Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Octavia má první české ceny! Laciná není

Zmodernizovaná čtvrtá generace se ukázala teprve před několika dny, přesto již známe první české ceny. Ty startují na necelých 800 tisících.
Zpět na článek
22. 2. 2024 13:12
22. 2. 2024 13:16
22. 2. 2024 14:31
22. 2. 2024 21:45
23. 2. 2024 08:04
22. 2. 2024 13:18
23. 2. 2024 18:20
22. 2. 2024 13:25
22. 2. 2024 13:31
22. 2. 2024 14:03
22. 2. 2024 14:29
22. 2. 2024 14:39
22. 2. 2024 15:11
22. 2. 2024 15:46
22. 2. 2024 16:38
22. 2. 2024 19:22
22. 2. 2024 19:23
22. 2. 2024 20:11
22. 2. 2024 21:58
23. 2. 2024 13:04
22. 2. 2024 15:16
22. 2. 2024 22:36
23. 2. 2024 08:07
23. 2. 2024 08:39
23. 2. 2024 12:18
23. 2. 2024 12:51
23. 2. 2024 09:06
23. 2. 2024 09:08
23. 2. 2024 12:19
23. 2. 2024 09:46
23. 2. 2024 12:15
23. 2. 2024 12:47
23. 2. 2024 13:40
24. 2. 2024 08:35
22. 2. 2024 18:48
23. 2. 2024 07:18
23. 2. 2024 07:35
23. 2. 2024 07:43
22. 2. 2024 14:59
22. 2. 2024 16:25
22. 2. 2024 18:21
22. 2. 2024 23:38
23. 2. 2024 07:36
23. 2. 2024 08:34
23. 2. 2024 08:30
23. 2. 2024 13:41
23. 2. 2024 13:54
23. 2. 2024 18:44
24. 2. 2024 08:22
22. 2. 2024 19:24
22. 2. 2024 19:30
22. 2. 2024 23:39
24. 2. 2024 08:23
23. 2. 2024 08:11
22. 2. 2024 13:35
22. 2. 2024 14:43
23. 2. 2024 08:37
23. 2. 2024 09:09
23. 2. 2024 15:43
23. 2. 2024 16:56
23. 2. 2024 18:12
23. 2. 2024 20:22
23. 2. 2024 21:17
23. 2. 2024 21:39
23. 2. 2024 22:11
23. 2. 2024 23:01
23. 2. 2024 23:27
24. 2. 2024 01:05
24. 2. 2024 07:52
24. 2. 2024 08:49
24. 2. 2024 09:35
24. 2. 2024 10:38
24. 2. 2024 20:47
24. 2. 2024 22:03
22. 2. 2024 18:06
23. 2. 2024 18:23
23. 2. 2024 20:04
22. 2. 2024 13:44
22. 2. 2024 13:51
22. 2. 2024 14:01
22. 2. 2024 14:07
22. 2. 2024 14:08
22. 2. 2024 14:11
22. 2. 2024 14:14
22. 2. 2024 14:18
22. 2. 2024 15:18
22. 2. 2024 17:51
22. 2. 2024 19:12
23. 2. 2024 13:03
22. 2. 2024 14:42
22. 2. 2024 14:51
22. 2. 2024 14:53
22. 2. 2024 15:21
22. 2. 2024 20:30
22. 2. 2024 15:19
22. 2. 2024 18:34
22. 2. 2024 19:21
23. 2. 2024 13:07
23. 2. 2024 13:11
23. 2. 2024 13:09
22. 2. 2024 15:11
22. 2. 2024 17:16
24. 2. 2024 09:09
22. 2. 2024 19:26
23. 2. 2024 07:07
23. 2. 2024 01:51
23. 2. 2024 07:44
23. 2. 2024 10:02
23. 2. 2024 12:12
23. 2. 2024 12:16
23. 2. 2024 17:11
23. 2. 2024 17:27
23. 2. 2024 17:37
23. 2. 2024 17:42
Avatar - Jenik3
22. 2. 2024 13:12
cenikova cena
Octavia vypada docela dobre. Budu prat AZNP at se prodava.
Zajimalo by mne, jestli vychytali mouchy prvni verze O4?
Jake jsou slevy z cenikovych cen koncici prvni verze?
Kdo koupil nove auto za cenikovou cenu?
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2024 13:16
NO,
cenově nesmysl, ale to nikoho nepřekvapuje :-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 14:31
Re: NO,
to byl kocnern Spojeneé předražené AG vždy, žádná novota a ještě to bývalo v hylobytu s kličky na vokna a vzadu s bubnama :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
22. 2. 2024 21:45
Re: NO,
Vždy a všechno ne. Není to tak dávno, co se dal koupit Golf VII okolo 350 a neměl švihadla a bubny. Měl klimu, turbo, ALU a vše potřebné vybavení a dokonce i vaše milovaný halogeny, takže neoslepoval a v zimě námraza odtála teplem z žárovek.
Avatar - del42sa
23. 2. 2024 08:04
Re: NO,
jen jestli to není až moc levné, měli by víc přitlačit a začínat rovnou na milionu :D aspoň se pak srovná cenová parita s elektromodely a o to tu jde přece ne ?
Avatar - lamal
22. 2. 2024 13:18
First edition
mi pride ako pasca na zakaznika, su tam veci, ktore nechces a stoji to raketu, podobne to bolo pre FL Kamika a Scaly...
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2024 15:51
Re: First edition
Však v tomto případě se nejedná o standardní výbavy.
Avatar - Emel
23. 2. 2024 18:20
Re: First edition
Je to pro někoho, kdo chce vybavené auto. Virtuální pedál, vyhřívané sklo a volant, asistenti... to je víc, než si představuje běžný kupec. Teda aspoň myslím. Dřív býval nejprodávanější nějaký ten zlatý střed, Ambition+ apod... dneska nevím.
22. 2. 2024 13:25
tvl
Už chápu, proč to soukromníci nekupují. Slušně vybavený a slušně motorizivaný kombík C segmentu...za 840? 😮

