Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pošťáci v Česku dostanou nové Škody Enyaq. Každá z nich nestojí ani milion

Česká pošta letos pořídí 1954 nových aut v hodnotě přes miliardu korun a 2600 vozů naopak vyřadí. Celkem letos do své flotily zařadí 994 nových dodávek - z toho bude 460 vozů značky Opel, 130 vozidel Ford a zbytek ještě nebyl vysoutěžený.
Zpět na článek
22. 2. 2024 10:17
22. 2. 2024 11:32
22. 2. 2024 11:36
22. 2. 2024 12:32
22. 2. 2024 12:33
22. 2. 2024 12:33
22. 2. 2024 22:40
22. 2. 2024 13:05
22. 2. 2024 13:21
22. 2. 2024 16:55
22. 2. 2024 13:10
22. 2. 2024 13:49
22. 2. 2024 14:17
22. 2. 2024 17:19
23. 2. 2024 09:46
22. 2. 2024 17:26
23. 2. 2024 09:43
22. 2. 2024 16:52
22. 2. 2024 16:57
22. 2. 2024 17:03
22. 2. 2024 17:57
22. 2. 2024 18:35
22. 2. 2024 19:31
22. 2. 2024 21:04
Avatar - Jamme
22. 2. 2024 10:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 10:35
Dodací lhůty
Dnes podáte, a někdy možná dodáme... 🤣 Tak to už nedojde vůbec nic, zato pošťaček s infarktem bude dost...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - eLzyx
22. 2. 2024 12:22
Re: Dodací lhůty
myslíš, že toho najezdí více jak 300km za den? Asi těžko. Obvyklý denní nájezd doručovací služby je pod 100km.
Takže pošťačky budou rády, že se nemusí o auto vůbec starat. Ráno nabité, vyhřáté ...
23. 2. 2024 07:03
Re: Dodací lhůty
Prečo by sa poštárky mali niekam trepať touto obludou? Radšej majú bicykel s veľkými košmi nad predným kolesom aj vzadu, a háčikmi na tašky na riaditkách. Keby dostali elektrobicykel, boli by šťastnejšie.
Avatar - eLzyx
23. 2. 2024 17:16
Re: Dodací lhůty
fakt? A kde žiješ, že tam neprší, nesněží, nefouká vítr, nejsou kopce ...
23. 2. 2024 17:26
Re: Dodací lhůty
Tak pošťačky asi Enyaq nevyfasují ;-) Pro ty by stačila i Dacia Spring za tu německou cenu ;-)
Avatar - Petr Kuchařík
23. 2. 2024 18:29
Re: Dodací lhůty
Mně vadí, že vše bude na dluh. Vadí mi to šílené zadlužovaní, kterému se vznešeně říká dotace.
22. 2. 2024 10:44
pro postaky ideal
kolik toho najede postak co od schranky ke schrance rozvazi postu?
100 nebo 200 km??
a nemusi po vetsinu casu smrdet s nastartovanym chrochtem
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
22. 2. 2024 11:51
Re: pro postaky ideal
No nevím, připadá mi to trochu overkill. Na poskakování od schránky ke schránce dává větší smysl elektroskůtr nebo něco ala Dacia Spring (eUp a pod). Na rozvoz balíků potom větší či menší dodávku (alespoň do města elektro). Relativně luxusní SUV mi u ztrátové instituce, nad kterou se smrákají mračna, moc smysl nedává... A to, že to zadotujeme, na tom nic nemění (spíš naopak).
22. 2. 2024 14:32
Re: Re: pro postaky ideal
Tak enyakov je vela, nik to nekupuje, tak sa ich stoj co stoj treba zbavit, najlepsie cez fleety. Ako pises, ev v style dobla, berlinga by daval vatsi zmysel
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
23. 2. 2024 07:37
Re: pro postaky ideal
Normální pošťák nejezdí autem vůbec. A většina těch co něco rozváží jezdí dodávkami nebo polododávkami. Jasně jsou i pošťáci co odjíždějí malé obce, je otázka, zda zrovna těmto svěří auto za mega.
22. 2. 2024 10:54
Tak proto zavřeli 300 poboček...
Aby bylo na Enyaqy. Toho bohdá nebude, aby český pošťák jezdil nějakou Dacií. Přeci nebude ty lístky "adresát nezastižen" vozit v autě pro plebs.

Tímhle tempem hospodaření se brzy dočkáme zavření pobočky v Jindřišské.
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2024 11:18
Re: Tak proto zavřeli 300 poboček...
a jak bys to udelal, kdyz babis nasmeroval ceskou postu ze zisku do prvni ztraty uz v 2018 a pak uz se to jen prohlubovalo - v 2020 sekyra 1.37mld, 2022 sekyra 1.7mld a vloni po provoznich zmenach a uzavreni 300 pobocek uz "jenom" 0.7mld ?
dal bys dotoval vetsi a vetsi postovni schodky ze statniho rozpoctu a dal bys hazel penize do tyhle cerny diry??
jaky jiny mas reseni nez to osekat, kdyz tady je x dalsich dorucovacich firem, ktery na noze netahnou barak s personalem kde musis topit, pomalu v kazdy druhy vesnici???
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 13:16
Re: Tak proto zavřeli 300 poboček...
přesně tak, úsměvné že firma co skoro krachuje, zavírá pobočky a rozprodává majetek si kupuje nová auta a ještě takhle drahá.
Každýmu Sandero a nazdar :-)
22. 2. 2024 10:55
Proč zrovna SUV?
Proč potřebuje pošťák k rozvozu pošty rodinné SUV? Na to by stačila Dacia Spring… V souvislosti s nedávným rušením poboček to nezní zrovna jako úsporný krok…
Rozbalit vlákno
7
22. 2. 2024 11:21
Re: Proč zrovna SUV?
myslis, ze by se tam ty dopisy vesly?
Avatar - Barry Lyndon
22. 2. 2024 11:55
Re: Proč zrovna SUV?
myslím, když se vešly do brašny, kterou dřív pošťáci vozili na kole (a to se těch dopisů posílalo řádově více), tak určitě. Koneckonců v tom autě stačí jedno sedadlo a už při sklopení zadních má Spring objem 620l.
22. 2. 2024 12:51
Re: Proč zrovna SUV?
ja to myslel trochu ironicky tak, ze vetsinu objemu uz davno delaj baliky
a to, ze se do springu vejde 620l objemu neznamena, ze tam nacpes 620 balicku s objemem po 1dm3
voni v tom musej mit taky trochu system, aby balik nasli a uplne se z toho nezblaznili
vidim to, kdyz mi do firmy jezdi ceska posla, ppl, dpd, gls, ups, dhl, fedex ... kdyz se jim to nekdy v aute rozhazi, jakej maj problem neco najit a to se jim tam vetsinou povaluje uz jen part baliku...

kolik baliku nosivavali postaci kozeny brasne ???
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 13:18
Re: Proč zrovna SUV?
balíky svážej dodávky, nikoliv osobáky. Ještě sem neviděl českou poštu přivézt osobákem balíky nebo je odvážet a to k nám jezdí denně :-)
Maj dodávky Opel, Ford nebo Fiat
22. 2. 2024 13:39
Re: Proč zrovna SUV?
domu nam z posty vozej baliky doblem, do prace klasickou dodavkou
Avatar - Barry Lyndon
22. 2. 2024 13:56
Re: Proč zrovna SUV?
No právě, na balíky mají dodávky, na co mají Enyaqy nevím...
Avatar - Josef-Kratochvil
22. 2. 2024 19:02
Re: Proč zrovna SUV?
Jo, urcite budou jezdit Enyaqem s dopisy :-) :-) tim budou nahrazovat oktavky a superby.
Avatar - sargis
22. 2. 2024 11:32
hmmm
Len aby to nedopadlo ako so slovenskymi policajnymi hybridmi, ktore vacsinou jazdia draho s vybitou baterkou. Zamer dobry, v praxi uvidime, ci ceski dochodci hromadne neprejdu na e-pohladnice :)
Rozbalit vlákno
5
22. 2. 2024 11:36
Re: hmmm
nejsem si uplne jistej, jestli ceskej postackej EV je schopnej jezdit s vybitou baterkou podobne jako slovenskej policejni hybrid
22. 2. 2024 12:32
Re: hmmm
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - sargis
22. 2. 2024 12:33
Re: hmmm
Pointa bola inde, ale OK, chapem, na co narazas :-)
Avatar - sargis
22. 2. 2024 12:33
Re: hmmm
Pointa bola inde, ale OK, chapem, na co narazas :-)
22. 2. 2024 22:40
Re: hmmm
Fakticky toho schopný je, prostě nevyjede. :-) Loni v létě koncem července čerstvě po restrukturalizaci, sestra čekala na balík. Přišla sms, že budou balík doručovat a balík nikde. Bohužel asi 3 dny po sobě nedoručen. Další den odjížděla na Moravu, takže už nemohla být k zastižení. Balík se vrátil k odesílateli. Když si stěžovala na poště, tak že byly problémy s v rámci firmy. Takže můžou nakoupit auta, které klidně budou stát v depu. V minulosti pošta doručovala Nisanem Leaf, bylo jich 50 asi na rok. Používané byly na malé zásilky, doručování peněz apod. Enyaq bude pro management.
Avatar - apoho
22. 2. 2024 11:58
k čemu to a pro koho?
donedávna pošťáci chodili s velkou koženou brašnou plnou novin a časopisů a v ruce s kabelou napěchovanou dopisy a penězi včetně důchodů apod. V lepším případě měli kolo. A vše fungovalo!!!

Dnes časopisy a noviny skoro nikdo neodebírá v tištěné podobě, důchody jsou posílány na účet v bance, balíky z 90% rozváží DPD, PPL a pod.

Tak k čemu potřebují 2000 nových aut?
To se jím to rozhazuje, když jim to daňový poplatník platí :no:


Co tak udělat něco pro lidi? Třeba začít lepit rozmlácené silnice po zimě?
Správy silnic vyfasovali nejmodernější techniku od našeho německého kolonizátora ( Mercedesy, VW Transportery, Unimogy atd) a silnice jak na Ukrajině po válce
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 13:20
Re: k čemu to a pro koho?
asi jak kde, já sem tuhle viděl 5 mužíků v oranžovém a stáli kolem dvou LIAZek řady 300 :-)
Ale je fakt že středočeský kraj má ty silnice asi nejvíc tragické a peníze do toho nedává
22. 2. 2024 12:50
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
VW se dále žene do elektrické záhuby
https://www.autoforum.cz/…-naboru-nestaci/
Němečtí Zelení si pod sebou stále usilovněji řežou větev (naštěstí!)
https://www.autoforum.cz/…-zelena-kladiva/
Poslední zhasne...
https://www.autoforum.cz/…tatisticky-fakt/
Kdo chce kam... :-)
https://www.autoforum.cz/…lite-za-baterky/
Jen hračka pro bohaté
https://www.autoforum.cz/…co-teprve-u-nas/
Kdo může za to, že náčelník vydával tak zvrácené rozkazy? :-[]
https://www.autoforum.cz/…padnout-uz-dnes/
Likvidace tržních mechanismů se nakonec vždy šeredně vymstí!
https://www.autoforum.cz/…y-nebude-zdarma/
https://www.autoforum.cz/…m-prodanem-kuse/
Zavíráme krám!
https://www.autoforum.cz/…-zavrel-obchody/
https://www.autoforum.cz/…palovaci-motory/
Hrozivé následky ekoterorismu EU
https://www.autoforum.cz/…acuje-i-v-cesku/
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2024 07:05
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ty si ten nejvytrvalejší, najzarytejší a najnatvrdlejší elektrodebil. :yes:
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2024 13:00
To nevymyslíš
Pošta na pokraji bankrotu, nemá peníze na lidi, rozprodává majetek....

A vedle toho si nakupuje EV v ceně 1M... Neuveřitelné ignoranství! Výsměch všem občanům téhle země. Ukázka toho jak tento stát hospodaří... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
22. 2. 2024 17:58
Re: To nevymyslíš
přesně ... :-(
22. 2. 2024 13:05
Kary
Líbí se mi jak tady kde kdo přepočítává kolik ujede pošťák s brašnou po okrsku a sem si jist že ty káry půjdou do managementu na rozvoz úředních pozadí :)))
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 13:21
Re: Kary
tak to je naprosto jasné, že ty Enyagy nedostane doručovatelka co nosí dopisy :-)
22. 2. 2024 16:55
Re: Kary
Firma je v plusu, že si může dovolit taková manažerská auta? Podle výsledků hospodaření by jim jetá fabia mohla stačit.
Avatar - kruskar
22. 2. 2024 13:10
Jako by těch
Jobovek pro pošťáky nebylo i tak dost....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
22. 2. 2024 13:11
Tak a môžu rovno prerobiť svoju zvučku
Na Jédéé, jéédéé poštovní eňáček,😁
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 13:49
Počet Enyaqů
To je sranda jak tu každý rozebírá Enyaqy, přičemž jich je "120 elektrických vozů Škoda Enyaq"
Navíc nepůjdou pošťákům, kteří obskakují schránky 😄
Jinak jasně, že je to blbost, ale škodovka se musí pyšnit prodejem elektrických hraček a pošta tím kvalitně podpoří tuzemský podnik, co z toho kdo bude mít do kapsy se stejně nedozvíme.

Kéž by to alespoň trochu zlepšilo kvalitu pošty.
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2024 16:54
Re: Počet Enyaqů
Když ne rozvážet, tak co s nimi?
Firma je v plusu, že si může dovolit taková manažerská auta? Podle výsledků hospodaření by jim jetá fabia mohla stačit.
Avatar - eLzyx
22. 2. 2024 18:49
Re: Počet Enyaqů
hlavně je otázka, jestli potřebují 120 manažerů ...
22. 2. 2024 14:17
Enyaq
Je dobré vědět, že u Enyaqa sleva kolem 30 % je reálná. Ano menší firmy tolik aut neodeberou, ale těch 25 % by mělo být myslím běžně dosažitelných. A za ty peníze tzn. kolem 850 tis. bez DPH mi už konečně Enyaq s posledními vylepšeními a navýšeným výkonem začíná dávat smysl a dá se myslím považovat za rozumnou konkurenci i pro Teslu.
Rozbalit vlákno
4
22. 2. 2024 17:19
Re: Enyaq
No a teď si dej podobnou slevu na Teslu, pak si s těma autama skoč zajezdit a je ti asi jasný jaký si vybereš :)
23. 2. 2024 09:46
Re: Enyaq
To je ale jen taková řečnická otázka, ne? Protože všichni víme, že Škodovka se běžně kupuje s 25 % fleetovou slevou a u Tesly toto nehrozí, takže je vlastně nutné porovnávat ceníkovou cenu Tesly versus cca 75 % ceníkové ceny Škody, jen pak to srovnání dává smysl. A když bude 210 kw Enyaq za stejnou cenu co základní Model Y, tak se přiznám, že bych asi dal přednost té Škodě. Samozřejmě pokud je někdo blázen, nepodnikatel a bez přístupu k fleetovým slevám a prahne po BEV v této kategorii, tak je Tesla jasná volba.
22. 2. 2024 17:26
Re: Enyaq
reálná je, ale ne pro běžného koncáka, takže se nezneklidňujte :-) Škodovka do fleetů vždycky dávala dumpingové ceny a tady je očividně vidět, že to je navíc takový skrytý úplatek pro management...
Smutné na tom akorát je to, že to zaplatí částečně běžní zákazníci Škody (což mě tak netrápí, to je jejich volba takovou firmu podporovat) a částečně bohužel skrze dotaci všichni daňoví poplatníci
23. 2. 2024 09:43
Re: Enyaq
Což to já jsem klidný, 25 % dostáváme ve firmě běžně na ostatní modely, tak předpokládám, že na Enyaqa to taky nebude problém. Teď se právě řeší, na co budeme přecházet a Enyaq byl asi ve hře, jen jsem někde četl, že se Škodovka v případě Enyaqa do velkých slev moc pouštět nechtěla, ale konečně pochopila, že jinak to nepůjde. A jestli by ta 210 kw verze byla za ten cca 1 až 1,1 mil. včetně DPH, vůbec bych se za něj nezlobil.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2024 14:21
Napad za milion
Doslovne ...

