Výrobce užitkových vozidel Iveco oznamuje novou spolupráci s automobilkou Hyundai. Společně připravují novou elektrickou dodávku na platformě s celkovou hmotností 2,5 až 3,5 tuny.
Samé skvělé výhody. Ty jsi ale dobře mimo :-)
A nezapomeň na to rozbíjení silnic auty vážícími o tunu víc než spalováky.
Prostě samé výhody.
Obrus z pneumatik jde do vzduchu kde ho zachycují filtry pevných částic ostatních vozidel Iveco s dieselovými motory :-)
To bez lokálních emisí se ti takto povedlo, dokonale ses zesměšnil. (Aha, obrus z brzd a pneumatik nejsou lokální emise, pro mudrce jako jsi ty. Dokonce i v EP a EK to pochopili. :-))
Re: Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
The results for non-exhaust emissions are shown in the chart below. It found that there was little difference between petrol cars and EVs. EVs had less brake wear, but more tyre and road wear due to their increased weight. If they were the same weight, EVs would have lower emissions.
Jeste edit meho predchoziho tvrzeni:
EV ma nizsi emise pri stejne hmotnosti.
Re: Re: Re: Re: Re: No, ale zrovna tady mi to smysl dava.
Ale problem je ze maju hmotnost vyssiu 🤣, to ako keby si tvrdil, ze bacula ma rovnako sexy pozadie ako modelka, pri rovnakej hmotnosti. Tie tvoje argumenty
Přesně tak. Zrovna jsem měl otevřený ceník Movano (Ducato). BEV verze v ceně od 1.8M bez DPH (2.2M vč. DPH) a cca 600 kg nosnost podle verze. Nelze tažné zařízení. Dojezd jakmile to vyjede z města na úrovni 250 km. Maximálka 100 km/h. Absolutní nesmysl! https://www.opel.cz/…Z_Movano_Van.pdf
Myslíš Daily? Máme Movano (Master) z 12/21 a dává 5 - 6 tisíc měsíčně zatím bez problému. Máme nové Daily a teprve začíná, tak uvidíme. V létě možná zkusíme pořídit ještě Ducato, tak budu mít porovnání 😃
Jinak vše poloviční cena co to e-Movano a dvojnásobná nosnost. Master nádrž 105l, takže dá 900 km naložený.
Kromě Prahy - a i v té se počítá s obslužností v okolí - jsou rozvážky centrované do jednoho krajského města, takže v Česku se bavíme jen o službách v Praze, max Brnu. Dnešní rozpočet balíkovky na den ti zaplatí leda splátku BEV dodávky bez řidiče. Tak ať si pak nikdo nestěžuje na inflaci ;)
Jedna jediná paleta papírů přesahuje nosnost současných BEV dodávek. Pekárny většinou dováží z mimoměstské lokality docela daleko. Když pominu potraviny, tak třeba květiny zní vhodně, ale vyžadují chlazení. Viděli jsme nedávno v testu ID Buzz jak to vypadá…
Abysme se chápali. Mně to taky smysl dává. Ale zatím se tomu žádné řešení ani nepřibližuje a jestli se parametrově začne generace dodávek 2024 přibližovat, tak cena je dnes dvojnásobná, a o náklady v tomhle segmentu jde jen a pouze, bohužel.
Platí zde to stejné co u aut na dálnici. Dokud se technologie výrazně nezlepší, tj. nebudou baterky 150 kwh v rozumné hmotnosti a ceně, tak to nemá smysl ani zkoušet uvádět na trh, protože půjde leda o prototypování, nikoliv řešení. Až bude použitelná BEV dodávka, tak rád do firmy koupím. Ale jak jsem psal, nic se tomu ani nepřibližuje.
K tématu článku. Nevím pak o co se pokouší. Snížit hmotnost a vyždímat maximum z dnešních technologií - vývojově hodně peněz za které vznikne málo muziky. Stačí počkat 5 - 10 let a bude to jiná písnička :)
V tomhle ohledu se do budoucna změny nechystají. Vývoj baterií se zaměřil na cenu. LFP jsou těžké, slibované sodíkové jsou na h.vno ve všech ohledech kromě ceny a tedy taky těžké a ideální NMC bude co nevidět sprosté slovo.
A jak zmiňujete aerodynamiku - ta se nemění kvůli nástavbám a čelní ploše. Dodávkám nenahrává fyzika. Vzhledem k čelní ploše jsou moc krátké. I kdyby se nějakým způsobem podařilo dokonale vyladit odpor, tak obří čelní plocha bude pořád stejná.
Za 5 až 10 let se nenaučíme ohýbat fyzikální zákony. Dodávka není osobák. A především vývoj nejde směrem, kterým by měl jít.
V kontexte, ked mas kus ev srotu, ktory sa pre moralnu zastaralost nepouziva a nikto ho nechce, je to lokalne znecistenie zivotneho prostredia. Priklad - sused ma id3, stoji mi pred barakom 3 roky a on si vozi *** v svojom fosilnom suv. A ja sa na tu kopu srotu musim pozerat kazdy den, lebo sa toho nevie zbavit.
Vývoj jde neskutečn+ rychle do zádele leda tak.
Na cokoliv mimo městké rozvážky je Ev nákladák i dodávka i pickup naprosto nepoužitelná věc, proto soudruzi chtějí narvat biliony do vodíku
Zrovna pekaři jezdí obvykle nadoraz. Proto jezdí třeba Penam s Daily a nebo se Sprintery. Papírové Ducata by odrovnal po 200k km, Sprinter zvládne 500k km a dokonce i více bez zásadních oprav. Hodně se pokazily Mastery, to je stejnej papír. Dobrý pro dělníky s nájezdem pár desítek km. Nevím jak dnes Daily, ale dřív se hodně kazila elektronika. Jinak dost vydržel i Fuso, ale bylo za trest to řídit. Sice už je to nějaký pátek, ale kabina byla jak ze starýho traktoru a řízení taky. Hnuso interiér má Canter dodnes.
EV dodávky mají problém v případě nástavby, kdy je v háji aerodynamika a strašně žere. Plechovka pro pošťáky a dělníky může fungovat při nízkých rychlostech. Jenže ti zase tak moc nenajezdí, aby se to vyplatilo. Levný číňan (Maxus) s tristní baterií stojí skoro 2x tolik co spalovací konkurence. Ale baterie přece tááááák zlevňují :-) Někteří zdejší slepí nadšenci by teda mohli vysvětlit, kde je ten háček.
Zajímavé je, že se drtivá většina novinářských testů vyhýbá EV nástavbám jak čert kříži. Vždycky dostanou plechovku a ideálně H1. Nečekaně...
2 tyždne späť som kúpil nového Mastra tak som zvedavý. Čo mám v okolí Renolty tak ľudia sú vcelku spokojný a hlavne podvozkovo to je ďaleko pohodlnejšie ako Fiat/Pežot.
slysel jsem ze ty co jezdej nesmysly (tzn zasadne vic jak 40tkm rocne) prej fungujou. Co jsem jezdil byla hruza stran chyb dpf. Jinak se mi s tim jezdilo v podstate jako s transporterem coz u krabice povazuju za uspech.
Ja mám všetko valníky a robím 30-50t ročne tak som zvedavý.Renault som zobral prvý krát. Škoda že už nerobia Ducata s 3L d, ten motor má silu aj na ťahanie.
Uživil by som aj nejaké EV ale ponuka nulová a keď sa niečo objavý tak cena nezmysel.
Sdílíme parkoviště s firmou co má přes 20 Masterů ve stáří 0 - 6 let a údajně na ně přešli kvůli spolehlivosti. Co mi ale připomíná to co píšeš.. Master žere hodně olej, nám něco přes litr na 10 000 km. A z té firmy nám říkali, že i přes digitální ukazatel je potřeba to hlídat a hlavně dolévat originál. Kdo jezdí až podle předepsaných intervalů 40 000 km (nebo po delší době) a dolévá jen podle viskozity na benzínce, tak právě říkali že má problém s DPF. Dalo by se až říct, že se olej v tom intervalu takřka vyměním tím doléváním :-O My měníme po 20 tisících a máme nakoupené originály na dolévání. A teda taky jezdíme právě minimálně 2x týdně 100+ km po dálnici, takže na DPF asi v pohodě.
Super. I takové LOKÁLNĚ bezemisni dodávky mají smysl. Sice moc velkou užitnou hmotnost nebude mít. Dojezd bude tragický, ale na pár km kolem skladu do bude super.
Otázka jestli cena bude příznivá.