První kupé s hybridním pohonem, první hybrid s manuální převodovkou, nástupce legendární CR-X… pro výjimečnost nové Hondy CR-Z nalezneme dost argumentů. Jedním z nich bude i základní cena 569 tisíc Kč.
Ne docela. Na tom se totiž shodneme. Nebo sis snad všiml, že se nad současným stavem samým blahem rozplývám? Pokud ano, doporučuji pečlivější rešerši. ;-)
Re: Japonci si docela systematicky odpuzují všechny mladý ři
Myslím, žes nečetl mojí Reportáž psanou na Jossalitově oprátce. ;-) Před 20 lety CRX rozhodně nesedali horkokrevní mladíci, bylo na ně totiž dost drahé. Ti ho sedlají teď, když ho seženeš za 30 000. :-) Ale jinak souhlasím - ti, co na to mají, sporťáky moc neberou, raději si koupí X6 8-s . A ti, co by sporťák rádi, na něj nemají. Trh sportovních aut se otřesným způsobem zmenšil. :no:
Ano, jsem si také naprosto jistý, že když se někdo otře o Hondu a její směrování posledních let, vždy se toho chytne King, kterého to rozpálí doběla. Nepochybně proto, že to také tak vnímá. Kdyby to totiž bylo jinak, skončilo by to spíše velkorysým přehlédnutím oněch "mimoňů"
Nevím, jestli jsi zaregistroval [odkaz] , to auto vypadá přece jen jinak, než nám ho představily první oficiální rendery, které se s tím táhnou už od Detroitu. Že značnou část vzhledu dělají i kola a šestnáctky nejsou právě moc, to taky hraje svou roli, fotky auta na 17" najdeš tady [odkaz] .
Také se mi Scirocco líbí víc, i když mi z jistého zadobočního pohledu přijde, že k sobě záď a bok úplně neladí. Jenže Sciro je o kategorii větší auto, u kterého můžeš pracovat trošku jinak s rozměry a rozvorem.
Jinak Insight z některého pohledu opravdu vypadá sportovněji, je to prostě klasický recept - úzké světlomety, nízká příď. Ale když je porovnáš přímo [odkaz] , dramatičtější náboj má nakonec určitě to CR-Z.
Re: Japonci si docela systematicky odpuzují všechny mladý ři
Těch pár horkokrevných mladíků, kteří by před dvaceti lety sedlali CRX výrobu podobného auta dnes neufinancují. Je jich totiž podstatně méně, než před oněmi dvaceti lety.
Sám uvidíš, za mne musím napsat, že se třeba té vzpomínané (a pro tebe nesmyslné) X6 u nás prodá určitě více, než toho zázraku od Hondy s poloviční cenou.
Jsem rád že jsi to pochopil a že si tudíž uvědomuješ absurditu "diskuze", v níž do mého příchodu nepadl snad žádný konstruktivní argument z opačného úhlu pohledu. A když se nakonec objevily, chybí jim prý objektivita. Hmmm, už vážně nevím, co by tě asi tak mohlo uspokojit, tedy krom vyslovení souhlasu s většinou.
Možná máš o mých "nesmyslných kritikách" lepší přehled, než já sám, přece jen trávíš na diskuzi nesrovnatelně více času, než já, protože si neuvědomuji, že bych nějaké auto nesmyslně kritizoval. Vybavuje se mi pouze BMW X6, vůči němuž vám skutečně vyhraněný názor. Ten asi nesmyslný je, protože X6 má úspěch, jenž bych ani ve snu nečekal. Takže teď už jen zbývá čekat, jak moc smysluplnou se ukáže kritika CR-Z. ;-)
Pokud zde prohlašuješ, že "že i přes jeho dispozice rozhodně reálně existuje několik okruhů lidí, které by měl oslovit", tak jistě chápeš, že KAŽDÉ auto BEZ výjimky má svůj okruh zákazníků a to i ty, které třeba ty občas nesymslně kritizuješ. Chybí ti tady objektivita a jde to dost cítit. :-!
To je taková moje radůstka. Jsem si totiž naprosto stoprocentně jistý, že když se otřu o design BMW a jeho inspiraci, vždycky se toho chytne někdo, koho to rozpálí doběla. Nepochybně proto, že je to takto obecně vnímáno, ale raději se o té hanbě nemluví. Kdyby to totiž bylo jinak, skončilo by to spíše velkorysým přehlédnutím toho "mimoně", co to napsal. >:D
Poslední, co bych chtěl, je někoho někam převracet. To by tak ještě scházelo, abych potkával na silnicích 10 CR-Z denně. ;-)
Já myslím, že těžiště problému je jinde. Komunita "překvapených", "pohoršených", "nechápajících", "dopálených" a škodolibých se shodla na tom, že tenhle počin nemá šanci na existenci, protože je takový a makový a NIKDO si ho nekoupí. Pak pochopitelně pobouří, když vodu rozčeří názor, že i přes jeho dispozice rozhodně reálně existuje několik okruhů lidí, které by měl oslovit. ;-) Názor nikomu neupírám, sami časem uvidíme, kdo byl mimo. Třeba to budu konečně já, když už to onehdy nevyšlo s Civicem. :-!
Jo, CRX to není. V týhle třídě je pro mě jednička Scirocco, protože look je až na prvním místě. Tak dlouho ofukovali Insight a Prius v tunelu, až se jim povedlo tohle. Myšlenku chápu, provedení už méně. Předek nevypadá ani tak sportovně jako u sesterského Insightu.
No, právě o to jde.
Dost lidí tady napsalo to, jak na ně tento "skvost" působí a pak přijde King, kdo jiný taky, a zkusí převrátit všechny "bezvěrce" na ten správný vněm.
O můj názor tu nejde, já nejsem a nikdy jsem nebyl zákazník Hondy.
Japonci si docela systematicky odpuzují všechny mladý řidiče
Tohle že má být nástupce za CRX?? >:D >:D Hybridní autíčko pro lidi s zelenym mozkem?? Kde jsou ty doby, kdy japonský značky nabízely auta jako CRX, Prelude, NSX, Celica, MR2, Supra, 240SX, Sunny GTi a další a další... Tohle auto se může líbit stejný skupině lidí, která si koupí např. Prius, ale mladý řidiče to určitě neoslní... ;-\ Snad s vyjímkou Mazdy RX8 a Civicu Type-R (který už taky neni to, co býval) neni v Evropě nic japonskýho, co by zaujalo (GT-R nepočítám, to je jiná liga a cenově taky). Nevim čeho tím chtěj japonci dosáhnout, sposta lidí bývá věrná jedný značce a pokud si od sebe odpuděj mladý řidiče, těžko je pak budou zase k sobě lákat. A tahle Honda CR-Z, ani Toyota FT-86 Concept na tom nic nezměněj.
Na to jsem nijak "nepřišel", znám osobně jednoho člověka (ze dvou), co má odpovědnost za "správné" (VW stanovené) ceny osobních vozů VW na českém trhu..., (zrovna včera jsem s ním řešil ten anomální příplatek za DSG rocca R)
Jestli si může dělat co chce nebo ne ti nikdo neřekne,jednání o ceně a provizi předchází zdlouhavá jednání,nevím jak jsi přišel na to že VW diktuje český ceny,nevím ale nevylučuji to. Co se týká ceny u Hondy tak to funguje nějakým takovým způsobem že je "nákupní" cena pro Honda CZ a stanovena max.prodejní a v tom se musí pohybovat,ůdajně je tam prostor pro konzultaci nakupní ceny pro HonduCZ,nevím ale přesně a nikdo ti to nepoví,tohle jsou moje poznatky od osoby blízké Honda Plzeň.
Hypotetický příklad: když ví, že jich letos nedostanou víc než 20 a víc zákazníků by uspokojit nemohli, tak nastaví cenu tak, aby jich prodali maximálně 20...
Neviem, kde vás mohol napadnúť Ford. Ani ten nemá nijako výnimočnú palubku, ale od Hondy za horizontmi vzdialený. Ford má iba štýlový dizajn, niečo, čo čobí aj Jaguar u XJ. Honda, to je nič. Neidentifikovateľná metež všeličoho nakope.
King, povedz mi, láskavo. komu tá palubka udáva štýl. Máš pravdu v tom, že Ford aj 458 Italia kráča smerom ku modernému dizajnu. Ale Ford má stále poriadok v prístrojovej doske, na rozdiel od Hondy. To je vyslovene extra neporiadok.
Jiný důvod, Kingu, může být to, že ve zmíněném QP nebo v Z4 se designérům podařilo ty materiály sladit do lidského celku... což Hondě tentokrát zjevně nevyšlo. Normálně si to přiznej a nehledejza tím nějaké koncernové dvoumateriálové spiknutí. CZ-Z má prostě hnusný interiér, nic jiného v tom není.
Tá palubka, to nie je žiadny štýl. Možno nejaký počítačový. To je strašná zlepenina o ničom. A pritom interiér má byť prívetivý a v podstate jednoduchý.
Tak toto, to som nečítal dávno. To sa mi snáď len sníva. Tá myšlienka, že Chris Bangle sa inšpiroval u dizajnovej revolúcie u Hyundaiu, to nemá chybu. Len mi povedz, že odkiaľ. Od revolúcie v kórejskom dizajne bolo ďaleko. Hmm, žeby boly krivky BMW 7 inšpirované Sorentom z budúcnosti? Asi nie. Tak potom Lantrou.
[odkaz] >:D
Ja vôbec nerozumiem tomu, ako ty môžeš na niekoho povedať, že má nedostatok vkusu, lebo sa mu páči nové BMW a´la Bangle, ktoré je inšpirované Hyundaiom a ešte pochváliť CR-Z. Aký máš ty cit pre dizajn? Veď len niekto, komu chýba cit, vkus môže takto chváliť CR-Z. A čo viac, povedať, že BMW s Banglom vykrádalo kórejsky dizajn.
P.S.: Pokojne mi nosné záležitosti vysvetli. Rád sa poučím. :-!
Smozrejme, Ford ma napadl hneď pri pohľade do interiéru tejto Hondy. Nevidel som ho naživo, ale z fotiek ma vyslovene odpudzuje.
Neviem, podľa čoho sa určuje, či ten alebo onen udáva trend. Funkčnosť môže byť, neskúsil som, nevyčítam, ale aj funkčnosť sa dá spraviť pekne, aby lahodila aj oku, nie?
To s tím "stejným designem" nemyslíš vážně,že ne?To má asi tak stejnou váhu jako říct,že uříznutej kus dřeva z kmene stromu a elektron z Porsche GT-3 mají stejnej design,protože je oboje kulatý. 8-s
Zajímalo by mě, co ten tvůrce interieru bral při plození tohoto, no jak to říct, no tohoto? I když jsem hodně tolerantní - na Acc.cross jsem taky koukal nechápavě a in natura je super....ale toto.....raději jeté gti, rs nebo cokoliv jiného...ale ne tohoto mamr.da..... ;-\
Dobře, tak dejme tomu, že u "japonských" značek/výrobců může být marže do určité míry pohyblivá, ale přesto si nemyslím, že si může importér svévolně navýšit cenu o tolik, aby tím případně "odradil" potenciální zákazníky konkrétního trhu...
To nevím, ale nedávné japonské státní dotace na hybridy se tu tuším řešily. Povšechně by se dalo říci, že koupě hybridu v JPN se minulý rok drtivě vyplatila (jak je to v tuto chvíli, netuším). Tak vysoké byly ty státní dotace.
Tvůj příspěvěk je psán přesně v duchu vtipu, který zní asi následovně:
V závodě na 110m překážek si to rozdal ruský a americký atlet. Američan vyhrál, Rus doběhl za ním.
New York Times napsaly: ˝V závodě 110m překážek vyhrál americký atlet nad ruským.˝
Pravda napsala: ˝V náročném, řádově stovky metrů dlouhém závodě s množstvím neobyčejně obtížných překážek doběhl ruský atlet na hezkém druhém místě. Američan skončil předposlední.˝
Za Rusa dosaďme Hondu, za propagandistický plátek Pravda dnešní Kingovy názory. :-!
CR-Z, prosím. Nebo se do toho zamotáš ještě jednou a bude z toho Peugeot... ;-)
Jinak se asi budeš divit, ale já s tebou souhlasím, hodnota power for money je u CR-Z opravdu hodně žalostná. Ale co je to auto reálně schopno nabídnout, zatím vůbec nemáme tušení. Jak se bude řídit? Jak bude hbité (z hlediska obratnosti), ovladatelné, jak vtáhne do děje. Právě tohle by měly být ty silné stránky - spojení řidiče s autem, které by mělo mít váhu přesvědčit kupce, že dá přednost CR-Z před CTR. Obecně to platí a i já raději jedu s Cliem než s Méganem a měl jsem raději fiestu než focus. Z tohoto důvodu se na to auto těším, zatím ale bohužel nevím, jestli oprávněně, protože je céro přece trochu odlišné od běžné konfekce. V zásadě můžou, při naší míře znalostí o autě, existovat jen dva postoje - optimistický a pesimistický. já už tak nějak od přirození vyznávám ten první. Pravda, občas to zabolí, ale s tím nic nenadělám. Až se poprvé s CRZ rozjedu, už budu mít jasno.
Ale znova připomínám, že moje cenové a výkonové představy jsou jinde tak jako tak. Ovšem vzhledem k tomu, že moje vlastní auto má 110 k, s CR-Z nemám zatím tak silný konflikt, abych se k němu otočil zády.
U Japonců to bývá opravdu tak, že ačkoliv dceřinná společnost, tak české zastoupení má danou především nákupní cenu a prodejní cíl (často i nepřiměřeně nízký a víc aut nedostanou => nelogicky vyoská cena vči konkurenci). Ceny můžou například podléhat konzultaci nebo zdůvodnění a souhlasu "matky" ale samotná tvorba je na bedrech zastoupení.
No a Ibiza Cupra a jistě tak bude i Polo GTI a Fabia RS jsou v rozpětí 400-500 tisíc Kč. Docela se divím, žes to nepodotknul :-)
Teda ne, že bych ty auta pasoval někam mezi opravdu hot hatche dneška, ale proti CR-Z budou aspoň v přímce ostrý víc než dost >:-[]
Mou představu o optimálním stavu věcí jsem v obou kategoriích (cena + výkon) uvedl a určitě neodpovídá současné situaci, takže nechápu, bys ještě očekával. Tedy krom toho, abych vás poplácal po zádech a souhlasně zahýkal. Někdo položil otázky, já na ně uvedl možné odpovědi. Toť vše.
Nerozebíral bych cenu a výkon odděleně, ale jako dva velmi úzce spojené světy.
Píšeš, že Honda s CZ-R "pouze zopakovala filozofii CRX", která také nebyla levná. Bohužel byla uplně jiná doba. Sportovní kupé jako CRX a Prelude byla dosti specifická vozidla pro lidi co "na to měli" a nabízela také podstatně víc než běžná auta na ježdění. A toto nebyl případ jen Hondy, stačí zmínit Scirocco, Corrado, Celicu, Eclipse.... Dnes jsou auta o více kompromisech. Třída sportovních malých kupé prakticky přestala existovat a až teprve nedávno VW se Sciroccem ukázalo, že i tato okrajová třída může být úspěšná (a mám z toho velkou radost). Zároveň ale třídě malých kupé vyrostla velmi silná konkurence v podobě hot hatchů. Jízdně dominují ve stejném teritoriu, nabízejí více či méně velmi dobré svezení, na třídu z jaké vycházejí velmi nadprůměrné dynamické parametry, ale zároveň více či méně solidní dávku praktičnosti. Ideální kompromisní vozidlo pro denní použití a zároveň zábavné řízení. Pokud třídě HH má konkurovat malé kupé, které bude logicky nabízet méně praktičnosti, musí být v něčem lepší a pokud se bavíme o kupé, logicky směřujeme k vetší sportovosti. Ideálně se to ukazuje u toho Scirocca v porovnání s etalony "běžných" HH jako GTI, ST a klidně i CTR. "Podobná" cena, rychlejší, lepší jízdní vlastnosti a zábava při řízení.
Teď, když se podívám na CZ-R a na ta auta, co jsi zmínil, nějak nevidím, co by CZ-R nabízelo navíc, resp. když se podívám na cenu, tak je i v oblasti dynamiky jako sportovní kupé prostě CZ-R drahá. MiTo 1.4T 155HP max. výbava 503tis., Swift Sport 92kw (OK), 365tis !!, Cooper S 650tis. v základu (OK), ale 175HP, Panda 100HP je za 385 tis. I kdyby se těm autům někdo smál, že jsou "trapně pomalá", tak ale nejsou "trapně drahá" a pokud jsou "drahá", tak se zase dynamicky přibližují "dopělím" HH. CZ-R nedělá ani jedno. A jen tak bokem, i to Scirocco v základu s manuálem a 160HP 1.4T je na 611tis.,Mazda 3 MPS, která už je jinde, je za 670 tis, což je velmi blízko dobře vybavenému CZ-R. Nezmiňuji CT-R, ST. Vše jaksi dospělejší auta (alespoň řidičsky).
Pro člověka, který chce "začít jezdit", doteď jezdil "běžnou" produkcí kolem 100-140HP není posun přecházet na CZ-R. Dobže situovaná osoba ženského pohlaví se prostě musí zamilovat. Pak ano. V konkurenci MiTa, Miniho, F500 a nebo i Scirocca by to opravdu muselo být zbláznění na první pohled. A ekologicky smíšlející člověk nadšený z úsporné hybridní technologie při vyslovení slova sportovní na měsíc těžce onemocní.
A tím se dostávám k závěrečné myšlence, která mne napadla až během psaní. Je vlastně CZ-R sportovní kupé ? Dle mne je asi tak sportovní jako Hyundai coupe, tedy vůbec. Je to jen malé kupé. A z tohoto jsem velice smutný, protože třeba design považuji za velice zdařilí. V případě vysněné TOP verze s výkonem kolem 160-180HP a cenou kolem 650-700tis. bych CZ-R považoval za výborný kup.
No, vidíš to, a přesto udává trend. Tu současnou modernu, nebo možná pro někoho kontroverzi v interiéru započalo S2000 a v mainstreamu Civic a přestože to část konzervativní klientely odmítá, ve stejném stylu se začínají objevovat další auta. napadá mě Fiesta a Focus, ale určitě nebudou sami. Honda v tom logicky pokračuje. Možná malým paradoxem je, že CR-Z není úplně příkladem linie Civic-Insight, dělané na efekt, ale spíše čistě sportovním interiérem. Je de facto identický s Ferrari Italia. Takže líbit se ti nemusí, pro sportovní jízdu je ale maximálně funkční - nemusíš dávat ruce z volantu při obsluze ovladačů.
Dneska když chceš, tak nějaké to "vykrádání" najdeš na každém autě, i kdyby jen v detaileach. Opravdu velmi podobně řešené led diody vpředu používá Audi (např. A6 po face), dále zadní světla ala MB apod... ;-)
Ano, začínáš to konečně chápat. Když přišla s designovou revolucí Korea, byl to údajně nepředstavitelný hnus. Tak se přeorientovali na hranaté kisny. Pak jednoho pána v BMW napadlo, že ti Korejci nebyli úplně blbí, a jejich design implementoval do BMW. A najednou je tu OPRAVDOVÁ revoluce, na níž může být Evropa právem hrdá, že. A teď Hyundaii došlo, že přišel jeho čas a ke svému designu se vrací.
To byl jen exkurz do historie, pokud už jsi tenhle vývoj zapomněl.
Máš pravdu, nedostatek vkusu není to správné slovo, protože jak už bylo řečeno, vkus je dost individuální záležitost. Co ti chybí, je cit pro design. To už je mnohem uchopitelnější záležitost - schopnost podívat se na auto a pochopit, proč je udělané zrovna takhle a jestli to má nějakou myšlenku, nebo je to jen samoúčelný nesmysl na efekt. Pokud si jsi schopen tímto stylem prohlédnout jakékoli auto, pak zjistíš, že čistými a logickými liniemi nic nezkazíš a můžeš si dovolit i efektní detaily a nebude to vypadat kýčovitě. A nakonec přijdeš na to, že auto, jehož design má myšlenku nebo logiku, se ti vlastně líbí, bez ohledu na značku. Pokud tohle v CR-Z nevidíš a je to pdole tebe změť linií, co vedou odnikud nikam, jsem ochoten ti nosné záležitosti vysvětlit, jenže vzhledem k tvé hašteřivé pověsti tady pochybuji, že by to mělo nějaký smysl.
Pokud si četl pozorně diskusi, tak se tu z designu CR-Z zásadněji kritizoval především design interiéru, který je prostě "žalostný" a setkání na živo to rozhodně nezachrání...
Ten konec sis napsal výborně! Ano, pokud je to u Hondy(CZ) jinak, dej sem důkaz, neexistuje totiž jediný logický důvod věřit tomu, že si tu zrovna importér Hondy může (po této stránce) dělat (téměř) "co chce"... ;-)
P.S. Ten VW (který tě tak "dostal") byl jen příklad, velmi podobně to funguje i u ostatních značek, nejen tohoto koncernu... :-)
Jednak nevidím absolútne dôvod pchať do športového auta a ešte aj takto malého hybridný pohon. Ale nech si to urobia. Ja som kritizoval dizajn. A až sa ti páči CR-Z, tak som zvedavý, čo hovoríš na európsku produkciu. Viem, že máš rád Subaru, ale aj to je ušľachtilý elegán oproti tomuto uragánovému dizajnu.
...proč jsi to nedořekl? čekal jsem "...prečo toto a nie Scirocco"? A dal bych ti možná i palec ;-) King má Hondy rád, umí ale i být kritický. Mě se to auto líbí, ale na živo jsem ho neviděl. Budu se těšit jak bude jezdit, taková trefa jako původní CRX to ale (asi?) nebude. Cena je dle mého OK, co byste jako chtěli? A...ano, 125 koní nebo kolik to má je tragicky málo na "sporťáček" - a podle 9,9 na 100 km/h to ani baterky nezachrání. No třeba bude Type-R :-!
8-s8-s8-s Aha, ak kritizujem CR-Z, tak trpím akutným nedostatkom vkusu? Kingu, Kingu. A ty, čo chváliš CR-Z s argumentom:"Dobre, vy máte Európu, BMW, Mercedes-Benz s kórejskym dizajnom 8-s >:D , ty už vkus máš. Ty budeš niekomu hovoriť, že má akútny nedostatok vkusu?! Ty si ako naši slovenskí politici. Slota a spol.. Oni, čo najviac oberajú Slovensko o peniaze, kážu o vlastenectve. :no::no::no:
Ako vlastne kto vykráda, ak zrovna Honda nikoho? A pre koho je inšpiráciou? Pre BMW, ktoré odštartovalo dizajnovú revolúciu v automobilovom svete v roku 2001? Aha, pardon, zabudol som. To BMW vlastne musí vykrádať kórejsky dizajn. 8-s >:D
Ty si spomenul BMW M3. Ale ak túžiš po malom mainstreamovom kupé, je tu Scirocco. No úprimne, spomínať Scirocco ako konkurenta pre CR-Z, to je urážka pre celú Európu. :-!
Když už trpíš akutním nedostatkem vkusu, měl bys alespoň respektovat, že má Honda svůj styl a nikoho nevykrádá. Nakonec zjistíš, že tahle filozofie inspiruje ostatní.
je to subjektivni a taky tezko hoddnotit na zaklade par fotek, nicmene mne se zatim docela libi :-) ...design vypada tak nejak zvlastne, ale velmi zajimave...ale jak rikam, na zaklade par fotek se to da jen tezko posoudit...
Pozdní odpoledne budiž ti omluvou, že po dni vyplněném plodnými diskuzemi nezaznamenáš nadsázku. :-!
Nevím ale už, jestli tuto indispozici lze vztáhnout i na nepochopení mého příspěvku, to už možná bude problém někde jinde. Vaše vzájemně harmonizující příspěvky na téma "hnusný design" a "kdo si to koupí" jsou rozhodně nové, poučné a přínosnější, o tom nemůže být sporu. Zatímco já si tu mlátím prázdnou slámu, že 125 k není zoufale málo, že byla kupé Hondy drahá vždycky a ani nehybrid verze by zřejmě auto moc nezlevnila. Z té slámy jsem dokonce vymlátil možné cílové skupiny auta, což se vám ve vašich přínosných příspěvcích na úplně zdařilo. Ale neobohatil jsem tě - skočit pod jez kvůli tomu nepůjdu. Třeba donutím popřemýšlet jiné. ;-) I když luxus nepřemýšlet a jen plamenně vykřikovat řečnické otázky, podporované souhlasným mručení davu, ten se využívá i v politice, třeba naše ČSSD si na tom postaví vítězství ve volbách.
Á, pán je estét zocelený dlouhými léty za volantem dvoumateriálových Volkswagenů. Ano, CR-Z má skutečně v kabině sedm různých materiálů, přičemž si myslím, že jejich redukce na 5 by byla ku prospěchu věci. Zajímavé ovšem je, že nerýpeš do interiéru v Maserati Quattroporte, kde jich napočítáš šest, možná i víc, nebo BMW Z4, kde jich je nejméně 8. A našly by se další příklady. Napadá mě jediný důvod - do těch aut tě nepustili, což?
King, toto myslíš vážne alebo je to karikatúra ako celý CR-Z? Povedal by som, karikatúra myslená vážne. ;-)
Hovoríš, že áno, všetci máme svoje M3, Európu atď.. No bodaj by sme nemali, toto sa s európskou konkurenciou nedá porovnávať a s európskymi kupé ani... ani vo sne by ma nenapadlo porovnávať CR-Z s Európu.
Svislé zadní okno není znakem hybridu, ale aerodynamicky optimalizované karoserie, která má současně zajistit výhled vzad. A je charakteristické právě pro Hondu CRX, předchůdce CR-Z.
Až mi nechceš povedať, že CR-Z nie je k smiechu, tak asi je potom k plaču.
Kórejci? Toto má omnoho, omnoho horší dizajn ako akýkoľvek Kórejec, naviac, ty si to nazval víťazstvo, tak zvíťazil nie je kóresjký dizajn, ale európsky dizajn pod dvoma kórejskými značkami. A CR-Z? To je čistá japonská paródia. Karikatúra športového auta.
v Evropě je k smíchu spousta věcí, ale japonský design rozhodně ne. Po vítězství korejských trendů v evropském stylingu je posměch čemukoli zvenku hodně křečovitou reakcí na vlastní bezmoc a vztek. ;-)
Proste si tu každý napíše názor, tentoraz sa ľudia dosť vzácne v mnohom zhodujú. Prečo v tom hľadáš nejakú filozofiu? O nič nejde. Rovnako ako v prípade, keď sa diskutéri rozdelia na da tábory, čo si vzájomne skáču do vlasov...
Napísal si na túto tému veľa, ale dohromady si celým tým dlhým textom nenapísal - nič. Mne to príde ako mlátenie prázdnej slamy, nič nové ani poučné, dokonca ani zaujímavé som si v tom prejte nenašiel, sorry.
Ještě bych snad doplnil, že ani "přání" neúspěchu CR-Z asi nebudou tam nahoře vyslyšena. V Japonsku, kde byl plán ročně prodat 15 000 céerzetek, registrují po třech týdnech prodeje 7000 závazných objednávek. Opakuje se tak situace s Insightem, jenž se stal druhou nejlépe prodávanou Hondou v JPN. jak zareagují další světové trhy je ovšem otázkou, zejména pak ten evropský, jenž měl být pro CR-Z klíčový. Ať tak nebo tak, neúspěch CR-Z by asi bylo to poslední, co by příznivce Hondy potřeboval, protože marketing Hondy by si to více než jistě vyložil nikoli jako nezájem o hybrid a touhu po filozofii CRX ale jako nezájem o sportovní auta. 8-s
Ach, to je tak dojemné, jak se celý mikrosvět Auto.cz, válčící s urputností generálů Leea a Granta pod každým článkem o sebemenší pí*ovinu, semkl. Konečně tu máme the United States of Auto.cz s postojem pevným a neměnným - bijte Japonce! Tenhle článek rozhodně vejde do historie. :-):yes:
Až je mi skoro trapné narušovat tu sounáležitost, ale měl by asi zaznít i jiný úhel pohledu.
Je mi jasné, že tu všichni máte BMW M3, ale už vás ta plečka pomalá pěkně deptá, tak plánujete na léto GT-R, ovšem faktem je, že stejně jako nejsou Panda 100HP, Swift Sport 120, Mini Cooper 122, Alfa Mito 135 a řada dalších aut trapně pomalé, nelze to říci ani o CR-Z, které navíc oproti atmosférám benefituje z točáku dole a na turba sice ztrácí silou, ale zase chybí problematická prodleva. Každý, kdo umí s autem víc, než jen zadupnout pedál plynu do podlahy, vám poví, že 125 koní je na dobré svezení v B segmentu vyhovující, tím spíš, když je podpořena dnes tak populární silou v nízkých otáčkách. Nerad bych, aby to vyznělo tak, že je 125 koní ideál a více už hrozí přemotorváním, i já osobně bych viděl jako optimum nějakých 160 koní, ale je mi líto, za slabé CR-Z považovat nemohu.
Je těžké diskutovat o designu a spousta lidí může být vůči stylingu CR-Z apatická, ale komu se alespoň trochu líbí malá kupé obecně a v lepším případě se jim dostalo pod kůži CRX, musí u nich převažovat pozitivní pocity. Nelze také pominout fakt, že udělat pěkné malé kupé není snadné, stačí se podívat na Tigru a Pumu. A CR-Z se rozhodně povedlo, že by CR-Z někdo považoval za vysloveně hnusné se mi ani nechce věřit, protože pak nevím, jak by se vymezil třeba vůči disproporčnímu Mini [odkaz] . Mimochodem zde prezentované oficiální obrázky neodpovídají realitě auta, jde z větší části o velmi nepovedené rendery. Pokud vás design zajímá, doporučuji [odkaz] . Ale jak říkám, nemá smysl polemizovat tam, kde hraje roli vkus.
Pak tu máme finanční aspekt věci. Je hezké slyšet v diskuzích dvacetileté majitele původních CRX, jak bědují nad cenou. Ale Honda pouze zopakovala filozofii CRX. A to rozhodně nebylo dostupným sporťákem pro masy. Ve své době bylo po kupé Prelude nejdražší Hondou v nabídce a převyšovalo v základní verzi cenovkou top verze Accordu. Ve srovnání s tím je dnes za hubičku, vždyť je na úrovni nejvýkonnějšího Civicu. Že se dá koupit u konkurence něco silnějšího levněji? Řeší někdo fakt, že Mini Cooper stojí málem totéž, co Clio RS? A to má ono mini k tomu mnohem méně důvodů. Něktré věci prostě mají svou cenu. Podotýkám, že já osobně bych považoval za férovou cenu těsně pod 500 000 Kč, na úrovni Cooperu. Ale Honda je holt jiného názoru.
