Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Model Y zlevnil a stal se nejdostupnější teslou na českém trhu. Kolik stojí?

Jedno z nejprodávanějších aut světa v Česku snížilo ceny až o více než 120 tisíc korun, díky čemuž se Model Y stal nejdostupnější teslou vůbec.
Zpět na článek
19. 1. 2024 08:52
19. 1. 2024 11:56
19. 1. 2024 08:54
19. 1. 2024 09:26
19. 1. 2024 09:43
19. 1. 2024 09:59
19. 1. 2024 10:25
19. 1. 2024 10:28
19. 1. 2024 10:55
19. 1. 2024 12:27
19. 1. 2024 18:43
19. 1. 2024 15:14
19. 1. 2024 23:06
20. 1. 2024 00:35
20. 1. 2024 05:46
20. 1. 2024 09:39
19. 1. 2024 18:42
19. 1. 2024 13:59
19. 1. 2024 14:28
19. 1. 2024 14:54
19. 1. 2024 15:10
19. 1. 2024 15:30
19. 1. 2024 18:45
19. 1. 2024 23:05
20. 1. 2024 00:36
20. 1. 2024 06:01
20. 1. 2024 09:49
22. 1. 2024 15:37
19. 1. 2024 13:32
19. 1. 2024 16:47
19. 1. 2024 09:27
19. 1. 2024 09:28
19. 1. 2024 09:39
19. 1. 2024 09:45
19. 1. 2024 09:57
19. 1. 2024 09:58
19. 1. 2024 10:31
19. 1. 2024 10:37
19. 1. 2024 11:45
19. 1. 2024 12:30
19. 1. 2024 16:50
19. 1. 2024 12:29
19. 1. 2024 12:52
19. 1. 2024 11:45
19. 1. 2024 12:47
19. 1. 2024 10:02
19. 1. 2024 16:08
19. 1. 2024 21:25
19. 1. 2024 22:46
19. 1. 2024 23:44
19. 1. 2024 10:37
19. 1. 2024 11:08
19. 1. 2024 20:16
19. 1. 2024 11:48
19. 1. 2024 11:55
19. 1. 2024 22:02
19. 1. 2024 19:07
20. 1. 2024 10:35
19. 1. 2024 14:57
19. 1. 2024 08:52
Díky Teslo..
.. že tlačíš nesmyslné ceny EV dolů. Ač má Tesla spoustu negativ, je nutno uznat, že jen díky ní je možné koupit EV za podobné peníze, co stojí spalovací alternativa. Jinak by tu ID.3 bylo za 1,5 mega a ještě by nám namlouvali, jak je to skvělá nabídka. Teď nám sice namlouvají, že ID.3 za mega je skvělá nabídka, což je sice pořád nesmysl, ale nějak se začít musí..
Rozbalit vlákno
16
19. 1. 2024 08:55
Re: Díky Teslo..
Přesně. Není daleko doba kdy dojezd BEV budou hodně přes 500km, dobíjení bude do plna hotové za 10 min, auta budou vážit stejně jako benzínová a ceny budou na úrovni 500 000 Kč. 😉
Avatar - Roman Horký
19. 1. 2024 08:58
Re: Díky Teslo..
Taky si myslím že u VW mají dost těžké noci když se jim zdá aktuálních cenách Tesly. Budou hošani muset brzo zapomenout na ty svoje nesmyslné marže když tu zelenou mobilitu tak moc chtěli.
Avatar - Horký Rom
19. 1. 2024 11:56
moc líbí
rohor 2. 1. 2024 13:03

“Já tady taky nemusím bejt. Redakce má raději trolly tak toto je můj skutečně poslední příspěvek.
Sbohem Roman Horký a sbohem rohor.
Šmejde máš tady poslední šanci na mě sprostě reagovat. Tebe nezablokujou, ty jsi redakční kolega.


Vážený uživateli,
Při používání diskusního systému na www.auto.cz dlouhodobě porušujete Pravidla diskusí (odkaz). V našem zájmu je poskytnout návštěvníkům diskuse, které je obohatí o nové názory nebo informace.

Záleží nám na tom, abyste v našem systému mohli svobodně a bez zásahů administrátora diskutovat. Proto vás vyzýváme, abyste začali respektovat Pravidla diskusí a přestali je porušovat.

Pokud naši výzvu nebudete brát v potaz, budeme přinucení zablokovat vaše konto a znemožníme vám přístup do diskusí. Upozorňujeme vás, že zablokováním konta nebudete moci používat svou původní přezdívku a přijdete tím i o další výhody, které vám používání registrací na portálech vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s. přináší.


S pozdravem
Auto.cz
Avatar - Roman Horký
19. 1. 2024 13:21
Re: moc líbí
Však tady už brzo nebudeš šmudlo.
Avatar - WinDiesel
19. 1. 2024 12:28
Re: Díky Teslo..
Ceny tlačí dolů ukončení dotací v Německu, elektropošuku.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:25
Re: Díky Teslo..
tak to se ví dlouhou dobu, že dotace prodražují konečnému spotřebiteli výrobky.
A výrobci/prodejci by byli hloupí, kdyby se připravovali o dodatečný zisk.
Kdo někdy potkal VŠ ekonomii, tak ví, že se pracuje s pojmem mezní užitek.
Pro spotřebitele je mezní užitek třeba 50k €, pokud je auto bez dotace. Automobilka z toho má zisk 10k €.
Přijdou dotace ve výši třeba 8k€ a ten mezní užitek spotřebitele se zvedá, má dojem, že dostane víc, plus podojí stát, do kterého odvádí tolik peněz. Takže je ochoten utratit i 60k€.
Za to samé auto. Takže automobilka má ten základní zisk, co by měla na autě za 50k€, tedy 10k€, plus 8k€ dotaci, plus 2k€ protože se posunul mezní užitek spotřebitele ve víře "podojím stát". 20k€

Že po ukončení dotací přijde chvilkový propad je každému jasné, ale po čase se obnoví, protože většina lidí jsou jak stádo. Chtějí velice často to, co má druhý.

Takže ano, pro Teslu to bude znamenat pokles zisku, ale odbyt neklesne, případně jen velmi málo. Za tu nižší cenu totiž prodá více na méně bohatých trzích.
Avatar - Barrichello
19. 1. 2024 16:47
Re: Díky Teslo..
Akorát že většina lidí co nebydlí v domech to nemá kde nabíjet jen na předražených rychlonabíječkách a cca 25-37% majitelů domů nemá ani na opravy těch domů, natož na Teslu :-) :-) :-) :-)
A dalších pár % sou ryzí petrohleadi co Ev nechtěj....vono za stejnou cenu je 300 HP V6 :-)

Takže tady ta metoda o stádu asi poněkud fungovat nebude.
19. 1. 2024 22:40
Re: Díky Teslo..
nemas pravdu
vic jak 2 mil domacnosti bydli ve vlastnim dome, jsou spousty bytu s vlastnima garazema. Moznost nabijet ma u nas mozna kazdej druhej. A jak jsem ti tu psal uz vickrat i velky ev nabijes hlinikem 16a co ma doma kazdej
Avatar - Barrichello
20. 1. 2024 10:28
Re: Díky Teslo..
Jo nabíječky v podzemních garážích sou super nápad, hehe. Cinkni si na HZS, poví ti jak sou z toho nadšení.

Abys viděl stav těch domů tak si zajed do první vesnice 15 km za Prahu, o takovém podkrkonoší vůbec nemluvím :-)
20. 1. 2024 11:43
Re: Díky Teslo..
kecy lehnul popelem jeden jaguar a nestalo se nic, dum stoji, jaga zaplatila pojistovna a vsecko dobry. Kazdej druhej mesic lehne popelem spalovak nekde v tunelech mestskyho okruhu.

kazda barabizna v podkrkonosi ma elektriku, na dum se vzdycky davalo 3x25A a tim nabijes cokoliv. Vygoogli si ohmuv zakon a zatizitelnost hlinikovejch vodicu. A ani se nesnaz tu psat nejaky pitomosti jako obvykle o mokrejch zdech. Prave nabijim hlinikovou 16mm, jistenou 3x25 zamrzlou ve vrstve ledu a k tomu jede trouba a celej barak
Avatar - eLzyx
20. 1. 2024 14:22
Re: Díky Teslo..
jop, taky mám Teslu "na hliníku". Ještě jsem nestihl překopat elektroinstalaci v garáži. Pro jistotu jsem to prošel s termokamerou a zjistil, že do cirka 13A je to ok. Takže nabíjím 11A, abych měl klid v duši.
Avatar - Barrichello
20. 1. 2024 17:38
Re: Díky Teslo..
Kdo má mokrý zdi, rozpadající se plot a opadanou fasádu si určitě bude kupovat Ev za ceny 800 000 kč až cca 3,5 mega :-) :-) :-)
Když stejný spalovák stojí 400 000 Kč až 2,1 mega :-)
21. 1. 2024 18:41
Re: Díky Teslo..
Asi moc do zahranici nejezdite, ze? Totiz na zapad od CR, jsou v kazde podzemni garazi nabijecky. Najdete je tak v Nemecku, Holandsku, Belgi, Francii, Anglii, Spanelsku, Italii, Rakousku, vsude tady jsem nabijel v podzemnich garazich, verejnych parkovist a hotelu. To jen v CR se tahle hovadina resi.
19. 1. 2024 19:54
Re: Díky Teslo..
Díky za reakci. Primitivní chování a invektivy nebudu komentovat, to nikam nevede, tak jen zmíním, že mně je celkem jedno, jestli za snížení cen v ČR může ukončení dotací v jiném státě nebo něco jiného, pro mě je v tomto případě důležitý důsledek a nikoliv příčina. Takže se rozhodně jedná o pozitivní zprávu bez ohledu na preferenci paliva. Teda minimálně já jako majitel dvou naftových aut to tak vnímám.
20. 1. 2024 08:40
Re: Díky Teslo..
Tak co si budeme říkat, spalovací auta to nijak neohrožuje, protože aby ta TMY k něčemu byla, musíš vytáhnout minimálně 1,25mio. Ta základní je tak kolem komína. Ale celá iD řada, EV od Ranaultu a H/K by se měli mít na pozoru. Jejich předražená EV budou muset dolu a to sakra rychle. Upřímně než si koupit iD3 nebo Konu EV za 1.25mio to už bych zavřel obě oči a vzal TMY, ač je opravdu ošklivá s vykradeným interiérem…
19. 1. 2024 08:54
???
Kolik že má základní provedení maximalku? V článku údaj chybí.
Rozbalit vlákno
29
19. 1. 2024 09:26
Re: ???
Vyšší, než kolik je v ČR povoleno:-)
19. 1. 2024 09:43
Re: ???
Narážel jsem na tuto větu :.... "57,5 kWh, dojezdem 455 km, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s a maximální rychlostí vyjde na 1.044.900 Kč....".

To je odpověď..... 😂😂😂
A to jako nemohu jet v ČR legálně víc než 130?
Dobře víte, že mohu..... 😉

Proč BEV mají tak nízké maximalky? V Německu je to pak hodně špatné.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 09:59
Re: ???
Myslím že to je něco jako 217kmh
19. 1. 2024 10:25
Re: ???
Protože reálná spotřeba Ypsilonka je mezi 15-20 kWh, takže reálný dojezd Standard range modelu bude max 300 km. Představ si, že s tím poletíš po dálnici 160-180. Myslíš, že to v takovým módu dá aspoň 200 km? A to Tesla a její baterky jsou špička. Takový VW by mělo ještě horší výsledky v dojezdu, takže to bude jeden z důvodů proč je maximálka omezená.
19. 1. 2024 10:28
Re: ???
Počkej, kde u nás najedeš 200km po dálnici rychlostí 160-180?
19. 1. 2024 10:55
Re: ???
je srandovni jak tyhle lidi brecej, ze EV pro ne neni, protoze dvoustovkou daleko nedojedou
a hned druhej den brecej zase, ze dalnicni poplatky by se platit nemely, protoze na dalnici porad stoji
19. 1. 2024 12:27
Re: ???
Fakt si mě někdy viděl takhle naříkat na dálniční poplatky? Ne***š si náhodou trochu do huby?
19. 1. 2024 18:43
Re: ???
Máš ale problémy..... 🤣🤣🤣🤣
19. 1. 2024 15:14
Re: ???
Rozvadov - Praha mimo špičku tak jezdím pravidelně :) Je to teda jen 150 km :D Ale mimo špičku se dá jet Praha - Mnichov takřka bez omezení kromě Regensburgu.
19. 1. 2024 23:06
Re: ???
Tech omezeni je na tehle trase spousta. A to se nebavím o provozu….
20. 1. 2024 00:35
Re: ???
Spousta? Aktuálně zúžení za Regensburgem a jedno na D5, dálniční křižovatky nepočítám. Jasně že občas musíš na minutku zpomalit. Za poslední 2 roky jsem jel mezi Mnichovem a Prahou cca 20x, naposledy před měsícem. Až na pár výjimek se vysoké tempo dařilo, lepší samozřejmě mimo špičku.
20. 1. 2024 05:46
Re: ???
A ze kolem Regensburgu jedes spoustu km 80, pred Mnichovem 100 na plném 5 proudu plus dalsi úseky 120 nenapises?
Na A93 provoz kamionu. Takze kazdou chvilku jdes na 80.
20. 1. 2024 09:39
Re: ???
Regensburg jsem psal a je to asi jen 10 km z celkovych asi 380. Petiproud se stovkou? Jestli sis nevsiml tak je tam dynamicke znaceni. Zazil jsem tam 60, 80, 100, 120 a neomezenou. Psal jsem mimo špičku. Samozřejmě ráno nebo odpoledne okolo 16h kdy jsou kolony na sjezdech je tam omezení. Kazdou chvilku na 80 zalezi podle provozu, ve špičce to hrozí, mimo minimálně.
19. 1. 2024 18:42
Re: ???
Ono není treba letět 200km dvoustovkou. Jen je občas dobre zrychlit a předjet. 😉 To stačí.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:59
Re: ???
se starou TMS lítám 200km/h po DE, což vydá na průměrnou rychlost cirka 150km/h (sjezdy, nájezdy na dálnici, občas nějaké to zúžení, předjíždění hlemýždě hlemýžděm ...).
Dojezd je kolem 200km (spíše do plusu). Baterka má aktuálně 72kWh kapacitu.
19. 1. 2024 14:28
Re: ???
Jo tomu bych věřil. Tak na blbnutí dobrý, ale jet takhle 600 km by si asi nechtěl.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 14:54
Re: ???
dá se to. Stejně to máš tak, že jedeš třeba z Itálie, přes Rakousko, kde si moc vyskakovat nemůžeš. Zastavím se v Benneru na rychlý kafe, nenabíjím moc (tak do 85), protože pojedu z hor, takže dost zrekuperuji.
Najedeš na dálnici na Mnichov, kde to teda pálíš, co to jde. Za Mnichovem dáš večeři, nabiješ a valíš dalších 200km na Wernberg-Köblitz což je poslední SCH před tím než dojedu domů. A za tímhle SCH už moc jet rychle nemůžeš, pak je tu ČR, to taky ne.
Takže jsem stejně více omezený předpisy a průjezdností silnic. V moc místech se 200+ jet nedá.
Samozřejmě dojezd 300+ v takových rychlostech by byl mnohem lepší. Což se imho s novou TMS/TM3 LR dá.
19. 1. 2024 15:10
Re: ???
Z Alp to je ještě docela kousek, horší někam dál. Tam bude potřeba min. jedno další nabíjení. Tuhle trasu (destinace různě od Verony po Turín) jsem vloni absolvoval asi 10x a nikdy jsem tolikrát a na tak dlouho nestavěl. Nejvíc s PHEV kvůli malé nádrži. Nejmíň s dodávkou která to celé dá na jednu nádrž :) Většinou jedna přestávka 20 minut, zbytek do 10 minut.

V tomhle budou se spalováky srovnatelné až 150 kwh baterky s dobíječkama 300+ kw. Aktuální Tesla S už by mohla hraničně být použitelná, chci to zkusit, nikde se o ní nepíše, ale prošla hodně změnami i zlevněním.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 15:30
Re: ???
jo, tak já mám staré S, které je omezené kvůli freečkovému superchargingu.
Navíc je to elektromobilní pravěk. Dva indukční motory, relativně malá baterka (85 label, 77,5 dostupná, resp. aktuálně 72kWh) na takové auto není moc.
U nového modelu S je hromada změn. 100kWh baterie, motor s perma magnetem, lepší aerodynamika, tepelko ...
19. 1. 2024 18:45
Re: ???
No vidíš a Enyaq RS ma maximalku 170. Jenom.
19. 1. 2024 23:05
Re: ???
Stale nevim kde jezdíte tech 160-180.
To jsou takove pohádky.
20. 1. 2024 00:36
Re: ???
Výše jsem ti to napsal. Cca 20x jen na jedné trase za poslední dva roky. Podle tebe pohádky. Podle mě zas nikam daleko nejezdíš a podle toho soudíš ostatní.
20. 1. 2024 06:01
Re: ???
Jak taky pisu výše.
To ze jedes par km 180 neznamena “ jedes 180 pres Nemecko”. Vetsinou provoz kamionu takze stale zpomaluješ plus omezeni a kolony.
V noci je tahle rychlost o hubu takze behem dne mas par hodin světla kdy neni velky provoz a to jeste jen v lete.
Na trase co pises jsem za posledni 2 roky prostal v kolonach desitky hodin..

Proto se ptam kde to 180 jezdíte. Ja totiz nemuzu v DE ty trasy najit.

A k tomu jet soustavne aspon 180 uz musis mit taky trochu auto.
20. 1. 2024 09:49
Re: ???z
Rozhodně nepíšu o pár km. V minulosti jsem tu posílal fotky z palubáku, mám nespočet takových statistik i z tras východní Německo, severozápad, nebo třeba i Polsko a hodně Itálie. V 540i/640i (a dalších silnějších autech) je 180 km/h tak akorát poměr rychlost/komfort/spotřeba. Hlavně jsem psal mimo špičku. Většinu těchto cest dávám mezi 16-02h. Typicky Praha - Mnichov (a dál Itálie) nebo Praha - porýní (Kolín, Dusseldorf). Za Drážďanama snad do všech směrů je asi nejmíň omezení. Ale na Frankfurt a obecně západ jsou dlouhé úseky bez benzínek (60 - 80 km) a tam typicky 200 v závěsu s několika auty. A ano musíš na to mít auto, elektromobil to zatím není 😃
22. 1. 2024 15:37
Re: ???z
16 - 18 je jeste vydatny provoz. Pak uz je pres zimu tma a jezdit pres 150 na tlumenými…..

Za Drazdanama rekni ale taky to B. Kamionovy provoz takze skaces vlevo za těmi co předjíždi.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:32
Re: ???
proč mají BEV nízké maximálky? Protože se hraje na efektivitu motorů a ta je v nějakém spektru otáček. A protože se hraje na efektivitu, tak obvykle nemají ani vícestupňové převodovky, ale jen stálý převod, který je uzpůsoben na nejčastější spektrum otáček/rychlostí. Jsou tam prý i nějaké problémy s přebuzením vinutí atp. (myslím, že se to zmiňuje na YT ve "Typy elektromotorů - jejich výhody nebo nevýhody | Geek pokec s Jirkou Zimou")
Ale kdo chce, tak si může vybrat BEV s vysokou Vmax. Tesla model S umí až 322km/h na jeden kvalt. Taycan snad 260km/h (na dva kvalty). Tesla model 3 Performance 261km/h.
Avatar - Barrichello
19. 1. 2024 16:47
Re: ???
to maj i 60 let starý auta :-) :-) :-)
19. 1. 2024 09:27
Re: ???
Vyšší, než kolik je v ČR povoleno:-)
19. 1. 2024 12:50
Re: ???
Doplněno, díky moc :-)
Avatar - Emel
19. 1. 2024 09:28
Hezký
Hezký... neříkám to úplně rád, ale i když je nový Passat naceněný vcelku vstřícně, tak s tou 1.5TSI FWD 110kW proti základní 220kW Tesle za stejný prachy... kdybych musel teď hned jedno z těch dvou objednat, objednal bych Teslu.
Jasně... dojezd, interiér, servis... no ale kW jsou kW.
Rozbalit vlákno
20
19. 1. 2024 09:39
Re: Hezký
Ano přesně o tom to je. U nás se většina aut v ceně kolem milionu prostě fasuje a jsou to typicky naftové Superby a Passaty, které prostě mezi elektromobily neměly cenovou alternativu. Jenže to se mění. Dnes základní Superb a základní Tesla stojí vlastně stejně. Ano na Superba budou fleetové slevy, Tesla je zase lépe vybavená. Já bych místo naftového Superba/Passata tu Teslu bral hned, ale je to hlavně z toho důvodu, že málo najezdím a mám doma FVE a přípravu pro wallbox. Kdybych jezdil běžně po dálnici Ostravu či to neměl kde nabíjet, beru Superba. A o tom to je..
19. 1. 2024 09:45
Re: Hezký
Přesně, na ***ni kolem komína stačí BEV. Na dálky uz je lepší spalovák.
19. 1. 2024 09:57
Re: Hezký
Já to mám do kanclu cca 75 km tzn. cca 150 km na otočku. To i ty standard range dají v zimě na pohodu, takže pro mě ideální auto. Na dlouhé cesty máme ještě doma naftu.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 09:58
Re: Hezký
Jasně, kdo jezdí dálky, tak by to chtělo aspoň ten Long range a pořád je to trošku kompromis... je to něco za něco. Ale zase vyloženě jenom kolem komína to s normovaným dojezdem 455km není... z Prahy do Ostravy dojedeš.
19. 1. 2024 10:14
Re: Hezký
V zimě bych to neviděl tak růžově jako ty :-)
19. 1. 2024 10:31
Re: Hezký
Ten normovaný dojezd ti ale vychází na něco kolem 12 kWh a to nedáš, takže bych počítal spíš s dojezdem kolem 300 km, ale i to je celkem slušný.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 10:37
Re: Hezký
Za 16kWh bys to asi dát mohl a pak ti to vychází na 350 s nějakou drobnou rezervou, tj. ta Ostrava vrchem bude asi trošku adrenalin... no a nebo holt na deset minut někde zastavíš na nabíječce. Pokud to bude parkrát do roka...
19. 1. 2024 11:45
Re: Hezký
Presne tak.

Lidi nechapou, ze nemusis dobijet do plna.
Ani do 80%. Kdyz mas nabijeni v cili.
19. 1. 2024 12:30
Re: Hezký
No hlavně jestli ty chápeš, že se bavíme o vybití 100%-0% Takže pokud pojedeš 80% na 20%, tak těch 300 ani nedáš. Ale jinak máš pravdu, když půlhodinku postojíš na 50 kW nabíječce, tak máš dalších 100 km dojezdu k tomu a to už ti vyjde.
19. 1. 2024 16:50
Re: Hezký
Za prve:
Pred cestou do Ostravy bych si nabil na 100%.

Za druhe:
Proc bych si mel po ceste do Ostravy vybrat jen 50kW nabijecku, kdyz by me auto umelo treba 150kw???

WTF
19. 1. 2024 12:29
Re: Hezký
No napiš 18 a dohodneme se :-D Ale uznávám, že cesta Praha Ostrava je s jednou zastávkou na lehký dobití reálná.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 12:52
Re: Hezký
Vsadil bych se, že bych to dal s ucházejícím rychlostním průměrem i za těch 16kWh. Ano, pomaleji než se spalovákem... ale ono zase tolik minut nenajedeš, je to spíš zábava než reálná časová úspora.
Jak často píšu... jde o převažující způsob užívání auta. Já proti předcovidovým dobám jezdím ty dálky autem už spíš výjimečně, takže jednou za čas na cestě do Alp apod. bych byl asi ochotný to překousnout... pokud bych viděl nějaký bonbonek "co za to".
I tak bych samozřejmě pokud možno vzal tu LongRange... těch +200t za větší baterku a výkon je asi akceptovatelných.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2024 11:45
Re: Hezký
Určitě? Tomu bych se v zimě/parném létě dost divil. Když se nebudeš omezovat. Pro mě by no go byla hlavně ergonomie.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 12:47
Re: Hezký
Když se nebudu omezovat tak ne, to je jasný... viz výše, buď lehké ecorallye nebo jedna krátká zastávka.
19. 1. 2024 10:02
Re: Hezký
Záleží na způsobu užívání. Ano cena je u TM3 opravdu nízká, stejně tak u TMY.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 16:08
Re: Hezký
A o tom to je... může se mi líbit Honda E, ale za ty prachy je to nesmysl... a může se mi nelíbit Tesla Y, ale za ty prachy je to fakt dobrý.
Avatar - Mokrous
19. 1. 2024 21:25
Re: Hezký
No nevím, no. 57kWh baterka na Y je myslím i pro EV nadšence trošku málo, ne?

A když vezmu 75kWh LR za těch 1.260.000,- Kč bez příplatků (ať si nezávidíme a jsme všichni stejní) a porovnám to s novým Passatem Elegance 2.0 TSI 150kW vybaveným "na***" za cca 1,4M - tzn. po slevě reálně za stejně, nebo spíš ještě méně, než ta YLR, tak já teda zas bez váhání beru ten Passat. Ať už TSI, nebo TDI. A je mi u zadku, že nezrychlím za 5, ale za 7,5.

Ale dostanu kliky na dveřích, budíky, páčky pod volantem, "řadící páku", funkční světla, funkční stěrače, ten dojezd, servis, interiér, roletku nad kufr, CarPlay, atd. atd.

Ale kdo holt chce život s EV a ten úvodní wow kopanec, tak ať si ho pořídí. Hlavní je spokojenost majitele.
19. 1. 2024 22:46
Re: Hezký
je to porad malo.. Na to aby to definitivne zadupalo celej sajrajt jmenem dsg tdi do zeme potrebuje tm3 apod 100kwh, trida kodaiqu 150kwh a velky suv 200. Pak po spalovaku nestekne pes.
Realita je 97kwh u nejakyho peugeotu a a 87 u scenicu. To Kodiaqo NIO s 150kwh prej nekde uz jezdi. Silverado EV ma pres 200kwh. Jeste to chce poladit, ale nedostupny to uz neni
Avatar - Mokrous
19. 1. 2024 23:44
Re: Hezký
Já taky klidně časem jednou koupím EV. A jak říkáš ty, až to bude mít těch 120-150kWh a skutečně to dá 500 po dálnici v mrazu při 140 km/h mezi 80-10% nabití a záruka na baterku bude minimálně 10 let na 80% a nebude to hořet a bude to mít volant i páčky a podobně.
A taky to nebude stát 3M. A bude na to infrastruktura všude a ne jen někde v okolí 20km...
Do tý doby raději vyměním TDI DSG sajrajt za TSI (nebo další TDI) DSG sajrajt a budu spokojen. :D :D :D
19. 1. 2024 23:57
Re: Hezký
Mame doma Teslu LR a BMW 520 a ze spalovakem uz nikdo nechce jezdit. Ten komfort jizdy v eAute je uplne jiny. Financne je Tesla dlouhodobe daleko levnejsi auto nema povinne servisni intervaly, nemusi se menit olej, injektory, filter pevnych castic, prevodovka, motor, spojika atd....Kdyz si vzpomenu kolik penez a casu jsem stravil v servisech z BMW E60, F10, G30 tak Tesla je z odstupem moje nejlepsi auto.
19. 1. 2024 10:00
Pokles jako u elektroniky
Do konce roku čekejte další pokles cen.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2024 10:37
Zkrarowůz...
...ani zadarmo!!! :-)
Rozbalit vlákno
1
19. 1. 2024 12:43
Re: Zkrarowůz...
Takto bez 10 odkazov z AF to nemá žiadnu váhu, skús ešte raz.
Avatar - Horký Rom
19. 1. 2024 11:08
moc líbí
Už jsem objednal Performance pro svou milovanou ženu. Svatý Elone, díky! :yes:
Rozbalit vlákno
1
19. 1. 2024 20:16
Re: moc líbí
Ferovi,tvojej zene sa bude urcite pacit.Svaty Elone,diky! :yes:
19. 1. 2024 11:37
Pochopil jsem to blbě, ..
...že se jedná pouze o výprodej velkých neprodaných skladových zásob již brzy neaktuálního modelu?

Obecné nadšení o trendu vývoje cen, plynoucí z této diskuze zde, já úplně nesdílím. Obávám se, že zase až tak růžové to nebude. ( Jako že brzy za 500 000 Kč.)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
19. 1. 2024 12:55
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
To jsi pochopil správně... můžeme se teda bavit o té aktuálnosti modelu, co má přijít je facelift a ne vyloženě nový model, to si asi rozumíme.
Víš co... při stále relativně vysoké inflaci bude stačit, když ty ceny nebudou růst. Podívej se, za kolik je v mezičase základní Enyaq... a nebo Kodiaq.
19. 1. 2024 13:39
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
...rozumíme, slovy neaktuální model jsem myslel variantu modelu před fl. Ano, nepřesnost, omlouvám se.

Prodávat starý horší prakticky souběžně s novým lepším jde za stejnou cenu asi dost obtížně. Pokud jsou zásoby tak vysoké, že je předpoklad jejich nevyprodání do náběhu nové varianty, starý se musí zlevnit nebo nový zdražit, to je elementární.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:55
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
starou TM3 stihli vyprodat rychle. V záložce "skladové vozy" ty staré zmizeli v průběhu pár týdnů.
Avatar - Emel
19. 1. 2024 14:28
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
Jo, pochopil jsem že myslíš ten facelift, jasně.
Ještě bys mohl odložit náběh toho fl. Ono takhle... o kolik bude ten facelift lepší je otázka, taková "ergonomie bez páček blinkrů" není nutně krok správným směrem... ale obecně samozřejmě zákazník raději bude jezdit tím faceliftem a tedy morálně novějším autem.
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:49
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
to samé se dělo před uvedením TM3 Highland. A onen "nový" model nijak drasticky nezdražil, pokud si dobře vzpomínám, tak byl při uvedení levnější jak starý model před slevou.

Navíc Tesla vyrábí záměrně na sklad. Může si to dovolit díky malé variabilitě konfigurací. Ví totiž, kolik jaké konfigurace přibližně prodá příští měsíc, takže si je vyrobí na sklad. Ale oním skladem nejsou nějaké rozlehlé plochy, kde to trčí měsíce, ale naloží to na loď a průběhu plavby ta auta získávají své majitele. Ty když si pak objednáš bílou TM3, RWD, bez tažného, s černým interierem, tak ji můžeš mít třeba i za tři dny, protože ji včera přivezla loď z Číny. Ta TM3 byla vlastně vyrobena pro tebe, protože zapadáš do evropské statistiky ...
19. 1. 2024 19:05
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
Je dnes nereálné, aby se u nás prodával normální EV za 500k. Tolik je pomalu cena baterie. Dokážu si představit tu menší Teslu za 800k Kč. Auto sice Tesla lisovat nebo tisknout může, ale baterie bude nadále drahá.
19. 1. 2024 21:03
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
A proč to, sakra, píšeš mně??

Já to přece vím a svým příspěvkem právě 500k zpochybňuji.

Tohle jsi měl adresovat niku Pepa__007 k jeho textu z 8:55 hod.
20. 1. 2024 10:33
Re: Pochopil jsem to blbě, ..
Cena batérie pre výrobcu istotne nie je a asi ani nebola 500k
19. 1. 2024 11:48
Nejprodavanejsi auto bez ohledu na druh pohonu
TMY se stala nejprodavanejsim autem sveta i Evropy...
https://europe.autonews.com/…opes-no-1-seller
:yes: :yes: :yes:

Pro zajimavost druha byla Dacia Sandero a treti VW T-Roc.

The Tesla Model Y is going to be Europe's No. 1-selling car for 2023. The U.S. EV maker's midsize SUV has an insurmountable lead over its closest rival, the Dacia Sandero small hatchback, based on preliminary figures from market researcher Dataforce.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2024 11:48
Marze
Este by to chcelo info, kolko ma Tresla marzu na takto nacenenom aute. Ci je na 0 alebo stale nieco ziska. A ci teda ide o dumping ala cinske auta alebo to pre nich ma zmysel ako obmena skladu.
Rozbalit vlákno
4
19. 1. 2024 11:55
Re: Marze
Informace o marzich Tesly se daji dohledat.

Pred slevami byly, nejvyssi v autoprumyslu.
:-|
19. 1. 2024 22:02
Re: Marze
Porsche mělo vyšší.
19. 1. 2024 19:07
Re: Marze
Po té první vlně slev jí to kleslo na 11 %, což je pořád fantastické. Můj odhad je, že to bude mezi 5 - 10 %. Ani toto nedokáže u elektromobilů nikdo jiný na světě.
20. 1. 2024 10:35
Re: Marze
Nad tým sa zamýšľame asi zbytočne, iné značky vedeli dávať dlhodobo zľavy hodne cez 20 percent a prežili to, resp. žijú
Avatar - WinDiesel
19. 1. 2024 12:27
Už tam běžím ha ha ha
Snad nebude fronta moc dlouhá, abych v tom mrazu nenastydnul, když v Tesle nejde topit aby vůbec někam dojela :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lenka Čížková
19. 1. 2024 12:32
Re: Už tam běžím ha ha ha
Myslíš svou oblíbenou Mototechnu? No jo, jasně, Tesla nemá dealery, redakční šašku :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - eLzyx
19. 1. 2024 13:54
Re: Už tam běžím ha ha ha
si děláš srandu, ale když jsem tam byl v listopadu na servisu, tak se tam opravdu stály fronty na předváděcí jízdy. Auto si tam koupit nemůžeš, Tesla nemá prodejce, ale pouze tzv. asistenty prodeje. Pomůžou ti s objednáním auta přes internet ... což můžeš udělat i z domova.
A až to budeš objednávat, tak to prosím nezapomeň přes můj referral https://www.tesla.com/…eferral/ji906294
Dostaneš autopilota na 3 měsíce. Bohužel slevy už nedávají.
Díky
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2024 14:57
tvle
mega za vysavač.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lenka Čížková
19. 1. 2024 18:39
Re: tvle
Tady máš další vysavač pro lůzy, troIIe, začínající na částce $422,750: https://www.rollsroyceprague.cz/…re/spectre/c-20/
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2024 16:22
To jsou zase diskusní perly
Než tady další budou opakovat nesmysl typu - konečně EV za cenu spalováku....

Bavíme se o středním SUV za cenu V ZÁKLADU 1.0M+ !!!
Tohle fakt není EV za cenu SUV ani za mák. Tohle je opět téměř 2x tak drahé jako by byla běžná cena obdobného SUV se spalovákem bez deformace trhu v důsledku dotace či subvence EV.

A než nějaký trumbera opět vytáhne argument typu za 6s 100 kmh srovnatelné SUV bude stát bambilion bitcoinů, tak si uvědomte, že lepší zrychlení je prostě vlastnost a danost EV, nikoliv porovnatelný klíčový parametr. Protože úplně stejné jako si někdo vybere zrychlení, si můžu vybrat dojezd, nebo maximálku, nebo cokoliv jiného, kde pro změnu Tesla je horší než cokoliv se spalovákem.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Emel
19. 1. 2024 16:58
Re: To jsou zase diskusní perly
Tak si projdi ceník Kodiaqu... taky střední SUV, taky za milion...
Nevím co jsi chtěl říct obratem "EV za cenu SUV", ale EV za cenu ICE to nepochybně je.
Co se dalšího příspěvku o konstrukční jednoduchosti týče - zákazníkovi je vcelku jedno, z kolika odlitků je to auto smontované. A třeba podvozkově Tesla 3 není žádný chudáček, naopak.
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2024 20:04
Re: To jsou zase diskusní perly
Ano to jsem tím chtěl říct a EV za cenu ICE ti právě není ani za mák.
A znovu - srovnávat s dnešní cenou Kodiaqu, který je levnější i tak, není fér, protože tu cenu Kodiaqu deformuje politika. Nebýt restrikcí tak Kodiaq stojí výrazně méně.
Avatar - Emel
20. 1. 2024 10:16
Re: To jsou zase diskusní perly
Levnější není, aktuálně stojí +- stejně (nějaký drobný neřešme, jde o řádovou cenovou paritu). A když budeš chtít 4x4, což bych ještě nedávno řekl že je u SUV téhle kategorie skoro povinnost, tak jsi rázem u Kodiaqu na 1,5 oproti 1,23 u Y Long Range.
Politika cenu ovlivňuje, u naftového Kodiaqu asi relativně málo (nafta má ještě ucházející emise CO2 a zároveň těžká auta mají kompenzaci za váhu). Ale to je fuk, tak to prostě je, ta srovnatelná cena je z pohledu zákazníka.
Beru že to je zatím za specifických podmínek, novinka od Škodovky proti výprodejovým cenám před faceliftem... ale zase pro mě zvyklého kupovat nejsilnější motorizace to vypadá ještě úplně jinak :-)
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2024 12:39
Re: To jsou zase diskusní perly
Jenže o tom to je. Odečti sankce za CO2 politiku, odečti umělé navýšení ceny ICE z důvodu financování vývoje EV a cena Kodiaqu by byla dost jinde.No a pokud vezmeme do úvahy i nekonkurenceschipnost výroby v ČR v důsledku neschopnosti naší vlády, tak bysme byli opět jinde. Ale to už je pak na mnohem širší debatu.
Avatar - eLzyx
20. 1. 2024 14:28
Re: To jsou zase diskusní perly
kolik stála XC60, X5, MLko a další v době, kdy na baterky jezdilo jen pár bláznů a Tesla ještě ani neexistovala?
Podobně jako dnes. A když si do toho promítneš inflaci ...
Avatar - Emel
21. 1. 2024 00:00
Re: To jsou zase diskusní perly
Nevím proč by výroba v ČR měla být nekonkurenceschopná a už vůbec ne proč v důsledku neschopnosti vlády a případně které, ale to je asi jedno. Jasně, kdyby spalováky nemusely plnit ani Euro 3, tak by byly ještě levnější... prostě nějaká regulace tu je, z pohledu zákazníka to beru tak, že u Tesly 3 a Y bylo parity se spalovákem dosaženo.
Avatar - Mokrous
19. 1. 2024 21:35
Re: To jsou zase diskusní perly
Nad tím megacastingem jsem taky přemýšlel, ale nemám k tomu odborný rozbor ani data.
Jen taková úvaha, zda to je výhoda či nevýhoda. Při výrobě jednoznačné +, ale co v případě havárie? Jak snadno to je opravitelné, jak a za kolik, pakliže vůbec.
A co jsem četl, tak i havarijko může být až 3x vyšší na EV, než na běžný ICE.
Nenechal jsem si nacenit u dealera reál, takže nevím zda to je fakt, či jen "řeči".
19. 1. 2024 22:11
Re: To jsou zase diskusní perly
Bačina na YT v nějakém videu dával ukázky z návodu pro servis a tam bylo vidět, kde co jde uřezat a co svařit a co už ne. Příklad opravy:

https://youtu.be/09AyyT8N4FY?si=Frc_oVzpj1SN8t26

Na druhou stranu je fakt, že je méně opravitelná a proto se očekává vyšší pojistka. Tesla na možnostech opravy údajně pracuje:

https://www.teslarati.com/…ifficult-repair/
Avatar - Mokrous
19. 1. 2024 23:50
Re: To jsou zase diskusní perly
:D :D :D

Takže se moje domněnky potvrzují. Pojišťovna jistě nebude řešit podomácku zbastlený svařence, do kterých bych už nesednul ani za zlatý prase a regulérní opravy budou za raketu.

A jsem zvědav na budoucí řešení od Tesly. Aby to nedopadlo tak, že bude dělat kastle zase tak, jako všichni ostatní :D :D :D

Každopádně díky za potvrzení a odkazy.
20. 1. 2024 06:07
Re: To jsou zase diskusní perly
A u spalovaku vetsi ránu resi pojišťovna jinak?
Necha te snad svarit jedno auto ze dvou?
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2024 08:59
Re: To jsou zase diskusní perly
Ano přesně o tom to je. Méně dílů = levnější výroba, jenže mnohem dražší a komplikovanější opravy po bouračce.

Proto se taky Tesly v USA neopravují ale vozí za zbytkové ceny do východní Evropy nebo Polska kde se opraví... Protože v USA by ti cenu za opravu nikdo nezaplatil...
20. 1. 2024 13:59
Re: To jsou zase diskusní perly
Méně dílů= levnější výroba, více dílů= dražší výroba. Ano odpadají operace, dobře.
Ale více dílů= levnější oprava vůči méně dílům platí zejména pokud jsou díly demontovatelné.
Pokud je to svařenec, dnes navíc z ruzných materiálů dle potřeby pevnosti a s tím spojené metody svařování, vstupuje do toho třeba i lepení, a povrchové úpravy, tak si zrovna těmi levnými opravami nejsem jist.
Proto se západněji od nás bouračky vyráběné ještě klasicky vozí na východ , kde z toho vykukové udělají výhodnou zánovní nebouranou ojetinu. :D :yes:
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2024 17:29
Re: To jsou zase diskusní perly
Ano, auto běžného výrobce je svařené a poskládané z mnoha dílů. Což ale znamená že to na ty díly opět celkem dokážeš rozebrat a opravit to co je třeba.
Když Teslu někde zboříš, tak je sice fajn, že si pro opravu stačí málo dílů a montážních celků, jenže to taky reálně znamená že i banální drobná nehoda může znamenat nutnost vyměnit 1/4 auta... Protože prostě koupíš a vyměníš jen ten gigacast. Hlavně opravy karoserie jsou fakt problém. To je ale bohužel prakticky každá drobnější nehoda.
19. 1. 2024 22:19
Re: To jsou zase diskusní perly
Také jsem o tom přemýšlel.

Opravitelné to je, ovšem je otázka jak taková oprava, jako prakticky každá taková oprava, snižuje kvalitu, potažmo hodnotu auta.

Za předpokladu, že oprava bude hrazena z pojistky, je to běžnému nenáročnému uživateli asi jedno. Druhá otázka je, jestli havarijní pojistka nebude neúměrně drahá, jak zmiňuješ.

U takového řešení asi nebudou, minimálně zprvu, neautorizované levnější opravny stejně jako nějaké opravy "svépomocí". Takže havarijní pojistka nutnost. A kdo nechce jezdit s opraveným autem po ráně, tak ho může odkopnout a koupit nové, to dělá dost lidí už dávno.

Je to nový trend, je třeba ho vzít na vědomí a zařídit se podle toho a upravit výběr auta o další kritérium. Pro výrobce to je plus, nějak opravy samozřejmě vyřeší a jede se dál. Havárii považují jako příležitost prodat další auto, tak to bylo vždycky, proto se tím i při tradičních konstrukcích karosérií výrobci zas až tak moc netrápili a vznikl tím prostor pro milióny neautorizáků až po Lojzy ve stodole. A i pojišťovny se asi trápit nebudou, prostě zdraží a budou mít větší obrat a třeba i prostor k případným manipulacím.
Avatar - Mokrous
20. 1. 2024 00:06
Re: To jsou zase diskusní perly
No, do rozboru, čeho všeho jsou lidi schopni, se tady teď raději pouštět nebudu, ale docela by mne zajímala ta reálná výše havarijního pojistného.
Někde jsem viděl, že by se to mělo u takový TMY blížit 60-70 tisícům ročně bez bonusů.
Takže teoreticky o 50% méně s plnými bonusy.
Bylo by fajn, kdyby to tu nějaký majitel mohl potvrdit/vyvrátit.
A teď si teda vezmi jen srovnání v běžným spalovákem, kterej má pojistku mezi 15-25 tisíci. Když budu brát nový auta tříd Octavia/Superb/Kodiaq atd...
To pak za tradiční časový úsek, kdy se tyto pojistky platí prakticky ve 100% případů může dělat třeba 100 tisíc Kč rozdíl.
Jen taková další úvaha nad nekonečnou výhodností provozu EV.
A pojišťovny zatím stále neví, kolik si za to říct a údajně to v podstatě dotují, vzhledem k malému počtu vozidel a prý to půjde nahoru.
20. 1. 2024 12:31
Re: To jsou zase diskusní perly
Pojistky z nějakého důvodu bohužel hodně zdražily. Známý si na to stěžoval (kupovali víc aut) a já to zažil na vlastní kůži když jsem v listopadu přebíral novou dodávku. Pro srovnání pojistka vyšla o cca 50% dráž než před rokem a půl než na jinou dodávku (ta byla teda o něco levnější) a dokonce asi o 20% dráž než na Jeep za 1.65M před rokem a půl. Nebo asi 20% méně než na 640i GT za 2.1M před 2 lety. Takže jestli dneska reálně stojí pojistka na Teslu Y cca 30-40 tisíc ročně, tak je to v ceně +- 1.2M asi odpovídající cena :/

Zkoušel jsem to porovnávat a nikde mi to nevyšlo jinak nebo levněji, tak nevim, uvidim s dalším autem.
Avatar - Mokrous
20. 1. 2024 12:50
Re: To jsou zase diskusní perly
V takovým cenovým zmatku, co vládne poslední roky je těžko se zorientovat.
Proto by člověk musel mít na stole asi 2 čerstvý nabídky od stejné pojišťovny ke srovnání.
Třeba Kodiaq a TMY oboje za 1,3M a včil ukaž.

V "tisku" se píše, že prý to je o cca 40% dražší u EV. Ale dnes je každý druhý článek zavádějící a nebo jen dokola opisuje text jiného webu atd... Proto to byla z mé strany úvaha a chce to někoho, kdo to měl možnost srovnat vedle sebe reálně.
Avatar - eLzyx
20. 1. 2024 14:30
Re: To jsou zase diskusní perly
já platím 10k za Teslu v hodnotě cirka 850k Kč. Ano, není tam vlastní havárka, jen POV, odcizení, vandalismus, skla, zvířátka, živly, asistence atp.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2024 17:33