Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDalší naděje pro spalovací motory? Velká politická síla chce „revidovat“ jejich konec v Evropě
96 komentářů
Robert Hlavaty
není to nic překvapivého a zákaz ICE v 2035 bude určitě revidován/posunut/či zrušen (dají se na tom celkem slušně nahnat politické body)...
Souhlasím, že obecně BEV mají oprávněné místo mezi druhy pohonů aut, ale také souhlasím s tvrzením, že prostor na trhu pro BEV je tak mezi 20-30%, zbytek bude ještě dlouhá léta patřit ICE (byť s určitou elektrifikací a poroste podíl FCV... Ale samozřejmě je to jen subjektivní názor... 😄
Souhlasím, že obecně BEV mají oprávněné místo mezi druhy pohonů aut, ale také souhlasím s tvrzením, že prostor na trhu pro BEV je tak mezi 20-30%, zbytek bude ještě dlouhá léta patřit ICE (byť s určitou elektrifikací a poroste podíl FCV... Ale samozřejmě je to jen subjektivní názor... 😄
Nazor ropnych lobbistu...
Toyoty. putina atd.
https😐/cleantechnica.com/…ys-influencemap/
Exxon, Chevron, & Toyota Are The Largest Anti-Climate Lobbyists
:no: :no:
Diky
Toyoty. putina atd.
https😐/cleantechnica.com/…ys-influencemap/
Exxon, Chevron, & Toyota Are The Largest Anti-Climate Lobbyists
:no: :no:
Diky
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já jsem nadšenec do EV, další auto bude EV a bude vyrobeno v EU. Jenže patřím k majetnější skupině a plně chápu nasrané lidi, kterým chtějí levné auta zakázat.
Jenže ono to zrušení zákazu stejně nepomůže. Pokud zavedou Euro 7 a pak dají nějakou tu novou CO2 daň na paliva, tak bude ten spalovák stejně drahý jako EV. Posichrovali si to zrušení hned 2x.
Jenže ono to zrušení zákazu stejně nepomůže. Pokud zavedou Euro 7 a pak dají nějakou tu novou CO2 daň na paliva, tak bude ten spalovák stejně drahý jako EV. Posichrovali si to zrušení hned 2x.
Levna auta nikdo nezakazuje!!
EV jsou draha dnes.
Cenova parita nastane pristi rok.
Resp. spis az po prichodu Tesly Redwood.
Cenovy argument proti EV je chybny!
Je jen otazkou casu nez bude EV levnejsi.
Proto je zakladem (krome zdroju energie..)
infrastruktura. Aby lidi meli kde nabijet. Ojeta EV uz zacinaji byt dostupna i dnes.
EV jsou draha dnes.
Cenova parita nastane pristi rok.
Resp. spis az po prichodu Tesly Redwood.
Cenovy argument proti EV je chybny!
Je jen otazkou casu nez bude EV levnejsi.
Proto je zakladem (krome zdroju energie..)
infrastruktura. Aby lidi meli kde nabijet. Ojeta EV uz zacinaji byt dostupna i dnes.
Jojo, zase někdo, kdo se kouká hodně na YT a tím jeho znalosti končí. Parita může být jaká chce, automobilky na EV prodělávají všechny kromě té Tesly. Auto za 600k není pro mnohé levné auto. Většina zákazníků v EU se kupuje ojetiny a nebo levné auta.
Všechny evropské automobilky mají jedno společné - vyrábí především spalováky a vždycky vyráběly. A ty musí vyrábět dál, jinak je s nimi konec. Mají linky, mají úvěry, mají zaměstnance, platili drahé patenty,...
Nemají ani žádnou podporu od státu jako čínské automobilky. Nemají průmyslovou špionáž, nemají suroviny ze státních dolů v Africe, nemají cílenou podporu studia, atd atd. A i když toto všechno má ta Čína, tak ani tam nejsou schopni vyrobit EV se ziskem. A dokonce ani poté, že kdy krachují, tak do nich stát lije prachy. Čímž mimochodem porušuje pravidla hospodářské soutěže, ale to je tady některým morálním odpadům a křivým povahám fuk a stejně si to koupí.
Toliko k paritě 😁
Všechny evropské automobilky mají jedno společné - vyrábí především spalováky a vždycky vyráběly. A ty musí vyrábět dál, jinak je s nimi konec. Mají linky, mají úvěry, mají zaměstnance, platili drahé patenty,...
Nemají ani žádnou podporu od státu jako čínské automobilky. Nemají průmyslovou špionáž, nemají suroviny ze státních dolů v Africe, nemají cílenou podporu studia, atd atd. A i když toto všechno má ta Čína, tak ani tam nejsou schopni vyrobit EV se ziskem. A dokonce ani poté, že kdy krachují, tak do nich stát lije prachy. Čímž mimochodem porušuje pravidla hospodářské soutěže, ale to je tady některým morálním odpadům a křivým povahám fuk a stejně si to koupí.
Toliko k paritě 😁
Elektřina bude už jen zdražovat, každým rokem bude dražší a dražší
Uz dnes si muzes koupit elektrinu na 3 roky dopředu a kazdy rok se bude cena snižovat.
Takze opet lžeš.
Takze opet lžeš.
nemysly
Přesně totéž hrozí České republice, která pod tlakem národní i unijní zelené lobby a ideologie chce energetiku Česka kopírováním podstaty německé Energiewende nesmyslně stavět také na solárních a větrných zdrojích a jejich zpětinásobení do roku 2030, což už spotřebitelé od letoška pocítí v prudce rostoucích nákladech a cenách elektřiny za distribuci. Přitom nejistota kolem stavby životně nutných čtyř velkých jaderných reaktorů pokračuje.
Ćím více bude OZE, tím dražší bude distribuce a poplatky za POZE
Přesně totéž hrozí České republice, která pod tlakem národní i unijní zelené lobby a ideologie chce energetiku Česka kopírováním podstaty německé Energiewende nesmyslně stavět také na solárních a větrných zdrojích a jejich zpětinásobení do roku 2030, což už spotřebitelé od letoška pocítí v prudce rostoucích nákladech a cenách elektřiny za distribuci. Přitom nejistota kolem stavby životně nutných čtyř velkých jaderných reaktorů pokračuje.
Ćím více bude OZE, tím dražší bude distribuce a poplatky za POZE
Dnes muzes podepsat dodávku silové elektriny na 3 roky dopředu a kazdy rok bude cena nizsi.
A vis proc? Protoze OZE. Jedine OZE aktualne dokaze hýbat cenou elektriny dolu.
A vis proc? Protoze OZE. Jedine OZE aktualne dokaze hýbat cenou elektriny dolu.
Díky OZE naopak jsou poplatky za OZE a zvýšená cena disitribuce 😄
A každým rokem to bude jen stoupat, to ti řekne každý e😜ert na energetiku.
Ty oze se musí zálohovat a vykrývat uhelkama a plynem a to něco stojí, provozovat souběžně 2 věci
A každým rokem to bude jen stoupat, to ti řekne každý e😜ert na energetiku.
Ty oze se musí zálohovat a vykrývat uhelkama a plynem a to něco stojí, provozovat souběžně 2 věci
To byl všechno dlouhodobý plán.....https😐/w3.ultimatewealthreport.com/…old-Science-Lava?…
gil54
A kdo přesně jsou ti pitomci?
Autor článku - když tedy clickbait, všichni z Evropské lidové strany (European People’s Party, EPP) patřící k největším stranám v Evropském parlamentu, Web Euractiv, Jens Gieseke, německý europoslanec za skupinu EPP nebo kdo?
Tak už s tím, sakra, něco udělej, Done, jinak se z toho marasmu nikdy nevyhrabeme.
Zapal tu pochodeň pokroku a jistě tě budou všichni ochotně a rádi následovat. 😄
Autor článku - když tedy clickbait, všichni z Evropské lidové strany (European People’s Party, EPP) patřící k největším stranám v Evropském parlamentu, Web Euractiv, Jens Gieseke, německý europoslanec za skupinu EPP nebo kdo?
Tak už s tím, sakra, něco udělej, Done, jinak se z toho marasmu nikdy nevyhrabeme.
Zapal tu pochodeň pokroku a jistě tě budou všichni ochotně a rádi následovat. 😄
Pochoden je zapalena.
Smer je dany.
Jen zoufalci se ho snazi zvratit ve prospech spalovani ropy a zemniho plynu.
Smer je dany.
Jen zoufalci se ho snazi zvratit ve prospech spalovani ropy a zemniho plynu.
Neodpověděl jsi, kdo jsou ti pitomci. (A když tak "takoví pitomci" nikoliv "takový pitomci".)
Očekávám daleko větší aktivitu, než jen napsat něco o pitomcích.
Očekávám daleko větší aktivitu, než jen napsat něco o pitomcích.
Takovy pitomci je hovorove spravne.
Obcas se gramatickych chyb dopoustim.
Priznavam. 😄
Tentokrat ne.
Pitomci typu Prokopec, co vi o elektromobilech kulovy. Nebo "autopapež". 😁
Obcas se gramatickych chyb dopoustim.
Priznavam. 😄
Tentokrat ne.
Pitomci typu Prokopec, co vi o elektromobilech kulovy. Nebo "autopapež". 😁
V článku nebylo nic o Prokopcovi ani o nějakém "autopapežovi". Tak jak to máme vědět, když napíšeš jenom "pitomci".
Každý může mít jiné představy o pitomcích. Tak koho jsi tedy myslel těmi pitomci ve vztahu k článku? Obecných pitomců je totiž velmi mnoho. A nevykrucuj se.
Raději osvětli i ten "clickbait".
Každý může mít jiné představy o pitomcích. Tak koho jsi tedy myslel těmi pitomci ve vztahu k článku? Obecných pitomců je totiž velmi mnoho. A nevykrucuj se.
Raději osvětli i ten "clickbait".
Konkretne k pitomcum😒br />
“With today’s agreement, a ‘Havana effect’ is becoming more realistic. After 2035, our streets might become full of vintage cars, because new cars are not available or not affordable. Today’s deal slammed shut the door to new technological developments and put all the eggs in one basket. This is a mistake”, said Jens Gieseke MEP, the EPP Group negotiator on the new rules.
Asi tak. To jsou jen vymysly a straseni. Staci se podivat na ceny nove predstavovanych aut.
Napr. Citroen e-C3, Tesla Redwood, Volvo EX30.
Kolik dnes stoji v Nemecku Dacia Spring?
A kolik id.3?
Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii.
Asi tak. To jsou jen vymysly a straseni. Staci se podivat na ceny nove predstavovanych aut.
Napr. Citroen e-C3, Tesla Redwood, Volvo EX30.
Kolik dnes stoji v Nemecku Dacia Spring?
A kolik id.3?
Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii.
Opět si dokonale kálíš do huby😒br />
"Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii."
A ono auto na e-fuel nebude používat zanikající fosilní technologii?????
Jak mají teda dělat ten pokrok, když zároveň nemají mrhat zdroji?
Lháři, pokrytče, demagogu!
"Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii."
A ono auto na e-fuel nebude používat zanikající fosilní technologii?????
Jak mají teda dělat ten pokrok, když zároveň nemají mrhat zdroji?
Lháři, pokrytče, demagogu!
Máme to chápat tak, jako že toho europoslance Jense Giesekeho označuješ ty, jako veliký DonVito, za pitomce?
A stále zbývá vysvětlit ten "clickbait".
A stále zbývá vysvětlit ten "clickbait".
"Rudá pochodeň je zapálena", "proletáři všech zemí, spojte se" a "s BEV navždy a nikdy jinak", viď? Vy komunisti jste i po sto letech pořád stejní...
Nesnasim komunismus, nacismus nebo fasismus.
Nejsem zastancem dotaci na EV ani zakazu.
Co tam mas dal?
Nejsem zastancem dotaci na EV ani zakazu.
Co tam mas dal?
Tím pádem jsi s "námi" a s Toyotou či Evropskou lidovou stranou na jedné lodi. Nechme koexistovat všechny druhy pohonu. Elektrická trakce už ukázala své nesporné výhody třeba v železniční dopravě. Kdo ty výhody vidí i v silniční dopravě, nechť má možnost si auto s elektrickou trakcí koupit a provozovat.
Adopce EV by byla mnohem vyssi, kdyby nebylo tolik straseni a lzi.
Vsechny druhy pohonu koexistuji.
A ten elektricky v minulem roce zvitezil.
:-!
Zadne auto na celem svete se neprodavalo lip nez TMY.
:yes:
Kdy konkretne te kdo zakaze jezdit tvym fosilem??
PS Prodej novych aut s normou nizsi nez EU6 je take zakazan. To je take spatne?
Vsechny druhy pohonu koexistuji.
A ten elektricky v minulem roce zvitezil.
:-!
Zadne auto na celem svete se neprodavalo lip nez TMY.
:yes:
Kdy konkretne te kdo zakaze jezdit tvym fosilem??
PS Prodej novych aut s normou nizsi nez EU6 je take zakazan. To je take spatne?
