Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Renault 5 E-Tech oficiálně: Retro, tři výkony, dvě baterie a V2L

Renault 5 se vrací jako elektromobil a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii. Automobilka láká na kultovní retro v kombinaci s moderní technikou se třemi výkony elektromotoru a dvěma kapacitami akumulátoru.
Zpět na článek
26. 2. 2024 10:01
26. 2. 2024 10:26
26. 2. 2024 11:27
26. 2. 2024 11:43
26. 2. 2024 23:45
26. 2. 2024 10:11
26. 2. 2024 10:16
26. 2. 2024 10:20
26. 2. 2024 10:23
26. 2. 2024 10:28
26. 2. 2024 12:44
26. 2. 2024 12:47
26. 2. 2024 13:29
26. 2. 2024 14:04
26. 2. 2024 14:17
26. 2. 2024 13:42
26. 2. 2024 13:47
26. 2. 2024 12:04
26. 2. 2024 12:21
28. 2. 2024 09:47
Avatar - Horký Rom
26. 2. 2024 10:01
moc líbí
Velice povedený návrat legendy. Myslím, že tohle bude neskutečná hitovka v prodeji, hlavně osloví mladou generací. Je to game charger a Stellantis muže jen tiše závidět.

Bravo Renaulte 👏🏼👏🏼👏🏼
Rozbalit vlákno
10
Avatar - apoho
26. 2. 2024 10:26
Re: moc líbí
a má to selfie kameru?
A kolik to má videoher v infotainmentu? :-[] :-[] :-[]

No hlavně, že to má kun.du na kapotě :yes:
26. 2. 2024 11:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jamme
26. 2. 2024 11:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Horký Rom
26. 2. 2024 11:43
moc líbí
Asi proto, že reagoval na vulgární a pubertální příspěvek. Redakci zřejmě to nevadí.
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 09:18
Re: moc líbí
Hammno, ta schíza se ti silně rozvíjí, když už reaguješ sám na sebe :-) :-) :-)
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 2. 2024 14:12
Re: moc líbí
Daj si facku a zalez. :-)
26. 2. 2024 12:34
Re: moc líbí
Hothatch s dynamikou autobusu, dojezdu elektrokola a maximalkou Skoda 1000MB a vahou MPV a cenou Mercedesu pred 6 lety. To je urcite zhava kombinace pro vsechny.
Avatar - kuk
26. 2. 2024 23:45
Re: moc líbí
Tvůj čokl je hothach, todle je obyč městský autíčko pro buchty do fitka, studentíky a radostný důchodce. Meleš jak zastydlej puberťák. :-! :D
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 23:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
26. 2. 2024 10:11
R5 elektro
původně to vypadalo na docela hezké "retro" autíčko, proč ale tak zmršili ty přední světla a ten interiér to mi hlava nebere.... a za tu cenu , co startuje někde mezi 500 - 600 tis. ? to chceš .... :D

https://www.garaz.cz/…stnosti-21010036
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Jamme
26. 2. 2024 10:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 2. 2024 10:20
Re: R5 elektro
Nebál bych se napsat, že ty EV parametry jsou víc než trapné :no: A to ještě nikde neuvádějí hmotnost… Tohle auto by si zasloužilo benzinový litr 81kW a 1.33TCe 103kW a prodávalo by se jak víno. Lehké a svižné retro autíčko by mohlo být “HIT” :yes:
Avatar - del42sa
26. 2. 2024 10:23
Re: R5 elektro
a ty světla, proč ? proč ? proč ?

https://carwow-uk-wp-3.imgix.net/New-Renault-5-headlight.png?auto=format&cs=tinysrgb&fit=clip&ixlib=rb-1.1.0&q=60&w=1920

nebylo tohle lepší ?

https://media.licdn.com/…/0/1697484317790?…
26. 2. 2024 10:28
Re: R5 elektro
Studie je lepší, ale tohle mě ani moc neruší. Víc mi vadí že to je elektro na úrovni Springu :no:
Avatar - wakantanka
26. 2. 2024 11:22
Re: R5 elektro
0-100 za 8 sekúnd, dojazd podľa baterky 300 - 400 km je na úrovni Springu? Tak to si teda riadne prestrelil s tým prirovnaním.
26. 2. 2024 12:44
Re: R5 elektro
Jj jasne, realita bude max 250km jako vždy, takže něco jako Spring ;-)

Tohle auto měli koncipovat jako ICE s možností zástavby baterek. Tedy obojetně. Ať si každý vybere. Takhle se prodávat nebude…
Avatar - iudex
26. 2. 2024 12:47
Re: R5 elektro
Topmodel vyzerá fajn. Otázka je, akú bude mať dynamiku stredný a najmä najslabší motor. 70 kW môže byť dostatočných v Cliu s 1100 kg, ale elektro bude mať asi trošku viac kíl.
A tiež škoda, že je silnejšia baterka s najvýkonnejším motorom. Papierový dojazd "až 300 km" bude tak 220 reálne a to je málo aj na auto triedy B. Dodnes si pamätám tie nervy keď som išiel s Mazdou MX30 ktorá mala dojazd 200 km. To sa človek bál vystrčiť nos z mesta.
Avatar - lamal
26. 2. 2024 13:29
Re: R5 elektro
70kW a 215 Nm, to je ekvivalent 1.9tdi 66kW, s este lepsim priebehom...
Avatar - iudex
26. 2. 2024 14:04
Re: R5 elektro
Uvidíme, aká bude hmotnosť toho základu.
Každopádne ja toto auto v zásade vítam, konečne elektromobilita tam, kde dáva najväčší zmysel, t.j. v malom mestskom aute a nie v trojtonovom SUV.
Avatar - lamal
26. 2. 2024 14:17
Re: R5 elektro
Vacsi Megane E-tech ma netto hmotnost 1711 kg. Ked bude mat 5ka okolo 1500 kg (40kWh), do mesta je ten krutiaci moment a vykon uplne OK, na okresky by to malo postacit.

Mna potesila orientacia na podvozkovy hi-spec, mohlo by to nabrat spravny smer pre zabavne male auto, do 1500 kg si s tym dnesne pneu poradia + tazisko a vyvazenie.
26. 2. 2024 23:35
Re: Re: R5 elektro
🤣 zabavne male auto = i20n/fiesta st
Avatar - iudex
27. 2. 2024 07:50
Re: Re: R5 elektro
Ani jedno sa už žiaľ nerobí. Proste sa bude musieť predefinovať, čo je zábavné malé auto (z tých čo sa vyrábajú), nie čo BOLO zábavné malé auto.
Btw. ani FieSTu, ani i20N na cestách vôbec nevídam, zjavne ten trh pre malé hotheče je veľmi malý. Osobne si myslím, že kto sa už rozhodne ísť do HH, tak ide rovno do nižšej strednej triedy, kde dostane už relatívne praktické a použiteľné auto. Napr. príplatok za i30N je (resp. bol) relatívne malý, ale človek dostal o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie a rýchlejšie, pritom rovnako zábavné auto. Zrejme preto sú cesty plné i30N, ale žiadne i20N.
Avatar - lamal
27. 2. 2024 10:36
Re: Re: R5 elektro
Tak ako ja s Cliom zistia, ze to ako daily nedava zmysel na nasich cestach, kvalita povrchu je pre tieto male auta klucova. Takze k tomu potrebuju dalsie auto a potom to uz nedava taky zmysel, ako vikendovka je lepsia GR86, ktora je drahsia no...
27. 2. 2024 14:02
Re: R5 elektro
Mě vždy pobaví když auto do města a okolí co váží 1500 kg ještě ke všemuje zábavné. To si to 100kg maminka s děckem co jedou do školky vážně užijou.
To my na tom byli podstatně hůř. Embéčko 705 kg, jak to vůbec mohlo jezdit. Žádné tablety, ESP, ABS, rozjezd do kopce, jízdní pruhy, značky, atd, atd. Jak jsme v tom mohli jezdit? Asi nás to v autoškole naučili. Ne každej ten řidičák na poprvé udělal. Policajti stáli na silnicích a blxxe pokutovali a štípali kupon.
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 14:54
Re: R5 elektro
Mileniálové dneska auto bez centrálu a bezklíčového vstupu nenumí ani odemknout :-) Tak co bys chtěl :-)
26. 2. 2024 13:42
Re: R5 elektro
300km leda s prefouknutymi pneu, ideální teplotou, řidičem 50kg a maximálně 50km/hod.
Avatar - del42sa
26. 2. 2024 13:47
Re: R5 elektro
kdyby do toho dali tohle, tak by to bylo jiné kafe ... ten pohon je fakt zajímavá kombinace hybridu

https://www.autorevue.cz/…ekvapive-slozity

za mě, MG3 :yes: :yes: :yes:
26. 2. 2024 10:18
poháněná náprava?
vzhledem k tomu, že platforma vychází z megane E, tak zřejmě přední???
Rozbalit vlákno
24
26. 2. 2024 10:51
Re: poháněná náprava?
Jojo, přední. je to škoda, ale vzadu místo je, tak se třeba dočkáme nějaké sportovně laděné verze s pohonem všech kol.
26. 2. 2024 11:08
Re: poháněná náprava?
"Sportovní" dvoutunovej elektrokrumpl! :-[] To je hódně špatný vtip! :-[] :yes:
26. 2. 2024 12:26
Re: Re: poháněná náprava?
Hmotnost verzie s vacsou bateriou je 1450 kg, co je daleko od 2 ton 😉.
26. 2. 2024 12:36
Re: Re: poháněná náprava?
Jo, to je asi tak o 400 kg více, než by vážilo spalovací provedení. To se vsákne, že jo? :-[] :-[] :-[] :-[]
26. 2. 2024 12:46
Re: Re: Re: poháněná náprava?
Kolko by vazilo spalovacie provedeni je cista spekulacia. Hlavne ked vidime, kolko dnes vazia spalovacie auta. Ale to se vsakne. Podstatne je, ze tvoje tvrdenie o 2 tonach ma k skutocnosti hodne daleko. Len o to islo.
26. 2. 2024 12:36
Re: Re: poháněná náprava?
Jo, to je minimálně tak o 400 kg více, než by vážilo spalovací provedení. Vždyť to je, jako kdybych v Cliu permanentně vozil 8 pytlů cementu! :-[] :-[] :-[] :-[]
26. 2. 2024 13:52
Re: Re: poháněná náprava?
Fakty Aresovi nič nehovoria, 1450 ci 2000. Pokial ide o elektro, fakty a cisla idu bokom. Ide tu hlavne o pocity a domnienky. Jeho
26. 2. 2024 14:17
Re: Re: poháněná náprava?
Mrkni, kolik váží srovnatelně velký spalovací Renault - Clio! :-)
26. 2. 2024 14:29
Re: Re: poháněná náprava?
Clio hybrid 1313kg.
:-!

Pocty odpurcum EV nejdou.
26. 2. 2024 15:27
Re: Re: poháněná náprava?
Pro uvádíš zrovna hybrid, který skoro nikdo nekupuje? :-)
26. 2. 2024 22:40
Re: Re: poháněná náprava?
Napsal jsi, ze spalovaci Clio je o 400kg tezsi.

Beres to zpet??
26. 2. 2024 23:26
Re: Re: poháněná náprava?
Neberu, protože jsem napsal, že je o 400 kg lehčí. :-) A i když je to o něco méně, pořád je ten rozdíl obrovský. :-)
27. 2. 2024 06:39
Re: Re: poháněná náprava?
Neprekvapujes.

Presne tato absence korekce nazoru je pricinou tvoji averze k EV.
:no:
27. 2. 2024 07:02
Re: Re: poháněná náprava?
Done, nechovej se jako osel, on se baví o benzinovém Cliu - nejprovávanější 1.0TCe má 1178kg, kděžto ty si vytáhl (zcela nepřekvapivě minoritu v prodejích) Clio e-Tech (čili hybrid) má 1335kg, podle dat Renaultu ;-)
27. 2. 2024 07:10
Re: Re: poháněná náprava?
CIze zo 400 je zrazu 272 ;-)
Aké prekvapivé, haters gonna hate
Avatar - iudex
27. 2. 2024 07:56
Re: Re: poháněná náprava?
Čiže pravda je niekde uprostred. 272 kíl nie je 400, ale stále je to dosť značná záťaž pre subkompakt kratší ako 4 metre.
Na druhej strane si myslím, že 1450 kg je v kontexte elektromobilov dobré číslo a nič, čo by ma rušilo.
27. 2. 2024 10:02
Re: Re: poháněná náprava?
Přesně tak, 272kg není 400kg, ale na malé auto je to hodně. Navíc se bavíme o rozměrově větším Cliu. Tj ta R5 by s tím litrem mohla být klidně i pod 1100kg ;-)
26. 2. 2024 15:27
Re: Re: poháněná náprava?
Asi čirou "náhodou," že? :-[]
Avatar - Barry Lyndon
26. 2. 2024 15:31
Re: poháněná náprava?
Tak jako pohon zadních kol je sice fajn, ale pohon předních zase dává elektromobilu obrovské možnosti co do praktičnosti (viz. ID.2all https://www.volkswagen.cz/…a-vozu-id/id2all , kde vzadu vůbec nic není (nestraší tam žádný výfuk, nádrž atd...), takže tam vzniká přepravní megaprostor.) Do městského auta teda imho lepší i přes potenciální problémy s trakcí...
Avatar - kuk
27. 2. 2024 03:46
Re: poháněná náprava?
Pohon přední nápravy je u EV blbost. Jedině zadní dává smysl. Tady je přední kvůli společný univerzální platformě s rakovinometama.
Avatar - xxc
27. 2. 2024 16:51
Re: poháněná náprava?
Predny je blbost, ale ani zadny v zime nie je terno. Mali urobit stvorkolku, ked uz maju tie lacne motory bez drahych kovov. Toto si neviem predstavit niekde na semaforoch v najsilnejsej verzii :-)
26. 2. 2024 10:29
Relativní pojem "už"
Cituji z článku: "...a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii." Máme konec února 2024, příští rok nastane za 10 měsíců, ale pan Volšický je toho názoru, že je to takřka za rohem. Já pokládám prezentaci novinky nějakých 12 měsíců před zahájením prodeje za neslušnou a hloupou. Za 12 měsíců už to nebude novinka.
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2024 10:59
Re: Relativní pojem "už"
Od 2025 sa bude vyrábať vo Francúzsku vrátane batérie, tam ide o to, že kompletne celé auto bude od 2025 vyrobené v EU. Zatiaľ batériu zrejme kupujú u dodávateľa mimo EU.
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2024 11:28
Teda neviem ako vacsina
Ale asi som cakal viac retro dizajn ... ako skarede nie je to ok... ale radsej by som videl ozivene twingo a s tce pod kapotou... ale na druhej strane je fajn ze renault aj na tie mensie auta stale mysli ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 2. 2024 11:41
Perfektní, jen dokud
Je to perfektní. Ovšem jen dokud nepřijde ceník. Další auto které nedává ekonomický ani ekologický smysl. Tu francouzskou bagetu si akorát tak můžou strčit do své zelené zádele :no:

