Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historický okamžik! Nejprodávanějším autem v Evropě se stal elektromobil

Tesla si loni připsala historické prvenství. Stala se totiž nejprodávanějším novým automobilem v Evropě, když předstihla i těžké váhy v podobě Dacie Sandero či Volkswagenu Golf.
Zpět na článek
22. 1. 2024 16:03
22. 1. 2024 17:50
22. 1. 2024 19:20
23. 1. 2024 01:36
23. 1. 2024 03:52
24. 1. 2024 02:36
23. 1. 2024 09:31
24. 1. 2024 03:16
24. 1. 2024 15:13
23. 1. 2024 18:25
22. 1. 2024 16:33
22. 1. 2024 17:24
22. 1. 2024 21:01
22. 1. 2024 22:27
23. 1. 2024 03:47
23. 1. 2024 07:46
23. 1. 2024 14:09
24. 1. 2024 08:29
23. 1. 2024 02:54
23. 1. 2024 09:54
23. 1. 2024 03:00
23. 1. 2024 07:50
23. 1. 2024 14:14
23. 1. 2024 16:36
23. 1. 2024 17:10
24. 1. 2024 08:30
22. 1. 2024 20:01
22. 1. 2024 17:38
22. 1. 2024 19:27
22. 1. 2024 22:28
22. 1. 2024 22:35
23. 1. 2024 10:43
23. 1. 2024 11:48
23. 1. 2024 16:39
23. 1. 2024 18:19
24. 1. 2024 08:39
23. 1. 2024 15:20
23. 1. 2024 15:28
23. 1. 2024 16:41
23. 1. 2024 17:06
24. 1. 2024 08:43
23. 1. 2024 03:46
23. 1. 2024 10:44
23. 1. 2024 10:50
24. 1. 2024 08:48
23. 1. 2024 14:29
24. 1. 2024 08:50
22. 1. 2024 22:23
23. 1. 2024 03:45
23. 1. 2024 09:57
23. 1. 2024 14:20
23. 1. 2024 15:18
23. 1. 2024 17:04
23. 1. 2024 20:47
23. 1. 2024 10:07
23. 1. 2024 10:48
23. 1. 2024 11:57
23. 1. 2024 12:36
24. 1. 2024 08:55
24. 1. 2024 09:05
24. 1. 2024 12:27
23. 1. 2024 12:38
23. 1. 2024 13:08
23. 1. 2024 13:40
23. 1. 2024 12:41
23. 1. 2024 15:41
23. 1. 2024 15:58
23. 1. 2024 16:10
23. 1. 2024 16:17
23. 1. 2024 16:25
23. 1. 2024 16:36
23. 1. 2024 21:02
23. 1. 2024 16:41
23. 1. 2024 17:08
23. 1. 2024 19:19
23. 1. 2024 16:10
24. 1. 2024 08:54
24. 1. 2024 11:42
24. 1. 2024 12:29
23. 1. 2024 20:41
24. 1. 2024 12:30
23. 1. 2024 05:12
23. 1. 2024 07:28
23. 1. 2024 07:28
22. 1. 2024 16:34
22. 1. 2024 16:36
22. 1. 2024 16:43
22. 1. 2024 16:55
22. 1. 2024 17:05
22. 1. 2024 17:33
22. 1. 2024 19:05
22. 1. 2024 19:06
23. 1. 2024 08:24
22. 1. 2024 19:58
23. 1. 2024 09:58
22. 1. 2024 16:35
22. 1. 2024 18:09
22. 1. 2024 21:03
22. 1. 2024 22:13
22. 1. 2024 22:15
22. 1. 2024 18:56
22. 1. 2024 18:01
22. 1. 2024 18:31
22. 1. 2024 19:18
22. 1. 2024 21:48
23. 1. 2024 03:42
24. 1. 2024 00:16
23. 1. 2024 06:27
23. 1. 2024 10:00
24. 1. 2024 00:25
24. 1. 2024 00:26
24. 1. 2024 04:24
24. 1. 2024 05:30
24. 1. 2024 06:32
24. 1. 2024 11:38
22. 1. 2024 19:55
22. 1. 2024 22:08
23. 1. 2024 09:35
24. 1. 2024 00:56
22. 1. 2024 20:19
22. 1. 2024 20:45
22. 1. 2024 20:54
22. 1. 2024 21:05
22. 1. 2024 22:30
23. 1. 2024 03:01
24. 1. 2024 00:33
22. 1. 2024 21:22
23. 1. 2024 06:30
23. 1. 2024 09:01
23. 1. 2024 09:06
23. 1. 2024 09:15
23. 1. 2024 10:02
23. 1. 2024 14:24
23. 1. 2024 15:19
23. 1. 2024 05:44
23. 1. 2024 06:15
23. 1. 2024 09:44
23. 1. 2024 12:31
22. 1. 2024 16:03
Parada
Je to jako sen. :yes:

At je EV na silnicich co nejvic.
Klidne od VW.
Rozbalit vlákno
88
Avatar - Lenka Čížková
22. 1. 2024 16:32
Re: Parada
Super zprava 👍🏻💃🏻🕺🏻🎉👏🏻

BTW. Ode dneska je zlevneni na modely ID.3 a ID.4 v castce 7,750€
22. 1. 2024 17:50
Re: Parada
"Mas tady v misce pokrm na roztleskani diskusi: " o tom, jak nám regulace a dotace pěkně fungují, než jejich autoři vyčerpají zdroje, které vyprodukoval volný trh.

Nebo jak byla ta slova myšlena?
Avatar - .StenLi.
22. 1. 2024 19:20
Re: Parada
Volny trh a bezohladne vyuzivanie fosilnych paliv vyprodukovali prave to zamorenie ovzdusia a oceanov, ktore musia nakladne riesit uvedomele krajiny, ktore podpisali Parizsku dohodu a teda sa zaviazali minut velke ciastky penazi na znizenie spotreby fosilnych paliv a produkovaneho zamorenia, resp. vysoke pokuty v pripade nedodrzania cielov a jednoducha matematika dokazala, ze financne najefektivnejsie je dotovanie transformacie dopravy na bezemisnu a zdrojov elektriny a tepla na nizkoemisne, v buducnosti bezemisne. ;-)
23. 1. 2024 01:36
Re: Parada
Ano, životní prostředí je důležitou součástí našeho světa.

S ochranou životního prostředí by měl především začít každý sám u sebe.

Slovní spojení "uvedomele krajiny" mě pobavilo :D . Věříš, že politici chtějí tvoje dobro?

Jakmile mi někdo tvrdí, že mi musí něco vzít, aby mě ochránil, jsem ostražitý.

Jednoduchá matematika a zkušenosti z minulosti dokázaly, že regulace a dotace "fungují" jen do té doby, než jejich autoři vyčerpají zdroje, které vyprodukoval volný trh (zde mi nezbývá, než se opakovat). Bez zdrojů nelze ani "zachraňovat" přírodu ;-)

Přeregulovaná společnost chudne a směřuje k totalitě (opět historicky ověřená skutečnost). Za totality, před rokem 1989, zde trpělo životní prostředí dle mého soudu znatelně více než v tehdejším "západním" světě, který měl tehdy volnější trh, než má dnes. Řeky na západ od nás byly čistější, průmyslové areály méně zamořené jedovatými látkami atp.

Zelené náboženství, dle mého soudu, je propaganda vycucaná z prstu, produkuje nové ekologické problémy a násilně zvyšuje životní úroveň menšiny na úkor většiny. Zelené náboženství tomu říkám proto, že podobně jako ve středověku církve, i dnes nás nutí VĚŘIT něčemu, co popírá rozum. Opět platíme odpustky (emisní povolenky, formou zvýšených cen energií, potažmo jídla a dalších produktů) ve jménu vyššího dobra. Musíme slepě (bez otázek a brblání) VĚŘIT tomu, co nám novodobí kazatelé (někteří vědci a politici) podsouvají, jinak přijde novodobá inkvizice (tzv. ověřovači faktů) a obviní nás z "kacířství". "Kazatelé" (jiní vědci a politici), kteří mají opačný názor, jsou dehonestováni a perzekuováni. Sice máme technologicky vyspělejší stroje a zařízení, ale morálně se společnost vrací do středověku, totality a dalších nehezkých období lidské historie.

PS: CO2 podporuje růst rostlin.

Výše uvedená slova jsou mým názorem a je možné, že se v něčem pletu, od toho je diskuse, aby se objevila pravda, osobně si tím i tříbím myšlenky. Svobodná diskuse je základem svobodné společnosti. Bez lidí, jako byl Galileo Galilei, který šel proti většinovému názoru a byl za to perzekuován, by možná dodnes většina lidí věřila, že země je placatá.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 03:52
Re: Parada
Tak mi vysvětli, proč pořád tolik dementi jezdi s dieselem po městě, kdyz uz se to ví dobrých 15 let, ze diesel je ve městě jedomet a cca 10 let, co se ro i prokázalo studiemi. A stále tu jsou tací, kteří tím otravuji všechny kolem sebe. Kdyby jen sebe, at si dělají co chtějí.
24. 1. 2024 02:36
Re: Parada
Ano, auta se spalovacím motorem vypouští emise, které smrdí a mohou škodit zdraví. To mi také vadí.

Ale jak to souvisí s debatou o tom, že Tesla je na prvním místě díky dotacím, a že zdroje pro rozdělování dotací nejlépe produkuje, stále více potlačovaný, volný trh?

Přesto na Tvoji otázku odpovím. Lidé jezdí auty z velké části proto, že se snaží zaopatřit, uživit sebe a svoji rodinu. Obří daňové zatížení je nutí pracovat a jezdit více, než by bylo třeba, kdyby nemuseli současně živit neefektivní systém. Někomu zbyde na Teslu, někomu jen na Fabii SDi. Pak přijdou jiní, co sice do města jezdit nemusí, ale mají pocit, že mohou nutit ostatní, aby jim přispěli na elektroauto. Daně stoupají, ti méně šťastní musí ještě více pracovat, takže jim zbyde ještě méně peněz na kvalitnější technologie a kruh se uzavírá.

Svět není dokonalý, ale co je podle Tebe spravedlivější? 1) Volný trh, který dává prostor všem lidem, aby svobodně podnikali, nabízeli své služby, kteří mohou dle svého uvážení sami rozhodnout, kde nakoupí a kde ne, a aby tak zlepšovali svůj život včetně svého životního prostředí, nebo 2) násilím vybírané peníze od všech, na dotace, které pomohou jen některým? Nehledě na to, že značná část prostředků se během vybírání a přerozdělování ztratí v systému byrokracie a korupce.
Avatar - .StenLi.
23. 1. 2024 09:31
Re: Parada
Mozes opakovat tie svoje nezmysly kolko chces, aj tak sa nestanu pravdou. Prirodu nezachranuju zdroje, ale zmena skodliveho spravania sa. Ak si uz tak zatazeny na zdroje, momentalne sposobuju klimaticke zmeny skody asi 200 milionov eur denne a stale stupaju, takze to mozes vnimat ako setrenie obrovskych zdrojov.

Zacni sa vzdelavat faktami, aby si tu nemusel pisat "dle mého soudu" + kardinalna hlupost. Takto slobodna diskusia nefunguje, toto je trolling. Jasne som ti nizsie objasnil tvoj omyl ohladom Galileia, takze preco tu stale tapetujes tu hluost? Akceptuj moj fakticky argument, takto fungue vzdelavanie. Mozem ti vysvetlit aj to preco vysoke hodnoty CO2 nepodporuju rast rastlin, ale ako si ukazal, teba fakticke argumenty nezastavia v pisani nezmyslov - strata casu.
24. 1. 2024 03:16
Re: Parada
Ano, přírodu "zachraňuje" uvědomělé chování lidí.

Dvě citace Tvých příspěvků: 1) "Prirodu nezachranuju zdroje", 2) "... zamorenie ovzdusia a oceanov, ktore musia nakladne riesit uvedomele krajiny, ktore podpisali Parizsku dohodu a teda sa zaviazali minut velke ciastky penazi ...". < - které Tvoje tvrzení mám tedy brát vážně?

"momentalne sposobuju klimaticke zmeny skody asi 200 milionov eur denne" < - čistá teorie, částku nezle fakticky dokázat, nehledě na to, že zavinění člověkem je rovněž teorie včetně teorie o pozitivním dopadu vynucených opatření. Jak si dospěl k uvedenému tvrzení?