Jako dívali se na ceny konkurence, na akce, které se teď vyrojily?
Napříkkad edice People od VW?

Mno, to je to, co si myslím dlouhodobě - nejdříve Škodovka prodá/pronajme auto coby fleet. A pak ji v rámci programu Škoda+ prodá nějakému hejlovi podruhé...
Rozbalit vlákno
70
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2024 13:31
Re: tvl
Sukromnici uz menia O2 ci O3 dnes za scaly ci kamiqy to je fakt ( a mimo skody uz za i30 a ceedy ) ... z niekdajsieho hlavne sukromneho auta ktore bolo v kazdej garazi je dnes firemne dievca pre vsetko za melon... len som zvedavy co sa zacne diat ak raz scala skonci... zase len korejci z toho este viac vytazia ...

Mne sa paci ta zakladna podladena 1,5tsi... ktora uz vacsine bude tiez stacit ... ale ta cena je uz aj tu neskutocna... a ani sa nedivim ze uz je to vsade sama i30 a ceed miesto octavky... aj jeden moj kolega uz O2 vymenil pred rokom za ceeda... aj u neho ziadna O4 sa uz nekonala... a takto to skoda pekne nahrava korejcom uz par rokov...
Avatar - Mikesus
22. 2. 2024 14:03
Re: tvl
A fleety mění Octavie za corolly a kodiaqy za Ravky.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 14:29
Re: tvl
tak to sem ještě nikde neviděl, všude dál drandí v šáde a vw nebo přešli na hyundai
Avatar - Ozzman
22. 2. 2024 14:39
Re: tvl
Já tedy vídám hodně Corolly s polepy a dokonce i Fokusy nakupují místo Oktávek.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 15:11
Re: tvl
já leda tak s polepy dDáme jídlo (foodora) a Anytime, ale to nejsou Corolly....
Avatar - Ozzman
22. 2. 2024 15:46
Re: tvl
Vodafone ma Corolly, Makro Focusy a pak jeste neco kde jezdi cerveny Fokusy, ted nevim tu firmu, myslim stavebni
22. 2. 2024 16:38
Re: tvl
Myslím že i Hillti má Corolly, dokonce i ČEZ má i30SW. Časy se mění.
Avatar - wakantanka
22. 2. 2024 19:22
Re: Re: tvl
Nemá Corolly Metrostav? Minimálne na Slovensku som tuším už pár videl.
Avatar - Mikesus
22. 2. 2024 19:23
Re: Re: tvl
U nich jsem zatím viděl fabie, ale F3, tak nevím jestli je mění. Je pravda, ze Metrostav jsem už hodně dlouho nepotkal.
23. 2. 2024 13:04
Re: tvl
Kamarad vyfasoval Corollu misto Passatu v Hilti (taky cervena barva :) ).