Přitom kdyby tam byla taková 1.6 benzín s turbem, tak by to byla pecka, cenově bysme byli možná kolem 0.6M .... K tomu nějaké základy s 1.0 TCe aby se model zaplatil a mohl vyrábět ve velkých sériích... krása. Jen bysme nesměli být v zelené eurobolševické Evropě :-! :no:
Rozbalit vlákno
7
26. 2. 2024 11:45
Re: Perfektní, jen dokud
Přesně tak. Až tam Renault dá pořádný benzinový čtyřválec s manuálem, tak mě to začne zajímat! :-)
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 12:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 2. 2024 12:37
Re: Perfektní, jen dokud
Ano, nekoupil bych to. A víš proč? Protože to má právě kvůli tomu idiotskému elektropohonu obludně vysoký ponton a kvůli němu zase obludně velká kola. Proto všechny EV vypadají tak nepřirozeně nafoukle a přerostle! :-O :-( :no:
28. 2. 2024 07:33
Re: Perfektní, jen dokud
Hrozne si smiešny :D
Nádejný kupca je zrazu len zufalec za klavesnicou.
27. 2. 2024 01:02
Re: Re: Perfektní, jen dokud
Podívejte se, jaké motory jsou dostupné např. pro Clio.
27. 2. 2024 17:55
Re: Re: Perfektní, jen dokud
Trapné a to právě kvůli tomu, že se Rendlík vzhlédnul v Hybridech a Elektru :no: Jinak by tam mohl být základní 3hrnek 1,0TCe 67/81kw a parádní motor 1,3TCe 103kW + 6M a byl by to hit :yes:
Avatar - kuk
27. 2. 2024 03:51
Re: Perfektní, jen dokud
Až ti budou strkat tu vostrou bagetu do zadele, tak budeš řvát jako tur a ze zadku ti budou viset fábory. :D :D
Avatar - cizekHUNTER
26. 2. 2024 12:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
26. 2. 2024 12:21
motor
s Renaultomercedesí jednatrojkou by to bylo zajímavé autíčko.
Takhle jen další vysavač v davu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
26. 2. 2024 13:03
Ve městě elekromobilita prostě má smysl
a že je auto kvůli baterii o 10 cm vyšší ničemu nevadí (resp. to spíš prospívá lepšímu výhledu).

Nářky vymírajícího druhu "Dieseldezolát obecný" na tom nic nezmění. Kdo se nepřizpůsobí, toho holt evoluce semele, případně bude přežívat jako živoucí fosilie v nějaké rezervaci ve východní Evropě (něco jako Bruntálsko, Dycky Most apod.) :D
Rozbalit vlákno
3
26. 2. 2024 14:18
Re: Ve městě elekromobilita prostě má smysl
Většina lidí si už dnes nafťáky nekupuje. To nevíš? :-)
Avatar - Barry Lyndon
26. 2. 2024 14:49
Re: Ve městě elekromobilita prostě má smysl
Aleluja, že to ale trvalo (paradoxně do doby, kdy už nejsou tak strašné). Pokud jde o benzin, tak s Euro7 v původní (odpískané) podobě OK, to mohlo být. Aktuální Euro6 studené pořád špatný, takže zimní provoz ve městě pořád velký špatný. Akorát teda štěstí, že už nejsou zimy :D
26. 2. 2024 15:28
Re: Ve městě elekromobilita prostě má smysl
Tak vidíš. :-)
Avatar - kuk
26. 2. 2024 23:38
Nádhera, slušná cena, ale předohrab je velký špatný.
Jediný co to posírrá je že je to předohrab, protože to má sdílenou platformu s rakovinometama, čili vám to bude při vyjíždení z křižovaty, nebo při předjíždení zbytečně hrabat a skákat jako koza stejně jako elektrické Zoe či Megane. Předokolky jsou pro baterkáče hovadina. Lidi zvyklí ze spalováků to nechápou, že to u BEV prostě funguje jinak a autodinosauři, čili výrobci na to zvysoka s3rou. :no: Až se budete chtít rozjet na kluzkým zledovatělým povrchu do kopce tak budete nadávat. :-!
Rozbalit vlákno
0