"aby si tu nemusel pisat "dle mého soudu"" < - spousta Tvých tvrzení vychází z domněnek a teorií, viz např. předchozí odstavec. Snažím se tu slušně diskutovat, bez snahy urážet a činění si nároku "patentu na pravdu", proto schválně občas píšu "dle mého soudu", protože se snažím být maximálně objektivní. Vycházím ze svých životních zkušeností, čtu si názory obou stran, pak si sám udělám vlastní názor, na otázky, které nelze exaktně dokázat.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2024 15:13
Re: Parada
Vidis ze to mas pomylene, na rozdiel od teba nepisem "podla mna", ak to niekde budes vidiet, je to znak toho ze vyjadrujem svoj nazoar. Ten som tu zatial niekde nepisal, ani ziadne moje tvrdenia, ktore by vychadzali z domnenek a teorii, ja som doslovne konstatoval fakty, ktore ty jednoducho neovladas. Ty sa nesnazis slusne diskutovat, ty tu pises jedno klamstvo/nesmysel za druhym a nemas pre ne absolutne ziadne argumenty, len svoje popcity. Ci uz trepes o Galileovi, alebo trepes o nezavineni zamorenia ovzdusia clovekom.. trepes jednu hlupost za druhou, nulova objektivita, pretoze by si vedel objektivne zhodnotit ake hluposti tu trepes. Nie som neslusny, len vecne a konstruktivne konstatujem, ze trepes hluposti. Tu kardinalnu s Galileom som ti dokazal. To ze aktualne zamorenie ovzdusia sposobili ludia palenim fosilnych paliv, ti dokaze kazda jedna fakticka stranka ktoru najdes po minute googlenia. Vsade najdes ten isty vedecky fakticky graf merania CO2 v atmosfere za poslednych 800 tis. rokov a kolisanie urovni kvoli periodickym Milankovitchovym cyklom az do poslednych 200 rokov kedy CO2 hodnoty prudko vyleteli hore a stale stupaju a aby si tu opat netrepal dalsie hluposti, dostuduj si, preco nam izotopove cislo uhlika C12 jasne dokazuje ze 99% uhlika v atmosfere a oceanoch dnes pochadza z palenia fosilnych paliv ludmi - jasna pricina prudko zvysenych hodnot. Kolko tvojich hluposti ti este treba vyvratit faktami aby si konecne uznal ze nie si tak dobre informovany ako si sam (a iba ty sam) o sebe myslis? Tvoje zivotne skusenosti su velmi chabe, nemas dostatok vedomosti aby si si utvoril hodnotny a rozumny nazor a len preto ze exaktne odpovede neovladas, neznamenat to ze neexistuju. Dookola to iste: studuj a az potom komentuj.
23. 1. 2024 18:25
Re: Parada
To hadam nie 🤔 veterné elektrárne na pobreží vyhladili podmorský život, to je fakt ekologické.
Výroba baterii, ich nabijanie, likvidacia sú tiež také eko a grín, že až.
Nie som proti eko riešeniam, ale podstatne viac by nám pomohlo, keby ľudia nahradili staré autá novšími splnajucemi euro 5 a 6.
A nech majú ludia na výber, nielen elektroauta, ale aj spalovaky s euro 5 a 6.
22. 1. 2024 16:33
Re: Parada
Ja preferuji rovnost trhu. Kapitalismus. Ať si každý jezdí a koupí co chce. Cokoli.
Jen mne štve když někdo neco tlačí silou. To jsem nepricetny. A to BEV jsou. Jsou tlaceny silou. Velkou. Dotační. Zákonnou. Prostě socialismu jak vyšitej.
A přitom jsou to jen LOKÁLNĚ bezemisni vozidla. 🤣😂

BTW. Tesla Y je SUV?
Avatar - Lenka Čížková
22. 1. 2024 17:05
Re: Parada
Mas tady v misce pokrm na roztleskani diskusi:
The Tesla Model Y is a battery electric mid-size crossover SUV built by Tesla, Inc. since 2020.

https://en.m.wikipedia.org/…ki/Tesla_Model_Y#…
22. 1. 2024 17:24
Re: Parada
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/SUV

SUV (zkratka anglického sport utility vehicle, česky sportovní užitkové vozidlo) je kategorie automobilů, která kombinuje výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice, robustnost či větší vnitřní a zavazadlový prostor, s pozitivními vlastnostmi silničních osobních vozidel (komfort, ovladatelnost na silnici).

Každopádně když řekne výrobce, že toto červené auto je modré, tak je prostě modré. SUV/crossover jsou moderní tak je to SUV 😅😅
Avatar - Lenka Čížková
22. 1. 2024 17:34
Re: Parada
Co tim chtel basnik rici? Ze TMY nema v nabidce nahon na všechny kola, nebo nedisponuje prostorem, komfortem a pozitivnimi vlastnostmi? Roztleskavej dal, prece je tvuj job 🤣😆
22. 1. 2024 21:01
Re: Parada
Terénní auto? 😉 Mrk....

Octavia 4x4 taky není SUV, Lenko. 😉

Když řekne výrobce, že toto červené auto je modré, tak je prostě modré. SUV/crossover jsou moderní tak je to SUV 😅😅
Avatar - Lenka Čížková
22. 1. 2024 21:09
Re: Parada
Kroutis se jako had na horke panvi.
22. 1. 2024 22:27
Re: Parada
Ale podstatu napsal Tesla Y neni SUV.
Avatar - Lenka Čížková
22. 1. 2024 22:29
Re: Parada
Diky za odpoved, muItiPepa_007. Ocividne, ze je.

