Švédská automobilka pokračuje v konsolidaci názvů svých modelů. Identity elektrických vozů C40 a XC40 proto sblíží se svými lokálně bezemisními sourozenci s písmenem E na začátku.
potrebujeme výkony superšportu? nebolo by lepšie znížiť výkon a predĺžiť dojazd? nejaký mladý fracek si do toho sadne a po prvej zákrute bude visieť na strome
No my 2 třeba ne, ale většinová společnost jede stylem: "Čím víc pruhů, tím víc Adidas!" a "Větší je lepší!" atd.
A tak mají obří auta, výkony supersportu, obrovský kola, obrovskej dům, velký svaly, přes to velký tetování, doma obří televize, vedle parodii na ženu s velkýma umělýma kozama, botoxovým ksichtem, pyskama ala Kačer Donald ze silikonu, s umělejma řasama, nehtama, vlasama, obočím, šutrama v zubech atd...
Zato mozky se nějak zmenšují...
Časem se třeba dočkáme normálních EV ve stylu kombi s dojezdem 800 - 1000 km nejen na papíře a s normálním výkonem pro normální ježdění a podvozkem, který nebude muset držet ty extrémní výkony.
Ano, potrebujeme. Ano, je lepsie znizit vykon, na to tam je ten pedal, ktorym sa reguluje vykon. A nemusi to byt mlady fracek, toho som sa aj ja bal, ze sa v tom zabijem :-)
když ona tam není zrovna přímá úměra. Že by 100kW auto žralo 3x méně jak 300kW. Ten rozdíl bude v jednotkách procent.
Zásadní rozdíl nebude ani v ceně.
Co ale zásadní rozdíl bude, tak to přesvědčení zákazníka - kup si to, jede to lépe.
Ne to nepotřebuje nikdo, ale líp to vypadá na marketingových materiálech. Co na tom, že se to na víc jak 180kmh nevyšplhá a od 100kmh to žere jak tank :-[] Ve finále to pojede na dálnici v pravém pruhu za kamionem, aby to někam dojelo ;-)
BEV můžou oproti běžným ICE nabídnout pouze více "designové" svobody a plynulejší zrychlení v přímce. Samozřejmě například Ioniq5N se snaží chování ICE simulovat, ale pro ty kdo ICE zažijí, tak BEV bude jen alternativou pro určitou skupinu z nich jako kupujících (předpokládám tak do 30% max v příštích 15 letech... Prostě si párkrát vyzkoušíte, jak to pěkně táhne a to asi vše, zbytek bude neustále stresující sledování dojezdu a 120 km/h max na dálnici v pravém pruhu..Prostě BEV nemají (kromě zrychlení a pružnosti) co nabídnout.. Ale samozřejmě je to jen můj subjektivní názor... :-)
ono záleží na EV. Je jasné, že SUV pixly budou žrát jak prokopnuté (nebo přizemněné?) a tak tito řidiči mohou používat defenzivní jízdu.
Ovšem třeba pro model S je tzv. "sweet spot" v rychlostech kolem 160km/h, kdy rychlostí naženu více času, než kolik jej ztratím nabíjením. A takto i jezdím. V Německu i přes 200km/h.
Ten stres z dojezdu - je zajímavé, že jej mají jen ti, co EV nejezdí.
Co se týče dalších benefitů, tak aspoň u Tesly to jsou nižší provozní náklady. Jak servisní (téměř nulové), tak s ohledem na spotřebu při porovnání s podobně výkonným autem (ano, pokud někdo chce srovnávat 1.2TDI s 300kW EV, tak mu to vycházet dost možná nebude). Výhodou je i vyšší bezpečnost auta zejména při nárazech z boku - posádku dobře chrání masivní baterie. A velice dobré jízdní vlastnosti - třeba závody ve slalomu (Sosnová) vyhrává obvykle TM3 (seriová).
Ale nekecej. S EV jezdi vsichni do 120. :D
"zbytek bude neustále stresující sledování dojezdu a 120 km/h max na dálnici v pravém pruhu.."
Wtf
Bavi me taky ta teze o tech, co "nezazili spalovaky".
Ja zadneho takoveho majitele EV neznam...
Ale co skutecne pobavilo je ten vyhled do roku 2039. :D:D:D
"alternativou pro určitou skupinu z nich jako kupujících (předpokládám tak do 30% max v příštích 15 letech."
Kam se hrabe Sybila...
PS Subjektivni nazory majitelu fosilu na elektromobilitu jsou, jemne receno, absolutne odtrzene od dnesni reality pouzivani EV.
Model EX30 sjíždí zatím z linky v čínském Zhangjiakou, která má kapacitu 250 tisíc aut ročně. Vzhledem k enormnímu zájmu o EX30 se bude výrobní kapacita v Číně navyšovat, navíc se od příštího roku začne vyrábět také v evropské továrně v belgickém Ghentu.