Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se vyrábí nová Škoda Kodiaq: Podívejte se na lakování karoserie

Lukáš Volšický
Diskuze (7)

Podívejte se na pokračování nového seriálu „Minuty z výroby“, v němž nás Škodovka nechává nahlédnout na výrobní linku nového Kodiaqu. Právě prochází lakováním.

Nová Škoda Kodiaq už brzy vyrazí na české silnice. V lednu byla zahájena sériová výroba tohoto modelu v továrně v Kvasinách poté, co automobilka investovala 49 milionů eur do modernizace a příprav montáže nové druhé generace svého největšího SUV. Spolu se zahájením produkce novinky pak Škodovka uvedla i nový seriál „Minuty z výroby“, v němž nás nechává nahlédnout na průběh montáže tohoto modelu.

A nyní automobilka zveřejňuje pokračování. V prvním díle nám ukázala, jak za pomoci nejmodernějších průmyslových robotů svařuje karoserii s vysokou konstrukční pevností i rozměrovou přesností, jakou automaticky ověřují měřící stanice na výrobní lince. V nejnovějším videu se přesouváme do lakovny, kde dokončená karoserie s antikorozní ochranou prochází hned několika fázemi lakování.

Prvním krokem je nanesení základního laku, tzv. plniče, po jehož usušení a kontrole následuje vrstva barevného laku. Právě tento moment nám ukazuje nejnovější video, kde Kodiaq dostává barvu BronxGoldMetallic, kterou automatizovaná lakovna nanáší na tmavý plnič.

Video se připravuje ...

Po usušení všech vrstev laku pak nastává závěrečná fáze, při níž kodiaqy dostávají finální bezbarvou vrstvu laku zajišťující lesk a ochranu karoserie před drobnými škrábanci. Až s posledním usušením lak konečně dostává potřebnou tvrdost a vůz pokračuje na výrobní linku k další montáži. Na ukázku dalšího postupu si však ještě musíme počkat na nová pokračování seriálu.

Lukáš Volšický
Diskuze (7)

Doporučujeme

3. 3. 2024 12:07
Re: Bejvávalo
To víte, od roku 2004 s příchodem druhé řady Octavií se vojeb... nejen tloušťka laku i plechařiny, ale i ochrana zinkováním. Zabývám se opravou vozů Škoda a VW a tak to vidím. Měl jsem 15 let Octavii první generace TDI a nemůžu na ni dopustit. Rezavět začala fakt až po těch 15 letech provozu a to jen na dílech podvozku. Nejhorší co se týče antikorozní ochrany podvozku jsou škodovky třetí a čtvrté generace. Viděl jsem už i dva roky starého trojkoveho Superba dokonce ve výbavě Laurin&Klement, který měl podvozek rezavý jak liška.
3. 3. 2024 10:59
Re: Bejvávalo
Jenomže ty Mercedesy typicky třída S a C (rok výroby cca 2001) rezivěly dost masivně. Tak rezavé lemy, případně spodky dveří pamatuju u Š120. Buď byly nějaká odrbaná série, nebo nevím. Jinak samotný koncern šetří evidentně dost. První Octavie jsou někdy míň rezavé, než Octavie 2. generace z počátku výroby. Yeti je ve výrobě od rok 2009 a taky rezne. Zadní dveře samý puchýř. Loni O3 a rezavé páté dveře. Člověk by řekl, že od doby Felicií už se to mohli naučit.
3. 3. 2024 08:50
Re: Bejvávalo
Pokud byl pod metalickiu barvou podstrik, neznamena to ze byl antikorozni.
3. 3. 2024 08:05
Re: Bejvávalo
hlavne kdyz ofce, fabie nebo superb jedna rezne jak mercedes z milenia…
Avatar - KANKUNEN
3. 3. 2024 07:48
Re: Bejvávalo
Tomu nevěřím