Z výše uvedeného se nám krystalizuje pomalu a jistě cílovka. Tady se sice CR-Z "všem" nelíbí, ale to se nelíbil ani aktuální Civic. Jaké překvapení, že "všichni" na ACZ nejsou asi adekvátním průřezem trhu, protože tenhle design dostal Civic poprvé v historii do Top 10 v kompaktech. Předpokládám tedy, že stejně se bude "nelíbit" i CR-Z. Vzhledem k popularitě P206 si myslím, že bude spousta lidí, co koupí CR-Z čistě pro design, bez rozhlížení kolem. Další kategorií budou ti skalní příznivci Hondy, co 14 let čekají na malé kupé. Věřím, že část z nich po dlouhém zvažování pořídí raději Civic Type R, ale i těchto CRZodpadlíků bude nakonec víc, než teď tvrdí diskuze. Další skupinou pak budou ti, které oslovila hybridní technika. V naší společnosti, vychovávané na principech společného vlastnictví a bezohlednosti, si ještě neuvědomujeme, že být ekologičtí je luxus, nikoli dekadence. Je jedno, jestli je řeč o biopotravinách, biooblečení nebo autech. A jakkoli se šmudlovi s jetým Escortem 1.6D, co neviděl servis od pádu železné opony, může zdát šílené, dát za auto s menšími emisemi peníze, které se provozem nemohou vrátit, spousta lidí tak ochotně činí. Jaké překvapení, že nejvíce v zemích, kde přímo posvátně chrání svou přírodu (Japonsko, Skandinávie, Švývarsko ap.). Ekosmýšlení není nemoc, ale životní postoj a i zde jsou jiní lidé, než ti(ty) v jutovém ponchu, s dredy na hlavě a ignorující holítko, takže i zde rozhodně existuje skupina lidí, co se rádi svezou svižně a zábavně a přitom s vědomím, že je to v poslední půlhodině nestálo půl nádrže.
takže to je asi tak všechno ,co jsem na toto téma chtěl říct. Tedy ještě jedna věc mě napadá - doufám, že do 2-3 let bude ještě verze Type R. >:-[]
Napsal jsi to pekne, staci se se podivat co za auta se nejvice prodavaji u nas a jake se nejvice prodavaji kupr. v USA. Takze muzeme byt vubec radi, ze se mnohe automobilky nad nami slitovavaji a nektere sve modely tady vubec nabizeji.
Jenže pane chytrej VW je VW a to je kapitola sama pro sebe,většina automobilek má svojí cenu za kterou to dává oficialním dovozcům a poté dealerům kteří dělají cenu na daný trh,nevykládej hlouposti podle toho co si tu dělá VW,a svůj dojem nevykládej jako hotovou věc,pokud je to u Hondy jinak dej sem důkaz!!
Toto auto svojim dizajnom nedokáže vôbec dokončiť ani jednu súvislú myšlienku. Raz je to o tom, o chvíľu o inom, potom zas krivky idú inde, dole zas ďalšia krivka ide z ničoho do ničoho, potom je tu ostrý zadok, ktorý nijako neharmonizuje s celkom. Podľa mňa by nevyzeralo CR-Z zle, ale už konečne by mali dať dizajn niekomu inému, než Japoncom. Sami totiž urobia niečo, čo len v Ázii vedia brať vážne. Inde, hlavne v Európe je to na smiech. :no:
Kdo tady mluví o nekompromisním závodním autě ?
Pokud si budu chtít koupit auto na občasné sportovní svezení, na občasnou návštěvu okruhu a chci se jako řidič řidičsky zlepšovat, tak si logicky zjistím co mi kdo nabídne a také to konfrontuji se svou peněženkou. Papírové údaje sice nejsou všechno, ale alespoň napoví. Dobrým příkladem je CTR, který sice papírově trochu ztrácí na turbo-soupeře, ale reálně nezaostává a můžeme ho naprosto s klidem postavit třeba vedle GTI, nebo ST. Pokud ale za podobnou cenu jako CZ-R lze koupit i papírově podstatně rychlejší auta, je CZ-R první adept na vyškrtnutí ze seznamu.
Já když vezmu ten sport, tak si nepředstavuju za každou cenu naprosto nekompromisní závodní auto, které bude jezdit 280 km/h a zrychlovat na stovku za pět sekund.
Zatím v CZ-R nikdo nejel, nemůžeme posoudit, zda jeho chování je nebo není sportovní. Třeba nás dovede mile překvapit.
Jenže tebou jmenovaná auta (snad až na opravdu nedoceněný Peugeot 1007) byla propadákem jen na zabržděném českém trhu. Avantime měl velký úspěch na jihozápadě, Signum se uchytil i mimo Německo. U těchto aut ani nikdo neměl žádná extrémní očekávání kdovíjakých prodejů. Fox není propadák, vzhledem k tomu, že se nabízí celosvětově. ČR fakt není měřítkem trhu pro Foxe.
Jak jsem již psal na Autofun.... Neumím si představit, kdo by mohl být zákazníkem pro CZ-R. Mladý boreček, který ještě nepotřebuje řešit prostor, ale chce auto na denní ježdění s možností víkendově řídit ? Na to schází dosti drasticky dynamika. Když se rozhlédneme kolem a uvědomíme si i cenu CZ-R s extras, tak je konkurence celkem zajímavá. Dobře situovaná paní/dáma/dívka/slečna ? Možná, ale pouze v případě lásky na první pohled a pokud bych vedle sebe postavil více těchto stylovek, tak nevím nevím. F500, MiTo, Mini.... Ekologický maniak šetřící planetu ? Nejde mi dohoromady spojení ekologického smýšlení a zároveň požadavku na "sport". Zde jsou naprosto jasně profilovány praktičtější Prius, Insight a vlastně i Civic hybrid....
Dle mne naprostý nesmysl a radost z toho opravdu nemám.
To je dáno mnohem víc rozdílnou velikostí trhu, než nějakou "hondou.cz". "Tvořivost importérů" má na ceny aut českého trhu až neskutečně malý vliv.
Např. přípl. za DSG u Scirocca R je na českém trhu abnormálně a anomálně vysoký a nemá obdobu ani u jiných modelů u nás, ale ani na okolních trzích, jako je Slovensko, Rakousko, Německo...
Český importér s tím však nemůže nic dělat, i cena tohoto příplatku pro náš trh, je daná direktivně od VW...
Honda kdyz vyrobila hybrid v Japonku Hondu Accord tak to nikdo nechtel jelikoz to vypadalo jako obycejny sedan a nakonec cela vyroba se zrusila. Zatimco po priusech lidi chteli protoze se mohou odlisit od ostatnich, tedy tehdy lidi z hollywwodu.
No, kdyz se podivas na takovy Accord jak jsou postaveny motory/vybavy a jak je to v okolnich zemich tak bych rekl, ze tam jista tvorivost Honda CZ bude ;-\ . Ja jsem kvuli nesmyslnemu "vsechno nebo nic" Top Executive sel cestou reimportu z Nemecka (chtel jsem oproti Executive navic jen navigaci).
Přesně, třeba i 1.8 z Civica, exteriér se mi líbí z profilu, až někam mírně za dveře, zadek je moc vysoký a těžký, řekl bych proto, že tam chtěli narvat ten prosklenný pás (podobný jako u Priusu), který má asi zdůraznit, že to je hybrid. Přístrojovka je strašná. Proč hybrid nemůže vypadat jako "normální" auto a lišit se jen decentním nápisem motorizace "hybrid". A jaká je vůbec cílová skupina pro takovýhle hybrid ???
Ještě štěstí, že se výroba Hondy neřídí požadavky naší maličké země. Možná nebude mít úspěch v ČR, ale na západ od našich hranic, v USA a zejména v Japonsku je myšlení lidí dost vzdálené tomu česko-slovenskému a Honda ví, pro koho vyrábí. V dnešní době si nikdo nedovolí vypustit totální propadák.
Pokud máš náhodou představu, že ceny vozů a jejich příplatků stanovuje především importér/zastoupení značky (např. u nás na našem "CZ trhu"), tak ti přeju "sladké sny"... ;-):-)
Ve finále se to vyplatí koupit, protože za pár let to střelíš jako raritu za vyšší prachy :-! ... Insight nebo Prius jsou furt lepší koupě (a podstatně praktičtější), tohle má nějakej "šarm" (rozuměj, tváří se to sportovně), líbí se mi to, ale pochybuju, že si to budou ekologicky smýšlející jedinci (u nás) kupovat (ostatně trendem mezi většinou z nich je auto vůbec nemít, tak proč by si kupovali jedno jen na "sportovní" ježdění)...
Exteriér nehodnotím, to ať si každý zhodnotí sám 8-s
Nicméně inteirér vypadá jak výplod tuzingáře bez dobře vybavené garáže... napočítal jsem tam asi 8 druhů materiálů oscilujících odstinově kolem šedé a černé, některé lesklé, jiné matné, jiné zase jinak matné... celkově to vypadá jak průměrná přestavba, jakých lze na Mimoňský válkách vidět desítky... speciálně u toho displeje neuvěříte, že může automobilka myslet vážně jak jeho zpracování, tak jeho zástavbu... Vypadá to, jak kdyby si už nad hotovým autem řekli: "Safra, něco tam chybí... aha displej, tak kam ho... aha, takhle... přineste mi někdo lupénkovou pilku..."
Nevidím v tom žiadny valný zmysel, keď spaľovaciemu motoru pomáha k vyšším výkonom malý elektromotor. Zbytočnosť. Navyše uvádzané parametre ani nie sú nejak športové, keď už ide o to. To tam mohli dať radšej šikovné turbo, z motoru 1.8 vytlačiť 160-200 koní, a potom by to bolo o niečom. "Ekologické" snahy nech si nechávajú pre komerčné klasiky hromadne chŕlené ich fabrikami po celom svete. Tých pár priaznivcov športovo ladených modelov ekológii nijak nepomôže ani zvlášť neuškodí.
Zvonka inak nevyzerá zle, dizajnu velí triezva jednoduchosť. Interiér sa tiež dá, s výnimkouprístrojovky, tá mi príde vyslovene hnusná - akoby sa inšpirovali u nejakého nového Forda...
no mladí, ekologicky smýšlející lidé, by mohli jít do Insightu nebo Priusu. Tohle se ale tváří sportovně s odkazem na minulost a sportovní tam pod kapotou není nic. ;-)
By mě zajímalo, kolik se u nás (potažmo v Evropě) najde ekologických "bejčků" a koupí si za těch 600 tis. tohle a oželí čistokrevný HH od jakékoliv značky :-)
neviděl bych to tak tragicky. Prostě auto pro mladý ekologicky smýšlející lidi, který můžou navázat na "sportovní" image hondy z let minulých, byť to auto samo o sobě žádný sporťáček není, což ale není ani současný civik ani jiný model od Hondy. Spíš mi příjdou strašný ty současný interiéry. Ještě by tam mohly dát další display a více prvků, ať je to přeplácaný ještě víc... 8-s