Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFord RS200 (1984-1986): Béčkový speciál s unikátní čtyřkolkou přišel pozdě
5 komentářů
henkka
Skvělý článek, díky.
Jen ke Švédské rallye '86....z některých zdrojů se dá dočíst, že převážnou část soutěže vedla posádka #5 Toivonen-Cresto, než musela odstoupit pro poruchu motoru.
Jen ke Švédské rallye '86....z některých zdrojů se dá dočíst, že převážnou část soutěže vedla posádka #5 Toivonen-Cresto, než musela odstoupit pro poruchu motoru.
Čtyřkolka unikátní je, ale takhle určitě nefungovala. Za prvé se v centrálním diferenciálu nedělilo 280 Nm, ale mnohem víc, když centrální diferenciál je vždy až za převodovkou. A za druhé, po uzavření diferenciálu se moment určitě nedělí na polovinu.
Co je ten zmíněný extrémní případ netuším. Dovedu si ale představit, že šlo nějak odpojit přední pohon a udělat tak z auta čisté RWD.
jinak fajn připomínka svižného auta
....Točivý moment MOTORU 280 Nm/4500 min-1 se za běžných okolností přenášel v poměru 37:63.... samozrejme ze diferencial za prevodovkou pracuje s inymi cislami danymi prevodom,co nie je pravda ze to nevyhnutne musi byt omnoho viac,akonahle je prevod mensi ako 1 (typicky 5 a vyssi prev.st.) je to naopak menej ako na motore.
Ak je stredovy diferencial uzamknuty,tak sa na obe napravy prenasa rovnaky vykon a da sa teda povedat ze vykon/krutiaci moment motora sa rozdeli na polovicu logicky. Cizr,text je uplne v poriadku a z toho logicly musi vyplivat ze v priafku nie je tvoja reakcia.