Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Fiat 850 (1964-1973): Ottocentocinquanta slaví šedesátku, prodávala se i u nás

20 komentářů

Avatar - apoho
apoho
Krása, kterou tehdy Italové ohromně uměli. To coupé kdo měl v sedmedátkách, to byl frajer! :yes:
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tento Fiatek pochází z pravěku italdesignu :yes😒br />
P.S. Směju se nad fejkovým BMW X5 😁rive45e a Lexus LC 500 V8 😆😂🤣
ljube
skvělá, precizní práce, Aleši, jak je u Vás obvyklé :yes:
gil54
Ano, pěkný článek jako vždy :yes: (až na to "příčné litrové pero" 😄 - asi neuhlídané automatické doplňování textu) o oblíbeném autíčku bez zásadních problémů za přijatelné peníze, které velmi dobře fungovalo a na svojí dobu bylo ve velikosti běžných základů většiny mainstreamových automobilek.

No a než se stačilo něco polámat, tak už si ho stejně vzala příroda.
ryccardo
když jsem byl malý, tak jsme měli dlouhé roky 125p. Úžasný auto. Když táta po revoluci koupil nového Favorita, tak jsem už jako malý smrad kroutil hlavou nad tím, proč to krásný auto s koženkovýma sedačkama měníme za takový šrot. Po třech letech uznal svůj omyl a Fávo prodal 😁
Jaromír Vodička
No, přijatelné penize asi ne. Tata ho měl, stal 69000 Kč a průměrná hrubá mzda byla v r.1970 2411 Kč. Ale jinak sloužil 17 let bez závad. A kdyby táta nezemřel asi by jezdil dál
gil54
"Přijatelné peníze" znamená samozřejmě obecně, nejen v uzavřené, socializmem poškozené ekonomice tehdejší ČSSR. (A tehdy měna měla označení Kčs.)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak 100 mm vysoké kupé taky pobavilo. :-!

Ale jinak je radost číst články od mistra Dragouna i když už to všechno pomalu odvál čas.
Arese
Pane Dragoune, jako vždy skvělá a neuvěřitelně podrobná práce! :yes: :yes: :yes: Přesně tak, jak si takové auto, jako je 850ka zaslouží. Moc děkujeme!
P.S.: Vždy, když se píše o některém z fantastických Fiatů ze 60. - 90. let, vhání mi slzy do očí pomyšlení, do jakého neuvěřitelného úpadku se v posledních cca 15 letech v Evropě tato automobilka dostala.. 😲 😲 😲 :no:
Avatar - Stejsn
Stejsn
To už trvá asi déle, myslím že někde od Stila / Palia / Cromy.
Arese
Jo, ubíhá to moc rychle... 😒
Petr Malina
Jo to uměli ještě taliáni dělat krásná vozítka a nejenom taliáni. Kreslili to na prkně a z hlavy. Nelezlo jim to z tiskárny počítače, který vyplodí stejné krabice, protože je svazován předpisy. Měl jsem 850 i 127 , nadherná autíčka.
topten
znamej provozuje dnes snad uz 50 letej rodinnej F127
asi pred 5 lety jsme sedeli na nejaky chalstacce a ja ho pred tim videl v tom sedet
tak sem mu rikal, jaky paradni auto to je
a on me uzemnil tim, kdyz mi rek ze jezdit bych v tom nechtel, ze to jen jen nostalgie, ze dnesni auta sou uplne nekde jinde ...
Arese
Ale ta tvoje "zjištění" se přece vůbec nevylučují! Dnes přece nikdo Fiat 127 nepoužívá na denní bázi, je to youngtimer pro radost majitele i okolí (víkendové letní projíždky, návštěva srazů apod.). 😄 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Krásné auto, jen v této době už byl Renault 4, který byl už koncepce používané dodnes.
Jinak už tehdy platilo FIAT není auto a koza není dobytek. Jinak i současný Fiat 500 je nejvíce kazové auto v Evropě.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Ale článek je o Fiatu 850.

Není o koncepcích malých aut v 60. letech minulého století, ani o hospodářských zvířatech, ani o "kazových"? autech a ani o tom, co a kde je Fiat dnes.
PavelK_
Jedny z mála světlých okamžiků na auto.cz jsou články pana Dragouna. Velmi zajímavé počtení o velmi zajímavém autě. Spousta věcí pro mě byla novinkou. :yes: :yes: :yes:
Miloslav Syrovátka
Mám ho už skoro dvacet let, a nikdy bych ho neprodal, jednoduché a spolehlivé.
Arese
Tak to přijeď poslední dubnovou sobotu do Poděbrad na kolonádu! 😄 :yes: