Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSvětla pro nejdražší škodovky vznikají i čtyři roky. Nahlédněte do zákulisí vývoje
34 komentářů
JirkaVejrazka
Nebo tim byla myslena informace, ze predni svetla maji standardizovane moduly a zadni ne?
Podle titulku jsem cekal treba navstevu vyvojoveho centra, nejakou informaci o tom, co vse je potreba vyvinout a otestovat a jak ty testy probihaji, ... ale nic.
Podle titulku jsem cekal treba navstevu vyvojoveho centra, nejakou informaci o tom, co vse je potreba vyvinout a otestovat a jak ty testy probihaji, ... ale nic.
Anonym
narvětě si ta světla do zádele, oslnuje to protijedoucí vozidla a to fakt brutálním způsobem, prakticky vůbec není vidět kam člověk jede.
Každého Lojzu s LED světly nutné těžce protroubit
Každého Lojzu s LED světly nutné těžce protroubit
Hele to čoveče nějak nepozoruju. Sám mám teda spokojeně na autě xenony, ale proti LED nic nemám a počítám s tím, že moje nové auto už tyhle nový světla taky bude mít.
Mam bohužel opačné zkušenosti, za Prahou kde jsou mezi vesnicemi silnice kolem neosvětlených polí tragédie...kor když prší nebo je mlha
za prahou jazdi chudoba s halogenmi a lacnymi starymi svetlami, tie oslnuju. Lepsie auta s modernymi svetlami su v pohode.
ne tohle sou právě všechno nová auta s továrními LED, stará auta neoslnují
No, je to zajímavý, ale mě oslňují častokrát víc majitelé starých neservisovaných pleček a ti, co neumí přepínat světla. Nebo jedou s plným kufrem a potkávačky mají naštelovaný nahoru. Atd.
Takže občas mi dají dálková, protože nepřepnou a nebo jim jedna lampa svítí nahoru a druhá za roh a tak to taky dostaneš rovnou do ksichtu. Jinak ale moc neoslňují, protože mají výkon a barvu pionýrský baterky co svítí přes sklínku chcanek. A tím jak se ihned rozptýlí do všech stran, ztrácí extrémně výkon. Výsledek je ten, že nevidí nikdo nic a především jejich řidič nevidí nic.
Já když ve svým věku sednu někdy náhodou do auta s halogenkou, tak mám pocit, že jsem totálně slepej a víc jak 60 nepojedu. Až s Xenonama se to dalo a s pořádnejma LEDkama to to je ještě lepší. Ale je potřeba, aby fungovaly a i jejich majitelé se chovali správně.
A ano, musím se přiznat i mě to párkrát zahaprovalo a nepřeplo včas a musel jsem zasáhnout, páč na mě třeba blikalo auto s bludičkama ve zlomu pod kopcem už 300-400 metrů daleko, že ho oslepuju. Moje senzory ty světlušky neregistrovalo a on moje dálkový už jo.
Takže občas mi dají dálková, protože nepřepnou a nebo jim jedna lampa svítí nahoru a druhá za roh a tak to taky dostaneš rovnou do ksichtu. Jinak ale moc neoslňují, protože mají výkon a barvu pionýrský baterky co svítí přes sklínku chcanek. A tím jak se ihned rozptýlí do všech stran, ztrácí extrémně výkon. Výsledek je ten, že nevidí nikdo nic a především jejich řidič nevidí nic.
Já když ve svým věku sednu někdy náhodou do auta s halogenkou, tak mám pocit, že jsem totálně slepej a víc jak 60 nepojedu. Až s Xenonama se to dalo a s pořádnejma LEDkama to to je ještě lepší. Ale je potřeba, aby fungovaly a i jejich majitelé se chovali správně.
A ano, musím se přiznat i mě to párkrát zahaprovalo a nepřeplo včas a musel jsem zasáhnout, páč na mě třeba blikalo auto s bludičkama ve zlomu pod kopcem už 300-400 metrů daleko, že ho oslepuju. Moje senzory ty světlušky neregistrovalo a on moje dálkový už jo.
V tomhle souhlas. Nejčastěji po těch octavkach ( u passatu jak zmíněno níž) jsem si toho ještě nevšiml, jsou to staré halogeny které každé svítí různě nahoru nebo si to nesklopi.
Nejčastěji oslňují jsou staré halogeny, protoze jim svítí bůh ví jak nahoru a poté individua, která úmyslně pouští dálkové, protoze se na horizontu prostě chvíli oslnujeme všichni.
Za mne jako trochu "tahaj za oči", ale že by přímo oslňovaly to bych neřekl. Násobně víc mi vadí silná koncová světla. Když se za někým musíš vláčet dlouhé kilometry a koncovky smaží do očí...
Ale no tak! To se kvůli tobě mají přestat prodávat a kupovat auta? Když LED už mají skoro všechny?
Mně třeba Matrixy fungují až moc opatrně a neosvětlený kužel je tak široký, až jsem to zkoušel reklamovat. Rozhodně nikoho neoslňuju.
Mně třeba Matrixy fungují až moc opatrně a neosvětlený kužel je tak široký, až jsem to zkoušel reklamovat. Rozhodně nikoho neoslňuju.
jam2015
Je to tak. Je o tom článok na L Automobile Magazine.
Tuším sa normám venujú tri úrady a takto to končí :no:
Tuším sa normám venujú tri úrady a takto to končí :no:
jam2015
sú blinkre v spätných zrkadlách. Keď je slnečno - tak, ako keby neboli!!! :-(
Tak ale nikdy nejsou jen v zrcátkách... nebo jo?
Nahradili tie bocne male smerovky, tak mozno pri odbacani z pruhu do pruhu ked idete subezne to je problem, ze nevidis ako blika a zrazite sa pri odbacani do toho isteho pruhu.
no já mám v tomhle trochu problém v tom, že když jede auto v pruhu vedle mne, nebo i trochu prede mnou ve vedlejším pruhu, tak pokud dá směrovku ke mně, po většinou nemám šanci vidět, protože i zrcátko je níž než spodní hrana mého okna. A ten vedle pak často troubí, že ho nechci pustit.
Jo presne to mam na mysli, tu smerovku v zrkadle nevidis z tohto pohladu, nema tam svoju ucinnu zobrazovaciu plochu, ktora je "pozérsky" z predu.
Ony staci blinkry hodne blizko u LED svetel, u nekolika modelu aut mam problem poznat, ze blikaji v krizovatce, pokud nejsou idealni podminky. Proste je ta potkavaci svetla presviti.
J J
Este keby konstrukteri vyriesili vecne zahmlene LED svetla...postupom casu s bazenikom vody ;-\
Tak s tím jsem neměl problémy a to mám auta s LED od 2016. Většinou to bývá asi po lehkém tukanci, kdy to vypadá v pohodě, nikdo nic nemeni, ale už to netesni.
NIcméně si myslím že úplně volnou ruku u světel v autech by konstruktéři mít neměli, viz to zmíněné rozsvícení více částí vozu. Pak auto občas vypadá jak pouťový kolotoč případně signalizace funguje docela zoufale - třeba když se podíváme k sousedům z hjundaje na ty jejich blinkry dole v zadním nárazníku. :no: