Elektromobily
původně to vypadalo na docela hezké "retro" autíčko, proč ale tak zmršili ty přední světla a ten interiér to mi hlava nebere.... a za tu cenu , co startuje někde mezi 500 - 600 tis. ? to chceš .... 😁
https😐/www.garaz.cz/…stnosti-21010036
https😐/www.garaz.cz/…stnosti-21010036
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nebál bych se napsat, že ty EV parametry jsou víc než trapné :no: A to ještě nikde neuvádějí hmotnost… Tohle auto by si zasloužilo benzinový litr 81kW a 1.33TCe 103kW a prodávalo by se jak víno. Lehké a svižné retro autíčko by mohlo být “HIT” :yes:
a ty světla, proč ? proč ? proč ?
https😐/carwow-uk-wp-3.imgix.net/New-Renault-5-headlight.png?auto=format&cs=tinysrgb&fit=clip&ixlib=rb-1.1.0&q=60&w=1920
nebylo tohle lepší ?
https😐/media.licdn.com/…/0/1697484317790?…
https😐/carwow-uk-wp-3.imgix.net/New-Renault-5-headlight.png?auto=format&cs=tinysrgb&fit=clip&ixlib=rb-1.1.0&q=60&w=1920
nebylo tohle lepší ?
https😐/media.licdn.com/…/0/1697484317790?…
Studie je lepší, ale tohle mě ani moc neruší. Víc mi vadí že to je elektro na úrovni Springu :no:
0-100 za 8 sekúnd, dojazd podľa baterky 300 - 400 km je na úrovni Springu? Tak to si teda riadne prestrelil s tým prirovnaním.
Jj jasne, realita bude max 250km jako vždy, takže něco jako Spring 😉
Tohle auto měli koncipovat jako ICE s možností zástavby baterek. Tedy obojetně. Ať si každý vybere. Takhle se prodávat nebude…
Tohle auto měli koncipovat jako ICE s možností zástavby baterek. Tedy obojetně. Ať si každý vybere. Takhle se prodávat nebude…
Topmodel vyzerá fajn. Otázka je, akú bude mať dynamiku stredný a najmä najslabší motor. 70 kW môže byť dostatočných v Cliu s 1100 kg, ale elektro bude mať asi trošku viac kíl.
A tiež škoda, že je silnejšia baterka s najvýkonnejším motorom. Papierový dojazd "až 300 km" bude tak 220 reálne a to je málo aj na auto triedy B. Dodnes si pamätám tie nervy keď som išiel s Mazdou MX30 ktorá mala dojazd 200 km. To sa človek bál vystrčiť nos z mesta.
A tiež škoda, že je silnejšia baterka s najvýkonnejším motorom. Papierový dojazd "až 300 km" bude tak 220 reálne a to je málo aj na auto triedy B. Dodnes si pamätám tie nervy keď som išiel s Mazdou MX30 ktorá mala dojazd 200 km. To sa človek bál vystrčiť nos z mesta.
70kW a 215 Nm, to je ekvivalent 1.9tdi 66kW, s este lepsim priebehom...
Uvidíme, aká bude hmotnosť toho základu.
Každopádne ja toto auto v zásade vítam, konečne elektromobilita tam, kde dáva najväčší zmysel, t.j. v malom mestskom aute a nie v trojtonovom SUV.
Každopádne ja toto auto v zásade vítam, konečne elektromobilita tam, kde dáva najväčší zmysel, t.j. v malom mestskom aute a nie v trojtonovom SUV.
Vacsi Megane E-tech ma netto hmotnost 1711 kg. Ked bude mat 5ka okolo 1500 kg (40kWh), do mesta je ten krutiaci moment a vykon uplne OK, na okresky by to malo postacit.
Mna potesila orientacia na podvozkovy hi-spec, mohlo by to nabrat spravny smer pre zabavne male auto, do 1500 kg si s tym dnesne pneu poradia + tazisko a vyvazenie.
Mna potesila orientacia na podvozkovy hi-spec, mohlo by to nabrat spravny smer pre zabavne male auto, do 1500 kg si s tym dnesne pneu poradia + tazisko a vyvazenie.
🤣 zabavne male auto = i20n/fiesta st
Ani jedno sa už žiaľ nerobí. Proste sa bude musieť predefinovať, čo je zábavné malé auto (z tých čo sa vyrábajú), nie čo BOLO zábavné malé auto.
Btw. ani FieSTu, ani i20N na cestách vôbec nevídam, zjavne ten trh pre malé hotheče je veľmi malý. Osobne si myslím, že kto sa už rozhodne ísť do HH, tak ide rovno do nižšej strednej triedy, kde dostane už relatívne praktické a použiteľné auto. Napr. príplatok za i30N je (resp. bol) relatívne malý, ale človek dostal o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie a rýchlejšie, pritom rovnako zábavné auto. Zrejme preto sú cesty plné i30N, ale žiadne i20N.
Btw. ani FieSTu, ani i20N na cestách vôbec nevídam, zjavne ten trh pre malé hotheče je veľmi malý. Osobne si myslím, že kto sa už rozhodne ísť do HH, tak ide rovno do nižšej strednej triedy, kde dostane už relatívne praktické a použiteľné auto. Napr. príplatok za i30N je (resp. bol) relatívne malý, ale človek dostal o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie a rýchlejšie, pritom rovnako zábavné auto. Zrejme preto sú cesty plné i30N, ale žiadne i20N.
Mě vždy pobaví když auto do města a okolí co váží 1500 kg ještě ke všemuje zábavné. To si to 100kg maminka s děckem co jedou do školky vážně užijou.
To my na tom byli podstatně hůř. Embéčko 705 kg, jak to vůbec mohlo jezdit. Žádné tablety, ESP, ABS, rozjezd do kopce, jízdní pruhy, značky, atd, atd. Jak jsme v tom mohli jezdit? Asi nás to v autoškole naučili. Ne každej ten řidičák na poprvé udělal. Policajti stáli na silnicích a blxxe pokutovali a štípali kupon.
To my na tom byli podstatně hůř. Embéčko 705 kg, jak to vůbec mohlo jezdit. Žádné tablety, ESP, ABS, rozjezd do kopce, jízdní pruhy, značky, atd, atd. Jak jsme v tom mohli jezdit? Asi nás to v autoškole naučili. Ne každej ten řidičák na poprvé udělal. Policajti stáli na silnicích a blxxe pokutovali a štípali kupon.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kdyby do toho dali tohle, tak by to bylo jiné kafe ... ten pohon je fakt zajímavá kombinace hybridu
https😐/www.autorevue.cz/…ekvapive-slozity
za mě, MG3 :yes: :yes: :yes:
https😐/www.autorevue.cz/…ekvapive-slozity
za mě, MG3 :yes: :yes: :yes:
vzhledem k tomu, že platforma vychází z megane E, tak zřejmě přední???
Jojo, přední. je to škoda, ale vzadu místo je, tak se třeba dočkáme nějaké sportovně laděné verze s pohonem všech kol.
"Sportovní" dvoutunovej elektrokrumpl! 😒] To je hódně špatný vtip! 😒] :yes:
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hmotnost verzie s vacsou bateriou je 1450 kg, co je daleko od 2 ton 😉.
Jo, to je asi tak o 400 kg více, než by vážilo spalovací provedení. To se vsákne, že jo? 😒] 😒] 😒] 😒]
Jo, to je minimálně tak o 400 kg více, než by vážilo spalovací provedení. Vždyť to je, jako kdybych v Cliu permanentně vozil 8 pytlů cementu! 😒] 😒] 😒] 😒]
Fakty Aresovi nič nehovoria, 1450 ci 2000. Pokial ide o elektro, fakty a cisla idu bokom. Ide tu hlavne o pocity a domnienky. Jeho
Mrkni, kolik váží srovnatelně velký spalovací Renault - Clio! 😄
Clio hybrid 1313kg.
:-!
Pocty odpurcum EV nejdou.
:-!
Pocty odpurcum EV nejdou.
Pro uvádíš zrovna hybrid, který skoro nikdo nekupuje? 😄
Napsal jsi, ze spalovaci Clio je o 400kg tezsi.
Beres to zpet??
Beres to zpet??
Neberu, protože jsem napsal, že je o 400 kg lehčí. 😄 A i když je to o něco méně, pořád je ten rozdíl obrovský. 😄
Done, nechovej se jako osel, on se baví o benzinovém Cliu - nejprovávanější 1.0TCe má 1178kg, kděžto ty si vytáhl (zcela nepřekvapivě minoritu v prodejích) Clio e-Tech (čili hybrid) má 1335kg, podle dat Renaultu 😉
CIze zo 400 je zrazu 272 😉
Aké prekvapivé, haters gonna hate
Aké prekvapivé, haters gonna hate
Čiže pravda je niekde uprostred. 272 kíl nie je 400, ale stále je to dosť značná záťaž pre subkompakt kratší ako 4 metre.
Na druhej strane si myslím, že 1450 kg je v kontexte elektromobilov dobré číslo a nič, čo by ma rušilo.
Na druhej strane si myslím, že 1450 kg je v kontexte elektromobilov dobré číslo a nič, čo by ma rušilo.
Tak jako pohon zadních kol je sice fajn, ale pohon předních zase dává elektromobilu obrovské možnosti co do praktičnosti (viz. ID.2all https😐/www.volkswagen.cz/…a-vozu-id/id2all , kde vzadu vůbec nic není (nestraší tam žádný výfuk, nádrž atd...), takže tam vzniká přepravní megaprostor.) Do městského auta teda imho lepší i přes potenciální problémy s trakcí...
Pohon přední nápravy je u EV blbost. Jedině zadní dává smysl. Tady je přední kvůli společný univerzální platformě s rakovinometama.
Cituji z článku: "...a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii." Máme konec února 2024, příští rok nastane za 10 měsíců, ale pan Volšický je toho názoru, že je to takřka za rohem. Já pokládám prezentaci novinky nějakých 12 měsíců před zahájením prodeje za neslušnou a hloupou. Za 12 měsíců už to nebude novinka.
Ale asi som cakal viac retro dizajn ... ako skarede nie je to ok... ale radsej by som videl ozivene twingo a s tce pod kapotou... ale na druhej strane je fajn ze renault aj na tie mensie auta stale mysli ...
Je to perfektní. Ovšem jen dokud nepřijde ceník. Další auto které nedává ekonomický ani ekologický smysl. Tu francouzskou bagetu si akorát tak můžou strčit do své zelené zádele :no:
Přitom kdyby tam byla taková 1.6 benzín s turbem, tak by to byla pecka, cenově bysme byli možná kolem 0.6M .... K tomu nějaké základy s 1.0 TCe aby se model zaplatil a mohl vyrábět ve velkých sériích... krása. Jen bysme nesměli být v zelené eurobolševické Evropě :-! :no:
Přitom kdyby tam byla taková 1.6 benzín s turbem, tak by to byla pecka, cenově bysme byli možná kolem 0.6M .... K tomu nějaké základy s 1.0 TCe aby se model zaplatil a mohl vyrábět ve velkých sériích... krása. Jen bysme nesměli být v zelené eurobolševické Evropě :-! :no:
Přesně tak. Až tam Renault dá pořádný benzinový čtyřválec s manuálem, tak mě to začne zajímat! 😄
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, nekoupil bych to. A víš proč? Protože to má právě kvůli tomu ***skému elektropohonu obludně vysoký ponton a kvůli němu zase obludně velká kola. Proto všechny EV vypadají tak nepřirozeně nafoukle a přerostle! 😲 😒 :no:
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
s Renaultomercedesí jednatrojkou by to bylo zajímavé autíčko.
Takhle jen další vysavač v davu.
Takhle jen další vysavač v davu.
a že je auto kvůli baterii o 10 cm vyšší ničemu nevadí (resp. to spíš prospívá lepšímu výhledu).
Nářky vymírajícího druhu "Dieseldezolát obecný" na tom nic nezmění. Kdo se nepřizpůsobí, toho holt evoluce semele, případně bude přežívat jako živoucí fosilie v nějaké rezervaci ve východní Evropě (něco jako Bruntálsko, Dycky Most apod.) 😁
Nářky vymírajícího druhu "Dieseldezolát obecný" na tom nic nezmění. Kdo se nepřizpůsobí, toho holt evoluce semele, případně bude přežívat jako živoucí fosilie v nějaké rezervaci ve východní Evropě (něco jako Bruntálsko, Dycky Most apod.) 😁
Většina lidí si už dnes nafťáky nekupuje. To nevíš? 😄
Aleluja, že to ale trvalo (paradoxně do doby, kdy už nejsou tak strašné). Pokud jde o benzin, tak s Euro7 v původní (odpískané) podobě OK, to mohlo být. Aktuální Euro6 studené pořád špatný, takže zimní provoz ve městě pořád velký špatný. Akorát teda štěstí, že už nejsou zimy 😁
Jediný co to posírrá je že je to předohrab, protože to má sdílenou platformu s rakovinometama, čili vám to bude při vyjíždení z křižovaty, nebo při předjíždení zbytečně hrabat a skákat jako koza stejně jako elektrické Zoe či Megane. Předokolky jsou pro baterkáče hovadina. Lidi zvyklí ze spalováků to nechápou, že to u BEV prostě funguje jinak a autodinosauři, čili výrobci na to zvysoka s3rou. :no: Až se budete chtít rozjet na kluzkým zledovatělým povrchu do kopce tak budete nadávat. :-!
Bravo Renaulte 👏🏼👏🏼👏🏼
A kolik to má videoher v infotainmentu? 😒] 😒] 😒]
No hlavně, že to má kun.du na kapotě :yes: