Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Také Land Rover věří plug-inům. Elektromobilitu naopak zbrzdí

Značka Land Rover do roku 2026 představí méně čistě elektrických modelů. Naopak kombinace spalovacího agregátu s externě dobíjeným akumulátorem bude u Britů slavit větší úspěchy.
Zpět na článek
13. 2. 2024 08:14
13. 2. 2024 08:42
13. 2. 2024 12:33
13. 2. 2024 13:09
13. 2. 2024 08:16
13. 2. 2024 08:22
13. 2. 2024 08:32
13. 2. 2024 13:12
Avatar - Horký Rom
13. 2. 2024 08:14
moc líbí
Elektrická budoucnost elektromobility je blíž, než jsme čekali. Chcete vědět proč?

• Protože elektrické motory jsou tiché, efektivní, jen zřídka je potřeba je opravovat a umožňují jízdu bez emisí. Další výhodou je lepší využití zdrojů v porovnání se spalovacími motory. Přidejte výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů a už se nebudete chtít vrátit.
• Možná největší výhodou elektromobilu je jeho efektivita. S normálním motorem je témě třetina energie ztracena tepelnými ztrátami - naproti tomu elektromobil dokáže využít až 95% energie. Poměr vynaložené a využitelné energie se nazývá efektivita.
• Vysoká efektivita, nízké náklady, nízké emise - je mnoho rozumných důvodů pro elektromobil. A jízda je také zábavná: na rozdíl od vozidel se spalovacím motorem nemusíte řadit rychlosti. Točivý výkon je ihned k dispozici a nabízí skvělý jízdní zážitek.

Sbohem, fosilní paliva! Sbohem, apoho&Co! :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - apoho
13. 2. 2024 08:42
Re: moc líbí
Blbe!
Rychle prepinej účty a palcuj svůj hnojometský příspěvek. Máš tam ještě jenom 5 palců a tvoje norma je 9 :no:
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2024 09:36
Re: moc líbí
***i, jestli není apoho tvůj domestik, tak si toho retardu mažeš dobře na chleba.
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 09:39
Re: moc líbí
apoho je taky hamuna, vysvětluju to už opakovaně ale mnohým to nedochází
Avatar - lyon667
13. 2. 2024 12:33
Re: moc líbí
A takhle to vypadá, když zelené bolševiky začne dohánět realita:

https://www.idnes.cz/…25_automoto_dohr
13. 2. 2024 13:09
Re: moc líbí
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - apoho
13. 2. 2024 08:16
Hlupáci od LR
To jsou ale hlupáci ti inženýři u Land Roveru.
Kdyby si přečetli příspěvky zdejších géniů Handlyho a spol, tak by věděli, že je to slepá vývojová ulička a jenom a pouze EV jsou budoucnosti světa :D
Rozbalit vlákno
2
13. 2. 2024 11:28
Re: Hlupáci od LR
Aj v Nokii pracovali múdri ludia a velmi to nepomohlo. Až čas ukáže, ktorá bola tá správna cesta :-)
13. 2. 2024 13:10
Re: Hlupáci od LR
Neustále eurohujerské srovnávání nesrovnatelného (výroba elektrospotřebičů a automobilů) je oblíbenou absurdní kratochvílí místních elektrofanatiků. Ještě stále totiž nepochopili, že srovnávají nesrovnatelné... :-[] :no:
13. 2. 2024 08:22
Range Rover BEV
Nový Range Rover BEV,který nikdo ještě neviděl,tak je na něho 16 tisíc objednávek.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jamme
13. 2. 2024 08:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2024 08:35
Re: Range Rover BEV
Víš jak je to s těmi nezávaznými objednávkami, ne? Marketingové plky ;-) A pak, skutek utek :-[]
13. 2. 2024 09:34
Re: Range Rover BEV
Myslíš skutečné objednávky, kde se předem platí významná částka, např. 10 % z ceny? Nebo je to něco ve stylu Tesly, že na auto za 2 miliony je rezervační poplatek 2 tisíce Kč?
Avatar - eLzyx
13. 2. 2024 14:04
Re: Range Rover BEV
u Tesly 250USD, takže 5800Kč ... když už
13. 2. 2024 19:53
Re: Range Rover BEV
Teď už ano. Ze začátku to bývalo 100 USD.
Avatar - pradeda777
13. 2. 2024 08:32
PHEV
...je to správné řešení. Bez emisí tam, kde je to potřeba......a s minimálními emisemi potřebnými k nakrmení rostlinstva všude jinde.... :yes:
Rozbalit vlákno
1
13. 2. 2024 13:12
Re: PHEV
Naopak, je to nejnesmyslnější řešení - mimo město sebou už tak těžké auto zcela zbytečně vláčí ještě obludný elektromotor a baterii... :-O :-( :no:
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 08:46
Tak kde je soudruh DonVito/Hendly?
nějak ty elekrické plány automobilek berou za své, jedna za druhou je oddalují, posouvaj, změkčujía naopak spalováky a hybridy se prodlužují, zvyšuje počet modelů co je budou mít, oddalují termíny a vyvíjí nové motory :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - apoho
13. 2. 2024 09:10
Re: Tak kde je soudruh DonVito/Hendly?
Dnes oba diskutují zatím pod nickem Horký Rom :-)
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 09:24
Re: Tak kde je soudruh DonVito/Hendly?
A lajkují to z nicku Jamme :-)
Avatar - Jamme
13. 2. 2024 09:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 09:39
Re: Tak kde je soudruh DonVito/Hendly?
Jsi nahlášen Hammuno, pokračuj :-)
Avatar - Jamme
13. 2. 2024 09:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2024 09:27
jen maly ukrok stranou
cilem LR je stale 60% EV do 2030 a 100% EV od 2036
ale EV hateri z toho maj druhy vanoce
a dieseldezolati jasaj nad benzinovym hybridem

trakze kluci - sitdown - a v klidu si prectete clanek znova a kdyz ho nepochopite, tak este jednou, pripadne este dvakrat, trikrat ... nez vam to naskoci
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 09:30
Re: jen maly ukrok stranou
Jsem zaslepený fanda všeho elektrického, ale pořád si nějak neumím ani v nejbláznivějším snu představit naplnění těch cílů, co uvádíš.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 09:40
Re: jen maly ukrok stranou
poposedni si i ty, fanatici z JLR se chvástali v jendom článku že už od 2025 budou fully electric a zatím velký HAUUUUNO utopistický fanatiku :-) :-) :-) :-) I-pace je totální propadák s tak obrovským prodělkem že jim z toho vstávaj vlasy hrůzou :-)
13. 2. 2024 09:48
Re: jen maly ukrok stranou
zrovna tebe sem mel na mysli kdyz sem to psal buliku
takze misto 6 novych EV jen 4 + par pluginu
jestli dobre pocitam, tak dnes ma LR jen 3 modely
takze nove 2x tolik
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 09:52
Re: jen maly ukrok stranou
Počítáš špatně
Jaguar má modely F-Type, XE, XF, I-pace,F-pace a E-pace

Drtivou většinu prodaných aut tvoří samozometový SUV a pak pár sedanů s benzíny a F-Type s V8 :-) :-) :-) A ještě hodně dobře je živí divize Jaguar Classic
13. 2. 2024 10:00
Re: jen maly ukrok stranou
clanek se tyka modelu LR, ne celeho JLR, ten tam je jen lehce zminenej
13. 2. 2024 10:13
Re: jen maly ukrok stranou
amici a chinani se urcite budou ohlizet na to, jak se v evrope vyspime...

ty naivko
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 10:17
Re: jen maly ukrok stranou
Pokud vyhraje Trump tak se amíci nebudou ohlížet na vůbec na nic co bylo. A jeho podpora roste neskutečně, celý jih je za Trumpem. :-) Potom vám utpistům popadá domeček z karet úplně a čínan se bude moc jít bodnout, at si vyrábí EV pro sebe.
Avatar - Jamme
13. 2. 2024 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 15:14
Re: jen maly ukrok stranou
Mnohem hezčí je auto ve tvaru krabice od bot (SUV), chápu.
13. 2. 2024 13:13
Re: jen maly ukrok stranou
To je ale divné, jak může být I-Pace prodejní propadák, když je to přece Car of the Year?!! :-[] :-[] :-[] :no:
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 13:16
Re: jen maly ukrok stranou
:-) :-) :-)
Těch ocenění měl dokonce i víc, od různých spolků ale v reálu to nikdo nekupuje.... Indům to holt nevyšlo no. Proto tehdá radši odpískali ten elektrický XJ, to by byl megapropadák
13. 2. 2024 09:53
Re: jen maly ukrok stranou
Já žádné Vánoce nemám. Vidím tam plány na masové rozšiřování plug-in hybridů, což považuji za zločin proti přírodě.

BTW Malý úkrok stranou. To mi připomíná bolševiky. Oni taky vždycky něco vyhlásili a když to nefungovalo, tak z toho byl úkrok stranou. Takový ten nejabsurdnější byl slib bolševiků v roce 1917, že zruší trest smrti. Když provedli svou říjnovou revoluci, opravdu jako jedno z prvních opatření zrušili trest smrti. Ale vydrželo jim to pár měsíců a pak udělali "malý úkrok stranou", když začali během občanské válce popravovat po tisících. Když skončila občanská válka a zavedli ústavu RSFSR a Trestní zákoník, rozhodli se pro další "malý úkrok stranou", když trest smrti ponechali jako tzv. mimořádné a dočasné opatření tím, že splnění slibu zrušení trestu smrti platí. Ta mimořádnost stála životy milionů lidí a dočasnost trvala do rozpadu SSSR.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 09:56
Re: jen maly ukrok stranou
Ta sedla :yes: :yes: :yes:
13. 2. 2024 09:57
Re: jen maly ukrok stranou
komunisti vrazdili hned od zacatrku
ti na nic necekali
jinak to je slusnej ulet ten tvuj blabol
misto 6EV jen 4EV ...
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 10:04
Re: jen maly ukrok stranou
naopak je to přesný, protože vy přesně navazujete na utopistický neostalinistý pavědce, jen ste rudou vyměnili za zelenou a beztřídní společnost za bezemisní, jinak stejná parta šílenců :-) :-) :-) :-)
13. 2. 2024 10:09
Re: jen maly ukrok stranou
na vas komunisty a postkomunisty zadnej argument neplati
ty tvoje zvasty jsou ty samy jako se na nas linou z rossiji - ze jsme vsichni nackove a fasouni
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 10:13
Re: jen maly ukrok stranou
Největší bolševik si ty fanatiku :-)
13. 2. 2024 11:38
Re: jen maly ukrok stranou
Mohol by si si nechať tie svoje hlúposti a neťahať politiku do miestnych diskusií.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 12:55
Re: jen maly ukrok stranou
Politiku do zedejších diskuzí tahaj soudruzi topten, donvito, hendly , fejkovej mulitinick hammuna další...
13. 2. 2024 10:07
Re: jen maly ukrok stranou
Kupodivu nevraždili. Leninova vláda těsně po revoluci opravdu vydala dekret o zrušení trestu smrti. Ale vydrželo to jen velmi krátkou dobu, jen několik měsíců. Ještě zajímavější je to, že sovětský lid se opravdu dočkal toho, že "mimořádné a dočasné" zavedení trestu smrti bylo zrušeno. A to v roce 1947 (ano, za Stalina byl v SSSR zrušen trest smrti). Vydrželo to do roku 1950, kdy byl znovu zaveden a pak už ta mimořádná a dočasná situace trvala až do rozpadu SSSR.
Ale ano, abychom byli přesní, tak v RSFSR/SSSR neměli de iure trest smrti, ale v zákonech to bylo popsáno jako "nejvyšší trest společenské ochrany".
13. 2. 2024 10:10
Re: jen maly ukrok stranou
uz behem vrsr bolsevicka luza vrazdila a znasilnovala vse co neuteklo
13. 2. 2024 10:30
Re: jen maly ukrok stranou
To si právě skočil na špek bolševikům a jejich propagandě o Velké říjnové revoluci. Ve skutečnosti byla naprostá většina petrohradských ministerstev obsazena bez jediného výstřelu a i v Zimním paláci se většina obránců rychle vzdala už po první výstražné salvě z Aurory. Počet obětí se odhaduje na 6 na straně bolševiků a 0 (nula) na straně obránců.

Znalost historie je dobrá k tomu, abychom se z ní poučili. Bohužel, lidstvo je nepoučitelné. Už několikrát se ukázalo, že každá snaha o "vybudování lepší společnosti" nebo o "vybudování lepšího člověka" skončila hodně špatně a přesto se do toho vrháme znovu.
Avatar - apoho
13. 2. 2024 10:51
Re: jen maly ukrok stranou
koukám, že zdejší diskusní klub automobilistů se postupně změní na politicko- ideologickou masírku a bojiště :-!
13. 2. 2024 11:08
Re: jen maly ukrok stranou
ja psal o autech
bolseviky do toho zanes tycoon
tezko na nej nereragovat
Avatar - Barrichello
13. 2. 2024 11:09
Re: jen maly ukrok stranou
Potrefená husa nejvíc kejhá :-) :-)
13. 2. 2024 11:40
Re: jen maly ukrok stranou
Preto to tu najčastejšie píšeš ty ;-)
13. 2. 2024 13:24
Re: jen maly ukrok stranou
Článek odkazuje na politické rozhodnutí Jaguar Land Rover změnit původní politicko-ideologické rozhodnutí co nejrychlejšího zavedení plně elektrifikované nabídky. Kdyby byl článek o tom, že Land Rover bude mít jiný typ mezinápravového diferenciálu nebo novou konstrukci motoru, byla by diskuze o něčem jiném.
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2024 12:14
Re: jen maly ukrok stranou
Cíle? To je jen takové marketingové plácání do ESG reportu. Až se termín přiblíží, proběhne zasazení do reálného rámce.
Avatar - Mokrous
13. 2. 2024 12:57
Re: jen maly ukrok stranou
"a dieseldezolati jasaj nad benzinovym hybridem"

Tak to je hluboká myšlenka. :D :D :D
Avatar - JirkaVejrazka
13. 2. 2024 10:35
Cozeto prosim?
"Plug-in hybridy jsou v mnoha ohledech drahé a neefektivní. Jednak do nich musíte implantovat dva drahé pohony, jednak když nedobíjíte trakční akumulátor, tak ho s sebou vlastně vláčíte zbytečně. To druhé platí zejména u prvních generací hybridů s externím dobíjením, které zvládnou okolo 40 kilometrů na jedno nabití."

Nemohl by o hybridech psat nekdo, kdo jim aspon bazalne rozumi?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - apoho
13. 2. 2024 10:49
Re: Cozeto prosim?
Jéé, další vědec na obzoru.
Tak že si tě neimplantuje některý prémiový výrobce nebo masový výrobce aut jako hlavního stratéga aby jsi jím poradil a otevřel oči. :no:

PHEV nejsou výmyslem automobilek ale politiků. Takže je potřeba apelovat tímto směrem.
Je to jenom cesta jak oje.bat nesmyslné emisní normy.

A že EV nejsou to pravé ořechové ukazují čísla, jakým fofrem o ně zájem padá všude, kde skončily subvence.
Ale protože politik je prase vynalézavé, tak přišel s jinou oje.bávkou. Budeme platit pokuty za držení spalováků a zvýší ceny PHM a on by v tom byl čert aby se t elektromobilita nechytla
13. 2. 2024 10:58
Re: Cozeto prosim?
Který z těch výroků rozporuješ a proč?
Avatar - JirkaVejrazka
13. 2. 2024 11:04
Re: Cozeto prosim?
Ze kdyz nedobijis trakcni akumulator, tak ho s sebou vlacis zbytecne.

Pak by me taky zajimalo, jestli "to druhe" odkazuje na slovo "neefektivni", nebo na to o (ne-)nabijeni akumulatoru. V obou pripadech je tam ale zminka o tom, ze to plati o prvni generaci PHEV s "malym akumulatorem" uplne spatne.

