Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tycoon
2
Vaculík byl vždy tak trochu provokatér a rebel. V dobách největší oblíbenosti VW a Škodovky v českých luzích a hájích si on jako jediný dovolil naprostou drtivou kritiku Passatu TDI nebo motoru HTP v Autoojetinách. No a teď se nejlépe provokuje a rebeluje adorováním EV.
traveldrive
6
provokatér na objednávku. Už natrepal toľko hlúpostí... Podľa mňa je to len počmáraný šašo. Káčer Donald, ktorý na kameru vykváka to, čo mu napíšu, nič viac.
Franta Dobro
Eidam1984
Kazdy by si mel koupit co chce. Ja jsem jezdil pul roku s Teslou model 3 LR a uspesne jsem ji vratil. Ted jezdim spalovacim Lexusem a jsem spokojeny. Proste me nebavilo, jaky vliv melo nabijeni na moje zivotni navyky. Odmitam svuj zivot prizpusobovat nabijeni cehokoliv. Auta jsou od toho, aby se pouzivala.. ne, aby kvuli nim clovek planoval trasy nebo travil noc u superchargeru. Stalo me to hodiny a hodiny casu. Nejhorsi byla jizda max 100 Km/h kvuli dojezdu na dalnici, kdyz na me troubila nebo blikala kde jaka Octavie a ja si pripadal jako uplny ***.
Ale kazdy to ma jinak. At si kazdy koupi, co mu vyhovuje.
Debaty elektro/spalovaci nikam nevedou. Kazdemu sedi neco jineho.
Za sebe jsem rad, ze elektromobil nemam a budu jeden z poslednich, kdo si ho tu koupi.
At to nikdo nebere tak, ze elektromobil hanim. Zkusil, zazil, vratil. Hezka zkusenost. Pro spoustu lidi je to pecka produkt.
Ale kazdy to ma jinak. At si kazdy koupi, co mu vyhovuje.
Debaty elektro/spalovaci nikam nevedou. Kazdemu sedi neco jineho.
Za sebe jsem rad, ze elektromobil nemam a budu jeden z poslednich, kdo si ho tu koupi.
At to nikdo nebere tak, ze elektromobil hanim. Zkusil, zazil, vratil. Hezka zkusenost. Pro spoustu lidi je to pecka produkt.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mazdu nechci. Posledni dobra byla RX8 :) a do MX5 se nevejdu.. cizek ma pres 2 metry :)
Jaka Plzen ? Ja jsem z Prahy 😂😂
Ale chapu. Vecna debata s Tebou bude asi slozak :))
Jaka Plzen ? Ja jsem z Prahy 😂😂
Ale chapu. Vecna debata s Tebou bude asi slozak :))
Franta Dobro
Ahj Eidame, mluvíš mi z duše! Mám naprosto stejný názor.
Mám na denní ježdění PHEV a na víkendovou radost 5l spalovák.
Mám skoro denně spory s majiteli EV na síti, kteří se rozplývají nad EV a jejich super vlastnostmi, které jsou v podstatě nevyužitelné. Co z toho, že to zrychluje za 3 s na 100, když si to nemůžeš kvůli dojezdu dovolit. V zimě na dálnici trpíš 110km/h v pravém pruhu s kamiony. EV váží 2,5 tuny a fyziku neošulíš. Takže ve vysoké rychlosti pitomečkové se s tím válí různě v bouračkách protože tá hmota nejde zastavit na 20-ti metrech. A nabíjení? Přesně jak píšeš, to musí vidět i pitomec. Jedině, když dělá někdo v centru velkých měst, kde už nějaký síť nabíječek je vybudovaná. Jinak na malém městě je to naprostý nesmysl. A cena 1kW elektřiny už směle konkuruje dieselům.
Takže ano, kdo to chce pro mamču rozvést dítka ráno do škol a zajet do práce ve městě, budíž.
Ale jet s tím někam na výlet nebo delší služebku - tak cesta se stává cílem a ne způsobem, jak skutečného cíle dosáhnout
Mám na denní ježdění PHEV a na víkendovou radost 5l spalovák.
Mám skoro denně spory s majiteli EV na síti, kteří se rozplývají nad EV a jejich super vlastnostmi, které jsou v podstatě nevyužitelné. Co z toho, že to zrychluje za 3 s na 100, když si to nemůžeš kvůli dojezdu dovolit. V zimě na dálnici trpíš 110km/h v pravém pruhu s kamiony. EV váží 2,5 tuny a fyziku neošulíš. Takže ve vysoké rychlosti pitomečkové se s tím válí různě v bouračkách protože tá hmota nejde zastavit na 20-ti metrech. A nabíjení? Přesně jak píšeš, to musí vidět i pitomec. Jedině, když dělá někdo v centru velkých měst, kde už nějaký síť nabíječek je vybudovaná. Jinak na malém městě je to naprostý nesmysl. A cena 1kW elektřiny už směle konkuruje dieselům.
Takže ano, kdo to chce pro mamču rozvést dítka ráno do škol a zajet do práce ve městě, budíž.
Ale jet s tím někam na výlet nebo delší služebku - tak cesta se stává cílem a ne způsobem, jak skutečného cíle dosáhnout
Je to tak.
Jinak to cloveka bavilo. O tom zadna. Treba hned bych si chtel zkusit ten Ford 150 Lightning. Ten vypada fenomenalne. Ideal na chatu. Ale po te zkusenosti ma clovek lehle obavy no.
Chce to tak 10 let a situace bude zase jinde.
Jinak to cloveka bavilo. O tom zadna. Treba hned bych si chtel zkusit ten Ford 150 Lightning. Ten vypada fenomenalne. Ideal na chatu. Ale po te zkusenosti ma clovek lehle obavy no.
Chce to tak 10 let a situace bude zase jinde.
Lighting... No, 2850 kg prázdnej váhy, to je docela sranda, to je ešte niekde trochu inde voči tým zmieňovaným 2500 kg u EV. A odkedy som videl crashtesty toho mastodonta, tak by som v ňom jazdiť nechcel.
F150 s ice (najľahši v triede) je ale o 500kg ľahšia ako ev verzia. Lighting sa mi ale páči to je pravda.
To je zase blbých kecov... Účelovo vytiahnutých, ostatne ako vždy.
Zrýchlenie za 3s je ti teoreticky na nič, len si pozabudol, že ani so spaľovákom nejazdíš s plynom na podlahe, aby si zakaždým dosiahol papierové zrýchlenie. EV má väčšinu krútiaceho momentu k dispozícii prakticky stále, takže voči spaľováku je na tom v pružnom zrýchlení, ktoré pri jazde naozaj využiješ, obvykle oveľa lepšie.
Taktiež ti v tej horlivosti v kritike EV ušlo, že nie každý elektromobil váži 2,5 tony. Napr. Tesla 3 začína pod 1700 kg, Nissan Airyia má pod 2 tony, pre porovnanie podobne výkonný Tiguan (160 vs. 147 kW) váži 1800 kg, takže ten rozdiel nie je až taký markantný, ako sa ho snažíš vykresliť. Naopak, viaceré väčšie SUV tebou spomínanú hmotnosť 2,5 t hravo dosahujú aj prekračujú.
Takže, kámo, hoci nie som žiadnym zástancom elektromobilov, tak proste píšeš hlúposti, resp. účelovo zavádzaš. Hoci s tým, že EV patrí predovšetkým do mesta, súhlasím. Len tvoja argumentácia stojí na hlinených nohách.
Zrýchlenie za 3s je ti teoreticky na nič, len si pozabudol, že ani so spaľovákom nejazdíš s plynom na podlahe, aby si zakaždým dosiahol papierové zrýchlenie. EV má väčšinu krútiaceho momentu k dispozícii prakticky stále, takže voči spaľováku je na tom v pružnom zrýchlení, ktoré pri jazde naozaj využiješ, obvykle oveľa lepšie.
Taktiež ti v tej horlivosti v kritike EV ušlo, že nie každý elektromobil váži 2,5 tony. Napr. Tesla 3 začína pod 1700 kg, Nissan Airyia má pod 2 tony, pre porovnanie podobne výkonný Tiguan (160 vs. 147 kW) váži 1800 kg, takže ten rozdiel nie je až taký markantný, ako sa ho snažíš vykresliť. Naopak, viaceré väčšie SUV tebou spomínanú hmotnosť 2,5 t hravo dosahujú aj prekračujú.
Takže, kámo, hoci nie som žiadnym zástancom elektromobilov, tak proste píšeš hlúposti, resp. účelovo zavádzaš. Hoci s tým, že EV patrí predovšetkým do mesta, súhlasím. Len tvoja argumentácia stojí na hlinených nohách.
To je uz trochu moc průhledný…
Nacpat tolik nesmyslu o EV pod plastikem:”Jezdil jsem pul roku s Teslou”.
Podle prispevku je jasne, ze ne…
Nacpat tolik nesmyslu o EV pod plastikem:”Jezdil jsem pul roku s Teslou”.
Podle prispevku je jasne, ze ne…
No.. mel jsem ve svem zivote cca. 18 aut. Takze bych si Teslu 3 rozhodne nenechal ujit. Krome toho se zivim vyvojem softwaru, takze to byla spis povinnost.
Po pul roce jsem ji vratil kolegovi, ktery ji bohuzel zrusil o tramvaj. Ale jemu vyhovovala.. jezdi jen po Praze a mohl na rozdil ode me nabijet doma. Ja bohuzel bydlim v byte v centru Prahy, kde jsem s nejakym nabijenim v podzemnich garazich “ostrouhal mrkvicku”.
Jedine auto, kteremu jsem verny i pres pocatecni trable je moje 911 (mam ji v profilu - delal jsem pred 3 roky recenzi).
Po pul roce jsem ji vratil kolegovi, ktery ji bohuzel zrusil o tramvaj. Ale jemu vyhovovala.. jezdi jen po Praze a mohl na rozdil ode me nabijet doma. Ja bohuzel bydlim v byte v centru Prahy, kde jsem s nejakym nabijenim v podzemnich garazich “ostrouhal mrkvicku”.
Jedine auto, kteremu jsem verny i pres pocatecni trable je moje 911 (mam ji v profilu - delal jsem pred 3 roky recenzi).
https://www.dropbox.com/…3F7B66F6470.jpeg?…
Sem si udelal fotku z jedne z hodinovych session u tehdy jedine nabijecky v Praze Karline (pred cca pul rokem pribyla druha….). Oo me Corso Karlin.. jeste, ze uz tam nemusim.
Sem si udelal fotku z jedne z hodinovych session u tehdy jedine nabijecky v Praze Karline (pred cca pul rokem pribyla druha….). Oo me Corso Karlin.. jeste, ze uz tam nemusim.
Proč to auto chtělo hodinu na nabití? Čtu o relativně dostatečných 1/4 hodinách pro delší dojezd. Pochopitelně se nejedná o dobití na 80-100%.
Ja taky cetl. A pak jsem si to koupil :) fakt netusim. Ale baterii to snad melo v poradku. Bylo to temer nove.
z tohoto příspěvku je vidět, že jsi potřeboval nějaké školení k používání EV. Což je bohužel dost častý úkaz. Potkávám lidi, co mají EV s pomalým dobíjením a postaví se k 350kW stojanu, kde platí raketu. Potkávám lidi, co se snaží do DC kabelu nacpat AC prodlužku (což prodlužka vlastně ani není). A potkávám i lidi, co se postaví na AC a remcají, že tam musí čekat dlouho. Přitom mají vedle DC.
Takže auto nebylo špatné, jen jsi jej špatně používal
Takže auto nebylo špatné, jen jsi jej špatně používal
Ale to je presne ono. Nechci se skolit nebo nad necim premyslet a uz vubec nechci stat u nabijecky a nebo premyslet, ke ktere pojedu.
Ale samozrejme to neberu lidem, kterym to nevadi. Kazdy at si koupi, co mu vyhovuje.
Ale samozrejme to neberu lidem, kterym to nevadi. Kazdy at si koupi, co mu vyhovuje.
v autoškole (nebo táta) ti taky ukázali jak natankovat auto. Jak poznat, kde máš hrdlo nádrže už z auta. Jak zjistit, jestli to jezdí na benzin nebo naftu. Jestli je to na bezolovnatý, nebo olovnatý benzin. Jestli máš zvolit N91, N95 nebo dokonce N98.
Dneska se ti to ještě komplikuje o biosložky, dva druhy močoviny atp.
Stejně tak u spalováku přemýšlíš, ke které pumpě pojedeš. Jestli se necháš oškubat u Shellu, nebo ti stačí ONO, kde si chvíli počkáš ve frontě (zejména v té Praze)
Stejně tak je to u EV. Ty jsi neměl znalosti, tak jsi nabíjel u pomalé nabíječky a svádíš to na špatné auto. Ale tím jsi vlastně udělal to samé, jako kdybys u spalováku natankovat N91 do auta, co potřebuje N98 a divil se, že to nemá výkon a žere to jak prokoplé.
Že nabíjíš dlouho a musíš čekat? Zase - je to to samé jako jet na Ono v Dolních Měcholupech. Čerpadla mají asi všude stejná, ale u téhle pumpy je obvykle brutální fronta. Kdybys nabíjel na nějaké 250kW nabíječce, tak jsi za 20 minut pryč.
Dneska se ti to ještě komplikuje o biosložky, dva druhy močoviny atp.
Stejně tak u spalováku přemýšlíš, ke které pumpě pojedeš. Jestli se necháš oškubat u Shellu, nebo ti stačí ONO, kde si chvíli počkáš ve frontě (zejména v té Praze)
Stejně tak je to u EV. Ty jsi neměl znalosti, tak jsi nabíjel u pomalé nabíječky a svádíš to na špatné auto. Ale tím jsi vlastně udělal to samé, jako kdybys u spalováku natankovat N91 do auta, co potřebuje N98 a divil se, že to nemá výkon a žere to jak prokoplé.
Že nabíjíš dlouho a musíš čekat? Zase - je to to samé jako jet na Ono v Dolních Měcholupech. Čerpadla mají asi všude stejná, ale u téhle pumpy je obvykle brutální fronta. Kdybys nabíjel na nějaké 250kW nabíječce, tak jsi za 20 minut pryč.
protože se postavil k 50kW stojanu (a ten ještě dost často jede jen 45kW protože ... ČEZ). To je jako se divit, že tankování kamionu trvá dvě hodiny, když tam leju naftu z PETek.
A proč je tam 50kW stojan? Protože je tam obchodní centrum, kde se předpokládá, že tam člověk stráví nějaký ten čas nakupováním.
A proč je tam 50kW stojan? Protože je tam obchodní centrum, kde se předpokládá, že tam člověk stráví nějaký ten čas nakupováním.
Tohle je na parkovisti u office housu. U obchodaku jsem nikdy nenabijel.. kdyz uz tam clovek jde, chce byt z toho mordoru co nejdriv pryc 😂😂
Heled, jsem rad, ze jsi priznal, ze o EV nic nevis. Ze se nechces skolit atd.
Tim padem byla tvoje volba EV chybna.
Na tom se shodneme.
Vetsina majitelu EV tyhle zaklady jako velikost baterky a rychlost nabijeni pochopi a pak nemaji (temer nikdy) problem...
PS Proc bys proboha nemohl nabijet u obchodaku? I kdyz je ti nakupovani neprijemny, tak co se na tom zmeni, kdyz behem toho budes nabijet??
Tvy prispevky vubec nedavaji smysl, sorry.
Kolik jsi s Teslou najel? 500km?
Kdyz jsi za tu dobu nepochopil zaklady pouzivani EV.
Tim padem byla tvoje volba EV chybna.
Na tom se shodneme.
Vetsina majitelu EV tyhle zaklady jako velikost baterky a rychlost nabijeni pochopi a pak nemaji (temer nikdy) problem...
PS Proc bys proboha nemohl nabijet u obchodaku? I kdyz je ti nakupovani neprijemny, tak co se na tom zmeni, kdyz behem toho budes nabijet??
Tvy prispevky vubec nedavaji smysl, sorry.
Kolik jsi s Teslou najel? 500km?
Kdyz jsi za tu dobu nepochopil zaklady pouzivani EV.
A vsimnete si 22:39 a do konce nabiti 50 min. Prehlidka ztraceneho casu. Uplne jste ve mne vyvolal neblahe vzpominky a pocity zmaru 😂😂
Takze ty jsi cekal v noci, nez nabijes 100%?
Na 50kW nabijecce.
Proc??
:D
Je dobre, ze ses vratil ke spalovaku.
K vlastnictvi EV potrebujes alespon IQ80.
:-)
Proc je z tvych prispevku videt, ze o EV nic nevis?
Spis to vypada, ze sis pujcil Teslu z pujcovny abys mohl hejtovat...
PS Ano, prazdna 100kWh baterka se bude na 50kW chargeru nabijet nejmin dve hodiny. To je zrejme to, co se nam tu snazis sdelit... WTF
:D:D
Priste zajed na AC nabijecku, at muzes sdilet fotky s jeste delsim casem, tro(t)lle. ;-)
Na 50kW nabijecce.
Proc??
:D
Je dobre, ze ses vratil ke spalovaku.
K vlastnictvi EV potrebujes alespon IQ80.
:-)
Proc je z tvych prispevku videt, ze o EV nic nevis?
Spis to vypada, ze sis pujcil Teslu z pujcovny abys mohl hejtovat...
PS Ano, prazdna 100kWh baterka se bude na 50kW chargeru nabijet nejmin dve hodiny. To je zrejme to, co se nam tu snazis sdelit... WTF
:D:D
Priste zajed na AC nabijecku, at muzes sdilet fotky s jeste delsim casem, tro(t)lle. ;-)
Protože EV jsou křápy. Nebetyčný křápy, se kterýma jen hledáš nabíječky, nikam pořádně nedojedeš a ztrácíš čas. Možná to jednou bude lepší, až budou na trhu baterky s větší kapacitou, ale do té doby je to technologie pro pár movitých podivínů. Při průměrném platu cca 40 tis, který vlastně ani 60% pracující populace nemá si takový křápy nikdo kupovat nebude a tato smutná realita bohužel vychází čím dál tím víc najevo.
O to mi ale opet vubec nejde.
Kdo vychodi zakladni skolu, tak se nedivi, ze nabijeni 100kWh baterky na 50kW nabijecce trva pres dve hodiny...
A pak o tom neposila fotky do diskuze!
WTF
Kdo vychodi zakladni skolu, tak se nedivi, ze nabijeni 100kWh baterky na 50kW nabijecce trva pres dve hodiny...
A pak o tom neposila fotky do diskuze!
WTF
Psal, že to byla tou dobou jediná nabíječka v okolí ty WTFaku!
Tak si ty svoje matematickofyzikální teorie narvi do ....
Tak si ty svoje matematickofyzikální teorie narvi do ....
v Karlíně je fakt prd (čti - jen 22 a 50kW). Tam záleží jak to auto používá. Ale nepředpokládám, že jezdí jen po Karlíně, takže si mohl vyhlídnout nějakou rychlou po cestě.
Nejbližší 150kW je v Holešovicích, na Proseku, ve Vršovicích, a třeba v Letňanech je 400kW. Na Pankráci jsou 300kW.
A Teslí Supercharger má ve Vestci.
Bohužel uvnitř Prahy ty rychlé nabíječky nejsou. On asi ani není důvod. OC tam budou chtít udržet zákazníka, ne jej tlačit "už odjeď, máš nabito".
Nejbližší 150kW je v Holešovicích, na Proseku, ve Vršovicích, a třeba v Letňanech je 400kW. Na Pankráci jsou 300kW.
A Teslí Supercharger má ve Vestci.
Bohužel uvnitř Prahy ty rychlé nabíječky nejsou. On asi ani není důvod. OC tam budou chtít udržet zákazníka, ne jej tlačit "už odjeď, máš nabito".
Nejezdim jen po Karline. Mam najezd kolem 40-50tkm rocne. Ale to neni ten hlavni problem.
Proste pokud nemuze clovek dobijet doma nebo v praci. Tj nema barak nebo nebydli v “osvicene” novostavbe s garazemi kde je mozne si nechat nabijecku zavest (coz u nas v dome z roku 2008 mozne… neni), tak je cela elektromobilita k nicemu.
Proste pokud nemuze clovek dobijet doma nebo v praci. Tj nema barak nebo nebydli v “osvicene” novostavbe s garazemi kde je mozne si nechat nabijecku zavest (coz u nas v dome z roku 2008 mozne… neni), tak je cela elektromobilita k nicemu.
Vubec nechapu, proc kdyz jezdis 50k rocne a nemas trpelivost (neumis se smysluplne zabavit) behem nabijeni by sis mel dnes kupovat EV?
Abys ho mohl hejtovat??
Mel sis ho pujcit, vyzkouset a nakup odlozit o pet let.
Abys nemusel postovat fotky z Karlina.
PS Za jak dlouho bys byl v Holesovich za 150kw?? Za pet minut?
Abys ho mohl hejtovat??
Mel sis ho pujcit, vyzkouset a nakup odlozit o pet let.
Abys nemusel postovat fotky z Karlina.
PS Za jak dlouho bys byl v Holesovich za 150kw?? Za pet minut?
to máš podobný nájezd jako já. Mě Tesla vyhovuje. Ovšem já ji mám kde večer nabíjet ... v tom je ten zásadní rozdíl.
Pro lidi bez možnosti nabíjet doma bude mít elektromobilita smysl, až na každé pumpě (na které jsou zvyklí), bude 350kW nabíječka a ta auta to budou zvládat. Případně u každého malého obchůdku aspoň 150kW.
Pro lidi bez možnosti nabíjet doma bude mít elektromobilita smysl, až na každé pumpě (na které jsou zvyklí), bude 350kW nabíječka a ta auta to budou zvládat. Případně u každého malého obchůdku aspoň 150kW.
Ano, souhlasim, ze pro lidi co jezdi 50k rocne a nemaji doma nabijeni je infrastruktura zatim jednoznacne nedostatecna!
Protoze v Karline kde bydlim zadna jina nabijecka nebyla ? 😂😂😂
To místním EV fans nevysvětlíš. Prostě seš blbej a měl sis cvičně obden zajet někam na periferii k rychlonabíječce a tam si dát půl hodinky dřepy v dešti. S cestou v zácpě máš hned program na 2 hodiny a život ti uteče jako voda a nebudeš se trápit programováním, sledováním filmů, sexem, nebo čímkoli jiným. :-!
Jsou dve moznosti.
Bud nabijis v miste bydliste (Karlin) a pak te doba nabijeni netrapi, bo jsi doma. To plati i pro AC, kde muzes ns PRE nechat auto treba celou noc.
Nebo ne a pak je jedno, jestli nabijis v Karline nebo ve vedlejsi ctvrti kam dojedes za pet minut napr. v Holesovicich. A petiminutovou cestou usetris hodinu na nabijecce...
Bud nabijis v miste bydliste (Karlin) a pak te doba nabijeni netrapi, bo jsi doma. To plati i pro AC, kde muzes ns PRE nechat auto treba celou noc.
Nebo ne a pak je jedno, jestli nabijis v Karline nebo ve vedlejsi ctvrti kam dojedes za pet minut napr. v Holesovicich. A petiminutovou cestou usetris hodinu na nabijecce...
A protoze Supercharger mam od sebe 15 km a je tu jeden ? Mam pokracovat ? :) ty IQ :)
Benzinky tu mam okolo 2 😂 jednu hned pred barakem.
Postavili tu druhou nabijecku, ale to uz jsem elektromobil nemel. Nastesti.
Benzinky tu mam okolo 2 😂 jednu hned pred barakem.
Postavili tu druhou nabijecku, ale to uz jsem elektromobil nemel. Nastesti.
Pokud nemas barak, tak je elektromobil k prdu. Nebo nemuzes nabijet doma/praci.
Takhle simple to je a nikdo mi to nevymluvi.
Takhle simple to je a nikdo mi to nevymluvi.
Férový názor. :yes:
Zkusenost. Pral bych si, aby to bylo lepsi. Muskovi fandim, je to frajer.
Je to především šílenec a autista. Ale nelze mu upřít co dokázal.
Já bych jemu i nám přál, aby časem dokázal udělat kombíka s baterií 120-150kWh a dojezdem 500 - 1.000 km na nabití s tím, že 1.000 km bude v optimálních podmínkách z plné do nuly a 500 km bude i v mrazu na dálnici při 140 tacho v režimu z 80% do 10%, aby to šlo na tý dálnici provozovat.
K tomu záruka na baterii 10 let při poklesu max. na 80% pův. kapacity a cena nové (nerepasované) baterie se zárukou dalších 10 let za současných cca 200 tisíc Kč. Aby mělo smysl auto opravit a dál provozovat.
A pak bych mu přál vrátit do auta normální ergonomii a odladit kvalitu a základní funkce jako jsou stěrače, světla a pod. + dát trošku větší prostor pro individualizaci.
V tu chvíli bych i já, jakožto odpůrce EV v klidu přešel na jinak velmi příjemný pohon.
Třeba se do 5-10 let dočkáme. Zatím ale fakt ne ani zadarmo.
Já bych jemu i nám přál, aby časem dokázal udělat kombíka s baterií 120-150kWh a dojezdem 500 - 1.000 km na nabití s tím, že 1.000 km bude v optimálních podmínkách z plné do nuly a 500 km bude i v mrazu na dálnici při 140 tacho v režimu z 80% do 10%, aby to šlo na tý dálnici provozovat.
K tomu záruka na baterii 10 let při poklesu max. na 80% pův. kapacity a cena nové (nerepasované) baterie se zárukou dalších 10 let za současných cca 200 tisíc Kč. Aby mělo smysl auto opravit a dál provozovat.
A pak bych mu přál vrátit do auta normální ergonomii a odladit kvalitu a základní funkce jako jsou stěrače, světla a pod. + dát trošku větší prostor pro individualizaci.
V tu chvíli bych i já, jakožto odpůrce EV v klidu přešel na jinak velmi příjemný pohon.
Třeba se do 5-10 let dočkáme. Zatím ale fakt ne ani zadarmo.
Myslim, ze uz dnes nejsme daleko od toho co pises.
https://ev-database.org/…-Touring-100-kWh
NIO ET5 Touring 100 kWh
Fakt malo lidi potrebuje vic.
A ten kdo to skutecne potrebuje, si to co pises bude moct do par let koupit.
https://fdrive.cz/…a-za-mrazu-11718
Nio ET7 ujelo v reálném provozu 1 044 km bez nabíjení a za mrazu
https://ev-database.org/…-Touring-100-kWh
NIO ET5 Touring 100 kWh
Fakt malo lidi potrebuje vic.
A ten kdo to skutecne potrebuje, si to co pises bude moct do par let koupit.
https://fdrive.cz/…a-za-mrazu-11718
Nio ET7 ujelo v reálném provozu 1 044 km bez nabíjení a za mrazu
480 kW, 4x4 a těch tisíc kiláků jeli čtrnáct hodin
radši bych aby tu vzdálenost předvedli normálně po dálnici nějakým seriózním tempem tak jak se jezdí běžně
radši bych aby tu vzdálenost předvedli normálně po dálnici nějakým seriózním tempem tak jak se jezdí běžně
Viz níže já.
Jinak to jsou samozřejmě zase pohádky.
ET7 žere běžně cca 20kWh a na dálnici i v teple 25kWh.
A nelze jezdit v režimu 100-0%
A 150kWh na papíře bude v reálu zase 130-140 max.
Takže 140 kWh krát 0,7 (10-80%) = 98kWh/25 a nedáš ani 400km v teple na dálnici.
Jinak to jsou samozřejmě zase pohádky.
ET7 žere běžně cca 20kWh a na dálnici i v teple 25kWh.
A nelze jezdit v režimu 100-0%
A 150kWh na papíře bude v reálu zase 130-140 max.
Takže 140 kWh krát 0,7 (10-80%) = 98kWh/25 a nedáš ani 400km v teple na dálnici.
Dojezd spalovaku taky pocitas takhle debilne?
:D
:D
Ne, protože nejsem debil a protože spalováky nefungujou tak debilně, jako EV. Ale když už se ptáš, jako debil, tak ti tak musím i odpovědět.
Spalovák žere v létě v zimě na dálku to samý. V extrému může být rozdíl do 10%. Nádrž má pořád stejnou kapacitu a nevadí jí nabíjení do 100%.
Všichni to ví, ale pro debily si to zopakujeme.
A v krizi načerpá spalovák vždy a všude do 5 minut. To taky ví každý, ale pro debily je potřeba to opět zopakovat.
Spalovák žere v létě v zimě na dálku to samý. V extrému může být rozdíl do 10%. Nádrž má pořád stejnou kapacitu a nevadí jí nabíjení do 100%.
Všichni to ví, ale pro debily si to zopakujeme.
A v krizi načerpá spalovák vždy a všude do 5 minut. To taky ví každý, ale pro debily je potřeba to opět zopakovat.
Už jsi s tím fakt trapný. Aspoň si ty svoje odkazy přečti, fanatiku.
NIO ET5 Touring 100kWh - usable capacity 90kWh !!!
A to kdoví jestli. Osobně tomu nevěřím a brzy se zjistí, že i toto je lež.
Enyaq taky udává 82 kWh celkovou kapacitu, 77 kWh využitelných, ale v reálu to je pod 71kWh u zcela nové baterie!!! A typ baterie je loterie pro zákazníky. LG, CATL, SK-innovation, Samsung - SDI. Ale to EV fanatiky netrápí. Vše je přeci skvělé.
NIO ET5 Touring 100kWh - Real range Highway - 350 km !!! Umíš číst???
Ovšem plazením se 110 km/h s novou baterií a v režimu 100%-0%
Takže v dálničním režimu 80-10% opět 245km!!!!!!
A jet běžných 140 tacho a nedej bože mít nějakou tu degradaci, no tak jsme opět tam kde vždycky: 150-180 km.
A v ideálních podmínkách bez klimy prej dá 450 km v režimu 100-0%
Takže zase max. 300 km při plazení se mezi kamiony v režimu 80-10%
Svižněji to bude opět 200-250 km bez degradace baterie.
Takže jako vždy je to cca 3x horší, než by bylo potřeba mimo městského provozu.
A ty vtipy o rychlosti nabíjení radši nekomentovat.
A ještě celou cestu poslouchat tu pizdu Nomi...
NIO ET5 Touring 100kWh - usable capacity 90kWh !!!
A to kdoví jestli. Osobně tomu nevěřím a brzy se zjistí, že i toto je lež.
Enyaq taky udává 82 kWh celkovou kapacitu, 77 kWh využitelných, ale v reálu to je pod 71kWh u zcela nové baterie!!! A typ baterie je loterie pro zákazníky. LG, CATL, SK-innovation, Samsung - SDI. Ale to EV fanatiky netrápí. Vše je přeci skvělé.
NIO ET5 Touring 100kWh - Real range Highway - 350 km !!! Umíš číst???
Ovšem plazením se 110 km/h s novou baterií a v režimu 100%-0%
Takže v dálničním režimu 80-10% opět 245km!!!!!!
A jet běžných 140 tacho a nedej bože mít nějakou tu degradaci, no tak jsme opět tam kde vždycky: 150-180 km.
A v ideálních podmínkách bez klimy prej dá 450 km v režimu 100-0%
Takže zase max. 300 km při plazení se mezi kamiony v režimu 80-10%
Svižněji to bude opět 200-250 km bez degradace baterie.
Takže jako vždy je to cca 3x horší, než by bylo potřeba mimo městského provozu.
A ty vtipy o rychlosti nabíjení radši nekomentovat.
A ještě celou cestu poslouchat tu pizdu Nomi...
Projed se nekdy poradnym EV, at nepises hlouposti.
;-)
Ja mam nabijeni doma a muj dojezd je 100%-0% napr.
Nikdo se s auty s baterkou 100kWh skutecne neplazi po dalnici 110km/h. To je proste kravina.
Vrcholem vseho je zminka o klime.
Uz se prober. :D
Proc mas potrebu se vyjadrovat k necemu o cem vis tak malo??
;-)
Ja mam nabijeni doma a muj dojezd je 100%-0% napr.
Nikdo se s auty s baterkou 100kWh skutecne neplazi po dalnici 110km/h. To je proste kravina.
Vrcholem vseho je zminka o klime.
Uz se prober. :D
Proc mas potrebu se vyjadrovat k necemu o cem vis tak malo??
Proč máš potřebu se sebe dělat den co den většího a většího kreténa a popírat svoje vlastní odkazy???
Já jsem snad vymyslel metodiku 110km/h bez AC???
Ne! To je pravidlo ve tvém odkazu, ty ***.
https://ev-database.org/…-Touring-100-kWh
Já jsem snad vymyslel metodiku 110km/h bez AC???
Ne! To je pravidlo ve tvém odkazu, ty ***.
https://ev-database.org/…-Touring-100-kWh
V mem odkazu jsou uplne jina nez debilni cisla tebou uvedena.
Pro jistotu citace z tvych bullshitovych prispevku:
"A jet běžných 140 tacho a nedej bože mít nějakou tu degradaci, no tak jsme opět tam kde vždycky: 150-180 km."
Nechapu, proc maji majitele spalovaku neustalou potrebu poucovat majitele EV... o EV.
:D:D:D
PS S 90kWh baterkou by dojezd 150km znamenal spotrebu 60kWh/100km. Asi tak.
W T F
Pro jistotu citace z tvych bullshitovych prispevku:
"A jet běžných 140 tacho a nedej bože mít nějakou tu degradaci, no tak jsme opět tam kde vždycky: 150-180 km."
Nechapu, proc maji majitele spalovaku neustalou potrebu poucovat majitele EV... o EV.
:D:D:D
PS S 90kWh baterkou by dojezd 150km znamenal spotrebu 60kWh/100km. Asi tak.
W T F
Tebe to kokám fakt baví, dělat ze sebe kreténa a předstírat, že neumíš nejen počítat, ale ani číst, že?
Psal jsem v režimu 80-10%, to je pro retardované 70% z 90 = 63kWh
Pak jsem psal o degradaci. Ta může být 10-15% ať nejsme zlí.
Takže pro retardované, nebo pro pravdu popírající demagogy 63x0,85=necelých 54kWh.
Nio žere v zimě připosranou dálniční 110kou 25kWh a kolik tak asi bude žrát při 140km/h??? No asi tak 30kWh+ Ve tvém světě jistě méně, než při 90 km/h, ale my zůstaneme realisty.
Takže nám vyjde co? 54/30=180km.
A to nemám čas hledat skutečnou kapacitu a ne tu papírově vylhanou. Až to někdo hodí na měřák, tak 100% zjistí něco okolo 80-85kWh maximálně u novýho kusu.
Tak si ty svoje moudra narvi do špic. I kdyby to hlásili každej den v TV v prime timu, že to dojede 1.000km, stejně by to se mnou nehlo. Mě zajímá fyzika, matematika a realita.
A ne ty vaše EV lži, horší jak proslovy na sjezdu ÚV KSČ.
Psal jsem v režimu 80-10%, to je pro retardované 70% z 90 = 63kWh
Pak jsem psal o degradaci. Ta může být 10-15% ať nejsme zlí.
Takže pro retardované, nebo pro pravdu popírající demagogy 63x0,85=necelých 54kWh.
Nio žere v zimě připosranou dálniční 110kou 25kWh a kolik tak asi bude žrát při 140km/h??? No asi tak 30kWh+ Ve tvém světě jistě méně, než při 90 km/h, ale my zůstaneme realisty.
Takže nám vyjde co? 54/30=180km.
A to nemám čas hledat skutečnou kapacitu a ne tu papírově vylhanou. Až to někdo hodí na měřák, tak 100% zjistí něco okolo 80-85kWh maximálně u novýho kusu.
Tak si ty svoje moudra narvi do špic. I kdyby to hlásili každej den v TV v prime timu, že to dojede 1.000km, stejně by to se mnou nehlo. Mě zajímá fyzika, matematika a realita.
A ne ty vaše EV lži, horší jak proslovy na sjezdu ÚV KSČ.
A nebylo by lepsi si misto neustálých teorii to EV pujcit a zkusit to?
Jojo, skvělá rada. A hlavně něco nejprogresivnějšího, jako třeba tohle Y https://youtu.be/dQxm6n7SdvE
A pak to taky půjčit tchýni a na zadní sedadla připoutat do autosedaček děti, nebo jen nechat vzadu členy rodiny a říct, počkejte tu 5 minut, než si něco vyzvednu.
Hlavně jim nezapomenout rozdat Elonův tutorial, jak se co nejdebilněji a za pomoci šroubováku, svítilny a 10 minut šaškování ve dveřní přihrádce, dostat ven z auta. Případně seniory, či osoby s nadváhou proškolit jak přeskočit na přední sedadla a kde hledat maskovaný bezpečnostní táhlo.
Já už EV křápem jezdil. A už jsem tu psal milionkrát, že elektromotor je skvělá a veskrze příjemná věc a jezdí se s tím hezky. Ale tím veškerá výhoda EV končí.
A fyziku prostě neokecáš.
A pak to taky půjčit tchýni a na zadní sedadla připoutat do autosedaček děti, nebo jen nechat vzadu členy rodiny a říct, počkejte tu 5 minut, než si něco vyzvednu.
Hlavně jim nezapomenout rozdat Elonův tutorial, jak se co nejdebilněji a za pomoci šroubováku, svítilny a 10 minut šaškování ve dveřní přihrádce, dostat ven z auta. Případně seniory, či osoby s nadváhou proškolit jak přeskočit na přední sedadla a kde hledat maskovaný bezpečnostní táhlo.
Já už EV křápem jezdil. A už jsem tu psal milionkrát, že elektromotor je skvělá a veskrze příjemná věc a jezdí se s tím hezky. Ale tím veškerá výhoda EV končí.
A fyziku prostě neokecáš.
Taky to tak vidím. Blbý je, že ten názor polarizuje. Lidi se nerespektuji,každý druhý je nazvany ***e.m. Což vypovídá taky něco o naší společnosti a vzájemné toleranci. Osobně se na elektrouauta těším. Zatím by pro mě byly přítěží. Stejně jako hodinky, které bych musel každý den nabíjet. Stačí mi nabíjet telefon. Všechno se dá. Ale zatím taky nevidím důvod zásadně měnit svoje návyky kvůli tomu, abych měl EV.
Tycoon
Řekněme, že baterka elektromobilu stojí 500 tisíc Kč a vydrží 1000 nabíjecích cyklů s průměrem 50 kWh na cyklus. Kdo alespoň trochu ovládá matematiku, snadno si spočítá, že opotřebení baterky při využití funkce V2L (elektromobil jako úložiště) by měl majitel ohodnotit nákladem 10 Kč/kWh. Hodně drahé úložiště. To se opravdu vyplatí jen tomu příkladu ve videu, že někdo nafasuje elektromobil od zaměstnavatele, pak dobíjí zdarma elektřinu u zaměstnavatele a tu využije doma. Ale to pro mě není argument pro elektromobilitu, ale proti elektromobilitě. Vyplaí se většinou jen tehdy, když je na účet někoho jiného.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Děkuji za vaši fascinující teorii, která totálně obohatila tuto diskuzi.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A navíc zaměstnavatelé jsou dnes úplní tydíti.
Soused jezdí u kanalizací a vyprávěl mi, že někde stál u bouračky ve frontě a za 10 minut mu volal šéf, proč tam stojí a proč má nastartovanej motor. Ten by si určitě nevšimnul, že natankoval 20 litrů do jinýho auta na firemní kartu...stejně, jako si nevšimne, že si někdo vozí elektřinu z práce domů do soukromého bojleru. Šéf koukne na aplikaci a hned vypisuje rozvázání pracovního poměru.
Jen další komický výstup pana Vaculíka s hadičkou a kanystrem.
Soused jezdí u kanalizací a vyprávěl mi, že někde stál u bouračky ve frontě a za 10 minut mu volal šéf, proč tam stojí a proč má nastartovanej motor. Ten by si určitě nevšimnul, že natankoval 20 litrů do jinýho auta na firemní kartu...stejně, jako si nevšimne, že si někdo vozí elektřinu z práce domů do soukromého bojleru. Šéf koukne na aplikaci a hned vypisuje rozvázání pracovního poměru.
Jen další komický výstup pana Vaculíka s hadičkou a kanystrem.
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vaculík má pravdu, že Češi byli národem, kde vekslákům a zlodějům kvetla pšenka, zatímco ti poctiví se nalézali na dolní části společenského žebříčku. Ale v dnešní době si nedovedu představit, že by se takhle kradlo. Vůbec ne u obchodních zástupců s Oktávkami.
Ano, je tak trochu komik. Pamatuju na jeho fotku vesničana s pláštěnkou a zmijovkou, který lije do svého starého Mercedesu fritovací olej :D:D:D
Ano, je tak trochu komik. Pamatuju na jeho fotku vesničana s pláštěnkou a zmijovkou, který lije do svého starého Mercedesu fritovací olej :D:D:D
Sme radi, že sme túto štafetu mohli prevziať my slováci. Okradneme aj vlastné deti, len aby sme si krátkodobo pomohli. O okrádaní zamestnávatela ani neexistuje polemika, to je must have.
Na tisic cyklu jsi prisel odkud?
Pro jednoduchost a představivost jsem vybral nějaké zaokrouhlené číslo. 100 cyklů by řekli pesimisté, 10 000 cyklů by řekli optimisté, 1000 cyklů mi přijde jako možná realita. Samozřejmě, záleží na spoustě okolností a podmínek, na konkrétní baterii atd.
Jinak těch 1000 cyklů je nájezd baterie řekněme 300 000 km.
Jinak těch 1000 cyklů je nájezd baterie řekněme 300 000 km.
Franta Dobro
Děkuji za věcné a racionální argumenty. Váš výzkum inteligence záchodových prkének je opravdu podnětný. Je to sice malý krůček pro lidstvo, ale jistě velký krok pro vás.
V každém případě, nikdy jsem nevlastnil auto, do kterého by se tankovala nafta. A třeba auto, se kterým jsem najel nejvíce km, mělo tzv. alternativní pohon.
V každém případě, nikdy jsem nevlastnil auto, do kterého by se tankovala nafta. A třeba auto, se kterým jsem najel nejvíce km, mělo tzv. alternativní pohon.
LFP baterie budou mit skutecne o rad vyssi pocet...
Tisic bylo malo uz pred lety...
Tisic bylo malo uz pred lety...
Pochybuju, že by nějaká baterka zvládla 10 000 cyklů v reálném provozu, což u aut s větší baterií jako má Tesla znamená řekněme 5 milionů km. Zkušenosti majitelů Tesel ukazují, že je to o řád níže.
BTW Je potřeba si uvědomit, že když nějaký výrobce baterie uvádí, že jeho baterie má životnost 10 000 cyklů, není to ani laboratorní měření, ale jen odhad. Naměřit 10 000 cyklů může trvat 10 i více let. A to žádný výrobce dělat nebude. Než by to naměřil, už se ta baterie nebude x let prodávat.
BTW Je potřeba si uvědomit, že když nějaký výrobce baterie uvádí, že jeho baterie má životnost 10 000 cyklů, není to ani laboratorní měření, ale jen odhad. Naměřit 10 000 cyklů může trvat 10 i více let. A to žádný výrobce dělat nebude. Než by to naměřil, už se ta baterie nebude x let prodávat.
Ne, cyklovani je u kazdeho clanku laboratorne zmerene a bezne se udava. ;-)
Proto take treba znam velmi dobre zivotnost sve baterky v cyklech...
10.000 cyklu (ale jen 60i procentnich - tzn. cyklovani napr. mezi 100% a 40% DoD) u LFP je realnych.
https://www.powertechsystems.eu/home/tech-corner/lithium-iron-phosphate-lifepo4/
In standard environment, and for 1C cycles, we can get from the chart the below life cycle estimation for LFP :
3 000 cycles at 100% DoD
4 500 cycles at 80% DoD
10 000 cycles at 60% DoD
etc.
It should be noted that following the number of completed cycle, the batteries still have a nominal capacity > 80% of the original capacity.
Proto take treba znam velmi dobre zivotnost sve baterky v cyklech...
10.000 cyklu (ale jen 60i procentnich - tzn. cyklovani napr. mezi 100% a 40% DoD) u LFP je realnych.
https://www.powertechsystems.eu/home/tech-corner/lithium-iron-phosphate-lifepo4/
In standard environment, and for 1C cycles, we can get from the chart the below life cycle estimation for LFP :
3 000 cycles at 100% DoD
4 500 cycles at 80% DoD
10 000 cycles at 60% DoD
etc.
It should be noted that following the number of completed cycle, the batteries still have a nominal capacity > 80% of the original capacity.
Já miluju tyhle papírový estimejšny.
Takže ti z vás, co najedou s EV za den na cestách do kanclu a fitka v průměru jen 50-60km a budou nabíjet co 4 dny 60% kapacity, tak vám ta baterie vydrží dokonce déle než 100 let.
A máte to "Vito approved"
Takže ti z vás, co najedou s EV za den na cestách do kanclu a fitka v průměru jen 50-60km a budou nabíjet co 4 dny 60% kapacity, tak vám ta baterie vydrží dokonce déle než 100 let.
A máte to "Vito approved"
Pak se ale najednou vítr zastavil a z rokenrolu byl rázem blues. Ne takový ten swingový americký, ale ten unylý s usínacím tempem, jaký známe z českých tanečních… Ještě jednou se mrkněte o pár řádek výš na rekordní čísla v osmi vybraných zemích a porovnejte je se skrovnými hodnotami z druhého letošního týdne.
Nejprve přišla bída na kozáky na Baltu (pravda, zrovna v této době zní toto přirovnání trochu nemístně…). Už v pondělí 8. ledna se v Litvě v pravé poledne vrtule takřka zastavily (0,4 % zatížení) a chybějící výkon se musel dotáhnout po drátech z dovozu (49 %). Ve Španělsku klesla v úterý 9. ledna v 9:15 výroba z větru na 2 % a země se musela spoléhat na zemní plyn (42 %). Kupodivu úplně ta samá procenta u těch samých zdrojů vykazovalo v 17:00 Portugalsko (inu, Pyrenejský poloostrov a z těch „42 %“ by měl Douglas Adams fakt radost!).
Co největrnější energetika na světě, Dánsko? Ve středu 10. ledna v 7:00 se tu točily možná filmy, velké peníze na burze, ale vrtule sotva – vítr 1 %, uhlí 19 % a… (teď dávejte dobrý pozor) dovoz 73 %! Podobně to vypadalo i v Německu (10. ledna 13:30, vítr 4 %, uhlí 36 %, plyn 22 %), Irsku (12. ledna 14:00, vítr 0,4 %, 38 %), Belgii (12. ledna 23:00, vítr 0,4 %, jádro 37 %) a Řecku (14. ledna 1:00, vítr 7 %, plyn 55 %).
A najednou to bylo i na celoevropské úrovni „úplně jiné stavení“. V období od 9. do 12. ledna EU vyráběla z větru každý den jen cca 13-15 %, zatímco z fosilních zdrojů 40-44 %! Když se podíváme na absolutní čísla, snadno nahlédneme, že výroba z větru se oproti prvním dnům nového roku propadla až o dvě třetiny. Důsledek? Evropané museli přiložit pod kotel.
Tak kdy poručíte větru a slunci, zelený bolševici? Nějak Vám to furt nejde :-):-):-)
Pecka na závěr: Do provozu se pak v některých zemích dostaly i takové ekologické „chuťovky“ jako třeba elektrárny na mazut…
HAHAHAHAHAHAHAHAH
Nejprve přišla bída na kozáky na Baltu (pravda, zrovna v této době zní toto přirovnání trochu nemístně…). Už v pondělí 8. ledna se v Litvě v pravé poledne vrtule takřka zastavily (0,4 % zatížení) a chybějící výkon se musel dotáhnout po drátech z dovozu (49 %). Ve Španělsku klesla v úterý 9. ledna v 9:15 výroba z větru na 2 % a země se musela spoléhat na zemní plyn (42 %). Kupodivu úplně ta samá procenta u těch samých zdrojů vykazovalo v 17:00 Portugalsko (inu, Pyrenejský poloostrov a z těch „42 %“ by měl Douglas Adams fakt radost!).
Co největrnější energetika na světě, Dánsko? Ve středu 10. ledna v 7:00 se tu točily možná filmy, velké peníze na burze, ale vrtule sotva – vítr 1 %, uhlí 19 % a… (teď dávejte dobrý pozor) dovoz 73 %! Podobně to vypadalo i v Německu (10. ledna 13:30, vítr 4 %, uhlí 36 %, plyn 22 %), Irsku (12. ledna 14:00, vítr 0,4 %, 38 %), Belgii (12. ledna 23:00, vítr 0,4 %, jádro 37 %) a Řecku (14. ledna 1:00, vítr 7 %, plyn 55 %).
A najednou to bylo i na celoevropské úrovni „úplně jiné stavení“. V období od 9. do 12. ledna EU vyráběla z větru každý den jen cca 13-15 %, zatímco z fosilních zdrojů 40-44 %! Když se podíváme na absolutní čísla, snadno nahlédneme, že výroba z větru se oproti prvním dnům nového roku propadla až o dvě třetiny. Důsledek? Evropané museli přiložit pod kotel.
Tak kdy poručíte větru a slunci, zelený bolševici? Nějak Vám to furt nejde :-):-):-)
Pecka na závěr: Do provozu se pak v některých zemích dostaly i takové ekologické „chuťovky“ jako třeba elektrárny na mazut…
HAHAHAHAHAHAHAHAH
Hitparáda pokračuje:
Oblíbená teze, že když někde nefouká, tak fouká někde jinde, tedy letos vzala už poměrně záhy za své a nám nezbývá než se v rychlosti vypořádat ještě s druhou oblíbenou tezí. Tedy, že větrnou energetiku dokonale doplňuje ta sluneční. Po určitou část roku tomu tak je, ale v zimě určitě ne. Že ve fotovoltaice vykazují takřka nulovou výrobu (bez ohledu na někde již celkem zajímavý instalovaný výkon) po celé dny skandinávské země, to asi nikoho nepřekvapí (holt polární noc je i „solární“ noc). O moc lépe na tom ale v tomto období nejsou ani solární velmoci typu Španělska (cca 7-8 % výroby v prvních dvou týdnech) či Řecka (11-13 %). Celkový podíl na denní výrobě v EU se pak u solárních zdrojů potácí kolem 1-3 %.
:-):-):-):-):-):-)
Oblíbená teze, že když někde nefouká, tak fouká někde jinde, tedy letos vzala už poměrně záhy za své a nám nezbývá než se v rychlosti vypořádat ještě s druhou oblíbenou tezí. Tedy, že větrnou energetiku dokonale doplňuje ta sluneční. Po určitou část roku tomu tak je, ale v zimě určitě ne. Že ve fotovoltaice vykazují takřka nulovou výrobu (bez ohledu na někde již celkem zajímavý instalovaný výkon) po celé dny skandinávské země, to asi nikoho nepřekvapí (holt polární noc je i „solární“ noc). O moc lépe na tom ale v tomto období nejsou ani solární velmoci typu Španělska (cca 7-8 % výroby v prvních dvou týdnech) či Řecka (11-13 %). Celkový podíl na denní výrobě v EU se pak u solárních zdrojů potácí kolem 1-3 %.
:-):-):-):-):-):-)
První dva týdny roku 2024 nám tedy názorně ukázaly, jak bude vypadat energetika do doby, než vyřešíme mezisezónní skladování energie. Tedy rozhodně nejde jen o letošní rok ani o příštích 10 let, ale spíš tak 20-25 let. Když se pozorně zadíváte na výše uvedené grafy a čísla, dojde vám, že se fakt nebavíme o překlenutí krátkých období a vyrovnání drobných výkyvů, ale o nahrazení obrovského množství stabilní elektřiny vodíkem (ideálně ještě zeleným). Tedy něčím, co se teprve rozbíhá, v podstatě to v Evropě zatím moc nevyrábíme, nemá to dořešenou infrastrukturu a tiše se modlíme, aby to jednoho krásného dne mělo jakžtakž únosnou ekonomiku. Čekají nás věru divoké časy.
Už se těšíš na 1 Kwh za 18-40 Kč?
Brzy realita a totální krach evropského průmyslu a 99,9% závislost na Číně
Už se těšíš na 1 Kwh za 18-40 Kč?
Brzy realita a totální krach evropského průmyslu a 99,9% závislost na Číně
DonVito:
To je dost naivní představa :-)
Pokud by někdo chtěl naměřit 10 000 cyklů 60 % DOD při 1C charge/discharge, tak to je odhadem 2 roky či více (neznám přesnou metodiku, jaké jsou rest time atd). Musí těch baterií testovat alespoň 5, aby to mělo relevanci. A další pětice musí testovat pro jiné % DOD. A další pro mnoho jiných testů.
Opravdu si myslíš, že výrobce takto testuje baterie při každé změně dodavatele či specifikace separátoru, měděné folie, grafitu nebo čehokoliv dalšího? A že nejdříve 2 či více roky čeká na výsledky tohoto testování, aby mohl sestavit ty nádherné grafy a až pak uvede baterku na trh? Ne, protože vývoj jde velmi rychle kupředu. Třeba separátory a folie se neustále ztenčují. Co byl před 2 či více roky standard, to je dnes beznadějně zastaralé kvůli přílišné tloušťce.
To je dost naivní představa :-)
Pokud by někdo chtěl naměřit 10 000 cyklů 60 % DOD při 1C charge/discharge, tak to je odhadem 2 roky či více (neznám přesnou metodiku, jaké jsou rest time atd). Musí těch baterií testovat alespoň 5, aby to mělo relevanci. A další pětice musí testovat pro jiné % DOD. A další pro mnoho jiných testů.
Opravdu si myslíš, že výrobce takto testuje baterie při každé změně dodavatele či specifikace separátoru, měděné folie, grafitu nebo čehokoliv dalšího? A že nejdříve 2 či více roky čeká na výsledky tohoto testování, aby mohl sestavit ty nádherné grafy a až pak uvede baterku na trh? Ne, protože vývoj jde velmi rychle kupředu. Třeba separátory a folie se neustále ztenčují. Co byl před 2 či více roky standard, to je dnes beznadějně zastaralé kvůli přílišné tloušťce.
Mě by spíše zajímalo, kdy spotřebuješ přes V2L uvedených 50kWh. Pravidelně. Spotřeba RD za den máme do 15kWh.
Nikde jsem neříkal, že je to denní spotřeba. Spíše mi šlo o tu relaci, co znamená uchovávat X kWh pomocí baterie elektromobilu.
Takže když běžně využiji třeba 6kWh, tak na životnost baterie to nebude mít prakticky žádný vliv. Baterie má daleko větší kapacitu a v tomto režimu by zvládla ne 1000 cyklů ale řádově více (10000 cyklů a víc).
A ano jako záloha, pokud nepůjde třeba 3dny v obci elekřina ze sítě, tak pak využiji celý cyklus baterie, jenže to se nastává každý den, ani rok... .Takže vliv na životnost opět mizivá, hlavní vliv na degradaci budou stejně jízdy. Ale jako určitá záloha to jde určitě využít.
A ano jako záloha, pokud nepůjde třeba 3dny v obci elekřina ze sítě, tak pak využiji celý cyklus baterie, jenže to se nastává každý den, ani rok... .Takže vliv na životnost opět mizivá, hlavní vliv na degradaci budou stejně jízdy. Ale jako určitá záloha to jde určitě využít.
Ano, máte pravdu, že jiná životnost je pro plné cykly (které Li-Ion nesvědčí) a částečné cykly. Ale já jsem ve svém příspěvku nikde nepsal, že těch 50 kWh je plný cyklus. U baterie aut jako Tesla 3 či Enyaq by to pokrylo cyklování z 20 na 80 %. Pokud říkáte, že baterka zvládne více než 10 000 cyklů, tak by to i při těchto částečných cyklech znamenalo nájezd více než 3 miliony km. A zkušenosti majitelů Tesly ukazují, že v reálném provozu to žádná baterka nedá.
No a ted dej reálnou cenu baterie, realne denní čerpání energie a realny vliv na zivotnost.
Nebude to vypadat jinak?
Nebude to vypadat jinak?
Samozřejmě, byl to modelový příklad. Ale o moc jiné by to nebylo. U Enyaqu (nejčastější elektromobil, který se v podmínkách ČR fasuje) je cena baterie včetně výměny ještě vyšší než těch 500 tisíc Kč. Neuvažoval jsem plné cykly baterie z 0 na 100 %, ale pro baterii optimální cyklus z 20 na 80 % (využívání 50 kWh z 82 kWh baterie Enyaqu). Pokud tyhle premisy platí, tak je jedno, jestli denně využijete 1 nebo 50 kWh, relace Kč/kWh by měla být stejná. Samozřejmě, pokud budete využívat jen tu 1 kWh denně, tak se do bodu konce životnosti baterie reálně nedostanete. Ale při tak malém využití nemá smysl uvažovat, že funkce V2L a získávání elektřiny zdarma od zaměstnavatele pro domácí využití je argument pro koupi elektromobilu.
Tak primárně nejde o vozeni energie od zaměstnavatele, ale o vyuzivani energie z oze a jejím “posunu v case”.
Kradení energie ve videu jsem pochopil jako vtip.
Mozna je i spatne se na to dívat optikou dnesni ceny a stavem.
Kradení energie ve videu jsem pochopil jako vtip.
Mozna je i spatne se na to dívat optikou dnesni ceny a stavem.
Pro skladování energie "na vlastní peněženku" to vyjde tím hůř. Při nákladu na opotřebení baterie 10 Kč/kWh je levnější si tu elektriku v době potřeby koupit a ne si ničit drahé auto.
V2L je přesto hodnotná funkce. Jako zdroj elektřiny tam, kde elektřina není vůbec dostupná, nebo kde je omezeně dostupná.
V2L je přesto hodnotná funkce. Jako zdroj elektřiny tam, kde elektřina není vůbec dostupná, nebo kde je omezeně dostupná.
Nemyslim si ze ta cena co uvadis je realna i dnes. A do budoucna bude stale klesat.
Ale vlastne ani nevim jak to dnes realne jde do site v tomto režimu zapojit. Dela to čistý sinus? Ma to zem? To jsou veci co jsem zatim nikde nezjistil.
Ale vlastne ani nevim jak to dnes realne jde do site v tomto režimu zapojit. Dela to čistý sinus? Ma to zem? To jsou veci co jsem zatim nikde nezjistil.
Předpokládám, že výrobci u funkce V2L nabízí výkonové i bezpečnostní charakteristiky tak, aby byly v souladu s elektrotechnickými IEC normami.
Ja Prvni 123
Dokud nenajdou zdroj te elektriny, tak je EV k nicemu.
Michal800
Příspěvek podléhá schvalování.
apoho
Už se tady napsalo o EV miliony stránek.
Zčásti pravdy a zčásti lži.
Chci jenom poukázat na jeden důležitý fakt. Elektrická energie, kde jí vzít a cena.
Už teď platíme za 1 kW s uměle vytvořenými přirážkami ( jistič, POZE, distribuce....) cca 6 Kč/kW.
Ultrarychlé nabíječky si účtují až 18,- Kč/kW. To už se stejně blíží ceně provozu aut s tradičním pohonem .
Vím, že konzumenti a mladí reálnými informacemi nezatížení fandové EV neřeší, kde a jak se elektrická energie bere. Přitom za posledních 30 v Česku nebyl spuštěn jediný výkonný zdroj elektřiny (pominu EC Kladno). Stavba nového zdroje se nenechá čekat dříve jak za 20 let ( a to ještě pořad nebylo nic rozhodnuto o výstavbě, zatím pořad jenom probíhají diskuse a hádky o tom, co postavit, komu to dát postavit, jak to financovat apod).
Položme si otázku, jak bude cena elektrické energie vypadat za 5- 10 let? Je jasné, že kde je vysoká poptávka, tak je i vysoká cena.
Mne to asi může být celkem jedno ale je to směr, který nás má zachránit od smrti způsobené oteplováním a emisemi CO2??
Zčásti pravdy a zčásti lži.
Chci jenom poukázat na jeden důležitý fakt. Elektrická energie, kde jí vzít a cena.
Už teď platíme za 1 kW s uměle vytvořenými přirážkami ( jistič, POZE, distribuce....) cca 6 Kč/kW.
Ultrarychlé nabíječky si účtují až 18,- Kč/kW. To už se stejně blíží ceně provozu aut s tradičním pohonem .
Vím, že konzumenti a mladí reálnými informacemi nezatížení fandové EV neřeší, kde a jak se elektrická energie bere. Přitom za posledních 30 v Česku nebyl spuštěn jediný výkonný zdroj elektřiny (pominu EC Kladno). Stavba nového zdroje se nenechá čekat dříve jak za 20 let ( a to ještě pořad nebylo nic rozhodnuto o výstavbě, zatím pořad jenom probíhají diskuse a hádky o tom, co postavit, komu to dát postavit, jak to financovat apod).
Položme si otázku, jak bude cena elektrické energie vypadat za 5- 10 let? Je jasné, že kde je vysoká poptávka, tak je i vysoká cena.
Mne to asi může být celkem jedno ale je to směr, který nás má zachránit od smrti způsobené oteplováním a emisemi CO2??
Což o to, elektřina se vyrábí v elektrárnách a zatím ji je dost v Evropě. To, co vidím jako vetsi problém je nedostatečná kapacita kabelu sítě NN pro navýšení za účelem nabíjení EV.
To není led žárovka se spotřebou 10W, ani klimatizační jednotka, která si vezme 3kW.
Nabíječka chce určitě přes 10kW a na to nemusí stávající kabely stačit.
Loni js se ptal CEZu, zda můžeme navysit jistic na 3x32A ( z jiných důvodu než nabíjení EV) Odpověď: je vas tam 5 domu na jednom kabelu, tak to zatím jde. Navýší si kapacitu první, druhý a možná třetí. A ti další mají smolíka, aniž by se koplo do země, což je drahá sranda a otravná administrativa třebaže pro ČEZ.
To není led žárovka se spotřebou 10W, ani klimatizační jednotka, která si vezme 3kW.
Nabíječka chce určitě přes 10kW a na to nemusí stávající kabely stačit.
Loni js se ptal CEZu, zda můžeme navysit jistic na 3x32A ( z jiných důvodu než nabíjení EV) Odpověď: je vas tam 5 domu na jednom kabelu, tak to zatím jde. Navýší si kapacitu první, druhý a možná třetí. A ti další mají smolíka, aniž by se koplo do země, což je drahá sranda a otravná administrativa třebaže pro ČEZ.
já doma nabíjím 3f 11A, takže nějakými 7,5kW. Bohatě dostačuje. Na dvě Tesly ...
Jenze clovek, co pouziva spalovak a hejtuje EV tohle nikdy nepochopi.
Nepochopi, ze misto jednou za tyden natankovat 49 litru, tankujes s EV kazdy den doma/v praci/pri kazde jine prilezitosti 7 litru.
:-O
Nepochopi, ze misto jednou za tyden natankovat 49 litru, tankujes s EV kazdy den doma/v praci/pri kazde jine prilezitosti 7 litru.
:-O
mi to hlavně neskutečně šetří čas. Když si vzpomenu na ty fronty na ONO, předávání směn ... jsem rád, že tohle už nemusím podstupovat.
Je ale pravda, že jedna věc mi "ze spalovacího světa" chybí. A to je střecha nad stojanem. To není moc kulturní vylézat do rozbředlého sněhu, nebo lijáku, že se pak půl hodiny suším ... ale i ty střechy přijdou, až si poskytovatelé spočítají, že lokální výroba (FVE) má své benefity.
Je ale pravda, že jedna věc mi "ze spalovacího světa" chybí. A to je střecha nad stojanem. To není moc kulturní vylézat do rozbředlého sněhu, nebo lijáku, že se pak půl hodiny suším ... ale i ty střechy přijdou, až si poskytovatelé spočítají, že lokální výroba (FVE) má své benefity.
Trochu me překvapuje, ze tu pises soudy o mladých, CO2 a energetice a zaroven neznas zakladni jednotky v elektrotechnice…..
Ono to vypadá, že není až tak jednoduché se orientovat v jednotkách. Hlavně Ah pro veřejnost bych už zrušil úplně. Kromě toho se i lže. Světelný tok u žárovek, halogenka 1500lm pasuje,
Osram LED taky 1500lm - skutečnost bude 2500 lm, no a Čína 160W 22500 lm - úplné nesmysly. Uvidíme kolik to bude ve skutečnosti.
Osram LED taky 1500lm - skutečnost bude 2500 lm, no a Čína 160W 22500 lm - úplné nesmysly. Uvidíme kolik to bude ve skutečnosti.
máš k mému příspěvku faktickou připomínku nebo informaci? Nebo se tady budeš se mnou dohadovat o jednotkách? Asi o nich vím víc než ty ale nic to nemění na faktu, že kW a kWh jsou velikostně totožné. A jestli 1 kW spotřebuju za 1 minutu nebo 1 den nic to na ceně nemění!
Tak tuhle perlu si budu muset zapamatovat.
:D
Doporucuji zopakovani studia ZS.
Napr. zde:
https://vojta.alvita.cz/…ykon-energie.php
Výkon
Výkon je práce vykonaná za určitou dobu
Výkon značíme P
Jednotka výkonu je W [watt], kW :-O
Energie
Energie je fyzikální veličina, která vyjadřuje množství práce, která může být vykonána
Energii značíme E
Jednotka je Jaul – J (Ws, kWh, ;-) MWh)
PS Proc se k EV vyjadruji lidi, ktery neznaji ani jednotku energie. Je to tvoje vec. Nic mi do toho neni. Ale proboha nepis takovy kraviny di diskuzi. Stejne jako o poptavce a cene. Dulezity je rozdil mezi nabidkou a poptavkou. Samotna velikost poptavky nerika o cene vubec nic.
WTF
:D
Doporucuji zopakovani studia ZS.
Napr. zde:
https://vojta.alvita.cz/…ykon-energie.php
Výkon
Výkon je práce vykonaná za určitou dobu
Výkon značíme P
Jednotka výkonu je W [watt], kW :-O
Energie
Energie je fyzikální veličina, která vyjadřuje množství práce, která může být vykonána
Energii značíme E
Jednotka je Jaul – J (Ws, kWh, ;-) MWh)
PS Proc se k EV vyjadruji lidi, ktery neznaji ani jednotku energie. Je to tvoje vec. Nic mi do toho neni. Ale proboha nepis takovy kraviny di diskuzi. Stejne jako o poptavce a cene. Dulezity je rozdil mezi nabidkou a poptavkou. Samotna velikost poptavky nerika o cene vubec nic.
WTF
pozdravují tě větrníky, stalinistický utopisto
https://medium.seznam.cz/…-pod-kotel-40566#…
:-):-):-):-):-):-):-):-)
https://medium.seznam.cz/…-pod-kotel-40566#…
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Nejhorší je srážka s demagogem. Klidně si šermuj s jednotkami. Normálnímu člověku je jasné i bez hnidopišstvi ale ty potřebuješ mít svoji pravdu s kWh. Máš ji mít ale to nemění nic na věcech, že nerozumíš mnohem komplexnějším věcem a prezentuješ se zde jako rozdávač teorií, které fungují akorát v tvých představách a přáních
Problem je, ze neznas zaklady, ale snazis se soudit globalni vec ktera je technicky radové slozitejsi na pochopení.
Jak pak muzes dojít k aspon trochu reálnému nazoru?
Jak pak muzes dojít k aspon trochu reálnému nazoru?
Ostatní naráží na to, že 1 kW nejde spotřebovat, protože nejde o jednotku energie, ale výkonu.
kW a kWh jsou dvě naprosto rozdílné jednotky, tak jako třeba litr a kilogram. Není pořeba se stydět, 99 % lidí včetně novinářů a politiků rozdíl mezi kW a kWh nevidí. Ale tady na diskuzi je docela dost z té 1% menšiny, kteří to vidí a upozorní na to.
kW a kWh jsou dvě naprosto rozdílné jednotky, tak jako třeba litr a kilogram. Není pořeba se stydět, 99 % lidí včetně novinářů a politiků rozdíl mezi kW a kWh nevidí. Ale tady na diskuzi je docela dost z té 1% menšiny, kteří to vidí a upozorní na to.
WinDiesel
Gratuluji redakci k vydařenému nadpisu :-):-):-)
Chcete udělat z autory humoristický časopis a Vaculík bude váš hlavní bavič? :-[] :-[] :-[]
Chcete udělat z autory humoristický časopis a Vaculík bude váš hlavní bavič? :-[] :-[] :-[]
Zemjos
Mám stejný názor. Zrušme dotace a nechme zákazníka vybrat. Elektromobil, hybrid, nafta nebo benzin. A automobilky budou vyrábět to, co lidé budou chtít a nikoli to, co v Bruselu nařídí.
Jiri Juricek
Hm k vůli těm elektro autům nebudou Dobre spat hasiči !!! Navíc už aby z každého paneláku vysel kabel schválně to sousedovi vytáhnu a nikam nepojede ! A půjdeme na pivo
H357
Uz jsem to tu i psal, bydlim v DE a ve CH.
- oba staty musi v zime dovazet elektrinu
- v obou statech je podil osobniho vlastnictvi nemovitosti jen asi 45%. Takze vetsina v pronajmu, to si fotovoltaiku tezko poridite. V zime v alpach stejne k nicemu.
- jako mnoho mych znamych, cestujeme za rodinou do CR. 1150km autem. A male deti k tomu. Ted jsme jeli pres noc, v DE 180km/h tempomat kde to slo. Decka spaly. 1x takovani 4min a dal. Prumerna rychlost v DE byla nakonec 142km/h. Si neumim predstavit ze budu ve dve rano nekde dobijet 30min a vic, decka vzbuzene a rvouci. A to treba 3x.
- oba staty musi v zime dovazet elektrinu
- v obou statech je podil osobniho vlastnictvi nemovitosti jen asi 45%. Takze vetsina v pronajmu, to si fotovoltaiku tezko poridite. V zime v alpach stejne k nicemu.
- jako mnoho mych znamych, cestujeme za rodinou do CR. 1150km autem. A male deti k tomu. Ted jsme jeli pres noc, v DE 180km/h tempomat kde to slo. Decka spaly. 1x takovani 4min a dal. Prumerna rychlost v DE byla nakonec 142km/h. Si neumim predstavit ze budu ve dve rano nekde dobijet 30min a vic, decka vzbuzene a rvouci. A to treba 3x.
v Alpách právě fotovoltaika může fungovat i v zimě. Tam mají častěji slunečno, jak u nás. Ano, může to přikrýt sníh, ale existují automatické "vometáky", které by měly být schopné FV panely očistit.
ta nefunkčnost není kvůli mrazu, ale kvůli zvýšenému odběru energií nejspíše domácností a firem.
V Norsku to v podobných teplotách funguje. Ale USA mají mizerné úplně všechno, rozvody tepla, vody, elektriky, rozvrácené zdravotnictví ...
V Norsku to v podobných teplotách funguje. Ale USA mají mizerné úplně všechno, rozvody tepla, vody, elektriky, rozvrácené zdravotnictví ...
To neni o snehu. Spousta vesnic je celou zimu ve stinu kvuli horam. Svetla moc neni, depresivni.
gomezz
Nezlobte se na mě, ale abych mohl krást elektriku, případně si místo elektrocentrály pořizoval alektromobil, TO NENÍ KLÍČOVÁ INFORMACE, aby to změnilo můj postoj. To je fakt ostuda.
×
Sdílení komentáře
×