Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Hyundai Ioniq 5: Větší baterie, pevnější šasi a výbava N Line

Lukáš Volšický
Diskuze (53)

Hyundai představuje zásadní inovace pro elektromobil Ioniq 5. Nově má větší akumulátor se zvýšenou kapacitou, vyztuženou karoserii, nové tlumiče i sportovně střiženou výbavu N Line.

Retro-futuristický Hyundai Ioniq 5 byl prvním elektromobilem značky s inovativní 800voltovou architekturou a je také prvním sportovním elektromobilem divize Hyundai N. A dnes se představuje i s významným technickým vylepšením a novou sportovně stylizovanou variantou N Line, se kterou chce korejská značka přenést styl vrcholného Ioniqu 5 N i pro obyčejnější standardní variantu.

Modernizovaný Hyundai Ioniq 5 se představuje s nově tvarovanými nárazníky vpředu a vzadu, které prodlužují celkovou délku modelu o 20 milimetrů na výsledných 4655 milimetrů. Všechny ostatní rozměry vozu zůstávají beze změn. Designéři prodloužili také střešní spoiler o 50 milimetrů a vyvinuli nová aerodynamická kola, která mají pomoci k dynamičtějšímu stylingu i pokročilejší aerodynamice.

Větší akumulátor a pevnější karoserie

Tou nejdůležitější novinkou vylepšeného Ioniqu 5 však nepochybně je, že se představuje se zvýšenou kapacitou většího akumulátoru – z původních 77,4 kWh se zvětšil na 84 kWh. Hyundai uvádí, že díky tomu novinka nabízí delší dojezd na jedno nabití, ale zatím nezveřejnil žádný oficiální údaj o maximálních kilometrech.

Video se připravuje ...

Modernizace se dočkala i karoserie a podvozek. Hyundai vybavil Ioniq 5 novými tlumiči minimalizujícími přenos vibrací z vozovky a zvýšil tuhost příčného nosníku v motorovém prostoru. Nové jsou i výztuhy u zadní nápravy nebo zdvojená podlaha vozidla. Ioniq 5 by tak měl nabídnout vyšší torzní tuhost s lepšími jízdními vlastnostmi.

A nově je i bezpečnější. Hyundai současně vyztužil strukturu karoserie, přední i zadní dveře a B sloupky, aby zvýšil ochranu posádky při bočním nárazu. Standardem výbavy je osm airbagů, včetně bočních airbagů ve druhé řadě sedadel.

Bohatší základní výbava

Decentní vylepšení standardního Ioniqu 5 najdeme i v interiéru. Na „univerzálním ostrůvku“, středové konzole, se nově objevilo fyzické tlačítko pro ovládání nejčastěji používaných funkcí, jako jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant nebo funkce parkovacího asistenta. Hyundai přepracoval i umístění bezdrátové nabíječky mobilních zařízení, jež se přesunula ze spodní do horní části. Volant se pak dočkal modernějšího designu s interaktivními pixelovými světly a vylepšenou ergonomií pro praktičtější ovládání informačního a zábavního systému a klimatizace.

Novinkou je nejnovější generace infotainmentu ccNC (connected car Navigation Cockpit) a Hyundai uvádí do základní výbavy modelů i nové bezpečnostní a komfortní funkce, jako je volant s detekce držení věnce, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Keep Assist 2 nebo chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním. Ve výbavě se současně objevují i inteligentní přední světlomety, digitální klíček verze 2, integrované kamery verze 2 a dálkově ovládané sklápění sedadel ve druhé řadě.

Nová sportovní výbava N Line

Spolu s modernizací standardního Ioniqu 5 přichází i nová sportovnější výbava N Line, která v nabídce zapadá mezi standardní Ioniq 5 a vrcholný sportovní Ioniq 5 N. Novinkou jsou dynamičtěji vypadající bodykit nebo speciální 20“ kola z lehkých slitin. V interiéru má specifický volant a digitální přístrojovou desku N Line, exkluzivní kovové pedály N Line, černou stropnici a speciální sportovní sedadla s logen N ve dvou variantách čalounění s červeným kontrastním prošíváním.

Modernizovaný Ioniq 5 a nový Ioniq 5 N Line se na korejském trhu objeví už teď během března a na globálních trzích se oba modely objeví v následujících měsících. V Česku se první nové vozy očekávají koncem prvního pololetí letošního roku.

Lukáš Volšický
Diskuze (53)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 20:50
Re: ???
protože německý průmysl jde do kopru
Avatar - xxc
5. 3. 2024 16:29
Re: ???
Spotreba energie v Nemecku v roku 2023 klesá a podľa prognóz by mala byť najnižšia od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990. Uviedla to v stredu pracovná skupina skupina expertov vo svojej najnovšej predpovedi. Nemeckí experti očakávajú pokles spotreby energie v tomto roku o 7,9 percnta na 10 791 petajoulov, čo je ekvivalent 2 988 terawatthodín. To znamená, že spotreba takzavných primárnych energií v Nemecku bude o viac ako štvrtinu nižšia ako maximum z roku 1990.
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 10:11
Re: ???
:yes: :yes: :yes: přesně
https://www.info.cz/…micke-sebevrazde
Avatar - Barrichello
5. 3. 2024 09:10
Re: russká pátá kolona
PCHL Bohnice, jednejte , utíkají vám špatně léčení pacienti za PC
5. 3. 2024 08:01
Re: ???
A kde? Bydlim v DE a v CH a obe zeme musi v zime elektrinu dovazet. Mozna bude ale spotreba klesat, kdyz jde prumysl do p... teda do zahranici.

Asi 60% lidi tu bydli v najmu. Jsem zvedavy jestli jim majitel bude stavet solary. Nam ne.