A rozhodne mi neprijde, ze by vsichni zustavali u VW. Jako jasne, subdodavatele musi, ale bezne firmy? Bud setri a jdou do korei, nebo musi snizovat flotilove emise (demence :) ) a jdou do hybridu, pac obchodaci v elektrech fakt moc jezdit nechteji. Ne v praci...
Avatar - Mikesus
22. 2. 2024 15:16
Re: tvl
to moc rozhled nemáš. Až vyrazíš občas někam do civilizace, mrkni. Třeba ve velkém Kooperativa
22. 2. 2024 22:36
Re: Re: tvl
Tak aj vela taxi sluzieb prechadza na corolly, predsa ten hybrid dava v meste najvatsi zmysel
Avatar - Dinar
23. 2. 2024 08:07
Re: tvl
Ono je většinou lepší dát na čísla než na dojmy nebo přání podpořená pohledem do vlastní garáže. A čísla říkají, že to s tou výměnou škodovek za toyoty u fleetů nebude tak horké, resp. pokud přijmu zdejší tezi, "škodovky se kupují jen na firmy", tak to neplatí vůbec. Článek je o octavii, tedy, tržní podíl octavie v posledních letech:
2019 - 8,67%
2020 - 9,41%
2022 - 7,2%
2023 - 9,85%
Prodejní čísla corolly jsou pořád bohužel tak malá, že se ve statistikách tržní podíl ani neuvádí. Možná její výskyt ve firemních fleetech roste, ale čísla říkají, že pokud ano, pak to bude na úkor někoho jiného než octavie.
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 08:39
Re: tvl
a kolik z toho jsou operáky a samotná škoda? Ono, to chce číst čísla i dál. Já to beru z okolí od zákazníků ( ano taky, jen určitý vzorek ).
to samé jako "obrovské" prodeje enyaqu a ono najednou většina zůstala doma v Boleslavi nebo u dealerů, případně někdo zkusil na operák a vše to je fleet.
Avatar - Dinar
23. 2. 2024 12:18
Re: tvl
Měl by sis ujasnit, o co ti jde? Nejdřív napíšeš, že "fleety mění octávky za corolly", když to zpochybním čísly, tak řekněš, ok, ale za těmi prodeji škodovky je fleet. Sorry, ale :D :D
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 12:51
Re: tvl
kde si odporuju. Koukám po okolí, bavím se se zákazníky. Že čísla říkají něco a realita něco jiného. Proto dávám možnosti a spekuluji. Od toho diskuze je, hledání příčiny, důsledku... Ne vysmívání se názoru. To je ubohost zoufalců.
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 09:06
Re: tvl
To je možné, že ubírá prodeje někomu jinému, ale fakt je ten, že dnes firemní Corolly potkávám dost a dříve si nepamatuji, že by nejaka firma Toyoty jezdila. Mne vice prekvapuje ten Focus :D
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 09:08
Re: tvl
jo ten focus mne u makra taky překvapil.
Avatar - Dinar
23. 2. 2024 12:19
Re: tvl
Nijak nezpochybňuju větší výskyt coroll, jen jsem reagoval na konstatování Mikesuse, že fleety mění octávky za corolly, a to nesedí.
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 09:46
Re: tvl
tak jsem kouknul na corollu, když údajně u ní nejsou podíly.

2019 ( zde přišla corolla místo Aurisu ) - 0,98% (2443ks)
2020 - 1,16% (2354ks)
2021 - 1,01% (2082ks)
2022 - 1,13% (2177ks)
2023 - 1,77% (3910ks)

Takže jestli bereš cca 2násobný nárůst za 4 roky že nic není.
A fleet u Toyoty v roce 2023 byl 62,71% (10933ks), v 2019 56,83% ( 5622ks )

Octavia 2019 8,67% ( 21663ks ), 2023 9,85% (21815ks), takže ty procenta zas toho moc neukazují, je tam nárůst o 150ks, ale tržní podíl 1,2%. To jen ukazuje na to, že spíše stagnuje a trh klesá. Uvidíme dále jaký bude vývoj.
Avatar - Dinar
23. 2. 2024 12:15
Re: tvl
Vidím u corolly růst tržního podílu pouze mezi lety 22 a 23, ano celkem výrazný, ale je nárůst v rámci jednoho meziročního srovnání trendem? Zejména pokud ve stejném období vzrostl i podíl octavie? Jak k tomu pasuje tvoje prohlášení, že "fleety mění Octavie za corolly"? Prostě nepasuje, proto jsem šel do těch čísel, a ta tvoje neříkají nic jiného. Pokud podíl octavie neklesá a corolly roste, pak to nemůže být na úkor octavie, ale někoho jiného, o ničem jiném tu nemluvím.
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 12:47
Re: tvl
jak říkám, beru reálné okolí, nikoliv papírová čísla. Nikde jsem nepsal, že všechny fleety. To se omlouvám, že to nekdo bere ad absurdum, že to má znamenat všechny. Tak ano, nevyjádřil jsem se přesně. Abych to poupravil, dost velkých fleetů, které měly octavky, přecházejí na corolly.
ono to není úplně jednoduché rozhodnutí a chápu důvody, proč se k tomu moc správci vozových parků nemají.
Avatar - Emel
23. 2. 2024 13:40
Re: tvl
Kdyby fleety menily Octavie za xy, tak by podíl Octavie klesal - a to se neděje. Corolla roste, fajn... ale zřejmě na úkor někoho jiného. Možná Opel, Peugeot Renault...
Avatar - Otakar II
24. 2. 2024 08:35
Re: tvl
Toyota narostla jen na zadech PSA, ktery shodilo celou radu ProAce do kytek - od ledna 2022 elektrifikovalo. Takze se slo automaticky k Toyote, ktera nabizela to same , ale se spalovakama. tady je ten narust, Takze ten "fleet" jsou jen nakupy na ICO a to prevazne dodavek a jejich osobnoch verzi. Kazdopadne, u PSA se karta obraci.
22. 2. 2024 18:48
Re: tvl
Veru tak. Nové škodovky na uliciach akosi vymierajú 😃
23. 2. 2024 07:18
Re: Re: tvl
Yak je ten spravny cas na nakup skladovky legendarnej oktavie scout a budes jediny v okrese 😀
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 07:35
Re: Re: tvl
A soused a kámoši v hospodě budou závidět
23. 2. 2024 07:43
Re: Re: tvl
Legendárna? V tvojom chotári určite ;-)
Avatar - Ozzman
22. 2. 2024 14:59
Re: tvl
Oktávie až na pár vyjímek, kdy se obměňovala generace byly vždy jako nové pro běžného čecha/slováka jako soukromé auto dostupné maximálně v nějaké nejnižší sepcifikaci, ale vždy byly drahé proti konkurenci, zvláště té korejské. To platilo pro každou generaci a platí to i pro tuto.
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2024 16:25
Re: tvl
Není to pravda.
Když začínala, tak byla levnější než konkurence.
Nicméně cena se poměrně rychle zvedala spolu s oblibou modelu.

Pak ano, dlouho byla Octsvia dražší než konkurence. Jenže nebyla dražší dramaticky.

Současné ceny ceníkové jsou mimo a já se obávám, že to z valné většiny je jen hra na TCO a na větší firmy a leasingové společnosti, kde auto ztrácí z virtuální ceníkové ceny, takže Octavia vychází suprově ve firemních nákladech. A ještě si skvělé drží cenu.

V podstatě za cenikovou cenu to vnuti jen troubovi vesničanovi, co si jde pro svoji třetí novou škodovku v řadě za posledních 40 let.
Avatar - Ozzman
22. 2. 2024 18:21
Re: tvl
Pardon, v 90tkach jsem byl dítě prvního stupně ZŠ, já to bral až od 1FL, kdy tenkrát levná nebyla.
Avatar - Mikesus
23. 2. 2024 07:36
Re: tvl
Jako jo, v roce 1999 nás Octavia vyšla levněji než nabízená Felicia. Protoze měli bílou skladovku a nikdo ji nechtěl.
23. 2. 2024 08:34
Re: tvl
Ta hra na TCO je u všech automobilek a je to pěkný nesmysl. Jediný k čemu to vede je zanedbaný servis. Kdo to kdy viděl nechat mlít olej v motoru 2 roky bez výměny. To je smrt. Pak se můžeme divit, že nová auta sotva přežijí záruku a druhý majitel po pár letech řeší zakarbonovaný sací koše, sání atp.
23. 2. 2024 08:30
Re: tvl
No pamatuju, že jedničkovou oktávku si u nás kupovali novou i skladníci jak byla levná. Teď na to nemá ani střední management nebo se jim nechce vyhazovat tolik peněz a jezdí korejcema :-D
Avatar - Emel
23. 2. 2024 13:41
Re: tvl
Najdu ti ceník... Nic levného to nebylo. A vzadu se nedalo sedět...
23. 2. 2024 13:54
Re: tvl
Já mám dojem, že ke konci výroby se jedničková 1,6 MPI s elektrickýma oknama, palubním PC a elektrickýma zrcátkama prodávala kolem 360 tis. Někde kolem roku 2008. Vzadu teda žádná hitparáda, ale nějak se do toho ty rodiny poskládaly :-D
Něco jsem se v ní najezdil a dalo se to.
Avatar - Emel
23. 2. 2024 18:44
Re: tvl
Tak jsem to našel, jestli chceš tak pošlu. O1 začínala na 360 za 1.6MPI 55kW. Ze začátku k tomu byl povinně zaváděcí paket s ABS, rádiem, druhým airbagem za 44t... no prostě terno. Za 400 auto bez motoru a s dvěma bagama, bez místa vzadu?
24. 2. 2024 08:22
Re: tvl
Dobre, ale to bol už v tej dobe tour, bez možnosti konfigurácie a ťažko zastaralé auto. V dobe tesne "po" si bol schopný kupovať do firmy oII po fl s 1,2tsi, klímou a pár blbosťami za zhruba 14000€ s DPH. Na strane druhej, ak si zoberieš roky predtým, tak novinka passat b6 s dsg a silnenším dízlom a nejakou výbavou atakoval 1,5m SK (len úplne hrubý prepočet kurzom hovorí, že je to 50000€). Takisto keď vybehla OII, tak s 1,9tdi, klímou, možno 4 pytlami a tiež len skromne nakonfigurovaná išla k 700000SK (opätovne len prepočtom cca 23000€). Lacnota prišla až potom a dlhšiu dobu sa tu držala, ale pomaly nás postupne opustila...Aktuálne mi stojí pre barákom apoštol, cenníkovka (tá na papiery je podobná tej B6 z roku bohvie akého :D )
Avatar - wakantanka
22. 2. 2024 19:24
Re: Re: tvl
Mno ja nemám pocit, že by Octavie ako nové bežne na Slovensku kupovali rodiny. To platilo možno u prvej generácie. Potom to bolo hlavne o zánovných a jazdených áut prevažne dovezených zo západu.
Avatar - Mikesus
22. 2. 2024 19:30
Re: Re: tvl
To myslím, že ani v CR. Zde pokud rodina koupila nový C segment, je to spíše hyu/kia
Avatar - rohYpnol
22. 2. 2024 23:39
Re: Re: tvl
Není pravda.

Zvlášť pokud to byla Tour, tak to byla typická koupě rodiny.
24. 2. 2024 08:23
Re: Re: tvl
presne tak, zase tour bol veľmi dobrý pomer cena vs hodnota a hodne zaujímava bola OII tour
Avatar - Dinar
23. 2. 2024 08:11
Re: Re: tvl
Zjevně se ti historie smrskla do posledních deseti let.
22. 2. 2024 13:35
Re: tvl
je teďka akční výprodejový model Fresh, za 700 je tam 1.5 a slušná výbava, ale i tak oproti Hjundé/Kia je to o dost dražší :)
Avatar - Ozzman
22. 2. 2024 14:43
Re: tvl
A jen v manuálu za ty prachy, jinak si přidej kilo :D a nahoď disel
23. 2. 2024 08:37
Re: tvl
Jo, je to šílené.

Jen by mě zajímalo, za kolik to jde v reálu. Vím, že dříve uměli udělat velké slevy. Jak dnes, nemám ánung, Škodovka už dávno vypadla ze skupiny aut, co mě zajímají.
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 09:09
Re: tvl
Na soukromnika nic moc, 2022 jsem jen tak poptaval 1.5 tsi s dsg v nejake druhe nejnizsi vybave a bylo to taky kolem 8set. Na druhou stranu dnes je hezka nabidka 1-2 roky starych oktavek s nizkymi najezdy, to mi pak smysl dava jako soukromnikovi.

P.s co mas za motor v tom Jeepu ? Ja ho byl projet s tim 1.5
23. 2. 2024 15:43
Re: tvl
No, to je to, o čem píši - 1-2 roky staré Škodovky z operáků...

Mám 1.33 FF s MT.

Jak jela ta 1.5? A hlavně - co AT a zapínání/vypínání motoru? Pořád to cuká, nebo už to poladili?
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 16:56
Re: tvl
Je to hrozny, líný a reakce plynu, než se auto rozjede z místa nekonečná. Moje draha polovicka me tam dotahla, ze se ji to auto libi. Prodejce mi tvrdil, ze to prej umi 30-50km na elektrinu 8-s Prevodovka zmatkuje a na to auto to je hodne bídný. Jinak prostorově bych asi už byl na hraně, ale auto hezký
23. 2. 2024 18:12
Re: tvl
30-50 umí (logicky) plug-in. Prodejce byl asi kabrňák...

Ta (moje) 1,33 má useklý výkon, tzn. má průběh křivek jako motor s cca 185 HP. Useklé by to mělo být někde kolem 4850 ot., v praxi ale cca při 5250 ot. Takže je tam v reálu nějakých 150 Hp - ale dosáhneš jich "dříve" než u auta s neuseklými křivkami a maximem 150. A 270 Nm vs 240 u 1,5.

V praxi, i díky manuálu, to je živé auto. A jde velmi dobře za plynem.
BTW - zkoušeli jsme si s kámošem projet auta - on Karoq 2.0 TDI 150hp AWD s DSG. Na jednom dálničním nájezdu jsme na to při jednom jasném bodu dupli (při 20km/h) a u dalšího změřili rychlost. Karoq 100, Jeep 96... Jenže DSG mělo nejdřív 2ku a přeřadilo na 3ku, Jeep začínal na trojku... Prostě jsme se shodli, že dynamicky je to +/- stejné...
Ot4 říkal, že ho mají v rodině, s AT, a že to díky tomu automatu taky moc nejede.

Takže, paradoxně, "americký" auto a nejlepší je (bylo, už se nedělá) s manuálem, protože ho zabíjí AT. Nechápu...

Velikostně - je jasné, že je to auto pro 4, dozadu si doprostřed nikdo nesedne. Ale já mám 186cm a za sebe s rezervou pro kolena několik cm (z nízkých aut jsem byl zvyklý sedět dole, tady jsem postupně dával sedadlo výš a výš, než jsem našel ideální polohu). Takže, i vzhledem k vnějším rozměrům, je za mě vnitří prostor výborný.
Ale jasně, když má někdo Mondeo ;-)
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 20:22
Re: tvl
No, ale to je pořád uplně odlišný motor, mne prodejce tvrdil, že jednapětka je lepší, vůbec na otázky typu co je tam za automat se divil, proč mě to zajímá, když to má záruku, to byl člověk na svém místě.. viz ten dojedz na EV :D

Je škoda, že to zabíjí ty motorizace, máš 1.5, 1.6diesel (prej sporadicky) a pak tu superdrahou phev...

