarádkami tou 911, pokud jí auta baví. Mít dětičky 24h denně za zádelí není dneska už v modě, v lepší společnosti :)
A občas potkávám podobné dámy i v kupé od Mercedesu nebo Bentley Continetal :-)
z bohatých lidí to nikdo nekupuje, pár pomatených ajtáků a milovníků technologických hraček, kterým vůbec nejde o to jak to vypadá a jede o o prá hitech funkcí.
To sou lidi co si pletou tablet s autem
Zbytek to nekupuje a dál kupuje fosilní Porsche, mercedesy bmw, laba, ferrari, rollsy, bentley, cadillacy, lotusy, astony, maserati, jaguary, chevrolety, dodge, ramy, jeepy, range rovery atd
aha, takže třeba Ben Affleck, James Cameron, Cameron Diaz, Morgan Freeman, Jay Leno, Jay-Z, Will Smith, Robert Downey Jr. nebo třeba James May ... samý chudák, co nemá ani na rohlíky.
Za to Barichello je boháč, takže si může dovolit jezdit starými amerikami. Gratuluji.
Tie vase nesplnene hatesluby :D Najpredavanejsie auto sveta za rok 2023 je BEV a co je pre vas extra trpke, je to Tesla, takze nas fanusikov pokroku a vyrazne efektivnejsej dopravy bez lokalnych emisii, co odstrani mnohe zdravotne problemy a miliony umrti rocne s potencialom aj bezemisnej prevadzky do buducnosti naozaj tesi, ze sa BEV dari a v mnohych krajinach tvoria uz 20-25% predajov.
To vyplakavanie Barrichella je len taky bonus, ktory si za svoju zadubenost a nevedomost zasluzil sam :-)
Nejvíc úmrtí odstraníš, když dokážeš odstranit stres v změstnáních, hádky v rodinách, lidi přestanou kouřit, chlastat, brát drogy a kupovat nekvalitní chemická žrádla.
A dále psychika, půlka republiky žere psychoprášky :-):-):-)
Toto vše zabije cca 700 milionkrát víc lidí jak nějaká spalovací auta, prolhanej zelenej neomarxisto :-):-):-):-)
Nic ine ako whataboutizmus som od trolla ako ty necakal :no: Nulovy argument je len potvrdenym hodnoty mojho argumentu :) Kazdy hlupak ktory zije vo fantazii, ktora ide proti faktom, narazi na tvrdu stenu faktov :)
Žádný fakta nemáš, máš tu věrohodntnou studii nejlépe od 5 nezávislých odborníků, kolik lidí ročně umře na jedovaté látky ze spalovacích motorů?
A prosím aby v tom byli výlučně lidi co nekouří, nepijí, neužívaj drogy a nemaj 120 kg +.
Protože zkoumat u kuřáka, co dá denně 35-45 kousků jestli umřel na takovinu plic z cigár nebo díky autům je silně usměvný, TROLLE
Jestli to nebud tím, zelený Borisove, že Tesla vyrábí 4 modely zatímco spalovací konkurence má na výběr cca 900 modelů auta cca 40 značek.
Takže si akždej vybere co se mu líbí a nemusí vybírat ze 4 modelů žabotlamu s interiérem z petky narýsované za pomocí úhelníku. :-):-):-):-)
PS: připrav si šrajtofli, raketovým způsobem zdražuje měd a ještě bude dále zdražovat. Je jí totiž kritický neodstatek. Budete si muset dát hlínkový dráty jako za normalizačního komunisty, kde měd byla strategická surovina pro průmysl a armádu :-):-):-):-):-)
Copper Price is at a current level of 8399.94, up from 8189.59 last month and up from 8375.40 one year ago. This is a change of 2.57% from last month and 0.29% from one year ago.
:D Fakty ho fackuju z kazdej strany, je to zvlastne byt tak zadubeny hejter a tak nieco nenavidiet, ze si zacne klamat sam sebe, len aby ten hate klam v sebe uzivil. Urcite je na to odborne nazvana diagnoza. Neviem co tito ludia budu robit o 10 rokov ked 90% predajov v EU budu tvorit BEV. Asi budu pocas hladania benzinky zo svojich drahych alebo zastaralych spalovakov hromzit na vsadepritomne BEV a kricat na ich vodicov z okna ze nie su bezemisne :D
:D Ja si budem nabijat BEV doma zadarmo a ty ako klaun budes hladat cerpacku s najnizsou cenou.
Polnohospodari neprostestuju proti BEV, ti co ich maju si ich velmi chvalia a taka ista trasnformacia nastane aj v polnohospodarstve, prostestuju proti vysokym danima, ale to je uz ina tema, cize pre whataboutizm fanatika ako ty, idealna prilezitost stratit sa este dalej od povodnej temy v ktorej nemas argumenty :D
Já nic hledat nemusím, mam v okruhu 10 km Tank ONO + další pumpu co má ceny jak ONO a krom toho ještě tři Benziny, přičemž ta nejblíž ONO má stejné ceny jako ONO :-)
Jinak v Chargeru mam benzín od září v nádrži :-) Ten je ještě z PL z pumpy BP :-):-):-)
A ten co mam v nádrži v RR mě stál u OMV přesně 3,50 Kč. Zbytek sem měl zadarmo :)
Když víš jak, nemusíš jezdit na elektriku z uhlí víš Lojzíku
Takže jediné do čeho se v období listopad-prosinec tankoval benzín byl Jaguar kde potřebuju najezdit nějaké km na benzín kvůli nastavení motoru.
Zemědělci protestují předeším kvůli ručení dotací, včetně těch na naftu.
Je zcela irelevantní, kvůli čemu kdo protestuje, jenom sem ti na tomto příkladu chtěl ukázat, jak krásně jde docílit, že nikam neodjedeš a nic si nenabiješ. :-):-):-)
Tak jen víc zelené ideologie a víc kopej za zájmy Číny, monopolního dodavatele komponent pro OZE v EU :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A těši se, jak si bohatí češi nakoupí miliony elektromobilů, v době kdy jogurt Florian stojí 16,50 a Pieorot 23,50 , u veitnamců viděn dokonce za 29 :-):-):-)
Taková zdravá snídaně pro 2 dětičky - dva cereo-loupáčky s dvěma jogurtíky, 2x banán a sklenička juice za 90 Kč :-):-):-):-)
Hotová lidovka.
A jako chutovka ke svačince koláček z famářského trhu za 50 ne.
To hned zbyde průměrné rodině na 3 Tesly, HEHEHEHEHEHE
Dokonce si tatík ani nebude muset odpustit plechovku Budvaru za 31 kč nebo půllitřík na rohu za 65-80 Kč :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
a půjdou konečně vod válu. Číňani je skoupěj za pakatel a budou se jim smát jak zaspali vývoj a jak si blbečkové mysleli si že budou vyrábět rakovinomety na věky a že je nikdo nemůže ohrozit. Jenže vono prdlajz, ten vlak už jim dávno ujel. :D:-[]:no: