Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 850 (1964-1973): Ottocentocinquanta slaví šedesátku, prodávala se i u nás

Fiat uvedl v květnu 1964 model navazující na slavnou šestistovku. Zachoval si motor vzadu, vzhledem ke zvětšenému objemu ale dostal do vínku číselné označení 850
Zpět na článek
21. 2. 2024 19:15
21. 2. 2024 19:44
21. 2. 2024 22:46
21. 2. 2024 23:19
22. 2. 2024 08:17
22. 2. 2024 09:23
22. 2. 2024 11:31
22. 2. 2024 06:00
22. 2. 2024 08:30
22. 2. 2024 12:35
22. 2. 2024 12:36
Avatar - apoho
21. 2. 2024 19:15
nádhera!
Krása, kterou tehdy Italové ohromně uměli. To coupé kdo měl v sedmedátkách, to byl frajer! :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Horký Rom
21. 2. 2024 19:44
moc líbí
Tento Fiatek pochází z pravěku italdesignu :yes:

P.S. Směju se nad fejkovým BMW X5 xDrive45e a Lexus LC 500 V8 😆😂🤣
21. 2. 2024 22:46
děkuji
skvělá, precizní práce, Aleši, jak je u Vás obvyklé :yes:
Rozbalit vlákno
5
21. 2. 2024 23:19
Re: děkuji
Ano, pěkný článek jako vždy :yes: (až na to "příčné litrové pero" :-) - asi neuhlídané automatické doplňování textu) o oblíbeném autíčku bez zásadních problémů za přijatelné peníze, které velmi dobře fungovalo a na svojí dobu bylo ve velikosti běžných základů většiny mainstreamových automobilek.

No a než se stačilo něco polámat, tak už si ho stejně vzala příroda.
22. 2. 2024 08:17
Re: děkuji
když jsem byl malý, tak jsme měli dlouhé roky 125p. Úžasný auto. Když táta po revoluci koupil nového Favorita, tak jsem už jako malý smrad kroutil hlavou nad tím, proč to krásný auto s koženkovýma sedačkama měníme za takový šrot. Po třech letech uznal svůj omyl a Fávo prodal :D
22. 2. 2024 08:56
Re: děkuji
No, přijatelné penize asi ne. Tata ho měl, stal 69000 Kč a průměrná hrubá mzda byla v r.1970 2411 Kč. Ale jinak sloužil 17 let bez závad. A kdyby táta nezemřel asi by jezdil dál
22. 2. 2024 09:23
Re: děkuji
"Přijatelné peníze" znamená samozřejmě obecně, nejen v uzavřené, socializmem poškozené ekonomice tehdejší ČSSR. (A tehdy měna měla označení Kčs.)
Avatar - Mokrous
22. 2. 2024 11:31
Re: děkuji
Tak 100 mm vysoké kupé taky pobavilo. :-!

Ale jinak je radost číst články od mistra Dragouna i když už to všechno pomalu odvál čas.
22. 2. 2024 00:44
Jako vždy parádní článek!
Pane Dragoune, jako vždy skvělá a neuvěřitelně podrobná práce! :yes: :yes: :yes: Přesně tak, jak si takové auto, jako je 850ka zaslouží. Moc děkujeme!
P.S.: Vždy, když se píše o některém z fantastických Fiatů ze 60. - 90. let, vhání mi slzy do očí pomyšlení, do jakého neuvěřitelného úpadku se v posledních cca 15 letech v Evropě tato automobilka dostala.. :-O :-O :-O :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
22. 2. 2024 08:09
Re: Jako vždy parádní článek!
To už trvá asi déle, myslím že někde od Stila / Palia / Cromy.
22. 2. 2024 12:33
Re: Jako vždy parádní článek!
Jo, ubíhá to moc rychle... :-(
22. 2. 2024 06:00
Fiat
Jo to uměli ještě taliáni dělat krásná vozítka a nejenom taliáni. Kreslili to na prkně a z hlavy. Nelezlo jim to z tiskárny počítače, který vyplodí stejné krabice, protože je svazován předpisy. Měl jsem 850 i 127 , nadherná autíčka.
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2024 08:30
Re: Fiat
znamej provozuje dnes snad uz 50 letej rodinnej F127
asi pred 5 lety jsme sedeli na nejaky chalstacce a ja ho pred tim videl v tom sedet
tak sem mu rikal, jaky paradni auto to je
a on me uzemnil tim, kdyz mi rek ze jezdit bych v tom nechtel, ze to jen jen nostalgie, ze dnesni auta sou uplne nekde jinde ...
22. 2. 2024 12:35
Re: Fiat
Ale ta tvoje "zjištění" se přece vůbec nevylučují! Dnes přece nikdo Fiat 127 nepoužívá na denní bázi, je to youngtimer pro radost majitele i okolí (víkendové letní projíždky, návštěva srazů apod.). :-) :-)
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2024 08:39
Krásný článek
Krásné auto, jen v této době už byl Renault 4, který byl už koncepce používané dodnes.
Jinak už tehdy platilo FIAT není auto a koza není dobytek. Jinak i současný Fiat 500 je nejvíce kazové auto v Evropě.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jamme
22. 2. 2024 08:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 2. 2024 09:38
Re: Krásný článek
Ale článek je o Fiatu 850.

Není o koncepcích malých aut v 60. letech minulého století, ani o hospodářských zvířatech, ani o "kazových"? autech a ani o tom, co a kde je Fiat dnes.
22. 2. 2024 08:56
Skvělý článek
Jedny z mála světlých okamžiků na auto.cz jsou články pana Dragouna. Velmi zajímavé počtení o velmi zajímavém autě. Spousta věcí pro mě byla novinkou. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 10:51
Srdcovka
Mám ho už skoro dvacet let, a nikdy bych ho neprodal, jednoduché a spolehlivé.
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2024 12:36
Re: Srdcovka
Tak to přijeď poslední dubnovou sobotu do Poděbrad na kolonádu! :-) :yes: