Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Loni elektromobilům kralovaly dvě značky, které obsadily přes třetinu trhu

23 komentářů

topten
co by za to spalovaky daly ...
a pro chrochty to je uz uplny sci-fi
Rezna
Co je na tom divneho? Je po nich hlad a az se uspokoji poptava lidi co EV chteji, rust se zastavi. Mozna spis klesne, kdyz ty EV jsou tak dokonale ze ujedou 1m km.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Díky za samé dobrý zprávy ze světa elektromobility :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Co je na tom dobre ze az tretinu vsetkych predanych ev aut tvoria len dve znacky ...
Avatar - xxc
xxc
Motivuje to iné značky vstúpiť na trh
Avatar - Anonym
Anonym
Ty už tam dávno sou, břečí krodokdýly a dotují Ev z prodejů spalováky, prodávat čistě EV, už jsou po bankrotu 😄 😄 😄 viz Ford, GM, JLR, VW atd
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Som zvedavy co bude s jaguarom... mne pride ze uz melie z posledneho a perspektiva ziadna... chcelo by to uz komplet obmenit portfolio... aj napriek tomu ze vacsina jeho aut je minimalne dizajnom stale nadcasova
Avatar - Anonym
Anonym
Jaguar nemá krom F-type žádné zajímavé auto, protže XF a XE bohužel mají nezajímavé motory.
Obludné Ipace nekomentuju a SUV každý nechce navíc je v nich obří konkurence. Dneska dělá SUV snad každý 😄

Podívej se po Praze co uvidíš za Jaguara. F-pace a Epace, a staré káry typu poslední XJ X351, poslední XK, S-type, X-type a vyjimečně veterány a yougtimery typu XJS, XJ X308 a X300.

A to v té 308 budu ještě s největší pravděpodobností sedět já 😄
Zbytek není vidět mimo srazy veteránů kde sou ještě ty víc historické kusy.
EDIT: včera sem potkal XJR řady X308....ale to bylo po hodně dlouhé době co sem viděl staré XJ v provozu
Avatar - apoho
apoho
cool down!
Nevidíme žádnou velkou motivaci tam vstoupit. Spíš jenom ekofašističtí aktivisté v Bruselu se o to pokouší.
Pokud sis všimnul, tak globální hráči jsou velice opatrní ( Toyota, GM)
Čína je jiná písnička. Tam motorizace začala před 10-ti lety a rovnou vsadili na elektřinu a nízkoobjemové spalováky do 1500 ccm ( je to kvůli zdanění). Takže tam když dáš Číňanovi i opratě do ruky tak to bere jako pokrok a prot EV tam vystřelily do oblak.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Toyotu bych raději ani nezmiňoval. Je to automobilka jednoho muže, který čeká na ty revoluční zázraky. Soudě dle toho, co oznamují. Ale skutek utek.
Vypadá to, že se snaží stůj co stůj ukázat, že baterie nejsou tím hlavním proudem a to se mu možná vymstí. Miliardy USD v trapu ve vývoji vodíkových aut. A skončí to na tom, že nebude kde je tankovat, protože se to provozovatelům čerpaček nevyplatí.
Avatar - Anonym
Anonym
A na co budou jezdit ty vlaky, lodě, těžké nákladní vozy a těžká stavební technika?

Snad na na baterky, to bych se silně zasmál 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Možnosti jsou jen dvě - vodík nebo diesel pro tuto techniku 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
vlaky? Říká ti něco pojem troleje?
Lodě? Tam pojede pořád mazut. Co s ním taky? Ropa se bude těžit pořád. A co s tím mazutem? Dál zpracovat na asfalt a minerální oleje? Růst spotřeby bych nepřepokládal.
Těžké nákladní vozy? Baterie
Těžká stavební technika? Baterie
Já třeba dělal v jedné významné zahraniční firmě vyrábějící stavební techniku a tak vím, co se připravuje. Vodík to nebyl ...
Avatar - Anonym
Anonym
utopie, vodíkové vlaky už jezdí v Itálii, v Evropě není desetitisíce km železnic elektrifokováno a někde je to vysoce problematické, proto to za posledních 50 let nikdo neudělal.

velký důní nkladač nebo dumper na baterky co jezdí v dole od 8 rána do 7 večer chci vidět na vlastní oči, jak to odjezdí na jednu baterku 😄 😄 😄 A kolik bude vážit a stát a kolik vydrží někde v arktickcýh mrazech nebo ve vedru v Africe
Avatar - eLzyx
eLzyx
Stejně můžu argumentovat tím, že jezdí také bateriové vlaky. Dost často u jednoho dopravce společně s vodíkovými. A až porovnají náklady v nějakém střednědobém horizontu, tak uvidí kde je ta cesta. A to nakupovaný vodík nebude. Proč jsem si tím tak jistý? Protože v menším měřítku se to zkoušelo s autobusy. A kterých jezdí v ČR více? Vodíkových? Nebo na baterie?

A ty elektrické dumpery se už vyrábí nějaký ten pátek. Dokonce ani nepotřebují dobíjet, protože rekuperace při sjezdu k překladišti, či zpracovávatelské lince, vygeneruje dostatek energie k výjezdu zpátky na stanoviště. Chápu, nebude to možné praktikovat všude. Pro takové stroje tam bude zapotřebí mít nějakou swapstation.
Co se týče teplot, tak do cirka 45°C není potřeba baterii chladit. A arktické mrazy? Pokud je mi známo, tak jsou vyvinuté i lithiové baterie s teplotní odolností -70°C. Asi nebudou úplně nejlevnější, ale pokud se někomu vyplatí dolovat za polárním kruhem ...

Mě by spíše zajímalo, proč si myslíš, že vodík uspěje, když je tak neefektivní, tedy neekonomický?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože pro těžkou techniku je to jednodušší rešení, rychleji se dotankují než se dobije baterie a EU má má investiční plány, co počítají s BILIONY EUR do vodíku do roku 2050 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
"protože rekuperace při sjezdu k překladišti, či zpracovávatelské lince, vygeneruje dostatek energie k výjezdu zpátky na stanoviště" - PERPETUM MOBILE!
Mikky007
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - eLzyx
eLzyx
teoreticky ano, ale zapomínáš na to, že i hmotnost nákladu je nějaká uložená energie. Prakticky jde o druhou tzv. gravitační baterii.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jenže ty náklaďáky jezdí dolů prázdné a nahoru plné.
Avatar - Anonym
Anonym
Mazut se dá krakovat a odsířené produkty použít pro pohon aut. A ne spalovat surový mazut, který čoudí možná i hůře než hnědě uhlí z mostecké pánve.
Těžká nákladní auta a těžká stavební technika s bateriemi? To jako když někde budou půl roku stavět, tak k tomu natáhnout dráty a udělají tam MW nabíječky pro bagry, nakladače a další stroje? Má se naopak začít lehkými vozidly, např. vysokozdvižnými vozíky.
Avatar - eLzyx
eLzyx
mazut je těžký zbytek po krakování. Nelze jej krakovat ještě jednou na paliva, která již vznikla společně z mazutem.
Mikky007
Ne, jednoduchá fyzika
Prázdný nahoru a plně naložený dolů z kopce a v pohodě to funguje už dlouho
Ono vlastně všechny obří náklaďáky jsou na elektřinu, takže místo generátoru stačí baterie
Avatar - Anonym
Anonym
Všechny obří nákladáky maj obří motor který ale nepohání přímo kola, ale elektromorky v těch kolech....