Elektromobilita
vlaky? Říká ti něco pojem troleje?
Lodě? Tam pojede pořád mazut. Co s ním taky? Ropa se bude těžit pořád. A co s tím mazutem? Dál zpracovat na asfalt a minerální oleje? Růst spotřeby bych nepřepokládal.
Těžké nákladní vozy? Baterie
Těžká stavební technika? Baterie
Já třeba dělal v jedné významné zahraniční firmě vyrábějící stavební techniku a tak vím, co se připravuje. Vodík to nebyl ...
Lodě? Tam pojede pořád mazut. Co s ním taky? Ropa se bude těžit pořád. A co s tím mazutem? Dál zpracovat na asfalt a minerální oleje? Růst spotřeby bych nepřepokládal.
Těžké nákladní vozy? Baterie
Těžká stavební technika? Baterie
Já třeba dělal v jedné významné zahraniční firmě vyrábějící stavební techniku a tak vím, co se připravuje. Vodík to nebyl ...
Stejně můžu argumentovat tím, že jezdí také bateriové vlaky. Dost často u jednoho dopravce společně s vodíkovými. A až porovnají náklady v nějakém střednědobém horizontu, tak uvidí kde je ta cesta. A to nakupovaný vodík nebude. Proč jsem si tím tak jistý? Protože v menším měřítku se to zkoušelo s autobusy. A kterých jezdí v ČR více? Vodíkových? Nebo na baterie?
A ty elektrické dumpery se už vyrábí nějaký ten pátek. Dokonce ani nepotřebují dobíjet, protože rekuperace při sjezdu k překladišti, či zpracovávatelské lince, vygeneruje dostatek energie k výjezdu zpátky na stanoviště. Chápu, nebude to možné praktikovat všude. Pro takové stroje tam bude zapotřebí mít nějakou swapstation.
Co se týče teplot, tak do cirka 45°C není potřeba baterii chladit. A arktické mrazy? Pokud je mi známo, tak jsou vyvinuté i lithiové baterie s teplotní odolností -70°C. Asi nebudou úplně nejlevnější, ale pokud se někomu vyplatí dolovat za polárním kruhem ...
Mě by spíše zajímalo, proč si myslíš, že vodík uspěje, když je tak neefektivní, tedy neekonomický?
A ty elektrické dumpery se už vyrábí nějaký ten pátek. Dokonce ani nepotřebují dobíjet, protože rekuperace při sjezdu k překladišti, či zpracovávatelské lince, vygeneruje dostatek energie k výjezdu zpátky na stanoviště. Chápu, nebude to možné praktikovat všude. Pro takové stroje tam bude zapotřebí mít nějakou swapstation.
Co se týče teplot, tak do cirka 45°C není potřeba baterii chladit. A arktické mrazy? Pokud je mi známo, tak jsou vyvinuté i lithiové baterie s teplotní odolností -70°C. Asi nebudou úplně nejlevnější, ale pokud se někomu vyplatí dolovat za polárním kruhem ...
Mě by spíše zajímalo, proč si myslíš, že vodík uspěje, když je tak neefektivní, tedy neekonomický?
A na co budou jezdit ty vlaky, lodě, těžké nákladní vozy a těžká stavební technika?
Snad na na baterky, to bych se silně zasmál 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Možnosti jsou jen dvě - vodík nebo diesel pro tuto techniku 😄
Snad na na baterky, to bych se silně zasmál 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Možnosti jsou jen dvě - vodík nebo diesel pro tuto techniku 😄
Co je na tom divneho? Je po nich hlad a az se uspokoji poptava lidi co EV chteji, rust se zastavi. Mozna spis klesne, kdyz ty EV jsou tak dokonale ze ujedou 1m km.
utopie, vodíkové vlaky už jezdí v Itálii, v Evropě není desetitisíce km železnic elektrifokováno a někde je to vysoce problematické, proto to za posledních 50 let nikdo neudělal.
velký důní nkladač nebo dumper na baterky co jezdí v dole od 8 rána do 7 večer chci vidět na vlastní oči, jak to odjezdí na jednu baterku 😄 😄 😄 A kolik bude vážit a stát a kolik vydrží někde v arktickcýh mrazech nebo ve vedru v Africe
velký důní nkladač nebo dumper na baterky co jezdí v dole od 8 rána do 7 večer chci vidět na vlastní oči, jak to odjezdí na jednu baterku 😄 😄 😄 A kolik bude vážit a stát a kolik vydrží někde v arktickcýh mrazech nebo ve vedru v Africe
cool down!
Nevidíme žádnou velkou motivaci tam vstoupit. Spíš jenom ekofašističtí aktivisté v Bruselu se o to pokouší.
Pokud sis všimnul, tak globální hráči jsou velice opatrní ( Toyota, GM)
Čína je jiná písnička. Tam motorizace začala před 10-ti lety a rovnou vsadili na elektřinu a nízkoobjemové spalováky do 1500 ccm ( je to kvůli zdanění). Takže tam když dáš Číňanovi i opratě do ruky tak to bere jako pokrok a prot EV tam vystřelily do oblak.
Nevidíme žádnou velkou motivaci tam vstoupit. Spíš jenom ekofašističtí aktivisté v Bruselu se o to pokouší.
Pokud sis všimnul, tak globální hráči jsou velice opatrní ( Toyota, GM)
Čína je jiná písnička. Tam motorizace začala před 10-ti lety a rovnou vsadili na elektřinu a nízkoobjemové spalováky do 1500 ccm ( je to kvůli zdanění). Takže tam když dáš Číňanovi i opratě do ruky tak to bere jako pokrok a prot EV tam vystřelily do oblak.
Ty už tam dávno sou, břečí krodokdýly a dotují Ev z prodejů spalováky, prodávat čistě EV, už jsou po bankrotu 😄 😄 😄 viz Ford, GM, JLR, VW atd
mazut je těžký zbytek po krakování. Nelze jej krakovat ještě jednou na paliva, která již vznikla společně z mazutem.
Jaguar nemá krom F-type žádné zajímavé auto, protže XF a XE bohužel mají nezajímavé motory.
Obludné Ipace nekomentuju a SUV každý nechce navíc je v nich obří konkurence. Dneska dělá SUV snad každý 😄
Podívej se po Praze co uvidíš za Jaguara. F-pace a Epace, a staré káry typu poslední XJ X351, poslední XK, S-type, X-type a vyjimečně veterány a yougtimery typu XJS, XJ X308 a X300.
A to v té 308 budu ještě s největší pravděpodobností sedět já 😄
Zbytek není vidět mimo srazy veteránů kde sou ještě ty víc historické kusy.
EDIT: včera sem potkal XJR řady X308....ale to bylo po hodně dlouhé době co sem viděl staré XJ v provozu
Obludné Ipace nekomentuju a SUV každý nechce navíc je v nich obří konkurence. Dneska dělá SUV snad každý 😄
Podívej se po Praze co uvidíš za Jaguara. F-pace a Epace, a staré káry typu poslední XJ X351, poslední XK, S-type, X-type a vyjimečně veterány a yougtimery typu XJS, XJ X308 a X300.
A to v té 308 budu ještě s největší pravděpodobností sedět já 😄
Zbytek není vidět mimo srazy veteránů kde sou ještě ty víc historické kusy.
EDIT: včera sem potkal XJR řady X308....ale to bylo po hodně dlouhé době co sem viděl staré XJ v provozu
Všechny obří nákladáky maj obří motor který ale nepohání přímo kola, ale elektromorky v těch kolech....
teoreticky ano, ale zapomínáš na to, že i hmotnost nákladu je nějaká uložená energie. Prakticky jde o druhou tzv. gravitační baterii.
Mazut se dá krakovat a odsířené produkty použít pro pohon aut. A ne spalovat surový mazut, který čoudí možná i hůře než hnědě uhlí z mostecké pánve.
Těžká nákladní auta a těžká stavební technika s bateriemi? To jako když někde budou půl roku stavět, tak k tomu natáhnout dráty a udělají tam MW nabíječky pro bagry, nakladače a další stroje? Má se naopak začít lehkými vozidly, např. vysokozdvižnými vozíky.
Těžká nákladní auta a těžká stavební technika s bateriemi? To jako když někde budou půl roku stavět, tak k tomu natáhnout dráty a udělají tam MW nabíječky pro bagry, nakladače a další stroje? Má se naopak začít lehkými vozidly, např. vysokozdvižnými vozíky.
Ne, jednoduchá fyzika
Prázdný nahoru a plně naložený dolů z kopce a v pohodě to funguje už dlouho
Ono vlastně všechny obří náklaďáky jsou na elektřinu, takže místo generátoru stačí baterie
Prázdný nahoru a plně naložený dolů z kopce a v pohodě to funguje už dlouho
Ono vlastně všechny obří náklaďáky jsou na elektřinu, takže místo generátoru stačí baterie
"protože rekuperace při sjezdu k překladišti, či zpracovávatelské lince, vygeneruje dostatek energie k výjezdu zpátky na stanoviště" - PERPETUM MOBILE!
Protože pro těžkou techniku je to jednodušší rešení, rychleji se dotankují než se dobije baterie a EU má má investiční plány, co počítají s BILIONY EUR do vodíku do roku 2050 😄
Vypadá to, že se snaží stůj co stůj ukázat, že baterie nejsou tím hlavním proudem a to se mu možná vymstí. Miliardy USD v trapu ve vývoji vodíkových aut. A skončí to na tom, že nebude kde je tankovat, protože se to provozovatelům čerpaček nevyplatí.