Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault 5 E-Tech oficiálně: Retro, tři výkony, dvě baterie a V2L

Lukáš Volšický
Diskuze (74)

Renault 5 se vrací jako elektromobil a už od příštího roku se začne vyrábět ve Francii. Automobilka láká na kultovní retro v kombinaci s moderní technikou se třemi výkony elektromotoru a dvěma kapacitami akumulátoru.

Dnes oficiálně začíná ženevský autosalon a jednou z prvních automobilových novinek je dlouho očekávaný návrat populární lidové ikony. Renault na svém stánku poprvé odhaluje produkční verzi nového Renaultu 5, který se v Evropě bude prodávat výhradně s elektrickým pohonem a zakládá na moderním retro designu vycházejícím z původních tvarů jednoho z nejdůležitějších francouzských hatchbacků všech dob.

Novodobý Renault 5 E-Tech duchovně navazuje na historickou „pětku“ z roku 1972 a oživení původních tvarů bylo pro designéry „fantastickým hřištěm pro retrofuturismus“, jak se píše v tiskové zprávě. Zmodernizované rysy originálu jsou jasně viditelné, ať už jsou to přední full LED světlomety, boční silueta, svislá zadní světla nebo tvar C-sloupků se svislou linií pátých dveří vedoucích do zavazadlového prostoru.

Renault 5 E-Tech je prvním modelem značky postaveným na nové elektrické platformě AmpR Small určené pro elektromobily segmentu B. S rovnou podlahou a rozvorem náprav dlouhým 2,54 metru má kabinu optimalizovanou pro vnitřní prostor a disponuje zavazadlovým prostorem se základním objemem 326 litrů. S délkou 3,92 metru pak zapadá mezi kratší Twingo a delší Clio.

V novém Renaultu 5 E-Tech se setkáváme s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10“ centrální dotykovou obrazovkou a integrovaným systémem Google s více než 50 aplikacemi a praktickými službami, patentovaným odhlučněním Smart Cocoon s akustickým čelním sklem, tepelným čerpadlem a armádou jízdních a bezpečnostních asistentů s podporou autonomního řízení 2. úrovně. Základní verze bude vybavena 7“ digitálním přístrojovým štítem, u vyšších výbav bude k dispozici 10“ obrazovka.

Nová elektrická platforma AmpR Small vychází z architektury Ampere, je přizpůsobena menším elektromobilům segmentu B a sdílí podvozkové prvky z předcházejícího základu CMF-B EV. Přední náprava je odvozená z modelů Clio a Captur a automobilka uvádí, že přepracovala tlumiče tak, aby bezproblémově zvládly vysokou hmotnost akumulátoru. Zadní víceprvkové zavěšení bylo dosud vyhrazeno jen vyšším segmentům a slibuje pokročilejší jízdní vlastnosti.

Video se připravuje ...

Renault 5 E-Tech se bude prodávat se dvěma kapacitami vysokonapěťového lithium-ion akumulátoru. Větší baterie, která bude nabízena jako jediná při uvedení vozu na trh, má kapacitu 52 kWh a slibuje dojezd až 400 kilometrů v cyklu WLTP. Druhý menší akumulátor s kapacitou 40 kWh bude nabízet kratší dojezd až 300 kilometrů v cyklu WLTP.

Elektromotor Renaultu 5 vychází z konstrukce elektromotorů větších sourozenců Mégane E-Tech a Scénic E-Tech a je vybaven měničem nové generace, přepracovanou převodovkou a o 3 centimetry kratším rotorem, přičemž je také o 15 kilogramů lehčí. Palubní nabíječka je vybavena AC/DC měničem transformujícího napětí 400 V z akumulátoru na 12 voltů pro napájení palubního příslušenství.

Renault 5 E-Tech nabízí tři výkonové úrovně výkonu: 110 kW (150 k/245 Nm), 90 kW (120 k/225 Nm) nebo 70 kW (95 k/215 Nm). Motor o výkonu 110 kW je kombinován s baterií o kapacitě 52 kWh, zatímco motory o výkonu 90 kW a 70 kW jsou kombinovány s baterií o kapacitě 40 kWh.

Při uvedení vozu na trh bude k dispozici pouze první motor, ostatní přijdou na řadu o něco později. Výrobce uvádí, že Renault 5 E-Tech akceleruje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a vyvine elektronicky omezenou maximální rychlost 150 km/h.

A co nabíjení? Nový Renault 5 E-Tech bude prvním elektromobilem značky vybaveným novou střídavou nabíječkou AC 11 kW, díky níž umožní funkce V2L (vehicle-to-load) pro připojení spotřebiče k baterii vozu a funkce V2G (vehicle-to-grid) pro dodávku elektřiny zpět do sítě a úsporu při domácím nabíjení.

Stejnosměrné nabíjení DC nabízí maximální nabíjecí výkon až 100 kW pro nejvýkonnější motorizaci s elektromotorem o 110 kW a baterií o kapacitě 52 kWh. Pohonná jednotka o výkonu 90 kW disponuje konektorem stejnosměrného nabíjení o výkonu 80 kW pro nabití baterie o kapacitě 40 kWh. U obou variant bude stačit pouhých 30 minut nabíjení k tomu, aby se baterie nabila z 15 na 80 procent.

Nový Renault 5 E-Tech se bude vyrábět ve Francii, včetně akumulátorů, od března 2025. Automobilka jej bude nabízet s ekosystémem Mobilize: Mobilize Power Solutions pro objednání ze sítě Renault a instalaci domácího nabíjení a jedinou nabíjecí kartou Charge Pass pro přístup k více než 600 tisícům veřejných nabíječek ve 25 evropských zemích. K dispozici je také program Plug & Charge pro zahájení nabíjení a fakturaci bez nutnosti načtení karty nebo kódu.

Lukáš Volšický
Diskuze (74)

Doporučujeme

28. 2. 2024 09:47
Re: motor
Souhlas... :yes:
28. 2. 2024 07:33
Re: Perfektní, jen dokud
Hrozne si smiešny :D
Nádejný kupca je zrazu len zufalec za klavesnicou.
27. 2. 2024 17:55
Re: Re: Perfektní, jen dokud
Trapné a to právě kvůli tomu, že se Rendlík vzhlédnul v Hybridech a Elektru :no: Jinak by tam mohl být základní 3hrnek 1,0TCe 67/81kw a parádní motor 1,3TCe 103kW + 6M a byl by to hit :yes:
Avatar - xxc
27. 2. 2024 16:51
Re: poháněná náprava?
Predny je blbost, ale ani zadny v zime nie je terno. Mali urobit stvorkolku, ked uz maju tie lacne motory bez drahych kovov. Toto si neviem predstavit niekde na semaforoch v najsilnejsej verzii :-)
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 14:54
Re: R5 elektro
Mileniálové dneska auto bez centrálu a bezklíčového vstupu nenumí ani odemknout :-) Tak co bys chtěl :-)