Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Také Land Rover věří plug-inům. Elektromobilitu naopak zbrzdí

73 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Elektrická budoucnost elektromobility je blíž, než jsme čekali. Chcete vědět proč?

• Protože elektrické motory jsou tiché, efektivní, jen zřídka je potřeba je opravovat a umožňují jízdu bez emisí. Další výhodou je lepší využití zdrojů v porovnání se spalovacími motory. Přidejte výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů a už se nebudete chtít vrátit.
• Možná největší výhodou elektromobilu je jeho efektivita. S normálním motorem je témě třetina energie ztracena tepelnými ztrátami - naproti tomu elektromobil dokáže využít až 95% energie. Poměr vynaložené a využitelné energie se nazývá efektivita.
• Vysoká efektivita, nízké náklady, nízké emise - je mnoho rozumných důvodů pro elektromobil. A jízda je také zábavná: na rozdíl od vozidel se spalovacím motorem nemusíte řadit rychlosti. Točivý výkon je ihned k dispozici a nabízí skvělý jízdní zážitek.

Sbohem, fosilní paliva! Sbohem, apoho&Co! :yes:
Avatar - apoho
apoho
Blbe!
Rychle prepinej účty a palcuj svůj hnojometský příspěvek. Máš tam ještě jenom 5 palců a tvoje norma je 9 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
***i, jestli není apoho tvůj domestik, tak si toho retardu mažeš dobře na chleba.
Avatar - Anonym
Anonym
apoho je taky hamuna, vysvětluju to už opakovaně ale mnohým to nedochází
Avatar - lyon667
lyon667
A takhle to vypadá, když zelené bolševiky začne dohánět realita😒br />
https😐/www.idnes.cz/…25_automoto_dohr
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Avatar - apoho
apoho
To jsou ale hlupáci ti inženýři u Land Roveru.
Kdyby si přečetli příspěvky zdejších géniů Handlyho a spol, tak by věděli, že je to slepá vývojová ulička a jenom a pouze EV jsou budoucnosti světa 😁
dodo24
Aj v Nokii pracovali múdri ludia a velmi to nepomohlo. Až čas ukáže, ktorá bola tá správna cesta 😄
Arese
Neustále eurohujerské srovnávání nesrovnatelného (výroba elektrospotřebičů a automobilů) je oblíbenou absurdní kratochvílí místních elektrofanatiků. Ještě stále totiž nepochopili, že srovnávají nesrovnatelné... 😒] :no:
Dixik2
Nový Range Rover BEV,který nikdo ještě neviděl,tak je na něho 16 tisíc objednávek.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
Víš jak je to s těmi nezávaznými objednávkami, ne? Marketingové plky 😉 A pak, skutek utek 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Myslíš skutečné objednávky, kde se předem platí významná částka, např. 10 % z ceny? Nebo je to něco ve stylu Tesly, že na auto za 2 miliony je rezervační poplatek 2 tisíce Kč?
Avatar - eLzyx
eLzyx
u Tesly 250USD, takže 5800Kč ... když už
Avatar - Anonym
Anonym
Teď už ano. Ze začátku to bývalo 100 USD.
Avatar - pradeda777
pradeda777
...je to správné řešení. Bez emisí tam, kde je to potřeba......a s minimálními emisemi potřebnými k nakrmení rostlinstva všude jinde.... :yes:
Arese
Naopak, je to nejnesmyslnější řešení - mimo město sebou už tak těžké auto zcela zbytečně vláčí ještě obludný elektromotor a baterii... 😲 😒 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
nějak ty elekrické plány automobilek berou za své, jedna za druhou je oddalují, posouvaj, změkčujía naopak spalováky a hybridy se prodlužují, zvyšuje počet modelů co je budou mít, oddalují termíny a vyvíjí nové motory 😄 😄 😄 😄
Avatar - apoho
apoho
Dnes oba diskutují zatím pod nickem Horký Rom 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A lajkují to z nicku Jamme 😄
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi nahlášen Hammuno, pokračuj 😄
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
topten
cilem LR je stale 60% EV do 2030 a 100% EV od 2036
ale EV hateri z toho maj druhy vanoce
a dieseldezolati jasaj nad benzinovym hybridem

trakze kluci - sitdown - a v klidu si prectete clanek znova a kdyz ho nepochopite, tak este jednou, pripadne este dvakrat, trikrat ... nez vam to naskoci
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem zaslepený fanda všeho elektrického, ale pořád si nějak neumím ani v nejbláznivějším snu představit naplnění těch cílů, co uvádíš.
Avatar - Anonym
Anonym
poposedni si i ty, fanatici z JLR se chvástali v jendom článku že už od 2025 budou fully electric a zatím velký HAUUUUNO utopistický fanatiku 😄 😄 😄 😄 I-pace je totální propadák s tak obrovským prodělkem že jim z toho vstávaj vlasy hrůzou 😄
topten
zrovna tebe sem mel na mysli kdyz sem to psal buliku
takze misto 6 novych EV jen 4 + par pluginu
jestli dobre pocitam, tak dnes ma LR jen 3 modely
takze nove 2x tolik
Avatar - Anonym
Anonym
Počítáš špatně
Jaguar má modely F-Type, XE, XF, I-pace,F-pace a E-pace

Drtivou většinu prodaných aut tvoří samozometový SUV a pak pár sedanů s benzíny a F-Type s V8 😄 😄 😄 A ještě hodně dobře je živí divize Jaguar Classic
topten
clanek se tyka modelu LR, ne celeho JLR, ten tam je jen lehce zminenej
Avatar - Anonym
Anonym
topten
amici a chinani se urcite budou ohlizet na to, jak se v evrope vyspime...

ty naivko
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud vyhraje Trump tak se amíci nebudou ohlížet na vůbec na nic co bylo. A jeho podpora roste neskutečně, celý jih je za Trumpem. 😄 Potom vám utpistům popadá domeček z karet úplně a čínan se bude moc jít bodnout, at si vyrábí EV pro sebe.
Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Mnohem hezčí je auto ve tvaru krabice od bot (SUV), chápu.
Arese
To je ale divné, jak může být I-Pace prodejní propadák, když je to přece Car of the Year?!! 😒] 😒] 😒] :no:
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄
Těch ocenění měl dokonce i víc, od různých spolků ale v reálu to nikdo nekupuje.... Indům to holt nevyšlo no. Proto tehdá radši odpískali ten elektrický XJ, to by byl megapropadák
Avatar - Anonym
Anonym
Já žádné Vánoce nemám. Vidím tam plány na masové rozšiřování plug-in hybridů, což považuji za zločin proti přírodě.

BTW Malý úkrok stranou. To mi připomíná bolševiky. Oni taky vždycky něco vyhlásili a když to nefungovalo, tak z toho byl úkrok stranou. Takový ten nejabsurdnější byl slib bolševiků v roce 1917, že zruší trest smrti. Když provedli svou říjnovou revoluci, opravdu jako jedno z prvních opatření zrušili trest smrti. Ale vydrželo jim to pár měsíců a pak udělali "malý úkrok stranou", když začali během občanské válce popravovat po tisících. Když skončila občanská válka a zavedli ústavu RSFSR a Trestní zákoník, rozhodli se pro další "malý úkrok stranou", když trest smrti ponechali jako tzv. mimořádné a dočasné opatření tím, že splnění slibu zrušení trestu smrti platí. Ta mimořádnost stála životy milionů lidí a dočasnost trvala do rozpadu SSSR.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta sedla :yes: :yes: :yes:
topten
komunisti vrazdili hned od zacatrku
ti na nic necekali
jinak to je slusnej ulet ten tvuj blabol
misto 6EV jen 4EV ...
Avatar - Anonym
Anonym
naopak je to přesný, protože vy přesně navazujete na utopistický neostalinistý pavědce, jen ste rudou vyměnili za zelenou a beztřídní společnost za bezemisní, jinak stejná parta šílenců 😄 😄 😄 😄
topten
na vas komunisty a postkomunisty zadnej argument neplati
ty tvoje zvasty jsou ty samy jako se na nas linou z rossiji - ze jsme vsichni nackove a fasouni
Avatar - Anonym
Anonym
Největší bolševik si ty fanatiku 😄
dodo24
Mohol by si si nechať tie svoje hlúposti a neťahať politiku do miestnych diskusií.
Avatar - Anonym
Anonym
Politiku do zedejších diskuzí tahaj soudruzi topten, donvito, hendly , fejkovej mulitinick hammuna další...
Avatar - Anonym
Anonym
Kupodivu nevraždili. Leninova vláda těsně po revoluci opravdu vydala dekret o zrušení trestu smrti. Ale vydrželo to jen velmi krátkou dobu, jen několik měsíců. Ještě zajímavější je to, že sovětský lid se opravdu dočkal toho, že "mimořádné a dočasné" zavedení trestu smrti bylo zrušeno. A to v roce 1947 (ano, za Stalina byl v SSSR zrušen trest smrti). Vydrželo to do roku 1950, kdy byl znovu zaveden a pak už ta mimořádná a dočasná situace trvala až do rozpadu SSSR.
Ale ano, abychom byli přesní, tak v RSFSR/SSSR neměli de iure trest smrti, ale v zákonech to bylo popsáno jako "nejvyšší trest společenské ochrany".
topten
uz behem vrsr bolsevicka luza vrazdila a znasilnovala vse co neuteklo
Avatar - Anonym
Anonym
To si právě skočil na špek bolševikům a jejich propagandě o Velké říjnové revoluci. Ve skutečnosti byla naprostá většina petrohradských ministerstev obsazena bez jediného výstřelu a i v Zimním paláci se většina obránců rychle vzdala už po první výstražné salvě z Aurory. Počet obětí se odhaduje na 6 na straně bolševiků a 0 (nula) na straně obránců.

Znalost historie je dobrá k tomu, abychom se z ní poučili. Bohužel, lidstvo je nepoučitelné. Už několikrát se ukázalo, že každá snaha o "vybudování lepší společnosti" nebo o "vybudování lepšího člověka" skončila hodně špatně a přesto se do toho vrháme znovu.
Avatar - apoho
apoho
koukám, že zdejší diskusní klub automobilistů se postupně změní na politicko- ideologickou masírku a bojiště :-!
topten
ja psal o autech
bolseviky do toho zanes tycoon
tezko na nej nereragovat
Avatar - Anonym
Anonym
Potrefená husa nejvíc kejhá 😄 😄
dodo24
Preto to tu najčastejšie píšeš ty 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Článek odkazuje na politické rozhodnutí Jaguar Land Rover změnit původní politicko-ideologické rozhodnutí co nejrychlejšího zavedení plně elektrifikované nabídky. Kdyby byl článek o tom, že Land Rover bude mít jiný typ mezinápravového diferenciálu nebo novou konstrukci motoru, byla by diskuze o něčem jiném.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Cíle? To je jen takové marketingové plácání do ESG reportu. Až se termín přiblíží, proběhne zasazení do reálného rámce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
"a dieseldezolati jasaj nad benzinovym hybridem"

Tak to je hluboká myšlenka. 😁 😁 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"Plug-in hybridy jsou v mnoha ohledech drahé a neefektivní. Jednak do nich musíte implantovat dva drahé pohony, jednak když nedobíjíte trakční akumulátor, tak ho s sebou vlastně vláčíte zbytečně. To druhé platí zejména u prvních generací hybridů s externím dobíjením, které zvládnou okolo 40 kilometrů na jedno nabití."

Nemohl by o hybridech psat nekdo, kdo jim aspon bazalne rozumi?
Avatar - apoho
apoho
Jéé, další vědec na obzoru.
Tak že si tě neimplantuje některý prémiový výrobce nebo masový výrobce aut jako hlavního stratéga aby jsi jím poradil a otevřel oči. :no:

PHEV nejsou výmyslem automobilek ale politiků. Takže je potřeba apelovat tímto směrem.
Je to jenom cesta jak oje.bat nesmyslné emisní normy.

A že EV nejsou to pravé ořechové ukazují čísla, jakým fofrem o ně zájem padá všude, kde skončily subvence.
Ale protože politik je prase vynalézavé, tak přišel s jinou oje.bávkou. Budeme platit pokuty za držení spalováků a zvýší ceny PHM a on by v tom byl čert aby se t elektromobilita nechytla
Avatar - Anonym
Anonym
Který z těch výroků rozporuješ a proč?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ze kdyz nedobijis trakcni akumulator, tak ho s sebou vlacis zbytecne.

Pak by me taky zajimalo, jestli "to druhe" odkazuje na slovo "neefektivni", nebo na to o (ne-)nabijeni akumulatoru. V obou pripadech je tam ale zminka o tom, ze to plati o prvni generaci PHEV s "malym akumulatorem" uplne spatne.

EDIT: opraven preklep
Avatar - Anonym
Anonym
Na standardní rekuperaci stačí kolem 1-2 kWh, které používá Toyota, ne? Pokud PHEV někdo nedobíjí (typicky ve fleetu), tak zbytečné vození 20 či 30 kWh baterky je fakt. Co je však ještě horší, že tu zbytečnou baterku musel někdo vyrobit.
Ano, s tou zmínkou, že to platí pro první generaci, s tím bych souhlas. Pokud někdo PHEV nenabíjí, tak je to větší ekologický zločin právě u druhé generace, kde se musí vyrobit zbytečně ještě větší baterka.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a 30kWh baterka mohla sloužit v něčem jako bylo Citigo iV ...
Avatar - Anonym
Anonym
Naprostý souhlas. Ekologie není vyrábět třítunová auta s tunovou baterkou nebo plug-in hybridy, u kterých skoro nikdo pravidelně nedobíjí, ale vyrábět malé městské elektromobily.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc do očí bijící je konstatování o zbytečně vozeném akumulátoru. To může tvrdit jen debyyyl, který neviděl nikdy slušný PHEV, ale jen ty opruzeniny od VW.
Avatar - lyon667
lyon667
Pokud ho nedobíjíš do plna, zbytečně s sebou vláčiš mrtvou váhu. Proto je mnohem efektivnější full hybrid, kde ti baterka funguje jako úložiště dočasně nepotřebné energie - pomáhá, ale zároveň není příliš těžká.
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas. HEV je energeticky efektivnější a proto ekologičtější, než PHEV. Nicméně u dobře vyladěných PHEV se ten rozdíl téměř stírá. A nenabíjí je jen ten, kdo je dostal zdarma a to je ten hlavní problém, ten socialismus.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"HEV je energeticky efektivnější a proto ekologičtější, než PHEV" - tohle je tedy take perla...
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, to je jenom prostý fakt.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
IMHO záleží na způsobu použití...
Avatar - Anonym
Anonym
Spíše než zbytečně vozeném bych řekl zbytečně vyrobeném. K čemu má auto 20 nebo 30 kWh baterku, když ji nikdo pravidelně nenabíjí, typicky ve fleetu?
Ano, VW a většina dalších evropských automobilek hybridy neumí, s tím souhlas.
Avatar - Anonym
Anonym
Špatně není ta velká baterka. Špatně je, že PHEV se zdarma rozdávají těm, kdo o ně vůbec nestojí. Dej mi drahého koně - stejně na něm nikdy nepojedu.
Avatar - Anonym
Anonym
Že se většina aut v segmentech trhu, ve kterých se vyrábí PHEV, se tzv. fasuje, přece museli politici vědět dávno.
U CNG aut už někdy v roce 2018 zavedli, že zvýhodnění budou mít auta jen s malou rezervní nádrží na benzín, nikoliv s plnohodnotnou. Aby to opravdu kupovali jen ti, co CNG palivo využívají.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Popsal jsi nevýhody a ano má to nevýhody obou světů - tedy už relativně velká těžká drahá baterie + elektromotor a k tomu ještě spalovák se vším co k němu náleží.
Ale má to i výhody obou světů, nulové lokální emise tam, kde je to nejpodstatnější, absenci bambilionu studených startů spalováku při každodenních krátkých pojížďkách (+ další elektromobilní výhody jakože to okamžitě topí (pořádný PHEV má i tepelné čerpadlo)) a současně s tím neomezený dojezd na benzin bez potřeby rychlodobíjení za 25 Kč/kWh.
Jinak k tomu vláčení baterie zbytečně bych doplnil, že je dobré, když je PHEV zároveň i dobrým HEV (viz příklad Toyoty, která hybridizaci využila zároveň ke zjednodušení (absence turba, absence spojky, absence převodovky atd...)
A ještě malý bonus - 4x4 lze řešit elektricky, což je pro 93 % uživatelů dostatečné 😄 :yes:
Avatar - apoho
apoho
souhlasím bratře Žižko! 😄
Je to tak. Už v názvu je to správně - HYBRID a tím je vše řečeno.