Podívejte se na pokračování nového seriálu „Minuty z výroby“, v němž nás Škodovka nechává nahlédnout na výrobní linku nového Kodiaqu. Právě prochází lakováním.
U první generace Octavie, Superba i Fabie byla pod metalickým lakem nastříkána ještě silná vrstva podkladu. U druhé generace už ten podklad chybí a metalický lak je nastříkán přímo na plech. Proto taky u novějších škodovek od druhé generace z každého škrábance na laku záhy začne prosvítat rez, když to hned neopravíte. I plechařina je u novějších aut znatelně slabší, takže snadněji vzniknou promáčkliny třeba od nákupního vozíku., nedej bože když chcete auto ručně potlačit
To musíte sakra dávat pozor abyste karoserii dnešních aut nepromáčkli.
Jenomže ty Mercedesy typicky třída S a C (rok výroby cca 2001) rezivěly dost masivně. Tak rezavé lemy, případně spodky dveří pamatuju u Š120. Buď byly nějaká odrbaná série, nebo nevím. Jinak samotný koncern šetří evidentně dost. První Octavie jsou někdy míň rezavé, než Octavie 2. generace z počátku výroby. Yeti je ve výrobě od rok 2009 a taky rezne. Zadní dveře samý puchýř. Loni O3 a rezavé páté dveře. Člověk by řekl, že od doby Felicií už se to mohli naučit.
To víte, od roku 2004 s příchodem druhé řady Octavií se vojeb... nejen tloušťka laku i plechařiny, ale i ochrana zinkováním. Zabývám se opravou vozů Škoda a VW a tak to vidím. Měl jsem 15 let Octavii první generace TDI a nemůžu na ni dopustit. Rezavět začala fakt až po těch 15 letech provozu a to jen na dílech podvozku. Nejhorší co se týče antikorozní ochrany podvozku jsou škodovky třetí a čtvrté generace. Viděl jsem už i dva roky starého trojkoveho Superba dokonce ve výbavě Laurin&Klement, který měl podvozek rezavý jak liška.