No Mondeo neni nic extra, ale ten kufr, asi nejvíce mi vadí, že má plato a né roletku, takže bych ho musel nechat u nákupáku, když si koupim větší krabici :D
23. 2. 2024 21:17
Re: tvl
Ta 1.5 je převrtaná 1.33 a bez multiairu, což je skvěle fungující véc. A taky jede v Millerově cyklu.

Převodovka je, tuším-li správně, mokrá dvouspojka od Getragu (7st). Ale bez záruky, 100% jistý si nejsem.

Prodejce opravdu dobrej ;-)

Kufr - já si kvůli tomu pořídil dojezdovou rezervu - podlaha jde dát o dost níž. Pak je kufr slušný, musíš si zvyknout na to, že na výsku je "dvoupatrový". Samozřejmě, na kombík to nemá, ale těch 440l tam je a velmi dobře využitelných. Megane III kombi měl 490l a jo, bylo to lepší, ale jen vo fous. S malým je to stejně o rakvi, v případě nějaké dovolené. Jinak se vejdeme úplně v pohodě.
Jó a plato - s tím jsem problém nikdy neměl (s roletkou v Meganu taky ne), ale chápu.

Hele, vtipné je, že s AT a za tu cenu (cca 730 při smlování) bych do něj asi nešel...
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 21:39
Re: tvl
Fungovat to asi bude, ale jak říkám, na takovou stodolu to bylo zoufale pomalé, převodovku bych tipoval spíš na suchou skříň dle toho váhání a cukání a zbytečného vytáčení. Jsem si jist, že kdybych vedle toho na dragrace dal našeho stařičkého Megana, tak tomu ujede ze semaforu s prstem v nose i s posádkou a nemluvě na nájezdi na dálnici. Jsem sem s tim i mimo město a nad 50 sice motor točil a převodovka při plném plynu dělala, co měla konečně, tak to ztrácelo dech k té stovce. Mělo to i letargickou reakci na plyn, žádná možnost sportovního režimu (já ji nenašel a prodejce věděl prd :D )... za 730 nám ho nabízeli, ale dostalo mne, že to nemá třeba senzory a kameru zadní každá druhá skladovka, některá auta jsou i bez čehokoliv :D Jinak hezky auto, na SUV fakt povedený.

Běž se s tím projet a schválně řekni, kdyby to mělo turbo, je to o něčem jiném.
23. 2. 2024 22:11
Re: tvl
Jo, projetí rozhodně plánuji. V showroomu už jsme známé firmy - nejlepší auto na světě je dle syna Gladiator... Takže toho už má dokonale prolezlého.
BTW - byly jsme nedávno v nově otevřeném auto/moto muzeu v Lučanech nad Nisou - nádhera, takové Diablo... No ale nešlo si sáhnout, prolézt, tak byl za chvíli syn úplně otrávenej. Já vřele doporučuji, nádherná auta, motorky v nádherné budově.

O projetí pak poreferuji.

Mimochodem - senzory a kameru mám, nad 100 to stále táhne skvěle. Ten 1.33 teď mají jen v pluginu, strašná škoda. Za plynem kde pěkně... Ach jo, takhle to auto zaříznout...

Jo -1.5 turbo má! ;-)
Avatar - Ozzman
23. 2. 2024 23:01
Re: tvl
Gladiátor je Wrangler Rubicon ne ? :D To se líbí i té mojí, můj syn (necelé 4) má oblíbenou jednu značku... Toyotu :D Od mala to miluje, když míval muj táta staršího Yarise, tak ho v tom nechal blbnout... no táhne se to s nim doteď :D

Já Rubiconem jezdil, tím, co se testoval tady na ACZ za Machiho... dotáhl ho na sraz na letiště, nechal nám ho k prozkoumání a testum :D Když jsem se s nim chtěl rozjet, tak jsme ho nemohli nastartovat a běhali jsme kolem toho s woodym, pak se nam to nějak podařilo :D Auto strašně super někam na projíždku po promenádě, vyndat panely a udělat z toho otevřejne Wrangler, v terénu to určitě taky umí ,ale jak řekl Woody, to auto chci, ale je mi uplně k ničemu :D

Díky za tip, ale jestli máš rád takové sbírky, doporučuji outlet u letiště v Praze (Tuchoměřice), je tam velká sbírka youngtimerů a veteránů, maj tam starý Alpiny 110, byl tam i DeLoeran, hafo BMW, Porsche, Audi... nádhera
23. 2. 2024 23:27
Re: tvl
Gladiator je Wrangler pickup. Délka 5,4m, ale vevnitř velký jako Compass :-)

A jo, úžasná kára. A jo, Woodyho hodnocení Wrangleru na to taky přesně sedí.

Za tip na Tuchoměřice moc dík :yes:
Škoda, že ten DeLorean tam "byl"... Musím se opravit - DeLorean z Back to the Future je nejvïc nejlepší auto na světě. Gladiator je nejlepší reálné...

Ta Toyota - jak moc v tom má prsty Mikesus, krom dědečkova Yarise teda?
Avatar - Ozzman
24. 2. 2024 01:05
Re: tvl
Tak... svezl mě, první Yaris byl spíše volba rozumu (tenkrát se šlo po Cliu 3, já měl Clio 2 jako auto do města v ty době)), druhej HSD už za to mohl Mikesus, protože mne v tom svezl kdysi (děda je jinak Fordák, má už druhou Kugu 2 Ecoboost, ale taky díky Mikesusovi zkusil Ravku a dnes o tom už přemýšlí :D, protože ten Yaris si zamiloval, má tu top verzi selection a to je na B segment fakt dobrý auto ). Jak jsem psal vedle v diskuzi, ted mam na vikend Corollu, až na odhlučnění je to skvělé auto a mimo Focus ST s AT nevidím lepší volbu :D . Ford mi usnadnil odchod od značky, takže to asi časem vypadá na Toyotu i u nás, ale uvidim :)
24. 2. 2024 07:52
Re: tvl
Tak to bacha! To je akutní toyotitýda a Mikesus je zjevně bacilonosič! Chlape, zdrhej! :-[]

Ne, vážně. Když jsem vybíral auto a Mustang už byl passé, zůstal nakonec v hledáčku Focus (STline 1.0 150hp) a Corolla 1.8 sedan. Vyhrál tedy ten Focus. Kdyby ale ta 1.8 jezdila jako ta dnešní tak nevím nevím. Chtěl jsem zkusit ukecat cenu 2.0 v kombíku, ale na to už nedošlo, protože Compass. Ten tehdy reálně vyšel jako ten Focus, nebylo o čem.

Ještě jednou díky za ten tip na Tuchoměřice, nastudoval jsem na webu a příští týden se pojedeme podívat. Strašná škoda toho DeLoreanu.
Avatar - Ozzman
24. 2. 2024 08:49
Re: tvl
No, já jsem 1.8 jezdil předface a přišlo mi, že je to docela líné, ale po městě hladší chod, což u toho dvoulitru po face se taky ale zlepšilo, tu novou jsem nezkoušel, ani Mikesus ještě ne, takže neumím soudit, ale ten poladěný dvoulitr jede skvěle co do výkonu, nepolevuje ani před omezovačem, ale trochu jsem smutný z toho aerodynamického hluku na palubě, nicméně to je asi jediny negativum toho auta... spotřeba ? :D Cha i já na okresce za 4 na sto

tak pak poreferuj, jak se ti to líbilo
24. 2. 2024 09:35
Re: tvl
Jo, ten hladší chod, to je pravda - to rozhodlo a pak taky vysoký příplatek za 2.0. Ale nakonec by tehdy vyhrál ten Focus.

Jinak spotřeba, hlavně po městě, je největší mínis té 1.33 FF, ale při našich nájezdech a díky tomu, že po Praze stejně většinou rychle najedem na jižní spojku a zácpám se umíme vyhnout... To takový trouble není. Dlouhodobě to šlo pod 8 a to je většinou Praha/dálnice. Na takovou kysnu za mě cajk.

Ale jo, 4 na sto by se mi líbilo, ne že ne...
Avatar - Ozzman
24. 2. 2024 10:38