Renault 5 se vrací jako elektromobil a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii. Automobilka láká na kultovní retro v kombinaci s moderní technikou se třemi výkony elektromotoru a dvěma kapacitami akumulátoru.
Velice povedený návrat legendy. Myslím, že tohle bude neskutečná hitovka v prodeji, hlavně osloví mladou generací. Je to game charger a Stellantis muže jen tiše závidět.
Hothatch s dynamikou autobusu, dojezdu elektrokola a maximalkou Skoda 1000MB a vahou MPV a cenou Mercedesu pred 6 lety. To je urcite zhava kombinace pro vsechny.
původně to vypadalo na docela hezké "retro" autíčko, proč ale tak zmršili ty přední světla a ten interiér to mi hlava nebere.... a za tu cenu , co startuje někde mezi 500 - 600 tis. ? to chceš .... :D
Nebál bych se napsat, že ty EV parametry jsou víc než trapné :no: A to ještě nikde neuvádějí hmotnost… Tohle auto by si zasloužilo benzinový litr 81kW a 1.33TCe 103kW a prodávalo by se jak víno. Lehké a svižné retro autíčko by mohlo být “HIT” :yes:
Topmodel vyzerá fajn. Otázka je, akú bude mať dynamiku stredný a najmä najslabší motor. 70 kW môže byť dostatočných v Cliu s 1100 kg, ale elektro bude mať asi trošku viac kíl.
A tiež škoda, že je silnejšia baterka s najvýkonnejším motorom. Papierový dojazd "až 300 km" bude tak 220 reálne a to je málo aj na auto triedy B. Dodnes si pamätám tie nervy keď som išiel s Mazdou MX30 ktorá mala dojazd 200 km. To sa človek bál vystrčiť nos z mesta.
Uvidíme, aká bude hmotnosť toho základu.
Každopádne ja toto auto v zásade vítam, konečne elektromobilita tam, kde dáva najväčší zmysel, t.j. v malom mestskom aute a nie v trojtonovom SUV.
Vacsi Megane E-tech ma netto hmotnost 1711 kg. Ked bude mat 5ka okolo 1500 kg (40kWh), do mesta je ten krutiaci moment a vykon uplne OK, na okresky by to malo postacit.
Mna potesila orientacia na podvozkovy hi-spec, mohlo by to nabrat spravny smer pre zabavne male auto, do 1500 kg si s tym dnesne pneu poradia + tazisko a vyvazenie.
Ani jedno sa už žiaľ nerobí. Proste sa bude musieť predefinovať, čo je zábavné malé auto (z tých čo sa vyrábajú), nie čo BOLO zábavné malé auto.
Btw. ani FieSTu, ani i20N na cestách vôbec nevídam, zjavne ten trh pre malé hotheče je veľmi malý. Osobne si myslím, že kto sa už rozhodne ísť do HH, tak ide rovno do nižšej strednej triedy, kde dostane už relatívne praktické a použiteľné auto. Napr. príplatok za i30N je (resp. bol) relatívne malý, ale človek dostal o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie a rýchlejšie, pritom rovnako zábavné auto. Zrejme preto sú cesty plné i30N, ale žiadne i20N.
Tak ako ja s Cliom zistia, ze to ako daily nedava zmysel na nasich cestach, kvalita povrchu je pre tieto male auta klucova. Takze k tomu potrebuju dalsie auto a potom to uz nedava taky zmysel, ako vikendovka je lepsia GR86, ktora je drahsia no...
Mě vždy pobaví když auto do města a okolí co váží 1500 kg ještě ke všemuje zábavné. To si to 100kg maminka s děckem co jedou do školky vážně užijou.
To my na tom byli podstatně hůř. Embéčko 705 kg, jak to vůbec mohlo jezdit. Žádné tablety, ESP, ABS, rozjezd do kopce, jízdní pruhy, značky, atd, atd. Jak jsme v tom mohli jezdit? Asi nás to v autoškole naučili. Ne každej ten řidičák na poprvé udělal. Policajti stáli na silnicích a blxxe pokutovali a štípali kupon.
Kolko by vazilo spalovacie provedeni je cista spekulacia. Hlavne ked vidime, kolko dnes vazia spalovacie auta. Ale to se vsakne. Podstatne je, ze tvoje tvrdenie o 2 tonach ma k skutocnosti hodne daleko. Len o to islo.
Jo, to je minimálně tak o 400 kg více, než by vážilo spalovací provedení. Vždyť to je, jako kdybych v Cliu permanentně vozil 8 pytlů cementu! :-[]:-[]:-[]:-[]
Done, nechovej se jako osel, on se baví o benzinovém Cliu - nejprovávanější 1.0TCe má 1178kg, kděžto ty si vytáhl (zcela nepřekvapivě minoritu v prodejích) Clio e-Tech (čili hybrid) má 1335kg, podle dat Renaultu ;-)
Čiže pravda je niekde uprostred. 272 kíl nie je 400, ale stále je to dosť značná záťaž pre subkompakt kratší ako 4 metre.
Na druhej strane si myslím, že 1450 kg je v kontexte elektromobilov dobré číslo a nič, čo by ma rušilo.
Přesně tak, 272kg není 400kg, ale na malé auto je to hodně. Navíc se bavíme o rozměrově větším Cliu. Tj ta R5 by s tím litrem mohla být klidně i pod 1100kg ;-)
Tak jako pohon zadních kol je sice fajn, ale pohon předních zase dává elektromobilu obrovské možnosti co do praktičnosti (viz. ID.2all https://www.volkswagen.cz/…a-vozu-id/id2all , kde vzadu vůbec nic není (nestraší tam žádný výfuk, nádrž atd...), takže tam vzniká přepravní megaprostor.) Do městského auta teda imho lepší i přes potenciální problémy s trakcí...
Predny je blbost, ale ani zadny v zime nie je terno. Mali urobit stvorkolku, ked uz maju tie lacne motory bez drahych kovov. Toto si neviem predstavit niekde na semaforoch v najsilnejsej verzii :-)
Cituji z článku: "...a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii." Máme konec února 2024, příští rok nastane za 10 měsíců, ale pan Volšický je toho názoru, že je to takřka za rohem. Já pokládám prezentaci novinky nějakých 12 měsíců před zahájením prodeje za neslušnou a hloupou. Za 12 měsíců už to nebude novinka.
Od 2025 sa bude vyrábať vo Francúzsku vrátane batérie, tam ide o to, že kompletne celé auto bude od 2025 vyrobené v EU. Zatiaľ batériu zrejme kupujú u dodávateľa mimo EU.
Ale asi som cakal viac retro dizajn ... ako skarede nie je to ok... ale radsej by som videl ozivene twingo a s tce pod kapotou... ale na druhej strane je fajn ze renault aj na tie mensie auta stale mysli ...
Je to perfektní. Ovšem jen dokud nepřijde ceník. Další auto které nedává ekonomický ani ekologický smysl. Tu francouzskou bagetu si akorát tak můžou strčit do své zelené zádele :no:
Přitom kdyby tam byla taková 1.6 benzín s turbem, tak by to byla pecka, cenově bysme byli možná kolem 0.6M .... K tomu nějaké základy s 1.0 TCe aby se model zaplatil a mohl vyrábět ve velkých sériích... krása. Jen bysme nesměli být v zelené eurobolševické Evropě :-!:no:
Ano, nekoupil bych to. A víš proč? Protože to má právě kvůli tomu idiotskému elektropohonu obludně vysoký ponton a kvůli němu zase obludně velká kola. Proto všechny EV vypadají tak nepřirozeně nafoukle a přerostle! :-O:-(:no:
Trapné a to právě kvůli tomu, že se Rendlík vzhlédnul v Hybridech a Elektru :no: Jinak by tam mohl být základní 3hrnek 1,0TCe 67/81kw a parádní motor 1,3TCe 103kW + 6M a byl by to hit :yes:
a že je auto kvůli baterii o 10 cm vyšší ničemu nevadí (resp. to spíš prospívá lepšímu výhledu).
Nářky vymírajícího druhu "Dieseldezolát obecný" na tom nic nezmění. Kdo se nepřizpůsobí, toho holt evoluce semele, případně bude přežívat jako živoucí fosilie v nějaké rezervaci ve východní Evropě (něco jako Bruntálsko, Dycky Most apod.) :D
Aleluja, že to ale trvalo (paradoxně do doby, kdy už nejsou tak strašné). Pokud jde o benzin, tak s Euro7 v původní (odpískané) podobě OK, to mohlo být. Aktuální Euro6 studené pořád špatný, takže zimní provoz ve městě pořád velký špatný. Akorát teda štěstí, že už nejsou zimy :D
Nádhera, slušná cena, ale předohrab je velký špatný.
Jediný co to posírrá je že je to předohrab, protože to má sdílenou platformu s rakovinometama, čili vám to bude při vyjíždení z křižovaty, nebo při předjíždení zbytečně hrabat a skákat jako koza stejně jako elektrické Zoe či Megane. Předokolky jsou pro baterkáče hovadina. Lidi zvyklí ze spalováků to nechápou, že to u BEV prostě funguje jinak a autodinosauři, čili výrobci na to zvysoka s3rou. :no: Až se budete chtít rozjet na kluzkým zledovatělým povrchu do kopce tak budete nadávat. :-!