Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová elektrická dodávka Iveco se blíží. S vývojem pomáhá Hyundai

Výrobce užitkových vozidel Iveco oznamuje novou spolupráci s automobilkou Hyundai. Společně připravují novou elektrickou dodávku na platformě s celkovou hmotností 2,5 až 3,5 tuny.
Zpět na článek
3. 2. 2024 20:18
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2024 12:21
No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Teda jako doplnek nabidky.
Rozvoz po meste, na vlastne male vzdalenosti, s vyhodou potichu a bez lokalnich emisi...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - WinDiesel
3. 2. 2024 14:55
Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Samé skvělé výhody. Ty jsi ale dobře mimo :-)
A nezapomeň na to rozbíjení silnic auty vážícími o tunu víc než spalováky.
Prostě samé výhody.
Obrus z pneumatik jde do vzduchu kde ho zachycují filtry pevných částic ostatních vozidel Iveco s dieselovými motory :-)
To bez lokálních emisí se ti takto povedlo, dokonale ses zesměšnil. (Aha, obrus z brzd a pneumatik nejsou lokální emise, pro mudrce jako jsi ty. Dokonce i v EP a EK to pochopili. :-))
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2024 19:54
Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Mimon jses ty.

Mozna to bude sokujici zjisteni, ale ten diesel brzdi taky, a jezdi na pneumatikach.
Hruza, co?

Myslim,ze me nikdo nemuze podezirat z podpory EV. Pisu dost jasne, ze pokud to vubec nekde dava alespon nejaky smysl, tak u dodavek.
3. 2. 2024 20:10
Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Hlavne EV ma emise z brzd temer nulove.

A zvysuje tim celkovou ucinnost jizdy...

A emise z pneumatik jsou obdobne jako u dieselove dodavky...
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2024 21:56
Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Ale zastance EV se tim ze me fakt nestava.

Je to uplne okrajova zalezitost. Hodi se to tak pro 5% lidi.

Opravdu mala mestska vozidla a rozvazkove dodavky.
Tohle je maximum, jestli ne uzpres limit.

Ducato, jeste lepe Doblo.
5% celkoveho poctu prodanych kusu... to povazuju za ok.
4. 2. 2024 07:45
Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Daj zdroj na tie emisie z pneumatik, alebo zase len klames a cucas info z anusu 🤣
4. 2. 2024 08:10
Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Zdroj o emisich pneumatik necht doda ten, kdo rika, ze u EV jsou jejich emise vyssi.

Ja tvrdim, ze emise pneumatik jsou minimalni a narust hmotnosti nema tak zasadni vliv.
Ale podklady nemam. Mas ty nejaky relevantni zdroj?
4. 2. 2024 08:12
Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Takze sme sa zase nic nedozvedeli, ale placat okolo toho budete pol dna 🤣
4. 2. 2024 08:18
Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
https://www.sustainabilitybynumbers.com/…es-air-pollution

Elektricka dodavka ma i pres vyssi hmotnost a mirne vyssi emise z pneumatik NIZSI emise i bez zapocteni vyfuku.

A sice 0,019g PM2,5.
Dieselova dodavka ma 0,02g PM2,5.

Jsou to emise z brzd, silnice a pneumatik.

GAME OVER
4. 2. 2024 08:28
Re: Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
To si zase dodal clanok 🤣. Ja tam pri pneumatikach citam, ze nemame dostatocne relevantne data na porovnanie, ale myslime si .... ty game over 😂
4. 2. 2024 08:29
Re: Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
The results for non-exhaust emissions are shown in the chart below. It found that there was little difference between petrol cars and EVs. EVs had less brake wear, but more tyre and road wear due to their increased weight. If they were the same weight, EVs would have lower emissions.

Jeste edit meho predchoziho tvrzeni:
EV ma nizsi emise pri stejne hmotnosti.
4. 2. 2024 09:06
Re: Re: Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Ale problem je ze maju hmotnost vyssiu 🤣, to ako keby si tvrdil, ze bacula ma rovnako sexy pozadie ako modelka, pri rovnakej hmotnosti. Tie tvoje argumenty
3. 2. 2024 15:28
Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
S celkovou hmotností 2,5 t to bude tak na 100 kg užitečného zatížení
Rozbalit vlákno
21
3. 2. 2024 16:08
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Přesně tak. Zrovna jsem měl otevřený ceník Movano (Ducato). BEV verze v ceně od 1.8M bez DPH (2.2M vč. DPH) a cca 600 kg nosnost podle verze. Nelze tažné zařízení. Dojezd jakmile to vyjede z města na úrovni 250 km. Maximálka 100 km/h. Absolutní nesmysl! https://www.opel.cz/…Z_Movano_Van.pdf
3. 2. 2024 16:56
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
nez ta naftova popelnice co vic stoji nez jezdi to je snad lepsi ev. Vem to ducato to prej funguje
3. 2. 2024 18:10
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Myslíš Daily? Máme Movano (Master) z 12/21 a dává 5 - 6 tisíc měsíčně zatím bez problému. Máme nové Daily a teprve začíná, tak uvidíme. V létě možná zkusíme pořídit ještě Ducato, tak budu mít porovnání 😃

Jinak vše poloviční cena co to e-Movano a dvojnásobná nosnost. Master nádrž 105l, takže dá 900 km naložený.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2024 19:50
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Vzdyt to tam pisu.
Smysl to dava, jen ookud uzivatel neplanuje opustit mesto.

Rozvoz chleba a rohliku, novin do stanku.

A tak.

Pokudpotrebujes ujet 900 km, tak si rozhodne nekupuj nic elektrickeho.
3. 2. 2024 20:14
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Ano, srovnani s dieselovou dodavkou na dalnici vyhraje... dieselova dodavka. :-O

Jen je treba to pod kazdym clankem o mestske elektricke dodavce zduraznit.
:D
3. 2. 2024 21:28
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Kromě Prahy - a i v té se počítá s obslužností v okolí - jsou rozvážky centrované do jednoho krajského města, takže v Česku se bavíme jen o službách v Praze, max Brnu. Dnešní rozpočet balíkovky na den ti zaplatí leda splátku BEV dodávky bez řidiče. Tak ať si pak nikdo nestěžuje na inflaci ;)
3. 2. 2024 21:33
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Jedna jediná paleta papírů přesahuje nosnost současných BEV dodávek. Pekárny většinou dováží z mimoměstské lokality docela daleko. Když pominu potraviny, tak třeba květiny zní vhodně, ale vyžadují chlazení. Viděli jsme nedávno v testu ID Buzz jak to vypadá…

Abysme se chápali. Mně to taky smysl dává. Ale zatím se tomu žádné řešení ani nepřibližuje a jestli se parametrově začne generace dodávek 2024 přibližovat, tak cena je dnes dvojnásobná, a o náklady v tomhle segmentu jde jen a pouze, bohužel.

Platí zde to stejné co u aut na dálnici. Dokud se technologie výrazně nezlepší, tj. nebudou baterky 150 kwh v rozumné hmotnosti a ceně, tak to nemá smysl ani zkoušet uvádět na trh, protože půjde leda o prototypování, nikoliv řešení. Až bude použitelná BEV dodávka, tak rád do firmy koupím. Ale jak jsem psal, nic se tomu ani nepřibližuje.

K tématu článku. Nevím pak o co se pokouší. Snížit hmotnost a vyždímat maximum z dnešních technologií - vývojově hodně peněz za které vznikne málo muziky. Stačí počkat 5 - 10 let a bude to jiná písnička :)
3. 2. 2024 22:00
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
V tomhle ohledu se do budoucna změny nechystají. Vývoj baterií se zaměřil na cenu. LFP jsou těžké, slibované sodíkové jsou na h.vno ve všech ohledech kromě ceny a tedy taky těžké a ideální NMC bude co nevidět sprosté slovo.

A jak zmiňujete aerodynamiku - ta se nemění kvůli nástavbám a čelní ploše. Dodávkám nenahrává fyzika. Vzhledem k čelní ploše jsou moc krátké. I kdyby se nějakým způsobem podařilo dokonale vyladit odpor, tak obří čelní plocha bude pořád stejná.

Za 5 až 10 let se nenaučíme ohýbat fyzikální zákony. Dodávka není osobák. A především vývoj nejde směrem, kterým by měl jít.
3. 2. 2024 23:25
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Kterym smerem by mel jit vyvoj?

Tohle je teprve druha generace EV dodavek.
Existuje spousta moznosti jak vylepsit dojezd i rychlost nabijeni.

Vyvoj jde neskutecne rychle.
4. 2. 2024 07:46
Re: Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Presne, a preto to vobec nema zmysel kupovat, vyhadzovat peniaze a znecistovat lokalne zivotne prostredie
4. 2. 2024 08:13
Re: Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Chces tvrdit, ze elektricke dodavky lokalne znecistuji???

Ty uz mas tu hlavu slusne vymytou.
Sorry.

Hele, beru argumenty o cene, dojezdu nebo rychlosti nabijeni, ktere jsou realne.
Ale ne fantasmagorie.
4. 2. 2024 09:11
Re: Re: Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
V kontexte, ked mas kus ev srotu, ktory sa pre moralnu zastaralost nepouziva a nikto ho nechce, je to lokalne znecistenie zivotneho prostredia. Priklad - sused ma id3, stoji mi pred barakom 3 roky a on si vozi *** v svojom fosilnom suv. A ja sa na tu kopu srotu musim pozerat kazdy den, lebo sa toho nevie zbavit.
4. 2. 2024 09:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
"Existuje spousta moznosti jak vylepsit dojezd i rychlost nabijeni."

Tak to si rád přečtu a konkrétně, žádné obecné brepty. Vývoj se ubral přesně opačným směrem.
Avatar - Barrichello
5. 2. 2024 14:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Vývoj jde neskutečn+ rychle do zádele leda tak.
Na cokoliv mimo městké rozvážky je Ev nákladák i dodávka i pickup naprosto nepoužitelná věc, proto soudruzi chtějí narvat biliony do vodíku
3. 2. 2024 21:50
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Zrovna pekaři jezdí obvykle nadoraz. Proto jezdí třeba Penam s Daily a nebo se Sprintery. Papírové Ducata by odrovnal po 200k km, Sprinter zvládne 500k km a dokonce i více bez zásadních oprav. Hodně se pokazily Mastery, to je stejnej papír. Dobrý pro dělníky s nájezdem pár desítek km. Nevím jak dnes Daily, ale dřív se hodně kazila elektronika. Jinak dost vydržel i Fuso, ale bylo za trest to řídit. Sice už je to nějaký pátek, ale kabina byla jak ze starýho traktoru a řízení taky. Hnuso interiér má Canter dodnes.

EV dodávky mají problém v případě nástavby, kdy je v háji aerodynamika a strašně žere. Plechovka pro pošťáky a dělníky může fungovat při nízkých rychlostech. Jenže ti zase tak moc nenajezdí, aby se to vyplatilo. Levný číňan (Maxus) s tristní baterií stojí skoro 2x tolik co spalovací konkurence. Ale baterie přece tááááák zlevňují :-) Někteří zdejší slepí nadšenci by teda mohli vysvětlit, kde je ten háček.

Zajímavé je, že se drtivá většina novinářských testů vyhýbá EV nástavbám jak čert kříži. Vždycky dostanou plechovku a ideálně H1. Nečekaně...
3. 2. 2024 22:48
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
ne mastera, nejel jsem snad s autem, co by mu nesvitilo dpf (do 2 let a 80tkm stari). Vetsi popelnice snad svetlo sveta nespatrila
Avatar - speedfred
4. 2. 2024 08:52
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
2 tyždne späť som kúpil nového Mastra tak som zvedavý. Čo mám v okolí Renolty tak ľudia sú vcelku spokojný a hlavne podvozkovo to je ďaleko pohodlnejšie ako Fiat/Pežot.
4. 2. 2024 09:40
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
slysel jsem ze ty co jezdej nesmysly (tzn zasadne vic jak 40tkm rocne) prej fungujou. Co jsem jezdil byla hruza stran chyb dpf. Jinak se mi s tim jezdilo v podstate jako s transporterem coz u krabice povazuju za uspech.
Avatar - speedfred
4. 2. 2024 10:17
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Ja mám všetko valníky a robím 30-50t ročne tak som zvedavý.Renault som zobral prvý krát. Škoda že už nerobia Ducata s 3L d, ten motor má silu aj na ťahanie.
Uživil by som aj nejaké EV ale ponuka nulová a keď sa niečo objavý tak cena nezmysel.
4. 2. 2024 12:43
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Valnik jsem zvazoval, chtel jsem nechat postavit 4x4, nakonec vyhral Hilux a obcas sklopnej vlek..
4. 2. 2024 14:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Sdílíme parkoviště s firmou co má přes 20 Masterů ve stáří 0 - 6 let a údajně na ně přešli kvůli spolehlivosti. Co mi ale připomíná to co píšeš.. Master žere hodně olej, nám něco přes litr na 10 000 km. A z té firmy nám říkali, že i přes digitální ukazatel je potřeba to hlídat a hlavně dolévat originál. Kdo jezdí až podle předepsaných intervalů 40 000 km (nebo po delší době) a dolévá jen podle viskozity na benzínce, tak právě říkali že má problém s DPF. Dalo by se až říct, že se olej v tom intervalu takřka vyměním tím doléváním :-O My měníme po 20 tisících a máme nakoupené originály na dolévání. A teda taky jezdíme právě minimálně 2x týdně 100+ km po dálnici, takže na DPF asi v pohodě.
3. 2. 2024 20:18
Jednoduché
Super. I takové LOKÁLNĚ bezemisni dodávky mají smysl. Sice moc velkou užitnou hmotnost nebude mít. Dojezd bude tragický, ale na pár km kolem skladu do bude super.
Otázka jestli cena bude příznivá.
Rozbalit vlákno
0