Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes krotí své elektrické ambice. Se spalováky počítá i po roce 2030

Ondřej Šámal
Diskuze (87)

Německá prémiová automobilka chtěla po roce 2030 prodávat jen čistě elektrická auta. Slabší současný odbyt tohoto pohonu ji ovšem donutil plány přehodnotit.

Šéf Mercedesu Ola Källenius v roce 2021 ohlásil, že značka od roku 2030 bude prodávat výhradně elektromobily, pokud pro to budou příhodné podmínky. A ty evidentně nenastanou. Aktuálně totiž automobilka počítá s tím, že v druhé polovině této dekády by ráda prodávala až polovinu svých aut s elektrifikovaným pohonem, což v tomhle případě znamená klasické elektromobily a plug-iny hybridy.

Výrobce s třícípou hvězdou ve znaku loni celosvětově prodal 240.668 elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o výrazných 73 %. Přesto se však jedná číslo daleko pod plánem. Jestliže v roce 2023 se počítalo s 20procentním podílem lokálně bezemisních mercedesů na celkových prodejích, skutečnost byla mnohem skromnější. Podíl se totiž dostal na „pouhých“ 12 %. Pětinového dílu chce dosáhnout až letos, ovšem v kombinaci plug-inů s elektromobily.

Automobilka své nedávné ambiciózní plány relativně radikálně přehodnocuje. Zmiňuje totiž, že s výrobou spalovacích motorů neskončí ani v následujícím desetiletí, v němž zmíněné plug-in hybridy budou mít zřejmě výrazně větší slovo než dnes. Čistě elektrickým se totiž Mercedes stane až tehdy, pokud to podmínky na trhu dovolí, tedy v době, kdy o takové řešení budou žádat samotní zákazníci.

Podobnou strategii zvolilo konkurenční BMW, jež zatím neoznámilo, kdy se pohonu na fosilní paliva vzdá. Evidentně v Mnichově rok 2035 jako faktický konec spalovacích motorů u nových aut v EU neberou jako reálný.

Video se připravuje ...

Navzdory ochlazení u Mercedesu stále počítají s lokálně bezemisními modely. Ostatně příští rok by se měl představit elektrický Mercedes-Benz CLA  s nízkou spotřebou okolo 12 kWh/100 km, dojezdem přes 700 kilometrů a schopností zvládnout dobíjecí výkony nad 200 kW.

Ondřej Šámal
Diskuze (87)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
5. 3. 2024 13:10
Re: Re: Re: ceka se na solid-state-battery
On totiž udávaný dojezd EV perfektně odpovídá tomu, kolik EV běžně zvládne ujet při cestování po dálnici, tedy s mnohem vyšší spotřebou než ve městě, v režimu 10-80 a s využitím komfortních spotřebičů + termomanagement baterie. :D
27. 2. 2024 12:14
Re: Re: To nevymyslis...
klidne jim podepisu vlastni krvi ze si vsecko zaplatim, jenom at me toho zbavej. Tusis, kdo to umi? Resil jsem lineassist z gle a nakonec z toho seslo, nikdo to nechtel delat, respektive ti co by to dali rikali ze to ale urcite prijde o funkce svetel (vyrazeni kamery).
jinak 330e se na dalnici chova jako ta tvoje, skoda
27. 2. 2024 08:55
Re: Re: To nevymyslis...
Už jsem konečně 550e jel taky, ale jen asi 100 km tak trochu neofiko kdy to auto zrovna bylo na chvíli u dealera…jako za těch 100 km rozpačité dojmy. Nebylo to špatné, ale i při “save battery” nastavení tomu mizel dojezd z baterky, takže nevim co se bude dít po vybití. Vesměs potvrzuju Dinarovo dojmy, i když cukání jsem nepozoroval. Spíš mě to auto moc nebavilo a utvrzovalo v dojmu, že už to neni spalovák s elektrickou pomocí, ale elektromobil se spalovací pomocí. A v tom bude asi ten rozdíl proti 45e o kterém tu píšete.
Avatar - speedfred
27. 2. 2024 08:37
Re: Re: To nevymyslis...
Boli časy keď to mohli spraviť (SS) ešte u BMW, neskôr dostali striktný zákaz z Mníchova.
Avatar - Dinar
27. 2. 2024 08:07
Re: Re: To nevymyslis...
Ty úpravy, které vyřadí nechtěné asistenty půjdou snadno udělat sw změnou, nebude třeba zastříkávat kamery, problém je v záruce. Ve 2015 mi v bmw udělali u nového auta sw změnu, otočili fci start/stop tlačítka tak, že defaultně byl vypnutý, stiskem se zapnul. Záruka zůstala, protože to dělalo bmw, jenže u těchto zákonem stanovených pitchovin typu lane assistu a asitenta překroč. rychlosti už to neudělají. A koupit nové auto a přijít hned o záruku, to není řešení, mně z toho opravdu vychází jen auto vyrobené do pol. roku 23.