Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford RS200 (1984-1986): Béčkový speciál s unikátní čtyřkolkou přišel pozdě

Ford RS200 byl jedním ze supervozů skupiny B v rallye. Na prosazení se měl ovšem velmi málo času. Uspěl alespoň později v rallyekrosu a na Pikes Peaku.
Zpět na článek
23. 1. 2024 09:31
28. 1. 2024 23:23
23. 1. 2024 08:15
unikátní čtyřkolka
....Točivý moment 280 Nm/4500 min-1 se za běžných okolností přenášel v poměru 37:63, ale pilot jej mohl rozdělit na polovinu přímo z kokpitu pákou pro uzavření středového diferenciálu, v extrémních případech pak putoval pouze dozadu....

Čtyřkolka unikátní je, ale takhle určitě nefungovala. Za prvé se v centrálním diferenciálu nedělilo 280 Nm, ale mnohem víc, když centrální diferenciál je vždy až za převodovkou. A za druhé, po uzavření diferenciálu se moment určitě nedělí na polovinu.

Co je ten zmíněný extrémní případ netuším. Dovedu si ale představit, že šlo nějak odpojit přední pohon a udělat tak z auta čisté RWD.

jinak fajn připomínka svižného auta
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
23. 1. 2024 15:34
Re: unikátní čtyřkolka
Většina novinářů princip diferenciálu nechápe a co je točivý moment neví :D . Tyhle nesmysly (ala uzamčení točivého momentu 50:50) se objevují masově. :D
23. 1. 2024 16:17
Re: unikátní čtyřkolka
ked sa to cita trochu s pochopenim,je zrejme ze autor mal na mysli ze
....Točivý moment MOTORU 280 Nm/4500 min-1 se za běžných okolností přenášel v poměru 37:63.... samozrejme ze diferencial za prevodovkou pracuje s inymi cislami danymi prevodom,co nie je pravda ze to nevyhnutne musi byt omnoho viac,akonahle je prevod mensi ako 1 (typicky 5 a vyssi prev.st.) je to naopak menej ako na motore.
Ak je stredovy diferencial uzamknuty,tak sa na obe napravy prenasa rovnaky vykon a da sa teda povedat ze vykon/krutiaci moment motora sa rozdeli na polovicu logicky. Cizr,text je uplne v poriadku a z toho logicly musi vyplivat ze v priafku nie je tvoja reakcia.
Avatar - KANKUNEN
23. 1. 2024 09:31
Díky,
přečteno na jeden zátah.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2024 23:23
1986
Skvělý článek, díky.
Jen ke Švédské rallye '86....z některých zdrojů se dá dočíst, že převážnou část soutěže vedla posádka #5 Toivonen-Cresto, než musela odstoupit pro poruchu motoru.
Rozbalit vlákno
0