Automobilka Škoda Auto začala prodávat své vozy v další zemi regionu jihovýchodní Asie ASEAN. Po Vietnamu, kam vstoupila v loňském roce, má nově dealerství i v Bruneji.
Jo doba se změnila, cena baterek poklesla, jsou zde EV, pro Asii ood 6 000 do 20 000.
Li baterky jsou za 55 USD/kWh (příští rok i za 50) a natriové baterky budou ještě levnější.
Navíc v Indii se tvrdě bojuje proti zasmogovaným velkoměstům, jinde to bude stejné.
Foxconn rozjíždí v Indii továrnu na 1 000 000 EV s cenami od 10 000 do 20 000.
Škoda predala v roku 2020 cez milión áut, za rok 23 je to o 140 tisíc áut menej. Takže sa musia ďalej snažiť. Ruský trh je v riti, čínsky trh je v riti, hľadať nových zákazníkov je nevyhnutnosť.
By mě zajímalo za jaké ceny to tam prodávají? Dumpingovky nebo plné evropské?
EDIT: tak jsem trochu pogooglil a mají to v Thajsku dokonce o 10% dražší než u nás, až na nějakou Slavii, která tam je (v přepočtu) kolem 400k, ale ta se u nás neprodává. Tak to zlomte vaz :D
Vzhledem k tomu, že ve Vietnamu budou konkurovat tamnímu Vinfastu, kterých tam jezdí mrtě, s výbavou úplně jinde a za cenu se Škodovkou nesrovnatelnou, tak i ve Vietnamu to bude na "zlomte vaz"...
Brunej je pidistat o rozloze středočeského kraje. Pro Malajsii a Indonésii nemá VAG vubec nic vhodného. Jedině, že by tam prodávali nějaké preznackovane Číňany.