https://www.carwow.co.uk/tesla/model-y#gref
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 03:47
Re: Parada
A co to je, když ne SUV? Co mu na SUV chybi?
23. 1. 2024 07:46
Re: Parada
Vyssi stavba karoserie, vyssi svetla vyska a jina kola misto tech nizkoprofilu. Tohle je u me normalni sedan/liftback stejne jako treba ta Octavia 4x4.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 14:09
Re: Parada
Vždyť to má vyšší světlou výšku i vyšší stavbu 3cm světlou výšku vs octavia 4x4 a 16cm vysky. To ze tam jsou nizkoprofily z toho udělá jinou karoserii?
24. 1. 2024 08:29
Re: Parada
Hele já v tom seděl. Za mě je to normální sedan nižší střední. Ano má to velký prostor nad hlavou, takže je auto opticky vyšší, ale ne posazem.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 02:54
Re: Parada
A formentor je SUV?
Co třeba BZ4X, C-HR, T-roc, T-cross, kamiq? Podle čeho je definice SUV?
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 09:54
Re: Parada
to sou přerostlý , přizvednutý hathbacky a kombíky co si na SUV jenom hrajou :-)
SUV u mě začíná něčím co byla Suzuki vitara někdy do roku 2014
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 03:00
Re: Parada
octavia 4x4 není suv, protože má karoserii kombi, až je zvýšené.
Tohle má karoserii SUV sníženou.
světlá výška 172mm a výška 1624mm.
octavia 4x4, světlá výška 145mm a výška 1468mm ( vidím tam dost zásadní rozdíl 3cm, respo. 16cm na výšku )
Ano Model Y je SUV.
23. 1. 2024 07:50
Re: Parada
Kdyz to tak vidis tak je to tvoje vec. Ka si jako SUV predsravuju treba Korando nebo Yeti.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 14:14
Re: Parada
Kdzy yeti, tak vezmeme modernější karoq. Je podle tebe SUV nebo ne?
Ja jen, že má nižší světlou výšku i nižší výšku než Tesla y. Takze pokud není Y SUV, pak nemůže být dle tvé definice ani karoq ani yeti. Není lepší si zjistit skutečná čísla než dávat své domněnky?
https://www.carsized.com/…-karoq-2017-suv/
23. 1. 2024 16:36
Re: Parada
Ano ten je taky vys posazeny a ma vetsi kola stejne jako treba Kodiaq. Ale uz mi necpi jako SUV Kamiqa.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 17:10
Re: Parada
No a karoq je menší než Y, světlou výškou i výškou. Takze pokid karoq je suv, je i Y SUV, protoze je vyšší s větší světlou výškou.
Kamiq za mne je parodie na SUV.
24. 1. 2024 08:30
Re: Parada
Mě ale nemusíš přesvědčovat. Je to naprosto nepodstatný co ty nebo já považujeme za SUV. Pro každýho je to zjevně něco jinýho. Proč to řešíš?
Avatar - Mikesus
22. 1. 2024 20:01
Re: Parada
a to lokálně je právě to nejdůležitější. Každý trochu inteligentní člověk ví, že bezemisní nemůže být nic. Definice bezemisního vozidla je jasná a není potřeba upozorňovat na to, že je tím myšleno lokálně bezemisní, to jen méně inteligentní mají tu potřebu, kteří nejsou schopni pochopit definici.
Nemám taky problém ať si každý koupí co chce, ale ať neporušuje práva ostatních, třeba na nejedovatý vzduch, který bohužel zamořujou zvýhodňované diesely.
22. 1. 2024 17:38
Re: Parada
Tak to mi je ta uprimne luto, ze snivas o predajoch aut 😂
Aspon keby sa ti snivalo, ako vezies tchyni rimacom na kaficko a dortik do saint tropez, ako si uzivate divoku jazdu a kelimkove kaficka pri kazdej nabijacke, takze v cielovej destinacii si uz iba kupite tlakomer v lekarni a cestou s5 zasadne decaf :yes:
22. 1. 2024 19:27
Re: Parada
Ano, mam sen o cistejsi budoucnosti.
Ze me deti nebudou muset dychat tolik toxickych zdravi skodlivych latek.
22. 1. 2024 22:28
Re: Parada
A v jaky pr,deli bydlis ze se tam neda dychat? Co se tak odstehovat jinam?
22. 1. 2024 22:35
Re: Parada
Tak smradu z aut je vsude dost.
23. 1. 2024 10:43
Re: Parada
Fakt? Kde to chlapci bydlíte? Jablonec a Liberec nejsou úplně malá města, ale že by nás tu trápil smrad z aut nějak nepozoruju.
23. 1. 2024 11:48
Re: Parada
Tak si jdi kouknout na Saldak a nadechni se.
23. 1. 2024 16:39
Re: Parada
Normalni vzduch. Mas jeste nejaky dalsi doporuceni? V Liberci asi rusnejsi krizovatku nenajdem vid ;-)

Jo pred 20 lety kdyz jsem tam studoval a jezdila jeste stara smradlava auta, tak to tam stalo za houby, ale byl jsi tam ted nekdy?
23. 1. 2024 18:19
Re: Parada
Jasne, na Saldaku normalni vzduch….
Proste objektivní nazor😀
24. 1. 2024 08:39
Re: Parada
Máš odkaz na nějaký měření, které by dokládalo tvou domněnku?

Já teda v Liberci žádný špatný vzduch nevidím.

https://www.chmi.cz/…mp_LLILA_CZ.html

BTW ten měřící bod je navíc vedle spalovny ;-)
23. 1. 2024 15:20
Re: Parada
OVZDUŠÍ
Kvalita ovzduší se hodnotí podle množství emisí a podle imisní koncentrace v určité oblasti. Na celkové produkci emisí České republiky se Liberecký kraj podílí poměrně málo, zejména kvůli absenci těžkého průmyslu. Hlavní zdroje emisí tak představuje zpracovatelský průmysl – sklárny, lakovny, zemědělské podniky – a doprava. Kvalitu ovzduší také výrazně ovlivňuje spalování nekvalitních paliv v domácnostech. Imisní situace je v průměru dobře hodnocena, avšak lokální situace v centrech měst a v místech, kde dochází ke spalování nekvalitních paliv, může být špatná, až zdraví nebezpečná. Jedná se o místa označovaná jako oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 15:28
Re: Parada
1) Těžký průmysl v ČR už skoro nikde není, byl vytunelován a uměle zlikvidován díky představitlům vládní moci , olivněnými mocnými lobbisty a úplatky od zahraničních koncernů mající zájem zlikvidovat konkurenci. Poděkujme borcům z ODA, ODS, KDU-CSL a CSSD v 90. letech a počátkem 00. let
Ty zbytky co jsou dorazí GreenDeal, takže plky o těžkém průmyslu sou zcela MIMO.

2) Když máme skoro nejdražší elektřinu v Evropě, nelze čekat, že lidi budou přecházet na TČ a elektrokotle, ale nopak spálí to nejlevnější co hoří.

3) spousty lidí nemá na zásadní rekonstrukce svých domů, vyžadující při dnešních cenách investice 1-2,5 milionu Kč :-)
23. 1. 2024 16:41
Re: Parada
Ano ted si se omylem usvedcil :D
Takze jsme nasli problem. Tezky prumysl. Ne nadarmo ma problem s ovzdusim casto Ostrava. Neni to auty ale prumyslem a nekvalitnim palivem v domacich kotlich. Jsem rad ze si na to kapnul ;-)
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 17:06
Re: Parada
Nikoliv. Jen dokázal, že ovzduší ničí nevzdelanci především, lokální topeniště spalující petky s pilinami, vyjety olej a startující diesel.