A zachranarom povinne cupry born... nic lacnejsie mi tu tiez nevychadza
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 16:52
Jednoduché
Enyaqem budou rozvážet balíky? 🤣🤣🤣🤣🤣 Těším se.
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 16:57
Doplneni
".... Mezi nimi bude i 120 elektrických SUV Škoda Enyaq, jejichž cenu se povedlo srazit pod půl milionu korun bez daně."


To je velmi slusna cena.
:yes:

Edit: acz mohlo uvest info o dotaci.

https://zpravy.aktualne.cz/…7f0ac1f6b220ee8/
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
22. 2. 2024 17:03
pod půl míče
Podle dostupných info mají cenu za eňaka pod půl mega bez dph. Což je skvělá nabídka a byli by blbí, kdyby to nevzali. Za ty peníze bych vzal na poskakování jednoho hned.
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2024 17:14
Re: pod půl míče
Edit: Vidim, ze pod pul mega byla cena s dotaci.
Avatar - apoho
22. 2. 2024 17:03
tak se nakupuje u pošty.
V kategorii užitkových vozů se vítězem výběrového řízení stal Ford, který dodá 130 vozů E-Transit 350 Base v ceně 1,081 milionu korun bez DPH za kus, s dotací 540 700 korun bez DPH je výsledná cena poloviční. Cenově nejvýhodnější nabídku v kategorii osobních vozů předložila Škoda Auto, která dodá 120 vozů Škoda Enyaq 85 Clever v ceně jednoho vozidla necelých 795 tisíc korun bez daně. Na nákup firma využije dotaci ze Státního fondu životního prostředí, která finální cenu pro Českou poštu sníží na 435 tisíc korun.
Rozbalit vlákno
7
22. 2. 2024 17:18
Re: tak se nakupuje u pošty.
Cha cha cha

A ted tu o tom, jak jsou EV drahy.
Je to levny i bez dotace.
:yes:

A energii to bude cerpat od jinyho (polo)statniho podniku. Kdyby vse fungovalo jak ma, tak je to pohadka.

Uz chybi jen ceske lithium.

Kdo ze tu tedy kope proti EV? Nejvic ruska svoloc...
Snazici se nam namluvit, ze konec spalovani ropy je zkazou ekonomiky. Na tomto pripade je krasne videt, ze tomu muze byt presne naopak.

PS Sorry, arese. Na tebe veta o svoloci neplati. Ale i tobe by mohlo pomalu dojit, v cim zajmu zde kopes. V ceskem zajmu urcite ne.
23. 2. 2024 07:08
Re: tak se nakupuje u pošty.
EV sú drahé. Potrebujú veľkú zľavu a dotáciu, aby si to vôbec niekto vzal. Tak jasaj opatrne, aby si si necvrkol, ty nemysliace slniečkárske jelito...
23. 2. 2024 07:57
Re: tak se nakupuje u pošty.
https://zpravy.aktualne.cz/…7980cc47ab5f122/

Nemam potrebu te urazet.
Ale toto muzes brat jako pokoreni:
"Malé Volvo do zásuvky je hitem nejen v Evropě, ale také v Česku. Zákazník u nového modelu EX30 slyší na lákavou cenu, která startuje na 869 tisících Kč. S dvousettisícovou dotací pro živnostníky je pak ještě lákavější. "Design a samozřejmě značka nám pomáhá, ale Češi rozhodují peněženkou, to nám pomohlo," přiznávají v českém zastoupení Volva. Malé EX30 využívá čínskou techniku koncernu Geely."

Radeji te budu vzdelavat:
"Čínský výrobce bateriových úložišť Contemporary
Amperex Technology Co., Limited (CATL) - the
největší na světě – má snížit náklady na kWh
jejích článků LFP o
ohromujících 50 procent do poloviny roku 2024, což dláždí cestu
levnější elektromobily.
Čtvercové články 173 Ah podle VDA (148 mm x 26,5
mm x 91 mm) lze plně nabít za méně než 30
minut a budou prodávány několika výrobcům EV
v průměru 400 RMB/kWh (nebo 56,47 USD/kWh),
podle zprávy
Článek CnTechPost/CnEVPost říká průměr
cena čtvercových LFP bateriových článků v polovině roku 2023 byla
kolem 800 až 900 RMB za kWh.
To znamená cenu v průměru 60 kWh
baterie klesne z 6 776,00 USD na
pouhých 3 388,00 $ za pouhých 12 měsíců, což šetří EV
výrobci nad 3 000 USD na vozidlo
Podle článku viceprezident společnosti Leapmotor
Cao Li, který v současné době nakupuje články od CATL
za 500 RMB/kWh řekl, že věří, že cena by mohla
dále pokles na 320 RMB/kWh."
https://www.nextbigfuture.com/…-six-months.html

Chapes to???
Cena baterek klesne LETOS zhruba na polovinu!
Co by na tom EV melo byt proboha draheho, kdyz clanky 60kWh budou stat 75.000Kc?
Btw. bez kobaltu.

Presne toto umoznuje cenovou paritu (mnou zde leta predpovidanou pro rok 2025).
56$ za kWh ale uz neni jen parita.
56$ za kWh znamena, ze EV budou levnejsi nez fosily.
:yes: :yes: :yes:

PS A ne, fosily zdrazovat nebudou. Duvodem parity jsou levna EV, ne zdrazujici fosily.
23. 2. 2024 10:43
Re: tak se nakupuje u pošty.
Tieto kydy, čo vraj bude, si nechaj pre sebe podobných. Čo je teraz, je presne tak ako som napísal. Naviac tvojej megaosvietenej hlave nedošlo, že poslednými slovami som narážal na niečo iné.
24. 2. 2024 10:08
Re: tak se nakupuje u pošty.
Proc s tebou ztracim cas?
Avatar - Barrichello
23. 2. 2024 11:01
Re: tak se nakupuje u pošty.
pořád čekáme na to levné EV za 400 tis a Dacia Spring se zrychlením 20 s to fakt není. Protože ty auta za 400 to za 20 sekund nedělala ani před 10 lety :-)
Avatar - Petr Kuchařík
23. 2. 2024 18:35
Re: tak se nakupuje u pošty.
V tom případě se asi shodneme, že není třeba dál navyšovat dluhy a dotace na EV mohou ihned skončit.
Avatar - del42sa
22. 2. 2024 17:57
Enyaq
to budou jistě štěstím bez sebe :-[] :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jamme
22. 2. 2024 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 2. 2024 19:31
Enyaqy
Samozrejme, ze enyaqy pujdou manegmentu😀snad si nemyslite ze je nechaj poskakovat od schranky ke schrance😀
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 21:04
Enyqak
Tak to je teda síla a tohle dotuje z daní. 🤮
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2024 10:48
Auta pro management
On si fakt někdo myslí, že ty Enyaqy budou pro pošťáky? : :D To nafasuje střední a vyšší management, za to jak to výborně vedou... Ale k pláči jsou spíše ty dotace, stát hospodaří s reálnou sekerou cca 400mld ročně, ale dotace pro elektrokramy v řádech desítek miliard nejsou žádný problém. :no:
Rozbalit vlákno
0