Faceliftovaný Hyundai Ioniq 5: Větší baterie, pevnější šasi a výbava N Line
Hyundai představuje zásadní inovace pro elektromobil Ioniq 5. Nově má větší akumulátor se zvýšenou kapacitou, vyztuženou karoserii, nové tlumiče i sportovně střiženou výbavu N Line.
Retro-futuristický Hyundai Ioniq 5 byl prvním elektromobilem značky s inovativní 800voltovou architekturou a je také prvním sportovním elektromobilem divize Hyundai N. A dnes se představuje i s významným technickým vylepšením a novou sportovně stylizovanou variantou N Line, se kterou chce korejská značka přenést styl vrcholného Ioniqu 5 N i pro obyčejnější standardní variantu.
Modernizovaný Hyundai Ioniq 5 se představuje s nově tvarovanými nárazníky vpředu a vzadu, které prodlužují celkovou délku modelu o 20 milimetrů na výsledných 4655 milimetrů. Všechny ostatní rozměry vozu zůstávají beze změn. Designéři prodloužili také střešní spoiler o 50 milimetrů a vyvinuli nová aerodynamická kola, která mají pomoci k dynamičtějšímu stylingu i pokročilejší aerodynamice.
Větší akumulátor a pevnější karoserie
Tou nejdůležitější novinkou vylepšeného Ioniqu 5 však nepochybně je, že se představuje se zvýšenou kapacitou většího akumulátoru – z původních 77,4 kWh se zvětšil na 84 kWh. Hyundai uvádí, že díky tomu novinka nabízí delší dojezd na jedno nabití, ale zatím nezveřejnil žádný oficiální údaj o maximálních kilometrech.

Modernizace se dočkala i karoserie a podvozek. Hyundai vybavil Ioniq 5 novými tlumiči minimalizujícími přenos vibrací z vozovky a zvýšil tuhost příčného nosníku v motorovém prostoru. Nové jsou i výztuhy u zadní nápravy nebo zdvojená podlaha vozidla. Ioniq 5 by tak měl nabídnout vyšší torzní tuhost s lepšími jízdními vlastnostmi.
A nově je i bezpečnější. Hyundai současně vyztužil strukturu karoserie, přední i zadní dveře a B sloupky, aby zvýšil ochranu posádky při bočním nárazu. Standardem výbavy je osm airbagů, včetně bočních airbagů ve druhé řadě sedadel.
Bohatší základní výbava
Decentní vylepšení standardního Ioniqu 5 najdeme i v interiéru. Na „univerzálním ostrůvku“, středové konzole, se nově objevilo fyzické tlačítko pro ovládání nejčastěji používaných funkcí, jako jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant nebo funkce parkovacího asistenta. Hyundai přepracoval i umístění bezdrátové nabíječky mobilních zařízení, jež se přesunula ze spodní do horní části. Volant se pak dočkal modernějšího designu s interaktivními pixelovými světly a vylepšenou ergonomií pro praktičtější ovládání informačního a zábavního systému a klimatizace.
Novinkou je nejnovější generace infotainmentu ccNC (connected car Navigation Cockpit) a Hyundai uvádí do základní výbavy modelů i nové bezpečnostní a komfortní funkce, jako je volant s detekce držení věnce, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Keep Assist 2 nebo chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním. Ve výbavě se současně objevují i inteligentní přední světlomety, digitální klíček verze 2, integrované kamery verze 2 a dálkově ovládané sklápění sedadel ve druhé řadě.
Nová sportovní výbava N Line
Spolu s modernizací standardního Ioniqu 5 přichází i nová sportovnější výbava N Line, která v nabídce zapadá mezi standardní Ioniq 5 a vrcholný sportovní Ioniq 5 N. Novinkou jsou dynamičtěji vypadající bodykit nebo speciální 20“ kola z lehkých slitin. V interiéru má specifický volant a digitální přístrojovou desku N Line, exkluzivní kovové pedály N Line, černou stropnici a speciální sportovní sedadla s logen N ve dvou variantách čalounění s červeným kontrastním prošíváním.
Modernizovaný Ioniq 5 a nový Ioniq 5 N Line se na korejském trhu objeví už teď během března a na globálních trzích se oba modely objeví v následujících měsících. V Česku se první nové vozy očekávají koncem prvního pololetí letošního roku.