Největší automobilka světa má s baterkami v autech velké zkušenosti, nejradši je však páruje se spalovacími motory. Jak to vypadá, když spoléhá jen na elektřinu, ukazuje nová Toyota bZ4X.
Hele pane Horkej, nemůžu stále přijít na to, co vlastně děla tvůj Prius v autopůjčovně v Ulánbátaru??
https://www.discovermongolia.mn/car-rental?type=4
Vynikající zastírání a vyhýbání se ze strany redaktora fóra pana Romana Horkejho a manipulace na úrovni školky mi přinesly větší klid a jistotu do dnešního dne. Díky za mlžení aIež.
Good job, Jirko :yes:
Nikdo ji nepohřbí. Toyota v Japonsku prodá největší podíl produkce a tam jsou EV velmi nepopulární a trend se nijak nemění. V USA se EV prodávají minimálně a většina EV se prodá v Kalifornii. Společně se Suzuki pak má další trhy v rozvojových zemích, kde nabízí velmi levné auta s cenou hluboko pod 10 000 dolarů a za takovou nevyrábí a evidentně dlouho nevyrobí EV nikdo.
Toyotě se jednoduše nechce tlačit prachy do něčeho, co její zákazníci nekupují a kupovat nebudou. Na vývoj má čas, protože dobré EV se dá vyvinout a vyrobit zatraceně rychle a výhledově čím dál rychleji. Jen se musí konečně rozhodnout, co mají v plánu s baterkami. Ty se rychle vyvinout nedají a zavést jejich výrobu taky ne. Takže by se museli stát závislými na Panasonicu. Případně na to jít oklikou a vytvořit novou sestru jako Honda, která vyvinula Afeelu společně se Sony.
Čo je zaostalé na jej piatej generácii hybridov alebo celého radu jazdných asistentov, kde väčšina je už v základnej výbave?
Neviem, sa tu tváriš ako keby bol rok 2035. Realita je taká, že podiel nových elektromobilov aktuálne tvorí v Európe 14,6 percenta a to vrátane všelijakých dotácií. HEV má bez nich podiel 25,8 percenta a asi je jasné, ktorá značka je tam lídrom. Toyota sa nemá s elektromobilmi kam ponáhľať, hlavne keď v B a C segmente stále nevie mainstream ponúknuť cenovo dostupné elektro. Majú svoju klientelu a stavím sa, že aj ďalších 5 a viac rokov budú mať. Hybrid je najlepšie riešenie na prechodné obdobie a to pokojne môže trvať aj celú dekádu.
Souhlasím s poslední větou. Proč? Protože Toyota je světová jednička a i kdyby se přetrhla, bude v nejlepším případě stagnovat na prvním místě.
Ale nesouhlasím se vším ostatním. Zaostalé auta?
Toyota v roce 1984 uvedla na trh zážehový motor se spalováním chudé směsi a plně elektronickým řízením (motory Magermix).
Toyota v roce 1997 uvedla na trh full-hybridní auto s NiMH bateriemi a elektromechanickým systémem nahrazujícím převodovku a spojku (Prius).
To jsou příklady novátorských technologií, na které tehdejší konkurence neměla odpověď, a spousta automobilek nic takového neumí vyrobit ani dnes.
Naprostý souhlas, vyzdvihnout klady i zápory auta na tom není nic špatného. Je ovšem smutné, že to dělá web o autech. Sám Vaculík si stěžoval, že když napsal nelichotivý test kolem roku 2013 na Mazdu, tak potom jim nechtěli žádnou půjčit. Tak to je potom objektivita. Nedávno jsem viděl video nepokojeného majitele Ioniq 6. Ty auta mají prostě mouchy někdy až masařky. Stali se testery za svoje vlastní peníze.
To máš pravdu, ale ten problém s olejovým čerpadlem tak s tím nevěděli rady. Zkrátka a dobře se učí na zákazníkovi a celkový přístup k zákazníkovi je katastrofa. Jinak koukni se ne černé ovce ze včerejška 29.1. to je taky smutné.
Ja si nestěžuju ja varuju vicemene ve smyslu videa. Kdyby mi recenzi acz nesmazlo, mohl bych ji dopsat. Za sebe rikam ze kontroverznejsi auto jsem nemel. Mozna jednou az redakce otevre na macz rubriku pro bz4x tak se k tomu vrátím.
Nekolikrat jsem tam psal, jako email, jako prispevek, ten jsem nahlasil a vysledek byla smazana / skryta recenze. Vsimni se ze recenzi na auto BZ4X na MACZ proste nedas a to je na trhu dva roky. Bud to neumi, nebo nechteji. Je to vsechno divny, za dva roky 4 svolavacky, tri atualizace SW. Ted zase mam jet na ni do servisu. Tesla to dela na dalku.
Tohle je nejdivnejsi portal na internetu. Delaji klikbajt stranky a ty co maji zadarmo neumi nebo nesmi? zverejnit. Ja mam jeste dve auta na recenze ( Mercedes SEC 87 a Suzuki Jimny 99), ale dlabu na ne.
Nadseny ekolog vi, ze elektrosrot je slepa ulicka a neekologicky kram. Od vyroby elektrovozitka a likvidaci, az po vyrobu energie do nej. Musi se vytezit uran nebo uhli, prevezt do elektrarny a to neekologicky spalit, odvezt a ulozit popilek, uran nasledne ulozit na stovky let. Elektofasisti jako napr. Hatas tohle zamlcuji. Bud jsou pitomci nebo lhari. Pritom doprava ropy pres ropovod je pomerne ekologicka. Diky ukrofanatikum ji vozime tankery, podobne jako plyn. Pritom sami ukrozlodeji ji nakupuji a pouzivaji. A taky kradou teda. Pak dochazi k bizaru, ze se vozi uhli z Australie. 🤣👍 Kde je ta ekologie?
S tvojí kritikou elektrofanatismu EU samozřejmě nelze než souhlasit, ale z tvých ubohých útoků na hrdinnou Ukrajinu je mi na blití. Jseš ta největší proruSSácká spodina a Putinův řiťolezec. Ubožáci jako ty za Protektorátu fandili Hitlerovi a udávali své sousedy. :-O:-(:no::no::no:
Hrdinná Ukrajina? Na čom fičíš?
Obyčajní ľudia buď zdrhli, alebo bojujú - nemajú na výber. Zbohatlíci zdrhli. Vládnúca garnitúra ryžuje na smrti, preto sa s ukončením bojov neponáhľa.
Nadávaš iným, pritom to máš v hlave celkom vymetené.
Neboj, víme, že na Slovensku a Maďarsku myslíte a volíte tak trochu pokřiveně jinak než zbytek EU. Zaměstnávám celkem 8 ženských z Ukrajiny. Pouze dvě z nich mají muže, protože ti ostatní zemřeli v prvních dnech války. Některý nemají ani děcka, protože jim dopadly ruské bomby na domy. Z ničeho nic, prostě jednoho dne to začalo padat a o pak se dozvěděli, že je mírotvůrce jde osvobodit a odzbrojit a unést nějaké děcka, znásilnit ženský děcka, babky a případně i nějaké domácí zvířata. A chtějí se bránit jak je to jen možné. Nenávídí ruské nácky. Už jednou tam rusáci spáchali genocidu, už jednou zajistili jistou smrt milionům Ukrajinců. Prachy posílají domů a podporují sbírky na armádu.
takychto sracov maju vsade a vy ich mate tiezcelkom pozehnane. Len pravda ze u nas je ich o cosi viac. To ale stale neznamena, ze nie su uplna spodina spolocnosti
Arese, pro jednou musim zase zavrit oci nad tvou, dle meho nazoru prehnanou, kritikou EV.
A dat ti :yes:
Nepolarizujme spolecnost.
Budme jednotni proti nasi nepratelske zemi - rusku!
Proti zemi, kde v televizi s nadsenim mluvi o utopeni ukrajinskych deti nebo a pouziti jadernych zbrani na ruzna evropska i US mesta nebo o zniceni celych zemi. https://ct24.ceskatelevize.cz/…st-kaje-se-14744
Ruský moderátor vyzýval k utopení či upálení ukrajinských dětí.
https://www.denik.cz/…lskych-zemi.html
Ruská vláda aktualizovala seznam zemí, které považuje za nikoli přátelské vůči Rusku. Dosud na něm figurovaly jen dva státy - Česká republika a USA. Nově jsou na soupisu všechny země Evropské unie, Ukrajina a dvě desítky dalších států, které po začátku ruské invaze na Ukrajinu zavedly proti Rusku sankce nebo se k nim připojily.
PS Pro jistotu doplnim, kdyby nekdo nechapal, nikoli pritel znamena nepritel!
môžeme nazvať pokusom o sabotáž eletromobility aj modely od VW/Škoda. Reálny dojazd je podobný a zo SW sa im tiež veľmi nedarilo. Mimo prémie a čisto EV značiek to zvládajú asi len Kórejci. https://www.mojelektromobil.sk/…d-elektromobily/
Hodně divný nadpis, když první elektrická Toyota byla představena před cca 2lety pod názvem Bz3x.. Pravda, že po představení cca půl roku nebyla prodávána, protože ji upadávala kola, ale to nemění nic na tom, že Bz4x opravdu není první elektromobil Toyoty.