Nemá!! Pretože z fyzikálneho hľadiska to je nemožné. Vysvetľoval to Alexander Bloch z kanála Auto Moto und Sport a výsledok bol, že dnešné pneumatiky zvládnu max. zrýchlenie 1,7 sekundy.
Takže nejaký Youtuber je pre teba smerodatnejší ako najbohatší človek planéty, ktorý z lietania do vesmíru spravil bežnú udalosť? Keď chceš počuť technický argument, tak 1,7s je limit z dôvodu obmedzeného trenia pneumatík. Ale aj to sa dá kompenzovať ;-)
Jistě se dá kompenzovat. Například vysáváním vzduchu z pod auta výkonným ventilátorem, použitím raketového motoru nebo třeba parního katapultu co bývá na letadlových lodích.
Jsem zvědavý co z toho Elon vybere :-)
Takže stačí maličkost vid- vivnout správné pneumatiky a pak si za 80-160 000 kč koupit novou sadu :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Při slibech soudruha Mlaska termín dodání 2055-2098 :-):-):-):-)
to by byl také docela dost velký pokrok. Pneumatiky, co zvládají vysoké přetížení a hlavně přenos sil jen za 160k Kč sada ... u Bugatti je to za 900K Kč.
Muskovy výplody sou jednoúčelové stroje na 5 let, pak se ro rozpadne nebo to má zárpornou hodnotu.
Anketní otázka? Kolik potkáš Tesel S a 3? Já za posedních 14 dní: Tesla S - 0 ks, Tesla 3 - 2 ks.
Všichni majitelé tyhle vykopávky s bateriemi na výměnu a pro průměrného českého pepíka nepraktický sedan - už odstavili na šrotáky a do bazarů, kde to leží jako neprodejné ludry a vyměnili to za Teslu Y, to je jediná Tesla kterou po Praze potkáš. A to sem v Praze každý pracovní den :-):-):-):-)
Pak ti tu komediant Donviták napíše, jak EV budou mít delší životnost jak spalováky, kde sou ty Ska co sem potkával denně v letech 2014-2020? Kam zmizely a proč s nima nikdo nejezdí?
Divný ne :-):-):-)
Zato 20-40 let starý spalováky vidím denně a občas v některém z nich sám sedím, a jedu, jako dneska s XJ :-)
Jo a kdybys to trochu sledoval, tak bys věděl že životnost tesel není vůbec špatná a kvalita výroby se za léta taky hodně zlepšila. Pro mne je to pořád extra low cost z hlediska interieru (zejména model 3), nechápu nápad s kniplem a tlačítky blikačů, ale evidentně už se etablovali mezi zavedené automobilky.
tablety neměly vadné displeje z pohledu vadných pixelů, ale nevhodně zvoleného lepidla dotykové vrstvy. Dá se to opravit.
Co se týče těch prvních dvou let. Holt nová firma s novým produktem, který nekopíruje nic, co bylo již na trhu. Chyby se stávají. I u automobilek, co tu jsou 100 let. Viz přeskakující rozvodové řetězy u nejmenované automobilky.
Důležité je, že to nemá sestupný vývoj, ale naopak se kvalita a trvanlivost zvyšuje.
modely S každý den 2ks, protože je mám na dvorku.
Vykopávka to sice z pohledu rychlého rozvoje elektromobility je, ale baterky na výměnu? Proč bych to dělal? Po 230k km je degradace kolem 8%. To je nic. Statistiky říkají, že se tyhle baterie dožívají kolem 600k km.
Někdy vlastně jich potkám i více. Plaida tu má jeden místní podnikatel. A jedno facelift S jsem viděl na sídlišti. Druhé tu má místní spekulant s pozemky. Další S má můj kamarád, co bydlí asi 40km ode mě a druhé S bude kupovat přítelkyni.
Nicméně modely 3 potkávám vlastně také aspoň 2-3 denně. Jedna parkuje o ulici dál, druhou má místní Vietnamec s večerkou. Třetí občas potkávám, když potkám místního majitele bezpečnostní agentury.
Citace: Takového času navíc dosáhli jen díky použití systému, který doslova přisává auto k zemi, aby zajistil potřebnou trakci. https://www.novinky.cz/…romobil-40443746
A vysavač nějak potlačuje fyzikální zákony nebo co? Prostě to zrychlení možné je a není jediný důvod, proč by nějaká podobná technologie nemohla být i na "normálním" autě.
Však já přece psal že to možné je, cituji z 07:17 : "Například vysáváním vzduchu z pod auta výkonným ventilátorem, použitím raketového motoru nebo třeba parního katapultu co bývá na letadlových lodích."
A samozřejmě existují důvody proč podobné technologie nejsou na normálních autech a je jich mnoho
Tak určitě. To bude úplně normální auto. Pokud by ta Teslička vážila okolo 1,6-1,7 tuny, potom by musela mít okolo 4 tisíc koní!!!!! A systém ventilátorů, který by měl asi tak 1MW a pak nějaký ultra pneumatiky, co by ty extrémy vydržely alespoň na 3 hodiny a stály by tak 1 mega. Pokud by je vůbec někdo dokázal vyrobit.
Plus dojezd pár minut.
Tu ide len o nieco, co ma akaznikov motivovat davat zalohu na nieco, co bude v konecnom dosledku iny produkt.
Tak sekunda bude iba v podmienkach nedosiahnutelnych v 99,99% premavky, pocasia, moznostiach a podobne.
Ked sa stretnu planety, baterka nabita na 150% a pred tebou kilometrovy spad s klesanim 12%, ty budes vyprazdneny po stolici a bude ti fukat do chrbta, tak tu sekundu das.
a = v/t
zrychleni na stovku za 1 sec znamena zrychleni 27.8m/s^2
necely 3g
kdyz zabrzdis ze stovky na 35 metrech (hodne dobry cislo), mas prumerny zpomaleni 11m/s^2 = neco malo pres 1g
a zastavis za 2,5sec
tohle uplne jinej level a je otazka, jak toho jde dosahnout, ale nejaky moznosti zrejme sou
a mozna tady byly i naznaceny
jak zlepsenim trakce vysavanim, tak reaktivnim pohonem by to slko
vykonove to u 2t auta vychazi na E=0.5mv^2 = 771kJ
tedy 771kW, takze vykonove bez problemu
Elektromobil a vlastně žádné auto ale nemá výkon rovnoměrný od 0 km/h až po tu stovku
Stojící elektromobil má výkon nulový a teprve po rozjezdu začne lineárně narůstat. Záleží na převodech kdy vůbec plný výkon nastoupí. Tj, počáteční velmi nízký výkon musí být následně dohnán mnohem vyšší hodnotou aby se dosáhl ten průměr 771 kW
F = m*a
tedy potrebujes silu 2tis * 30 = 60kN
a z toho ti vyjde tocivej moment na motoru/kolech
a eletromotor nejakej tocivej moment ma i pri nulovejch otackach
ja netvrdim, ze to je realny, ale ciste technicky to reseni ma
2MW by nemel byt zadny problem
tebe je pro praktický život škoda a obávám se, že jseš nepoužitelný ale teorii elektřiny ovládáš na jedničku!
Z tebe musí mít manželka, jestli vůbec nějakou máš obrovskou radost :D:D:D
Znám jednoho vědce, kterého když asi před 20 lety poslala manželka zaplatit složenku na poštu a do jedné ruky mu dala dvě tisícovky a do druhé složenku tak v půli cesty na poště jednu tu tisícovku ztratil a ptal se kolemjdoucích jestli neviděli někde tu ztracenou tisícovku, kterou usilovně hledal.
Myslíš že to byl jeho bratr nebo otec? :-):-):-) Nebo že by dokonce on sám? Já bych soudil že je mu60+ podle toho že mu v 68 přejel ZIL 157 dřevěnýho kačera při invazi vjosk Varšavské Smlouvy :-)
>a ty jsi tam koukal, smál se mu, nadšeně vítal okupanty a dával k dispozici své sestry, pokud nějaké máš.
