Skoro 55 procent hlasujících Pařížanů souhlasí se zavedením výrazně vyšších poplatků za parkování pro řidiče sportovně-užitkových vozů (SUV) a silných aut s pohonem na všechna čtyři kola.
ve městě žere 5.5-6 l. A její emise třeba v porovnání s 20letou Oktávkou TDI (anebo jakýmkoliv jiným nafťákem) bez DPF filtru za studena jsou asi směšné. Nj. je potřeba najít nepřítele...
CO2 bude mít ta rachotina menší, NOx pak ten údajný SUV šperk se zázračně nízkou spotřebou ve městě zase vyšší. Pokud ale SUV se zázračně nízkou spotřebou ve městě potřebuje výpomoc plug-in hybridního elektrického ústrojí, pak bude dokonce i souhrnná produkce CO2 u něj vyšší, než u starého křápu, jehož jedinou baterií je 12V Akuma.
Hmmm, solidní blábol.
CO2 budou pochopitelně menší u té nejspíš hybridní RAVky, protože za a) bude ve městě žrát o dost méně, než dieselová oktávka a za b) CO2 z litru benzínu jsou nižší, než z litru nafty.
NOx bude mít násobně vyšší taky stará Oktávka a i ty nejnovější budou mít NOx krapet vyšší, než ten hybrid.
A o žádném Plug-inu řeč nebyla. Vsadím se, že jde o klasický hybrid od Toyoty.
A tyhle hybridy jsou prostě ve městech králové. Akorát na dálnici se nehodí.
A to prosím píšu jako majitel nového TDI s hmotností 1,7 tuny.
Som zvedavý, koľko smradu vypustí vylágrované 2-tonové SUV po 15-tich rokoch, ktoré jazdí po meste?! V Paríži už nič, zato u nás budú frčať cez AAÁčka!!!
1,6 tuny, respektive dvě tuny v případě elektromobilů
Typický článek kde se nedozvíme nic, ani jestli se jedná o pohotovostní, provozní, užitečnou nebo celkovou hmotnost. A nemá to ani nic společného s omezením pro SUV a silné 4x4 o kterém se píše v úvodu
Ovšem pokud to bude celková hmotnost, spadnou do ní asi úplně všechna auta.
Nicméně pařížany chápu. Mít ulice zarvané traktorama se senem a hnojem, to by mě taky nadzvedlo :-)
Ze 2,1 mil. obyvatel mohlo hlasovat 1,3 mil. Z 1,3 mil. však hlasovalo jen 78 000 lidí, z nich 42 510 pro zvýšení. To v Paříži stačí k tomu aby to "prošlo"? A od kdy platí, když tedy prošlo?
Proč je v nadpisu "SUV a silných aut s pohonem na všechna čtyři kola", když se zvýšení má týkat všech nepařížských aut nad 1,6 případně 2 tuny?
Když je uveden autor - zdroj textu ČTK, je povinnost redakce tuto zprávu uvádět i s těmito nejasnostmi?
Text je solidní polovičatý blábol, nicméně sdělení, že 3,2% obyvatel má mít sílu a právo rozhodovat o šikaně prakticky všech motoristů, kteří nejsou rezidenti, je strašidelné.
Takže až tam někdy budeš muset zajet, zaplatíš za 1 hodinu 18EUR a na naše 450,-Kč
Takže za 6 hodin by jsi měl zaplatit 108EUR, na naše 2.700,- Kč, ale článek říká, že máš platit za 6 hodin 225EUR, na naše cca 5.600,- Kč, což je víc než 2x tolik, než vychází násobením.
Jak to teda počítají článek neříká a nikdo teda nic neví.
Kdybys tam musel zůstat stát do druhého dne, tak dáš kolik? 22.500,- Kč za 1 posranej den?!?!?!? Vašich 900EUR. To ti přijde normální????
A kdybys musel stát na okraji Paříže pár dní, třeba 4, no tak dáš kolik 29.000,- Kč, nebo podle neznámého magického vzorce 59.000,- Kč, tedy cca 2.360,- EUR
Líbí se ti to jako nerezidentovi, který má prakticky znemožněno vjet do Paříže?
Hlasování se zúčastnilo asi 6 % ze skupiny oprávněných obyvatel Paříže. Z 1,3 miliónu to je 78.000 lidí. Zajímavé. Ostatní si nejsou jisti, zda mají hlasovat tak, že je jejich příbuzní mohou v Paříži navštívit jen za cenu ponechání auta někde na okraji metropole, či jen TGV. Bude ale lepší, když se každé takové rodinné setkání odehraje někde úplně jinde, třeba na půl cesty do- a z Paříže.... Ale problém má i druhou stranu: proč se vůbec nabízejí a kupují taková monstra, která převáží 1 až 2 osoby při vlastní hmotnosti přes 1,5 tuny? V případě EV dokonce přes 2,0 tuny? Copak právě to není naprosto nehodné Homo Sapiens Sapiens? Paní starostka by se měla se svou starostí o blaho Pařížanů obrátit hlavně na Evropskou komisi, která nejen umožňuje, ale přímo nutí automobilky do takových Homo Stupidus produktů.
nic jako SUV oficiálně neexistuje, jsou to osobní auta jako každá jiná. Rozměrově se od "běžných" aut skoro neliší. Akorát lidé jsou od přírody nastavení tak, že z rozměrů vnímají výšku více (třeba čtverec vnímá lidské oko jako "trochu obdélník"). Takže taková Tesla S s délkou přes pět metrů a šířkou bez pár cm dva metry je OK, ale běda SUV na stejném půdorysu, majitel takové krávy zaslouží největší opovržení (a určitě má malýho pindíka :D ). Z vlastní zkušenosti - někteří starší kolegové odmítali "takovou krávu" jako je RAV4 :D a teprve po ujištění, že je to autíčko menší než Octávka, vzali Toyotu na milost...
... Navíc ve městě se nijak neprojevuje největší nevýhoda SUV, tedy aerodynamika a naopak se tam hodí kvůli boji s obrubníky (které jsou často mimo jakékoliv normy). PS: Sám SUV nemám a ani neplánuju... (leda až na stará kolena)
aerodynamika na dalnici a okreskach, hmotnost na okreskach a ve meste
kadak s jen o malo vetsim pudorysem nez oktavka je o 2 metraky tezsi
to se ve meste projevi
čím těžší auto, tím je to pro výrobce výhodnější, protože je menší pokuta za překročení limitu CO2 (a od té doby jak známo vylévají v BMW prahy olovem :D:D ), je taky na hlavu postavená... :no::-)
Takže necelá 3% pro mají legitomizovat takovéto rozhodnutí?!?
A ještě se k tomu přidává mediální eurolež jak 55% takovéto řešení podporuje?!?
Jestliže menšina ovládá a rozhoduje za většinu, tak je to přesný důkaz eurofašistické diktatury! Západní "demokracie" bohužel nemají ten prožitek socialismu, aby pochopili co se u nich ve skutečnosti děje. Každopádně v čele tohoto závodu do pekla opět Francie, Německo, Anglie... Bravo, rozklad EU už začal.
a proto je potřeba zmobilizovat voliče se zdravým rozumem aby se u nastávajících voleb do EP alei i do krajů v letošním roce nedostávali tito ekofašisté a aktivisté.
Není jené cesty, než tyto hňupy odkázat do míst, kde slunce nesvítí celý den
Že není určeno kvórum je nesmysl, ale holt to tak mají. Druhou věcí je, že naprosto drtivá většina lidí nejde hlasovat o svém městě. To nevidí tu klasickou salámovku? Za chvíli dojde i na místní. Nebo s tím vlastně souhlasí a nechtěli se namáhat. Ale kdo chce kam...
Mě spíš fascinuje ta klasika v metropolích omezovat návštěvníky. Ale pak přijde víkend a všichni tihle vypadnou na hory, venkov, přehrady atp. a parkují kdekoliv to zrovna píchnou, ale tu analogii už nechápou.
Je potřeba jim osladit stejným medem.
Kdo je z Paříže a zaparkuje kdekoli mimo její hranice bude platit 20 EUR na hodinu a o víkendu 40, ať to má smysl.
Měli by se spojit starostové všech FR dědin a dát to dohromady jako závaznou vyhlášku.
Otazka je, jestli si tihle cykloz**di, zeleni a dalsi dobro*erove uvedomujou kam do povede. Ti co na to maji budou dal jezdit mohutnejma suv a stat ve svejch garazich jako se to deje v Rime, Luce a dalsich mestech. K tomu vznika generace lidi, kteri byty ve mestech pronajmou a odstehuji se nekam, kde je nekdo na zakladnim pravu (a to bez debat, bez aut by mesta nebyla) omezovat nikdo nebude. Klidne vezmou dite autem k doktorovi nebo na lyze. A jeste na to budou mit penize. A ve mestech zbudou lidi, co budou radi, ze zaplati najem, dva flatwhity za den, vecer veceri, peknej obidek a dvakrat trikrat za rok letecky na druhou stranu sveta. A takhle se rozkutali klidne dvojnasobek prumerny mzdy a na svoue bydleni se nikdy nezmuzou. A pak v duchodu se bude starat stat, coz je ostatne pojitko vsech tedlech skupin, levice, levice a levice
Re: 6x18=108×25=2700 - kde udělali soudruzi chybu ?
Kouzla.
Tady se nikdy nedozvíš nic. Co článek, to kýbl prázdného hnoje se spoustou chyb.
Tady se jen kliká na nadpisy a pak se vedou trolí bitvy v diskuzi a jednou za 3 dny se od cizího člověka dozvíš nějakou přínosnou informaci.
Takze pro tuhle debilitu (i kdyz otazkou je co se vlastne schvalovalo a co je jen klasicky sum na strane ceskych webu) hlasovalo 44k zelenych posahancu.
Z aut v garazi je to SUV v mem pripade to nejsetrnejsi z hlediska spotreby a emise CO2 ... idiocie
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 neobsahuje v definici karoserií SUV. To, co nazýváme SUV, spadá pod kategorii Kombi (kdysi Osobní kombi). Název SUV je pouze marketingové označení automobilek a jejich sdružení. Klidně můžou jako SUV označit třeba kabriolet nebo autobus. Je definována kategorie terénních aut, ale požadavky na tuto kategorii většina tzv. SUV nesplňuje.
Takže je otázkou, jakým způsobem chce pařížská komuna ... pardon, pařížská radnice ... jakým způsobem chce definovat SUV, aby jim mohla účtovat vyšší parkovné. To jsem se bohužel z žádného článku o zdražení parkování nedozvěděl. Bude to podle nějakých rozměrových kritérií? Bude se to prokazovat měřením, nebo doložením údajů z technického průkazu nebo z CoA? Nebo snad nebudou kritéria a o zařazení mezi SUV rozhodne obsluha parkoviště? Nebo to bude jen čistě podle hmotnosti, jak jsem někde zaslechl? To by pak do toho spadaly i třeba mikrobusy nebo některé elektromobily.
„A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom absurdný?“
"Soudruhu majore, to je třeba parkování SUV v Paříži"
Re: Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým SUV?
OK. Pokud tomu tak je (tzn. 1600 kg limit, pro elektromobily 2000 kg), tak nepřátelská budou i mnohá rodinná MPV, kombíky apod. Ale v tom případě tomu nemají říkat boj proti SUV.
Ono v praxi se stejně moc nezmění, když je výjimka pro obyvatele Paříže, pro řemeslníky, pro soukromá parkoviště apod. Tím větší nesmysl to celé je.
Re: Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým SUV?
Ten článek a nejspíš i předpis je totální slátanina.
Ale třeba to je už pomalý přechod na velbloudy. Stejně se za pár let už v Paříži budou všichni kluci jmenovat Ahmed. A parkování pro velbloudy bude grátis, takže volební hlasy jsou jisté.
auto s vyzranou rodinkou ma vetsi spotrebu, vypusti vic CO2 a ma vetsi oder pneumatik a brzd nez auto, kde jsou vsichni anorektici
to samozrejme plati i pro cestovani autobusem, vlakem a letadlem
specielni dan by meli platit pasazeri na lodi, protoze jejich vyssi hmotnost = vetsi ponor lodi a podle archimedova zakona vetsi vzedmuti hladiny a zaplaveni vetsiho uzemi
tuto dan pracovne nazyvam dani z nadmerneho ponoru
cilovym stavem je biometricky udaj o vaze, ktera bude zohlednovat cenu jizdenky, letenky a lodenky