Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Honda Civic 1,5i LS (5D)

24 komentářů

moan78
Mal ju vtedy potencialny svokor. My sme mali feldu 1.6 55kw. Asi rok som slintal, aby som ju mohol ist prevetrat a nalozit jej do “cerveneho”. Ake bolo moje rozcarovanie, ked som do tej hondy sadol a zistil ze jazdna dynamika hondy je o triedu horsia nez vo felde. Fakt to slo horsie jak ta felda. Plati prie priamy smer. Btw s tou feldou som vtedy vyprasil z 0-100 s pevnym startom aj e30 318i.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mohu jen potvrdit. Do 3t otáček, by ten starý VW tu Hondu úplně rozdrtil. A Hondí 1,8ka je to stejné, uživatelsky hrůza. Za to Toyota měla 1,6ku 84 kW parádní.
topten
docela me to prekvapuje, ale kdyz koukam na tu feldu
https😐/www.auto.cz/…mbi-1-6i-55kw-46
tak tocivej moment stejnej, hmotnost o 100kg nizsi (10😖 a maximalni vykon i tocivej moment u feldy o 2tis ot min
takze do nejakejch 4tis ot mohla mit felda navrch, ale pak umrela
ta honda se musi tocit, tocit, tocit a zase coz znamenalo radit, radit a zase radit a na to uz tehdy byla spousta tocvolantu linejch
je mel u jednoho auta trochu podobnej motor jako ta honda, a pod 4tis ot to vubec nejelo, i kdyz to melo 100kW, coz byl na tehdejsi dobu slusnej nadstandard
MarekAbsolon
Vy rád posloucháte řev motoru? Na to je myslim nejlepší Škoda 120L.
topten
skoda 120L byla dobrym autem pro tehdejsi dobu a tehdejsi podminky

tehdejsi komunisticka vlada nepredpokladala, ale ani moudre neumoznovala, aby nasi ridici brazdili zapadonemecke autobahny neomezenou rychlosti za revu motoru vytoceneho na maximalni otacky.
naopak, potlacenim vystavby, tedy nevystavby, dalnic soudruzi umoznili, aby vynikly prednosti tohoto socialistickeho automobiloveho skvostu - pomalu brazdit silnice plne kopcu a zatacek, kdy jsi brzo dojel dychavicnou kourici avii - coz byl znak rozvinuteho socialistickeho prumyslu podobne, jako kourici kominy tovaren vyrabejici nedostatkovy toaletni papir.
nastesti tehdejsi moudra vlada zajistila, ze v novinovych stancich bylo dost rudeho prava s fotkami nasich i sovetskych predstavitelu, s kterymi jsme si vytirali nase hole pr*dele a tak nam tito byli jeste bliz a kdyz jsi hloubeji zatlacil, stavali se i soucasti nas samych.
nase moudra socialisticka vlada myslela i na to, abychom prilisnym jezdenim nase skody 120L zbytecne neopotrebovavali, a tak moudre nastavila cenu benzinu a nasich vyplat tak, abychom si z prumerne vyplaty mohli koupit jen necelych 300 litru vysokooktanoveho bensinu super o 95 oktanech. soucasti tehdejsiho benzinu bylo ale i olovo, ktere jsi jako bonus mohl kazdorocne tezit v tresnich, svestkach a jablonich vysazenych podel silnic.

vsechny tyto socialisticke vydoblitky podkopala soucasna vlada fialovy drahoty, kdy si sice z prumerny vyplaty koupis 1000 litru benzinu, ten je ale ochuzen o cenne olovo, a to mnozstvi logicky vede k vetsimu opotrebeni aut a vetsim servisnim nakladum, coz nase ozebracene obyvatele zene do jeste vetsi bidy
Othello
Ještě bych doplnil náskok v životnosti kdy Š120 najezdila do generálky s přehledem 100-120 tis.km což nastalo zhruba za dvacet let, zatímco dnešní auta tolik let při současných nájezdech většinou nevydrží
gil54
Akorát, že tetraethylolovo do benzínu nevymysleli komouši, ale amíci a bylo používané globálně po celém světě.
topten
ano, i za toto zlo muzou amici, ale jeste horsi bylo, kdyz v 70. letech minuleho stoleti amici prisli s bezolovnatymi benziny, coz zpusobilo, ze v USA skoncila tezba olova z plodu stromu kolem silnic, kdezto u nas soudruzi toto umoznili az to jejich vitezneho konce v 1989.
bohuzel, americky "vynalez" bezolovnatych benzinu prisel posleze i k nam, coz i u nas znamenal konec tezby drahocenneho olova z plodu stromu kolem silnic
Avatar - Anonym
Anonym
Tvoje trapnost dosahuje neustále nového a nového dna.
Toaletní papír nebyl koncem 80. letech, kdy vyhořela v roce 1988 Harmanická papírna.

Nájemné před rokem 1989 stálo 500 kčs, takže lidem zbylo z výplaty víc, než dnes, kdy ve stejné králíkárně z panelu, postavené soudruhy stojí 15 000 kč coby pronájem 😄
30000 - 15000 = 15000 děleno 34,50 je 435 litrů. U karteláků pouze 385,6
Nebo obdobné peníze dávaji za hypotéku, protože v cashi nikdo těch 5,5 mega na ten starej panel nemá vid komiku. Natož 7-12 za litobenák v novostavbě


A ještě nám provnej ceny energií, služeb nebo jídla v restaraci.

Dneska sem měl zrovna s kamarádem v restauraci řízek s hranolkama, 194 kč.
Kolik stál v roce 1989? 9 kč?
Neznám nikoho a to znám hodně lidí co pamatují tehdejší režim a měli v roce 1989 2500 kčs čistého, aby měli dneska 23x vyšší výplatu, tj 57 500 kč, aby si mohli koupit v restauraci víc řízků

Prolhaný fanatiku zaásadně provnávající pouze A a VZDY vynechávající B
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Učiněný ráj na Zemi. 😁 Jen se teda zhroutila ekonomika, protože ukradené podniky se 40 let devastovaly, a že by měl každý dvě-tři auta v rodině jak dnes, jsem si taky nevšiml.
Avatar - Anonym
Anonym
O tom jak se neivestovalo do vývoje se obecně ví a taky kolik penez bylo vo půlky 80. let rzkradeno z tzvl PZO, tedy Podniků Zahraničního Obchodu.

No mj táta v letech 1981-1986 dvě auta měl, starou 1000MB z roku 1968 a k tomu novou 120 z roku 1981.
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak perlička k dýchavičné Avii v kopci - to byl ličenční výrobek Saviem, Francie. Tedy západní produkt a pro rok 1991 byla do sériové výroby připravea nová Avia AN s turbomotorem D407 (100 HP) a sklopnou kabinou. V plánu byly dokonce i silněší šestiválce s výkonem 160 HP. Ovšem jaksi vláda soudruha Klause odmítla zafinancovat sériovou výrobu a Avie dál produkovala 30 let staré licenční klumpy s nesklopnou budkou a s nimi hledala Avii strategického partnera, zatímco na dvorku před vývojem hnily prototypy AN a na dokumentaci pro výrobu padal prach......

Máš tu smůlu, že o Avii mam perfektní znalosti, protože můj otec tam pracoval.
https😐/blog.auto.cz/…romarnena-sance/

A o LIAZU taky, protože to je zas můj koníček.

řada 100 a 110, což byl další automobil používaný vnitrostání dopravou měla v té době (konce 80. let) k dispozici přeplňované motory s turbodmychadlem a chladičem plnícícho vzduchu s výkonem až 236 kW (320 HP)...

Veškerá západní konkurence té doby měla samozřejmě pro vnitrostátní přepravu motory o výkonu 700 koní, vid prolhnej žvanile 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Našu Feldu sme mali veľmi jemne čipnutú na cca 84 koní, ale podstatné bol úplne iný priebeh výkonovej krivky, takže to ťahalo slušne až do cca 5 tisíc.
moan78
To je pravda. Lenze s touto hondou bolo jazdene do 2000 otacok prvych 100.000 km. Takze nad 4000 sa nedialo vobec nic.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
S feldou 1,6tkou kombi som jazdil na jednej brigade v lete a voci vtedajsej nasej 1,3mpi 50kw kratkej felde to bolo pre mna delo.. hrabala na pockanie... len to cislo dojazdu vlavo na palubaku vedla volantu klesalo strasne rychlo... to auto zralo aj travu pri ceste .. ale inak jazdilo sa mi s nou super.... rad spominam na tieto zlate casy :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vážne aj trávu? Za koľko jazdila tá vaša? Náš kombík s 1,6 jazdil v priemere do 6 až 6,5 litra. Jasne keď mu dával človek pravidelne napiť vedel zobrať aj 8.
moan78
Mala kratku 5tku. Do 100 to slo do 6l, potom uz viac. Ale do 120 sa to dalo.
Johnn
https😐/www.automobile-catalog.com/…5i_ls_sedan.html#…
https😐/www.automobile-catalog.com/…felicia_1_6.html#…
https😐/www.automobile-catalog.com/…5i_ls_sedan.html#…
https😐/www.automobile-catalog.com/…felicia_1_6.html#…
Zajímavý rozpor ve zrychlení 0-100km/h proti testu zde. No s tím vypráskáním bych byl opatrný, ale samozřejmě nižší hmotnost hraje roli, a podle pravidel musí točit všichni pouze do 3500ot.
moan78
Ja pisem ze sm vypraskal e30 318i 😉. S hondou som drag race, iba v nej jazdil. Ale teda ta bola silene lina.
moan78
Ja pisem ze sm vypraskal e30 318i 😉. S hondou som drag race, iba v nej jazdil. Ale teda ta bola silene lina.
Julo Baňák
Pod 6000 ot to ani nešlo, Nm=kW obehnúť kamión 3x podradiť...🤮
Julo Baňák
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Max. Kroutak při 5400 ot? To raději ne.
Dnešní i30 1.5 atmo max při 3500 ot. To se mi zamlouvá více. Pravda motory dělí od sebe propastných 20let.
Avatar - Anonym
Anonym
japonské motory se musely točit, to nejsou ameriky co jedou a toči 2000 otáček 😄