Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Meky
150 kw z 2 litra je technologicky pravek.
upozornujem navyse na nadrz myslim, ze len 40 litrov.
takze na denne vyuzitie velmi problematicke, minimalne kvoli nedostatocnemu dojazdu.
Z toho auta priam srší zaostalosť.
Napokon - koľko že ichp redali za posledný rok?
upozornujem navyse na nadrz myslim, ze len 40 litrov.
takze na denne vyuzitie velmi problematicke, minimalne kvoli nedostatocnemu dojazdu.
Z toho auta priam srší zaostalosť.
Napokon - koľko že ichp redali za posledný rok?
Zaostalý je akorát názor, že motor podladit je zaostalé. 40 litrů natankuješ za dvě minuty. Čím to teda působí zaostale? Asi to málo svítí a bliká, naopak to má motor o litr nad konkurencí. Prodeje? Už jsi viděl dort pod hromadou třešní?
Dobrý den,
ten výkon je nižší kvůli odstupu od Golfu GTI. Navíc "podladěný" dvoulitr je jízdně příjemnější než "vyhoněná" šestnáctistovka ;-)
A s tou nádrží bych to tak černě neviděl. Polo GTI na jedno tankování ujede okolo 500 kilometrů, což je naprosto dostatečné.
Díky.
ten výkon je nižší kvůli odstupu od Golfu GTI. Navíc "podladěný" dvoulitr je jízdně příjemnější než "vyhoněná" šestnáctistovka ;-)
A s tou nádrží bych to tak černě neviděl. Polo GTI na jedno tankování ujede okolo 500 kilometrů, což je naprosto dostatečné.
Díky.
Neměl by být jakýkoliv problém tam strčit 45 či 50 l nádrž. :-)
Ale celé je to k ho..u, když tam ti pitomci z Wolfsburgu dávají už jen DSG! :-O :-(:-(:-( :no:
P.S. Pozdrav od slavícího Hyundaie! :-)
Ale celé je to k ho..u, když tam ti pitomci z Wolfsburgu dávají už jen DSG! :-O :-(:-(:-( :no:
P.S. Pozdrav od slavícího Hyundaie! :-)
nedodal si, ze za to moze dekadentna a zapadom skazena Evropská unie :-!
Ono to vše řídí EU. Nádrž podle toho vypadá. I DSG. Hnus.
Keby na to ludia nepiekli a neochcavali emisie podplacanim kontrol kazde dva roky, tak sa stav ze taketo emisne peklo tu nemas. Je fajn to hodit na niekoho a tam si vyliat zlost, no nie je to uplne pravdive.
Kdyby byl problém s ochcáváním kontrol emisí, tak se zpřísní kontroly, ne homologace. A velikosti nádrže i preference automatů jsou právě z důvodů stlačení emisí pro homologaci.
Velkost nadrze nie je fatalny dosledok emisneho pekla.
Emisie z osobnej dopravy dlhodobo stupaju a neklesaju, z najvacsej miery k tomu prispieva narast poctu osobnych aut za posledne 3 dekády, tj, znizovanie emisii nestaci kompenzovat narast z poctu. Za toto ovsem nemozu auta s EU6, ale naopak stary vozovy park, ktory tu jazdi s vykuchanym DPF, bez katalyzatorov a podobne. To si ovsem nikto z "petrolheadov" neprizna, pretoze najcastejsie su toho povodcom oni + menej majetni, kt, zivia stare auta kvoli tomu ze nemaju na nove - socialna dilemma.
Dajme tomu, ze tam patria aj dodávky a lahke uzitkace, ktore koncia tak isto s podplatenymi emisiami, ktore neplnia v reale. Tranzit TDCI :D
Emisie z osobnej dopravy dlhodobo stupaju a neklesaju, z najvacsej miery k tomu prispieva narast poctu osobnych aut za posledne 3 dekády, tj, znizovanie emisii nestaci kompenzovat narast z poctu. Za toto ovsem nemozu auta s EU6, ale naopak stary vozovy park, ktory tu jazdi s vykuchanym DPF, bez katalyzatorov a podobne. To si ovsem nikto z "petrolheadov" neprizna, pretoze najcastejsie su toho povodcom oni + menej majetni, kt, zivia stare auta kvoli tomu ze nemaju na nove - socialna dilemma.
Dajme tomu, ze tam patria aj dodávky a lahke uzitkace, ktore koncia tak isto s podplatenymi emisiami, ktore neplnia v reale. Tranzit TDCI :D
Zajímalo by mě, jak jsi došel ke konstrukci, že roste počet starých aut. Roste sice průměrný věk, ale celkový počet navyšují výhradně nová auta s novějšími emisními předpisy. A ten umělý DonVitovský argument s vykuchaným DPF... kolik takových potkáš? Jedno za měsíc? Ty počty jsou úplně irelevantní. Emise stoupají hlavně u CO2, což je v důsledku jedno, protože jako přirozená složka vzduchu nemá při dané koncentraci žádný efekt...
To je zajímavá lingvistická konstrukce... jak může růst počet důchodců, když se rodí výlučně novorozenci ;-) :-D
Narážel jsem na to, že pokud se rodí výlučně novorozenci s Euro 6, těžko může narůstat počet osob s Euro 2. :-)
Jinými slovy nárůst osobní dopravy mají na svědomí nová auta, nikoli ta stará, na která si stěžuje lamal. Jejich počet klesá a klesat bude vždycky, spolu s jejich podílem na emisích.
Jinými slovy nárůst osobní dopravy mají na svědomí nová auta, nikoli ta stará, na která si stěžuje lamal. Jejich počet klesá a klesat bude vždycky, spolu s jejich podílem na emisích.
Nestazujem, iba pisem, ze za emisne peklo si z velkej casti mozu ludia sami a radikalne riesenia by mozno nemuseli nastat.
EU v podstate iba odmietla nadalej tolerovat narast emisii a hodila po dlhodocnych skusenostiach do toho vidle a tak je tu emisne peklo = komplikovane spalovaky, downsizing, EV a pod... male nadrze :D
EU v podstate iba odmietla nadalej tolerovat narast emisii a hodila po dlhodocnych skusenostiach do toho vidle a tak je tu emisne peklo = komplikovane spalovaky, downsizing, EV a pod... male nadrze :D
"narast poctu osobnych aut " nepisal som o naraste poctu LEN starych aut, aj nove auta su emisie. Novsie auta starnu, takze nejake EU4-5 uz idu do dochodu s emisnym systemom, zalezi ci diesel, alebo benzin.
Mas velmi optimisticke predstavy o kuchanych DPF a nezabudaj, ze podplatene emisie maju aj auta a stare diesle bez DPF z vyroby tj TDi od rotačky az po TDI PD bez DPF. Tento region je vseobecne velmi dieslovy. Za zhorsene emisie nemozu len diesle samozrejme.
Pri emisiach sa pouziva ekvivalent CO2, to znaci ze vsetky ostatne zlozky skodlivych plynov z vyfukov su prepocitane na dopady CO2, ale nikdy sa nejedna len o CO2 samotny. Samostatne sa potom riesia napr tuhe castice.
Mas velmi optimisticke predstavy o kuchanych DPF a nezabudaj, ze podplatene emisie maju aj auta a stare diesle bez DPF z vyroby tj TDi od rotačky az po TDI PD bez DPF. Tento region je vseobecne velmi dieslovy. Za zhorsene emisie nemozu len diesle samozrejme.
Pri emisiach sa pouziva ekvivalent CO2, to znaci ze vsetky ostatne zlozky skodlivych plynov z vyfukov su prepocitane na dopady CO2, ale nikdy sa nejedna len o CO2 samotny. Samostatne sa potom riesia napr tuhe castice.
Takže půjdeš a těm nemajentmým přidáš každíému 300 000 Kč, aby si mohli koupit nové auto vid.
Nebo je naženeš do dobytčáků pod názvem MHD a bus vlak? :-):-)
Nebo je naženeš do dobytčáků pod názvem MHD a bus vlak? :-):-)
Na socialne problemy nemam riesenia ja a ocividne ani statna pokladnica :-) Preto som to nazval socialnym problemom, chapem aj tych co na nove auta nemaju... na to by mohla Grétka mysliet trosku viac
MHD bus a vlak rozhodně... nepochybně mám za poslední dobu naježděno víc vlakem než autem.
Tak si to užij, já sem jezdil MHD v letech 1995-2016 a bohatě mi to stačilo.
Vlakem občasně 1997-2006
meziměstkými busy sem najezdil miminum, ale co sem tam zažil mě stačilo...
Vlakem občasně 1997-2006
meziměstkými busy sem najezdil miminum, ale co sem tam zažil mě stačilo...
Vlakom jazdim stale dost a v socke som si tiez svoje odsedel (nijak ma to neuraza), ked tie spoje davaju zmysel z pohladu vynalozeneho casu, usilia a financii nemam s tym problem a rad usetrim nejake tie emisie - ano pre nás. :-)
Právě že to smysl nedává a cesta co trpá autem 45 minut je tam na 1 hodinu a 45 minut s několika přestupy.
Hele já sem di to dal loni jen tak pro zpestření, bylo léto....takže dieslovým motoáčkem Regionova z jedné nejmenované obce kousek od Týnce na sázavou do Prahy, pak jeden busík mhd, druhej busík mhd a příměstký busík domů. 2 hodiny času, autem to trpám 1:05
A nemusí se 3x přestupovat. A ještě si můžu vybrat asi ze 3 tras kudy jet, z čehož jeda se kompletně vyhýbá praze...
:-)
Hele já sem di to dal loni jen tak pro zpestření, bylo léto....takže dieslovým motoáčkem Regionova z jedné nejmenované obce kousek od Týnce na sázavou do Prahy, pak jeden busík mhd, druhej busík mhd a příměstký busík domů. 2 hodiny času, autem to trpám 1:05
A nemusí se 3x přestupovat. A ještě si můžu vybrat asi ze 3 tras kudy jet, z čehož jeda se kompletně vyhýbá praze...
:-)
Jo preto vravim, ze ked to dava zmysel, casto nedava... vacsinou uprednostnim priame spoje, pripadne max 1 prestup, ale zalezi aky prestup, kde atd. Duchod nebude, takze asi ani potom nebude cas na trajdanie sa s prestupmi cely den :-(
Ondreji,super prispevek s jednoduchou odpovedou,ktora vysvetlila vsetko :yes:
VW urcite nemá problem vydolovat z 2L vyssi výkon,ale naco by to robil.
Polo je male auto,150 kw je dostatocny vykon na predokolku tejto triedy.
VW urcite nemá problem vydolovat z 2L vyssi výkon,ale naco by to robil.
Polo je male auto,150 kw je dostatocny vykon na predokolku tejto triedy.
Sorry, ale nemáš pravdu v ničom. 152 kW je konzervatívny výkon, jasné, že dvojliter TSI je schopný dať oveľa viac, ale úmyselne to podladili takto, aby to výkonovo zodpovedalo konkurencii, malo ale navrch v krútiaku a priebehu výkonu.
Nádrž na 40l tiež nie je problém, jednak je to malé auto segmentu B, s ním sa na jeden záťah do Chorvátska nejazdí. A TSI dokáže byť veľmi úsporný, ja som v Golfe GTI jazdil s dlhodobým priemetom 7,7 l a to bolo väčšie a ťažšie auto, takže Polo dokáže za menej. Pri priemerke povedzme 7,6l je dojazd 526 km na nádrž. To na segment B v pohode stačí. Čo by za taký dojazd dala "cestovná limuzína" i5 (či iné elektro). ;-)
Proste toto auto má úplne iné nedostatky ako Ty vyčítaš: sú to jednak v teste rozoberaná prehnaná cena (za tú cenu sú o triedu výkonnejšie autá) a jednak absencia samosvoru (pri tom výkone a krútiaku by tam už mal byť).
Nádrž na 40l tiež nie je problém, jednak je to malé auto segmentu B, s ním sa na jeden záťah do Chorvátska nejazdí. A TSI dokáže byť veľmi úsporný, ja som v Golfe GTI jazdil s dlhodobým priemetom 7,7 l a to bolo väčšie a ťažšie auto, takže Polo dokáže za menej. Pri priemerke povedzme 7,6l je dojazd 526 km na nádrž. To na segment B v pohode stačí. Čo by za taký dojazd dala "cestovná limuzína" i5 (či iné elektro). ;-)
Proste toto auto má úplne iné nedostatky ako Ty vyčítaš: sú to jednak v teste rozoberaná prehnaná cena (za tú cenu sú o triedu výkonnejšie autá) a jednak absencia samosvoru (pri tom výkone a krútiaku by tam už mal byť).
Jen tenhle 2.0TSI neni stejny jako se dava do Golfa GTI. Ja neznam podrobnosti, ale v polu je nějaka varianta od audi s dieslovym charakterem tedy ten co se dava u koncernu ruzně v te vykonnove variantě 190k. A pokud si dobře vzpominam tak u Pola GTI ještě před FL se psalo, že tenhle 2.0TSI ma prostor bez HW uprav pod 250K. Golf GTI lze bez HW uprav popohnat do cca 310-320K.
Bude tam lehce jinak naladěná 140kW verze s malým turbem, proto dieselový charakter. 180kW verze má jiné, větší turbo a 220+ kW verze ještě jiné, větší, a možná dokonce hybridní.
No ony to nejsou uplně stejne motory tam je myslim vicero HW změn. U golfu je třeba rozdil v naddimenzovani olejeveho chladiče mezi zakladnim GTI 180kw a CS/R 200+kw, ktere maji myslim o něco větši turba, ale hybridni tušim ne a tim o něco větši prodlevy oproti zakladnimu GTI.
Jasné, že toho bude víc. Hybridní turbo myslím popisoval Vaculík u posledního 206kW Superbu po FL.
Nádrž na 40 litrů problém je, aspoň pro mě. Ano, používám B segment i na delší trasy, hlavně ale malá nádrž znamená, že jezdím ke stojanu nesmyslně často.
Já teda s tímhle už najel 64000 km, ale že by mi dělala malá nádrž i při dlouhých cestách problém to ne.
Jen jednou jsem 500 km na jeden zátah bez přestávky z domu až do cíle, ale běžně si dávám po cca 350 km přestávku, ty 3 minuty na stojanu mě nezabijou.
V druhém autě mám dojezd 900, v Megosi se dalo i 1300 ujet, ale že bych to bral jako nějakou bernou minci...u HH?
Blbost, spíše klasicky, kdo chce psa bít, hůl so vždy najde
Jen jednou jsem 500 km na jeden zátah bez přestávky z domu až do cíle, ale běžně si dávám po cca 350 km přestávku, ty 3 minuty na stojanu mě nezabijou.
V druhém autě mám dojezd 900, v Megosi se dalo i 1300 ujet, ale že bych to bral jako nějakou bernou minci...u HH?
Blbost, spíše klasicky, kdo chce psa bít, hůl so vždy najde
Máš tam elektronický XDS a pekne to funguje.
Tak el. nahražku maji i běžna auta napřič značkama a funguje to jak kde. Ty u koncernu VW byly spiš zdrženlivějši.
Fungovať to môže, ale svoje konštrukčné limity neprekročí. Proste furt je to len elektronika, softwarové selektívne pribrzďovanie preklzujúcich kolies. Kdežto samosvor je hardware, ktorý aktívne prenáša vyšší krútiak na koleso s lepšou trakciou. Ak by som hotheč so samosvorom nemal, tiež si možno myslím, že elektronika stačí, ale v reále mechanický samosvor nenahradí.
Ale viem, že zrovna Tebe to vysvetľovať nemusím. ;-)
Ale viem, že zrovna Tebe to vysvetľovať nemusím. ;-)
pavol kovac
Mel jsem e46 z roku 2000. Vyssi vykon (170kW), lepsi zrychleni, vyssi maximalka, nizsi spotreba. Klobouk dolů VW za ten 20ti letý progres :-)
:D yess... pre teba sice lepsie auto neexistuje, ale VW urobil ten progres v tom, co v hnilej e46 ocenis az ked ju omotas o strom... o tych ostatnich veciach ako emisie, spotreba hovorit nebudeme, Pólo ma iste lepsiu spotrebu, pruznost nez e46 170kW (spotreby v redakcnych testoch su kapitola sama)
Len technická: 330i malo zrýchlenie za 6,5s, teda identické s Polom. Teda dá sa povedať, že Polo je s 207 koňmi tak rýchle, ako tá 330i s 231 koňmi.
Dá sa povedať, že o 20 rokov staršie a 10x lacnejšie auto bolo o 20 km/h rýchlejšie (230 vs 250) ;-) a verím tomu, že v rýchlosti okolo 180 km/h (nemecké dialnice) má aj nižšiu spotrebu... ale VW Vám nikto nebere hoši ;-)
Keby si napisal, ze na e46 s tym benalom si jazdu lepsie uzijes nikto ti to vyhovarat nebude. Zrovnavanim jablk a hrusiek s tym, ze sa vysmejes za pokrok je trochu hlupe.
BMW je model inej kategorie priemiovej znacky, velice stary, ktory nema emisie a bezpecnost Póla, ktore je auto sucasne a nepremiovej znacky. Technologicky sa nedaju zrovnavat a technologicky sa nemysli len nejaky multilink na zadnej naprave, ale vyrobne procesy materialy, normy a restrikcie dnesnej doby.
BMW je model inej kategorie priemiovej znacky, velice stary, ktory nema emisie a bezpecnost Póla, ktore je auto sucasne a nepremiovej znacky. Technologicky sa nedaju zrovnavat a technologicky sa nemysli len nejaky multilink na zadnej naprave, ale vyrobne procesy materialy, normy a restrikcie dnesnej doby.
Ty materiály u nových aut sou 3x víc okradené jak u toho 20-40 let starého auta, v porovnání nový lowend nejnižší social třídy vs tehdejší nejluxusnější třída cca 5-12x :-):-):-) Záleží v jaké oblasti, nejmarkatnější je to co se týče interiéru kde jaksi reycklovanej plast z PETky, ekohadr atd nikdy nemůže být stejně hodnotný jako hliník, leštěná ocel, dřevo a pravá kůže :-)
Proto to moderní auto je spotřební AUŠUS projektovaný na 5 let živnotnosti a pak at se idálně rozpadne. Aby sis šel koupit nový a výrobce se napakoval. Ale hlavně že se řeší EKOlogie
Další věc dej do toho starého auta novou převodovku a uvidíš to zrychlení a o kolik spadne spotřeba, ty staré auta brzdí nejvíc staré automatické převodovky.
Proto to moderní auto je spotřební AUŠUS projektovaný na 5 let živnotnosti a pak at se idálně rozpadne. Aby sis šel koupit nový a výrobce se napakoval. Ale hlavně že se řeší EKOlogie
Další věc dej do toho starého auta novou převodovku a uvidíš to zrychlení a o kolik spadne spotřeba, ty staré auta brzdí nejvíc staré automatické převodovky.
Na mysli som mal hlavne navrh teda dizajn skeletu, typy ocele, vyrobnce procesy - technologie tvarovania, zvarov, lepenia a celkova tuhost skeletu + odhlahcenie. Oproti E46 to bude aj antikorozna uprava.
Interier a jeho materialy, mechanicke prepinace a tlacitka casto krat aj audio byvalo lepsie +- zalezi kde, dnes sa setri inak, asi aj viac ako kedysi, no nie je to zrovnatelne. Nemyslim si, ze uplne vsetko byvalo lepsie.
Interier a jeho materialy, mechanicke prepinace a tlacitka casto krat aj audio byvalo lepsie +- zalezi kde, dnes sa setri inak, asi aj viac ako kedysi, no nie je to zrovnatelne. Nemyslim si, ze uplne vsetko byvalo lepsie.
Už před 25-30 lety se návrhy dělaly na počítačích, antikorozní ochrana - pamatuju se, jak se v roce 2005 říkalo, jak tyhle moderní auta od roku 2000 už nehnijou a pak dneska vidíš ohnilé Tourany, jedničkové i dvojkové Oktávky, Mazdy, Mercedesy, některé Opely atd z let 2010-2015......takže asi se nějak nepovedlo no....
Jaguar XJ X350 z let 2003 až 2009 měl hliníkovou kastli lepenou a nýtovanou za pomoci technologií používaných v leteckém průmyslu, dneska nejstarší kusy 21 let staré vozy a vývoj někde 22-24 let starej...
Takže myslím že technologií bylo dost.....
problém sou ty okradené materiály kdy tlouštka mezi stěnami válců je poloviční co byla, řetězy nejsou řetězy ale řetízky a další perly.
Jaguar XJ X350 z let 2003 až 2009 měl hliníkovou kastli lepenou a nýtovanou za pomoci technologií používaných v leteckém průmyslu, dneska nejstarší kusy 21 let staré vozy a vývoj někde 22-24 let starej...
Takže myslím že technologií bylo dost.....
problém sou ty okradené materiály kdy tlouštka mezi stěnami válců je poloviční co byla, řetězy nejsou řetězy ale řetízky a další perly.
Zase to odlévání i obrábění je mnohem přesnější. Když jsem stavěl wankely do Mazdy, tak bylo vidět, jak je každej odlitek jinej... po krajích komory vedou chladící kanálky, který by teoreticky měly mít třeba 1cm materiálu z každý strany... ale reálně mají třeba 0,5 a 1,5... no a ta 0,5 to pak časem nedá. Pokud se dneska nějaký motor sype, tak to není přímo šetřením, ale spíš nějakou konstrukční chybkou.
Větší problém je podle mě to šetření u elektroinstalace... tenké dráty, levné konektory... občas to zlobí i nové, ale hlavně to vůbec není připravené na to, že by třeba někdo musel sundávat palubku.
Větší problém je podle mě to šetření u elektroinstalace... tenké dráty, levné konektory... občas to zlobí i nové, ale hlavně to vůbec není připravené na to, že by třeba někdo musel sundávat palubku.
Technologie v PC modelovani boli aj pred 20 rokmi, ale dnes su uplne inde, tak ako aj skusenosti a know-how automobiliek.
V podstate ano setrenie je hrozne, ale dopad na kvalitu je podla mna nizky, najhorsie su na tom euro pohony a infotainmenty, ktore kombinuju HW a FW. Firmware je vseobecne po nedostatku chipov asi najvacsi problem. Automobilky vynakladaju enormne prostriedky na to aby dopad setrenia nemal vplyv na vykon a zivotnost.
Kvalita vseobecne nie je na rovnakej urovni, takze aj ten antikor zamerne kolise.
Ked sme uz pri tych starych veciach, audio ktore mam zo 60-70 rokov je mechanicky a materialmi (hlinik, kovy, drevo) uplne inde nez novodobe audio za mnohonasobok. Ma to starsie audio aj lepsi zvuk ? To asi nie, tie nove veci maju mizerne materialy, su drahe, ale pokrok tam je. Navyse tie stare veci maju vzdy problem so zivotnostou dielov-suciastok, ktora je enormna ale nie nekonecna tj vyzaduju servis... servis s dielmi, ktore su nove a nie dobove ? Zlozite... myslim, ze auta su na tom podobne.
V podstate ano setrenie je hrozne, ale dopad na kvalitu je podla mna nizky, najhorsie su na tom euro pohony a infotainmenty, ktore kombinuju HW a FW. Firmware je vseobecne po nedostatku chipov asi najvacsi problem. Automobilky vynakladaju enormne prostriedky na to aby dopad setrenia nemal vplyv na vykon a zivotnost.
Kvalita vseobecne nie je na rovnakej urovni, takze aj ten antikor zamerne kolise.
Ked sme uz pri tych starych veciach, audio ktore mam zo 60-70 rokov je mechanicky a materialmi (hlinik, kovy, drevo) uplne inde nez novodobe audio za mnohonasobok. Ma to starsie audio aj lepsi zvuk ? To asi nie, tie nove veci maju mizerne materialy, su drahe, ale pokrok tam je. Navyse tie stare veci maju vzdy problem so zivotnostou dielov-suciastok, ktora je enormna ale nie nekonecna tj vyzaduju servis... servis s dielmi, ktore su nove a nie dobove ? Zlozite... myslim, ze auta su na tom podobne.
Plus je 2.0 objem. Půjde tunit nekam k 180-200kw.
V tomhle souhlasím s ryccardem, respektive... nelze takhle šmahem říct že tunit je blbost, pokud ten hardware znáš tak myslím že zrovna tady ten potenciál je.
Keby sa robi uprava ktora posunie vykon do vyssich otaciek a krutiak by navysila len nepatrne, je to idealna komplexna uprava, nie len re-map. To by nedavalo zmysel financne pre pólo bez samosvoru.
A uprimne, DSG je jebka, takze by ma ani nenapadlo tunit take auto.
Pořád totéž... když chceš tunit, je potřeba znát svůj hardware. Ano, dřív bylo Polo 1.8TSI se suchou DSG... a dokonce mělo 250Nm, zatímco manuál měl 320Nm. Můj povrchní dojem je, že to VW dost sjednotil a omezil počet nabízených verzí a že konkrétně u Pola GTI jsou ty rezervy aktuálně dost velké... ale jestli to má někdo nastudované, tak se rád přiučím.
PS: tu 1.8TSI nahradila 2.0TSI 140kW, u které jsem měl dojem, že to je "emisně" laděný motor, z té zřejmě vychází i tohle... ale vlastně nevím, jestli se HW liší od toho tradičního 2.0TSI 180kw+.
Aka je 7DSG prevodovka pre TSI 140kw napr v superbe ?
EDIT: DQ400 ... tak asi je v póle..
Limit byl 380Nm, ale pak se posouval až někam 420-430Nm.
Ad EDIT: já myslel, že žádná DQ400 není, jen DQ400e určená pro PHEV.
Pre mna osobne to je no-go, hlavne v Póle, ale celkovo slaby vykon nie je problem motora 2.0TSI, nechapem k comu to je... tieto tuzerské frky, ze hned pod nejaky test turbo motora pises o CHIPE ma dokazu narovnat :D
Jinak souhlas, výkon 150kW v béčkovém autě problém není, jak už jsem psal v jiném vlákně tady, za mě je problém chybějící svor a manuál... ale za 900 je to vlastně jedno.
Samozřejmě, že jinak je všude DQ381 a ta dává v klidu 440Nm.
V SuperB neexistuje. To jen u vás na SK máte syndrom superbéčka. Je to prostě Superb. Naučte se číst a mluvit.
A žádný DQ400 v TSI 140kW není !!! A nikdy nebylo!
Ve 140kW Superbu žádná DQ400 není.
Napisal som to tam rovno, DQ400 mam odtialto https://forum.skodahome.cz/…r-20-tsi-140-kw/
Mohol by si sa ukludnit trochu ? :D
Ale převodovka máš pravdu,je to mokrá DQ381, která i v té základní variantě snese 400Nm.
Budackův cyklus je o časování ventilů... a ještě něco?
Ono pokud si to dobře vybavuju tak ten motor byl v Audinách laděný na 150kW už dýl a nově má 150kW v Kodiaqu / Tiguanu / Superbu / Passatu...
Liší se výrazně, jednak jak jsi psal cyklem ve kterém pracují, druhak celý ten motor má kompletně jiné střeva, nemá tak dimenzované díly, menší turbo, jiný průběh výkonu a kroutáku. Mám teď ten motor v Arteonu a zejména první stovky km mi přišlo, že ten motor je zdechlý a ještě dost žere, ale to je asi spíš dáno tím, že jezdím po Německých dálnicích.
Po najetí 1000km se to zlepšilo, jede to slušně, super je velký objem, ale prostě to není výbušný 2l z GTI. Předtím jsem měl Tiguan R a ten rozdíl je propastný. Rko si se jen dotknul plynu a to auto vyrazilo, chtělo pořád jet, tohle je takové vláčné, komfortní, pokud to nedostaneš nad 4000ot. a nedáš plný. Zase Tiguan jezdil svižně za 11-13, tohle za 8-9l.
A pokud ano, tak kolik si to vezme při takové normální jízdě s davem s občasným předjetím nějaké totální brzdy?
A jak vnímáš hlučnost motoru při klidné jízdě a naopak pod plynem?
Já zvažuju přestup z TDI EVO 147kW do tohoto TSI 150kW až bude v novým Passatu.
TDI je cítit a vzdáleně slyšet ve městě a při popojíždění, ale zase při vyšších tempech mi přijde takový utlumenější a to TSI mi přijde, že se umí v otáčkách docela ozvat.
Já tady mám všude neomezenou a i při zajíždění jsem se držel mezi 150-190, na 2/3 plynu. Do práce jezdím 2km město 8km dálnice, kde je pvoolená 130 (jezdím 140), a to mám za 8,5-9, Tiguan 11,5-12l. Jinak po okreskách jsem s tím ještě nejel víc než pár km, většinou město nebo dálnice. Přičemž při tom tempu co jsem psal to bere 9,5. Když jsem jel kus město, pak totální podlahu 30km dálnice 200-240, pak 8km dálnice 140 a zase město, tak si to vzalo 13l. Všude jsem četl, jak je to extra úsporné, no nvm. Asi když jedeš klobouk 130 a okresky ve vláčku, tak se podstaneš pod 7l, ale jinak spíš počítej kolem 8 v nějakém mixu. Ale pořám mám jen 1200km, takže čerstvý motor, v pátek jedu 600km trasu, dám vědět, ale zase to bude rychlá dálnice a pak kousek okresky.
Hluk proti TDI 0, já něco najezdil v Supu 147kW 4x4 a tam je toTDI strašné. To i moje předchozí Octávka s 2.0TDI 110kW byla tišší. Při záteži to nemá v Arteonu špatný zvuk.
Další auto pokud půjde chci taky zkusit nový Passat 150kW, ale asi se nakonec stejně nechám zlákat Arteonem s 206kW, případně Rkem, kdyby šlo.
Naopak na střelbu po dálnici se spíš hodí ta nafta. Teda pokud ti není úplně jedno za kolik jezdíš.
Pokud by to jezdilo za cca 7/100 v normálním mixu v rámci ČR a bylo to násobně tišší, jak ta nafta, tak by to asi bylo fajn. Já mám Passat jen předokolku a ta je tišší. A mě to fakt nepřijde hlučný.
Já se ptal na hluk v zátěži, protože TSI umí být taky docela hlučný ve vyšších otáčkách.
Dokonce v dvojtestu Octavie RS naměřili u benzínu při 130 km/h víc db než u nafty.
Ale při tvých rychlostech musíš umět ten hluk porovnat a pokud to vnímáš výrazně tišší, tak to tak snad bude.
Na dálnici je ten diesel ok, vadil by mi na okreskách a ve městě. Hlavně to vůbec nejelo, na ten výkon bída.
Za 7 při velmi klidné jízdě, já bych počítal spíš 8.
Mě zvuk mého TDI ve městě a okolí nevadí vůbec. Je vzdálený a utlumený a když si pustím muziku, ani nevím, že mám motor. A jak píšeš správně, ve vyšší rychlosti už vyhrává aerodynamický hluk. Že je TSI na volnoběh a při korzování městem násobně tišší je mi jasný. Už jsem jezdil pár menších TSI. Ale když v nich člověk dal plnej, tak řvaly docela nepříjemně.
Výkon mi teda stačí až až. Víc opravdu nepotřebuju. A při klidné jízdě jezdím za 5/100. Dlouhodobou mívám 5,3-5,6/100 podle ročního období a nebo podle toho, jestli je tam větší podíl kratších studených tras. Takže se vejdu do WLTP.
Nemám pocit, že by auto nejelo, jen je potřeba se naučit s DSG a podle nároků na dynamiku zvolit režim. V "S" mi to reaguje a tahá víc než dobře. Z podtočenýho "D" se to sbírá hůř.
Mám to chápat tak, že podle tebe 140 a nově 150kW 2.0TSI tahá a jede líp a víc? Já jen, že jsem slyšel už vícero testů, kde se řešilo, že to není trhač a je to spíš motor pro klidné řidiče a když na letišti dali sprint 2 Arteonů, tak TDI byl dokonce o chlup rychlejší. Nejspíš proto, protože 200 koní je víc, než 190 při stejné hmotnosti...
Jestli občas jezdíš z Prahy na Dráždany, tak víš, že je to za Ústím docela krpál a tam ten motor od 170 už skoro nezrychloval. Na druhou stranu od Dráždan k hranicím detto, ještě horší.
Jestli je 2.0TDi 147kW rychlejší než 2.0TSI 140kW nvm, za mě těch 10koní požere hmotnost dieselu a mělo by to jet cca na stejno. Tyhle srovnávačky jsou fajn, ale. Záleží, jak dobře/špatně máš zajetý motor, jaké palivo tankuješ, jaké tlaky v gumách, jakou značku gum, kolik paliva v nádrži, hmotnost řidiče atd. atd. Pak se ti nějaká destinka a pár metrů ztratí a jako nic.
Já osobně bych vždy raději vydržel vyšší spotřebu benzínu za to pohodlí, komfort a příjemnou kulisu při vytáčení.
Doma jsem celý život jezdil s diesely, 1.9TDI 66kW,97kW, 2.0TDI 103kW, 110kW a nikdy jsem proti nim nic neměl, než jsem si pořídil první vlastní benzínové auto a ten rozdíl v chování je prostě propastný. Dřív ty diesely alespoň zatáhly a jely, ale dneska je to tak ušrcené, že to prostě nejede a pořád to nýtuje a duní, když to není 6válec.
Scala je o tolik lehčí, že to asi bude do 130 km/h plichta. Poměr kW/kg je prostě fyzika.
Já rozhodně nijak extra neřeším jestli je moje TDI rychlejší než TSI co máš ty, nebo naopak. Jak jsem psal, je to o fous a jak píšeš, záleží na mnoha faktorech. A rozdíl v hmotnosti 2.0 TSI vs 2.0 TDI je směšně malý od té doby co je 147kW celohliník.
Já třeba jezdím zásadně jen 17” kola na 55% profilu. A foukám na 2,3 BAR. Chci pohodlí.
Zajetí mám snad v pořádku. První olej okolo 8 tisíc km. No a zásadně jen Verva, nebo Maxxmotion s vysokým cetanovým číslem. Obyčejnou naftu nejezdím nikdy!
No a já zase jezdil roky svoje různá TSI a po čase chtěl zkusit moderní naftu. A příště klidně zkusím zase benzín. Při mém nájezdu se mi nafta finančně nevyplácí. Ale v zásadě mi na tom pohonu nic nevadí. Krom dementních regenerací DPF, do kterých nelze zasahovat, ani o nich nevíš dopředu a jejich spuštění musíš hlídat a nebo je přerušíš. Na delší cestě mi nevadí. Ale kterej debil to naprogramuje tak, že se vrátíš z cesty co má 400 km a druhý den potřebuješ jen na nákup a auto začne regenerovat po 1km se studeným motorem. Proč člověk nemůže zahájit sám dřív na té dlouhé cestě a nebo to naopak odložit o pár km na další delší cestu.
Ta nová 150kW verze 2.0TSI pojede určitě líp, než 142kW TDI, které přiškrtili. A Passat B9 má úplně jinou aerodynamiku proti B8, takže to pojede líp a za míň.
Osobně bych ji moc rád zkusil, ale u mě prostě vždy vyhrává co nejvyšší výkon :D
A taky mě zajímá, jak bude v Passatu jezdit ta nová 2.0TSI 195kW. Táta ji má V A4 allroad jako mHev a tam to jezdí dálky za skvělé spotřeby, i když jedeš svižněji. Řekl bych srovnatelné, jako já teď s tou 140kw navzdory absenci 4x4 a lepší aerodynamice Arteonu.
Já na ty PHEVy moc nejsem, nemám to kde nabíjet. A taky je vážně blbý, že nevyužili ten elektromotor k pohonu zadní nápravy. Falešný 4x4 by pomohlo v krizovce a zároveň šetřilo gumy a zlepšilo chování v zatáčkách.
Jinak v B9 budou i silnější verze. 265 koní 4x4 tam bude i bez hybridizace.
Mě těch cca 200 kobyl stačí bohatě. Německo nejezdím a tady ten výkon není kde využít. Mě stačí, že se to nedusí, když to naložím a jedu do kopce. Závodit nepotřebuju.
Regenerace jsou nutnost, já to beru, jen mě sere, že nejsou schopni to zpřístupnit uživatelsky. Stačila by informace o zaplněnosti filtru. A když si můžu vyjet spotřebu, dojezd na chcanky atd., tak proč sakra nemůžu z menu vylovit stav zaplnění a řekněme od 80% spustit sám regeneraci dřív a naopak, když naskočí hláška, že se to spustí za třeba 1km, nebo 1 minutu a já vím, že potřebuju vystoupit a odejít z auta, tak mít možnost to odložit. 1-3x max. a na 10-30km max. A bylo by to parádní.
2.0 TSI co se dava do Polo GTI je vyloženě bezcharakterni mrdečka. Ja ji sice nejel, ale těch zminek o tomhle motoru je vic než dost i z nedavne doby. A v době kdy Polo GTI přišlo tak v některych recenzich ten motor davali do minusu pravě jako bezzuby, baz charakteru nebo něco co se do tehle třidy nehodi. A něco takoveho by se mi nelibilo ani v běžnem povoze.
Od vas z Autožurnal.sk F. Garaj o tom motoru pravě řekl, že ma vyloženě dieslovy charakter a tušim to byl i on nebo minimalně stejna redakce, kde prověřovali i spotřebu oproti vykonnějšim verzim 2.0TSI a ta jim vyšla překvapivě jen o něco nižši. Tedy menši než čekali. Tušim to bylo do 0.5l. Přitom ten motor měl byt udajně zaměřen pravě na nizkou spotřebu. Ale tohle je, už disciplina, kterou ja neřešim takže jen takova okrajova zminka.
Zase si myslím, že v Polu s 1400kg to bude něco úplně jiného, než ve velkém autě střední třídy a i to naladění může být úplně jinak udělané, ale nevím, nejel jsem.
Potom tu mas objektivne dovody, myslim ze ta varianta tak nejak emisne vystala pre VW, na jeho charakter uz nebol priestor.
Iste by chlapci z wolfsburgu mali na to a boli radi, keby mohli ten motor naladit na zabavu, to je najmenej. Navyse sa musel aj merketingovo vtesnat vykonom kde je, auto skoncilo s prevodovkou, ktora ta obera o dalsi kus zabavy (subjektivne, ale pre nas dvoch urcite). Potom tu mas klientelu kolko zakaznikov VW prejde k polu z 1.0tsi, alebo z TDI a ake maju naroky oni ? Niekto kto jazdil civic type-r s atmosferickym K20 si isto pólo nekupi, niekto kto ma doma pašíka s tdi a dsg asi v pohode. Nemaly podiel na zaujme je aj status tohto modelu, bez ohladu na to co v aktualnej konfiguracii ponuka.
Dovodov je vela a VW asi nejak usudil, ze toto im staci kym ho nezarezu na dobro.
No mě by se libil Golf GTI tak jak je jen pod kapotou mit něco s vlastnostma 1.6 THP, ktery se daval do 308 nebo RCZ-R.
Ked si s GTI spokojny, co vypada ze ano, pochvalujes si jeho komplexnost, co tak zainvestovat do nejakeho STAGE1 ? Posunut vykon do vyssich otaciek, lacne to nebude, ale keby sa zmenili vacky a kvalitne sa to naladilo, mas z toho asi to co chces... bez toho aby sa nezmyselne dvihalo maximum krutiaceho momentu.
Jedine do čeho jsem zatim zainvestoval a to proto, že jsem poznal změny s provozem tak to jsou odlehčena kola a pneu SC7 a snad budou cca co GY Eagle F1 SS, protože i řizeni by chtělo doladit a i pneu maji na to docela slušny vliv.
Mne sa to iste nepaci na tych chipoch, kazdy ti len dviha tlak turba, rastie max krutiak co je zbytocny problem pre cele auto a stale tam nebude spicka a zmeneny zaujimavejsi priebeh.
Zalezi co z HW v tom stage 1 konkretne zmenia, pretoze vacsinou sa pri turbe vychadza z celkovej efektivity hlavy a preplnania = to urcuje zasadne priebeh vykonu, ktovie ci to pojde s rovnakym turbom a vackami.
A co jsem četl tak i firmy co davaji zaruku na sve upravy nebo spiš dokažou přehrat ŘJ na puvodni hodnoty včetně puvodniho počtu přehrani te ŘJ tak se v reale u některych ukazalo, že tomu tak neni a v origo servisech se ten zasah upravcu poznal.
No a prakticky povětšinou ti upravci nabizeji předevšim zvyšeni vykonu. Vim, že třeba u forda byli upravci co řešily pruběh či reakce mimo tedy vykon.
Pořidil jsem C3 prvni generace s motorem jehož počatek saha až někde do 80 let a tedy jde konkretně o bestialni atmosferu o objemu 1.1l s poutavym vykonem 44kw. Dokonce jsem s touhle hajtrou otočil HR i přes to, že jsem se branil seč to šlo. Při cestě tam mě zaskočilo to, že jejim revirem jsou dalnice samozřejmě s nizskym rychlostnim limitem a naopak okresky jsou vyloženě utrpenim a jde jasně o automobilovy trest. Mit P.Sagan na kole přidělanou sajtku tak by se muselo čekat na nějakou dlouhou rovinku a do te doby dělat , že nezavodim.
Mě se na golfu pravě libi to, že je to pořad takovy chcipak, kdy na delku ma stale pod 4,3m a na šiřku pod 1,8m. Ale jasně o kategorii niže jsme zase někde jinde. Ale nad tim jsem zatim neuvažoval.
Nejaka Fiesta by sa ti mozno zisla, akurat tie zetecy nie su nic moc teda.. ST150 s 2,0 atmo, ked tomu das sanie a vyfuk asi sa to zlepsi.
https://auto.bazos.cz/…m-po-servise.php
No HR bylo vyloženě tak jak jsem psal. Na dalnici mnohem vice v pohodě než jsem doufal a cca 2/3 jizdy po ni jsem vlastně byl v levem pruhu. Jenže kamen urazu pravě přišel na těch okreskach tedy předevšim v HR, kde ja stale jezdim starou cestou po okreskach a ne po dalnici. Mistni cesty jsou poměrně klikate a těch mist kde se da předjiždět neni zase tolik a když, už tak s C3 je prakticky nemožne cokoliv předjet. Takže to byl pro mě doslova očistec. Nejvic mě štvalo to, že jsem tlačil na vykonne bavoraky, meďoury no prostě premiove "děla" a to jak v zatačkach tak na rovinkach a ne jen na nějake starši slabši kousky.
Každopadně u C3 to neni jen o vykonu, ale o autě jako celku takže sedadla nebo nekultivovanost na delši štreky nic moc. I když zažil jsem horši předevšim co do sedadel a to když jsem kdysi podnikl jizdu do HR jedničkovim Yarisem.
Jinak s tou vikendovkou si mě pravda tak trochu nalomil, Fiesta fajn, ale letos se tim asi zabyvat nebudu. Možna přišti rok bych pořešil něco za tu C3 no uvidim. Každopadně asi nic ostřejšiho tak, aby i druha polovička neměla strach do toho sednout. :D
Když jsem měl tu C3 poprve v ruce při zkušebni jizdě tak to bylo hoooodně zoufale a vubec se mi do ni nechtělo jit.
No stačilo dat motoru pořadně zabrat tzv ho rozjezdit, trochu přefouknout pneu a rozdil sice nebyl velky, ale rozhodně znatelny a dynamicky se s tim po městě da v pohodě jezdit. Mimo je to utrpeni.
Teď mám Swifta... a občas dumám nad tím vyměnit ho za Swift Sport (pětidvířko 1.6).
Kazdopadne o to lepsie ked ti netreba ST, mozes kupit fiestu s 1.6 16V zetec 74kW z jednickoveho Fokála, alebo potom tu novsiu generaciu fiesty, ktora ma 1.6Ti-VCT 85kw - ten motor ma naramnu vykonovu spicku to by sa ti lubilo... je to vytunena 74kW s casovanim ventilov.
"Motor 1,6 Ti-VCT nabídne sympatickou gradaci výkonu s otáčkami, přičemž zátah v horní třetině spektra využitelných otáček lze bez ostychu hodnotit jako sportovní. Ve čtyřech tisících už navíc máte k dispozici i všech 152 Nm, kterými šestnáctistovka disponuje a řidič si tak může vychutnat vzrůstající příval síly až k červenému poli"
Jo ten citroeňacky interie je docela vražda a to včetně ergonomie. Ale jak jsem již zmiňil tak mam zkušenost s prvni generaci Yarise a tam to bylo vše ještě horši...odhlučněni, sedadla nebo zpracovani, ale zase ten litrovy motor co do něj tehdy toyota davala s vykonem 50kw byl určitě potentnějši.
Asi nahradu za tu C3 budu hledat a uvidim co trh nabidne. Ta konkretni C3 co mame ma velkou vyhodu v tom, že je ve velice dobrem stavu a to nejen vizuelně a ma teď najeto jen 73tkm. Když jsem s ni byl na technicke tak nula zavad.
Podobne to maju aj dvaja znami co maju C3, auto nie je hnile a vlastne cele funguje, jeden ma 1.4 54kW a druhy 1.4HDI. Kvoli tomu to nechceju dat prec. Inac je to des... na druhej strane nizka hmotnost sa v zakrutach vzdy pocita :-)
Ale narazil jsem na članek, kde se o C3 psalo jako o dvojčeti 206.
Ono když si vezmeš, kdy přišla na trh 207 a kdy C3 tak je tam velky časovy rozdil takže jen z toho pohledu by to sedělo pravě na tu 206.
A jestli tam jsou nějake jine technicke řešeni tak na tom bych neviděl nic zvlaštniho co by se i v jinych koncernech nedělo. Navic 206 je vuči C3 opravdu nizoučka prostě jinak zaměřena auta byť ve stejne třidě.
Mne sa napr v 207 jazdi dobre, navzdory bachorkam z webu je ten podvozok vytecny, tuhy skelet, s pouzitelnym motorom si dobre zajazdis. Musis mu odpustit rozbredle brzdy, lahke (ale presne) riadenie ci desivu prevodovku a trochu cukave motory... co nie kazdy dokaze. Inak to pekne zataca, dobre dycha na horsich cestach a paradne kontroluje hmotnost, tiez to ma necakane vysoku prilnavost. S nejakou 1.4kou ten chassis nema ziadnu pracu. Podobne je na tom aj 3kove Clio, to ma jedinu nevyhodu - hrozne tupe riadenie, ta 207 byt je preposilovana prenesie aspon nejake informacie z cesty, zakladne Clia vsak uplne nic - ako novsie Škodovky.
A Clio 3 mužu jen potvrdit to co pišeš, jizdně velice slušne, ale řizeni bylo rozhodně slabina.
Třeba u C3 jak jsem měl hruzu z ovladacich prvku tak se to sice potvrdilo, ale třeba řizeni je docela přirozene tedy žadne tahani jak za gumu. Jinak je nepřesne a toči se s volantem jak z kormidlem a řazeni je vyloženě nepřesne s dlouhyma drahama jen neni třeba tak gumove jako u těch novějšich peugeotu. No a spojka dlouha tak, že než zabere tak mam přehnaněji koleno pod bradou. O jizdnich vlastnostech se ani zmiňovat nebudu.
Na 307SW sa mi este pacil predlzeny razvor oproti hatch, v kazdej zakrute si citil ako sa opiera o zadne kolesa, ze netaha ten zadok za sebou ako mulica. Prijemne
Když to zvládá 400Nm z dieselu, nevím, proč by se měla uvařit z benzínu...
Má 2 čerpadla a interval na olej 120 tisíc km. Golf GTI s ní funguje bez potíží už roky a olej je po 100.000km sportovní jízdy čirý.
DSG si z principu občas škubne ve městě při neustálé změně tempa a polohy plynu a tam ať si majitelé pořídí hybridy, nebo EV, nebo TC, ale kdo má rád bezprostřední reakce a spojení s motorem a sportovní jízdu a nechce manuál, tak pro něj je naopak DSG ideál a je velmi populární.
A moje úroveň bohužel vždy padá na úroveň druhé strany.
Každej den tu chrlíš svoje “moudra” a nadáváš na kde co, ale běda jak se někdo otře o tvoje ego. To je hned konec světa.
Ked to nezvladas daj si ma na hatelist, nestojim o dementne osobne urazky.
Proto škoda, že není manuál.
Šlápnout na plný plyn a držet umí každý trouba. 😉
Srandisti ze seat fóra tahali z Leonu 1.8 TSI 300 koní a brzdy nechali sériové. :D
Že nestačily na běžné užívání sériového výkonu (realita je běžně +-200 koní) u 1340kg těžkého auta (měnil jsem desky i kotouče co 20 tisíc km), to už neřešili.
Ale za to se prsili šestilitrovou spotřebou… :D já mám dlouhodobý průměr 9.3… :-)
Takže jsi musel asi jezdit hodně zvesela.
Po upgradu na 340/310 Brembo Xtra kotouče + Ferodo DS2500 desky je vše v pořádku. Desky vydržely 60 tisíc km a kotouče jsou sjeté o 1mm (limit jsou +-3mm). Teď mám druhé desky.
To je důvod proč si další auto od koncernu už nekoupím. Tohle ojebávání důležitých součástí fakt těžce nesu.
Jízdní styl? Takový lehce svižnější. ;-) Lepivé UHP gumy sjedu za sezónu, ale už se mi stalo, že nevydržely ani do srpna. :D
Jinak souhlasím, že koncern ojebává brzdy dost a nejvíc mě to sere u větších a těžších aut.
Když mám totiž na 200 koňovým Passatu varant, co má 1,7 tuny taky 312mm kotouče, tak to je fakt trapas. To samý Kodiaq a podobně. Bohužel jsem to viděl i u Audi A6, že třeba 40TDI nedostala brzdy a má je až 45, nebo 50TDI, nevím přesně.
Na druhou stranu, když s tím člověk neřeže okreskový rallye brzda plyn a naučí se ty km najíždět plynule, tak i tyhle slabý brzdy vydrží solidní tisíce km. A zase jsou lehký, menší neodpružený hmoty, opraví to každej lojza a nákup komponent a servis je za suchý z nosu. A ne jako u nějakých M brzd od BMW, který jsou sice lepší, ale pak uděláš servis a seš v tom za 80 místo za 10.
Mě i na Passatu teda dřív zreznou než je ojezdím... :D Asi už jezdím fakt moc plynule i když často hodně nad limit. Brzdím víc větrem :D
A ty zase asi fakt dost drsně a hodně. Já gumy vyhazuju po 4 letech a většinou nejsou sjetý, ale už tvrdnou a nelepí a já chci, aby fungovaly, když jde do tuhýho.
Já znám jen 312 a pak až 340 mm. Ty menší neřeším už vůbec.
Mám teorii, že jakmile poddimenzuješ rozměry, nepomůže sebelepší materiál.