Elektromobily
Zpět na článek
Faceliftovaný Hyundai Ioniq 5: Větší baterie, pevnější šasi a výbava N Line
53 komentářů
ptr078
Tak vyrobcova davaju stale menej a menej dovodov na kupu ev. Toto je uz minimalne 3ti update ionicu 5. Musel by som byt chory, do toho vlozit svoje peniaze. Este horsie, ako ked dochodca vyhodi uspory z balkona 🤣
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Horký Rom
Uvědomuji si, že troIIing pro tebe,
je řádným zaměstnáním se stálým příjmem.
___________________________________
Nemusíš odpovídat, nebyl to dotaz.
je řádným zaměstnáním se stálým příjmem.
___________________________________
Nemusíš odpovídat, nebyl to dotaz.
Barrichello
My se jednotit nepotřebujeme ani nepotřebujeme, aby se ročně prodalo 40 miliard kusů pikapu řady F a 25tý model v pořadí měl roční prodej 212 ks.
Nám stačí že si můžem vybrat z 18 000 modelů se spalováků vyráběných po celém světě zatímco vy z 1000 ks z kterých podle vlastních vašich slov stojí 600 za kulajz a ani Ev fanatik by si to nkoupil, takže reálaně máte na výběr 400 modelů. Ale vlastně 5 od Tesly vid.
400 vs 18 000, dobrej poměr čéče :-):-):-):-)
Asi jako hypermakert ve Venezuele vs ten největší v USA nebo Cíně, kde ve venezuele maj dvoje volejovky ,ale ty dva druhy zabíraj 70 metrů regálů na dýlku a v tom čínském/americkém jich maj na výběr 200 druhů na těch 70 metrech :-):-):-)
Takže at žije elektrická Venezuela :-):-):-):-)
Nám stačí že si můžem vybrat z 18 000 modelů se spalováků vyráběných po celém světě zatímco vy z 1000 ks z kterých podle vlastních vašich slov stojí 600 za kulajz a ani Ev fanatik by si to nkoupil, takže reálaně máte na výběr 400 modelů. Ale vlastně 5 od Tesly vid.
400 vs 18 000, dobrej poměr čéče :-):-):-):-)
Asi jako hypermakert ve Venezuele vs ten největší v USA nebo Cíně, kde ve venezuele maj dvoje volejovky ,ale ty dva druhy zabíraj 70 metrů regálů na dýlku a v tom čínském/americkém jich maj na výběr 200 druhů na těch 70 metrech :-):-):-)
Takže at žije elektrická Venezuela :-):-):-):-)
vondry87
No zásadní problém je asi v tom, že ten vývoj jde v pozitivním smyslu rychle dopředu, ale ceny zároveň padají. U spalováku tak nějak čekám, že si soused koupí za tři roky dražší a lepší auto. Ale u EV si soused za tři roky koupí auto, které bude podstatně lepší a zároveň podstatně levnější a to už skutečně vnímám trochu jako problém a opravdu asi není kam chvátat a normální člověk si jednoduše počká na cenové dno baterií a obecně EV jako takových. Na druhou stranu ale nevidím problém v tom, že někdo, kdo nehledí tolik na peníze a chce ten vývoj finančně podpořit, si EV koupí už dnes.
twistedTSD
Konečně je napadlo, že hatchback bez zadního stěrače je fakt na ho*no. Ještě se zbavit toho hnusného volantu a přijít na to, ovládání oken v Ioniqu 6 á la Felicia taky není to pravé ořechové. Nevím, proč musí být být automobilky u EV tak nesmírně "inovativní".
Každopádně se zvětšenou baterií budou Ioniqy patřit mezi nejzajímavější EV.
Každopádně se zvětšenou baterií budou Ioniqy patřit mezi nejzajímavější EV.
Horký Rom
BarricheIIo, vypouštíš hodně výfukových plynů,
a to pouze v diskusích o elektromobilech.
Myslel jsem, že se zajímáš jen o spalovací motory,
k Defenderu nemáš co říci?! :yes:
a to pouze v diskusích o elektromobilech.
Myslel jsem, že se zajímáš jen o spalovací motory,
k Defenderu nemáš co říci?! :yes:
xxc
Čistá (netto) spotřeba elektřiny dosáhla celkové hodnoty 57,8 TWh, což je nejméně za 14 let, meziročně se snížila o více než čtyři procenta. Výroba loni klesla o takřka deset procent.
traveldrive
No to vieš, rýchlosť vývoja bude vždy vytvárať dilemu, či kúpiť alebo nekúpiť. Možno je čas pozerať v prvom rade na seba a svoje potreby. Kúpiť auto, ktoré ti vyhovuje a kašlať na to, že sused si za rok kúpi za lepšiu cenu niečo lepšie ako máš ty.
skejpa
Protoze Ioniq 5 nema nic moc aero. Ioniq 6 je na tom lip. Ale jako jo, Tesla je v tomto ohledu nejlepsi. Hyundai to dohani tim rychlejsim nabijenim.
Barrichello
O tom o co se zajímám nerozhoduju já, ale Evropská liberální strana zelených vědců a ekonomů a politiků včele s Ursulou Von Lysenko a Hansem Suslovem a Grétou Trautumberk.
--------------------------------------------------------------
Zásadní teze z našeho posledního sjezdu Zelené Utopistické Strany Evropy:
Naší vesnicí spalovací Defender neprojede.
Kdo nemá Teslu je nepřítel zeleného pokroku
Konzumací červů a chrobáků zasadíš zdrcující ránu čínsko-ruským imperialistům
Uhlí, ropa, zavínáče - Kremlobot podle nich skáče
Jáhly, vodík, mravenci - to sou naši spojenci
Jez červy - snížíš emise metanu o 37 000%
--------------------------------------------------------------
Zásadní teze z našeho posledního sjezdu Zelené Utopistické Strany Evropy:
Naší vesnicí spalovací Defender neprojede.
Kdo nemá Teslu je nepřítel zeleného pokroku
Konzumací červů a chrobáků zasadíš zdrcující ránu čínsko-ruským imperialistům
Uhlí, ropa, zavínáče - Kremlobot podle nich skáče
Jáhly, vodík, mravenci - to sou naši spojenci
Jez červy - snížíš emise metanu o 37 000%
Ozzman
Prý tam daj pohon z Genesisu a cena bude pod milion, konečě auto pro masy :)
xxc
Spotreba energie v Nemecku v roku 2023 klesá a podľa prognóz by mala byť najnižšia od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990. Uviedla to v stredu pracovná skupina skupina expertov vo svojej najnovšej predpovedi. Nemeckí experti očakávajú pokles spotreby energie v tomto roku o 7,9 percnta na 10 791 petajoulov, čo je ekvivalent 2 988 terawatthodín. To znamená, že spotreba takzavných primárnych energií v Nemecku bude o viac ako štvrtinu nižšia ako maximum z roku 1990.
H357
A kde? Bydlim v DE a v CH a obe zeme musi v zime elektrinu dovazet. Mozna bude ale spotreba klesat, kdyz jde prumysl do p... teda do zahranici.
Asi 60% lidi tu bydli v najmu. Jsem zvedavy jestli jim majitel bude stavet solary. Nam ne.
Asi 60% lidi tu bydli v najmu. Jsem zvedavy jestli jim majitel bude stavet solary. Nam ne.
Barrichello
napísal nám Vševolod Lopatuk, riaditeľ sekcie pre nebolševický utopizmus
ptr078
Tak tu bude asi tvoj pripad, mna susedia nezaujimaju, zvlast ked vatsinu roka travim od nich 2000km 😂
Barrichello
súdruh utopista, bol som menovaný do funkcie riaditeľa sekcie vývoja motorov založených na princípe náhodných výbuchov
mieru zdar
mieru zdar
Johnn
https://www.adac.de/…autos-adac-test/
https://www.youtube.com/watch?…
A třeba tady je to naopak.
https://www.youtube.com/watch?…
Ono také záleží u těch spotřeb jak moc u jmenovitý maximální výkon využíváš. A u Ioniqu vlivem rychlejšího nabíjení, si můžeš dovolit víc na to šlápnout. Dále potřebuješ vědět velikost kol, kde i Hyundai udává výrazně vyšší spotřebu.
Ale určitě souhlasím, že Tesla je efektivnější než ostatní, to je bez debat.V pohonu a konstrukci má velký náskok.
https://www.youtube.com/watch?…
A třeba tady je to naopak.
https://www.youtube.com/watch?…
Ono také záleží u těch spotřeb jak moc u jmenovitý maximální výkon využíváš. A u Ioniqu vlivem rychlejšího nabíjení, si můžeš dovolit víc na to šlápnout. Dále potřebuješ vědět velikost kol, kde i Hyundai udává výrazně vyšší spotřebu.
Ale určitě souhlasím, že Tesla je efektivnější než ostatní, to je bez debat.V pohonu a konstrukci má velký náskok.
Emel
Jenže v tom je i nějaká ta úplně base varianta. Když si tam dáš limit třeba 250k+, tak už je Hyu v průměru na 22, zatímco na Teslu to nemá vliv, ta má spotřebu pořád stejnou, jako 250+ i 300+. A srovnávací testy co jsem viděl ukazují ještě větší rozdíly.
vondry87
Ano 85 Clever považuju za důstojný základ. V Německu je k mání za cca 1,15 mil. a jako bonus má tepelné čerpadlo v základu. A to už mi smysl začíná dávat, takže kdybych chtěl Enyaqa, dojedu si pro něj do Německa.
traveldrive
Hľaď na seba a nezáviď, že sused rok po tebe kúpi niečo lepšie a lacnejšie. A je po probléme. ;-)
Johnn
Tak podle spotřeb na spritmonitoru ty rozdíly mezi podobně velkými auty není tak dramatický:
Ioniq5 21,02kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…919-Ioniq_5.html?…
Tesla Y 20,3kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…927-Model_Y.html?…
ID4 20,86kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…n/1876-ID.4.html?…
Enyaq 21,22kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…/1881-Enyaq.html?…
Ano Tesla je efektivitou lepší.
