Fiat uvedl v květnu 1964 model navazující na slavnou šestistovku. Zachoval si motor vzadu, vzhledem ke zvětšenému objemu ale dostal do vínku číselné označení 850
Ano, pěkný článek jako vždy :yes: (až na to "příčné litrové pero" :-) - asi neuhlídané automatické doplňování textu) o oblíbeném autíčku bez zásadních problémů za přijatelné peníze, které velmi dobře fungovalo a na svojí dobu bylo ve velikosti běžných základů většiny mainstreamových automobilek.
No a než se stačilo něco polámat, tak už si ho stejně vzala příroda.
když jsem byl malý, tak jsme měli dlouhé roky 125p. Úžasný auto. Když táta po revoluci koupil nového Favorita, tak jsem už jako malý smrad kroutil hlavou nad tím, proč to krásný auto s koženkovýma sedačkama měníme za takový šrot. Po třech letech uznal svůj omyl a Fávo prodal :D
No, přijatelné penize asi ne. Tata ho měl, stal 69000 Kč a průměrná hrubá mzda byla v r.1970 2411 Kč. Ale jinak sloužil 17 let bez závad. A kdyby táta nezemřel asi by jezdil dál
Pane Dragoune, jako vždy skvělá a neuvěřitelně podrobná práce! :yes::yes::yes: Přesně tak, jak si takové auto, jako je 850ka zaslouží. Moc děkujeme!
P.S.: Vždy, když se píše o některém z fantastických Fiatů ze 60. - 90. let, vhání mi slzy do očí pomyšlení, do jakého neuvěřitelného úpadku se v posledních cca 15 letech v Evropě tato automobilka dostala.. :-O:-O:-O:no:
Jo to uměli ještě taliáni dělat krásná vozítka a nejenom taliáni. Kreslili to na prkně a z hlavy. Nelezlo jim to z tiskárny počítače, který vyplodí stejné krabice, protože je svazován předpisy. Měl jsem 850 i 127 , nadherná autíčka.
znamej provozuje dnes snad uz 50 letej rodinnej F127
asi pred 5 lety jsme sedeli na nejaky chalstacce a ja ho pred tim videl v tom sedet
tak sem mu rikal, jaky paradni auto to je
a on me uzemnil tim, kdyz mi rek ze jezdit bych v tom nechtel, ze to jen jen nostalgie, ze dnesni auta sou uplne nekde jinde ...
Ale ta tvoje "zjištění" se přece vůbec nevylučují! Dnes přece nikdo Fiat 127 nepoužívá na denní bázi, je to youngtimer pro radost majitele i okolí (víkendové letní projíždky, návštěva srazů apod.). :-):-)
Krásné auto, jen v této době už byl Renault 4, který byl už koncepce používané dodnes.
Jinak už tehdy platilo FIAT není auto a koza není dobytek. Jinak i současný Fiat 500 je nejvíce kazové auto v Evropě.
Není o koncepcích malých aut v 60. letech minulého století, ani o hospodářských zvířatech, ani o "kazových"? autech a ani o tom, co a kde je Fiat dnes.
Jedny z mála světlých okamžiků na auto.cz jsou články pana Dragouna. Velmi zajímavé počtení o velmi zajímavém autě. Spousta věcí pro mě byla novinkou. :yes::yes::yes: