Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes krotí své elektrické ambice. Se spalováky počítá i po roce 2030

Německá prémiová automobilka chtěla po roce 2030 prodávat jen čistě elektrická auta. Slabší současný odbyt tohoto pohonu ji ovšem donutil plány přehodnotit.
Zpět na článek
26. 2. 2024 08:36
26. 2. 2024 08:50
26. 2. 2024 08:56
26. 2. 2024 09:02
26. 2. 2024 10:16
26. 2. 2024 11:55
26. 2. 2024 10:23
Avatar - Horký Rom
26. 2. 2024 08:36
moc líbí
Samozřejmě, Mercedes-Benz může počítat s čimkoli,
ale nechť se nepřepočítají. Budoucnost je čistě elektrická :yes:

Anyway, ten článek už byl tři dny nazpět na fDrive: https://fdrive.cz/…ich-modelu-12026
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2024 08:42
To nevymyslis...
Tak bud ziadne ambicie tam nikdy neboli a povedali to iba preto, aby zapadli do green deal klubu a vedeli, ze to casom pozmenia alebo boli naozaj taki blbi a naivni 😂
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 09:07
Re: To nevymyslis...
Ambice samozřejmě byly, to, co je v prodeji dnes, je dílem rozhodnutí min. z před deseti let, a někteří si jistě pamatujeme různá prohlášení mercedesu z let 13, 14, kdy tvrdili, že budou mít celou paletu ev modelů do roku 18 a po roce 20 už nebudou prodávat nic jiného. Ostatní jsou na to podobně, prostě realita, jak ekonomická, tak technologická, dobíhá všechny, a vzhledem k tomu, kolik automobilky nacpaly v poslední dekádě do vývoje a produkce ev na investicích, je to přiznání si reality dost těžké, po první fázi "odmítání" a osočování zákazníků "že nepochopili", máme teď fázi druhou, "ono to fakt nepůjde", takže automobilky pomalu přehodnocují, ve třetí fázi pak nastane nutné souznění s realitou, spalováky tu budou dál a ev si najde místo na trhu limitované svou technologií. ;-)
26. 2. 2024 09:12
Re: Re: To nevymyslis...
Tak ty pozeras haryho z garaze, neviem ci si postrehol, v jednom diely medzi recou povedal, ze mercedes ich povozil na nejakom evcku blizkej buducnosti s dvojnasobnym dojazdom od dnesnych ev a ze to bude game changer
Avatar - sargis
26. 2. 2024 09:19
Re: Re: To nevymyslis...
Je tomu uz minimalne 15 rokov, co raz za cas vyjde clanok o revulocnom zdrozi energie, super baterke ktora vydrzi viac pri polovicnej hmotnosti a cene.
Objavi sa nejaky novy chemicky prvok, technologicky postup, atd... ale realita je stale inde.
Zakaznik = prachy. Ak zakaznik nechce EV, bude si drzat spalovak, kym to pojde.
26. 2. 2024 09:46
Re: Re: To nevymyslis...
pred 5 lety dojezd sotva 300km
dnes standard 500km
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:14
Re: Re: To nevymyslis...
Diskutujeme pod mercedesem, tedy mercedes,
EQC 2018 - baterie 80 kWh - dojezd 450 km
úplně nové EQE 2024 - baterie 90,6 kWh - dojezd 500 km.
Já tam žádný technologický průlom, pokud jde o baterie, nevidím, baterie s o něco vyšší kapacitou znamená o něco vyšší dojezd. A to platí obecně, dojezd se během let zvýšil zejména použitím baterií s vyšší kapacitou.
26. 2. 2024 10:25
Re: Re: To nevymyslis...
nemas uplne pravdu..
x5 45e byla tezsi nez 50e s mnohem vetsi baterii

audi etron z 95 na 114 kwh a baterie je lehci

taycan face totez, nova baterie je lehci a vetsi, plus se mnohem rychlejc nabiji

eqc realne zralo jak prokopnuty, dnesni eqs (e ma malou baterku) uz je na tom snad docela dobre snad

kdyz si vezmes Teslu x tak zacinala na necem co melo na kufru 85, ale realne to melommax 75. Dneska ma eqs 118kwh. Jeste jedniu tenhle skok (plus 30%) a uz to zacne bejt vazne zajimavy
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:35
Re: Re: To nevymyslis...
Jak se to míjí s tím, co říkám? Tedy, že dojezd se zvyšuje použitím baterie s vyšší kapacitou?

A když už zmiňuješ tu 550e, pak podle své, zatím krátké, zkušenosti jsem s tím autem neujel reálně čistě na elektriku (v mixu) víc než 51 km, to je moje maximum. Jakkoliv bmw deklaruje dojezd 83 - 90 km, auto nikdy po dobití neukázalo víc než 80 km viz např. dnes http://eu.zonerama.com/…132787/441423341#… a reál dojezdu je padesát.
26. 2. 2024 12:23
Re: Re: To nevymyslis...
miji v tom, ze za me je technologicky prulom zvysit kapacitu baterie o 20-30% bez zvyseni objemu a hmotnosti.

jinak 550e ma 19,4kwh baterii, ja mam aktualne vyuzitelnejch kolem 18-20 (jednak se uz asi projevuje nejaka degradace a pak moje 45 si v zime nechava 5-10% navic oproti letu ikdyz ukazuje nulu. A ja se ted pohybuju mezi 40-60km s tim, ze zalezi hlavne na tom jestli z toho vystoupis a nechas to vychladnout nebo ne. Ale rikam to proto, ze v lete jezdim 65-80km a dalo to i pres 100. GLE se chova stejne, topeni je bez tc zrout hroznej. Kazdopadne i uplne vybity to porad mne jezdi zasadne pod 40i.
Ja uvidim jak face ix (asi koncem roku). Zatim to ale na zasadni zvetseni kapacity baterie nevypada, takze si spis objednam 50e znovu.

Mimochodem co mam info tak je krajne nepravdepodobny, ze modelovy roky 25 a 26 budou stran vypinani asistencniho pekla (timto zdravim landrover a vw) nejak zasadne zmeneny.
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 12:52
Re: Re: To nevymyslis...
Jo, a pokud jde o to asistentové peklo, tak v x5 poface to při nastavení v profilu řidiče znamená, že defaultně vypnuto, v nové pětce ale bohužel ne, tady už profilem asitent varování překročení rychlosti a lane assist defaultně vypnout nejde. Vopruz jaxfiňa. ;-\
26. 2. 2024 13:05
Re: Re: To nevymyslis...
ale do***e tak to jezdim 45e navzdy
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 13:13
Re: Re: To nevymyslis...
Jak říkám, X5 40i to umí, tj. X5 50e by měla taky, on je prostě rozdíl v těch modelech, X5 je stará, 5er nová, i když mají stejný idrive 8,5.
26. 2. 2024 13:34
Re: Re: To nevymyslis...
ale do***e je ti jasny ze 2025 x5 to bude mit stejne jako tvoje 5er a navic dostane povinnej (od 25) asistent pozornosti, takze se podivas do mobilu nebo napises poznamku do dijare (ano kvuli tomu sem si kupoval prof asistenty) a ono ti to zas vsecko pozapina
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 13:59
Re: Re: To nevymyslis...
A to se ještě proslýchá, že nejpozději od 26 ten asistent upozornění na překročení rychlosti nepůjde vypnout vůbec.
Já tomu dám ještě měsíc, než se rozhodnu, co dál, naštěstí jsem zažil rozumu a vzal tentokrát ten operák jen na půl roku. Momentálně to vidím na to, že se ze mě stane bazarový kovboj a koupím nějakou roční g30.
26. 2. 2024 14:09
Re: Re: To nevymyslis...
si mi zkazil den diky…

tim je to pro me dany, vyzkousim ten etron a pokud to bude ok koupim dvoulety ix a x5 si necham. Ja nebudu kazdej start vypinat tisic picovin co v aute nechci. Ten def byla studena sprcha

nebo to koupit bez asistentu, prestrikat cernou barvou sklo u kamery a vyosit spravnym uderem radar. Ale to udelam az opravdu nebude jina moznost
Avatar - Dinar
27. 2. 2024 08:07
Re: Re: To nevymyslis...
Ty úpravy, které vyřadí nechtěné asistenty půjdou snadno udělat sw změnou, nebude třeba zastříkávat kamery, problém je v záruce. Ve 2015 mi v bmw udělali u nového auta sw změnu, otočili fci start/stop tlačítka tak, že defaultně byl vypnutý, stiskem se zapnul. Záruka zůstala, protože to dělalo bmw, jenže u těchto zákonem stanovených pitchovin typu lane assistu a asitenta překroč. rychlosti už to neudělají. A koupit nové auto a přijít hned o záruku, to není řešení, mně z toho opravdu vychází jen auto vyrobené do pol. roku 23.
Avatar - speedfred
27. 2. 2024 08:37
Re: Re: To nevymyslis...
Boli časy keď to mohli spraviť (SS) ešte u BMW, neskôr dostali striktný zákaz z Mníchova.
27. 2. 2024 12:14
Re: Re: To nevymyslis...
klidne jim podepisu vlastni krvi ze si vsecko zaplatim, jenom at me toho zbavej. Tusis, kdo to umi? Resil jsem lineassist z gle a nakonec z toho seslo, nikdo to nechtel delat, respektive ti co by to dali rikali ze to ale urcite prijde o funkce svetel (vyrazeni kamery).
jinak 330e se na dalnici chova jako ta tvoje, skoda
Avatar - eLzyx
26. 2. 2024 12:25
Re: Re: To nevymyslis...
že vnímáš (ne)pokrok jen skrze dojezd, za kterým vidíš kapacitu baterie.
Jenže kapacitu baterie nelze v osobních autech zvyšovat prostým přidáváním článků. Nevešla by se do auta, případně by nadměrně zvyšovala hmotnost auta. Už tak jsou ta auta těžká.
Baterie udělaly pokrok v energetické hustotě, takže se do stejného obalu vejde baterie s větší kapacitou, leckdy s menší hmotností. A taky s rychlejším nabíjením. A teoreticky s delší životností (první Tesly zvládají 500-600k km, ty dnešní LFP by měly dát 1M+). Dalším pokrokem je i snižující se cena
26. 2. 2024 12:33
Re: Re: To nevymyslis...
no hlavne za 4 roky vyroby zvysit kapacitu baterie o 20-30% pri zachovani hmotnosti, objemu a hlavne ceny je silenej skok. Za poslednich 5 let dostala 40i akorat mhev, kterej pridal hmotnost, spotrebu posunul o desetinky %, realne to jede hur a navic naprosto nevyzpytatelne rekuperuje a chcipe. Zatrest cela technologie. 1,4tsi pred 10 lety jezdila lip a za stejno jako nova 1,5tsi. Progres zadnej, neni uz kam a hlavne to nema smysl, cela ta technologie je na hrane moznosti a hlavne na zlomu historie..
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 12:44
Re: Re: To nevymyslis...
Mně mild hybrid snížil reálnou spotřebu 40i o 15%, nevyzpytatelné (s tím souhlasím) rekuperování a chcípání řešilo přepnutí do sportu, pak se to auto chovalo jako naprosto standardní benzíňák, jen to místo za 10 litrů jezdilo za 8,7 alespoň v mých rukách. Aktuální verze s 280 kW je v páru s 8ZF naprosto dokonalý hnací řetězec, obrovskou minelou bmw je, že ho v EU do 5er nedává. Chápu jejich tlak EV a phev, ale 550e je z hlediska sladění hnacího řetězce proti 540i jako traktor, cukání při připojení motoru, je cítit odřazování nahoru (wtf? to nedělá zf8 v žádném autě), nejde volit režim jízdy, motor se spíná na dvě tři vteřiny, pak jede auto zase čistě na el, tohle se opakuje po městě při potřebě malinko svižnější akcelerace klidně desetkrát, motor studený, to je prostě zabíjení motoru v přímém přenosu ve jménu pseudoekologie, protože ty motory nepřežijí reálný nájezd 50 tis. A jako řidič s tím nic neuděláš, žádné volení jízdních režimů už v 550e není, to auto je nastaveno tak, aby se chovalo maximálně jako elektromobil.
26. 2. 2024 13:11
Re: Re: To nevymyslis...
pockej pockej jak nejde? Ja kdyz dam sport normalne u radici paky tak se motor za jizdy nechcipne nikdy. 330e face to ma stejne. Kdyz se mi pripoji studenej motor tak bezi dokud se aspon trochu neohreje (aspon minuty vcetne stani na miste) a kdyz v tomdle okamziku dam rezim ev tak mi to napise, ze neni dostupny ze systemovych duvodu. Ostatne mam najeto 130tkm a zadnej problem s motorem. Plus teda me nic neskube a popisoval to tu redaktor u x5 50e stejne. Rozhodne to v mym pripade neradi jinak nez u 40i ze stejny doby.

Koukam, ze si radsi x5 vyzkousim nez si to objednam a pro jistotu i ten konkretni modelovej rok

edit nejsem si jistej jestli ta 330e nema radici pakou do boku sport rezim misto klasickyho manualniho rezimu, zkus to
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 13:21
Re: Re: To nevymyslis...
Jak píšu výše, X5 je starý model a tak se i s naroubovaným idrive 8,5 může chovat jinak. V 550e, když dáš sport, tak se motor na křižovatce stejně vypne, na druhé straně to taky znamená, že je motor ve sportovním módu (žádný sport individual, kde dáš vše do komfortu už tu není) a tak se pořád vytáčí, převodovka řadí vysoko, po městě maximálně otravné. Já jsem prostě nenašel žádnou schůdnou variantu (a to pomíjím, jak ve sport modu nijak neovlivníš barvu osvětlení těch plexisklových lišt a tak to na tebe furt rudě a modře bliká a svítí, kolotoč hadr) a jezdím na standard (individual profil), a protože je auto na operák, tak na to hážu bobek, ať si motor jede třeba dvě vteřiny. Každopádně bych si to auto nekoupil, rvalo by mi to srdce. Dá se přepnout čistě na el pohon, to ale zas nemá žádné zrychlení, přece jen to auto váží 2,2 tuny a dostupný výkon v el. režimu je jen 50%. Trochu jsem doufal, že 550e bude, vzhledem k tomu, že je to nejsilnější varianta řady, bmw číselně nahrazuje 550i, postavená podobně jako třeba panamera phev, tj. el. pomáhá motoru k výkonům, jenže tohle je uděláno spíše jako ev s ice extenderem.
26. 2. 2024 13:42
Re: Re: To nevymyslis...
pri delsim stani na krizovatce mi to s teplym spalovakem taky zdechne, ale to je podle
myho spravne, neni duvod to nechat nastartovany kdyz se to nastartuje starterem (ne pripojenim k prevodovce) hned jak pustis brzdu. Jestli to potrbeujes nastartovany tak tam dej jednicku no..

vykon na elektriku me prekvapuje, 330e to ma taky tak, ale ja mam tech malejch 83kw dokud se to neprehreje
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 13:49
Re: Re: To nevymyslis...
Tady to motor vypíná okamžitě, je mu jedno, jestli je studený jako led. A bohužel, tohle dělá i akt. 40i, přepnutí do sportu nic neřeší, motor se vypne i po ujetí sto metrů na první křižovatce.

Bohužel se ta 550e nedala nikde zkusit, test není nikde na webu dodnes. Já jsem spoléhal na zkušenost s 545e, to auto mi vadilo tím, že mělo malou nádrž a zmenšený kufr. Tak jsem si říkal, ok, 550e tohle řeší, navíc přidává větší výkon. 545e se dala do sport indiv a jela jako 540i s dopomocí el. motoru. Žádné cukání, převodovka řadila jako ve 40i, bohužel 550e se do módu, kdy jede motor a el. motor mu pomáhá, přepnout nedá, resp. takto funguje prakticky jen na dálnici. Při rychlém připojení spalováku cukne, proč to nevím, jestli je to tím větším rozdílem výkonů? Pod plynem je cítít odřazování, zas nechápu proč, když jiné auto s touhle převodovkou to nedělá. 545e g30 je sice výrazně slabší, ale podle mojí zkušenosti jako hybrid funguje mnohem líp.
26. 2. 2024 13:56
Re: Re: To nevymyslis...
kruci to je ale zasadni zmena:(((

moje 45sklada oba motory dohromady podle stylu jizdy, teploty motoru, zatizeni treba vlekem a tak.

Takze tim je asi dano, budu dal jezdit co mam, vetsi vykon stejne nepotrebuju a na proste po kazdym startu tisic picovin vypinat nebudu
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 14:08
Re: Re: To nevymyslis...
Ještě zajímavá věc k cestování, baterku dle mé zkušenosti vytluče jízda po dálnici tak do dvouset kilometrů, pak 0%, auto se snaží tu baterku furt dobíjet, takže zpomalíš, motor se vytočí, okamžitá spotřeba 50 litrů a dobíjíme, dobije 1 km dojezdu, zpomalíš v koloně, auto jede na el, vybije kilometr a zas nabíjí. Navíc to v tomto režimu bez el. ještě víc cuká, jak se ten motor připojuje, protože hned letí k šesti tis. otáčkám. Takže cestovat v klidu znamená na začátku jízdy odstavit elektriku, tj. dát možnost "udržovat stav baterie", což sice neznamená, že na el. nejedeš, když zpomalíš, ale auto víc rekuperuje při zpomalování, výkon při zrychlení to alespoň pocitově neubírá a motor se drží v menších otáčkách při stabilní rychlosti, páč se nesnaží dobít baterku. Fakt z toho fungování nejsem moc odvázanej, klidně věřím, že pro americký typ přesouvání tohle musí krásně vyhovět, ale u nás, kde i na dálnici se pořád pohybuješ "přískoky" to prostě není ono.
26. 2. 2024 14:56
Re: Re: To nevymyslis...
tohle na dalnici delala q7, superb i gle. A moje x5 nic, na dalnici kdyz jedes defenzivne tak se nic nedeje a kdyz brzdis a jedes agresivne tak baterka pribejva. Pouziva ji to jenom v kickdownu a vyhovuje mi to oproti tomu co popisujes mnohem vic. Tim co popisujes pro ke 50e konci
27. 2. 2024 08:55
Re: Re: To nevymyslis...
Už jsem konečně 550e jel taky, ale jen asi 100 km tak trochu neofiko kdy to auto zrovna bylo na chvíli u dealera…jako za těch 100 km rozpačité dojmy. Nebylo to špatné, ale i při “save battery” nastavení tomu mizel dojezd z baterky, takže nevim co se bude dít po vybití. Vesměs potvrzuju Dinarovo dojmy, i když cukání jsem nepozoroval. Spíš mě to auto moc nebavilo a utvrzovalo v dojmu, že už to neni spalovák s elektrickou pomocí, ale elektromobil se spalovací pomocí. A v tom bude asi ten rozdíl proti 45e o kterém tu píšete.
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 12:34
Re: Re: To nevymyslis...
Já s pokrokem baterek problém nemám, jen ho z uživatelského hlediska nevidím, deklarované dojezdy ev jsou pořád (v každém testu) teorie, zvýšená kapacita znamená delší nabíjení, jeho zrychlování naráží na strop životnosti baterií, tj. při současné (té stejné jako byla před deseti lety) technologii baterií, nevidím zvýšení praktičnosti (v tomto ohledu dojezdu) v ničem jiném, než ve zvýšené kapacitě baterií. Pro mě je to celé nezajímavé do doby, dokud nebude dojezd na 70% kapacity baterie (tedy ten reálně využitelný od nabití do nabití) 500 km bez ohledu na podmínky a dobití do 80% (tj. reálný full) do deseti minut. To je něco, co se zhruba vyrovná průměrnému autu s ice, tedy standard, a osobně nevidím důvod si komplikovat život snižováním stadardu. A tento stav je, dle toho, jaké informace ohledně vývoje BEV přicházejí, ještě velmi daleko, resp. nikdo není schopen říct kdy a jestli vůbec. Tedy nikdo kromě místních vizionářů. ;-)
Avatar - speedfred
26. 2. 2024 17:04
Re: Re: To nevymyslis...
Tak toto je teda pekné čítanie. Keď chceš niečo slušne dynamické a za "rozumnú cenu" tak ostáva nejaký jahreswagen alebo budem ako Barikelo a dám odkaz na ameriku.
26. 2. 2024 10:28
Re: Re: To nevymyslis...
EQS sedan dojezd 782km, SUV 671km
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:29
Re: Re: To nevymyslis...
Kapacita baterie? Nebo jen trollíš?
26. 2. 2024 10:30
Re: Re: To nevymyslis...
jak se ti zvedly objemy nadrzi a dojezdy u spalovaku za poslednich 5 roku ?
neslo to spis dolu??
trolis ???

EQE SUV dojezd 596km, sedan 645km
kde sis vycucal 500???
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:41
Re: Re: To nevymyslis...
Jak se změnila spotřeba benziňáků za poslední dekádu? Min. 20% průměrné snížení, při 20% zvýšení výkonů motorů, dojezd stejný, nádrže můžou být menší. O tom to je, v tom je pokrok, o tom taky mluví Metcalfe v souvislosti s ev, o chabé efektivitě. Zvýšení dojezdu zvětšením kapacity baterie není pokrok! Pro EQE jsem vzal údaj 305 mil z us normy, ta je realističtější.
26. 2. 2024 10:50
Re: Re: To nevymyslis...
dojezd u spalovaku stejny, u EV vyssi
ale u EV to je blbe ...

spotreba u spalovaku nizsi diky hybridizaci, jinak 20% snizeni behem 5 let je sci-fi
jak chces zvysit efektivitu pohonu u EV, kdyz ucinnost elektromotoru je az 95% a celkova ucinnost EV je 70-80% proti 25% u klasickyho spalovaku v realu??
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:56
Re: Re: To nevymyslis...
Nepíšu o pěti letech, ale o deseti, klidně si pro těch 10 let ev dodej teslu.

Ok, takže podle tebe je pokrok ev čistě ve schopnosti osadit auto baterií s vyšší kapacitou. Hmm...

Zvýšení efektivity hnacího řetězce ev je tedy hloupost? Jsou to u mercedesu ale joudové, o co se to s tím svým autem snaží? Podle toptena o nemožné.
26. 2. 2024 10:59
Re: Re: To nevymyslis...
rozhodne u EV neni tolik prostoru pro vyssi efektivitu jako u spalovaku
prostor je ve snizeni jizdnich odporu, tedy hlavne aerodynamiky
26. 2. 2024 10:24
Re: Re: To nevymyslis...
Jj e-golf 2014 maximální dojezd necelých 200km. Za pár let budeme na 1000km ani nemrkneme a to si už budu moci toho elektrika koupit :-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 10:50
Re: Re: To nevymyslis...
Jj, ten pokrok je vidět, egolf 2014 baterie 24,2 kWh, dojezd 200 km,
ID3 2024 baterie 58 kWh, dojezd 450 km. Technologický uragán. :D
26. 2. 2024 10:58
Re: Re: To nevymyslis...
ID7 2024 77kWh (vyuzitelnejch) dojezd 621km - 3x vic nez mensi e-golf
v prubehu letoska bude aku 86kWh s dojezdem pres 700km - 3.5x vic nez e-golf
jestli to pujde timhle tempem, tak v 2034, rok pred prosazovanym koncem spalovaku, budou na trhu EV s dojezdem 2tis km
nenapada me zadnej spalovak, krome kamionu, letadel, lodi a lokomotiv, ktery by mel dojezd 2tis km

ID3 je 5 roku starej kram, kterej nove nenabizi AKU 77kWh s dojezdem 540km
proc uvadis jen cast pravdy? to je na urovni demagogie
pro me jsi hodne klesnul
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 12:25
Re: Re: To nevymyslis...
ID3 je místo golfu, proč uvádíš ID7? Kdo je tu demagog, klesale?!
ID3 2024 se prodává v tomto roce, egolf se prodával před deseti lety. Moje srovnání je naprosto relevantní.
26. 2. 2024 13:08
Re: Re: To nevymyslis...
id3 je 5 roku starej kram, tedy z roku 2019, na kterym tezko muzes ukazat, jakym vyvojem EV za poslednich 10 roku od 2014 proslo
srovnani k dnesku je naprosto mimo
relevantni srovnani to bylo v roce 2019, kdy id.3 nabizel dojezd 540km

a navic porovnavas e-golfa z roku 2014, kterej mel vyuzitelnou baterku jen 21kWh, tedy sotva 150km dojezd, 200km dojezd mel az e-golf z roku 2017 s vyuzitelnou baterkou 32kWh.
takze kdyz uz, tak porovnavej e-golfa z roku 2014 s dojezdem 150km a id.3 z roku 2019 s dojezdem 540km, a i ten dnesni orezanaj ma dojezd skoro 3x vetsi nez e-golf z pred 10 lety

fakt upadek dinare
Avatar - Dinar
27. 2. 2024 07:59
Re: Re: To nevymyslis...
Tak neupadávej...
Reaguju na příspěvek Pavla Bzonka, píše o golfu z roku 2014, dojezdu 200 km, tak k tomu dávám dojezd dnešního auta, které je u vw nástupcem egolfu, tj. naprosto logické a relevantní srovnání. Vyššího dojezdu ID3 je dosaženo osazením baterie s vyšší kapacitou.
Avatar - Mokrous
26. 2. 2024 12:56
Re: Re: To nevymyslis...
ID.7 skutečně využitelná 7kWh a dojezd vlažným tempem v mixu 415 km se staženou řití v režimu 100-4%

Pohádky ovčí babičky si nech do reklamních letáčků.

https://youtu.be/uDg2qPGfHyg
26. 2. 2024 12:28
Re: Re: To nevymyslis...
technologicky uragan bude (asi uz je..) to nio se semi solid state, 500kg na 150kwh. Pro info, baterie etronu ma dost pres 700kg. Touto technologii se tam vejde pres 200kwh pri zachovani objemu a hmotnosti. Spotreba 20-40 kwh je u takovyho suv naprosto realna napric pouzitim. Tim se to dostane mezi v8 a obycejnou naftu dojezdem.
Avatar - Mokrous
26. 2. 2024 12:43
Re: Re: To nevymyslis...
Ahoj. Můžu SZ? Respektive jsem ji už poslal :-!
Avatar - Dinar
26. 2. 2024 09:21
Re: Re: To nevymyslis...
Jasně, ten díl jsem viděl, svezli ho tím na mille miglia, a je to jedna z věcí, na kterou Harry upozorňuje už od začátku ev, tedy jejich efektivita, resp. to, že ji nikdo neřeší, je zcela zakrytá mantrou dojezdu. Ten prototyp mercedesu uměl jet za půlku toho, co běžná ev, a Harry říká, že jestli je pro ev někde cesta, tak tímto směrem. To ale samo neřeší problém ev jako univerzálního pohonu automobilů, to je podstatně komplexnější záležitost a realita roku 24 vypovídá o tom, že zatím nijak nezměněná, takže fáze tři je naše budoucnost min. pro další dekádu.
26. 2. 2024 09:35
Re: Re: Re: To nevymyslis...
Tak ako pises, ev nie je univerzalnym riesenim na najblizsiu dekadu/dy. Bohuzial vela ludi ignoruje fakty, technologicke limity a nahradza ich ideologiou 😂
Avatar - del42sa
26. 2. 2024 08:50
mercedes
To co všichni už dávno tušili konečně dochází i vedení automobilky, jsem zvědavý kdy to dojde Volvu :*)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jamme
26. 2. 2024 09:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
26. 2. 2024 10:16
Re: mercedes
jj, přesně shrnuto, to co si normální lidé i část odborníků myslí o přepálených očekáváních některých automobilek o násilné elektrizaci. :yes:
https://www.autoforum.cz/…i-vsechno-zmeni/
Avatar - lyon667
26. 2. 2024 11:55
Re: mercedes
Jak píšou třeba na CNBC, Volvo přestane financovat Polestar a zbavuje se větší části podílu, takže už jim to nejspíš došlo, jen to nechtějí dávat najevo tak okatě. :-)
26. 2. 2024 09:23
ceka se na solid-state-battery
ktery umozni dojezd pres 1000km a nabiti za 10minut
EV jsou obeti prekotnyho rozvoje, kdy soucasna generace je za par roku beznadejne zastarala a tak si zakaznici radsi pockaj na tu novou generaci
tohle je jen oddaleni cile o par roku, EV uragan prijde az s novejma baterkama za 3-5roku
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Barrichello
26. 2. 2024 09:46
Re: ceka se na solid-state-battery
nový revoluční baterky se slibují už 20 let, skuek - utekl :-) :-) :-)
26. 2. 2024 09:46
Re: ceka se na solid-state-battery
pred 5 lety dojezd sotva 300km
dnes standard 500km
ses jen starej nenavistnej paprda
26. 2. 2024 09:57
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
Ktore ev davaju 500km na nabitie nie v laboratornych podmienkach?
26. 2. 2024 10:08
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
podle WLTP to je standard
pred 5 lety to bylo sotva 300km podle mirnejsiho NEDC
26. 2. 2024 11:49
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
Problém je na dálnici kde WLTP na EV nefunguje. Tam se prostě procentuelně rozežerou a z 500+ km je sotva 200 v režimu 10-80%. K tomu nestabilní rychlosti dobíjení a podobný - klidně řekněme porodní bolesti - a jako ta realita neni tak růžová a tomu odpovídá to oddalování o kterém se dočítáme. Jak se tohle za těch 5 let zlepší (vyšší kapacita, lepší dobíjení), tak půjde vidět nějaký horizont. Teď vidět není a 2030 je v rámci vývoje automotive za rohem…
26. 2. 2024 12:13
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
budeme si muset zvyknout, ze na dalnicich se bude jezdit jen 130
a pri tyhle rychlosti bude realna spotreba 15kWh/100km
takze za 2-5roku SSB 100kWh v rezimu 10-90 (predpokladam posun rychlyho nabijeni u SSB aspon na 90%) bude realnej dojezd 500km
a nabito za 10 minut
samozrejme to predpoklada infrastrukturu, ktera se bude rozsirovat jak se budou rozsirovat EV
26. 2. 2024 10:14
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
bmw ix v lete kombinace dalnice, mesto a okoli v klidu s klimou a vetranejma sedackama. A to ja urcite nejsem nejakej eko ridic
Avatar - apoho
26. 2. 2024 10:20
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
které konkrétně ix to zvládá? Můžeš nám poslat foto počítadla kilometrů?
Budeme to považovat za cestu korigovat naše konvenční názory.
Předem děkuji za kolektiv reálně uvažujících čtenářů
26. 2. 2024 10:28
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
muzu ti poslat fotku spoitreby za ktery jsem s tim jezdil, kdyz das nejakej email. jinak to neumim.

edit neporovnavej to se spotrebama 45e. Tam kde s 45e jedu za 35-40kwh bylo ix naprosto v pohode na 20. Efektivita ohev nejde srovnavat s ev
26. 2. 2024 11:11
Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
Tak zatial tu mame jedno ev, topten pise o standarde. Topten cakam na zoznam ev co daju 500km na jedno nabitie
26. 2. 2024 12:05
Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
enyaq 562km
id.4 526km
id.5 551km
id.7 618km
q4 etron 545km
q8 etron 582km
to jen koncern, kterej hraje druhy housle a to v lepsim pripade

umis si aspon zavazat tkanicky u bot ???
26. 2. 2024 13:08
Re: Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
Ty si nieky siel nejakym id? Mam prejazdene vsetky, takze to poviem rovno, klames.
27. 2. 2024 07:11
Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
On sa ta pytal na realne dojazdy. Zatial si sa zmohol iba na urazky, klamstva a demagogicke pseudoargumenty ako napr vyssie s dojazdami spalovakov
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2024 13:10
Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
On totiž udávaný dojezd EV perfektně odpovídá tomu, kolik EV běžně zvládne ujet při cestování po dálnici, tedy s mnohem vyšší spotřebou než ve městě, v režimu 10-80 a s využitím komfortních spotřebičů + termomanagement baterie. :D
Avatar - Mokrous
26. 2. 2024 12:59
Re: Re: ceka se na solid-state-battery
Žádný.
Avatar - Barrichello
26. 2. 2024 11:01
Re: ceka se na solid-state-battery
ten dojezd 300 km (papírově) je u levných Ev stále, nepočítej tu s auty za 2 mega....Ty nikoho nezajímaj, na to obyčejný lidi nemaj a boháči to nekupují, ti si kupují benzínové a dieslové Panamery, Caynee, X5, X6, Urusy, Escalade, 911, Hurracany, MB G AMG V8 atd a toohle ti zvysoka víš co :-) :-) :-)

A až to nasaješ po 5 letech v bazaru, tak to má v zimě se zapnutým topením dojezdi 170 km v reálu :-) :-) :-)
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
26. 2. 2024 13:08
Re: ceka se na solid-state-battery
další nick Hammuno? Všichni sou Čížek vid, solidní schíza :-) :-)
26. 2. 2024 09:48
Re: ceka se na solid-state-battery
Jj, na "zázračnou" baterií do elektrokrumplů se čeká už cca 120 let a... furt nic! :-[] Baterku s pevným elektrolytem elektromaniaci taky slibují minimálně 10 let a její uvedení na trh se neustále odsouvá. :-)
26. 2. 2024 09:57
Re: ceka se na solid-state-battery
jakej dojed mel EV za 1M pred 5 lety a kolik dnes?
26. 2. 2024 11:06
Re: ceka se na solid-state-battery
Jo, trochu se to zlepšilo, ale zdaleka to nestačí. Nebo ty by sis koupil spalovací auto těžké např. 2,2 t (Enyaq) s nádrží o objemu cca 25 l, která by navíc měla tak maličké hrdlo, že bys jí tankoval minimálně půl hodiny? :no:
Avatar - lyon667
26. 2. 2024 12:01
Re: ceka se na solid-state-battery
Před 5 lety prachbídný a dnes prachbídný.
Avatar - lyon667
26. 2. 2024 11:58
Re: ceka se na solid-state-battery
Na revoluční baterie pro notebooky čekáme v IT 30 let a už 30 let jsou "za dveřmi", takže jakýmkoliv zprávám o přelomových technologiích se vždycky jen zasměju.
Avatar - Mokrous
26. 2. 2024 13:10
Re: ceka se na solid-state-battery
Jediný řešení je MacBook Pro 16" s čipy M2/M3PRO a spuštěný v úsporným režimu.

To vydrží nesmysl, ale není to zásluhou 99,9Wh baterie, ale úsporností čipu.

I můj "dědeček" M1 PRO dává okolo 16 hodin v akci a když si mezi tím dojdeš na záchod, kafe, oběd, nebo usneš... tak se to počítá na desítky hodin na jedno nabití.

Ale když hraješ hry, tak to za 5 hodin umře.

Základ je nenabíjet na 100% a nevybíjet do 0%. Když se člověk pohybuje mezi 20-80%, nebo i v menších rozpětích, tak baterie po roce stále na 100% a drží a drží. Nejhorší je to nechávat na nabíječce dlouho na 100% a pak to nechat v teple zaklapnutý. To je s baterkou do 2 let amen.
Avatar - lyon667
26. 2. 2024 13:20
Re: ceka se na solid-state-battery
Ano, já vím. Pamatuju ještě desktopové procesory v noteboocích, u těch výkonnějších baterka nevydržela ani hodinu. Téměř veškerý pokrok s výdrží jde na vrub vývoji čipů - dynamicky škálované frekvenci, sleep stavům, optimalizacím instrukčních sad, nižším ztrátám díky menším výrobním procesům, atd. Baterie samotné se podařilo zlepšit max. o pár desítek procent, což je na dvě dekády vývoje prostě málo.
Avatar - Mokrous
26. 2. 2024 13:29
Re: ceka se na solid-state-battery
Já se v IT vyznám asi jako Jen z IT crowd :D :D :D

A na jabku mě se.e spousta věcí a nový MacOS Sonoma je katastrofa. Taková loterie, co a proč zase nefunguje a kolik toho po restartu bude fungovat. No hlavně, že máme ty duhový smajlíky a pohyblivý spořiče. Ale jinak je to pořád pěknej kus železa s fajn výdrží.
Jen ty bugy by si už mohli konečně strčit do pr.ele.
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2024 09:32
Tak uz prisiel na psa mraz
Pardon... na medveda :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - apoho
26. 2. 2024 10:23
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
27. 2. 2024 07:27
Zelené sny o Evropě se hroutí
Zelené sny o Evropě se hroutí. Bravo :yes: :yes: :yes:

Ale přesně tohle nastává vždy, když do vývoje zasáhnou politické vize do televize.

Ekonomika nakonec automobilky dožene. Dotace nebudou věčné a nakonec stejně skončíme u dieselu, protože nic lepšího nikdo dosud nevymyslel :-!
Rozbalit vlákno
0