Novinky
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dnes podáte, a někdy možná dodáme... 🤣 Tak to už nedojde vůbec nic, zato pošťaček s infarktem bude dost...
myslíš, že toho najezdí více jak 300km za den? Asi těžko. Obvyklý denní nájezd doručovací služby je pod 100km.
Takže pošťačky budou rády, že se nemusí o auto vůbec starat. Ráno nabité, vyhřáté ...
Takže pošťačky budou rády, že se nemusí o auto vůbec starat. Ráno nabité, vyhřáté ...
Prečo by sa poštárky mali niekam trepať touto obludou? Radšej majú bicykel s veľkými košmi nad predným kolesom aj vzadu, a háčikmi na tašky na riaditkách. Keby dostali elektrobicykel, boli by šťastnejšie.
kolik toho najede postak co od schranky ke schrance rozvazi postu?
100 nebo 200 km??
a nemusi po vetsinu casu smrdet s nastartovanym chrochtem
100 nebo 200 km??
a nemusi po vetsinu casu smrdet s nastartovanym chrochtem
No nevím, připadá mi to trochu overkill. Na poskakování od schránky ke schránce dává větší smysl elektroskůtr nebo něco ala Dacia Spring (eUp a pod). Na rozvoz balíků potom větší či menší dodávku (alespoň do města elektro). Relativně luxusní SUV mi u ztrátové instituce, nad kterou se smrákají mračna, moc smysl nedává... A to, že to zadotujeme, na tom nic nemění (spíš naopak).
Aby bylo na Enyaqy. Toho bohdá nebude, aby český pošťák jezdil nějakou Dacií. Přeci nebude ty lístky "adresát nezastižen" vozit v autě pro plebs.
Tímhle tempem hospodaření se brzy dočkáme zavření pobočky v Jindřišské.
Tímhle tempem hospodaření se brzy dočkáme zavření pobočky v Jindřišské.
a jak bys to udelal, kdyz babis nasmeroval ceskou postu ze zisku do prvni ztraty uz v 2018 a pak uz se to jen prohlubovalo - v 2020 sekyra 1.37mld, 2022 sekyra 1.7mld a vloni po provoznich zmenach a uzavreni 300 pobocek uz "jenom" 0.7mld ?
dal bys dotoval vetsi a vetsi postovni schodky ze statniho rozpoctu a dal bys hazel penize do tyhle cerny diry??
jaky jiny mas reseni nez to osekat, kdyz tady je x dalsich dorucovacich firem, ktery na noze netahnou barak s personalem kde musis topit, pomalu v kazdy druhy vesnici???
dal bys dotoval vetsi a vetsi postovni schodky ze statniho rozpoctu a dal bys hazel penize do tyhle cerny diry??
jaky jiny mas reseni nez to osekat, kdyz tady je x dalsich dorucovacich firem, ktery na noze netahnou barak s personalem kde musis topit, pomalu v kazdy druhy vesnici???
Proč potřebuje pošťák k rozvozu pošty rodinné SUV? Na to by stačila Dacia Spring… V souvislosti s nedávným rušením poboček to nezní zrovna jako úsporný krok…
myslis, ze by se tam ty dopisy vesly?
myslím, když se vešly do brašny, kterou dřív pošťáci vozili na kole (a to se těch dopisů posílalo řádově více), tak určitě. Koneckonců v tom autě stačí jedno sedadlo a už při sklopení zadních má Spring objem 620l.
ja to myslel trochu ironicky tak, ze vetsinu objemu uz davno delaj baliky
a to, ze se do springu vejde 620l objemu neznamena, ze tam nacpes 620 balicku s objemem po 1dm3
voni v tom musej mit taky trochu system, aby balik nasli a uplne se z toho nezblaznili
vidim to, kdyz mi do firmy jezdi ceska posla, ppl, dpd, gls, ups, dhl, fedex ... kdyz se jim to nekdy v aute rozhazi, jakej maj problem neco najit a to se jim tam vetsinou povaluje uz jen part baliku...
kolik baliku nosivavali postaci kozeny brasne ???
a to, ze se do springu vejde 620l objemu neznamena, ze tam nacpes 620 balicku s objemem po 1dm3
voni v tom musej mit taky trochu system, aby balik nasli a uplne se z toho nezblaznili
vidim to, kdyz mi do firmy jezdi ceska posla, ppl, dpd, gls, ups, dhl, fedex ... kdyz se jim to nekdy v aute rozhazi, jakej maj problem neco najit a to se jim tam vetsinou povaluje uz jen part baliku...
kolik baliku nosivavali postaci kozeny brasne ???
balíky svážej dodávky, nikoliv osobáky. Ještě sem neviděl českou poštu přivézt osobákem balíky nebo je odvážet a to k nám jezdí denně 😄
Maj dodávky Opel, Ford nebo Fiat
Maj dodávky Opel, Ford nebo Fiat
Len aby to nedopadlo ako so slovenskymi policajnymi hybridmi, ktore vacsinou jazdia draho s vybitou baterkou. Zamer dobry, v praxi uvidime, ci ceski dochodci hromadne neprejdu na e-pohladnice 😊
nejsem si uplne jistej, jestli ceskej postackej EV je schopnej jezdit s vybitou baterkou podobne jako slovenskej policejni hybrid
Fakticky toho schopný je, prostě nevyjede. 😄 Loni v létě koncem července čerstvě po restrukturalizaci, sestra čekala na balík. Přišla sms, že budou balík doručovat a balík nikde. Bohužel asi 3 dny po sobě nedoručen. Další den odjížděla na Moravu, takže už nemohla být k zastižení. Balík se vrátil k odesílateli. Když si stěžovala na poště, tak že byly problémy s v rámci firmy. Takže můžou nakoupit auta, které klidně budou stát v depu. V minulosti pošta doručovala Nisanem Leaf, bylo jich 50 asi na rok. Používané byly na malé zásilky, doručování peněz apod. Enyaq bude pro management.
donedávna pošťáci chodili s velkou koženou brašnou plnou novin a časopisů a v ruce s kabelou napěchovanou dopisy a penězi včetně důchodů apod. V lepším případě měli kolo. A vše fungovalo!!!
Dnes časopisy a noviny skoro nikdo neodebírá v tištěné podobě, důchody jsou posílány na účet v bance, balíky z 90% rozváží DPD, PPL a pod.
Tak k čemu potřebují 2000 nových aut?
To se jím to rozhazuje, když jim to daňový poplatník platí :no😒br />
Co tak udělat něco pro lidi? Třeba začít lepit rozmlácené silnice po zimě?
Správy silnic vyfasovali nejmodernější techniku od našeho německého kolonizátora ( Mercedesy, VW Transportery, Unimogy atd) a silnice jak na Ukrajině po válce
Dnes časopisy a noviny skoro nikdo neodebírá v tištěné podobě, důchody jsou posílány na účet v bance, balíky z 90% rozváží DPD, PPL a pod.
Tak k čemu potřebují 2000 nových aut?
To se jím to rozhazuje, když jim to daňový poplatník platí :no😒br />
Co tak udělat něco pro lidi? Třeba začít lepit rozmlácené silnice po zimě?
Správy silnic vyfasovali nejmodernější techniku od našeho německého kolonizátora ( Mercedesy, VW Transportery, Unimogy atd) a silnice jak na Ukrajině po válce
VW se dále žene do elektrické záhuby
https😐/www.autoforum.cz/…-naboru-nestaci/
Němečtí Zelení si pod sebou stále usilovněji řežou větev (naštěstí!)
https😐/www.autoforum.cz/…-zelena-kladiva/
Poslední zhasne...
https😐/www.autoforum.cz/…tatisticky-fakt/
Kdo chce kam... 😄
https😐/www.autoforum.cz/…lite-za-baterky/
Jen hračka pro bohaté
https😐/www.autoforum.cz/…co-teprve-u-nas/
Kdo může za to, že náčelník vydával tak zvrácené rozkazy? 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…padnout-uz-dnes/
Likvidace tržních mechanismů se nakonec vždy šeredně vymstí!
https://www.autoforum.cz/…y-nebude-zdarma/
https://www.autoforum.cz/…m-prodanem-kuse/
Zavíráme krám!
https://www.autoforum.cz/…-zavrel-obchody/
https://www.autoforum.cz/…palovaci-motory/
Hrozivé následky ekoterorismu EU
https://www.autoforum.cz/…acuje-i-v-cesku/
https😐/www.autoforum.cz/…-naboru-nestaci/
Němečtí Zelení si pod sebou stále usilovněji řežou větev (naštěstí!)
https😐/www.autoforum.cz/…-zelena-kladiva/
Poslední zhasne...
https😐/www.autoforum.cz/…tatisticky-fakt/
Kdo chce kam... 😄
https😐/www.autoforum.cz/…lite-za-baterky/
Jen hračka pro bohaté
https😐/www.autoforum.cz/…co-teprve-u-nas/
Kdo může za to, že náčelník vydával tak zvrácené rozkazy? 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…padnout-uz-dnes/
Likvidace tržních mechanismů se nakonec vždy šeredně vymstí!
https://www.autoforum.cz/…y-nebude-zdarma/
https://www.autoforum.cz/…m-prodanem-kuse/
Zavíráme krám!
https://www.autoforum.cz/…-zavrel-obchody/
https://www.autoforum.cz/…palovaci-motory/
Hrozivé následky ekoterorismu EU
https://www.autoforum.cz/…acuje-i-v-cesku/
Pošta na pokraji bankrotu, nemá peníze na lidi, rozprodává majetek....
A vedle toho si nakupuje EV v ceně 1M... Neuveřitelné ignoranství! Výsměch všem občanům téhle země. Ukázka toho jak tento stát hospodaří... :no: :no: :no:
A vedle toho si nakupuje EV v ceně 1M... Neuveřitelné ignoranství! Výsměch všem občanům téhle země. Ukázka toho jak tento stát hospodaří... :no: :no: :no:
Líbí se mi jak tady kde kdo přepočítává kolik ujede pošťák s brašnou po okrsku a sem si jist že ty káry půjdou do managementu na rozvoz úředních pozadí 😊))
To je sranda jak tu každý rozebírá Enyaqy, přičemž jich je "120 elektrických vozů Škoda Enyaq"
Navíc nepůjdou pošťákům, kteří obskakují schránky 😄
Jinak jasně, že je to blbost, ale škodovka se musí pyšnit prodejem elektrických hraček a pošta tím kvalitně podpoří tuzemský podnik, co z toho kdo bude mít do kapsy se stejně nedozvíme.
Kéž by to alespoň trochu zlepšilo kvalitu pošty.
Navíc nepůjdou pošťákům, kteří obskakují schránky 😄
Jinak jasně, že je to blbost, ale škodovka se musí pyšnit prodejem elektrických hraček a pošta tím kvalitně podpoří tuzemský podnik, co z toho kdo bude mít do kapsy se stejně nedozvíme.
Kéž by to alespoň trochu zlepšilo kvalitu pošty.
Je dobré vědět, že u Enyaqa sleva kolem 30 % je reálná. Ano menší firmy tolik aut neodeberou, ale těch 25 % by mělo být myslím běžně dosažitelných. A za ty peníze tzn. kolem 850 tis. bez DPH mi už konečně Enyaq s posledními vylepšeními a navýšeným výkonem začíná dávat smysl a dá se myslím považovat za rozumnou konkurenci i pro Teslu.
No a teď si dej podobnou slevu na Teslu, pak si s těma autama skoč zajezdit a je ti asi jasný jaký si vybereš 😊
To je ale jen taková řečnická otázka, ne? Protože všichni víme, že Škodovka se běžně kupuje s 25 % fleetovou slevou a u Tesly toto nehrozí, takže je vlastně nutné porovnávat ceníkovou cenu Tesly versus cca 75 % ceníkové ceny Škody, jen pak to srovnání dává smysl. A když bude 210 kw Enyaq za stejnou cenu co základní Model Y, tak se přiznám, že bych asi dal přednost té Škodě. Samozřejmě pokud je někdo blázen, nepodnikatel a bez přístupu k fleetovým slevám a prahne po BEV v této kategorii, tak je Tesla jasná volba.
reálná je, ale ne pro běžného koncáka, takže se nezneklidňujte 😄 Škodovka do fleetů vždycky dávala dumpingové ceny a tady je očividně vidět, že to je navíc takový skrytý úplatek pro management...
Smutné na tom akorát je to, že to zaplatí částečně běžní zákazníci Škody (což mě tak netrápí, to je jejich volba takovou firmu podporovat) a částečně bohužel skrze dotaci všichni daňoví poplatníci
Smutné na tom akorát je to, že to zaplatí částečně běžní zákazníci Škody (což mě tak netrápí, to je jejich volba takovou firmu podporovat) a částečně bohužel skrze dotaci všichni daňoví poplatníci
Což to já jsem klidný, 25 % dostáváme ve firmě běžně na ostatní modely, tak předpokládám, že na Enyaqa to taky nebude problém. Teď se právě řeší, na co budeme přecházet a Enyaq byl asi ve hře, jen jsem někde četl, že se Škodovka v případě Enyaqa do velkých slev moc pouštět nechtěla, ale konečně pochopila, že jinak to nepůjde. A jestli by ta 210 kw verze byla za ten cca 1 až 1,1 mil. včetně DPH, vůbec bych se za něj nezlobil.
".... Mezi nimi bude i 120 elektrických SUV Škoda Enyaq, jejichž cenu se povedlo srazit pod půl milionu korun bez daně."
To je velmi slusna cena.
:yes:
Edit: acz mohlo uvest info o dotaci.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7f0ac1f6b220ee8/
To je velmi slusna cena.
:yes:
Edit: acz mohlo uvest info o dotaci.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7f0ac1f6b220ee8/
Podle dostupných info mají cenu za eňaka pod půl mega bez dph. Což je skvělá nabídka a byli by blbí, kdyby to nevzali. Za ty peníze bych vzal na poskakování jednoho hned.
V kategorii užitkových vozů se vítězem výběrového řízení stal Ford, který dodá 130 vozů E-Transit 350 Base v ceně 1,081 milionu korun bez DPH za kus, s dotací 540 700 korun bez DPH je výsledná cena poloviční. Cenově nejvýhodnější nabídku v kategorii osobních vozů předložila Škoda Auto, která dodá 120 vozů Škoda Enyaq 85 Clever v ceně jednoho vozidla necelých 795 tisíc korun bez daně. Na nákup firma využije dotaci ze Státního fondu životního prostředí, která finální cenu pro Českou poštu sníží na 435 tisíc korun.
Cha cha cha
A ted tu o tom, jak jsou EV drahy.
Je to levny i bez dotace.
:yes😒br />
A energii to bude cerpat od jinyho (polo)statniho podniku. Kdyby vse fungovalo jak ma, tak je to pohadka.
Uz chybi jen ceske lithium.
Kdo ze tu tedy kope proti EV? Nejvic ruska svoloc...
Snazici se nam namluvit, ze konec spalovani ropy je zkazou ekonomiky. Na tomto pripade je krasne videt, ze tomu muze byt presne naopak.
PS Sorry, arese. Na tebe veta o svoloci neplati. Ale i tobe by mohlo pomalu dojit, v cim zajmu zde kopes. V ceskem zajmu urcite ne.
A ted tu o tom, jak jsou EV drahy.
Je to levny i bez dotace.
:yes😒br />
A energii to bude cerpat od jinyho (polo)statniho podniku. Kdyby vse fungovalo jak ma, tak je to pohadka.
Uz chybi jen ceske lithium.
Kdo ze tu tedy kope proti EV? Nejvic ruska svoloc...
Snazici se nam namluvit, ze konec spalovani ropy je zkazou ekonomiky. Na tomto pripade je krasne videt, ze tomu muze byt presne naopak.
PS Sorry, arese. Na tebe veta o svoloci neplati. Ale i tobe by mohlo pomalu dojit, v cim zajmu zde kopes. V ceskem zajmu urcite ne.
EV sú drahé. Potrebujú veľkú zľavu a dotáciu, aby si to vôbec niekto vzal. Tak jasaj opatrne, aby si si necvrkol, ty nemysliace slniečkárske jelito...
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7980cc47ab5f122/
Nemam potrebu te urazet.
Ale toto muzes brat jako pokoreni😒br /> "Malé Volvo do zásuvky je hitem nejen v Evropě, ale také v Česku. Zákazník u nového modelu EX30 slyší na lákavou cenu, která startuje na 869 tisících Kč. S dvousettisícovou dotací pro živnostníky je pak ještě lákavější. "Design a samozřejmě značka nám pomáhá, ale Češi rozhodují peněženkou, to nám pomohlo," přiznávají v českém zastoupení Volva. Malé EX30 využívá čínskou techniku koncernu Geely."
Radeji te budu vzdelavat😒br /> "Čínský výrobce bateriových úložišť Contemporary
Amperex Technology Co., Limited (CATL) - the
největší na světě – má snížit náklady na kWh
jejích článků LFP o
ohromujících 50 procent do poloviny roku 2024, což dláždí cestu
levnější elektromobily.
Čtvercové články 173 Ah podle VDA (148 mm x 26,5
mm x 91 mm) lze plně nabít za méně než 30
minut a budou prodávány několika výrobcům EV
v průměru 400 RMB/kWh (nebo 56,47 USD/kWh),
podle zprávy
Článek CnTechPost/CnEVPost říká průměr
cena čtvercových LFP bateriových článků v polovině roku 2023 byla
kolem 800 až 900 RMB za kWh.
To znamená cenu v průměru 60 kWh
baterie klesne z 6 776,00 USD na
pouhých 3 388,00 $ za pouhých 12 měsíců, což šetří EV
výrobci nad 3 000 USD na vozidlo
Podle článku viceprezident společnosti Leapmotor
Cao Li, který v současné době nakupuje články od CATL
za 500 RMB/kWh řekl, že věří, že cena by mohla
dále pokles na 320 RMB/kWh."
https😐/www.nextbigfuture.com/…-six-months.html
Chapes to???
Cena baterek klesne LETOS zhruba na polovinu!
Co by na tom EV melo byt proboha draheho, kdyz clanky 60kWh budou stat 75.000Kc?
Btw. bez kobaltu.
Presne toto umoznuje cenovou paritu (mnou zde leta predpovidanou pro rok 2025).
56$ za kWh ale uz neni jen parita.
56$ za kWh znamena, ze EV budou levnejsi nez fosily.
:yes: :yes: :yes😒br />
PS A ne, fosily zdrazovat nebudou. Duvodem parity jsou levna EV, ne zdrazujici fosily.
Nemam potrebu te urazet.
Ale toto muzes brat jako pokoreni😒br /> "Malé Volvo do zásuvky je hitem nejen v Evropě, ale také v Česku. Zákazník u nového modelu EX30 slyší na lákavou cenu, která startuje na 869 tisících Kč. S dvousettisícovou dotací pro živnostníky je pak ještě lákavější. "Design a samozřejmě značka nám pomáhá, ale Češi rozhodují peněženkou, to nám pomohlo," přiznávají v českém zastoupení Volva. Malé EX30 využívá čínskou techniku koncernu Geely."
Radeji te budu vzdelavat😒br /> "Čínský výrobce bateriových úložišť Contemporary
Amperex Technology Co., Limited (CATL) - the
největší na světě – má snížit náklady na kWh
jejích článků LFP o
ohromujících 50 procent do poloviny roku 2024, což dláždí cestu
levnější elektromobily.
Čtvercové články 173 Ah podle VDA (148 mm x 26,5
mm x 91 mm) lze plně nabít za méně než 30
minut a budou prodávány několika výrobcům EV
v průměru 400 RMB/kWh (nebo 56,47 USD/kWh),
podle zprávy
Článek CnTechPost/CnEVPost říká průměr
cena čtvercových LFP bateriových článků v polovině roku 2023 byla
kolem 800 až 900 RMB za kWh.
To znamená cenu v průměru 60 kWh
baterie klesne z 6 776,00 USD na
pouhých 3 388,00 $ za pouhých 12 měsíců, což šetří EV
výrobci nad 3 000 USD na vozidlo
Podle článku viceprezident společnosti Leapmotor
Cao Li, který v současné době nakupuje články od CATL
za 500 RMB/kWh řekl, že věří, že cena by mohla
dále pokles na 320 RMB/kWh."
https😐/www.nextbigfuture.com/…-six-months.html
Chapes to???
Cena baterek klesne LETOS zhruba na polovinu!
Co by na tom EV melo byt proboha draheho, kdyz clanky 60kWh budou stat 75.000Kc?
Btw. bez kobaltu.
Presne toto umoznuje cenovou paritu (mnou zde leta predpovidanou pro rok 2025).
56$ za kWh ale uz neni jen parita.
56$ za kWh znamena, ze EV budou levnejsi nez fosily.
:yes: :yes: :yes😒br />
PS A ne, fosily zdrazovat nebudou. Duvodem parity jsou levna EV, ne zdrazujici fosily.
Tieto kydy, čo vraj bude, si nechaj pre sebe podobných. Čo je teraz, je presne tak ako som napísal. Naviac tvojej megaosvietenej hlave nedošlo, že poslednými slovami som narážal na niečo iné.
pořád čekáme na to levné EV za 400 tis a Dacia Spring se zrychlením 20 s to fakt není. Protože ty auta za 400 to za 20 sekund nedělala ani před 10 lety 😄
to budou jistě štěstím bez sebe 😒] :yes:
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Samozrejme, ze enyaqy pujdou manegmentu😀snad si nemyslite ze je nechaj poskakovat od schranky ke schrance😀
On si fakt někdo myslí, že ty Enyaqy budou pro pošťáky? : 😁 To nafasuje střední a vyšší management, za to jak to výborně vedou... Ale k pláči jsou spíše ty dotace, stát hospodaří s reálnou sekerou cca 400mld ročně, ale dotace pro elektrokramy v řádech desítek miliard nejsou žádný problém. :no: