Proc dostavaji tolik medialniho prostoru takovy pitomci?
Protoze je to clickbait...
V roce 2023 byla nejprodavanejsim autem SVETA Tesla Model Y! :yes::yes: https://fdrive.cz/…utem-sveta-11893
Proc by proboha lidi v roce 2035 nemeli kupovat EV? :D
Kdyz dnes je TMY prodavanejsi nez JAKYKOLI fosil. :-!:-!:-!
Ceny novych EV leti strme dolu stejne jako ceny surovin pro vyrobu baterek. Prodeje EV jsou za rok 2023 rekordni.
V cem je problem??
Jakykoli zakaz je skoro zbytecny. Je to jen jasne dany smer.
Jedinym problemem je ruske vymyvani mozku (resp. dnes uz jeho nasledky) ve prospech spalovani ropy a zemniho plynu. https://www.auto.cz/…emni-plyn-110331
v. putin:
"EV skodi a jsou jen do mesta, auta na rusky plyn jsou vubec nejlepci" :no::no::no:
Ale prd. Tady jde uplne o neco jineho.
Zakladni je v tom, ze nejčtenější auto medium v ČR dava neustale prostor nesmyslum kolem EV misto kvalitni novinariny. Nejen od pana Bednáře je to mnohdy na hraně fakenews a lzi.
PS: nejprodávanější auto sveta roku 2023 je Tesla. Na auto cz posledni test Tesla nekde v roce 2020…
Protože je to jednoduché. Prozatím tu není EV pod půl mega, které ale udělá úplně stejnou práci jako spalovák se stejnou cenou. I Tesla se se této kategorii vyhýbá jak čert kříži. A ono těch aut na ulici, které jsou sice malé, ale vozí klidě celou rodinu a denně najezdí desítky km, je fakt dost. Nejlevnější malá Tesla má stát 600k o čemž pochybuji, ale budiž věřme jim to. Pořád je to hodně peněz na které zatraceně velká část populace nedosáhne. Fabia, Clio a spol se dají koupit ne pod 500k, ale dokonce pod 400k.
Je rok 2024. Zakaz ma byt v roce 2035 a myslim ze v roce 2027 ma byt přezkoumání.
V roce 2024 se dostávají na trh clanky s cenou pod 70 dolaru za kWh. Tedy baterie 50kWh pod 80 tis korun a cena jde stale dolu a vyvoj pokračuje.
Opravdu si myslis, ze bude nekdo v roce 2035 kupovat spalovak?
Jde jen o to zda bude existovat evropsky automotiv. O ničem jinem ten zakaz neni.
Kdo si kupuje auto, ten neřeší kolik stojí článek. To je mu vcelku buřt. Naopak řeší kolik stojí auto. Baterie sice jdou s cenou dolů už dlouhou dobu, ale zákazník platí za auto pořád stejně. Aktuálně sice šly ceny EV dolů, ale automobilky přestaly na EV vydělávat úplně a to i ty čínské. Vydělává asi jen Tesla a nikdo jinej. Ostatním to platí Čína jako stát a nebo to sanuje prodej spalováků. Asi nejlépe je to vidět na baterkách do solárů. Baterie z levnějších článků LFP stojí více než baterie z dražších NCA/NCM.
A jelikož se vošulit fyziku nikomu nepodařilo, tak všechny "nové a lepší" baterie jsou především levnější a ve většině parametrů horší. Nové sodíkové bude (logicky) ještě více citlivě na provozní teplotu co se výkonu a rychlosti nabíjení týče. Ale jde o cenu, ne o zákazníka.
Máš pořád stejně hloupou argumentaci, to tvoje snižování cen baterií se vůbec nekoná, do konečné ceny EV se nijak nepromítá. To, že si Musk hraje s cenou TMY a TM3, jak kočka s myší, nemá se zlevňováním baterek nic společného. Je to jen otázka stavu zásob vyrobených kusů a jeho vizí ovlivňování trhu, tedy závisí jen na jeho vůli/zvůli :no:
Když je "jakykoli zákaz skoro zbytečný", proč ty zákazy a restrikce existují?
Ps.: Ještě jedna zajímavá věc na EV - náklady na provoz budou diametrálně odlišné u někoho, kdo může nabíjet doma a u někoho, kdo bude odkázán na veřejné nabíječky...
Nastávají nám fér časy.
není to nic překvapivého a zákaz ICE v 2035 bude určitě revidován/posunut/či zrušen (dají se na tom celkem slušně nahnat politické body)...
Souhlasím, že obecně BEV mají oprávněné místo mezi druhy pohonů aut, ale také souhlasím s tvrzením, že prostor na trhu pro BEV je tak mezi 20-30%, zbytek bude ještě dlouhá léta patřit ICE (byť s určitou elektrifikací a poroste podíl FCV... Ale samozřejmě je to jen subjektivní názor... :-)
Já jsem nadšenec do EV, další auto bude EV a bude vyrobeno v EU. Jenže patřím k majetnější skupině a plně chápu nasrané lidi, kterým chtějí levné auta zakázat.
Jenže ono to zrušení zákazu stejně nepomůže. Pokud zavedou Euro 7 a pak dají nějakou tu novou CO2 daň na paliva, tak bude ten spalovák stejně drahý jako EV. Posichrovali si to zrušení hned 2x.
Jojo, zase někdo, kdo se kouká hodně na YT a tím jeho znalosti končí. Parita může být jaká chce, automobilky na EV prodělávají všechny kromě té Tesly. Auto za 600k není pro mnohé levné auto. Většina zákazníků v EU se kupuje ojetiny a nebo levné auta.
Všechny evropské automobilky mají jedno společné - vyrábí především spalováky a vždycky vyráběly. A ty musí vyrábět dál, jinak je s nimi konec. Mají linky, mají úvěry, mají zaměstnance, platili drahé patenty,...
Nemají ani žádnou podporu od státu jako čínské automobilky. Nemají průmyslovou špionáž, nemají suroviny ze státních dolů v Africe, nemají cílenou podporu studia, atd atd. A i když toto všechno má ta Čína, tak ani tam nejsou schopni vyrobit EV se ziskem. A dokonce ani poté, že kdy krachují, tak do nich stát lije prachy. Čímž mimochodem porušuje pravidla hospodářské soutěže, ale to je tady některým morálním odpadům a křivým povahám fuk a stejně si to koupí.
Přesně totéž hrozí České republice, která pod tlakem národní i unijní zelené lobby a ideologie chce energetiku Česka kopírováním podstaty německé Energiewende nesmyslně stavět také na solárních a větrných zdrojích a jejich zpětinásobení do roku 2030, což už spotřebitelé od letoška pocítí v prudce rostoucích nákladech a cenách elektřiny za distribuci. Přitom nejistota kolem stavby životně nutných čtyř velkých jaderných reaktorů pokračuje.
Ćím více bude OZE, tím dražší bude distribuce a poplatky za POZE
Dnes muzes podepsat dodávku silové elektriny na 3 roky dopředu a kazdy rok bude cena nizsi.
A vis proc? Protoze OZE. Jedine OZE aktualne dokaze hýbat cenou elektriny dolu.
Autor článku - když tedy clickbait, všichni z Evropské lidové strany (European People’s Party, EPP) patřící k největším stranám v Evropském parlamentu, Web Euractiv, Jens Gieseke, německý europoslanec za skupinu EPP nebo kdo?
Tak už s tím, sakra, něco udělej, Done, jinak se z toho marasmu nikdy nevyhrabeme.
Zapal tu pochodeň pokroku a jistě tě budou všichni ochotně a rádi následovat. :-)
V článku nebylo nic o Prokopcovi ani o nějakém "autopapežovi". Tak jak to máme vědět, když napíšeš jenom "pitomci".
Každý může mít jiné představy o pitomcích. Tak koho jsi tedy myslel těmi pitomci ve vztahu k článku? Obecných pitomců je totiž velmi mnoho. A nevykrucuj se.
Konkretne k pitomcum:
“With today’s agreement, a ‘Havana effect’ is becoming more realistic. After 2035, our streets might become full of vintage cars, because new cars are not available or not affordable. Today’s deal slammed shut the door to new technological developments and put all the eggs in one basket. This is a mistake”, said Jens Gieseke MEP, the EPP Group negotiator on the new rules.
Asi tak. To jsou jen vymysly a straseni. Staci se podivat na ceny nove predstavovanych aut.
Napr. Citroen e-C3, Tesla Redwood, Volvo EX30.
Kolik dnes stoji v Nemecku Dacia Spring?
A kolik id.3?
Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii.
"Nikdo nezakazuje vodikova auta ani treba e-fuel. Rozhodnuti o zakazu rozhodne nezavira dvere technologickemu pokroku.
Jen umoznuje smerovat veskere investice a technologicky pokrok k lokalne bezemisnim vozidlum. A nemrhat zdroji do zanikajicich fosilnich technologii."
A ono auto na e-fuel nebude používat zanikající fosilní technologii?????
Jak mají teda dělat ten pokrok, když zároveň nemají mrhat zdroji?
Lháři, pokrytče, demagogu!
Tím pádem jsi s "námi" a s Toyotou či Evropskou lidovou stranou na jedné lodi. Nechme koexistovat všechny druhy pohonu. Elektrická trakce už ukázala své nesporné výhody třeba v železniční dopravě. Kdo ty výhody vidí i v silniční dopravě, nechť má možnost si auto s elektrickou trakcí koupit a provozovat.
To, že mé auto má spalovací motor, neznamená, že nutně musí jít o spalování fosilního paliva. Profesně jsem se už před 15 lety zabýval biopalivy. A teď už několik let bateriovými systémy. Právě proto vím, kde vyniknou plusy a kde se projeví minusy těchto řešení. BTW nejvíce km (180 000 km) jsem zatím najel autem, které nepotřebovalo ani na benzín, ani na naftu.
To je zvláštní, jelikož se celou dobu svými názory tak projevuješ. Jediná zelená ideologie a nikdo jiný nemá právo říct/napsat svůj názor a dostat prostor :no: Viz tvůj první příspěvek….
Samozřejmě že zeleny terorismus znovu vyhraje a neskončí. Přímý přenos z cesty Evropy od vyspělé ekonomiky do pr$dele si v pohodě budu užívat až do smrti.
Myslis si, ze tvuj vozovy park odpovida vyspele ekonomice? :D
PS Aby to neznelo povysene, ja na tom nejsem o moc lip, krome toho, ze jezdim (lokalne) bezemisne. Takze na tu otazku ti rad odpovim i za sebe. Nemyslim si, ze zijeme ve vyspele ekonomice.
Mame co dohanet co se tyce vzdelani, digitalizace, inovaci a hlavne v boji proti korupci.
Jojo, je potřeba digitálně utírat zadky umírajícím, vařit digitální nudle s mákem ve školních jídelnách, digitálně slévat litiny, digitálním válcem válcovat digitální asfalt, péct digitální chleba, digitálně orat pole a hnojit ho terabyty dat, sázet digitální smrky a buky a z nich dělat digitální postele pro digitální mrzáky tvého kalibru.
Tak digitální orani pole je spis uz nekde realitou. Proc by mel clovek trávit tolik casu takovou činnosti co zvladne autopilot?
O hnojení taky rozhodují SW na zaklade satelitních snímku a nebo záběru z dronu.
Myslim, ze se to chce nekdy rozhlednou kolem sebe.
A tak to má být, bohaté IT oddělení a firma na traktory a majitel traktorů a tisíce lidí bez práce.
Ti, kteří neměli šikovné kamarády na ty správné dotace se mohou hlásit v neziskovkách a věnovat se něčemu smysluplnějšímu, třeba otázce barmských žen, nebo navrhovat loga na WC pro 76. pohlaví.
A nebo tvořit videa na YT případně se věnovat tradingu a dalším hodnotovým věcem a dávat tak správné hodnotové základy dětem.
Posmívat se někomu, kdo se nestydí přiznat svojí garáž, ale při tom svojí nezveřejnit.
Co svět světem stojí, se s auty závodí, aby se ukázalo, které je lepší. V drtivé většině těch závodů je hlavní kritérium rychlost. Já si klidně v mém 20 letém fosilním zoufalci dám trip Praha-Frankfurt-Praha proti tvému bezemisákovi a to vůbec nevím, jaký to je. I když pamatuji doby, kdy byl alkohol za volantem ještě polehčující okolností, takže vůbec žádný mladík, klidně si vsadím i prachy na své vítězství. Abych nebyl s*vině, odstartuj si s nabitou baterií, já vyjedu s prázdnou nádrží.
Co vím o vozovém parku vysmívaného Romana Horkého, tak by stejný závod dal v kterémkoliv svém autě vítězně asi také.
Myslíš, že je stále třeba řešit jeho vozový park pomocí posměšných smajlíků? Zejména když se stydíš otevřít vrata své garáže? O tom, kdo si naběhl a jak moc, by se dalo polemizovat dlouhé hodiny.
Ta (ne)vyspela ekonomika plati tedy i pro me.
Takze se nemohlo jednat o povysovani ani posmivani.
Vyjadril jsem svuj nazor na zdejsi ekonomiku, ktere odpovida rohoruv (i muj) vozovy park.
Zavod do Frankfurt bych prohral snad s kazdym spalovakem. A nestydim se za to. Nekupoval jsem si auto podle rychlosti dojezdu do Frankfurtu. :D:D
Kupoval jsem si auto podle svych potreb.
...v příštích eurovolbách drtivý úder, to už je dnes naprosto zřejmé! :-):yes: A žádný idiotský zákaz prodeje nových spalovacích vozů nakonec nebude, protože nad fanatismem nakonec zvítězí zdravý rozum! ;-):-):-):yes: A to bude jeden z nejkrásnějších dnů mého života! :-)
Já bych se tak úplně neradoval. V minulých eurovolbách měly získaly frakce "radikálníních ekoteroristů" více než 35 % a "umírnění ekoteroristé" dalších 15 %. Těch, co byli proti ekoterorismu, bylo jen kolem 20 %. EPP tehdy byla víceméně neutrální. A je dobře, že teď si vybrala ten racionální směr.
Mal som možnosť krátko pojazdiť s Daciou Spring a musím uznať, že je to použiteľné a dokonca zábavné elektroautíčko. Problémom je ešte cena, ktorá bude musieť ísť dolu. Pokiaľ bude Tesla veľkosti +/- Fabie, alebo o chlp väčšia za cca 25 tisíc €, tak Spring bude musieť pohnúť cenovkou naozaj znateľne, za súčasných 22 tisíc bude ťažko predajný, ak vôbec.
Cena Springa uz DNES zacina (realne, jeste ne cenikove) na 16.000Eur, ne na 22.000! V Cesku i v Nemecku.
Na Slovensku nevim.
Je to nejlevnejsi EV a rozdil ke spalovaku uz neni moc velky.
Kdyz budes mit levne nabijeni, tak se ti rozdil v porizovaci cene oproti fosilu do par let vrati.
Ale jinak samozrejme souhlas, Tesla zase stlaci ceny niz. :yes:
Ja doufam, ze uz brzy ustane plac nad drahymi EV.
EV budou pro nizkoprijmove skupiny lidi mnohem lepsimi auty.
Protoze takovym lidem nezalezi tolik na tom, zda na ceste stravi o par minut navic. Primarni jsou naklady.
A uz vubec jim nejde o zvuk nebo razeni.
Pojďme se vrátit do reality. Nevím, co stojí za tou inzerovanou nabídkou, ale standard to není.
Dle oficiálního ceníku Dacia Spring stojí od 576 tisíc výše. Srovnatelné konvenční auto, Mistubisho Space Star stojí od 295 tisíc výše. Tedy cca polovinu. Právě u malých aut je cenový diferenciál nejmarkantnější.
V roce 2006 je predikovaná cena elektřiny pro lidi bez fixací 9,50-11 Kč, maj se srovnat distribučníá poplatky u topení TČ se sazbou D2 na svícení, takže se očekává že náklady na topení u moderního, dobře zatepleného rodinného dobu pro větší rodinu budou 75-90 000 kč, u špatně zatepl=ho 110-170 000 Kč
Kdo si bude kupovat EV plečku a nabíjet jí za 10 kč za 1 kwh :-):-):-)
zajimave by bylo vedet jestli podobná diskuse byla v dobe konce parniho stroje.
Kdo jel EV vi, ze ma jen dve nevýhody. Cena, ta jde neustale dolu a dojezd a ten stoupa stejne jako rychlost nabijeni.
Opravdu si nekdo mysli, ze do roku 2035 cena neklesne a dojezd nestoupne nekam k opravdu reálným 600km coz je strop co lze jet v kuse?
Opravdu napište jestli tomu nulového vývoji EV do roku 2035 věříte.
Tento argument nemá reálné opodstatnění. Elektromobil je starší technologie než auto s motorem s vnitřním spalováním.
Nulový vývoj nebude. Avšak stále bude platit, že litina či hliník potřebné pro spalovací motor budou levnější než měď, grafit a lithium potřebné pro BEV. A taky platí, že každá technologie má své limity a čím více ses jim přiblížil, tím těžší je udělat další krok k tomu limitu. Tak jako existují limity pro spalovací technologie, existují limity pro baterie.
Porovnavat, ktera technologie je starsi je uplne mimo. EV stoji a pada na baterkach, ktere davaji cenove a kapacitne smysl poslednich par let.
Prvni moderni pouzitelne EV byla TMS predstavena v roce 2009. Do roku cca 2018 byla EV predrazena nepouzitelna a pro nadsence.
Aktualne jsou používané baterie kolem 200Wh na kg, ale prototypy o hustotě smerem k 1kWh na kg.
Myslis ze dnesni používané baterie jsou na hraně možného?
nějak si vynechal
- hnusné inteiéray
- tragické matgeriály
- odporný design 90% EV
- čím to budete nabíjet
- neustále stoupající ceny elektřiny)
- nemá to styl, charrakter, tradici
- není vůbec zábavné to řidit