No, toto na mňa pôsobí takýmto dojmom: https://c.tenor.com/…4AAAAC/tenor.gif
Redakční muItiroztleskávač webu auto.cz,
stále útočí na Mikesuse ze všech svých muItiúčtu :yes:
Nandej mu ještě víc, ať sdílí tvůj, jedině správný názor!
ty lobotome, ty máš 15 profilů a tak si myslíš, že každý tady jich má alespoň tolik co ty?
Nech se léčit a neměj ke každému hovnu svůj pitomý komentář! :no:
Pro zrychlení dvoutunového auta s pohonem 4x4 na 100 km/h za 1 sekundu je dle fyziky potřeba, aby pneumatiky měly koeficient tření zhruba 3 (vzhledem k tomu, že přední kola budou při takovém zrychlení dosti odlehčena a zadní zatížena, tak to může být i víc, třeba 5 až 6, jako by to byl pohon jen jedné nápravy ...těžko říct ... řekněme alespoň 3).
Sportovní silniční pneumatiky mají koeficient tření cca 1 až 1,3. Závodní slick a semi-slick pneumatiky o něco vyšší. Konkrétně u pneumatik pro Formuli 1 se uvádí koeficient tření 1,7.
Pokud budeme vycházet z oficiálních údajů o zrychlení Rimacu Nevera (1,82 s) a spočítáme z něj teoretický koeficient tření, vyjde hodnota 1,55.
Víra v proroka Muska je však silnější než fyzika a proto zrychlení bude opravdu 1 sekunda. Možná i méně, když se k Muskovi budeme každý večer modlit.
BTW Krom toho by mohl být problém v tom, že kdyby pneumatiky přece jen dokázaly takovou sílu přenést na silnici, že by se auto místo zrychlení překlopilo jako motorka přes zadní kola.
zvyseni koeficientu treni je jen jedna z nekolika moznosti, jak zlepsit zrychleni u vysoce vykonnych aut, dve tady uz byly zmineny
prvni ze zminenych je zvyseni tlakove sily napr. pomoci aerodynamickeho pritlaku, ktery se bezne pouziva, ktery ale funguje jen ve vysokych rychlostech. aerodynamicky pritlak se da jeste znasobit pridanim list co nejbliz k vozovce a vhodnym profilem spodku vozu, cimz vznikne prisavny efekt - pouzival se napr. v F1 v 70. a zacatkem 80. let kdy byl zakazan. jestli si dobre vzpominam, objevily se i formule, ktere prisavny efekt vytvarely pomoci dmychadla, takze fungoval uz od nulove rychlosti a vyrazne zlepsoval zrychleni
Ano, samozřejmě, možností je hodně. Kromě toho, co jsi zmínil, tak třeba zavádění výfukových plynů na přítlačné křídlo (kategorie dragsterů Top fuel, zrychlení 0-100 za 0,4 s). Ale tady se bavíme o sériovém autě homologovaném pro běžný silniční provoz.
Otázka na rádio Jerevan: „Může Volha vyvinout rychlost 100 kilometrů za hodinu?”
Odpověď: „Ano, pokud ji pustíte z vrcholu Araratu.”
...
Otázka na rádio Jerevan: "A může tuto rychlost vyvinout za 1 sekundu?"
Odpověď: "Ano, pokud je za volantem soudruh Musk"
Viz můj příspěvek v 09:39. Pokud Musk opravdu přinese lidstvu takové zázračné pneumatiky, uznám, že jsem se mýlil a budu uvažovat o koupi akcií Tesly, případně jiných Muskových firem.
Vývoj... dajme tomu, ale aj tak; načo je to dobré? Koľkokrát je vodič v situácii keď vyslovene potrebuje (zdôrazňujem "potrebuje", nie že len "chce") zrýchliť z 0 na 100 za 1 s? Jedna vec je niečo vyvinúť, druhá, či to má prakticky zmysel.
0-100 za 1sec asi moc prakticky neni
ale 100-0 za 1sec by se obcas hodilo
znamenalo by to brzdnou drahu ze stovky 14metru a usetrilo by to spoustu plechu a zivotu ...
a ciste fyzikalne to je podobna uloha
to je jako bys tvrdil, ze nema smysl, aby porsche melo brzdnou drahu neco malo pres 30 metru, kdyz nalozenej kamion za nim ma dvojnasobek
navic mas jet tak, abys zastavil i kdyby auto pred tebou zastavilo na miste nebo spadlo do diry
tedy pri stovce odstup minimalne 60 metru
sou lidi co sou prolhaný utopisti, fantastové, lidi co by vymámili z jalový krávy tele (to je Muskovi skvěle, bez subvencí a penez od investorů, NASA, US gobermentu a přeprodeji emisních povolenek a dalších by byl těžce v loji)
tak pokud jseš jedním z těch, kteří posunuli automobilizmus tam kde se nachází, tak si zasloužíš exemplární trest a ne se tady chválit, že umíš vyvinout řídicí jednotku :no:
v tom svycarskym vozitku to za tu necelou 1sec dala normalni holka
a horska draha dodonpa v japonsku zrychluje z 0 na 180km/h za 1.6sec, tedy zrychleni 31m/s^2
Co jako? Teď máme být z té kraviny štaif?
Že se někdo jde svézt na kolotoči s extra zrychlením mohu pochopit. Ale že se vyvine elektromobil se zrychlením rakety, když je všude omezení rychlosti na 90, 50 někde už i na 30 km/h a někdo se bude holedbat, že mu kafemlýnek zrychlí pod 2 vteřiny je trapné a možna i trestné zanedlouho!
musíš to brát tak, že já už jsem 40 letý geront. Jsem rád, že udržím myšlenku a moč. Ještě udržet všechny obratle páteře ... ale teď vážně. Udělal jsem chybu, že jsem si neseřídil sedačku, mám takovou "úchylku", že u půjčených aut neměním nastavení. Takže jsem seděl v mírném předklonu. Mám stejnou Teslu s "polovičním" výkonem a na to jsem si tak zvykl, že je to slabý "čajíček". A jak to v Plaidu cuklo, tak lup ... nečekal jsem to.
Elon o tom mluvil v tom smyslu, ze roadster dostane dva motory od SpaceX - asi ne Raptory :-) , ale proc by neco mensiho nebyli schopni vyvinout, že.
Jeho typicky způsob. Technicky jiste mozne, na uzavrene trati lze demonstrovat. Schvaleni do provozu na beznych silnicich spise nepravdepodobne. Je to podobny vyrok, jako kdyz rekneme, ze prvni generace roadsteru byla schopna letu do vesmiru.
Uz o tom mluvil, staci ti v podstate stlaceny vzduch, - nepotrebujes raketovy motor ve smyslu ze neco hori,
tj nepotrebujes palivo a oxidiser a spalovaci komoru atd. Potrebujes jen trysku ze ktere jde vzduch - jen hodne rychle 😀
A pak nejakej ten kompresor abys to zas pekne natlakoval pred krizovatkou :-!
pochybuju, ze to je na principu stlacenyho vzduchu
kdybys tomu 2t vozitku jen z poloviny pomahal, musel bys urychlit 100kg vzduchu na 1000km/h, nebo 50kg vzduchu na 2tis km/h a to za 1sec
naozaj sa tu nikde nespomenulo ze to zrychlenie na byt realizovane pomocou paketu SpaceX,co je zostava raketovych motorov? debaty o pneumatikach,fyzikalnych zakonoch....pozrite si video kde o tom Musk bluzni,zrychlenie je to najmenej, roadster 2 bude s tymto pakrtom aj lietat..
Nějakýho 4% týpka a tupoučkou bloncku bys dnes našel. Horší už by to bylo s Funesem a Filipovským (a i tím 4% Moravcem), který byl ještě lepší, než originál. Ono vůbec často český dabing byl lepší, než originály. Ovšem jen do té doby, dokud se dělal ten kvalitní. Jak se přešlo na laciný komerční předabovávání unylými hlasy někde od Brna a podobně, tak to šlo z kopce a kolikrát člověk vypne film, protože nemá původní dabing a nebo přestane sledovat seriál, protože nějakýho dementa napadne, že 5 sérií nechá s kvalitním dabingem a poslední 2 nahradí nějakou sratchkou a to se fakt nedá. To pak radši sháníš originál a snažíš se rozumět.
Že seš chudák a mimo to už tady dávno víme. Tak si pusť nějakou marvelovku, nebo nějakou silikonobotoxovou bezduchou pipku s progresivním monotónním dabingem a užij si tu uměleckou hloubku v 8K a Dolby Atmos.
My si zatím pustíme třeba četníka z toho ruskýho letoviska Saint Tropez, degene.
Všichni jsme i za tebe rádi, že umíš plynule všechny jazyky i jejich dialekty, včetně Japonštiny, Korejštiny, Čínštiny, Portugalštiny, Francouzštiny, Finštiny, Maďarštiny, Švédštiny, Norštiny, Holandštiny, či Hebrejštiny a dalších.
My obyčejní dezoláti si holt raději užijeme ten dabing.
Nemám náladu na ty tvoje demagogický kličkovaný, tak si je laskavě jdi hrát s někým jiným.
Abychom nemuseli rozebírat, co komouši na titulky a podobný *** tvýho kalibru.
přidávám se na stranu Mokrouse. Taky mám raději dabing. Je to pohodlnější. Anglicky sice umím dobře, ale leckdy u sledování TV dělám i další věci. A ta čeština přeci jen zatěžuje mozek méně.
U seriálů, které nejsou v nativní angličtině a musel bych používat titulky, tak je ten dabing ještě důležitější. Seriály leckdy ani nesleduji okem, ale jen poslouchám, co se tam děje během toho, co třeba vařím, nebo něco hledám na netu atp.
ferrene, konečně! Díky Bohů, jseš zpátky, četl jsem tvuj poslední přispevek v roce 28.08.2015 v 14:47
Kdes byl celou tu dobu, jseš oukej, zdraví a tak, čeče? :yes:
he? jako asime i resi ze se nekdo podival co jdem kdy napsal, ale jinak mi unika pointa toho zvolani a urcite se nezname. ale jinak teda dekuju za optani mame se dobre
u nas neprepisujeme prispevky hamuno...a nerikej mi KyLiE
ked si sa tak rozlutostil nad ferrenom, co keby si mu vysvetlil s kym vtedy diskutoval..co hamuno?
raz na internete, navzdy na internete hamuno... pozrieme sa znova na tvoje psychicke zrutenie po ktorom nasledoval ban tvojho tak dlho hyckaneho mena na tomto fore..co hamuno? na druhej strane,vzdy mozes prestat zasierat toto forum aby mohlo plnit svoj diskusny ucel....je to na tebe hamuno
Pokud někdo nezná tohoto člověka, tak by si měl uvědomit, že to je starý Andersen. 3/4 věcí jsou lež, fáma a výmysl. Např. Cibertruck, autonomní řízení, Solární tažky atd....
Proto jeho akcie klesají. KONKRÉTNĚ za posledních 6 měsíců o 17 %.
Z člověka kterému svět věřil ty jeho lži je nyní blázen a lhář a prachsprostý markeťák! Auto.cz by mělo přestat psát hoaxy z důvodu clickbaitu!!!
jen jestli ty nebudeš nějaký špatný výmysl. Ani česky neumíš. A ještě se tváříš, že znáš Muska snad osobně. Nebudeš náhodou ten Andersen ty?
Cybertruck jezdí, autonomní řízení se týden co týden zlepšuje - v USA to předvádí neuvěřitelné věci a solární tašky? Ty taky vyrábí, jen je to trochu upozaděný produkt.
A že akcie Tesly klesají? To už tak bývá u akcií, které drží spekulanti a ne akcionáři.
Cybtruck jezdí - jj mizerně, v terénu i sněhu mu to nejde a když zaprší... tak rezne ;-)
v USA to předvádí neuvěřitelné věci - tak určitě, nehod už jsme viděli dost :-)
Akcie jsou houpačka jak blázen, podle toho jestli si Elon prdne nebo ne....