Ioniq5 21,02kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…919-Ioniq_5.html?…
Tesla Y 20,3kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…927-Model_Y.html?…
ID4 20,86kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…n/1876-ID.4.html?…
Enyaq 21,22kWh/100km https://www.spritmonitor.de/…/1881-Enyaq.html?…
Ano Tesla je efektivitou lepší.
Emel
Jo, základní Enyaq za 1,2M se 132kW není moc zajímavá nabídka, takový ten důstojný základ je 85 Clever za 1,36.
Když už, tak ta i4 je aspoň liftback a prémiovka...
Když už, tak ta i4 je aspoň liftback a prémiovka...
Emel
Možná... taky jsem koukal, že to z výroby mělo nějaké performance Micheliny a ne ekošlupky...
vondry87
Ano Tesla je velice výhodná a tu bych si za ty peníze koupil taky. Ale kdo nesnese Teslu a chce cokoliv jiného, tomu se asi vyplatí počkat, protože ostatní značky teď moc cenově oproti Tesle nedávají smysl, ale to se jistě brzy změní..
Pepa_007
....... jen kde to nabíjet až vypnou příští rok nějaké ty elektrárny...... 🙄
Prý 15% snížení výroby el. energie ....
Prý 15% snížení výroby el. energie ....
Emel
S tím propadem cen to není tak žhavé.
Jo, u nás šla cena TM3 z 1,2 na 1M... jenže v Německu stála 1M už dlouho. Teď jsou výprodejovky na skladové Y. Ale nevěřím, že se cena 3 nebo Y dostane výrazněji pod milion.
Dá se čekat, že se trošku hnou ledy v tom B-segmentu... ale kdybych ale dneska chtěl / potřeboval auto v kategorii TM3 nebo Y, tak bych tu Teslu klidně koupil.
Jo, u nás šla cena TM3 z 1,2 na 1M... jenže v Německu stála 1M už dlouho. Teď jsou výprodejovky na skladové Y. Ale nevěřím, že se cena 3 nebo Y dostane výrazněji pod milion.
Dá se čekat, že se trošku hnou ledy v tom B-segmentu... ale kdybych ale dneska chtěl / potřeboval auto v kategorii TM3 nebo Y, tak bych tu Teslu klidně koupil.
Emel
Z druhé strany... co jsem tak četl tak to vypadalo, že jízdní efektivita nebyla úplně nejsilnější stránka Ioniqu.
skejpa
800V + větší baterie (84kWh) = asi nejlepší kombinace na trhu v poměru dojezd / rychlost nabíjení.
Ale jak to bude s cenou ? Když bude ceník stále kolem 1,4mil. Kč po slevě od prodejce, tak si bohužel moc EVček navíc nepřipíšou protože Tesla Y, ač třeba není tak rychlesenabíjející, nemá 800V, tak je o 300.000,- levnější a má větší kufr (a to se v ČR počítá)...
P.S.: za stěrač taky pochvala ! :)
P.S.2: snad budou digi zrcátka jen volitelně, ty jsou děsný.
Ale jak to bude s cenou ? Když bude ceník stále kolem 1,4mil. Kč po slevě od prodejce, tak si bohužel moc EVček navíc nepřipíšou protože Tesla Y, ač třeba není tak rychlesenabíjející, nemá 800V, tak je o 300.000,- levnější a má větší kufr (a to se v ČR počítá)...
P.S.: za stěrač taky pochvala ! :)
P.S.2: snad budou digi zrcátka jen volitelně, ty jsou děsný.
Barrichello
O tom co je pokrokové rozhdoujeme my - zelení komunisti v Bruselu, maskovaní pod názvem liberálové :-):-):-)
Jen zelená strana ví co je pro ovčana to správné a co má ovčan jíst, čím jezdit, čím topit, kde bydlet atd.
Ne občan, ale zelená strana rozhdouje. Akorát ted je ta strana globální. (skoro)Celosvětové zelené dobro.
A snaží se jen o lepší, moderněší, uvědoělejší a pokrokovou společnost.
Všechno už to bylo, jenom byla jiná barva :-):-):-):-)
Ovčan nepoučený z historie si jí bude NUCEN zopakovat znovu, akorát důsledky budou ještě cca 40x horší :-):-):-)
Jen zelená strana ví co je pro ovčana to správné a co má ovčan jíst, čím jezdit, čím topit, kde bydlet atd.
Ne občan, ale zelená strana rozhdouje. Akorát ted je ta strana globální. (skoro)Celosvětové zelené dobro.
A snaží se jen o lepší, moderněší, uvědoělejší a pokrokovou společnost.
Všechno už to bylo, jenom byla jiná barva :-):-):-):-)
Ovčan nepoučený z historie si jí bude NUCEN zopakovat znovu, akorát důsledky budou ještě cca 40x horší :-):-):-)
Na jednu stranu zadny pokrok neni.
Na druhou stranu je pokrok tak rychly, ze zpusobuje rychlou ztratu hodnoty.
Jak to tedy je? :-)