Množství osobních automobilů na počet obyvatel dosahuje v Česku jedné z nejvyšších hodnot v Evropě. Předstihli jsme dokonce i mnohem bohatší země v čele se sousedním Německem a Rakouskem.
Neboli Čech je a vždy byl ekologičtější, než pokrytecky fanaticky Němec. Máme 2 auta na jednoho řidiče v rodině a klidně si pořídíme další. Průměrné stáří u nás zatím 21 let. A lituji těch aut co jsem dříve dal pryč.
....všude zaparkovaná auta....ano, zaparkovaná a velmi málo používaná...a to proto, že vlastnictví auta je u nás velmi levné. Kromě povinného ručení a STK jednou za čas nás vlastnictví auta moc nestojí. Jinde tomu tak není. Například v Rakousku se platí každoroční poplatek ve formě silniční daně ve výši cca 20 000Kč. To řadu lidí odradí od vlastnictví auta, když ho pravidelně nepoužívají. Podobná daň se platí i v jiných zemích.
20 000 kč platí v přepočtu každý kdo má vaterána? To musí být rakouští sběratelé veteránů miliardáři, tady u nás sou lidi co maj 10-20 ks veteránů, to by teda v rakousko platili ročně jen za dan 200-400 tis kč, asi trošku unreal že :-)
A pokud se to na veterány nezvtahuje, tak není nic lehčího než všechno před rokem 1994 postavit na vete papíry :-)
A příští rok následuje rok 1995 :-) Takže brzy bude moc na vete i jedničková oktávka, hehe
Nie je to celkom tak, že na každé auto, ale na každú ŠPZ. V raichu majú prenosnú ŠPZ. To znamená, že na 1 ŠPZ si prihlásiš aj 3 autá a s ktorím chceš ísť, na to si ju dáš.
To je tady asi unreal, to by málo vydělali na dálničních známkách atd.
Jinak samozřejmě přenosná RZ super, nikdo kdo provozuje víc auta nejezdí s 5 auty najednou, to je fyzicky nemožné takže když pojedu jiným autem, přendám si RZ a jedu zas jedním autem.
Tak ono by stačilo, aby bylo pořízení auta spojeno s tím, že za jeho parkování, kdekoliv, se platí. Nevidím důvod, aby fakt, že si pořídím auto, znamenal automaticky nárok na zábor veřejného prostoru tím, že to auto někde na veřejném prostranství parkuju. Tedy parkuju zdarma. Jakmile se parkovací místo, ať už na ulici, parkovištích nebo parkovacích domech zpoplatní, spousta aut z měst zmizí, rodiny mají běžně dvě tři auta, která se dny i týdny nepohnou, mají jich tolik také proto, protože to parkování nic nestojí. Být pořízení auta spojeno s faktem, že majitel musí počítat s výdaji na jeho parkování, každý si rozmyslí, jestli další auto nutně potřebuje, a taky vznikne tlak na to, aby obce parkování kvalitně řešila, parkoviště na patra na sídlištích atp.
Podle tebe by musel platit za parkovací místo i majitel několika garáží a velkého pozemku? Jak bys zpoplatnil mě, když vlastním nemovitost s pozemkem, kde můžu parkovat, ale ve skutečnosti mám všechny auta před panelákem, kde máme byt?
Co je to za nesmysl? Proč bys měl platit, pokud parkuješ na svém pozemku nebo ve své garáži?
Pokud chceš auto parkovat na ulici nebo na parkovišti u paneláku, tj. veřejném prostoru, zaplať!
Chápu, že dokázat si představit existenci světa i za hranicemi Nových Butovic je pro některé problém, ale věz, že přeplněnost ulic auty se netýká jen Prahy, nemluvě o tom, že modré zóny fungují i v některých dalších větších městech. Principielně je zpoplatnění parkování správně, tvému palci dolů nerozumím.
Modré zóny nic neřeší, více místa pro rezidenty neposkytnou a je to jen o vybírání výpalného za stání auta na komunikaci. Navíc nekoncepčně každá městské část to má jinak a nikdo se nemá k nápravě. A Praha navíc nemá žádnou parkovací koncepci, nerozvíjí nic, jen zhoršuje současný stav. Navíc platím tu daně a ne malé, tj tím že tu bydlím, sem jsou moje peníze. Tj nevidím důvod proč bych měl platit ještě za parkování (beru jedno auto na osobu, další chápu), proto ten palec dolu. Městské části jen našli za podpory špatných zákonů další penězovod, nic víc :no:
Poplatek je vázán na auto, tj. reg. značku, jednoduché, ve městech, kde je parkování podle zón tohle běžně funguje. Jinak, pořád se motáš v technikáliích, podstatný je princip - vlastnictví auta neznamená automaticky nárok na zábor veřejné plochy, kapiš?
Motáš se v tom dokola. Nechal bys platit za parkovací místo i toho, kdo může parkovat na vlastním pozemku.
Ačkoli, on si každý začne to místo dřív nebo později platit dobrovolně, jen prostě proto, aby měl kde zaparkovat....
Já vím, že jsi mentálně slabší, ale pořád se tváříš, že umíš číst, tak si přečti mou větu o vlákno výše, zní: "proč bys měl platit, pokud parkuješ na svém pozemku nebo ve své garáži?"
Jak z této věty dokážeš vydedukovat, že bych nechal platit za parkovací místo i toho, kdo může parkovat na vlastním pozemku? To musí být skutečně excelentní myšlenkový pochod, takový horký. :D
Urážet umíš skoro jako Hamuna, ale nějak nedáváš odpověď na otázku, jak zjištíš, že parkuju na veřejném prostraství a nebo jestli jsem tam jen zastavil u strejdy na kafe. Chyba je na mé straně, jako ten vzdělanější a inteligentnější jsem se neměl pouštět do diskuse se slabším, ale o to namachrovanějším.
Mluvíme tu o zemi zaplavené auty, že máme víc aut na hlavu než v D, pokud nevidíte problém v tom, že přes auta se nedá ve městech hnout, pak ten problém zřejmě nemáme. Já to vidím tak, že problém máme, naše obytné zóny jsou stavěny bez předpokladu umístění tolika aut a reálné řešení nikdo nenabízí. Já říkám, že prvním krokem je obecná debata, shodnutí se na principu, že vlastnictví auta nedává automaticky nárok na x čtverečním metrů okupace veřejné plochy. To je celé, způsobů ja na to jít technicky, je jistě více. Dobrovolně nebude chtít logicky platit nikdo, takže problém může maximálně narůstat.
Parkovací infrastruktura je taky infrastruktura. Pokud se občané shodnou, že chtějí regulační poplatek (nad rámec existujícího), tak budiž. Pokud budou radši každý den 15 minut hledat místo, jejich věc.
K vlastnictví více vozidel nás nutí nepoužitelná veřejná doprava. Nemluvím o městech s MHD, ale o menších obcích. Bez vlastního vozidla se prostě do práce a zpět nedostanu. A to nemluvím o nákupech a vyřizování na institucích. Co se týká stáří tak je to o finančních možnostech. Dnes 15 let staré auto se dá udržet v dobrém technickém stavu. A čím méně elektroniky ,tím lépe...
vono jde o to jaká auta a v jakém stavu. V registrech sou taky orezlé felicie, jendičkové fabie nebo 120ky někde na dvorku v kopřivách. Nebo ex německé hujdy s nájezdy 350-700 000 km :-)
ulice jsou autama přeplněný. Sám mám auta 4, na ulici je vždycky jenom jedno (ostatní mají své garáže) a na ulicích ve městech není k hnutí, o parkování nemluvě. Dlouhodobě je to neudržitelný.