"Audi přivede do sériové výroby v roce 2008 nejčistší dieselovou techniku na světě." Tak začíná včerejší tisková zpráva bavorské automobilky... Bavorská (ale nikoliv Ingolstadtská) automobilka BMW opravdu přišla s radikálním vylepšením svého naftového dvoulitrového čtyřválce, který v nejsilnější variantě dosahuje 150 kW (dosud 120 kW). Tento motor má navíc velmi nízkou spotřebu a emise jsou na úrovní současných zážehových motorů o objemu 1 - 1.2 litru. Tak si opravdu představuji pokrok, nikoliv dílčí vylepšení podpořené marketingovým humbukem, které Audi předvádí.
Kto nato vsak doplati, tak to je jasne. AUDI AUDI A ZASE LEN AUDI. Pretoze normalne zmyslajuci clovek si za tie prachy kupi BMW s dieslakom...A vie aj preco.
PS:SOm fanda BMW a hlavne jeho 6 valcovych dieselov.
To mluvíš o motoru, který ještě nikdo neviděl? To pak dává rozum, že bude horší než ten od BMW 8-s Mimoto "automobilka BMW opravdu přišla s radikálním vylepšením..." ano, to je evoluce :-!
Myslím, že 123d (150kW) už byla k dispozici pro novinářské testy. Každopádně první sériový dvoustupňově přeplňovaný čtyřválcový turbodiesel (byť rychle následovaný Fiatem s jeho 1.9) určitě považuji za hodnotnější počin než celkem vágně popsaný 3.0 TDI. Z toho minima technických údajů a z nedávné zprávy o novince V6 2.8 FSI (dle marketingového oddělení Audi ten motor disponuje revolučním variabilním časováním sacích ventilů...jů!?!) vyvozuji, že to bude radikální novinka ve stylu zvýšení výkonu motoru 1.2 12V HTP ze 47 na 51 kW. Tím ale nechci říci, že cokoliv co Audi nebo VW vypustí na trh stojí za houby (určitě se mi zamlouvá 1.4 TSI), jen to potvrzuje slova klasika - reklama je navoněná mršina. U koncernu VW pověstného svoji šetrností to platí dvojnásob.
Rozumbrada, to sedí ;-) Měl jsem samozřejmě namysli motor od Audi, který už teď považuješ za horší, přesto, že jej ještě nikdo nezkusil. A mezi námi děvčaty, zvednutí výkonu u HTP z 47 na 51kW je sice papírově a nezajímavé, ovšem jízdně sakra rozdílné, jak museli chtě nechtě uznat všichni novináři co F2 testovali.
"Audi přivede do sériové výroby v roce 2008 nejčistší dieselovou techniku na světě." Tak začíná včerejší tisková zpráva bavorské automobilky... Bavorská (ale nikoliv Ingolstadtská) automobilka BMW opravdu přišla s radikálním vylepšením svého naftového dvoulitrového čtyřválce, který v nejsilnější variantě dosahuje 150 kW (dosud 120 kW). Tento motor má navíc velmi nízkou spotřebu a emise jsou na úrovní současných zážehových motorů o objemu 1 - 1.2 litru. Tak si opravdu představuji pokrok, nikoliv dílčí vylepšení podpořené marketingovým humbukem, které Audi předvádí.
Vyssi plniaci tlak = vacsie mnozstvo spaleneho kyslika. Takze vykon vysoky, emisii menej, logicky vyssia cena, mozno kvoli vysokym plniacim tlakom nizsia zivotnost a spalovanie vacsieho mnozstva kyslika, ktory nam nasa este nezdevastovana zelen ako-tak stiha doplnat. Z pohladu ekologie je to vobec nejake plus, ze emisie su o nieco nizsie?
Rekl bych ze spotreba kysliku je o neco mensi problem, nez vypousteni NOx a COx do atmosfery. Z nedostatku kysliku nevznika zadna dalsi retezova reakce (jasne, kdyz neni kyslik, dusime se >:D ) . Z tech oxidu vznikaj napr. kysely deste, ktery nicej ty rostliny, ktery delaj ten kyslik, takze by ho pak v dusledku stejne bylo min. Takhle ho bude taky min, ale nebudou ty oxidy. Jasny? ;-) Jen moje uvaha... :-)
Z pohledu ekologie se to má tak, že celkové ekologické zatížení na výrobu jednoho auta, s příchodem jeho technicky vyspělejšího nástupce, pouze stoupá, a provozní neklesá, z důvodů vyšší hmotnosti a celkové náročnosti servisu. Vzhledem k tomu, že vlastní provoz vozidel, tvoří cca 4% emisního zatížení Země, tak by ani úplné zastavení provozu aut, z pohledů emisí, mnoho neřešilo. Naopak zastavení jejich výroby, by už něco znamenalo. Minimálně nezazaměstnanost, srovnatelnou s krizí třicátých let minulého století. Někde se ve vývoji asi stala chyba. Bývalo 1 jezdec = 1 kůň, nebo cesta veřejným dostavníkem. Takže by mělo být 1 (+ 1) jezdec = 1 motorka, nebo MHD, bus, vlak, letadlo, loď. :-)
Sice nejsem motorářský expert, ale proč by mělo zvýšení vstřikovacích tlaků znamenat větší spotřebu kyslíku? Pokud vím, tak větší tlak znamená jen lepší rozprášení směsi a tedy rovnoměrnější hoření. To mi umožňuje zvýšit množství vstřikovaného paliva (tím tedy víc výkonu a proto i větší spotřeba kyslíku), protože mi vše shoří a nemám tedy nežádoucí emise. Takže vyšší vstřikovací tlak je jen prostředek ke zvýšení výkonu a není přímo odpovědný za větší spotřebu vzduchu...
Kdyby se zvysovalo mnozstvi vstrikovaneho paliva, rostla by spotreba, ktera ovsem neroste. Stejne mnozstvi paliva - vyssi tlak - lepsi prohoreni - vyssi vykon, nizsi emise. Lepsi prohoreni = pravdepodobne vyssi spotreba kysliku, ale tezko rici, zda se jen nespotrebuje kyslik, ktery by jinak vytvarel emise (napr. CO). Spotrebu kysliku nikdo neuvadi.
Vyssi tlak vo valci v okamihu zapalenia zmesi = vacsie mnozstvo vzduchu v rovnako velkom priestore = vacsie mnozstvo kysliku, ktory podporuje horenie. jednoduche ako facka. Neviem, ci je spalovanie vacsieho mnozstva kysliku az taky velky problem, faktom ale je, ze o tom nikto nehovori.
vysvětli mi to pls polopaticky. v článku se píše o plnícím tlaku, ne o tlaku vzduchu při kompresi. Osobně taky nechápu, jak zvýšení tlaku vstřiku paliva může mít vliv na množství nasávaného vzduchu, potřebného ke spalování.....
Plnící tlak je zkráceně plnící tlak turbodmychadla. Čím větší, tím víc vzduchu ve válci. Vstřikovací tlak nebo tlak vstřiku paliva s tím až příliš nesouvisí.
Jak je to uz dlouho od prvniho Common Railu? Tak daleko byl koncern VW za dieslovou konkurenci. Vim jsou zde skalni priznivci techniky PD (nekteri i fanaticti), ale CR je technika dneska. Papirove motory vypadaji vyborne. Ted jeste vylepsit odpruzeni a sedadla, udelat lakavejsi design a potom se o takovy vuz budu vazne zajimat.
Já vlastně nevím co to meleš. CR 1G, byl tragedie, málo výkonu, vysoká spotřeba, chyby, kazivost (jen ta kultivovanost tam byla). Audi montuje CR už takřka 4 roky, ano, 4-válce jsou stále PD, ale ostatní už dávno CR. 4 válec rozhodně nepovažuji za výstavní motory žádné automobilky.
Uklidni se. Hlavu ti nikdo netrha. S temi 4valci souhlasim. Sam preferuji 6valce. Co se tyce dieslu, evropske automobilky vetsinou vyrabi 4valce a o tech pisu. Take vim, ze Audi pouziva velke diesely se systemem CR a jsou velice kvalitni. Psal jsem ale o zaostalosti PD.
vylepsšit sedadla? :-) ved Audi robí jeden z najlepsích interierov vobec....a lákavejší design ?... je to nadčasový design ktorý nestarne,ale to viem ze teraz ty to nepochopis,ale neboj,uvidis ako smiesne bude vyzerat napr.Lexus GS v provnaní s A6 za 10 rokov. :-!
Ano sedadla. Jsou prilis tvrda a ma prehnane bocni vedeni. Pro mou postavu je velice nopohodlne. Vyhovuji mi sedadla ve Volvu a Saabu. S designem v porovnani s GS se neshodneme, nema cenu se hadat.
Speky nemam, sedadla koncernu VW jsou jakoby delana pro cloveka max. 180cm/80kg. Ja mam vic v obou smerech, ale ve skoro stejnem pomeru. Zkus se posadit do Saaba nebo Volva a porovnej.
Europa je závislá na naftových motoroch, za posledných 10 rokov sa zmodernizovali o 500 percent. Je to fajn, ja len ... že kde sa tie čísla zastavia : 1998 2,0-100 kW , 2002 2,5-120 kW , 2006 3,0-173 kW , 2O10 3,0-220 kW , 2020 3,0-300 kW ?????
hlupaci, nevim jestli je se treba u nas najde tolik lidi, kteri si za vyssi vykon (radove nekolik kW) jsou ochotni jen kvuli logu na kapote priplatit nekolik set tisic korun. Podle me jsou VW TDi na spici co se do spotreby tyce, o vykonu ani nemluve. A ruku na srdce, priplatit si pul milionu za to abych se kochal "kultivovanejsim" poslechem ???????
Proč když se objeví nějaká zpráva o modernizaci motorů VW - Audi se téměř okamžitě ozve někdo, kdo začne tyto motory hanit a předhazovat sem motory BMW? BMW je značka s výbornými motory jak zážeh. tak vznět. VW/Audi je značka také s výbornými motory jak vznět tak zážeh. Nebylo by lepší polemizovat o zlepšení v rámci VW/Audi o které v tom článku jde? ;-);-)