Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo přejmenuje elektrické modely. Kompakty budou mít výkon supersportu

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Švédská automobilka pokračuje v konsolidaci názvů svých modelů. Identity elektrických vozů C40 a XC40 proto sblíží se svými lokálně bezemisními sourozenci s písmenem E na začátku.

Švédské Volvo, které od roku 2010 patří po čínskou automobilku Geely, pokračuje v cestě elektromobility. Již v roce 2030 se totiž chce stát značkou, která bude nabízet pouze modely s lokálně bezemisním pohonem. Ostatně loni tento pohon dostalo každé zhruba šesté nové volvo, což v meziročním srovnání představuje nárůst o znatelných 70 %.

Aktuálně má automobilka v nabídce čtyři modely, přičemž ty mladší v podobě nedávno uvedených SUV EX30 a EX90 již nesou označení typické právě pro nová elektrická volva. A teď se k nim přidá i služebně starší dvojice C40 a XC40 s přídomkem Recharge. Ten z nabídky úplně mizí, a to včetně plug-in hybridních modelů, které nově v závislosti na variantě ponesou označení T6 či T8.

Zatímco C40 se promění na EC40, z XC40 se stane EX40. Vedle toho si Volvo pro oba zmíněné elektromobily připravilo softwarový balíček zvyšující výkon. Tahle vychytávka se však týká pouze vrcholného provedení Twin Motor s jedním elektromotorem na každé nápravě. Díky úpravám bylo možné aktuálních systémových 300 kilowattů zvýšit na 325 kW, jež budou dostupné v rámci speciálního jízdního režimu Performance. Ten zahrnuje také rychlejší reakci na sešlápnutí pedálu.

Video se připravuje ...

Balíček mimochodem bude dostupný také pro majitelé Volv C40 a XC40 Recharge modelového roku 2024. Stačí si jej pouze stáhnout a nainstalovat do auta.

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Doporučujeme

22. 2. 2024 07:33
Volvo (ne)zkrachuje
Volvo urcite krachne, bo EVcka nikdo nechce, maximalne tak 30% v roce 2039.
:D :D :D

A ted realita:
https://fdrive.cz/…ch-prodalo-12021
Volvo slaví s modelem EX30 v Česku i ve světě velké úspěchy

Model EX30 sjíždí zatím z linky v čínském Zhangjiakou, která má kapacitu 250 tisíc aut ročně. Vzhledem k enormnímu zájmu o EX30 se bude výrobní kapacita v Číně navyšovat, navíc se od příštího roku začne vyrábět také v evropské továrně v belgickém Ghentu.
21. 2. 2024 22:24
Re: Tak
Ale nekecej. S EV jezdi vsichni do 120.
:D
"zbytek bude neustále stresující sledování dojezdu a 120 km/h max na dálnici v pravém pruhu.."
Wtf

Bavi me taky ta teze o tech, co "nezazili spalovaky".
Ja zadneho takoveho majitele EV neznam...

Ale co skutecne pobavilo je ten vyhled do roku 2039. :D :D :D
"alternativou pro určitou skupinu z nich jako kupujících (předpokládám tak do 30% max v příštích 15 letech."
Kam se hrabe Sybila...

PS Subjektivni nazory majitelu fosilu na elektromobilitu jsou, jemne receno, absolutne odtrzene od dnesni reality pouzivani EV.
21. 2. 2024 22:21
Re: To je Presne to
U EV je vykon samozrejme na skodu. :D

Narozdil od spalovaku, kde je to cooool. Nejlip u stavnaty V8 s otevrenym vejfukem.
:no:
21. 2. 2024 22:18
Re: ja sa v tom nevyznam ale ..
Vic jak 180 potrebuje v Cechach jezdit kazdej.
Denne!

Narozdil od zrychleni, ktery je jen zbytecna poza.

:D :D
Avatar - eLzyx
21. 2. 2024 16:48
Re: Tak
ono záleží na EV. Je jasné, že SUV pixly budou žrát jak prokopnuté (nebo přizemněné?) a tak tito řidiči mohou používat defenzivní jízdu.
Ovšem třeba pro model S je tzv. "sweet spot" v rychlostech kolem 160km/h, kdy rychlostí naženu více času, než kolik jej ztratím nabíjením. A takto i jezdím. V Německu i přes 200km/h.
Ten stres z dojezdu - je zajímavé, že jej mají jen ti, co EV nejezdí.

Co se týče dalších benefitů, tak aspoň u Tesly to jsou nižší provozní náklady. Jak servisní (téměř nulové), tak s ohledem na spotřebu při porovnání s podobně výkonným autem (ano, pokud někdo chce srovnávat 1.2TDI s 300kW EV, tak mu to vycházet dost možná nebude). Výhodou je i vyšší bezpečnost auta zejména při nárazech z boku - posádku dobře chrání masivní baterie. A velice dobré jízdní vlastnosti - třeba závody ve slalomu (Sosnová) vyhrává obvykle TM3 (seriová).