Novinky
Horký Rom
17
Je zcela nepodstatné, kdo vyhrál, důležité je, že umíráček již zazvonil a za několik let, žádná automobilka nebude vyrábět automobily s spalovacími motory, až na par výjimek pro sběratele. A to je dobře :yes:
rohYpnol
12
Umíráček zvoní jen evropským automobilkám a Evropské unii.
WinDiesel
5
Za několik let už tě konečně zavřou do blázince ... 😒] 😒] 😒]
Horký Rom
5
Napiš si to do svého deníčku, pak si povíme, aresku: https😐/www.seznam.cz/…7748ab2d5f156fe2
apoho
4
A na tvůj Prius se zase vys.rali komisaři, ty příjice jedna :no:
Pepa__007
1
Nebude to tak Horký. 😉 👍🏻
Jaros 00071
2
:no: ekektrošrot nikdo nechce a prakticky se nekupuje.. 😄
Pokud ano, jak zástupce hlasoval?
Tím pádem není zastoupen názor vesničana s celá anketa dostává vážně trhliny co do relevance...
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Musím uznat, že skvělá volba.
Po příchodu nové generace E jsem byl poněkud zklamaný. Nepřišla mi vlastně v ničem citelně lepší jak minulá generace. Navíc však přidala novodobé nectnosti.
Jenže s postupem času jsem si uvědomil, že těch věcí čím novou generaci skazili není až tak moc, a naopak zůstalo téměř vše co bylo skvělé. A to je na dnešní dobu sakra úspěch.
A ve srovnání s novou generaci 5ky tohle vyniklo dvojnásob. U BMW to dopadlo dramaticky hůř, nová generace ztratila výrazně víc ze svých hodnot.
Nové Écko s dieselem považuji za absolutní TOP současné vyšší střední třídy. Vítězství si jednoduše zaslouží.
Po příchodu nové generace E jsem byl poněkud zklamaný. Nepřišla mi vlastně v ničem citelně lepší jak minulá generace. Navíc však přidala novodobé nectnosti.
Jenže s postupem času jsem si uvědomil, že těch věcí čím novou generaci skazili není až tak moc, a naopak zůstalo téměř vše co bylo skvělé. A to je na dnešní dobu sakra úspěch.
A ve srovnání s novou generaci 5ky tohle vyniklo dvojnásob. U BMW to dopadlo dramaticky hůř, nová generace ztratila výrazně víc ze svých hodnot.
Nové Écko s dieselem považuji za absolutní TOP současné vyšší střední třídy. Vítězství si jednoduše zaslouží.
Tu obsesi dieselem v dražších autech asi nikdy nepochopím. Čtyřválec z toho dělá Multikáru a s šestiválcem už je to tak drahé, že snad není nutné řešit cenu paliva... (ani to za kolik to následně prodám bazarovému kovbojovi) 😄
Éčko je auto primárně na dlouhé trasy, takže diesel je spíš o dojezdu a pohodlí v tom smyslu, že na 4000 km stačí tankovat 4x místo 5x u benzínu...
Éčko po právu vyhrálo, 5er je až moc futuristická a uživatelsky výrazně méně příjemná než předchozí generace...
Éčko po právu vyhrálo, 5er je až moc futuristická a uživatelsky výrazně méně příjemná než předchozí generace...
Tohle jsou imho falešné argumenty patologických kolenovrtů 😁 .
S tou 5er má pravdu. Pomineme-li design, vzala za své i ergonomie.
Jsem z menšiny, které se pětka docela líbí a i interiér je mi bližší než u Éčka, kde je imho strašně vidět snaha zalíbit se čínskému (ne)vkusu. Ale je fakt, že pětka dává smysl hlavně jako PHEV (šestiválec vepředu, baterie v podlaze), jako ICE nebo EV už jsou to kompromisy... V tomto je Mercedes přece jen nutno uznat asi lepší...
Mne se petka taky docela libi.
Elektricky top model z testu zde vypada vyborne.
https😐/www.auto.cz/…iznik-bez-vydrze?…
:yes: :yes:
Ale to asi neni konkurent ecka, ale EQE.
Elektricky top model z testu zde vypada vyborne.
https😐/www.auto.cz/…iznik-bez-vydrze?…
:yes: :yes:
Ale to asi neni konkurent ecka, ale EQE.
Není to pravda že u takto drahého auta neřešíš cenu paliva.
Naopak zde je obvykle předpoklad, že v autě asi natočíš hodně km. Takže jestli jezdíš s rozdílem třeba 2kč/km znamená nějakých třeba 150 tis. Kč rozdilu v nákladech za rok... Na PHM. Ano, u dieselu asi bude dražší servis. Z druhé strany diesel obvykle byl schopný najet víc km a vydržel víc.
Naopak zde je obvykle předpoklad, že v autě asi natočíš hodně km. Takže jestli jezdíš s rozdílem třeba 2kč/km znamená nějakých třeba 150 tis. Kč rozdilu v nákladech za rok... Na PHM. Ano, u dieselu asi bude dražší servis. Z druhé strany diesel obvykle byl schopný najet víc km a vydržel víc.
2 Kč / km znamená rozdíl asi 5-6l / 100 km. Ten rozdíl bude při srovnatelných motorizacích do 2 l, tj. do 0.7 Kč / km. Za naftu se připlácí + se leje adblue + dražší servis. U auta za 2M nula k nule. Já tuhle kategorii aut jezdím a neřeším to, protože ty rozdíly jsou malé. Samozřejmě kdyby to byl rozdíl 6 litrů na 100 tak to řeším a vadí mi to, ale tak to dávno není.
Nevím proč by to mělo být do 2 l. Klidně to bude nad dva litry. A pokud jezdíš do zahraničí, tak tam máš litr za pade...
Ok, 2 Kč jsem asi přehnal, realita bude třeba 1,30 až 1.50, ale v zásadě platí co jsem napsal. Se srovnatelným výkonem a motoruzací rozdíl 5 až 6 l v určitých režimech fakt není problém mít.
Ok, 2 Kč jsem asi přehnal, realita bude třeba 1,30 až 1.50, ale v zásadě platí co jsem napsal. Se srovnatelným výkonem a motoruzací rozdíl 5 až 6 l v určitých režimech fakt není problém mít.
To je fakt blbost. Rozdíl bude tak 0,60 až 1,00 Kč na 1km. Maximálně.
Když vezmeš Éčko na naftu, co pojede za 5/100 a na benzín, co pojede za 7/100.
Nebo nafta za 6/100 a benzín za 8,5/100.
Protože stejně výkonné a efektivní auto se stejným cx prostě větší rozdíl neudělá.
A ne každej najede v dnešní době 70 tisíc ročně. Je spousta majitelů střední i vyšší střední, co najedou třeba jen 20 tisíc ročně a někdy i míň.
Potom za 5 let neušetří ani 100 tisíc Kč a o to samé přijdou nákupem dražšího motoru a vyšší pojistkou/splátkou/úrokem/atd...
Sám jsem si koupil diesel, ale rozhodně se mi finančně nevyplatí. Jen jsem to chtěl zase jednou zkusit. V něčem je fajn v něčem jiném je benzín lepší volba. Příště zase zkusím benzín.
Když vezmeš Éčko na naftu, co pojede za 5/100 a na benzín, co pojede za 7/100.
Nebo nafta za 6/100 a benzín za 8,5/100.
Protože stejně výkonné a efektivní auto se stejným cx prostě větší rozdíl neudělá.
A ne každej najede v dnešní době 70 tisíc ročně. Je spousta majitelů střední i vyšší střední, co najedou třeba jen 20 tisíc ročně a někdy i míň.
Potom za 5 let neušetří ani 100 tisíc Kč a o to samé přijdou nákupem dražšího motoru a vyšší pojistkou/splátkou/úrokem/atd...
Sám jsem si koupil diesel, ale rozhodně se mi finančně nevyplatí. Jen jsem to chtěl zase jednou zkusit. V něčem je fajn v něčem jiném je benzín lepší volba. Příště zase zkusím benzín.
Znovu - celé to záleží na způsobu užití.
Jeden příklad z mé zkušenosti- dvoulitr benzín, kde delší klidnou jízdou jsem za 7,5. Jenže jak začnu tlačit na pilu nebo je to město, tak jsem běžné kolem 11. A vím, že ve stejným režimu mám s naftou srovnstelného výkonu spotřebu poloviční a můžu klidně jezdit jak dobytek. To je naprosto reálná zkušenost.
Jeden příklad z mé zkušenosti- dvoulitr benzín, kde delší klidnou jízdou jsem za 7,5. Jenže jak začnu tlačit na pilu nebo je to město, tak jsem běžné kolem 11. A vím, že ve stejným režimu mám s naftou srovnstelného výkonu spotřebu poloviční a můžu klidně jezdit jak dobytek. To je naprosto reálná zkušenost.
Ve městě seš i s naftou na 11. Já dneska hopsal po městě s jedním z nejúspornějších a nejmodernějších dieselů a dojel jsem se spotřebou 11,3/100 a jezdil jsem piánko s ženou a hudbou. A to dlouhodobou mívám okolo 5,3-5,5/100 podle ročního období. Měl jsem před tím benzín a jezdil jsem často jako prase a dlouhodobá byla 6,6/100. Auto bylo ale o nějaký kilo lehčí. S Passatem 2.0 TSI bych jezdil myslím za 7-7,5/100
Prostě víc jak 30-40% rozdíl neuděláš. To bys musel jezdit 200+ na bahnu a nebo rallye na okresce jako debil.
Prostě víc jak 30-40% rozdíl neuděláš. To bys musel jezdit 200+ na bahnu a nebo rallye na okresce jako debil.
U E450d je průměr kolem 7,5 litru, u E450 8,5 - 9 litrů při stejném způsobu používání. Defenzivní jezdci budou umět s prvním kolem sedmi a s druhým lehce nad 8, rozdíl v rozmezí litru až litru a půl. Rozdíl v ceně 450d a 450 je devadesát tisíc ve prospěch benzínu, komu se co vyplatí, je lehce spočitatelné podle stylu jízdy a nájezdu daného řidiče.
Huh vyhralo to normalni dobry auto.
To asi muselo prekvapit vsechny zucastnene :-!
A myslim, ze Mercedes muze byt patricne pysny, protoze stale dokazal udrzet Ecko na uplne nejvyssi spicce - v dobe EV a SUV je to vlastne fantazie.
Ja si myslim, ze je to super. Protoze tady jeste neni EV, ktere si to zaslouzi. Ani ta Tesla zkratka neni lepsi jak Ecko.
To asi muselo prekvapit vsechny zucastnene :-!
A myslim, ze Mercedes muze byt patricne pysny, protoze stale dokazal udrzet Ecko na uplne nejvyssi spicce - v dobe EV a SUV je to vlastne fantazie.
Ja si myslim, ze je to super. Protoze tady jeste neni EV, ktere si to zaslouzi. Ani ta Tesla zkratka neni lepsi jak Ecko.
Klidně bych si ho v kombíku koupil i s 2.0 dieselem. Bohatě by to stačilo.
Bohužel je krapet drahý a totálně mě irituje ten volant. To je fakticky katastrofa.
Bejt to v plný náloži ceníkově pod 2M a s normální volantem, tak bych po něm docela koukal.
Vnější design, technologie, pohodlí, ... všechno špička.
Bohužel je krapet drahý a totálně mě irituje ten volant. To je fakticky katastrofa.
Bejt to v plný náloži ceníkově pod 2M a s normální volantem, tak bych po něm docela koukal.
Vnější design, technologie, pohodlí, ... všechno špička.
Ten volant z AMG GT?
https😐/www.roadandtrack.com/…t-63-test-drive/
To je asi nejhezci volant jaky znam.
Ale nezkousel jsem.
https😐/www.roadandtrack.com/…t-63-test-drive/
To je asi nejhezci volant jaky znam.
Ale nezkousel jsem.