Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Model Y zlevnil a stal se nejdostupnější teslou na českém trhu. Kolik stojí?

Ondřej Šámal
Diskuze (150)

Jedno z nejprodávanějších aut světa v Česku snížilo ceny až o více než 120 tisíc korun, díky čemuž se Model Y stal nejdostupnější teslou vůbec.

Modernizace jednoho z nejprodávanějších automobilů světa se blíží. Zatímco výrazný facelift sesterského Modelu 3 dostal přízvisko Highland, u Modelu Y se počítá s přídomkem Juniper. Vedle upraveného designu, kvalitnějších materiálů v interiéru, ergonomie bez páček blinkrů a obrazovky pro cestující vzadu se počítá také s komfortnějším odpružením, které je v současné době pro mnoho lidí možná snad až příliš tvrdé.

Premiéra Tesly Y Juniper je doslova za rohem, měla by proběhnout v následujících měsících, americká automobilka se proto zbavuje skladových zásob stále ještě aktuálních modelů. Na českém trhu na ně proto poskytuje slevu až 120.590 Kč. Díky tomu základní varianta Standard Range s jedním elektromotorem vzadu s 220 kW, akumulátorem s využitelnou kapacitou 57,5 kWh, dojezdem 455 km, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s a maximální rychlostí 217 km/h vyjde na 1.044.900 Kč. To je mimochodem o zhruba devět tisíc méně než v případě Tesly 3 po modernizaci.

Video se připravuje ...

Za variantu Long Range s dvojicí elektromotorů s 378 kW, 75kWh akumulátorem, dojezdem 533 kilometrů, zrychlením na 100 km/h za pět sekund a totožnou maximálkou jako u základní verze dáte 1.234.900 Kč (asi o 19 tisíc méně než v případě Modelu 3 a 120.590 Kč levněji než dosud).

Vrcholné provedení Performance s pohonem všech kol, systémovým výkonem 393 kilowattů, stovkou za 3,7 sekundy, využitelnou kapacitou 75 kWh, dojezdem 514 kilometrů a nejvyšší rychlostí 250 km/h po slevě začíná na 1.358.900 Kč (o 97 tisíc levněji).

Ke všem třem modelům je však nutné ještě připočíst 25.500 Kč za doručení vozu a dokumentaci, přesto se i tak Tesla Model Y řadí mezi absolutně nejlevnější elektromobily své třídy nejen u nás, ale globálně.

Ondřej Šámal
Diskuze (150)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
22. 1. 2024 16:28
Re: To jsou zase diskusní perly
Ty datumy si z hlavy nepamatuju a ta Verva je na tom líp obecně, takže asi pak nemám problém nikdy. Kdo si není jistý, tak je ideální někde na přelomu říjen/listopad zajet k OMV pro ten Maxxmotion a je klid.

Taky víc tvořím doma, ale pořád mám nárazové delší cesty nejvíc v rozsahu od 50 do 500 km.
Takže tam ještě diesel funguje. Ale v přepočtu na celkové km, které jsem v době pořízení předpokládal a pak se nekonaly, se mi diesel ekonomicky nevyplatí ani za 5 let a tak další Passat prostě asi vezmu zase zpátky benzín. Aspoň nebudu ten dieseldezolát a budu jen obyčejnej proruskej benzindezolát. :D :D :D Plus mi stejný výkon vyjde levněji a co projedu navíc v benzínu mě nezabije, když bude i pojistka a úrok a splátka nižší...
Jinak teď jsem si zapnul Patriot apku a včera jsem měl při vypínání motoru po návratu z výletu do vyšších poloh 12,4V ale teď po necelých 24 hodinách v zimě už to padlo na 12,2V. Alespoň mi to hlásí v čerstvých datech.
Ona ta B8FL celkově řeší napětí na palubě dost komplikovaně a postupně odpojuje kde co. Nejdřív přestane komunikovat s apkou na dálku, pak vypne keyless na všech dveřích krom řidiče a kufru, pak i toho řidiče a musíš odemykat klíčkem atd... Prostě nejdřív napětí klesá víc a periferie jsou funkční a jak to padne pod určitou mez, tak se vše ořezává až na kost, aby napětí drželo a mohl jsi aspoň nastartovat.
Zatím ale kdykoli i na 11,7V jsem to nahodil bez potíží. Možná mě ale příští zimu humor přejde, až mě to vypeče někde na horách :D
Jak si zvládáš vyměnit baterii sám? Ty máš nástroje, kde si ji přes OBD registruješ a nastavíš na nový kalibrace/adaptace? U nových aut se systémy S&S a rekuperací nejde jen tak vyměnit baterii. To ji kompletně odděláš hned ze startu. Díky těmto "odborným" zásahům pak přibývá urban legends o tom jak dnes baterka nevydrží ani 2 roky. Poslední baterii jsem měnil na Golf VI. Tak jen stačilo pár úkonů jako stáhnout a vytáhnout okénka, dát plnej rejd sem a tam a pár podobných prostocviků a ono se to už chytlo a Varta Silver tam teď drží už 6. rokem i při jízdách po městě o délce 1-3km a tisícům studených startů. Ale od G7 už to byl problém a přetechnizovaný B8FL nejde vůbec řešit jen prohozením baterie ani kdybys pomocí kabelů a druhé baterie udržel napětí během výměny. Prostě de musí registrovat a nakalibrovat v systému.

Ten režim sport já používám u Pašyka proto, protože drží vyšší otáčky a neplachtí. Díky tomu při odstavení plynu auto dobíjí vyššími proudy a pokud tomu pomůžeš jízdou z kopce, nebo přidání a ubráním pořád dokola, tak sice zvýšíš spotřebu o pár deci, ale nemusíš pak řešit nějaký externí dobíječky. Prostě si tam auto naláduje samo víc. Ale stačí, abys pak 10 minut, plachtil, nebo crcal po městě a svítil, vyhříval, hrál a nechal běžet motor na volnoběh a to debilní "inteligentní" dobíjení opět baterku vycucá až na hranici únosnosti. To dřív nebylo, dřív to dobíjelo konstantním napětím a přes altík pořád. Dnes jen občas a nárazově a naopak extra vysokými proudy a vyšším napětím, že baterka pomalu pění. A když jedu v Alpách z kopce, tak se spouští větráky a kde co, aby se baterie neuvařila. Děsný cocotiny.
22. 1. 2024 15:37
Re: ???z
16 - 18 je jeste vydatny provoz. Pak uz je pres zimu tma a jezdit pres 150 na tlumenými…..

Za Drazdanama rekni ale taky to B. Kamionovy provoz takze skaces vlevo za těmi co předjíždi.
22. 1. 2024 15:33
Re: To jsou zase diskusní perly
No nejsem expert, ale co jsem četl, tak cca do půlky listopadu se prodává přechodová nafta do -10 °C. Teprve od 1.12. se povinně prodává zimní nafta do -20 °C. Stalo se mi to začátkem prosince a v noci bylo myslím kolem -15 °C, takže asi to nebyla letní nafta, ale ta přechodová, kterou tam v té době asi má hodně lidí, co tankují jednou měsíčně. Prostě smůla no. Ale ano, najezdím toho málo, od COVIDu pracuji z domova a auto vlastně nepotřebuju, jen sem tam do města na nákup/odvézt děti/základní administrativa.

Jinak teda napětí začínající číslicí 11 mě dost děsí, já dobíjím, když to klesne tak pod 12,4 V. Teda když nezapomenu nebo se na to nevykašlu, jako v tomto případě :D. V tom Fordu je baterka umístěná úplně debilně a výměna by byl celkem veliký zásah, proto je tam základní EFB a měl jsem v plánu se o ní starat častým dobíjením, aby vydržela. V Passatu jsem si baterii za AGM vyměnil sám, tam je to naštěstí úplně easy. Až baterka ve Fordu odejde, tak tam taky dám AGM, ale tam to asi bude chtít servis.. Ale že na dobíjení baterie má vliv i režim "sport" jsem nevěděl, díky za info.. A to samé platí i pro vybití 12V baterie u EV, to jsem netušil, že se může vybít, i když je ten trakční akumulátor nabitý..
Avatar - Mokrous
22. 1. 2024 12:24
Re: To jsou zase diskusní perly
Zajímavý. Asi je to jak píšeš, když to nebyl vytrvalý mráz, ale jen kratší vlna a přes den tepleji.
A to jezdíš tak hrozně málo, že máš v zimě letní naftu? Já jezdím dle mého hrozně málo, ale minimálně 1x za měsíc tankuju. Navíc vždy jen Verva, případně ten Maxxmotion a v životě nikdy nebyl problém ani ve velkých mrazech.
U toho S-Maxe to je blbý, že nic nehlásí a bohužel ten styl, že se jen skáče po městě a pořád startuje a není čas baterku dobít, tak ji lze asi utýrat velmi snadno. Určitě tam koupit AGM, pokud tam má obyčejnou a nebo EFB. A na ten S&S taky bacha. Někdy až s ní pojedeš se na to zaměř.
Co já mám zkušenosti s novejma autama, tak ty se kolikrát nestydí zdechnout úplně studenej motor po 300 metrech jízdy. Něco šílenýho. Pak je smrt nevyhnutelná. Navíc netrpí jen baterka, ale taky ložiska a vůbec všechny komponenty motoru. Přeruší se mazání a pak hned zas velký vibrace, páky a střih na olejovém filmu. Tohle ti EKO team vyprávět nebude. Škoda, že nebyl ten HEV v té době. Ten by byl dokonalej. Už si vzpomínám, že jsi o něm tady kdysi psal.
Jinak já už s voltmetrem nešaškuju. B8FL modem 21 posílá sám sms, když už je to velkej průser. To se mi stalo asi 3-4x, co ho mám. Začalo to tím servisem, kdy mi chudák psal, že je na dně a já psal a volal do servisu, že zničili baterii a ten na to sral, že to pak kdyžtak dobijou a změří, kdyby to nechtělo nastartovat. A když jsem trval na nové baterii, tak mě vyfakovali, že to je v záruce a až umře, že mám zavolat. Neuznali to.
Plus mám kvůli nižší pojistce v autě systém PATRIOT a tam v aplikaci vidím vždy polohu vozu, čas vypnutí a stav nabití baterie. A lze si dát refresh, protože napětí vždy po zastavení ještě chvíli roste.
No a když je zima a je tam číslo co začíná 11,xV a stojím dýl a nepotřebuju nikam jet, tak jsem se šel párkrát projet někam na párek, nebo na nejbližší kopec a pak ho sjel na "S" a bylo to. Auto samozřejmě zvyšuje otáčky a dobíjí nad kritickou mez, ale rozhodně nenabíjí ideálně a čím víc blbých cyklů, tím klesá kapacita. A i to auto s tím počítá a nabíjí to čím dál míň a i když právě naměříš volty OK, tak celková kapacita a vnitřní odpory kvůli sulfataci klesají až to jednoho dne ten velkej diesel nenatočí. Jo a pozor! Většina EV i HEV běžně zůstane stát nepojízdná kvůli vybitý 12V baterce. Je to tam snad i horší. Dokonce i moje předváděcí jízda v Toy Brno skončila na tom, že nemohli ani otevřít kufr a nastartovat, protože 12V baterka u 2.0 Corolly klekla.

Prostě to chce AGM, zákaz S&S a častěji režim Sport, nebo aspoň neplachtit a rekuperovat a aspoň jednou týdně delší cestu, než "pro děti do školky", nebo na nákup atd. 500km nepomůže, jak už jsem psal, ale 5km zase nestačí. A taky kašlat na tempomaty. To je taky hrozná věc. Zvyšuje to spotřebu a ničí brzdy i baterku. Pak by to těch 6 let mělo dát v pohodě. Vlastně to chce s autem jezdit normálně jako dřív.
22. 1. 2024 09:55
Re: To jsou zase diskusní perly
To já po zkušenostech se Superbem napětí kontroluji a případně baterie dobíjím podstatně častěji než 2x za zimu, ale tentokrát ani to nestačilo resp. jsem si naivně myslel, že po delším dálničním přesunu baterie bude nabitá, tak jsem se na to jednoduše vykašlal. Alespoň u aut koncernu VW to tak vždycky bylo, že se baterie při dlouhém dálničním přesunu nabila. A Passat je tak chytrej, že na nižší napětí a potřebu dobít upozorní. Superb ani Ford to neumí. Takže poučení a příště budu kontrolovat /dobíjet ještě častěji..