EDIT: opraven preklep
13. 2. 2024 13:14
Re: Cozeto prosim?
Na standardní rekuperaci stačí kolem 1-2 kWh, které používá Toyota, ne? Pokud PHEV někdo nedobíjí (typicky ve fleetu), tak zbytečné vození 20 či 30 kWh baterky je fakt. Co je však ještě horší, že tu zbytečnou baterku musel někdo vyrobit.
Ano, s tou zmínkou, že to platí pro první generaci, s tím bych souhlas. Pokud někdo PHEV nenabíjí, tak je to větší ekologický zločin právě u druhé generace, kde se musí vyrobit zbytečně ještě větší baterka.
Avatar - eLzyx
13. 2. 2024 14:08
Re: Cozeto prosim?
a 30kWh baterka mohla sloužit v něčem jako bylo Citigo iV ...
13. 2. 2024 15:34
Re: Cozeto prosim?
Naprostý souhlas. Ekologie není vyrábět třítunová auta s tunovou baterkou nebo plug-in hybridy, u kterých skoro nikdo pravidelně nedobíjí, ale vyrábět malé městské elektromobily.
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 11:06
Re: Cozeto prosim?
Nejvíc do očí bijící je konstatování o zbytečně vozeném akumulátoru. To může tvrdit jen debyyyl, který neviděl nikdy slušný PHEV, ale jen ty opruzeniny od VW.
Avatar - lyon667
13. 2. 2024 12:39
Re: Cozeto prosim?
Pokud ho nedobíjíš do plna, zbytečně s sebou vláčiš mrtvou váhu. Proto je mnohem efektivnější full hybrid, kde ti baterka funguje jako úložiště dočasně nepotřebné energie - pomáhá, ale zároveň není příliš těžká.
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 12:57
Re: Cozeto prosim?
Souhlas. HEV je energeticky efektivnější a proto ekologičtější, než PHEV. Nicméně u dobře vyladěných PHEV se ten rozdíl téměř stírá. A nenabíjí je jen ten, kdo je dostal zdarma a to je ten hlavní problém, ten socialismus.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 2. 2024 13:07
Re: Cozeto prosim?
"HEV je energeticky efektivnější a proto ekologičtější, než PHEV" - tohle je tedy take perla...
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 13:36
Re: Cozeto prosim?
Ne, to je jenom prostý fakt.
Avatar - Barry Lyndon
13. 2. 2024 17:01
Re: Cozeto prosim?
IMHO záleží na způsobu použití...
13. 2. 2024 13:15
Re: Cozeto prosim?
Spíše než zbytečně vozeném bych řekl zbytečně vyrobeném. K čemu má auto 20 nebo 30 kWh baterku, když ji nikdo pravidelně nenabíjí, typicky ve fleetu?
Ano, VW a většina dalších evropských automobilek hybridy neumí, s tím souhlas.
Avatar - Roman Horký
13. 2. 2024 13:51
Re: Cozeto prosim?
Špatně není ta velká baterka. Špatně je, že PHEV se zdarma rozdávají těm, kdo o ně vůbec nestojí. Dej mi drahého koně - stejně na něm nikdy nepojedu.
13. 2. 2024 15:41
Re: Cozeto prosim?
Že se většina aut v segmentech trhu, ve kterých se vyrábí PHEV, se tzv. fasuje, přece museli politici vědět dávno.
U CNG aut už někdy v roce 2018 zavedli, že zvýhodnění budou mít auta jen s malou rezervní nádrží na benzín, nikoliv s plnohodnotnou. Aby to opravdu kupovali jen ti, co CNG palivo využívají.
Avatar - Barry Lyndon
13. 2. 2024 11:34
Re: Cozeto prosim?
Popsal jsi nevýhody a ano má to nevýhody obou světů - tedy už relativně velká těžká drahá baterie + elektromotor a k tomu ještě spalovák se vším co k němu náleží.
Ale má to i výhody obou světů, nulové lokální emise tam, kde je to nejpodstatnější, absenci bambilionu studených startů spalováku při každodenních krátkých pojížďkách (+ další elektromobilní výhody jakože to okamžitě topí (pořádný PHEV má i tepelné čerpadlo)) a současně s tím neomezený dojezd na benzin bez potřeby rychlodobíjení za 25 Kč/kWh.
Jinak k tomu vláčení baterie zbytečně bych doplnil, že je dobré, když je PHEV zároveň i dobrým HEV (viz příklad Toyoty, která hybridizaci využila zároveň ke zjednodušení (absence turba, absence spojky, absence převodovky atd...)
A ještě malý bonus - 4x4 lze řešit elektricky, což je pro 93 % uživatelů dostatečné :-) :yes:
Avatar - apoho
13. 2. 2024 12:39
Re: Cozeto prosim?
souhlasím bratře Žižko! :-)
Je to tak. Už v názvu je to správně - HYBRID a tím je vše řečeno.