Těžký průmysl je všude, nejen na Ostravsku.
24. 1. 2024 08:43
Re: Parada
Jedním z těch nevzdělanců jsi ovšem ty. Sice možná neničící ovzduší.

A zkus si v rámci sebevzdělávání zjistit jak je to s těžkým průmyslem v rámci ČR ať neplácáš.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 03:46
Re: Parada
Aha. Takze kdyz budu trávit souseda a on si bude stěžovat, tak mu řeknu ať se odstehuje. Dobrej alibismus. Co třeba záměrně neznecistovat okolí? Co třeba, kdyby ti každý den někdo vysypal odpadky před vchod a řekl ti, že pokud ti to vadí, tak se odstehuj.
23. 1. 2024 10:44
Re: Parada
No i kdyby si měl auto nastartovaný trvale na zahradě, tak bych řekl, že to soused nijak neucítí. Lepší argument nemáš? Možná by si se taky měl odstěhovat někam kde se ti bude víc líbit :-D
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 10:50
Re: Parada
Tam by nemohl jít za roh na sojové latté, do 50 kaváren, nákupáků atd.

Proto nikdo z těch bojovníků za čistší vzduch nebydlí tam kde je vzdoušek jak na gronsku na pláni, ale dál se podle nich "dusí" ve městech.
Ono se není co divit, při jejich velmi časté manuální zručnosti by na té šumávce nebo v jeseníkách brzy skončili :-) :-) :-) :-)
24. 1. 2024 08:48
Re: Parada
Ty vole ty taky řešíš fenomén sojový laté? :D :D Za mě je pražák jezdící na elektrokoloběžce, chlastající sojový laté a pokrytecky žvanící o ekologii největší odpad co si tak dovedu představit :-D Hlavně, že takovej ***s pak sebere každý pátek svou naftovou káru, hodí sáňky nebo kolo na střechu auta a každý pátek nám sem přijede ucpat Bedřichov. Na svým křápu nasazený nejdražší zimáky který vyšly nejlíp v testech, ale od Hodkovic už drkotá na řetězech, aby na ty hory vyjel. To mě vždycky dokáže pobavit a sojový laté to je taková třešnička na dortu debility :D :D
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 14:29
Re: Parada
Ty bys řekl? To je argument jak noha. Diskuter kategorie "me domněnky jsou fakta"
Jak to můžeš vědět? Jinak ano, pokud je zahrada otevřená a je v ní vítr, tak pokid zrovna nejde tím směrem pak ano. Pokud je to uzavřený kousek zeleně pak to uciti azaz.
24. 1. 2024 08:50
Re: Parada
Vtip je v tom chlapče, že moderní auta už dávno nesmrdí a nečoudí, takže i když budeš 10 metrů od něj tak nevíš, že vedle tebe drčí nastartovaný, takže asi to bude ten argument ;-)
22. 1. 2024 22:23
Re: Parada
A ty budes mit levnejsi chleba, nebo mas z kazdyho prodanyho EV nejaky financni bonus? Ja totiz nechapu tu tvoji slepou posedlost. Me je to totiz napriklad uplne jedno jaky auta si lidi kupuji, nebo v jakych botech kdo chodi, jaky ma telefon atd.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 03:45
Re: Parada
Ta posedlost je jednoduchá, kterou vy všichni ignorujte. A to základní právo na nejedovaty ( záměrně neříkám čistý, protoze ten je mimo civilizaci ) vzduch. A to diesely zaměřují vzduch velice jedovatymi látkami narozdil od benzinu, nebo v nasobnem množství. A to nemluvím o nevhdonosti jejich provozu v zastavenych oblastech a tím ještě zhoršování ovzduší.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 09:57
Re: Parada
Co právo na nejedovaté potraviny?
Co právo na vzduch bez bakterií v čekárnách - takže zas všichni povinně respirátory.
Co právo na minimální mzdu 27 000 Kč čistého
Co právo na střechu nad hlavou? Všem bezdomovců postavíme státem placené noclehárny. Každý má právo mít kde složit hlavu!

Co právo na nešikanující podmínky, bez stresu - na pracovišti? Takže tresty za šikanu a působení stresu 15-35 let?
Co právo na partera? Všichni singles dostanou přidělého partnera ne. Aby emočně a psychicky nestrádali
Co právo na pravidelný partnerský sex? Povinně 5x za měsíc sex, kdo to odmítne tak propadnutí části společného majteku, uhrazení nákladů rozvodu, vyvěšní na nástěnce hanby ne? Právo je právo

Si totální demagogický utopista :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Za právo na něco jde označit cokoliv.

Žádné právo na žádný čistý vzduch nemáš!!!!!! Pokud ti nevyhovuje vzduch v místě kde jsi, běž jinam.95% lidí plně vyhovuje! Źádné stížnosti a výhrady nemaj!
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 14:20
Re: Parada
Potraviny si sám vybírám, v čekárně si můžeš sám vzít respirator. Obecne u doktora jsou asi nemocní, takže to tma bude. To je jako říct, že si půjdu stoupnout k dalnici a budu se divit, že tam je špatně vzduch.
Mini.alni plat je nějaká základní potřeba? Čekal jsem, že ubozaci co nic nedokáži se toho hned chytnou. Michas mezi sebou jablka a ( to se nedá říct ani hrušky ) a papoušky. Víc rozdílné věci jsi nenašel?
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 15:18
Re: Parada
Ten respirátor by si podle tvé logiky měli vzít všichni, aby nechrchlai na své okolí bacily. Protože ohrožují a omezují ostatní.
Stejně jako chceš, aby si všichni koupili Ev nebo jezdili ve městě MHD a na kole :-)

Za základní lidksou potřebu jde označit všechno, to jsem chtěl říct mým přísvpěkem, manipulátore a fanatiku :-)
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 17:04
Re: Parada
Ja to dělám, ale také to někdo nemůže kvůli astmatu, chopn atd. Bez dieselu může jezdit kdokoliv. To pořád placas páté přes deváté.
Avatar - Mokrous
23. 1. 2024 20:47
Re: Parada
Spoustě pseudointelektuálů ještě stále nedošlo, že respirátor (pokud zrovna jeho nosič něco nebrousí) nechrání toho, kdo si ho nasadí, ale ty druhé. A tak je to dnes se vším.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 10:07
Re: Parada
A globální topelání nějaké Ev plečky v Evropě zásadně neřeší, když denně jdou do vzuchu tuny metanu z tajícího permaforstu, celá asie a afrika fedruje denně uhlím uhelné elektrárny, do vod se vylejvaj jedy, miliardy tun plastů , jedovatých látek v oceánách, řekách, dál se kácí pralesy a zelen, miliardy tun emisí z několik současných světových válečných konfilitů + těžké kovy, jedovatlé látky, uran, ropné úniky z poškozené vojenské techniky, soli z Aralu díky kterým tají ledovce v himalájích a dalších 10 bilionů problémů, které nikdo neřeší :-) :-) :-) :-)
23. 1. 2024 10:48
Re: Parada
A já ti říkám, že u nás žádný jedovatý vzduch z aut nemáme a to je tady většinu dne provoz silný. Asi děláš něco špatně :-D Moderní diesely a benzíny si nemají už vzájemně co vyčítat. V obou případech se jedná o auta jejich motory jsou šetrné k okolnímu prostředí a neznečišťují vzduch do té míry, aby to mohlo někomu vadit. Soustřeď se spíš na to co leze z komínů některých domů. To tě ohrožuje víc než moderní spalovací auto, které kolem tebe projede.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 12:36
Re: Parada
A můžou za to výhradně auta, vid, zejména osobní

To je důsledek kombinace průmyslu a lokálních topenišť. Bohužel, ekonomická situace nutí řadu lidí k tomu, že pálí doma v kotli všechno možné. Je to veliký problém. Hodně lidí si myslí, že nejvíc škodí v Liberci spalovna, ale tak to není. Ta je velmi hlídaná. Problémem jsou právě rodinné domky a pak menší průmyslové podniky, kde legislativa není tolik přísná. Oni sice mají v pořádku komíny, ale unikají tam emise při otevírání oken či dveří, často jde i o pachové látky, které jsou nepříjemně cítit. To pak může mít vliv na různé alergie lidí v okolí,“ upozorňuje Kotlík.

Zdroj: https://www.idnes.cz/…berec-zpravy_tml

:-) :-) :-) :-) :-)
24. 1. 2024 08:55
Re: Parada
Samozřejmě a hlavně ta nová spalovací co jsme vývojem dotáhli do stavu, že mají čistý výfuk :-D
24. 1. 2024 09:05
Re: Parada
Jo. Akorat kdyz prijde norma ktera chce aby ta čistota byla realitou (EURO7) tak se dozvím, ze je to technicky neproveditelný.
24. 1. 2024 12:27
Re: Parada
Že je čistota realitou ale vidíš právě na tom výfuku. Osobně mám na svém EURO4 benzíňáku tak černý výfuk, že to vypadá jak brána do pekla a přesto nijak nesmrdí. Takže si představ ty odfiltrovaný auta, který jsou o 10 let novější. A ano víc vyčistit spaliny je na osobním autě technicky neproveditelný, takže je nutný najít přijatelný kompromis co je za rozumných nákladů možné a to vyrábět.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 12:38
Re: Parada
Když stojí 1 kwh el. energie 6-9 kč, tak holt lidi vytáhli z garáží a stodol staré kamna a pálí v tom cokoliv co hoří. Maj umrznout nebo jim to zadotuješ?


Výzva - zelení Ev fanatici, sbírka na 50 000 000 Kč pro Libercko aby lidi nemuseli topit v kamnech uhlím a petkama s pilinama a vyjetým olejem. Kolik dáš Borisove? Měl bys aspon 150 000 Kč :-)
23. 1. 2024 13:08
Re: Parada
Klid. Mozna to neznas, ale najdi si heslo “Zelena úsporám”.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 13:40
Re: Parada
Ten program platí účty za lektřinu? Odky přesně? :-)
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 12:41
Re: Parada
Další pecka článku - "Největší zlo u aut není oxid uhličitý z výfuků, ale nespálené zbytky paliva a částice, které vznikají z otěrů pneumatik, otěrem komunikací, korozí aut, prachem, který víří. To lidský organismus zasahuje nejvíc."L

EV - oter pneumatika maj taky, oter komunikace je ještě vyšší protože větší váha EV, prach víří taky. Takže přechod na Ev v tomto absolutně nic neřeší.

A pozor, v sice velmi omezené míře ale přesto toto způsobují i el. koloběžky, tříkolky, motorky, a dokonce kola.

Nespálené zbytky paliva, tj kouřící TDI s vykuchanými DPF a další perly má řešit STK a hlavně policie, které má sbírat takovým autům RZ a techničák tak, aby si lidi byli nuceni zavolat odtahovku a to auto si bud opravit, nebo ho dát do šrotu.

Takže nejlepší je chodit pěšky vid Borisove. A sme zpět u 15 minutévého města, mantry Melounových neostalinistů :-) :-) :-) :-)
23. 1. 2024 15:41
Re: Parada
Kdyz STK zacne merit realne limity požadované podle EURO norem tak to znamena konec vsech aut s nájezdem nad 150 tis km. Tedy vetsiny aut na silnicích v ČR.
Takze jestli tady nekdo vola po konci individuální mobility tak to jsi ty.

V pripade ze zacne merit přísně a bez podvodu dopadne to na ty nejchudší.
To vse s EV pomalu odejde. Auto bude mit vzdy stejne emise.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 15:58
Re: Parada
OMYL

Já sem volal po tom, aby STK resp. policie s mobilním stanicemi měřila kouřící auta v provozu a těm odebírala RZ a TP. V 99,9% sou to POUZE diesly. Špatně servisované, vylágroavané diesly . Tyto auta neplní to, co dneska měří STK. Nemaj šianci to splnit. Jsou tu placené prohlídky přes známé. Majitelé je mohou vyměnit za ojetiny na benzín či LPG, kdo jim brání. Akorát kolenovrtství a neznalost.

Benzín mimo aut s Euro 6 a některé Euro 5 splní emise s prstem v nose i se 400 tis km, znam několik lidí co auta s tímto nájezdem maj. Ano, maj tam nové lambdy a katalyzátory, samozřejmě.

Auta mají plnit limity výhradně plat k datu uvedení do provozu, tj veterán z roku 1930 plní to co bylo platné pro rok 1930 - tedy NIC. Přesto stále může do města a není jediný důvod, proč by tam nesměl.

Smůůůůůůla.

Neexistuje aby auto vyrobené před 30 lety mělo plnit to co auto vyrobené letos, a nneexstuje 30 let starému vozu, pokud je v dobrém technickém stavu zakázat kamkoliv vjezd.
To jste měli uvést první majiteli při koupi vozu, že s títmo automobilem Vám můžete kdykoliv zakázat vjezd do města nebo veškerý provoz.

Pak by následovalo 6 milionů žalob na stát, doba vyřízení cvšech těchto stížností cca roky 2045-2095 , náklady na soudní výlohy a odkškodné cca 3,5-7 TRILIONU KC!!!!!!
23. 1. 2024 16:10
Re: Parada
Problem je, ze ty nerozumis tomu co pises.

STK neměří emise dle norem EURO. Meri nekolik malo hodnot pri minimální zátěži.
Auto s vice jak 100 tis km uz ma uplne jine emise nez nove a neplní emise dle EURO norem.
To ze auto nekouri neznamena, ze z něho nejde hromada jedu.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 16:17
Re: Parada
Jde s něj přesně ten jed, s kterým bylo scváleno do provozu v roce výroby toho vozidla.
Pokud z něj jde více jedu díky vadným lambdám a katalyzátorům, EGR atd nemůže legálně splnit emise.

Tečka.

Minimální zátež? Takže STK bude točit auto na 6 000 otáček? Fajn, ale proč by to dělalo když já jezdím v 95% času jízdy mezi 1500-3500 otáček.Nebo to bude měřit na válcové brzdy při rychlosti 200 km/h? Ale co když někdo jezdí max 140 za hodinu....
nesmysly


Já nemam motorek ze sekačky, takže to auto zrychluje v nízkých otáčkách a má krouták v nízkých otáčkách. Pokud nedáš kickdown, ale jedeš plynule tak to auto nemá vůbec důvod podívat se nad těch 3500 otáček.
:-)
Blbý co.

při stání v kolonách běží auto na volnoběh. tudíž má smysl měřit volnoběžné a mírně zvýšené otáčky.

Problém o kterém sem psal já je, že ty čoudící dieslové vraky neplní ani to, co se aktuálně na emisích měří. A to maj řešit STK a hlavne POLICIE.

A kdo nemá na servis svojí dieslové popelnice, má si koupit benzínovou/lpg popelnici a nemusí čoudit lidem ventilacemi aut do kabiny jedovatý smrad špatně spálené nafty nebo nafty s olejem.A ještě uštří protože 6x36 je 216 kč a 9x16 je 144 kč.
A nemusí navíc řešit dpf, vstřiky atd
23. 1. 2024 16:25
Re: Parada
Ne, po určitém najezdu z motoru jde uplne neco jineho. Coz byl taky jeden z hlavnich problemu EURO7.

Pis o necem cemu rozumíš, i kdyz to bude dost náročné najit takove tema.

PS:predstava, ze kdyz neco neni videt tak to neškodí je celkem dětská .
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 16:36
Re: Parada
Takže černý a bílý čoud z vrakoidních , neservisovaných dieslů neškodí?
Nebo je stejně škodlivý jak Euro 3-5 benzín vid, ještě na LPG co má o 25% nižší emise obecně.

Z tebe lezou perly čéče dneska :-)

dám ti nos 2 metry od vrakoidního TDI hulícího bílý nebo černý dým
a pak nos 2 metry od V8 Euro 5 na LPG.

Schválně z čeho se pobleješ dřív, všichni normální z TDI tak po 10 sekundách, protože to se dýchat nedá :-) :-) :-)

Můj 40 let starej Rolls, pokud není studenej nevypouští žádný okem pozorovatlený kouř, pokud není -10, to je pak vodní pára logicky. A nemá žádné katalyzátory ani vstřikování a žádné řídící jednotky.

Zajímavé vid.

Ted perlička - čím novější diesel, tím nebezpečnejší sragory co sou v tom kouři.
Protože když hulí stará Praga V3S, tak ty velké částice neulpí na plicích narozdíl od těch mikročástiček co vypouští ty hulící neservisovaný TDI s euro 4-5 :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
23. 1. 2024 21:02
Re: Parada
No ale na ty malý částečky máme ty DPF a na zbytek ty SCR katalyzátory. Já mám 2 a diesel mi nesmrdí. Nesmrděl ani nový Blue HDI od PSA.
Úplně studený auto v zimě smrdí naopak každý. Benzíny mi smrděly naprosto příšerně, než se to ohřálo. A navíc vypouštěly spoustu mikročástic, než dostaly GPF. Výfuky černý od sazí a vedle toho proklínaný diesely s úplně čistými výfuky.
Rozumně provozované a servisované a nevykuchané auto s Euro 6 není pro životní prostřední žádný problém.
A souhlas, že je potřeba zpřísnit kontroly a dohled nad STK a přidat víc mobilních měřičů emisí.
Každý vykuchaný auto bez milosti pokuta, termín pro nápravu a kontrolní měření za dohledu úřadů a jinak zabavení a sešrotování a nazdar.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 16:41
Re: Parada
a ještě další perlička pro technického vzdělance tvého typu - slavný benzín E10 u starších aut nejen že zpsůbouje zvýšenou spotřebu o 3-8% dle typu auta a motoru, ale u celé řady aut způsobuje zvýšenou spotřebu oleje.

ekologie jak cyp vid.

A ještě to způsobuje to, že lidi ve světle vyhnout se tankování téhle šmakulády najíždí zbytečně desítky km navíc aby sehnali N98 a N100, který na ne každé pumpě maj nebo aby sehnali pumpu Euroilu, kde je zrovna N95 bez biosložky.

A ještě zahradní technika+ motorky, co myslíš že udělaj lidi před zimou když jim zbyde v nádrži 2-3 deci benzínu, často i mxlé s olejem (2takty)? Vylejou to na dvorek nebo na trávu. Další podpora ekologie, vid. Olje v trávě je bezva ne.

Všechno je to jen byznys pro firmy vyrábějkcí biosložku a snaha zlikvidovat stará auta a dostat je ze silnic tím, že jim to zničí motory a palivové systémy a nádrže a u levnějších aut to lidi nebudou opravovat, protože se to nevyplatí. anebo už nejsou náhradní díly, takže to není čím opravovat.

Takže hlavy pomazané co to schválili ekologii hodně pomohli :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) O žádnou ekologii vůbec nejde, zájmy a cíle jsou naprosto jiné
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 17:08
Re: Parada
Jo tuhle představu měli lidé narozený ve 20. A 30. Letech, jelikož se o tom ještě nevědělo. Par nevzdelancu to ještě dnes říká no.
To byl I můj děda, který tvrdil, že spalenim vše zmizí a nic po tom nezůstane.
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 19:19
Re: Parada
To není žádná představa.

Prostě čím novější diesel, tím víc škodlivější. Jak prosté.

A benzíny nekouří. Pokud to nejsou vylágorané olejničky co maj najeto 500 tis a v háji pístní kroužky a žerou 1 litr oleje na 3 000 km :-)
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 16:10
Re: Parada
Kupujte si co chcete ale my žádáme, aby v roce 2070 bylo možné jet autem z roku 1930, pokud auto bude provozuschopné a bude odpovídat tech pozačadvkům roku 1930.

Věřím, že ta auta budou i v roce 2050 stále schopná jízdy, protože to nejsou okradené šuplíky , vyrobené co nejlevněji jako spotřebák, plné eko kur*ítek s miliardou tun elektroniky.

Zatímco vaše Tesly už budou 35 let na šrotáku :-) :-) :-) :-)
24. 1. 2024 08:54
Re: Parada
Tyhle pseudo výzkumy jsou velice vtipný. Obzvlášť, když se to někdo takhle pokusí kvantifikovat. 100 lidí :-D Jestli ti lidé kouřili nebo jakou životosprávu drželi to už se neřeší. Prostě se vyblije nějaký číslo a fascinuje se s tím přitroublé publikum. To když vezmu co auta vypouštěla před 50 lety, tak bychom museli být už touhle dobou vyhynutý :-D
Avatar - Barrichello
24. 1. 2024 11:42
Re: Parada
To se tak dělá, to je jak ti horníci na urani (ne vězni ale co tam dělali dobrovolně někdy 70-80.léta) chtěli odkšodkné za uran, ale přitom se přiznali že hulí 35 cigaret denně.

Nebo když zkoumali dioxiny a jedy kolem Neratovic v domích zvířatech a změřili husu co se pásla na krajnici vedle státovky na Mělník, měření bylo v roce 2003 :-) Tak měla to ta husa z toho co uniklo ze Spolany nebo z toho co šlo z aut :-)

A takhle se dělaj různý další výzkumy a měření. Objektivní jak cyp
24. 1. 2024 12:29
Re: Parada
Přesně tak. Proto těmhle polovičatým závěrům věřím s určitou mírou pochybností.
23. 1. 2024 20:41
Re: Parada
Samozrejme čistý vzduch je fajn. Ale...
Naftak, ktory spĺňa euro 5 alebo 6, už je tak čistý, že naozaj by som to nehrotil a nutil ľudí iba do e-áut.
24. 1. 2024 12:30
Re: Parada
Ano to je realistický a přiměřený názor normálního člověka. :yes:
Avatar - apoho
23. 1. 2024 05:12
Re: Parada
Jasně, musíš ale vykonat hodně osvěty kolem sebe a ono to možná půjde nebo možná ne :-)
https://www.autoforum.cz/…jsou-za-pakatel/
23. 1. 2024 07:28
Re: Parada
"Začala tak hledat další řešení, když 25 tisíc aut chtěla pronajmout taxikářům Uberu, doslova je vnucovala lidem, kteří je nechtěli, a to prosím za postupné redukce elektrických plánů a opětovně dominantního nákupu spalovacích aut."

Každý inteligentný človek pochopil, co je AF zač. Diky za nič
Avatar - Mikesus
23. 1. 2024 07:28
Re: Parada
Ale už vím odkud vitr vane... autofofum jo? :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2024 16:34
Hmm
To, že nejprodávanějšími auty v Evropě jsou TMY a Sandero, je velmi příznačné.
Rozbalit vlákno
10
22. 1. 2024 16:36
Re: Hmm
Mám balík peněz, dům a FVE = Tesla.
Mám průměrnou mzdu, pronájem v paneláku = Sandero.
Chybí mi tam střední třída.
22. 1. 2024 16:43
Re: Hmm
Ta jezdí služebním autem.
Avatar - apoho
22. 1. 2024 16:55
Re: Hmm
neoblíbenější značka auta? - služební s CCS-kou ;-)
22. 1. 2024 17:05
Re: Hmm
Pravda, jezdil jsem tak 10let.

BTW. Tam uz také budou povinné kvóty na BEV.
22. 1. 2024 17:33
Re: Hmm
Ale ne, jen se tam tlačí mild hybridy a HEV ;-)
22. 1. 2024 19:05
Re: Hmm
U nás už taky tlačí, ale jestli z toho bude BEV, PHEV, HEV nebo mild-hybrid a jestli nám vůbec nechají naftu jako alternativu budu vědět koncem března, tak jsem na to sám zvědav..
22. 1. 2024 19:06
Re: Hmm
U nás je jasno, bude mild hybrid od koncernu nebo HEV od Toyoty ;-)
23. 1. 2024 08:24
Re: Hmm
Jo zrovna nedávno jsme někam jeli a úplně mě uhodilo do očí, kolik nových Toyot potkáváme.. potkávali jsme jich víc než nových Škodovek.. a sám vím o několika firmách, co na Toyoty přešly, takže určitě se Toyotě bude dařit. Já si myslím, že my na ně dost možná přejdeme taky. Osobně bych se za takovou RAV4 vůbec nezlobil..
22. 1. 2024 19:58
Re: Hmm
Stredni trida?

Co treti misto? ;-)

Nemuzou byt vsichni prvni. :D
Avatar - Barrichello
23. 1. 2024 09:58
Re: Hmm
Tady už brzy zádná střední třída nebude , jen 10-15% bohatých a zbytek pracující žebráci :-) :-) :-)
Vydělávající POUZE na nájmy,pronájmy, hypotéky, energie a děti, když si dovolí nějaké mít. na nic víc už jim nezbyde. A to je cílem - jen do práce a domů jako otrok, sedět doma a zas do práce. Nejmenší emise má ten, kdo nic nespotřebovává a nikam necestuje jak toho docílit? Inu prosté, aby na to neměl. :-) Pešky kolem bloku - 15minutové město nebo na procházku pěšky do lesa za vsí. Dál ani krok :-)

Jiže brzy ve vašich kinech, pardon obývácích
22. 1. 2024 16:35