Ojetiny
Výhodná elektroojetina je protimluv. Ty dva pojmy se vylučují navzájem.
To je fakt.
😄
😄
Stejně jako třeba čistý diesel. Dokážu pochopit jeden ko krevní kus jako výhodnou EV ojetinu, ale globalne bych si to zatím netroufl tvrdit vůbec.
Čistý diesel je stejný protimluv jako čisté EV. V našich podmínkách jsou řeči o ekologickém přínosu EV jen lží a vymýváním mozků.
EV má přínos pro ovzduší, to je bez debat. Emise má rozhodně nižší. Jestli se CO2 vyrovná nebo ne je mi poměrně jedno, jelikož co2 je nejedovatý plyn. Nicméně v dlouhodobém hledisku asi bude ve prospěch EV i u nás. Nicméně EV má jednoznačný přínos pro kvalitu ovzduší ve svém okolí.
Ovšem za jakou cenu. Stačí jeden požár v podzemí garáži a vzniklé škody násobně převýší. A nejdexjen o toto. Jde o to že na EV a jejich potenciální hrozbu se musí dimenzivat veškerá infrastruktura.
Je to obrovský problém. Zvlášť u výstavby bytových domů s podzemními garážemi nikdo neví co s tím.
Je to obrovský problém. Zvlášť u výstavby bytových domů s podzemními garážemi nikdo neví co s tím.
ale vi co s tim, zlepsit vetrani a unikovy cesty. Kazdej vi, ze vetsina alpskejch tunelu horela nekolik dni teplotama pres 1000 stupnu a osteni se nemenilo nikdy
Ty mas normalne strach😀
Proto asi veris tem lžím co si kde přečetl a siris je dal..
Proto asi veris tem lžím co si kde přečetl a siris je dal..
Prídi do Bratislavy, ukážem ti poschodovú garáž, ktorá kvôli elektromobilu vyhorela (a v tom stave je dodnes), keď tomu neveríš.
Je faktom, že toto riziko tu je, ale názory, o aké veľké riziko ide, sa rôznia. Každopádne to potrebuje riešenie.
Je faktom, že toto riziko tu je, ale názory, o aké veľké riziko ide, sa rôznia. Každopádne to potrebuje riešenie.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No těch garáži co vyhořelo i kvůli spalovakum je taky dost. Je to jen o tom zlepšit stavební bezpečnost.
Víš kdy hoří EV nejčastěji? Při dobíjení. A víš co je v podzemních garážích rezidenčních objektů?? Dobijeci místa.
Mam doma tipuju nekolik desitek zarizeni s baterii ktere se nekdy nabijí.
Myslim, ze takovych domacnosti je vetsina. Žijí vsichni ve strachu z požáru?
Myslim, ze takovych domacnosti je vetsina. Žijí vsichni ve strachu z požáru?
Ano, žijí. Mají u každé zásuvky požární hlásič s napojením na pult centrání ochrany, a také samozřejmě hasící přístroj. Baterie je ten nejnebezpečnější vynález v dějinách lidstva.
Jen ukazuješ jak jsi hloupý. On má EV napětí 230V ?!?
ano, můžu jej dobíjet z 230V ...
Haha, čekal jsem kdo tento nesmysl napíše. Ano, můžeš nabíjet 230V, ale nabíjíš stejně baterií, která má napětí 800V že.... Takže ti vůbec nedochází základní věci.
400V ... v čem je problém?
Problem je jediny.
Pod kazdym clankem najdeš ty sama jména stale dokola píšící ty same nesmysle o EV a nereaguji na upozorneni, ze píší nepravdy a nesmysle.
Kdyz je clanek o Subaru Impreza tak je diskuze prázdná a neni tam nikdo ze zdejších “petrolheadu” co miluji spalovak.
Pod kazdym clankem najdeš ty sama jména stale dokola píšící ty same nesmysle o EV a nereaguji na upozorneni, ze píší nepravdy a nesmysle.
Kdyz je clanek o Subaru Impreza tak je diskuze prázdná a neni tam nikdo ze zdejších “petrolheadu” co miluji spalovak.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tchán si koupil elektrické Citygo a je nadšenej - jeho jízdy jsou mezi vesnicemi a městem, 5-10 km a do 50 za den s tím, že kolikrát týden to auto stojí. Nemusí řešit olej, zahřívání motoru, karbonování, s 200+ Nm je to i dost živé. V interiéru je to naprosto normální jednoduché auto. Prostě fajn auto kde jen vyměnili motor.
Přesně v téhle oblasti mi dává nasazení EV smysl. Jednoduché městské automobily. A ne tisíc koňové supersporty nebo třítunové SUV za vyšší jednotky milionů korun.
Neplati to samy i pro spalovaky?
No jak se to vezme. Spalovak pro mne zatím lepší na delší trasy, takže klidně ty velký auta. EV naopak na to město, kde je lepší malé auto.
Žádný spalovák se nehodí na krátké jízdy kolem 10 km nebo poskakování po městě. Ty moderní ještě méně než ty staré.
Ako si na to prišiel? Moderné trojvalce sa zohrejú rýchlo a do otáčok idú svižne bez sprievodnej veľkej spotreby. Naviac s ato dnes kominuje s baterkami, takže tvoje tvrdenie je tak trochu mimo.
Spalovaci motor pro svuj optimální beh potrebuje optimální teplotu.
Doba nez se prohraje cely motor na provozní teplotu je obzvláště v zime celkem dlouhá.
Doba nez se prohraje cely motor na provozní teplotu je obzvláště v zime celkem dlouhá.
Narážal som na tie údajne v tomto parametri stále horšie nové motory, čo samozrejme nie je pravda. Malé trojvalcové benzíny sa zohrejú vcelku rýchlo, u dieslov je to samozrejme dlhší čas.
Takto podobne to má kamarát. EV s dojazdom 50-80 km, FVE k tomu.
V zime je to slabota, ale berie to pragmaticky - má nezávislé kúrenie na naftu (pre mňa divoká kombinácia) a na odvezenie detí do školy apod to stačí. Je spokojný.
V zime je to slabota, ale berie to pragmaticky - má nezávislé kúrenie na naftu (pre mňa divoká kombinácia) a na odvezenie detí do školy apod to stačí. Je spokojný.
Posilhaval jsem po e-golfu, prtoze vypada jako auto. Ale kdyz to ctu tak si asi necham zajit chut.
E-golf je tragédie. To určitě nebrat, pokud člověk chce skutečně EV.
V čem je problém? Já to auto znám jenom tak že jsem ho odpojil od nabíječky, půl dne jsem se povozil, a pak jsem ho zase vrátil na nabíječku. Byla to příliš krátká doba na to, abych zjistil jaká je reálná spotřeba. Tak, jak jsem to auto užíval, tak mi nepřišlo úplně špatné. Ale dojezd jsem nestihl sledovat.
Obecně se o něm píše, že má tragickej dojezd, obzvlášť při nižší teplotě, která nemusí být ani pod nulou.
Aha, mě to na toho půl dne vyhovovalo. Prostě není nad firemní elektrokáru 😉
Ale mě se i líbilo, že to nebyl žádný UFO mobil, ale obyčejný Golf, přesně takový, jak všichni od Golfu očekávají.
Ale mě se i líbilo, že to nebyl žádný UFO mobil, ale obyčejný Golf, přesně takový, jak všichni od Golfu očekávají.
Tragickej dojezd plati do r. 2017 (20kWh baterka).
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf
Novejsi uz maji dojezd spis slabej (32kWh) nez tragickej.
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf
Novejsi uz maji dojezd spis slabej (32kWh) nez tragickej.
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf
160-215 km u 36kWh baterie říkáš “slabý dojezd” 😒] 😒] 😒] To je víc než tragický dojezd u auta za 350tis Kč
https😐/www.sauto.cz/…e-golf/204430041
Za stejný peníze máš toto😒br />
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/197619793
Nebio i novou generaci😒br />
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/204175785
A budeš na to ve všech směrech líp :yes:
https😐/www.sauto.cz/…e-golf/204430041
Za stejný peníze máš toto😒br />
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/197619793
Nebio i novou generaci😒br />
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/204175785
A budeš na to ve všech směrech líp :yes:
Ne, Aresku, nebudeš :no:
Hele ty trole, pleteš si nicky. To, že ty jich tu máš milion neznamená, že to mají ostatní stejně 😉
Btw s benzin budeš na tom vždycky líp 😉
Btw s benzin budeš na tom vždycky líp 😉
Ne, nebudeš, redakční muItiroztleskávači.
To víš, že jo, Hamuno. Jsem zvědav, kdy si nějaký to EV konečně koupíš a napíšeš svou recenzi, třeba na tady toho e-Golfa s báječným dojezdem 150km 😒] :yes:
Doník ti ho doporučil, tak nad čím váháš 😉
Doník ti ho doporučil, tak nad čím váháš 😉
Od 7 února roku 2020, jsem šťastným majitelem EV, muItitro(t)IIe :yes:
Recenzi? Sem?? 😆😂🤣
Recenzi? Sem?? 😆😂🤣
Dokaž to 😉
Dokazovat? Komu, tobě? 😆😂🤣
Dáme sraz v Praze? K tobě do Plzní já nepojedu.
Dáme sraz v Praze? K tobě do Plzní já nepojedu.
Ne, už jen fakt, že oba odkazy na spalovací modely mají fofrklacek, dokazuje, že se nejedna o auta se srovnatelným komfortem, který poskytuje e-golf.
Komfort, který poskytuje e-Golf je ten, že nedojedeš na jedno nabití ani z Prahy na Lipno 😉 Tj absenci DSG je ten poslední problém, ale za ty peníze se dá koupit i třeba tehnle😒br />
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/204226863
A pořád udělá výrazně lepší službu než e-Golf 😉
https😐/www.sauto.cz/…n/golf/204226863
A pořád udělá výrazně lepší službu než e-Golf 😉
Prozradím ti "tajemství": když opravdu umíš řídit, řadíš a pracuješ se spojkovým pedálem zcela zautomatizovaně, podvědomě. 😄
To tak nějak platí o každém VW. Lépe bych to neuměl vyjádřit. Ano, vypadá to jako auto. A je to nakonec VW.
To záleží co od toho čekáš. Ten dojezd není moc velkej ani u novýho auta a u ojetiny tuplem. Ale pokud chceš jako tady jirasův tchán jezdit mezi vesnicema do 50km za den, tak je eGolf zajímavá volba - ergonomie G7, spousta náhradních dílů a tak.
v zimě se zaplým topením 😄 😄 😄
Pecka, tyhle ležáky bazarů co smrdí v inzerci rok nikdo v reálu nekupuje, auta typu Leaf první generace, E-Golf, americké načerno dotažené Fiaty e500 a další pecky 😄 😄 😄 A dachna se zrychlením na úrovni škody 105 z roku 1986 😄 😄 😄
Pecka, tyhle ležáky bazarů co smrdí v inzerci rok nikdo v reálu nekupuje, auta typu Leaf první generace, E-Golf, americké načerno dotažené Fiaty e500 a další pecky 😄 😄 😄 A dachna se zrychlením na úrovni škody 105 z roku 1986 😄 😄 😄
otazne je co budu bazare robit so vsetkymi tymi 5 6 7 8 rocnymi elektromobilmi ... kedze vieme ze ak kupujes jazdeny spalovak tak vymenu motora u 5-6 rocneho auta proste neriesies... kedze nie je potrebna nakolko zivotnost motora je inde ako zivotnost baterii ... a tak ti aj taka spalovacia jazdenka moze posluzit dalsich 5 6 7 8 rokov bez toho aby ta financne vycicala .... vie niekto kolko povedzme stoji nova baterka do ev citiga? len pre zaujimavost ci ide o fakt vyhodny kauf aj v pripade ze uz musis v dohladnej dobe menit baterku za vlastne prachy .... lebo aspon u miniauta by nemusela stat cely majetok..
Mám vyskúšané elektrické Citigo aj Spring a moja voľba pre druhé auto do rodiny by bola jasná. Bolo by to Citigo alebo teda e-Up.
Kto ho kúpil nový v čase dotácii, spravil podľa mňa veľmi dobrý obchod. Auto mal za menej ako 10-tisíc eur. Elektrické a menej kompromisné ako Spring, ktorý už dotácie na Slovensku nestihol, prišiel neskôr. Teraz ma to zase začína lákať.
Citigo-e iV, 4-ročné, najazdených 67-tisíc (z môjho pohľadu strašne veľa za tak krátky čas a na malé auto), ale údajne zdravie baterky stále 91 percent, čo pri skoro 37 kWh batérii znie podľa mňa zaujímavo. No a cena spomínaného kúsku? 13 800 eur. No ale nakoniec prichádzajú dva problémy😒br /> Prvým je, že či to zdravie batérie je reálne (Áčkam neverím) a či sa nezačne viac zrýchľovať degradácia.
Druhým, či baterku rýchlo nedorazím, keď bude auto nepravidelne jazdiť, to znamená, že niekedy každý deň v týždni, ale niekedy aj mesiac bude stáť. Toto ma najviac odrádza.
Z bezpečnostného hľadiska aj nabíjanie v garáži, ktorá je súčasťou domu, ale to by mohol byť wallbox aj vonku pri bráne.
Kto ho kúpil nový v čase dotácii, spravil podľa mňa veľmi dobrý obchod. Auto mal za menej ako 10-tisíc eur. Elektrické a menej kompromisné ako Spring, ktorý už dotácie na Slovensku nestihol, prišiel neskôr. Teraz ma to zase začína lákať.
Citigo-e iV, 4-ročné, najazdených 67-tisíc (z môjho pohľadu strašne veľa za tak krátky čas a na malé auto), ale údajne zdravie baterky stále 91 percent, čo pri skoro 37 kWh batérii znie podľa mňa zaujímavo. No a cena spomínaného kúsku? 13 800 eur. No ale nakoniec prichádzajú dva problémy😒br /> Prvým je, že či to zdravie batérie je reálne (Áčkam neverím) a či sa nezačne viac zrýchľovať degradácia.
Druhým, či baterku rýchlo nedorazím, keď bude auto nepravidelne jazdiť, to znamená, že niekedy každý deň v týždni, ale niekedy aj mesiac bude stáť. Toto ma najviac odrádza.
Z bezpečnostného hľadiska aj nabíjanie v garáži, ktorá je súčasťou domu, ale to by mohol byť wallbox aj vonku pri bráne.
aktualne se nova prodava v Německu za cca 330 tis. Kupovat za 300 ojetinu je blbost.
Mimochodem nova cena ukazuje jak moc jsou ceny EV nadsazené a zaroven hnusnou realitu evropského automotiv.
Dacia mohla s dotaci stat 200 a mohlo to ušetřit spoustu smradu ve městech. Misto toho na kazdem kusu vydelavala vic jak 200 tis a šířila spolu s ostatními pohádky o tom jak jsou spalovaky drahe protoze EV…
Mimochodem nova cena ukazuje jak moc jsou ceny EV nadsazené a zaroven hnusnou realitu evropského automotiv.
Dacia mohla s dotaci stat 200 a mohlo to ušetřit spoustu smradu ve městech. Misto toho na kazdem kusu vydelavala vic jak 200 tis a šířila spolu s ostatními pohádky o tom jak jsou spalovaky drahe protoze EV…
Koukám, že sis dal dneska zas vtipnou kaší 😉
Budu rad za nejaky argument nebo informaci.
Mrkni na diskusi u Dacie Spring, tam ho máš. Btw ta cena v DE je dočasná, jako doprodej zásob, sami to tak nazývají. Evidentně to ani za tu cenu (akce trvá dále) nikdo v DE nechce... Btw v Indii je Renault KZ-E (výchozí model Springu) za 8700USD, tedy 205 tis Kč 😉
A to co píšeš je vysvětlení čeho?
Renault pod značkou Dacia v evropě 3 roky prodával původem čínské (indické?) EV auto za 550 tis korun v době dotací a dnes po zrušení dotací ho prodává za 330tis.
Prostě skončila dotace a 200 tisíc dolů.
Co si o tom myslet jiného, že všechyn ty slova o tom jak výrobci na EV dolácejí nebudou asi uplně čistá.
A Dácia není jediná kdo šel s cenou po skončení dotací dolů.
Renault pod značkou Dacia v evropě 3 roky prodával původem čínské (indické?) EV auto za 550 tis korun v době dotací a dnes po zrušení dotací ho prodává za 330tis.
Prostě skončila dotace a 200 tisíc dolů.
Co si o tom myslet jiného, že všechyn ty slova o tom jak výrobci na EV dolácejí nebudou asi uplně čistá.
A Dácia není jediná kdo šel s cenou po skončení dotací dolů.
Pokud opravdu si myslíš, to co si napsal výše, tak je poměrně zbytečné na tebe reagovat. Víš moc dobře, že ta auta jsou v podstatě stejná, obě jsou vyvinutá Renaultem v Číně. Tedy s podobnými náklady (až na nějakou tu individualizaci, rozdílnou výbavu atd), jenže tam je velká konkurence. Evropa je bohatá a lze ji díky hloupým zeleným politikům odrbávat, tak na ní Renault vydělává 😉
Je momentálně v nabídce tm3 za 600 a spring za 300. Lhostejno jak jsou staré, tady se někdo posr#al do výšky.
Hlavne si treba zistit co financne obnasa kupa novej baterie plus jej vymena ( aby ten vyhodny kauf nakoniec majitela nezruinoval ) ... pretoze kupit "vyhodne" nejake 5-6 rocne elektro na beton znamena ze baterka este bude povodna .... a majitel sa uz prave na sklonku zaruky sikovne zbavuje vozidla ... samozrejme u nejakej 2 rocnej ev jazdenky to s baterkou este nebude tak horuce... vek auta tu teda moze byt este dolezitejsi faktor ako pri spalovakoch ... ktore nie su pohonom ( spalovacim motorom ) az tak citlive na samotny vek auta ak najazdenych kilometrov je malo .... proste zivotnost spalovaku je inde ako zivotnot baterii... popravde ev mi dava zmysel len po meste ... elektricke citigo moze byt sikovne ... ale velke elektricke 2,5tonove SUV to podla mna aj ako jazdenky budu mat tazke... tu uz o nejakej vyhodnej kupe asi nemoze byt ani rec...
Aj keď sa budú elektromobilu zbavovať po 6 rokoch, stále bude baterka pri väčšine modelov ešte dva roky v záruke. A zase raz nemáš pravdu, lebo ideš len podľa svojej dojmológie.
Čím je elektromobil drahší, tým väčší má pokles hodnoty už po roku, dvoch. Lenže čím je batéria v ňom väčšia, tým napriek degradácii z nej aj viac ostane. To je celkom logické, nie?
Volkswagen napríklad pri tej 82 kWh batérii tvrdí, že v rámci záruky teda 8 rokov alebo najazdených 160-tisíc km neklesne kapacita pod 70 percent. To znamená, že pri 400 km dojazde ti v pohode ostane 280 km, ale pri 27 kWh batérii Springu by to bol dojazd už len 60 km. Jasné, že cena tam nebude porovnateľná a ten VW s veľkou baterkou bude stále drahší aj ako jazdenka, toto len na margo tvojich kecov že veľké elektrické SUV sa z druhej ruky neoplatí kupovať a malé elektro áno. Rozdielne zamerané autá.
To, že je životnosť elektromobilu nižšia ako pri spaľováku nijak nespochybňujem. Tam sú investície do novej batérie zatiaľ nerentabilné. Nikto neinvestuje po 10 rokoch 25-tisíc za výmenu batérie v nejakom VW ID.4.
Čím je elektromobil drahší, tým väčší má pokles hodnoty už po roku, dvoch. Lenže čím je batéria v ňom väčšia, tým napriek degradácii z nej aj viac ostane. To je celkom logické, nie?
Volkswagen napríklad pri tej 82 kWh batérii tvrdí, že v rámci záruky teda 8 rokov alebo najazdených 160-tisíc km neklesne kapacita pod 70 percent. To znamená, že pri 400 km dojazde ti v pohode ostane 280 km, ale pri 27 kWh batérii Springu by to bol dojazd už len 60 km. Jasné, že cena tam nebude porovnateľná a ten VW s veľkou baterkou bude stále drahší aj ako jazdenka, toto len na margo tvojich kecov že veľké elektrické SUV sa z druhej ruky neoplatí kupovať a malé elektro áno. Rozdielne zamerané autá.
To, že je životnosť elektromobilu nižšia ako pri spaľováku nijak nespochybňujem. Tam sú investície do novej batérie zatiaľ nerentabilné. Nikto neinvestuje po 10 rokoch 25-tisíc za výmenu batérie v nejakom VW ID.4.
ved prave... kupovat ale potom uz nejake jazdene ev ktore planujem mat aspon 5 ci 6 rokov s tym ze viem ze za dva roky by uz to chcelo menit baterku ... je o nicom.. a to len sposobi to ze taketo elektricke kusky sest a viac rocne ev uz budu plnit autobazare ... zatial co 8 rocny spalovak nie je problem predat a este aj ten za dalsich 5 rokov predas .. ale tak ( ekologicky ) pokrok nezastavime ... ideme skaze naproti a este sa aj usmievame 😉
No ruku do ohňa za výdrž batérie v elektromobile po rokoch nejdem dávať, bude to dosť špecifické, nielen kvôli rôznym typom/výrobcom ale aj preto, ako ju prvý majiteľ používal.
Ale to čo som ti písal neznamená, že ty po skončení 8-ročnej záruky musíš tú batériu meniť alebo že zrazu bude auto nepoužiteľné.
Mám známeho s 10-ročným Leafom, teda autom viac menej zo začiatku súčasnej éry elektromobilov. Má tam z dnešného pohľadu malú 24 kWh batériu a nájazd okolo 155-tisíc eur. No a dojazd 70 km. Jemu to na dochádzanie do práce a domov stačí, má to dokopy nejakých 52 km a doma fotovoltaiku. Verím, že s nejakým dnešným elektromobilom by už mal dnes väčší dojazd.
Ale to čo som ti písal neznamená, že ty po skončení 8-ročnej záruky musíš tú batériu meniť alebo že zrazu bude auto nepoužiteľné.
Mám známeho s 10-ročným Leafom, teda autom viac menej zo začiatku súčasnej éry elektromobilov. Má tam z dnešného pohľadu malú 24 kWh batériu a nájazd okolo 155-tisíc eur. No a dojazd 70 km. Jemu to na dochádzanie do práce a domov stačí, má to dokopy nejakých 52 km a doma fotovoltaiku. Verím, že s nejakým dnešným elektromobilom by už mal dnes väčší dojazd.
Já nechápu, proč se vždy u životnosti baterie argumentuje pouze degradací. Pokud má baterie výborný termomanagement, klidně bude mít po 200k km 90 %. To ale neznamená, že ti jednoho dne tvé auto "nebrickne" uprostřed cesty a nebudeš řešit, jestli ti baterii někdo za částku v hodnotě auta zrepasuje, nebo koupíš origo modul za stejnou cenu, nebo najdeš někoho, kdo baterii zprasí do funkčního stavu aspoň za účelem prodeje.
já kupoval 6 letou Teslu a teď jí táhne na 9 rok (tedy už je bez záruky) a baterie je pořád v cajku. Opotřebení 8%.
Jaká hodnota "opotřebení" (100 % minus hodnota SoH) je podle tebe u Li-Ion kritická?
Mě osobně začne štvát kolem 20-25%. Tedy místo 420km nějakých 315-336km. Kdy baterie začne selhávat? Obvykle to bývá u té 30% degradace. Aspoň u této baterie. Tedy cirka kolem 600k km.
Počítám s tím, že do auta nacpu 100kWh místo té 85. Free supercharging za to stojí …
Počítám s tím, že do auta nacpu 100kWh místo té 85. Free supercharging za to stojí …
Ak si dobre pamätám, batéria, ktorú tam dávali do Tesly potom neskôr nebola taká dobrá a nemá takú životnosť ako tvoja. Z tohto pohľadu to treba mať dobre naštudované lebo to môže byť lotéria. Ale zas niečo podobné sa deje aj pri spaľovacích motoroch. Jeden model, rôzne typy a generácie motorov.
je to tak. Ta následující "90" baterie má rychlejší degradaci, takže TMS90 a TMS85 mají po 250k km dost často stejný dojezd. Proto bych chtěl 100 baterku, která ačkoliv má podobnou degradaci jako ta 90, tak má aspoň vyšší reálnou kapacitu (85 má 81,5 resp. 77,5kWh dostupných uživateli, 90 má 85,8 resp. 81,8kWh, ale 100 má 102,4 resp. 98,4kWh)
Takže i kdybych kupoval jetou/repasovanou 100 s 12% degradací, tak budu mít i tak cirka 20kWh k dobru proti současné baterii v době, kdy ji budu nahrazovat (tedy v 20% degradaci). Což je 100km k dobru. A jako bonus - podstatně rychlejší nabíjení.
Takže i kdybych kupoval jetou/repasovanou 100 s 12% degradací, tak budu mít i tak cirka 20kWh k dobru proti současné baterii v době, kdy ji budu nahrazovat (tedy v 20% degradaci). Což je 100km k dobru. A jako bonus - podstatně rychlejší nabíjení.
Zapomneli jste na bmw i3, mam ho z druhe ruky a naprosta spokojenost...
koupe ojetého auta v sobe vzdy nese riziko skrytých vad.
Stav baterie jde diagnostikovat daleko přesněji nez stav pohonného agregátu spalovaciho auta.
Stav baterie jde diagnostikovat daleko přesněji nez stav pohonného agregátu spalovaciho auta.
tu vsetko stoji a pada len na cene baterie a na tom ci to "vyhodne" jazdene ev kupujes este tesne pred vymenou baterie alebo uz po nej ... nejake 7 rocne elektro s povodnou baterkou brat ako vyhodny kauf si ani neviem predstavit... zvlast ked viem ze nova baterka pojde do tisicov eur ... a razom bude investicia do tohto auta na inej sume ako pred vymenou baterie... a ekologicke mi to tiez nepride pouzit v priemere 2 ci 3 baterie voci jedinemu spalovaku... ak toto ma byt cesta k zachrane planety tak obavam sa ze niekto to cele zle "vypocital" 8-s a myslel asi skor ritou miesto mozgu
Nerozumim tomu co pises. U baterie mas snadno dostupnou diagnostiku stavu kazdeho clanku. Ze neni baterie ok lze celkem spolehlivé odhalit. Cas nehraje zas takovou roli.
Diagnostikovat potencionalni fatální vady spalovaku je celkem problem.
Nechapu proc bys potreboval 3 baterie pro EV…
Diagnostikovat potencionalni fatální vady spalovaku je celkem problem.
Nechapu proc bys potreboval 3 baterie pro EV…
To si ako plánuješ nechať to Polo 20 rokov? Nerozumiem tvojmu pohľadu.
Dnes je vekový priemer áut v Európe 12 rokov. Toľko dnešný elektromobil v pohode vydrží a kým príde koniec života jeho batérie, je dosť možné, že už bude jej výmena podstatne lacnejšia.
Ja nie som presvedčený, že elektromobily sú jediným správnym riešením a treba ich každému nanútiť, to nie.
Faktom však je, že takto to už ďalej nemohlo ísť. Kvôli emisiám aj kvôli konzumnému spôsobu života. Ty tu síce hovoríš o tom, že 12-ročné auto bude tretiemu majiteľovi nepredajné, ale problémom je, že sa vo veľkom na západe menia aj 3-ročné autá, čo podľa mňa tiež nie je normálne.
Na súčasnej eko lobby voči elektromobilom mi vadia dve veci. Nie je doriešená ekologická recyklácia batérie, zatiaľ je dosť drahá. A druhá vec, že so snahou dostať z ciest dymovnice, ktoré denne zasahujú do premávky, si to zliznú aj staré a udržiavané autá, ktoré málo jazdia a likvidovať ich je neekologické.
Dnes je vekový priemer áut v Európe 12 rokov. Toľko dnešný elektromobil v pohode vydrží a kým príde koniec života jeho batérie, je dosť možné, že už bude jej výmena podstatne lacnejšia.
Ja nie som presvedčený, že elektromobily sú jediným správnym riešením a treba ich každému nanútiť, to nie.
Faktom však je, že takto to už ďalej nemohlo ísť. Kvôli emisiám aj kvôli konzumnému spôsobu života. Ty tu síce hovoríš o tom, že 12-ročné auto bude tretiemu majiteľovi nepredajné, ale problémom je, že sa vo veľkom na západe menia aj 3-ročné autá, čo podľa mňa tiež nie je normálne.
Na súčasnej eko lobby voči elektromobilom mi vadia dve veci. Nie je doriešená ekologická recyklácia batérie, zatiaľ je dosť drahá. A druhá vec, že so snahou dostať z ciest dymovnice, ktoré denne zasahujú do premávky, si to zliznú aj staré a udržiavané autá, ktoré málo jazdia a likvidovať ich je neekologické.
To že sa vo veľkom menia - predávajú 3 ročné autá je super. Vďaka tomu sa dostávajú modernejšie autá do obehu.
nie je to super, vyrobit nove auto je neekologicke
A 20-ročné vybehané šroty na ceste sú podľa teba ekologické? Radšej 3-ročné auto posunúť ďalej (aj keď tie tri roky sú teda dosť málo na výmenu), a kúpiť nové. To trojročné niekomu nahradí trebárs 10-ročné, ktoré ešte poslúži namiesto 20-ročného, čo ide do šrotu.
Proč by mělo 20 leté auto jít do šrotu, když lidi normálně maj 40-70 let starý auta a pořád jezdí?
Já mam na 27 let starém autě 65 tis km, nevím proč bych ho tudíž měl dávat do šrotu
Dejte si do šrotu 5 let starej škopek co má stejně najeto a neotravuj.
Já mam na 27 let starém autě 65 tis km, nevím proč bych ho tudíž měl dávat do šrotu
Dejte si do šrotu 5 let starej škopek co má stejně najeto a neotravuj.
Zas veterány sem neťahaj. Tie hádam ani percento majiteľov nepoužíva na každodenné jazdenie. Ak bola tvoja pointa v tom, že ich tiež hádžu do kategórie "zlé staré autá", tak to súhlas.
Za mňa sú najväčší problém tak 15-20-ročné autá, ktoré prestriedali už mnoho majiteľov a každý spravil len nevyhnutný servis aby to nejak jazdilo. Proste zanedbané vylietané dymovnice, ktoré nejak zázračne vždy prejdú STK.
Za mňa sú najväčší problém tak 15-20-ročné autá, ktoré prestriedali už mnoho majiteľov a každý spravil len nevyhnutný servis aby to nejak jazdilo. Proste zanedbané vylietané dymovnice, ktoré nejak zázračne vždy prejdú STK.
Já mam všechna auta na bílých značkách, ne na vetenotách takže je to pak házeno do stejné škatulky a stejně tak to má sposuta dalších lidí. A navíc s tím i pravidelně jezdím, s jaguarem i do práce.
Akorát na tom nemam 400 tis a nemam to shnilé jak brambory, což ale nemá další sposuta lidí nebo do toho za 10 lt nacpali 300 000 protože ty auta milují a nechtěj do hodit do kovošrotu, když se to dá opravit. Takže i ve 400 tis je to v lepším stavu jak některé kousky se 180 tis.
Je smutné škatulkovat
Akorát na tom nemam 400 tis a nemam to shnilé jak brambory, což ale nemá další sposuta lidí nebo do toho za 10 lt nacpali 300 000 protože ty auta milují a nechtěj do hodit do kovošrotu, když se to dá opravit. Takže i ve 400 tis je to v lepším stavu jak některé kousky se 180 tis.
Je smutné škatulkovat
Nejde. Diagnostikovat lze pouze SoH baterie, což mnozí mylně vykládají jako měřítko životnosti Li-Ion baterie. To však není pravda. I kdyby bylo SoH Li-Ion baterie 100 %, můžou být rostoucí dentrity těsně před stavem, kdy prorazí separátor a další den nastane konec baterie.
SoH je prostě něco jako najeté km motoru. A jsou motory, které najedou milion km, zatímco jiné dosáhnou sebedestrukce před najetím 100 tkm.
SoH je prostě něco jako najeté km motoru. A jsou motory, které najedou milion km, zatímco jiné dosáhnou sebedestrukce před najetím 100 tkm.
tak dá se zkontrolovat deltaU resp. Vdrop na jednotlivých článcích/blocích a podle toho určit, jestli s baterií bude brzy nějaký problém, nebo ne.
Li-Ionky mají dost plochou vybíjecí křivku a už samo o sobě je docela těžké určit jejich SOC. Natož sledovat rozdíly napětí jednotlivých článků. Mám dvě auta s úplně stejnou Pb baterií (značka, typ, kapacita) a klidové napětí po plném nabití se liší o 0,15 V, tzn. o 0,025 V na článek. U Li-Ionky by i rozdíl 0,01 V mohl být kritický.
https😐/www.idnes.cz/…25_automoto_dohr ...hm a čo teraz .
Zas oslavany clanek plny polopravd. Ale na nekoho evidetne zabírá…
Ono uz jen čerpat info idnes.cz neco naznačuje.
Ono uz jen čerpat info idnes.cz neco naznačuje.
Hlavně, že ty to u rozumíš, asi tam žiješ alespoň posledních 10 let, viď? Řekl bych, že ten novinář je na tom s informacemi o dost líp než ty 😉
No možná jen stačí nevidět rude hned po tom co se napíše slovo elektromobil.
Celé je to o tom, že rozvoj Ev a dalších odvětví je prostě tak rychlej, že se nestíhají posilovat rozvody elektřiny. Je to nějaká tragédie? Je to snad i u nás jiné? Prostě se musí někde počkat na dobudování infrastruktury.
Celé je to o tom, že rozvoj Ev a dalších odvětví je prostě tak rychlej, že se nestíhají posilovat rozvody elektřiny. Je to nějaká tragédie? Je to snad i u nás jiné? Prostě se musí někde počkat na dobudování infrastruktury.
Celé je to o tom, že s EV sa príliš tlačí na pílu. Čo je to za rozum, najprv natlačiť na trh autá s elektrickým pohonom, a až potom začať rozmýšľať, kde a ako sa budú nabíjať?
do bazaru může jít jen totální zoufalec s vypláchnutou dutinou lebeční, který ještě navíc neumí počítat.
Ještě jste zapomněl na Hyundai Ioniq electric. Přijde mi to jako mnohem lepší volba než e-Golf. Prostornější , s rychlejším nabijenim, s termo managementem, sice jen vzduchovým ale funkčním a výbornými bakteriemi s minimální degradací i po letech a mnoha kilometrech. Sice je toho částečně dosaženo uvolňováním volné kapacity bufferu , ale jako majitele vás zajímá hlavně nesnížený dojezd
Budu mít neskutečnou radost za každé tvé vyvrchoIení :yes:
Proste stoji o neco min za prd... ale porad jsou k necemu jen velmi uzke skupince lidi.
Mne nevadi, ze existujiu.
Mne vadi, jak je vsude cpou... demagogicka ideologicka masaz, hodna Goeblse.