Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
73Borovec
Od prosince roku 23 jsme uživatelé nové Scaly. Neustále řešíme chyby v infotainmentu v podobě přihlašování telefonů. Přihlášený máme pouze dva a dost často se nedokáží přihlásit. Celý systém se tváří, jako že zamrzne.
Další dotaz, jestli je dobrý nápat ovládání většiny funkcí klimatizace a výhřevu čelního okna pouze přes tablet? Odvrací to zásadně řidičovu pozornost od jízdy a reakce kontaktu s displejem je také opožděná.
Někde jsem četl, že se jedná o pokračovatele Rapidu. Prostornost toho vozu tomu ale neodpovídá!
Další dotaz, jestli je dobrý nápat ovládání většiny funkcí klimatizace a výhřevu čelního okna pouze přes tablet? Odvrací to zásadně řidičovu pozornost od jízdy a reakce kontaktu s displejem je také opožděná.
Někde jsem četl, že se jedná o pokračovatele Rapidu. Prostornost toho vozu tomu ale neodpovídá!
Milan Masák
Dobrý den,
jaké máte dojmy ze změny motoru respektive přechodu z evo na evo2, kdy se podařilo zvýšit výkon u silnější varianty z 81 kw na 85 kw? Podařilo se zejména odstranit lenivý nástup výkonu ve spodních otáčkách, který je překlenut až nástupem turba po cca 2100 otáček? Dále by mě zajímalo jestli nastali nějaké změny co se týče naladění podvozku? Děkuji
jaké máte dojmy ze změny motoru respektive přechodu z evo na evo2, kdy se podařilo zvýšit výkon u silnější varianty z 81 kw na 85 kw? Podařilo se zejména odstranit lenivý nástup výkonu ve spodních otáčkách, který je překlenut až nástupem turba po cca 2100 otáček? Dále by mě zajímalo jestli nastali nějaké změny co se týče naladění podvozku? Děkuji
3_diamanty
k nejakym hardwarovym zmenam? Povedzme na podvozku alebo na materialoch v kabine? Predpokladam ze motoricky sa nadalej nic nemeni. Akurat uz zrejme uplne skoncil klasicky budikovsky kokpit a mame uz len ciste virtualny. Scala je za mna vyborna volba za dane peniaze a tento decentny facelift sa mi pozdava... a co jazdne vlastnosti... tiez vsetko po starom? Ja len dufam ze faceliftom moc nepodrazi ale na druhej strane skoda ma scaly skladovky vzdy po ruke a defakto su este v tomto dostupnejsie aj ako fabie... uz len si nejaku vybrat... scala :yes:
:yes:
No vazne... viac skladoviek scaly maju u nas predajcovia ako mensej fabie ... a mozno skladove predfaceliftovane kusky este klesnu na cene ked uz dostanu predajcovia tie nove po facelifte... ja nemam problem ani s verziou pred faceliftom nakolko motoricky aj konstrukcne je to stale to iste auto a aj dizajn sa mi paci ... hoc ano... faceliftom scala este viac opeknela... a nakoniec este aj klasicke budiky u predfaceliftovanej scaly beriem ako plus... cize som zvedavy ako sa pohnu ceny doterajsich skladoviek s prichodom "novej" scaly ... a aj ake budu ceny uz "novej" scaly... ktora fakt vyzera paradne
https😐/qalt.sk/…mb-ts-8110-m6f-1
celkom pekny kusok... vedel by som si vybrat aj hned
https😐/qalt.sk/…mb-ts-8110-m6f-1
celkom pekny kusok... vedel by som si vybrat aj hned
traveldrive
...ale nejako ma nič na týchto autách nezaujíma. Raz som Škodu vlastnil a niekoľkými služobne jazdil a príležitostne jazdím aj teraz. Nie je o čo stáť. Možno Superb, ten som ešte nevyskúšal. Ale tieto plechovice proste nie.
A co teda koupit?
V případě Scaly jsou po nepochopitelném konci Tipa v EU cenově a motorově srovnatelnou alternativou vlastně jen Korejci: KIA Ceed a Hyundai i30... 😒
Asi áno.
Úžitkové vlastnosti a technická vyspelosť bude lepšia na strane Scaly.
Ceed je zase vnímaný ako trochu vyššie postavený, hoci technicky nie je vyspelejší.
Úžitkové vlastnosti a technická vyspelosť bude lepšia na strane Scaly.
Ceed je zase vnímaný ako trochu vyššie postavený, hoci technicky nie je vyspelejší.
Co to třepeš za nesmysly?
Ceed/i30 je klasická nižší střední jak má být. Scala je jen zvětšené malé auto. Technicky je i30/Ceed rozhodně lepší základ.
Ceed/i30 je klasická nižší střední jak má být. Scala je jen zvětšené malé auto. Technicky je i30/Ceed rozhodně lepší základ.
Ona má Scala vzadu multi-link? Toľko k technickej vyspelosti 😊
Jako víš co... v mezičase má minimálně v některých verzích torzku Focus, Mazda 3, Golf, i30, Ceed, Mercedes A... vlastně skoro všichni.
O to ale přece až tak nejde.
Jde o ten blábol, že Scala je technicky vyspělejší než i30/Ceed. Nejen že na Scale není zhola nic vyspělejší, ale navíc je postavená na platformě malých aut na rozdíl od i30/Ceed.
Jde o ten blábol, že Scala je technicky vyspělejší než i30/Ceed. Nejen že na Scale není zhola nic vyspělejší, ale navíc je postavená na platformě malých aut na rozdíl od i30/Ceed.
Už má i30/Ceed vyhřívané čelní sklo a matrixy?
Co konkrétně je technicky vyspělejší na i30/Ceed?
Nejsem zájemce o Scalu, jen by mě to zajímalo...
Co konkrétně je technicky vyspělejší na i30/Ceed?
Nejsem zájemce o Scalu, jen by mě to zajímalo...
Má Scala 48V MHEV?
Má Scala ventilovaná sedadla?
Má Scala 280k strop?
Má Scala multilink?
...
Má Scala ventilovaná sedadla?
Má Scala 280k strop?
Má Scala multilink?
...
Zaplať pánbůh nemá MHEV.
Ventilovaný sedačky nemá, ale kdo je v této kategorii potřebuje?
Já si i v kategorii 1,5M vybírám mikrovlákno a ne děravou kůži.
Jaký strop 280k? Myslíš výkon?
Ale to přece nemá nic s vyspělostí. Prostě vezmeš koncernovej motor a buď ho do auta dáš a nebo ne. VW takový motor má taky, ale dává ho jinam. A taky to je za jiný peníze, že?
Teď jsem si dal i30 hatch do konfigurátoru a s 1.5 ve vyšší výbavě stojí 722 tisíc po slevách. Takže reálné ceny budou dost podobné.
Multilink OK. Jízdně může být lepší, ale nemusí. Nákladově to je ale na servis citelně horší a majitel musí zvážit, zda chce řezat rozbité zatáčky a nebo mít dlouho klid. Často je vlečka naladěná tak, že to běžný řidič vůbec nepozná.
V něčem je i30 asi lepší, ale třeba takový audio systémy, na to totálně kašlou už roky.
Není to moje kategorie, takže se v detailech extra nešťourám.
Musel bych tomu dát víc času, abych si byl jistej co vybrat.
Ventilovaný sedačky nemá, ale kdo je v této kategorii potřebuje?
Já si i v kategorii 1,5M vybírám mikrovlákno a ne děravou kůži.
Jaký strop 280k? Myslíš výkon?
Ale to přece nemá nic s vyspělostí. Prostě vezmeš koncernovej motor a buď ho do auta dáš a nebo ne. VW takový motor má taky, ale dává ho jinam. A taky to je za jiný peníze, že?
Teď jsem si dal i30 hatch do konfigurátoru a s 1.5 ve vyšší výbavě stojí 722 tisíc po slevách. Takže reálné ceny budou dost podobné.
Multilink OK. Jízdně může být lepší, ale nemusí. Nákladově to je ale na servis citelně horší a majitel musí zvážit, zda chce řezat rozbité zatáčky a nebo mít dlouho klid. Často je vlečka naladěná tak, že to běžný řidič vůbec nepozná.
V něčem je i30 asi lepší, ale třeba takový audio systémy, na to totálně kašlou už roky.
Není to moje kategorie, takže se v detailech extra nešťourám.
Musel bych tomu dát víc času, abych si byl jistej co vybrat.
Na audio u Hyundaie kašlou???
No tak si běž poslechnout základ ve Škodě!!! By fakt člověk brečel... Zlatí Korejci.
No tak si běž poslechnout základ ve Škodě!!! By fakt člověk brečel... Zlatí Korejci.
Double, zase se sere systém webu...
Ostatní tvé reakce jsou dost mimo. Úplně stejně se můžeš ptát - a kdo v téhle třídě potřebuje matrixy... Ad víceprvek - samozřejmě že pokročilejší řešení asi bude náročnější na údržbu. Úplně mimo vnášet do této debaty zde.
Ad 280k ano výkon. Ano, ono to vždycky je o tom jestli ten motor tam někdo dá nebo nedá.
Ad 280k ano výkon. Ano, ono to vždycky je o tom jestli ten motor tam někdo dá nebo nedá.
Taky je potřeba si uvědomit, že i30/Ceed je konec nabídky nízkých aut u H/K. Kdežto Scala je v podstatě začátek. Proto se taky H/K snaží do í30 narvat co umí, kdežto koncern má čas a lepší věci cpe do Octavie/Golfu a pak Superbu a Passatu.
Kdo chce menší a dostupnější Škodu, tak si koupí Scalu.
Kdo bude chtít silnej dvoulitr, tak půjde pro Golf GTI, nebo OIV RS.
Kdo chce menší a dostupnější Škodu, tak si koupí Scalu.
Kdo bude chtít silnej dvoulitr, tak půjde pro Golf GTI, nebo OIV RS.
No tak audio je přesně ta důležitá a vyspělá věc, která mě na autě zajímá. 😁 Scala je prostě hnůj. Zadní torzka na příčných nerovnostech mlátí, že by jednomu vyskočila plotýnka, aerodynamický hluk v zadní části je nesnesitelný. Motor 1.0 tsi má šílenou kulturu chodu. A v neposlední řadě, Scala je jen přifouklá Fabie, rozhodně to není třída např. i30, v této třídě je Škoda Octavia. Když na mě v práci vyjde Scala, tak si rvu vlasy. Nedělejte z ní Boha a necpěte ji do třídy, kam nepatří.
i30 taky sdili platformu s i20.
Můžeš uvést zdroj této informace?
https😐/en.wikipedia.org/…oup_MQB_platform
A také je uvedeno, že platforma MQB A0 je určena pro segment B ,
kdežto platforma K2 pro segment B a C, podporuje i tři řady sedadel, takže je konstruována na větší auta.
A také je uvedeno, že platforma MQB A0 je určena pro segment B ,
kdežto platforma K2 pro segment B a C, podporuje i tři řady sedadel, takže je konstruována na větší auta.
Tipo u nas uz od zaciatku bohuzial nemalo nejake velke predaje a tak jeho koniec trapi asi fakt len fandov fiatu ako znacky ... aj to faceliftovane tipo u nas uz uplne zabili motorizaciami a cenou... absolutne neviditelne auto po facelifte a.... a naopak scala s prichodom novej fabie akoby ozila... zrazu ju vidim snad este castejsie ako novu fabiu ... ale ani sa nedivim... za cenu len o chlp vyssiu ako nova fabia je scala predsa len o polcislo stale vacsim a aj priestrannejsim autom ...
Ty budeš nejaký mimozemšťan... Octavia, Scala, Fabia, Kamiq a ešte neviem aký q, všetko to splýva. Líšia sa len veľkosťou. Koľkokrát na ceste na prvý pohľad nerozoznáš od sebe ani rozdielne generácie, až na druhý a laici vôbec nie. Tá nuda a šeď ožila maximálne do iného odtieňu šedej.
Popravde niet veľmi z čoho vyberať, ale pokiaľ by bolo zadaním menšie auto do mesta a pre bežné denné použitie, asi by som mal v hľadáčiku autá typu Captur, Crossland, Vitara, S-Cross, P2008...
Hm, a mně se zase ve Škodách jezdí dobře. Možná tím ale nemusíme plevelit diskusi.
Superb je vic marny než jsem čekal tedy, alespoň předFL. Vyměkly takže jak na houpačce při bržděni se to nořilo a kultivovanosti jsou na tom i některe auta nižši středni lepe. No a interierově taky bida po přesednuti z nižši středni, ale byl to druhy nejnižši vybavovy stupeň. Spiš, ale šlo o negativni pocit z toho, že sedim jak v autě o 2 kategorie niž tim jak ma Superb prostor natlačen do motoroveho prostoru a palubka je velmi tenka takže hlava kousek od horni hrany čelniho skla...divny, negativni pocit. Ale jo vzadu jsem měl před koleny snad pul metru.
Co jde superbu dobre je filtrovani dlazebnich kostek. Je to asi jedina skodovka, ktera zvlada jizdu po tomhle povrchu dustojne.
_hemic_
Příspěvek podléhá schvalování.
rohYpnol
Kde se šetřilo a co zase na výrobě při FL odrbali?? Je stejný antikoroz a ošetření spodní části vozu?
Luděk Antoš
Zajímalo by mne, zda mají nová základní přední full LED světla (výbavy Selection / Top selection) možnost nastavení automatického přepínání dálkových / potkávacích světel ?
Nebo zda je tato možnost jen v příplatkových matrix světlometech?
Nebo zda je tato možnost jen v příplatkových matrix světlometech?
Luděk Antoš
Zajímalo by mne, zda do faceliftované verze Scaly jsou montovány nové verze motorů TSI 1.5 110 kw verze EVO2, tak jak to bylo prezentováno v úvodních informacích?
Rworks
Tady je krásně vidět, jak tyhle plecháče (hlavně Scala) už nikoho z privátních zákazníků moc nezajímají. Sekce na skodahome je kromě tématu problémů takřka bez aktivity a ani zde se to zájmem nehýří. Takže pár Scal se udá státu, pár Kamiqů důchodcům a zbytek se za půl darma s giga slevou zfleetuje a zoperákuje, aby se to pak horko těžko otočilo ohuntované na sekundárním trhu jako "skodaplus-jako nové" nebo vyvezlo ven, kde si to koupí chudí němci/francouzi jako třetí auto do rodiny. Na druhou stranu jsem rád, že češi již prozřeli a nekoupí jen tak něco co Škodovka vydáví a dají šanci jiným značkám.
Rox
Má aktivní klapky před chladičem? Je nějaká změna v projevu nového litru 85Kw. Nastavitelná výškově opěrka asi stále není? Jak kvalitní jsou matrix světla. Je změna v infotainmentu? Co nový základní palubní kokpit. Stále ostřikovače čůrají i přes lišty na boční okénko? Vyhřívané čelní okno stále drátky?
Jak běžný řidič vnímá aktivní klapky před chladičem?
O jaké opěrce je řeč? O hlavové? Ta snad nastavit jde, jako každá jiná, nebo ve Scale ne?
Ty drátky to je pro někoho nic moc řešení. Já jedině fólii, tu mám rád.
Ale špína z okna v dešti a při větším ostřiku mi teče na boční okno i v novém Passatu. To je taky fail. Kvůli setinkám na cx se kašle na uživatele...
