Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
dodržuje rozestupy a řadí se správně do pruhu vždy záhy potrestán nějakým vychcánkem, který nic z toho nemusí.
Stejsn
že na tříproudých průtazích městem typu "Jižní Spojka" a "Magistrála" v Praze jezdím prostředním pruhem. Důvod je ten, že co par set metrů se zprava připojuje nějaká ulice a já tím umožním přijíždějím autům zprava se bezpečně zařadit. Na dálnici jezdím v pravém, tam jsou dostatečné připojovací pruhy.
lyon667
Vzpomínám si na nějaký dashcam sestřih, kde řidič z pravého průběžného pruhu naboural vozidlo jedoucí v levém a hájil se tím, že měl přeci "přednost zprava". Někteří zjevně znají vybrané paragrafy, ale výklad už mají poněkud specifický.
Asi dva týdny dozadu jsem potkal na dálnici e😜erta, co zastavil hned na začátku připojovacího a čekal, až se mu uvolní průběžný. Jestli to neposlal pod rozjetý kamion, tak tam čeká dodnes...
Asi dva týdny dozadu jsem potkal na dálnici e😜erta, co zastavil hned na začátku připojovacího a čekal, až se mu uvolní průběžný. Jestli to neposlal pod rozjetý kamion, tak tam čeká dodnes...
No jo, pripojovacie pruhy. To je asi este vacsi "problem", ako ked sa dva pruhy spajaju do jedneho. Dva extremy: jeden, ktory si mysli ze ma od panaboha danu prednost na zaradenie sa na dialnicu, a druhy, ktory na zaciatku pripajacieho zastane, a potom sa zaraduje hned, sotva to rozbehne na 20km/h...
Pripojovak je taky něco. Buď je někdo, kdo jede 30 až na konec a zastaví a pak ten, který to v 50 hned pošle do pravého a ostatní se poserte. Já nechápu, proč nejsou schopni se v tom pripojovaku rozjet nejprve na těch aspoň 80-90 ( kdyz uz ne 130 ) aby srovnali ryvhlost s kamiony a pak tou rychlosti korigovali plynulé zařazení do mezery.
lebo su male medzery medzi autami?
to jsem ještě neviděl, že bych měl malou mezeru mezi auty, že bych se nemohl zařadit. I když byla souvislá kolona kamionů v pravém pruhu
Přesně. Musím říct, že cca 2x týdně tím připojovákem někoho předjedu. Protože najíždím, někdo přede mnou jede jak píšeš 50 km/h a rve to rovnou klidně pod kamion. Před námi krásný dlouhý připojovák kde roztáhnu i přetíženou dodávku za studena na 90 km/h a v osobáku tam není problém zrychlit na 130+ km/h.
to je klasika
coudici avije to v padesatce pripojovakem soupne primo pred tebe jeste pres plnou kdyz jedes 2x tolik a pritom ma pred sebou 1/4km pripojovaku a silnice prazdna.
uz se ani nerozciluju, neblikam, netroubim, proste pravej blinkr, predjeti zprava a na konci pripojovaku zase levej blinkr
normalni silnice mimo obec
coudici avije to v padesatce pripojovakem soupne primo pred tebe jeste pres plnou kdyz jedes 2x tolik a pritom ma pred sebou 1/4km pripojovaku a silnice prazdna.
uz se ani nerozciluju, neblikam, netroubim, proste pravej blinkr, predjeti zprava a na konci pripojovaku zase levej blinkr
normalni silnice mimo obec
Jaké ohrožování ostatních řidičů ? Tím že se zařazuju do sousedního pruhu někoho ohrožuju ??? Kde na to autor přišel ?
V praxi český model zipu funguje naprosto mizerně, auta v končícím pruhu se nahromadí před zúžením a v téměř nulové rychlosti se zařazují vedle, čímž pochopitelně celý provoz pěkně zaseknou. Jestli si pan redaktor opravdu myslí že "Jedině dodržováním tohoto pravidla zajistíme plynulost a bezpečnost provozu." nejspíš asi autem vůbec nejezdí.
Daleko lepší je právě to plynulé zařazování v předstihu, kdy do zúženého místa již seřazená auta vjíždí podstatně vyšší rychlostí a s vyšší propustností. Takhle to bylo třeba v Rakousku, doufám že to ještě mají. Viz jejich v předstihu umísťované značky Einordnen lassen
Jinak kategorií samou o sobě jsou Poláci. Ti princip zipu nepochopili dodnes a stále fungují stylem "kdo se první vecpe, ten má přednost".
problem je v tom, ze se nekteri cpou do prubeznyho pruhu mnohem driv nez na miste kde se zipuje a tim padem ten prubeznej zpomalujou a pak ten neprubeznej jede rychleji, a pak logicky ten co jede v prubeznym nema ochotu nekoho pusti driv nez tam kde se zipuje.
ja se zipuju kratce pred zuzenim, vubec se mi nestava ze by me nekdo nechtel poustet
a jak pises, mnozi me urcite povazujou za vychcanka, ja je zase za neohleduplne v tom prubeznym, protoze se zarazuji driv nez maji
je to naprosto logicky a brzdou plynulosti jsou ti, co se snazi natlacit do prubeznyho driv nez maj
tecka
A přepokládám že je to v souladu s rakouskými pravidly, když tam na to mají i příslušné dopravní značky. Netuším o jakém zmatkování píšeš, plynulé zařazování je tam zcela normální. Ty jsi to fakt ještě nikdy neviděl ? Nikdy jsi nebyl v Rakousku ???
například tady model B a C možná jsou německé ale viděl jsem v AT i jiné co se dávají ve větším předstihu
https😐/www.absperrtechnik24.de/…verschlusssystem
pri sedesatce je bezpecna vzdalenost dojme tomu 2 sekundy, tedy za hodinu ti do useku vjede a zase z nej vyjede 1800 aut, pri stodvacitce to sou 4 sekundy a do useku ti vjede a zase z nej vyjede jen 900 aut.
jel jsi nekdy kolem mnichova pri dopravni spicce?
proc si myslis, ze se tam snizuje rychlost na 100, 80, nebo i 60km/h?
vedle bezpecnosti to je zvyseni propustnost silnice
bejt tebou, tak se logikou moc neohanim ...
https😐/www.policie.cz/…ezi-vozidly.aspx
Samozřejmě při stejném intervalu se propustnost s rychlostí nemění. Problém je ale v tom, že při pomalé jízdě ten interval samovolně narůstá, na tři, čtyři i více sekund. A pokud auta úplně zastaví tak ještě hůře,. Když se bavíme o logice
za 2 vteriny zastavis mozna tak ze sedesataky, resp. kdyz za dobrych podminek budes brzdit na maximum, tak na reakci budes mit jen 0.3sec, takze v realu nezastavis.
a pri 120/4sec budes mit na reakci 0.6sec, coz nedas kdyz nebudes porad ve strehu
coz nebudes, protoze nevydrzis dyl jak 5 minut
never vsemu co kde pisou
ani na policejnich strankach
ty te nezachranej az se napasujes pod dodavku, ktera se bez brzdeni napasovala pod kamion
zkus tu logiku
anebo selskej rozum
A ty dvě sekundy se běžně používají a odpovídají jim i kontrolní značky na dálnicích při dálniční rychlosti. Čtyři sekundy ve 120 km/h by znamenaly odstup 133 metrů, no takhle opravdu nikdo nejezdí. Naprostá většina jezdí s mnohem kratším odstupem, ty dvě vteřiny jsou myslím zcela ok..
Ad propustnost - když bych tvoji teorii dotáh do absurdna a věřil že propustnost se při zpomalování provozu opravdu zvyšuje, zjistím že maximální propustnost nastane až všechna auta zastaví 😄 Což je samozřejmě blbost takže to logicky musí být jinak
Aspoň takhle jsem pochopil toptena.
Vidím to v Praze každý den. Někdo jede a zjistí, že jeho pravý pruh se zužuje, tak začne brzdit a cpát se do levého. Tam jede podobné jelito a začne ho pouštět, takže brzdí. Stane se to párkrát po sobě na různý místech a během chvilky stojí auta na kilometru před zúžením. Pak každou chvíli někdo v pravém pruhu v rozmezí 600 - 200m před zúžením zastaví a čeká kdy ho někdo pustí mezi ty stojící auta v levém a kolona se prodlužuje. V reálném místě zúžení se auta rozjíždějí a čekají co bude a těch pár co dojede a zipuje jak má, tak tam jede naprosto plynule. Naprosto všichni ti co se snažili za každou cenu narvat doleva jsou mnohem dál za těmi co prostě dojeli na konec zúžení. Včetně těch, kteří z toho pruhu přijeli. Kdyby se dodržoval zip, ta kolona by zpomalovala nebo zastavila až při mnohem větším provozu než při popsaném chaosu předčasné změny pruhu.
Nejlepší jak jeden čas namontovali za tunelem Blanka sloupky přes plnou čáru aby se lidi předčasně nezařazovali a nezhoršovali situace a každý den jsem viděl nějakého “chytráka” ještě kličkovat mezi těma sloupkama přes plnou čáru v obavě, že by to v následujícím kilometru v místě k tomu určenému nezvládl…to má logiku..