To, že mé auto má spalovací motor, neznamená, že nutně musí jít o spalování fosilního paliva. Profesně jsem se už před 15 lety zabýval biopalivy. A teď už několik let bateriovými systémy. Právě proto vím, kde vyniknou plusy a kde se projeví minusy těchto řešení. BTW nejvíce km (180 000 km) jsem zatím najel autem, které nepotřebovalo ani na benzín, ani na naftu.
Tesla Y je 1 model Ljzo, splováky maj dalších 1500 modelů
Sečti prodeje těch 1500 modelů vs Tesla a Tesla hraje okresní přebor, Lojzo 😄
Sečti prodeje těch 1500 modelů vs Tesla a Tesla hraje okresní přebor, Lojzo 😄
To je zvláštní, jelikož se celou dobu svými názory tak projevuješ. Jediná zelená ideologie a nikdo jiný nemá právo říct/napsat svůj názor a dostat prostor :no: Viz tvůj první příspěvek….
HAHAHA, mezigalktický vtip.
Popdporovatel čínského OZE a zeleného neostalinistického utopismu neávidí komunismus, HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH
Popdporovatel čínského OZE a zeleného neostalinistického utopismu neávidí komunismus, HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH
Anonym
Samozřejmě že zeleny terorismus znovu vyhraje a neskončí. Přímý přenos z cesty Evropy od vyspělé ekonomiky do pr$dele si v pohodě budu užívat až do smrti.
Nemam rad osobni utoky.
Ale tentokrat sis nabehl.
Myslis si, ze tvuj vozovy park odpovida vyspele ekonomice? 😁
PS Aby to neznelo povysene, ja na tom nejsem o moc lip, krome toho, ze jezdim (lokalne) bezemisne. Takze na tu otazku ti rad odpovim i za sebe. Nemyslim si, ze zijeme ve vyspele ekonomice.
Mame co dohanet co se tyce vzdelani, digitalizace, inovaci a hlavne v boji proti korupci.
Ale tentokrat sis nabehl.
Myslis si, ze tvuj vozovy park odpovida vyspele ekonomice? 😁
PS Aby to neznelo povysene, ja na tom nejsem o moc lip, krome toho, ze jezdim (lokalne) bezemisne. Takze na tu otazku ti rad odpovim i za sebe. Nemyslim si, ze zijeme ve vyspele ekonomice.
Mame co dohanet co se tyce vzdelani, digitalizace, inovaci a hlavne v boji proti korupci.
Jojo, je potřeba digitálně utírat zadky umírajícím, vařit digitální nudle s mákem ve školních jídelnách, digitálně slévat litiny, digitálním válcem válcovat digitální asfalt, péct digitální chleba, digitálně orat pole a hnojit ho terabyty dat, sázet digitální smrky a buky a z nich dělat digitální postele pro digitální mrzáky tvého kalibru.
Tak digitální orani pole je spis uz nekde realitou. Proc by mel clovek trávit tolik casu takovou činnosti co zvladne autopilot?
O hnojení taky rozhodují SW na zaklade satelitních snímku a nebo záběru z dronu.
Myslim, ze se to chce nekdy rozhlednou kolem sebe.
O hnojení taky rozhodují SW na zaklade satelitních snímku a nebo záběru z dronu.
Myslim, ze se to chce nekdy rozhlednou kolem sebe.
a uvidět na poli komunistický Zetor z 80. let a Liaz MTS 😄
Dodnes běžné u soukromých zemědělců
Dodnes běžné u soukromých zemědělců
A tak to má být, bohaté IT oddělení a firma na traktory a majitel traktorů a tisíce lidí bez práce.
Ti, kteří neměli šikovné kamarády na ty správné dotace se mohou hlásit v neziskovkách a věnovat se něčemu smysluplnějšímu, třeba otázce barmských žen, nebo navrhovat loga na WC pro 76. pohlaví.
A nebo tvořit videa na YT případně se věnovat tradingu a dalším hodnotovým věcem a dávat tak správné hodnotové základy dětem.
Ti, kteří neměli šikovné kamarády na ty správné dotace se mohou hlásit v neziskovkách a věnovat se něčemu smysluplnějšímu, třeba otázce barmských žen, nebo navrhovat loga na WC pro 76. pohlaví.
A nebo tvořit videa na YT případně se věnovat tradingu a dalším hodnotovým věcem a dávat tak správné hodnotové základy dětem.
Takze jsi proto rozbijet stroje?
To uz tady bylo… Jak to skončilo vis?
Samozrejme ze evropske misto je vymyslet takovy stroj a prodavat ho. Ne vyrábět stávající “parní stroj”.
To uz tady bylo… Jak to skončilo vis?
Samozrejme ze evropske misto je vymyslet takovy stroj a prodavat ho. Ne vyrábět stávající “parní stroj”.
kdo ho bude kupvat? čínan má svůj stroj, američan taky, pro třetí svět je to nevhodné a nemá na to peníze a v -40 to nefunguje 😄 😄 😄
No to je ale smíchu.
Posmívat se někomu, kdo se nestydí přiznat svojí garáž, ale při tom svojí nezveřejnit.
Co svět světem stojí, se s auty závodí, aby se ukázalo, které je lepší. V drtivé většině těch závodů je hlavní kritérium rychlost. Já si klidně v mém 20 letém fosilním zoufalci dám trip Praha-Frankfurt-Praha proti tvému bezemisákovi a to vůbec nevím, jaký to je. I když pamatuji doby, kdy byl alkohol za volantem ještě polehčující okolností, takže vůbec žádný mladík, klidně si vsadím i prachy na své vítězství. Abych nebyl s*vině, odstartuj si s nabitou baterií, já vyjedu s prázdnou nádrží.
Co vím o vozovém parku vysmívaného Romana Horkého, tak by stejný závod dal v kterémkoliv svém autě vítězně asi také.
Myslíš, že je stále třeba řešit jeho vozový park pomocí posměšných smajlíků? Zejména když se stydíš otevřít vrata své garáže? O tom, kdo si naběhl a jak moc, by se dalo polemizovat dlouhé hodiny.
(Připomínám ty "clickbaity", aby nevyšuměly.)
Posmívat se někomu, kdo se nestydí přiznat svojí garáž, ale při tom svojí nezveřejnit.
Co svět světem stojí, se s auty závodí, aby se ukázalo, které je lepší. V drtivé většině těch závodů je hlavní kritérium rychlost. Já si klidně v mém 20 letém fosilním zoufalci dám trip Praha-Frankfurt-Praha proti tvému bezemisákovi a to vůbec nevím, jaký to je. I když pamatuji doby, kdy byl alkohol za volantem ještě polehčující okolností, takže vůbec žádný mladík, klidně si vsadím i prachy na své vítězství. Abych nebyl s*vině, odstartuj si s nabitou baterií, já vyjedu s prázdnou nádrží.
Co vím o vozovém parku vysmívaného Romana Horkého, tak by stejný závod dal v kterémkoliv svém autě vítězně asi také.
Myslíš, že je stále třeba řešit jeho vozový park pomocí posměšných smajlíků? Zejména když se stydíš otevřít vrata své garáže? O tom, kdo si naběhl a jak moc, by se dalo polemizovat dlouhé hodiny.
(Připomínám ty "clickbaity", aby nevyšuměly.)
Clickbaity vysumely. Nehodlam vysvetlovat vse.
Napsal jsem, ze muj "vozovy park" je obdobny.
Ta (ne)vyspela ekonomika plati tedy i pro me.
Takze se nemohlo jednat o povysovani ani posmivani.
Vyjadril jsem svuj nazor na zdejsi ekonomiku, ktere odpovida rohoruv (i muj) vozovy park.
Zavod do Frankfurt bych prohral snad s kazdym spalovakem. A nestydim se za to. Nekupoval jsem si auto podle rychlosti dojezdu do Frankfurtu. 😁 😁
Kupoval jsem si auto podle svych potreb.
Napsal jsem, ze muj "vozovy park" je obdobny.
Ta (ne)vyspela ekonomika plati tedy i pro me.
Takze se nemohlo jednat o povysovani ani posmivani.
Vyjadril jsem svuj nazor na zdejsi ekonomiku, ktere odpovida rohoruv (i muj) vozovy park.
Zavod do Frankfurt bych prohral snad s kazdym spalovakem. A nestydim se za to. Nekupoval jsem si auto podle rychlosti dojezdu do Frankfurtu. 😁 😁
Kupoval jsem si auto podle svych potreb.
PowerHouse
Důvod té velké šance?
Němcům se drolí ekomika, jsou tam demonstrace a jako viníka vidí i zelenou politiku,
na kterou navíc byly škrnuty peníze.
A poklud VW nebude schopen prodávat EV, tak tu zelenou zredukují.
Němcům se drolí ekomika, jsou tam demonstrace a jako viníka vidí i zelenou politiku,
na kterou navíc byly škrnuty peníze.
A poklud VW nebude schopen prodávat EV, tak tu zelenou zredukují.
Znáš Němce? Ten národ co posílal do mlýnku na maso v dávno prohrané válce děti? Ti neuhnou když už se jedním směrem rozjeli.
Arese
...v příštích eurovolbách drtivý úder, to už je dnes naprosto zřejmé! 😄 :yes: A žádný ***ský zákaz prodeje nových spalovacích vozů nakonec nebude, protože nad fanatismem nakonec zvítězí zdravý rozum! 😉 😄 😄 :yes: A to bude jeden z nejkrásnějších dnů mého života! 😄
Já bych se tak úplně neradoval. V minulých eurovolbách měly získaly frakce "radikálníních ekoteroristů" více než 35 % a "umírnění ekoteroristé" dalších 15 %. Těch, co byli proti ekoterorismu, bylo jen kolem 20 %. EPP tehdy byla víceméně neutrální. A je dobře, že teď si vybrala ten racionální směr.
rohYpnol
K čemu tohle je? K čemu mi je nějaká evropská frakce??
Snad volíme u nás ne? Takže je to maximálně o tom, pokud se nějaká česká strana přihlásí k této evropské frakcí??
Snad volíme u nás ne? Takže je to maximálně o tom, pokud se nějaká česká strana přihlásí k této evropské frakcí??
uxauxa
já elektroplečku nepotřebuju..obdivuji ale lidi kteří si e-plečku dobrovolně zakoupí...
Mal som možnosť krátko pojazdiť s Daciou Spring a musím uznať, že je to použiteľné a dokonca zábavné elektroautíčko. Problémom je ešte cena, ktorá bude musieť ísť dolu. Pokiaľ bude Tesla veľkosti +/- Fabie, alebo o chlp väčšia za cca 25 tisíc €, tak Spring bude musieť pohnúť cenovkou naozaj znateľne, za súčasných 22 tisíc bude ťažko predajný, ak vôbec.
:yes: :yes:
Cena Springa uz DNES zacina (realne, jeste ne cenikove) na 16.000Eur, ne na 22.000! V Cesku i v Nemecku.
Na Slovensku nevim.
Je to nejlevnejsi EV a rozdil ke spalovaku uz neni moc velky.
Kdyz budes mit levne nabijeni, tak se ti rozdil v porizovaci cene oproti fosilu do par let vrati.
Ale jinak samozrejme souhlas, Tesla zase stlaci ceny niz.
:yes:
https😐/www.sauto.cz/…spring/203224841
Dacia Spring, Electric 45 E😜ression
Nové, 2024, 5 km
419 400 Kč
Bez DPH😒br /> 346 612 Kč
😲
Ja doufam, ze uz brzy ustane plac nad drahymi EV.
EV budou pro nizkoprijmove skupiny lidi mnohem lepsimi auty.
Protoze takovym lidem nezalezi tolik na tom, zda na ceste stravi o par minut navic. Primarni jsou naklady.
A uz vubec jim nejde o zvuk nebo razeni.
Cena Springa uz DNES zacina (realne, jeste ne cenikove) na 16.000Eur, ne na 22.000! V Cesku i v Nemecku.
Na Slovensku nevim.
Je to nejlevnejsi EV a rozdil ke spalovaku uz neni moc velky.
Kdyz budes mit levne nabijeni, tak se ti rozdil v porizovaci cene oproti fosilu do par let vrati.
Ale jinak samozrejme souhlas, Tesla zase stlaci ceny niz.
:yes:
https😐/www.sauto.cz/…spring/203224841
Dacia Spring, Electric 45 E😜ression
Nové, 2024, 5 km
419 400 Kč
Bez DPH😒br /> 346 612 Kč
😲
Ja doufam, ze uz brzy ustane plac nad drahymi EV.
EV budou pro nizkoprijmove skupiny lidi mnohem lepsimi auty.
Protoze takovym lidem nezalezi tolik na tom, zda na ceste stravi o par minut navic. Primarni jsou naklady.
A uz vubec jim nejde o zvuk nebo razeni.
Pojďme se vrátit do reality. Nevím, co stojí za tou inzerovanou nabídkou, ale standard to není.
Dle oficiálního ceníku Dacia Spring stojí od 576 tisíc výše. Srovnatelné konvenční auto, Mistubisho Space Star stojí od 295 tisíc výše. Tedy cca polovinu. Právě u malých aut je cenový diferenciál nejmarkantnější.
Dle oficiálního ceníku Dacia Spring stojí od 576 tisíc výše. Srovnatelné konvenční auto, Mistubisho Space Star stojí od 295 tisíc výše. Tedy cca polovinu. Právě u malých aut je cenový diferenciál nejmarkantnější.
Za inzerovanymi nabidkami za 400.000Kc je realna prodejni cena tohoto miniauta.
Vsechny Springy i v Nemecku dnes zacinaji na 16.000Eurech.
Vis proc?
Protoze v Nemecku skoncily dotace a ceny levnych EV mohly konecne klesnout.
Tento vyvoj jsem zde predikoval mnohokrat.
Takze rozdil uz je jen 100.000Kc. Coz se za zivotnost auta pohodlne vrati.
Vsechny Springy i v Nemecku dnes zacinaji na 16.000Eurech.
Vis proc?
Protoze v Nemecku skoncily dotace a ceny levnych EV mohly konecne klesnout.
Tento vyvoj jsem zde predikoval mnohokrat.
Takze rozdil uz je jen 100.000Kc. Coz se za zivotnost auta pohodlne vrati.
Oficiální cena noveho vozu Dacia Spring v Nemecku od 330 tis kc v prepoctu.
Změníš to tvuj nazor?
Změníš to tvuj nazor?
V roce 2006 je predikovaná cena elektřiny pro lidi bez fixací 9,50-11 Kč, maj se srovnat distribučníá poplatky u topení TČ se sazbou D2 na svícení, takže se očekává že náklady na topení u moderního, dobře zatepleného rodinného dobu pro větší rodinu budou 75-90 000 kč, u špatně zatepl=ho 110-170 000 Kč
Kdo si bude kupovat EV plečku a nabíjet jí za 10 kč za 1 kwh 😄 😄 😄
Kdo si bude kupovat EV plečku a nabíjet jí za 10 kč za 1 kwh 😄 😄 😄
Hendly
zajimave by bylo vedet jestli podobná diskuse byla v dobe konce parniho stroje.
Kdo jel EV vi, ze ma jen dve nevýhody. Cena, ta jde neustale dolu a dojezd a ten stoupa stejne jako rychlost nabijeni.
Opravdu si nekdo mysli, ze do roku 2035 cena neklesne a dojezd nestoupne nekam k opravdu reálným 600km coz je strop co lze jet v kuse?
Opravdu napište jestli tomu nulového vývoji EV do roku 2035 věříte.
Kdo jel EV vi, ze ma jen dve nevýhody. Cena, ta jde neustale dolu a dojezd a ten stoupa stejne jako rychlost nabijeni.
Opravdu si nekdo mysli, ze do roku 2035 cena neklesne a dojezd nestoupne nekam k opravdu reálným 600km coz je strop co lze jet v kuse?
Opravdu napište jestli tomu nulového vývoji EV do roku 2035 věříte.
Tento argument nemá reálné opodstatnění. Elektromobil je starší technologie než auto s motorem s vnitřním spalováním.
Nulový vývoj nebude. Avšak stále bude platit, že litina či hliník potřebné pro spalovací motor budou levnější než měď, grafit a lithium potřebné pro BEV. A taky platí, že každá technologie má své limity a čím více ses jim přiblížil, tím těžší je udělat další krok k tomu limitu. Tak jako existují limity pro spalovací technologie, existují limity pro baterie.
Nulový vývoj nebude. Avšak stále bude platit, že litina či hliník potřebné pro spalovací motor budou levnější než měď, grafit a lithium potřebné pro BEV. A taky platí, že každá technologie má své limity a čím více ses jim přiblížil, tím těžší je udělat další krok k tomu limitu. Tak jako existují limity pro spalovací technologie, existují limity pro baterie.
Jake jsou limity pro baterie?
Rad se dozvim neco noveho.
😄
Porovnavat, ktera technologie je starsi je uplne mimo. EV stoji a pada na baterkach, ktere davaji cenove a kapacitne smysl poslednich par let.
Prvni moderni pouzitelne EV byla TMS predstavena v roce 2009. Do roku cca 2018 byla EV predrazena nepouzitelna a pro nadsence.
https😐/cleantechnica.com/…tery-prices/amp/
Record-Low EV Battery Prices in 2023
:yes: :yes😒br />
Leta tu pisu o cenove parite v roce 2025.
A stale myslim, ze za rok tomu budeme hodne blizko.
Rad se dozvim neco noveho.
😄
Porovnavat, ktera technologie je starsi je uplne mimo. EV stoji a pada na baterkach, ktere davaji cenove a kapacitne smysl poslednich par let.
Prvni moderni pouzitelne EV byla TMS predstavena v roce 2009. Do roku cca 2018 byla EV predrazena nepouzitelna a pro nadsence.
https😐/cleantechnica.com/…tery-prices/amp/
Record-Low EV Battery Prices in 2023
:yes: :yes😒br />
Leta tu pisu o cenove parite v roce 2025.
A stale myslim, ze za rok tomu budeme hodne blizko.
Aktualne jsou používané baterie kolem 200Wh na kg, ale prototypy o hustotě smerem k 1kWh na kg.
Myslis ze dnesni používané baterie jsou na hraně možného?
Myslis ze dnesni používané baterie jsou na hraně možného?
nějak si vynechal
- hnusné inteiéray
- tragické matgeriály
- odporný design 90% EV
- čím to budete nabíjet
- neustále stoupající ceny elektřiny)
- nemá to styl, charrakter, tradici
- není vůbec zábavné to řidit
- hnusné inteiéray
- tragické matgeriály
- odporný design 90% EV
- čím to budete nabíjet
- neustále stoupající ceny elektřiny)
- nemá to styl, charrakter, tradici
- není vůbec zábavné to řidit
PepeST
čo tam po deťoch, nech si žijú v akom chcú svete... to sú tí milujúci rodičia 😁 Po nás potopa...
Protoze je to clickbait...
V roce 2023 byla nejprodavanejsim autem SVETA Tesla Model Y! :yes: :yes:
https😐/fdrive.cz/…utem-sveta-11893
Proc by proboha lidi v roce 2035 nemeli kupovat EV?
😁
Kdyz dnes je TMY prodavanejsi nez JAKYKOLI fosil.
:-! :-! :-!
Ceny novych EV leti strme dolu stejne jako ceny surovin pro vyrobu baterek. Prodeje EV jsou za rok 2023 rekordni.
V cem je problem??
Jakykoli zakaz je skoro zbytecny. Je to jen jasne dany smer.
Jedinym problemem je ruske vymyvani mozku (resp. dnes uz jeho nasledky) ve prospech spalovani ropy a zemniho plynu.
https😐/www.auto.cz/…emni-plyn-110331
v. putin😒br /> "EV skodi a jsou jen do mesta, auta na rusky plyn jsou vubec nejlepci"
:no: :no: :no:
A fun fact - během cca pěti minut mu u všech příspěvků poskočily palce z 0 na 7. Falešné účty jedou...
Ty palce, to je fakt síla. To by byl opravdu takový problém udělat to tak, aby bylo vidět kdo ten palec dal?
Zakladni je v tom, ze nejčtenější auto medium v ČR dava neustale prostor nesmyslum kolem EV misto kvalitni novinariny. Nejen od pana Bednáře je to mnohdy na hraně fakenews a lzi.
PS: nejprodávanější auto sveta roku 2023 je Tesla. Na auto cz posledni test Tesla nekde v roce 2020…
A jestli jsou EV takovy terno, tak preci neni potreba je narizovat ne?
Ty veris jedněm tvrzením, ale tvrzeni tisíců vědců o tom, ze spalovani fosilu je cesta do pekel neveris…
😁 😁
V roce 2024 se dostávají na trh clanky s cenou pod 70 dolaru za kWh. Tedy baterie 50kWh pod 80 tis korun a cena jde stale dolu a vyvoj pokračuje.
Opravdu si myslis, ze bude nekdo v roce 2035 kupovat spalovak?
Jde jen o to zda bude existovat evropsky automotiv. O ničem jinem ten zakaz neni.
A jelikož se vošulit fyziku nikomu nepodařilo, tak všechny "nové a lepší" baterie jsou především levnější a ve většině parametrů horší. Nové sodíkové bude (logicky) ještě více citlivě na provozní teplotu co se výkonu a rychlosti nabíjení týče. Ale jde o cenu, ne o zákazníka.
Když je "jakykoli zákaz skoro zbytečný", proč ty zákazy a restrikce existují?
Ps.: Ještě jedna zajímavá věc na EV - náklady na provoz budou diametrálně odlišné u někoho, kdo může nabíjet doma a u někoho, kdo bude odkázán na veřejné nabíječky...
Nastávají nám fér časy.