Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Loni elektromobilům kralovaly dvě značky, které obsadily přes třetinu trhu

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Americká automobilka spolu s čínskou konkurencí zatím patří k vítězům elektrické vlny. V roce 2023 totiž značky Tesla a BYD obstaraly více než třetinu všech prodejů elektrických aut na světě.

Zatímco Německo 17. prosince loňského roku kompletně zastavilo dotace na nákup elektromobilů a některé vyspělé trhy se musejí popasovat s útlumem poptávky po bezemisních autech (vyšší úrokové sazby, ceny na veřejných dobíječkách atd.), automobilky Tesla a BYD tyhle starosti tolik trápit zřejmě nemusejí. Američané spolu s Číňany totiž patří k největším hráčům na poli elektromobility.

Zatímco Tesla v roce 2023 prodala 1.808.652 vozů, BYD těsně překonal třímilionovou hranici. V případě čínské automobilky ovšem celkové číslo tvoří také plug-in hybridní vozy, v jejichž produkci je značka světovým lídrem. BYD jich totiž dohromady vyrobil 1.441.682, klasické elektromobily si připsaly 1.570.388 exemplářů.

Když čísla obou světových velikánů sečteme dohromady, dostaneme se na 3.379.040 aut výhradně na elektřinu, což při celkovém počtu 9.493.040 vozů dělá téměř 36% podíl na trhu. O rok dříve přitom oba výrobci dosáhli na společných 30,8 procent.

Video se připravuje ...

Na třetím místě v rámci registrací nových aut najdeme další automobilku z Číny. SAIC (například MG, Maxus či Wuling) má na kontě 748.159 elektromobilů (tržní podíl v rámci tohoto segmentu dosahuje 7,9 %), čtvrtý je koncern Volkswagen se 742.703 vozy (7,8 procent), páté pak Geely-Volvo (589.932 aut a 6,2 %). Součet prvních pěti největších výrobců dosahuje 5.459.834 (57,5 procent), na zbytek světa připadalo 4.033.206 elektrických aut.

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
14. 2. 2024 16:30
Re: Re: moc líbí
Jenže ty náklaďáky jezdí dolů prázdné a nahoru plné.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2024 09:09
Re: Re: moc líbí
Všechny obří nákladáky maj obří motor který ale nepohání přímo kola, ale elektromorky v těch kolech....
Avatar - eLzyx
14. 2. 2024 00:31
Re: Re: moc líbí
mazut je těžký zbytek po krakování. Nelze jej krakovat ještě jednou na paliva, která již vznikla společně z mazutem.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2024 00:29
Re: Re: moc líbí
teoreticky ano, ale zapomínáš na to, že i hmotnost nákladu je nějaká uložená energie. Prakticky jde o druhou tzv. gravitační baterii.
13. 2. 2024 16:08
Re: Re: moc líbí
Mazut se dá krakovat a odsířené produkty použít pro pohon aut. A ne spalovat surový mazut, který čoudí možná i hůře než hnědě uhlí z mostecké pánve.
Těžká nákladní auta a těžká stavební technika s bateriemi? To jako když někde budou půl roku stavět, tak k tomu natáhnout dráty a udělají tam MW nabíječky pro bagry, nakladače a další stroje? Má se naopak začít lehkými vozidly, např. vysokozdvižnými vozíky.