Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Královna krásy ze šedesátek: Legendární Ferrari 275 GTB oslavuje 60 let

Píše se rok 1964. V Československu se začíná vyrábět nová Škoda 1000 MB, první škodovka se samonosnou karoserií, Porsche zahajuje výrobu legendárního modelu 911, Ford představuje první kultovní mustang a jedna z největších automobilových ikon se rodí i v Itálii. Letos je tomu už 60 let od uvedení okouzlujícího Ferrari 275 GTB.
Zpět na článek
10. 3. 2024 13:09
10. 3. 2024 12:00
Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá dělat:
"Ferrari objem každého z válců motoru zaokrouhlilo a standardně jej vybavilo třemi dvojitými karburátory". Hm, 36 karburátorů by se asi pod kapotu neschovalo, že pane Volšický. Prosím čtěte po sobě informace, které veřejnosti předkládáte....
Rozbalit vlákno
5
10. 3. 2024 13:32
Re: Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá děla
A stejně diskutabilní je samotný název článku.

Nepopírám, že je 275 hezké auto, ale "Královna krásy"? Obecně se vedou léta diskuze o nejhezčím autě +/- těch dob nebo i všech dob. Co vím, tak nejčastěji vyhrává, co do krásy, Jaguar E. Potom se na předních příčkách objevují Lamborghini Miura, Alfa Romeo 33 Stradale, Citroën DS, Ferrari 250GT (někdy i 250GTO), Mercedes Benz 300 SL nebo Porsche 911. Ano někde se objeví v žebříčku nejhezčích i 275 GTB, ale nikde se o ní nehovoří jako o "královně krásy".

Ale přesto karburátory dnes vítězí na celé čáře.
10. 3. 2024 15:27
Re: Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá děla
tak "kralovna krasy" se voli vsude mozne kazdou chvili.... Rozhodne bych tento pojem nevykladal jako snahu oznacit to auto za nejhezci auto vsech dob ;-) zas to s tim slovickarenim neprehanejme.... ;-)

Karburatory samozrejme biji do oci.... :-[]
Avatar - Stejsn
10. 3. 2024 15:44
Re: Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá děla
Ono je to češtinsky správně, i když je to kostrbaté. Standardně JEJ vybavila se váže k předmětu "motoru", ne k předmětu "objem válců". Pokud by tam bylo "je", pak by to bylo špatně. Uznávám, že kdyby místo "jej" bylo "ho", asi by to mátlo míň.
10. 3. 2024 19:23
Re: Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá děla
Předmět v té větě je - objem.

Ferrari zaokrouhlilo objem.

A "každého z válců motoru" je jen upřesnění jaký objem.
10. 3. 2024 16:31
Re: Diskuze o 275 by neměla začínat takto, ale co se dá děla
.... ještě mě tahá za oči tohle: "Standardní dvanáctiválec Tipo 213 vyráběný od roku 1964 byl se zastaralou konstrukcí s dvěma vačkovými hřídeli a s druhou sérií od roku 1966 byla představena i vylepšená verze Tipo 226 se dvěma vačkovými hřídeli."

Tak v čem ta zastaralost spočívala když i nový motor měl vačkové hřídele dva? Asi tam u Tipo 226 mělo být že ty hřídele měl 4 viz další kontext článku....

A to už se vůbec nechci pouštět do diskuse jestli SOHC motor musí být už jen kvůli tomu zastaralý vůči DOHC.... přecejen, najdeme asi dost špičkových SOHC motorů a dost DOHC motorů vyloženě nepovedených.... takže jen podle rozvodu bych motor fakt nesoudil....
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2024 13:09
Krasne auto
Krasny a este slobodny dizajn ... podobne ako jaguar E type ci MB 300 SL ... :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2024 15:27
No je to nadhera....
.... naprosto uchvatne :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0