Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová elektrická dodávka Iveco se blíží. S vývojem pomáhá Hyundai

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Výrobce užitkových vozidel Iveco oznamuje novou spolupráci s automobilkou Hyundai. Společně připravují novou elektrickou dodávku na platformě s celkovou hmotností 2,5 až 3,5 tuny.

Kooperace velkých automobilek při vývoji nových užitkových modelů jsou v Evropě denní rutinou. Už brzy do segmentu zacíleného na podnikatele, malé dodavatele i korporátní společnosti vstoupí nový hráč. Jeden z výrobců nejrozšířenějších nákladních dodávek u nás se spojuje se značkou prodávající osobní vozy soukromým zákazníkům. Už brzy se v Evropě představí nová dodávka s moderní technikou.

Iveco a Hyundai oficiálně odhalují novou spolupráci, která má vyvrcholit slavnostním debutem nového užitkového modelu na německém veletrhu autobusů, dodávek, nákladních vozidel a přívěsů IAA Transportation 2024 v Hannoveru. Do Evropy tak letos v září přijede nová elektrická užitková dodávka.

Novinka se známou značkou Iveco má být prvním exportním modelem na nové elektrické platformě Hyundai eLCV, kterou automobilka vyvinula pro dodávky s celkovou hmotností 2,5 až 3,5 tuny. Nová spolupráce zakládá na dodávkách pojízdných podvozků z výrobních linek Hyundai do dílen Iveco, kde jej výrobce užitkových a nákladních vozidel dokončí do finální fáze a následně bude distribuovat koncovým zákazníkům.

Video se připravuje ...

Obě automobilky k budoucímu modelu zatím nezveřejňují podrobnější informace, ale můžeme očekávat, že díky elektrickému pohonu bude nová dodávka disponovat nízkou podlahou pro jednodušší manipulaci s nákladem. Na bližší detaily si tak musíme ještě počkat a nepochybně se jich dočkáme v následujících měsících.

Nový společný vývoj značek Hyundai a Iveco není první kooperací těchto značek. Už v minulosti spolupracovaly na užitkových vozidlech s vodíkovým pohonem, jako jsou eDaily FCEV a E-Way FCEV. Obě společnosti chtějí pokračovat ve vývoji ekologických modelů a urychlit přechod k uhlíkově neutrální dopravě.

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 2. 2024 14:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Vývoj jde neskutečn+ rychle do zádele leda tak.
Na cokoliv mimo městké rozvážky je Ev nákladák i dodávka i pickup naprosto nepoužitelná věc, proto soudruzi chtějí narvat biliony do vodíku
4. 2. 2024 14:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Sdílíme parkoviště s firmou co má přes 20 Masterů ve stáří 0 - 6 let a údajně na ně přešli kvůli spolehlivosti. Co mi ale připomíná to co píšeš.. Master žere hodně olej, nám něco přes litr na 10 000 km. A z té firmy nám říkali, že i přes digitální ukazatel je potřeba to hlídat a hlavně dolévat originál. Kdo jezdí až podle předepsaných intervalů 40 000 km (nebo po delší době) a dolévá jen podle viskozity na benzínce, tak právě říkali že má problém s DPF. Dalo by se až říct, že se olej v tom intervalu takřka vyměním tím doléváním :-O My měníme po 20 tisících a máme nakoupené originály na dolévání. A teda taky jezdíme právě minimálně 2x týdně 100+ km po dálnici, takže na DPF asi v pohodě.
4. 2. 2024 12:43
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Valnik jsem zvazoval, chtel jsem nechat postavit 4x4, nakonec vyhral Hilux a obcas sklopnej vlek..
Avatar - speedfred
4. 2. 2024 10:17
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
Ja mám všetko valníky a robím 30-50t ročne tak som zvedavý.Renault som zobral prvý krát. Škoda že už nerobia Ducata s 3L d, ten motor má silu aj na ťahanie.
Uživil by som aj nejaké EV ale ponuka nulová a keď sa niečo objavý tak cena nezmysel.
4. 2. 2024 09:44
Re: Celková hmotnost 2,5 - 3,5 t
"Existuje spousta moznosti jak vylepsit dojezd i rychlost nabijeni."

Tak to si rád přečtu a konkrétně, žádné obecné brepty. Vývoj se ubral přesně opačným směrem.