Jubilejní třicátý ročník odborné ankety od Auto roku v České republice vyhrála nová generace Mercedesu E se slušným náskokem porazila mnichovského soupeře v podobě BMW 5. Elektromobily zůstaly bez medailí.
Je zcela nepodstatné, kdo vyhrál, důležité je, že umíráček již zazvonil a za několik let, žádná automobilka nebude vyrábět automobily s spalovacími motory, až na par výjimek pro sběratele. A to je dobře :yes:
To netuším. Už není podmínkou být v klubu novinářů (KMN nebo KMP), což je podle mě fajn, a nominace přicházejí vždycky pro daný ročník ankety. Buď kluci nebyli do poroty nominováni, nebo možnost být porotcem odmítli.
Musím uznat, že skvělá volba.
Po příchodu nové generace E jsem byl poněkud zklamaný. Nepřišla mi vlastně v ničem citelně lepší jak minulá generace. Navíc však přidala novodobé nectnosti.
Jenže s postupem času jsem si uvědomil, že těch věcí čím novou generaci skazili není až tak moc, a naopak zůstalo téměř vše co bylo skvělé. A to je na dnešní dobu sakra úspěch.
A ve srovnání s novou generaci 5ky tohle vyniklo dvojnásob. U BMW to dopadlo dramaticky hůř, nová generace ztratila výrazně víc ze svých hodnot.
Nové Écko s dieselem považuji za absolutní TOP současné vyšší střední třídy. Vítězství si jednoduše zaslouží.
Tu obsesi dieselem v dražších autech asi nikdy nepochopím. Čtyřválec z toho dělá Multikáru a s šestiválcem už je to tak drahé, že snad není nutné řešit cenu paliva... (ani to za kolik to následně prodám bazarovému kovbojovi) :-)
Jsem z menšiny, které se pětka docela líbí a i interiér je mi bližší než u Éčka, kde je imho strašně vidět snaha zalíbit se čínskému (ne)vkusu. Ale je fakt, že pětka dává smysl hlavně jako PHEV (šestiválec vepředu, baterie v podlaze), jako ICE nebo EV už jsou to kompromisy... V tomto je Mercedes přece jen nutno uznat asi lepší...
Není to pravda že u takto drahého auta neřešíš cenu paliva.
Naopak zde je obvykle předpoklad, že v autě asi natočíš hodně km. Takže jestli jezdíš s rozdílem třeba 2kč/km znamená nějakých třeba 150 tis. Kč rozdilu v nákladech za rok... Na PHM. Ano, u dieselu asi bude dražší servis. Z druhé strany diesel obvykle byl schopný najet víc km a vydržel víc.
2 Kč / km znamená rozdíl asi 5-6l / 100 km. Ten rozdíl bude při srovnatelných motorizacích do 2 l, tj. do 0.7 Kč / km. Za naftu se připlácí + se leje adblue + dražší servis. U auta za 2M nula k nule. Já tuhle kategorii aut jezdím a neřeším to, protože ty rozdíly jsou malé. Samozřejmě kdyby to byl rozdíl 6 litrů na 100 tak to řeším a vadí mi to, ale tak to dávno není.
Nevím proč by to mělo být do 2 l. Klidně to bude nad dva litry. A pokud jezdíš do zahraničí, tak tam máš litr za pade...
Ok, 2 Kč jsem asi přehnal, realita bude třeba 1,30 až 1.50, ale v zásadě platí co jsem napsal. Se srovnatelným výkonem a motoruzací rozdíl 5 až 6 l v určitých režimech fakt není problém mít.
To je fakt blbost. Rozdíl bude tak 0,60 až 1,00 Kč na 1km. Maximálně.
Když vezmeš Éčko na naftu, co pojede za 5/100 a na benzín, co pojede za 7/100.
Nebo nafta za 6/100 a benzín za 8,5/100.
Protože stejně výkonné a efektivní auto se stejným cx prostě větší rozdíl neudělá.
A ne každej najede v dnešní době 70 tisíc ročně. Je spousta majitelů střední i vyšší střední, co najedou třeba jen 20 tisíc ročně a někdy i míň.
Potom za 5 let neušetří ani 100 tisíc Kč a o to samé přijdou nákupem dražšího motoru a vyšší pojistkou/splátkou/úrokem/atd...
Sám jsem si koupil diesel, ale rozhodně se mi finančně nevyplatí. Jen jsem to chtěl zase jednou zkusit. V něčem je fajn v něčem jiném je benzín lepší volba. Příště zase zkusím benzín.
Znovu - celé to záleží na způsobu užití.
Jeden příklad z mé zkušenosti- dvoulitr benzín, kde delší klidnou jízdou jsem za 7,5. Jenže jak začnu tlačit na pilu nebo je to město, tak jsem běžné kolem 11. A vím, že ve stejným režimu mám s naftou srovnstelného výkonu spotřebu poloviční a můžu klidně jezdit jak dobytek. To je naprosto reálná zkušenost.
Ve městě seš i s naftou na 11. Já dneska hopsal po městě s jedním z nejúspornějších a nejmodernějších dieselů a dojel jsem se spotřebou 11,3/100 a jezdil jsem piánko s ženou a hudbou. A to dlouhodobou mívám okolo 5,3-5,5/100 podle ročního období. Měl jsem před tím benzín a jezdil jsem často jako prase a dlouhodobá byla 6,6/100. Auto bylo ale o nějaký kilo lehčí. S Passatem 2.0 TSI bych jezdil myslím za 7-7,5/100
Prostě víc jak 30-40% rozdíl neuděláš. To bys musel jezdit 200+ na bahnu a nebo rallye na okresce jako debil.
U E450d je průměr kolem 7,5 litru, u E450 8,5 - 9 litrů při stejném způsobu používání. Defenzivní jezdci budou umět s prvním kolem sedmi a s druhým lehce nad 8, rozdíl v rozmezí litru až litru a půl. Rozdíl v ceně 450d a 450 je devadesát tisíc ve prospěch benzínu, komu se co vyplatí, je lehce spočitatelné podle stylu jízdy a nájezdu daného řidiče.
Klidně bych si ho v kombíku koupil i s 2.0 dieselem. Bohatě by to stačilo.
Bohužel je krapet drahý a totálně mě irituje ten volant. To je fakticky katastrofa.
Bejt to v plný náloži ceníkově pod 2M a s normální volantem, tak bych po něm docela koukal.
Vnější design, technologie, pohodlí, ... všechno špička.