Ford RS200 byl jedním ze supervozů skupiny B v rallye. Na prosazení se měl ovšem velmi málo času. Uspěl alespoň později v rallyekrosu a na Pikes Peaku.
....Točivý moment 280 Nm/4500 min-1 se za běžných okolností přenášel v poměru 37:63, ale pilot jej mohl rozdělit na polovinu přímo z kokpitu pákou pro uzavření středového diferenciálu, v extrémních případech pak putoval pouze dozadu....
Čtyřkolka unikátní je, ale takhle určitě nefungovala. Za prvé se v centrálním diferenciálu nedělilo 280 Nm, ale mnohem víc, když centrální diferenciál je vždy až za převodovkou. A za druhé, po uzavření diferenciálu se moment určitě nedělí na polovinu.
Co je ten zmíněný extrémní případ netuším. Dovedu si ale představit, že šlo nějak odpojit přední pohon a udělat tak z auta čisté RWD.
Většina novinářů princip diferenciálu nechápe a co je točivý moment neví :D . Tyhle nesmysly (ala uzamčení točivého momentu 50:50) se objevují masově. :D
ked sa to cita trochu s pochopenim,je zrejme ze autor mal na mysli ze
....Točivý moment MOTORU 280 Nm/4500 min-1 se za běžných okolností přenášel v poměru 37:63.... samozrejme ze diferencial za prevodovkou pracuje s inymi cislami danymi prevodom,co nie je pravda ze to nevyhnutne musi byt omnoho viac,akonahle je prevod mensi ako 1 (typicky 5 a vyssi prev.st.) je to naopak menej ako na motore.
Ak je stredovy diferencial uzamknuty,tak sa na obe napravy prenasa rovnaky vykon a da sa teda povedat ze vykon/krutiaci moment motora sa rozdeli na polovicu logicky. Cizr,text je uplne v poriadku a z toho logicly musi vyplivat ze v priafku nie je tvoja reakcia.
Skvělý článek, díky.
Jen ke Švédské rallye '86....z některých zdrojů se dá dočíst, že převážnou část soutěže vedla posádka #5 Toivonen-Cresto, než musela odstoupit pro poruchu motoru.