Až 9000 otáček za minutu, zdvihový objem 8,3 litru a maximální výkon až 1800 koní. Francouzské Bugatti konečně odhaluje unikátní vidlicový šestnáctiválec pro nové Bugatti.
Výkon přes MW mělo už Bugatti Chiron - a to trvalý.
Nové hybridní Bugatti bude mít trvalý výkon odhadem "jen" kolem 670 kW a k tomu bude dočasná elektrická výpomoc dalších odhadem 670 kW. Při plném využití výkonu bude výpomoc trvat odhadem minutu.
Jenže 6.5L V12 v AM Valkyrie točí 11 100 rpm, zatímco Bugatti 8.3L V16 má mít maximum "jen" 9 000 rpm.
Když teda vezmu v úvahu ty skoro zázračné parametry, které má ten V12 (zejména fakt, že i za hranicí 10 000 rpm dokáže mít točivý moment více než 100 Nm na litr objemu), tak by výkon toho V16 mohl být někde kolem 770 kW a pak by na elektrickou výpomoc zbývalo 570 kW.
Z mého pohledu jsou oba dva nesmysl.
Pokud chceme ekologii, má to být malé, lehké autíčko s adekvátním výkonem, nikoliv mastodontní třítunové SUV nebo dvoutunový "sportovní" vůz s půltunou baterek s vyoskou ekologickou stopou.
Pokud chceme zábavu za volantem, 500 fosilních osmi-koní s manuální převodovkou udělá skvělou zábavu.
Samozřejmě, o ekologii rozhodují emise celého životního cyklu výrobku.
Ono si to asi málokdo uvědomuje, ale u BEV i obyčejnějších spalovacích aut je nutné spotřebovat velké množství energie, aby to bylo zábavné, například akceleracemi či jízdou vysokou rychlostí. Zatímco klasický V8 dokáže udělat radost i s velmi malou spořebou energie ... stačí ho nastartovat a poslouchat jeho zvuk na volnoběžné otáčky.
Molsheim is the home of the BUGATTI family, the birthplace of the brand and the modern headquarters of the company. Located in France in the heart of Alsace, Molsheim is where BUGATTI’s history of success began in 1909...
To, že si nějaký bohatý Helmut koupí dávno zaniklou značku, logo, resp. ochrannou známku historicky úspěšné automobilky od nějakého zkrachovalého Itala, ještě neznamená, že si koupí i její historii a původ.
A může si to dávat do veřejného prostoru klidně na stovkách webových stránek od rána do večera, kde to může neznalým podsouvat.
Současná "třetí" Bugatti je německá a s původní francouzskou, která zanikla v roce 1963, má společný jen název a logo. Stejně jako s tou "druhou" Italskou Bugatti.
Nevím, proč do toho zatahuješ Škodu, ale budiž. Škoda nikdy neukončila činnost, nepřerušila ani výrobu automobilů, má stále svoje vlastní vývojové a konstrukční kanceláře, nezměnila sídlo a vyrábí +/- stále a kontinuálně ve stejných továrnách a primárně i ve stejném státě. Pouze se změnil vlastník.
I když se Toyota montuje v Kolíně, je to pořád japonské auto, pouze vyráběné na území ČR. Bugatti je dnes francouzské úplně stejně, jako je BMW maďarské.
Dál se o tom nechci vůbec bavit. Jsi mimo a jen se marně snažíš odvádět pozornost a obhajovat zřejmou blbost.
Aha, takze uvadeni konkretnich faktu na dane tema je podle tebe odvadeni pozornosti. :D:D
Bugatti’s headquarters in Molsheim, France, is set for substantial expansion and development.
Part of an ongoing investment program that will support the development :-O of new automobiles
beyond the Chiron¹ era, a new facility – located next to the Atelier – is to be added to the
Molsheim site in the second half of 2024. The new addition to the Molsheim operations will
support ongoing programs, including the production of the Bolide², the most extreme Bugatti
ever created, and the W16 Mistral³, the ultimate Bugatti roadster, as well as future-focused
development projects like the first car that will be produced under the governance of the Bugatti
Rimac.
The new facility – which will span two floors totaling a 2,120 m2 space – will be a unique
place for Bugatti employees to gather, fostering new levels in project management. It will also
house new team members that will join the brand. Bugatti is accelerating its global recruitment
campaign to attract new talents to Molsheim and target growth in departments such as
quality control, planning, logistics and production. The brand has also launched its all-new
apprenticeship program which has already been a great success with all trainee positions
having been rapidly fulfilled. At Molsheim, where the headquarters lies, the brand plans to
increase its workforce by more than 50% by the end of 2027. :-!
Staci napsat: ,,Diky, to jsem nevedel. Kdyz jsem psal o tom, ze je puvodni jen nazev a logo."
Proc proboha nazory nekterych odpurcu EV jsou uplne pitomy i kdyz se jedna o fosilni auta?? Netvrdim, ze pribeh Bugatti je stejny jako Skodovky. Ale tvrdim, ze Bugatti je obdobne francouzske jako je Skodovka ceska.
A dalsim znakem odpurcu EV je obvykle neschopnost diskuze.
Zato ostrejsi jazyk jim neni cizi. :D
???
Bugatti’s headquarters in Molsheim, France, is set for substantial expansion and development.
Part of an ongoing investment program that will support the development of new automobiles
beyond the Chiron¹ era, a new facility – located next to the Atelier – is to be added to the
Molsheim site in the second half of 2024. The new addition to the Molsheim operations will
support ongoing programs, including the production of the Bolide², the most extreme Bugatti
ever created, and the W16 Mistral³, the ultimate Bugatti roadster, as well as future-focused
development projects like the first car that will be produced under the governance of the Bugatti
Rimac.
The new facility – which will span two floors totaling a 2,120 m2 space – will be a unique
place for Bugatti employees to gather, fostering new levels in project management. It will also
house new team members that will join the brand. Bugatti is accelerating its global recruitment
campaign to attract new talents to Molsheim and target growth in departments such as
quality control, planning, logistics and production. The brand has also launched its all-new
apprenticeship program which has already been a great success with all trainee positions
having been rapidly fulfilled. At Molsheim, where the headquarters lies, the brand plans to
increase its workforce by more than 50% by the end of 2027.
Hmm, to by jeden neřekl, co všechno ještě, kromě názvu a loga, zbylo z toho jediného, pravého, autentického a opravdu francouzského Bugatti, které zaniklo v roce 1963. To asi Piëch valil voči nad těma konkrétníma faktama :D:D:D:D:D:D, když to všechno v roce 1998 kupoval.
Díky, to jsem fakt nevěděl, že jsi takový komik. Nic se ale nemá přehánět, ani humor.