O jaké opěrce je řeč? O hlavové? Ta snad nastavit jde, jako každá jiná, nebo ve Scale ne?
Ty drátky to je pro někoho nic moc řešení. Já jedině fólii, tu mám rád.
Ale špína z okna v dešti a při větším ostřiku mi teče na boční okno i v novém Passatu. To je taky fail. Kvůli setinkám na cx se kašle na uživatele...
Ty aktivni klapky daval Ford, už v předchozich generacich Fiesta/Focus tedy cca od r2010. Ja třeba nevim co bych k nim napsal. Ale na ford klubu se řešily a to proto, že některym se časem častečně vylamaly některe lamely zřejmě nějaky větši šutřik vletl do masky. No a tak nějak se shodli, že zřejmě byly k ničemu a bez nich nepozorovali žadnou změnu a to ani ve spotřebě i ti co ji dosti detailně řešili. Vlastně někteři doporučovali lamely po znefunkčněni či poškozeni demontovat a neřešit.
Že by se ten motor mohl rychleji zahřát. Ale to je jen má domněnka.
Loketní opěrka, ta je jen podélně nastavitelná. A zrovna pro mě nízko.
Ty drátky by ani nevadily. Ale nechávají dost velké nepokryté kraje skla. A pak přes to jezdí i kousek stěrače.
Loketní opěrka, ta je jen podélně nastavitelná. A zrovna pro mě nízko.
Ty drátky by ani nevadily. Ale nechávají dost velké nepokryté kraje skla. A pak přes to jezdí i kousek stěrače.
Jozinwk
....prečo je ŠKODOVKA drahá 🤔 ?!?
Zrovna scala je este asi posledna skoda za fakt ferovu cenu... ved mensia fabia s rovnakou motorizaciou stoji defakto podobne a ani lepsie a modernejsie od scaly nevyzera ... skor naopak... kym predosla fabia aj cenou mala este svoj priestor a zmysel tak s prichodom novej a zase drahsej fabie uz je razom scala jasna volba... a takpovediac ta najvyhodnejsia skoda v sucasnosti ... navyse fabia uz nema ani kombik s tak voci scale uz nema ziadne eso v rukave ... cena scaly je teda stale ok... dat 18 tisic eur za silnejsiu verziu 1,0tsi s 6M na 16tkach mi vobec dnes nepride prehnane... ale ak chces mam pre teba tip... 3,8m dlhy spacestar 1,2 atmo 52kw s 5M za 14 tisic eur... no vidis... a razom je scala este aj lacna ... staci sa len pozriet na ceny inych "lacnych" aut a razom to nie je take hrozne ze ...
Jozinwk
TOYOTA YARIS - Dymamic Foce 1,5 bemzín 125 k.....cena 15990€ ......omnoho kvalitnejšia 👍
...a o třídu menší a škaredá jak noc. 😄
Ale zas o triedu lepšia. 😉 A tej krásy ani malé škodovky veľa nepobrali, skoro žiadnu.Akurát voči Yarisu vyzerajú ako o dve generácie staršie autá.
3_diamanty
Aj scala aj ceed/i30 su si vzajomne velmi podobne jak priestorom tak cenou aj motorizaciami ... riesit uz prkotiny kto co ma a nema a kto ho ma vacsieho je v tychto vodach fakt nezmysel ... ani kupou ceedu ani kupou scaly v tychto velkostnych a cenovych vodach clovek chybu nespravi ... a kazdy si moze svoj ceed ci scalu prisposobit vybavou beznym potrebam kde verim nikomu nic podstatne chybat nebude... ja to poviem otvorene... tak super skodu v pomere za to co ponuka a za tak este ferovu cenu ako je scala uz v zivote nekupime... pretoze aj nova mensia fabia je uz voci nej predrazena ... takze ja by som tu uprednostnil scalu pred ceedom ... kym este scala bude v predaji tak to vidim prave skor na nu ako na ceed/i30 ... ale ako vravim... nejde tu spravit chybu... ci uz scala slebo ceed oba kusky su na tom velmi podobne aj vybavou aj priestorom ci motoricky... rozhodnu sympatie a osobne preferencie ... nikto z nich tu nie je vyslovene horsi ani lepsi... samozrejme par prkotin ma jeden navyse... par prkotin ma druhy navyse... ale suma sumarum su si tieto kusky navzajom tak blizke az je to desive...
Lupin Remus
Tak par praktickych otazek ze zivota me napada😒br />
Asistenti a jejich chovani - zhodnoceni adaptivniho tempomatu - jak se chova, nakolik snima “do boku”
Hlidani mrtveho uhlu - zase jak se chova, sviti to na posledni chvili a nebo s predstihem kdyz nekdo jedel 180+ v levym pruhu?
Udrzeni se v jizdnim pruhu bez zasahu ridice (=jedu na dalnici a chci se napit/najist) - zvladne to projet zatackou kdyz na 30 sekund pustim ruce z volantu a bude se sporadane drzet uprostred pruhu? Je to pouzitelny i mimo dalnici/ve meste?.
Ma to kapacitni volant nebo zase setrili jako u fl trojkovyho superbu?
Lze odemykat/zamykat z telefonu? Nebo porad musim tahat klic u sebe? Posle to notifikaci do telefonu/na hodinky kdyz se auto nezamkne (viz popularni ruseni frekvenci na parkovistich u obchodaku.
Odhlucneni - setrili na tom extremne a nebo jenom trochu?
Hlidani mrtveho uhlu - zase jak se chova, sviti to na posledni chvili a nebo s predstihem kdyz nekdo jedel 180+ v levym pruhu?
Udrzeni se v jizdnim pruhu bez zasahu ridice (=jedu na dalnici a chci se napit/najist) - zvladne to projet zatackou kdyz na 30 sekund pustim ruce z volantu a bude se sporadane drzet uprostred pruhu? Je to pouzitelny i mimo dalnici/ve meste?.
Ma to kapacitni volant nebo zase setrili jako u fl trojkovyho superbu?
Lze odemykat/zamykat z telefonu? Nebo porad musim tahat klic u sebe? Posle to notifikaci do telefonu/na hodinky kdyz se auto nezamkne (viz popularni ruseni frekvenci na parkovistich u obchodaku.
Odhlucneni - setrili na tom extremne a nebo jenom trochu?
culek
Na původním motoru 1,5 TSI a Evo1 byl celoplošný kryt a od verze Evo 2 není. Z jakého důvodu a bude možné jej event. dokoupit a namontovat ?
Jak je označen typ motoru 1,5 TSI Evo 2 - D😁B ? Kdy bude Evo 2 montován na faceliftové vozy Scala/Kamig ? Díky.
Jak je označen typ motoru 1,5 TSI Evo 2 - D😁B ? Kdy bude Evo 2 montován na faceliftové vozy Scala/Kamig ? Díky.
Pavol Gal
Dobrý deň, mám Kamiq 1,5 TSI r.v.2022 a pri prepnutí na 2-valcový režim cítim vibrácie, nič strašné ale je to cítiť. Chová sa takto aj nový Kamiq s motorom EVO2 ? Ďakujem.
stále je ještě nutné pro nastavení otáček ventilátoru (stupeň otáček) vstupovat do menu infotainmentu a nebo Škodovka přidala 2 mechanická tlačítka (případně jeden otočný prvek) na panel klimatizace?
Automatická klima je automatická preto, aby si nastavovala intenzitu fúkanie automaticky.
Ergo, nepotrebuješ gombík na intenzitu.
Ak chceš mechanickú klímu, tak si neprikladajú za automatickú.
Napr staré vw mali mechanicky ovládač klimatizácie ale klima bola automatická.
Naopak súčasne čínske vehikle mávajú digi ovládanie ale klima je mechanická. Aj napr základne pezoty to mávali takto.
Automatická klima reguluje otáčky ventilátora aj na základe teploty motora a vzduchu.
Teda, ak je vonku -10 tak nepustí ventilátor naplno do tvare ale na nižšiu rýchlosť a smerom na okno.
Jedine ak je vlhko a zima použijem na chvíľu tlačidlo priameho ofuku čelného skla. Všetky auta, ktoré jazdím toto tlačidlo majú samostatne. Vtedy sa ofuk pustí len na čelne sklo naplno.
Ale zasahovať do nastavenia ventilátora netreba.
A Kamiq/scala to takto mali a nezaregistroval som s používaním nikdy žiaden problém.
Podľa mňa je to umelo vyvolaná aféra.
Niečo ako Tesla a smerovky na volante.
A je fakt, že řada uživatelu o tom dlouho nevi/nevěděla s uživanim a někteři troufnu si tvrdit ani stale nevědi, že je tato možnost vubec v nabidce.
Je fakt, že já jsem zvyklej na přídavné topné těleso ve ventilaci a nižší otáčky automatiky, takže nic z toho neznám. Ale je fakt, že to těleso se dává k dieselům.
Po studeným startu v zimě by to mělo foukat max. na čelní a boční okna, ale ne na posádku.
Teprve až se to krapet ohřeje, mělo by to postupně jít do kabiny.
U těch dieselů je to takovej paradox, no. Motor je studenej, ale v kabině je hned teplo.
Docela by mě zajímalo, jak topí takovej Superb/Passat 2.0 TSI a jestli má přídavný těleso, nebo nemá. Myslím, ale že ho nemá. Pokud to ale umí začít pomalu topit do cca 3 minut, tak by to nevadilo.
Mám automatickou 2zón na klimy jsem háklivý. Moje funguje velmi dobře a rozhodně je to klima, která je z těch co mi nevadí. Koneckonců ani nejde vypnout...
Přesto si intenzitu ventilátoru upravím. Právě často když nasednu do horkého auta atp. Je to úplně přirozený požadavek.
U všech mých koncernů vždy šlo zapnout/vypnout A/C a samozřejmě i celý systém ventilace.
A jak pomůžeš v horku automatické klimě, když zvýšíš otáčky a tím systém láduješ větším množstvím horkého vzduchu?
Zrychlit vychlazení můžeš jen otevřením oken na pár sekund a následně zapnout na pár minut vnitřní cirkulaci.
Jak pomůžeš v horku když zvýšíš... Ano, právě je vidět že ti to vůbec nedošlo. Naopak pomůžu tak že snížím, aby na mě neletěl hned studený vzduch. Samozřejmě že nechám chvíli otevřené dveře nebo stáhnu okna aby vyfoukl horký vzduch.
A jak na tebe v horku může letět hned studený vzduch, když to nějakou dobu trvá, než ho systém ochladí. Z rozpálených výdechů fakt studený vzduch nejde hned.
Já tohle teda nějak extra řešit nemusím. Mě klima dělá co má. A mám ji nastavenou tak, aby mne neobtěžovala. Rozhodně mě nikdy neohrožovala teplotou. Jedině jsem měl někdy potřebu ubrat v počátečních okamžicích kvůli zvýšenému hluku ve velkých vedrech. A když to už musí být, tak to zvládne i ta Scala, ne?
Já si kupuju auta, co mi vyhovují, tak se tím nemusím trápit.
Větši či patrne rozdily jsem spiš pozoroval v samotnem vykonu ventilace a hlavně v distribuci vzduchu.
Studený vzduch je schopna vygenerovat klima fakt celkem rychle, nevím na co bych měl čekat.
Nastavit klimu obecně ideálně fakt nejde, protože záleží na nespočet faktorů. A mnohem z nich ta klima fakt nemůže vědět. Třeba jestli pojedu 5 nebo 500 km, jestli na sobě mám bundu atd.