Prodeje nových automobilů v Česku se po delší době opět výrazněji odrazily od hranice 200.000 vozů za rok. Nejprodávanějším elektromobilem se stala Škoda Eynaq, nejvíce aut s bezemisním pohonem ovšem prodala Tesla.
"Titul si totiž odnáší americká Tesla s 1618 exempláři. V jejím případě dominovalo SUV Model Y, přímý konkurent zmíněné škodovky, jež si připsalo 785 registrací. Menší Tesla 3 má 326 kusů, starší modely S a X si zapsaly 44 a 51 exemplářů."
Ty evidentně nejsou rozřazené dle modelů. Bohužel statistiky SDA nepřekypují dobře zpracovanými údaji. V tohle ohledu bych si v roce 2024 představoval lepší práci s daty...
Děkuji, v tom případě je otázka, zda mělo smysl uvádět počty jednotlivých modelů, když očividně nemají nic společného s realitou, ale to je samozřejmě jen taková malá nepodstatná výtka..
Tesla a VW v prosinci mínus 74% v prodejích elektromobilů
Těch pár kousků v ČR navíc to rozhodně nevytrhne :-):-):-)
Tesla je na dotacích totálně závislá, stejně jako VW.
Prosincové prodeje v Helmutstánu prakticky vymazaly růst prodejů EV za rok 2023.
Prosincové prodeje jsou na 1/2 prosince 2023.
Myslím si že ani Tesla, ani VW se na leden a další měsíce 2024 v Helmutstánu vůbec netěší. :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Re: Tesla a VW v prosinci mínus 74% v prodejích elektromobil
Bohužel když vidíš co chystají v eurohujerské Itálii a Francii, kde opět hodlají dotacemi nahrazovat ekonomickou nedostupnost tohoto řešení pro běžné lidi, tak bys brečel.
Normální člověk se selským rozumem pochopí, že jestli je něco drahé, tak to bude nedostupné a taky to nikdo nebude chtít. Pak řesením je buď zvýšení příjmů, nebo snížení pořizovací ceny, tedy zlevnění výroby nebo zjednodušení produktu.
Eurohujerští bezmozci mají pocit, že toto vyřeší dalším přerozdělováním, dalším rozbujením byrokracie a dalším rozdáváním dotací, které vezmou jen dalším zvyšováním daní.
Novy DongFeng T5 evo tento rok uz urcite pojde hore a celu znacku predajmi dvihne ... no a u MG po facelifte HSka mozeme tiez cakat zvysenie predaja po boku spominaneho bestsellera ZS ...
Cadillac - 14
Dodge - 149
Chevrolet - 84
Chrysler - 9
GMC - 13
Jeep - 507
Lincoln - 1
RAM - 174
Tesla - 1618
Ford Explorer - 50
Ford Mustang - 67
+ další kousky budou pod fordem jako pikapy řady F atd
od stellantis žádný, RAMy sou všechno V6 a V8 a Dodge taky, pravé plnotučné ameriky :-)
Od Lincolnu se vozí jen dva modely, takže bud Aviator nebo Navigator.
Kdo ta nová auta kupuje, když makroekonomická kategorie "soukromá spotřeba" klesá?
Obchod má vždy dvě strany. Z uvedené statistiky jsme se dozvěděli, kdo prodal a co prodal-to je strana prodávající. Jak vypadá strana kupující? Většina firemní auta a leasingovky?
Formálně vzato nemáš pravdu. Tohle je statistika registrací, tj. kdo koupil, respektive přihlásil jako provozovatel.
Rozpad na firemní / nefiremní je na https://portal.sda-cia.cz/, detailněji na stránkách ministerstva dopravy. Firemních registrací je cca. 75%, což je tak standard za posledních cca. 10 let, +- pár procentních bodů.
puste si vašeho oblíbeného Vaculíka, na V.O.X News kanále na youtube, ten vám tam sdělí jak soukromé osoby s 20 let starými auty budou rádi, až EU bolševik zdaní výrazně paliva a zakáže s těmi auty jezdit do center měst, tak budou hrozně rádi za "levný" čínský elektromobil.
Jenže ten "levný" čínský EV bude počátek konce evropských značek :-)